Ухвала
від 13.11.2024 по справі 300/8453/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

"13" листопада 2024 р. справа № 300/8453/24

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Панікар І.В., розглянувши матеріали адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД" до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області, за змістом якого просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Івано-Франківській області щодо невнесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування даних щодо узгоджених сум бюджетного відшкодування товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД» заявлених до бюджетного відшкодування на рахунок платника податку в податковій декларації з податку на додану вартість №9292940349 за грудень 2022 року в сумі 431150 грн. та зобов`язати ГУ ДПС у Івано-Франківській області внести вказану інформацію до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування;

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління державної казначейської служби України у Івано-Франківській області щодо неперерахування з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД» узгоджених сум бюджетного відшкодування заявлених до бюджетного відшкодування на рахунок платника податку в податковій декларації з податку на додану вартість № 9292940349 за грудень 2022 року в сумі 431150 грн. та зобов`язати Головне управління державної казначейської служби України у Івано-Франківській області перерахувати вказані суми з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД»;

- стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД» заборгованості бюджету із відшкодування податку на додану вартість у розмірі 431150 грн. (чотириста тридцять одна тисяча сто п`ятдесят гривень 00 копійок);

- стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД» заборгованості бюджету із відшкодування пені у розмірі 31996,98 грн. (тридцять одна тисяча девятсот дев`яносто шість тисяч, 98 коп.), нарахованої на суму бюджетної заборгованості з податку на додану вартість.

Пунктом 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Відповідно до частини 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" № 3674-VI від 08.07.2011 (далі, також Закон України Про судовий збір).

Згідно частини 1 статті 2 Закону України "Про судовий збір" платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.

Підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано юридичною особою, встановлюється ставка судового збору - 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, встановлюється ставка судового збору - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто 3028,00 грн.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" станом на 01.01.2024 року прожитковий мінімум для працездатних осіб установлений у розмірі 3028,00 грн.

Зі змісту адміністративного позову слідує, що товариство з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД» просить суд: визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Івано-Франківській області щодо невнесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування даних щодо узгоджених сум бюджетного відшкодування товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД» заявлених до бюджетного відшкодування на рахунок платника податку в податковій декларації з податку на додану вартість № 9292940349 за грудень 2022 року в сумі 431150 грн. та зобов`язати ГУ ДПС у Івано-Франківській області внести вказану інформацію до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування; визнати протиправною бездіяльність Головного управління державної казначейської служби України у Івано-Франківській області щодо неперерахування з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД» узгоджених сум бюджетного відшкодування заявлених до бюджетного відшкодування на рахунок платника податку в податковій декларації з податку на додану вартість № 9292940349 за грудень 2022 року в сумі 431150 грн. та зобов`язати Головне управління державної казначейської служби України у Івано-Франківській області перерахувати вказані суми з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД»; стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД» заборгованості бюджету із відшкодування податку на додану вартість у розмірі 431150 грн. (чотириста тридцять одна тисяча сто п`ятдесят гривень 00 копійок); стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД» заборгованості бюджету із відшкодування пені у розмірі 31996,98 грн. (тридцять одна тисяча девятсот дев`яносто шість тисяч, 98 коп.), нарахованої на суму бюджетної заборгованості з податку на додану вартість.

Тобто, позивачем заявлено одночасно дві вимоги майнового та дві немайнового характеру, які не є похідними одна від одної.

Відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 6 Закону України "Про судовий збір" за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.

Відтак, розмір судового збору за подання до адміністративного суду позову із заявленими товариством з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД» позовними вимогами немайнового характеру становить 6056 грн.

Водночас, вимоги щодо стягнення з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД» заборгованості бюджету у загальному розмірі 463146,98 грн. є майновими. Відтак, в цій частині має бути сплачено судовий збір у розмірі 6947,20 грн. (463146,98 грн. х 1,5%, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб).

Тобто при зверненні до адміністративного суду з даними позовими вимогами, відповідно до положень статтей 4, 6 Закону України Про судовий збір, позивач повинен сплатити судовий збір в розмірі 13003,20 грн.

Разом з тим, ввідповідно до частини 3 статті 4 Закону України «Про судовий збір», при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

Таким чином, при поданні позовної заяви в електронній формі сума судового збору за немайнову вимогу складає 10402,56 грн.

Проте, як свідчать матеріали позовної заяви товариством з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД» не надало суду документ про сплату судового збору в розмірі 10402,56 грн. Позивачем до позовної заяви долучено платіжну інструкцію від 05.11.2024 за № 31 про сплату судового збору в загальному розмірі 5557,76 грн., що свідчить про недоплату судового збору у сумі 4844,80 грн.

Окрім того, відповідно до пункту 5 частини 1 статті 160 КАС України в позовній заяві зазначається виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Згідно з положеннями частини 4 статті 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Однак, позивачем всупереч вищезазначеним вимогам закону не надано жодного доказу на підтвердження власної правової позиції (зокрема, але не виключно: звернення до відповідачів із відповідною заявою, відповідь відповідачів, з якої встановлена відмова у внесенні до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування даних щодо узгоджених сум з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД» узгоджених сум бюджетного відшкодування заявлених до бюджетного відшкодування).

Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що позовна заява не відповідає вимогам, визначеним статтею 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

У зв`язку з вищевикладеним, згідно з вимогами статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України позовну заяву слід залишити без руху та надати позивачу строк для усунення недоліків.

На підставі наведеного, керуючись статтями 160, 161, 171, частинами 1, 2 статті 169 та статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

У Х В А Л И В:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю "ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД" до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.

Надати позивачу десятиденний строк з дня отримання цієї ухвали для усунення вказаних недоліків шляхом подання до Івано-Франківського окружного адміністративного суду:

- квитанції (платіжного доручення) про сплату судового збору в розмірі 4844,80 грн.;

- всі наявні в товариства з обмеженою відповідальністю "ЗЕЙЕМ ЕКСПОРТС ЛТД" докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

Роз`яснити позивачу, що в разі не усунення недоліків у вище зазначений строк позовна заява буде повернена.

Представнику позивача копію ухвалу надіслати через підсистему "Електронний суд".

Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету в розділ «Мої справи».

Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя /підпис/ Панікар І.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2024
Оприлюднено19.11.2024
Номер документу123046227
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них бюджетного відшкодування з податку на додану вартість

Судовий реєстр по справі —300/8453/24

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 13.11.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні