Ухвала
від 11.11.2024 по справі 300/8421/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

"11" листопада 2024 р. Справа № 300/8421/24

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Главач І.А., розглянувши матеріали адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Жальгіріс" до Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Івано-Франківської обласної державної адміністрації Івано-Франківської обласної військової адміністрації про визнання дій протиправним розпорядження та зобов`язання до вчинення дій,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Жальгіріс" (надалі, також позивач, ТОВ "Жальгіріс") звернулося в суд з адміністративним позовом до Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Івано-Франківської обласної державної адміністрації Івано-Франківської обласної військової адміністрації (надалі, також відповідач), в якому просить:

- визнати протиправними діями ненадання інформації Департаментом економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Івано-Франківської обласної державної адміністрації Івано-Франківської обласної військової адміністрації від 11.10.2021 під №СА-35 та ненадання відповіді на звернення від 30.09.2024 №23/09-п та притягнути до відповідальності винних осіб;

- зобов`язати Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Івано-Франківської обласної державної адміністрації Івано-Франківської обласної військової адміністрації надати відповіді на питання, викладені у зверненні від 11.10.2024 під №СА-35 від 30.09.2024 та від 30.09.2024 під №23/09-п, та надати належним чином завірену копію протокольного рішення Комісії з питань визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, для цілей бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації т на воєнний час.

Пунктом 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Частиною 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у позовній заяві, зокрема, вказується: відомості про наявність або відсутність електронного кабінету (пункт 1); зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви (пункт 8); власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав (пункт 11);

Перевіряючи позовну заяву на відповідність вимогам статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, суд встановив, що позивач у позовній заяві не вказав відомості про наявність або відсутність електронного кабінету, зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових доказів, копії яких додано до заяви, а також те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Крім того, частиною 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів (пункт 4); виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини (пункт 5).

Частиною першою статті 5 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (частина 2 статті 5 КАС України).

Суд звертає увагу, що частиною 2 статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Відтак, суд роз`яснює позивачу, що зміст позову - це частина позову, яка, з одного боку, відображає вид судового захисту, а саме - звернену до суду вимогу позивача щодо застосування конкретних способів захисту порушеного, оспорюваного чи невизнаного права; відповідно до змісту позовних вимог встановлюються межі судового розгляду і предмет доказування. З іншого боку, зміст позовних вимог складають матеріально-правові вимоги позивача до відповідача, щодо яких суд повинен ухвалити рішення. Через це зміст позовних вимог має формулюватися максимально чітко і зрозуміло. Спосіб захисту порушеного права має відповідати положенням статті 5 КАС України.

Із змісту прохальної частини адміністративного позову слідує, що позивач просить суд, зокрема: притягнути до відповідальності винних осіб, однак такі позовні вимоги не відповідають вимогам, встановленим статтею 5 КАС України.

З огляду на вищевикладене, позивачем сформульовано пункти 3 та 4 прохальної частини позову без врахування визначених ч. 1 ст. 5 КАС України шляхів захисту порушеного права, відтак позивачу слід привести прохальну частину позовної заяви у відповідність до вимог частини 1 статті 5 КАС України, яка визначає способи судового захисту у разі порушення прав, свобод та законних інтересів особи.

Судом також встановлено, що позивач просить, зокрема, серед іншого, визнати протиправними діями ненадання відповіді на звернення від 30.09.2024 №23/09-п та зобов`язати Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Івано-Франківської обласної державної адміністрації Івано-Франківської обласної військової адміністрації надати відповіді на питання, викладені у зверненні від 30.09.2024 під №23/09-п, та надати належним чином завірену копію протокольного рішення Комісії з питань визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, для цілей бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації т на воєнний час.

При цьому, в якості відповідача вказує Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Івано-Франківської обласної державної адміністрації Івано-Франківської обласної військової адміністрації, однак спірне звернення від 30.09.2024 під №23/09-п адресоване Івано-Франківській обласній державній адміністрації обласній військовій адміністрації Світлані Онищук.

За наявності вказаних недоліків, позовна заява не відповідає вимогам статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України.

Частиною 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

На підставі наведеного та керуючись статтею 160, 169, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

ПОСТАНОВИВ:

позовну заяву позову товариства з обмеженою відповідальністю "Жальгіріс" до Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Івано-Франківської обласної державної адміністрації Івано-Франківської обласної військової адміністрації про визнання дій протиправним розпорядження та зобов`язання до вчинення дій - залишити без руху.

Надати позивачу десятиденний строк для усунення вказаних недоліків, шляхом зазначення:

- відомостей про наявність або відсутність електронного кабінету;

- щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових доказів;

- власного письмового підтвердження про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача з тим самим предметом та з тих самих підстав;

- приведення позовної заяви у відповідність в частині визначення змісту позовних вимог, з наведенням відповідних обґрунтувань таких вимог.

Роз`яснити позивачу, що в разі не усунення недоліків у вище зазначений строк позовна заява буде повернена.

Позивачу копію цієї ухвали надіслати через підсистему "Електронний суд".

Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету в розділ "Мої справи".

Ухвала окремо оскарженню не підлягає, у відповідності до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її підписання суддею.

Суддя Главач І.А.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2024
Оприлюднено19.11.2024
Номер документу123045901
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —300/8421/24

Ухвала від 26.11.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні