Ухвала
від 11.11.2024 по справі 360/1343/23
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

11 листопада 2024 року м. ДніпроСправа № 360/1343/23

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Захарова О.В., розглянувши у письмовому провадженні заяву адвоката Тарасенко Дар`ї Юріївни в інтересах ОСОБА_1 про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду, у справі №360/1343/23 за позовом адвоката Тарасенко Дар`ї Юріївни в інтересах ОСОБА_1 до Управління Державної міграційної служби України в Луганській області про визнання протиправною відмову, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

28 жовтня 2024 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява адвоката Тарасенко Дар`ї Юріївни в інтересах ОСОБА_1 про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду, у справі № 360/1343/23 за позовом адвоката Тарасенко Дар`ї Юріївни (далі представник позивача) в інтересах ОСОБА_1 (далі позивач, ОСОБА_1 ) до Управління Державної міграційної служби України в Луганській області (далі відповідач, УДМС в Луганській області) про визнання протиправною відмову, зобов`язання вчинити певні дії, в якій заявник просить:

- визнати протиправною бездіяльність УДМС в Луганській області, вчинену при виконанні рішення Луганського окружного адміністративного суду від 11 січня 2024 року у справі № 360/1343/23;

- зобов`язати УДМС в Луганській області вжити заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню пункту 9 частини першої статті 129, статті 129-1 Конституції України, статті 370 КАС України при виконанні рішення Луганського окружного адміністративного суду від 11 січня 2024 року у справі № 360/1343/23;

- зобов`язати УДМС в Луганській області протягом місяця надати до суду звіт про виконання окремої ухвали.

В обґрунтування заяви зазначено, що рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 11 січня 2024 року у справі № 360/1343/23, яке набрало законної сили 10 квітня 2024 року, позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено частково. Визнано протиправною відмову УДМС у Луганській області, оформлену листом від 26.10.2023 № К-27/6/4401-23/4401.3.3/93- 23, у прийнятті у ОСОБА_1 декларації про відмову від іноземного громадянства. Зобов`язано У УДМС у Луганській області розглянути звернення ОСОБА_1 від 28.09.2023 щодо прийняття декларації про відмову від іноземного громадянства, з урахуванням висновків суду, та прийняти відповідне рішення.

24.07.2024 було відкрито виконавче провадження № 75627503 з примусового виконання виконавчого листа у справі № 360/1343/23 про зобов`язання УДМС у Луганській області розглянути звернення ОСОБА_1 від 28.09.2023 щодо прийняття декларації про відмову від іноземного громадянства, з урахуванням висновків суду, та прийняти відповідне рішення.

Листом УДМС в Луганській області від 13.06.2024 ОСОБА_1 було повідомлено про нібито прийняття на виконання рішення суду декларації про відмову від іноземного громадянства від 28.09.2023 разом із додатками до заяви від 27.05.2024.

Представник позивача вважає, що чинним законодавством України чітко передбачено правові наслідки прийняття декларації про відмову від іноземного громадянства замість документа про припинення іноземного громадянства. На думку представника позивача, лише підтвердження настання таких наслідків може свідчити про реальне виконання судового рішення у справі та врахування висновків суду.

Позивачем було подано до міграційного органу заяву з проханням видати їй на руки паспорт громадянина України. ОСОБА_1 було отримано відповідь на дану заяву, в якій зазначається, що внаслідок тимчасової окупації з лютого 2022 року територій Луганської області, реалізація на території Луганської області державної політики у сферах міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб на території Луганської області не здійснюється. Отже, УДМС у Луганській області з лютого 2022 року по цей час не надає адміністративні послуги, у тому числі оформлення паспорта громадянина України у формі картки, населенню Луганської області. Враховуючи викладене, УДМС у Луганській області на сьогодні не має можливості здійснити заходи щодо оформлення та видачі стягувачу паспорта громадянина України у формі картки.

З посиланням на Порядок оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України, затвердженого постановою КМУ від 25 березня 2015 року № 302, представник позивача зазначає, що довідка про реєстрацію громадянином України є обов`язковою для подачі документів на оформлення паспорта. І в цій довідці повинно бути зазначено, що вона є підставою для оформлення паспорта громадянина України. На думку представника позивача, обов`язковість такої довідки підтверджена листом ДМС України.

Представник позивача вважає, що саме таку довідку ОСОБА_1 повинна подати до територіального органу/територіального підрозділу ДМС для отримання самого паспорта.

Враховуючи вищезазначене, ОСОБА_1 було подано до УДМС України в Луганській області заяву з проханням видати їй довідку за формою 44, зразок якої затверджено наказом МВС України 16.08.2012 № 715, в якій буде зазначено, що вона є підставою для оформлення паспорта громадянина України для забезпечення їй можливості оформити паспорт громадянина України у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС за місцем фактичного проживання відповідно до довідки ВПО.

У відповідь на заяву відповідач повідомив, що пунктом 119 Порядку № 215, на який посилається позивач у своєму зверненні, видача довідки, яка є підставою для виготовлення паспорта громадянина України, не передбачено. Після набуття позивачем громадянства України, їй була оформлена та видана Довідка про реєстрацію особи громадянином України від 02 листопада 2021 року № 4445-000003217/144, згідно з пунктом 117 Порядку № 215.

На підставі отриманої відповіді ОСОБА_1 звернулася до Державної міграційної служби України із заявою від 21 серпня 2024 року з проханням повідомити, чи повноважний Голосіївський відділ ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області як територіальний підрозділ ДМС за місцем проживання ОСОБА_1 видати їй паспорт громадянина України, а також повідомити, які документи вона має подати до Голосіївського відділу ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області для отримання паспорта на тій підставі, що Управлінням Державної міграційної служби України в Луганській області прийнято її декларації про відмову від іноземного громадянства, і вона має лист про таке прийняття, рішення суду, а також довідку про реєстрацію громадянином України та тимчасове посвідчення громадянина України.

Адвокатом 21.10.2024 було отримано відповідь ЦМУ ДМС в м. Києві та Київській області, з якої вбачається, що оформити паспорт громадянина України особі, яка набула громадянство України (ситуація позивачки) можливо лише за наявності довідки про реєстрацію громадянином України, в якій чітко зазначено, що вона є підставою для оформлення паспорта громадянина України.

Представник позивача зазначає, що позивач опинилася в ситуації, коли не може отримати паспорт громадянина України через відмову УДМС України в Луганській області видати їй довідку для його оформлення. Обов`язковість видачі такої довідки підтверджена як ДМС України, так і ЦМУ ДМС в м. Києві та Київській області.

Зазначене на думку представника позивача, свідчить про невиконання рішення суду у справі, так як в матеріалах справи відсутні будь-які належні докази виконання рішення суду.

Представник позивача вважає, що сам лист відповідача про прийняття декларації Позивача не може бути підтвердження виконання судового рішення.

Ухвалою від 04 листопада 2024 року задоволено клопотання представника позивача про поновлення пропущеного строку звернення до суду із заявою про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду в порядку статті 383 КАС України, та визнано їх поважними; заяву позивача про визнання бездіяльності протиправною визначено розглянути без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).

08.11.2024 від УДМС України в Луганській області надійшли заперечення проти клопотання (заяви), відповідно до яких відповідач зазначив, що після набрання законної сили рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 11.01.2024 у справі № 360/1343/23, УДМС у Луганській області належним чином, у спосіб, визначений судом та у повному обсязі, у точній відповідності до приписів мотивувальної та резолютивної частин рішення, виконано дане рішення суду, а саме: розглянуто звернення ОСОБА_1 від 28.09.2023 щодо прийняття декларації про відмову від іноземного громадянства; враховано висновки суду (…суд вважає, що позивач має право на подання декларації про відмову від іноземного громадянства...; … належним способом відновлення порушеного права позивача… буде зобов`язання УДМС у Луганській області повторно розглянути декларацію ОСОБА_1 від 28.09.2023…); прийнято відповідне рішення прийнята декларація ОСОБА_1 про відмову від іноземного громадянства від 28.09.2023 (вх.№ К-53/6/4401-24 від 27.05.2024 та вих № К-53/6/4401-24/4401.2/74-24 від 13.06.2024).

УДМС у Луганській області на виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 11.01.2024 у справі №360/1343/23, яке 10.04.2024 набрало законної сили, була прийнята декларація ОСОБА_1 про відмову від іноземного громадянства від 28.09.2023 разом із додатками до її заяви від 27.05.2024 (вх. №К-53/6/4401-24 від 27.05.2024). 13.06.2024 вих № К-53/6/4401-24/4401.2/74-24 УДМС у Луганській області ОСОБА_1 була надана письмова відповідь про те, що на виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 11.01.2024 у справі №360/1343/23, прийнята її декларація про відмову від іноземного громадянства від 28.09.2023 разом з додатками до заяви від 27.05.2024.

Питання видачі довідки про реєстрацію особи громадянином України та процедури оформлення ОСОБА_1 паспорта громадянина України не було предметом судового розгляду у справі № 360/1343/23.

Представник відповідача зазначає, що 02.11.2021 рішенням УДМС у Луганській області оформлено набуття громадянства України за територіальним походженням відповідно до частини 1 статті 8 Закону України «Про громадянство України» громадянці рф ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1

02.11.2021 УДМС у Луганській області на ім`я позивача оформлено довідку № 445-000003217/44 про реєстрацію особи громадянином України. Отже, відповідно до законодавства України ОСОБА_1 з 02 листопада 2021 року є громадянином України.

Представник відповідача зазначає, що оформлення будь-якої іншої довідки про реєстрацію особи громадянином України для одержання документів, що підтверджують громадянство України, нормами чинного законодавства України не передбачено. Оформлення громадянину України Довідки про реєстрацію особи громадянином України, її форма та порядок видачі такої довідки нормами чинного законодавства України не передбачено. Згідно з нормами чинного законодавства України реєструється особа громадянином України, яка не є громадянином України та набуває громадянство України та їй видається згадана довідка. ОСОБА_1 з 21 листопада 2021 року є громадянином України, реєструвати дану особу повторно громадянином України законодавством не передбачено.

Просив відмовити у задоволенні заяви.

Вирішуючи питання щодо наявності правових підстав для визнання протиправними рішення, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень на виконання судового рішення, суд зазначає таке.

У відповідності до вимог частини першої статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.

Тобто, правовий інститут контролю за виконанням рішення суду, механізм якого унормований в тому числі і приписами статті 383 КАС України, підлягає застосуванню виключно у разі наявності протиправних дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень щодо виконання рішення суду, що порушує законні права та інтереси позивача.

Застосування судом до суб`єкта владних повноважень приписів статей 383 КАС України можливе лише у разі встановлення факту протиправного невиконання таким суб`єктом владних повноважень дій зобов`язального характеру, визначених рішенням суду на користь особи-позивача, що має бути підтверджено відповідними доказами.

Процесуальним законом встановлено порядок виконання судових рішень в адміністративних справах та визначено певну послідовність дій, які необхідно вчинити для того, щоб зобов`язати відповідача належним чином виконати рішення суду.

Верховний Суд у постанові від 20.02.2019 у справі № 806/2143/15 (адміністративне провадження № К/9901/5159/18) звертав увагу, що статті 382 і 383 Кодексу адміністративного судочинства України мають на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставами їх застосування є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи-позивача та обставини, що свідчать про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаних з невиконанням судового рішення в цій справі.

Постановою Верховного Суду від 30.04.2020 у справі № 804/2076/17 встановлено, що сам факт відсутності певного результату (виплати коштів за судовим рішенням) не може бути достатнім підтвердженням того, що суб`єкт владних повноважень допустив саме протиправну бездіяльність. Про протиправність може свідчити, зокрема, те, що суб`єкт владних повноважень бездіяв за обставин, коли мав реальну можливість реалізувати свої повноваження, повинен був це зробити, але не зробив (чи зробив несвоєчасно, з порушенням процедури чи інших вимог), що спричинило порушення прав та інтересів особи.

Судом встановлено, що рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 11 січня 2024 року у справі № 360/1343/23 адміністративний позов адвоката Тарасенко Дар`ї Юріївни в інтересах ОСОБА_1 до Управління Державної міграційної служби України в Луганській області про визнання протиправною відмову, зобов`язання вчинити певні дії, - задоволено; визнано протиправною відмову Управління Державної міграційної служби України у Луганській області, оформлену листом від 26.10.2023 № К-27/6/4401-23/4401.3.3/93-23, у прийнятті у ОСОБА_1 декларації про відмову від іноземного громадянства; зобов`язано Управління Державної міграційної служби України у Луганській області розглянути звернення ОСОБА_1 від 28.09.2023 щодо прийняття декларації про відмову від іноземного громадянства, з урахуванням висновків суду, та прийняти відповідне рішення.

Зазначене судове рішення набрало законної сили 10 квітня 2024 року.

02 травня 2024 року Луганським окружним адміністративним судом видано виконавчі листи по справі.

27.07.2024 Відділом примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції відкрито виконавче провадження № 75627503 з примусового виконання виконавчого листа у справі № 360/1343/23 про зобов`язання Управління Державної міграційної служби України у Луганській області розглянути звернення ОСОБА_1 від 28.09.2023 щодо прийняття декларації про відмову від іноземного громадянства, з урахуванням висновків суду, та прийняти відповідне рішення.

Згідно з даними автоматизованої системи виконавчого провадження, стан виконавчого провадження № 75627503 відкрито.

16 липня 2024 року позивач звернулась до відповідача із заявою, в якій просила видати їй на руки паспорт громадянина України, у зв`язку із прийняттям її декларації про відмову від іноземного громадянства.

У відповідь на заяву позивача від 16.07.2024 відповідач листом від 14.08.2024 № К-70/6/4401-24/4401.3/101-24 повідомив, що у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», в Україні введено воєнний стан, який діє по цей час. Згідно з Переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22.12.2022 № 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за № 1668/39004, з 24.02.2022 по теперішній час території Луганської області тимчасово окуповані. Відповідно до Положення про Управління Державної міграційної служби України в Луганській області, затвердженого наказом Державної міграційної служби України від 18.07.2011 № 28 (в редакції наказу ДМС від 07.05.2021 № 70), одним з основних завдань УДМС є реалізація на території Луганської області державної політики у сферах міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб. Внаслідок тимчасової окупації з лютого 2022 року територій Луганської області, зазначені вище завдання на території Луганської області не реалізовується. Отже, УДМС у Луганській області з лютого 2022 року по цей час не надає адміністративні послуги, у тому числі оформлення паспорта громадянина України у формі картки, населенню Луганської області. Враховуючи викладене, УДМС у Луганській області на сьогодні не має можливості здійснити заходи щодо оформлення та видачі позивачу паспорта громадянина України у формі картки.

16 серпня 2024 року позивач звернулась до відповідача із заявою, в якій просила видати їй довідку за формою 44, зразок якої затверджено наказом МВС України 16.08.2012 № 715, в якій буде зазначено, що вона є підставою для оформлення паспорта громадянина України для забезпечення можливості оформити паспорт громадянина України у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС за місцем фактичного проживання позивача відповідно до довідки ВПО.

У відповідь на заяву позивача від 16.08.2024 відповідач листом від 02.09.2024 № К-81/6/4401-24/4401.3/101-24 повідомив, що на виконання пункту 117 Порядку провадження за заявами і поданнями з питань громадянства України та виконання прийнятих рішень, затвердженого Указом Президента України від 27 березня 2001 року № 215 (в редакції Указу Президента України від 27 червня 2006 року №588/2006), (далі Порядок № 215), УДМС у Луганській області на ім`я позивача оформлено та видано довідку від 02 листопада 2021 року № 4445-000003217/144 про реєстрацію особи громадянином України. Довідка про реєстрацію особи громадянином України подається особою для одержання документів, що підтверджують громадянство України. 04.10.2023 позивачу було видане тимчасове посвідчення громадянина України ОТ035790, яке посвідчує особу і підтверджує її належність до громадянства України. Відповідно до пункту 119 Порядку № 215, особам, які набули громадянство України та взяли зобов`язання припинити іноземне громадянство, видаються тимчасові посвідчення громадянина України. Після подання цими особами в установленому Законом порядку документа про припинення іноземного громадянства або декларації про відмову від іноземного громадянства їм замість тимчасових посвідчень громадянина України залежно від місця проживання видаються паспорти громадянина України або паспорти громадянина України для виїзду за кордон. На виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 11.01.2024 у справі № 360/1343/23, УДМС у Луганській області прийнята декларація ОСОБА_1 про відмову від іноземного громадянства від 28.09.2023 разом із додатками до заяви від 27.05.2024, про що позивача було повідомлено листом від 13.06.2024 вих № К-53/6/4401-24/4401.2/74-24. Пунктом 119 Порядку № 215, на який позивач посилається у своєму зверненні, видача довідки, яка є підставою для виготовлення паспорта громадянина України, не передбачено. Водночас інформуємо, що відповідно до пункту 35 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення держацівників суду; запроваджено з 02 травня 2022 року роботу Луганського окружного адміністративного суду у віддаленому режимі.

Позивач звернулась до Державної міграційної служби України із заявою від 21.08.2024 в якій просила повідомити, чи повноважний Голосіївський відділ ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області як територіальний підрозділ ДМС за місцем її проживання видати їй паспорт громадянина України, а також повідомити, які документи вона має подати до Голосіївського відділу ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області для отримання паспорта на тій підставі, що Управлінням Державної міграційної служби України в Луганській області прийнято декларації про відмову від іноземного громадянства, і позивач має лист про таке прийняття, рішення суду, а також довідку про реєстрацію громадянином України та тимчасове посвідчення громадянина України.

У відповідь на заяву позивача від 21.08.2024 Центральним міжрегіональним управлінням Державної міграційної служби у м. Києві та Київській області листом від 16.09.2024 № К-8875-24/8010.5.2/2437-24 повідомлено, що оформлення паспорта громадянина України здійснюється відповідно до вимог Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищенням паспорта громадянина України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 302 від 25.03.2015 (зі змінами) (далі - Порядок). Відповідно до пункту 35 Порядку, для оформлення паспорта громадянина України позивач має надати: - свідоцтво про народження або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави; - у разі набуття особою громадянства України на території України подається довідка про реєстрацію особи громадянином України; - документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт: довідку про місце проживання - довідку органу реєстрації встановленого зразка; довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття (при наявності). Враховуючи зазначене, оформлення паспорта громадянина України у зв`язку з набуттям громадянства України передбачено у разі оформлення на ім`я позивача довідки про реєстрацію особи громадянином України, яка є підставою для оформлення паспорта громадянина України. За наявності передбачених Порядком документів для оформлення паспорта громадянина України позивач має звернутись до територіального органу/ територіального підрозділу Державної міграційної служби України за місцем проживання на території України та подати передбачені Порядком документи.

Матеріалами справи встановлено, що рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 11 січня 2024 року у справі № 360/1343/23, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 10.04.2024, зобов`язано Управління Державної міграційної служби України у Луганській області розглянути звернення ОСОБА_1 від 28.09.2023 щодо прийняття декларації про відмову від іноземного громадянства, з урахуванням висновків суду, та прийняти відповідне рішення.

Під час розгляду справи суд дійшов висновку, що ОСОБА_1 вчинила необхідні дії для припинення громадянства російської федерації, у тому числі, звернувся до міністерства закордонних справ російської федерації з питання процедури відмови від громадянства рф і отримання довідки про вихід із громадянства рф, однак отримала відповідь про необхідність звернення із заявою в консульство рф в Україні після відновлення їх роботи, а також можливість звернення із відповідною заявою про вихід із громадянства рф в третій країні, за наявності дозволу на проживання в цій країні.

Тобто судом встановлено, що дії позивача не призвели до певних правових результатів з незалежних від нього причин, внаслідок чого відмова Управління Державної міграційної служби України в Луганській області прийняти у ОСОБА_1 декларацію про відмову від іноземного громадянства замість документа про припинення громадянства російської федерації, викладена у листі від 26.10.2023 № К-27/6/4401/3.3/93-23, була визнана протиправною.

На виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 11.01.2024 у справі № 360/1343/23 УДМС у Луганській області прийнято декларацію ОСОБА_1 про відмову від іноземного громадянства від 28.09.2023 разом із додатками до заяви від 27.05.2024, про що повідомлено позивача листом від 13.06.2024 № № К-53/6/4401-24/4401.2/74-24.

Суд зауважує, що предметом спору у справі № 360/1343/23 була правомірність відмови Управління Державної міграційної служби України в Луганській області у прийняті декларації ОСОБА_1 про відмову від іноземного громадянства замість документа про припинення громадянства російської федерації.

Суд в рішенні від 11.01.2024 дійшов висновку, що ОСОБА_1 мала повне право розраховувати на прийняття відповідачем декларації про відмову від іноземного громадянства, оскільки отримати документ про припинення громадянства російської федерації наразі не є можливим. При цьому в рішенні зазначено, що відповідач, вирішуючи це питання, обмежився лише роз`ясненнями норм законодавства […], повернув декларацію та не прийняв мотивованого рішення щодо прийняття такої декларації.

Таким чином, на виконання рішення суду від 11.01.2024 відповідач зобов`язаний був повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 28 вересня 2023 року про прийняття декларації про відмову від громадянства російської федерації та прийняти відповідне рішення з урахування наведених висновків суду.

Згідно наявних в матеріалах справи доказів вбачається, що УДМС України в Луганській області на виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 11 січня 2024 року у справі № 360/1343/23 прийняло декларацію ОСОБА_1 про відмову від іноземного громадянства від 28.09.2023 разом із додатками до заяви від 28.09.2023, про що повідомило позивача відповідним листом від 13.06.2024 № № К-53/6/4401-24/4401.2/74-24.

Таким чином, матеріалами справи підтверджено фактичне виконання відповідачем рішення суду від 11 січня 2024 року у справі № 360/1343/23.

Доводи представника позивача про формальне виконання відповідачем рішення суду від 11 січня 2024 року у справі № 360/1343/23 обґрунтовані по суті необхідністю видачі УДМС України в Луганській області позивачу довідки, що є підставою для виготовлення паспорта громадянина України.

Разом з тим, суд звертає увагу позивача, що питання щодо процедури виготовлення ОСОБА_1 паспорта громадянина України не було предметом судового розгляду у справі № 360/1343/23. Відповідно, це може бути предметом самостійного судового оскарження, а не підставою для визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду в порядку статті 383 КАС України.

Крім того, «Довідка №____про реєстрацію особи громадянином України», форма 44, затверджена наказом МВС України 16.08.2012 № 715, на яку посилається представник позивача, видається або до паспортного документа, або до свідоцтва про народження. Видача такої довідки до Тимчасового посвідчення, або видача іншої довідки невстановленої форми та невстановленого зразка, копії яких додані представником позивача до клопотання, нормами чинного законодавства не передбачені.

Суд зауважує, що УДМС у Луганській області відповідно до норм чинного законодавства України, а саме: пункту 117 Порядку провадження за заявами і поданнями з питань громадянства України та виконання прийнятих рішень, затвердженого Указом Президента України від 27 березня 2001 року № 215 (в редакції Указу Президента України від 27 червня 2006 року №588/2006) (далі Порядок № 215), на ім`я ОСОБА_1 раніше було оформлено та видано Довідку від 02.11.2021 № 445-000003217/44 про реєстрацію особи громадянином України.

Зазначену Довідку від 02.11.2021 № 445-000003217/44 про реєстрацію особи громадянином України видано ОСОБА_1 до паспорта громадянина рф № НОМЕР_1 виданого 28.06.2014, орган видачі ФМС 77305, про що і повідомлено позивача листом від 02.09.2024 № К-81/6/4401-24/4401.3/111-24 за результатом його звернення від 16.08.2024 та не є предметом спору в цій справі.

Відповідно до пункту 119 Порядку № 215 особам, які набули громадянство України та взяли зобов`язання припинити іноземне громадянство, видаються тимчасові посвідчення громадянина України. Після подання цими особами в установленому Законом порядку документа про припинення іноземного громадянства або декларації про відмову від іноземного громадянства їм замість тимчасових посвідчень громадянина України залежно від місця проживання видаються паспорти громадянина України або паспорти громадянина України для виїзду за кордон.

Тобто, пункт 119 Порядку № 215, на який посилається представник позивача, також не передбачає видачу довідки, що є підставою для виготовлення паспорта громадянина України, як того вимагає позивач.

Аналіз встановлених обставин вказує на те, що відповідач виконав рішення суду у цій справі (№ 360/1343/23) в повному обсязі.

З урахуванням зазначеного, судом не встановлено вчинення відповідачем протиправної бездіяльності на виконання рішення суду у цій справі, у зв`язку із чим суд дійшов висновку про необґрунтованість доводів поданої заяви у контексті необхідності застосування заходів, визначених статтею 383 КАС України.

Керуючись ст.ст. 248, 256, 295, 383 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

Наказом керівника апарату Луганського окружного адміністративного суду від 02 травня 2022 року № 4/А-од «Про дистанційний режим роботи працівників апарату Луганського окружного адміністративного суду на час особливого режиму роботи суду в умовах воєнного стану» з 02 травня 2022 року впроваджено дистанційний режим роботи працівникам апарату Луганського окружного адміністративного суду до закінчення особливого режиму роботи суду.

На підставі зазначеного, беручи до уваги вищезазначені рекомендації Ради суддів України, з метою забезпечення збереження життя та здоров`я учасників справи та працівників апарату суду, розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі здійснити в письмовому провадженні без виклику сторін (без повідомлення учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи).

Керуючись статтями 243, 248, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви адвоката Тарасенко Дар`ї Юріївни в інтересах ОСОБА_1 про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду, у справі № 360/1343/23 за позовом адвоката Тарасенко Дар`ї Юріївни в інтересах ОСОБА_1 до Управління Державної міграційної служби України в Луганській області про визнання протиправною відмову, зобов`язання вчинити певні дії, відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Захарова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2024
Оприлюднено19.11.2024
Номер документу123046750
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші процесуальні питання

Судовий реєстр по справі —360/1343/23

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Постанова від 10.04.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 09.02.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні