Постанова
від 08.11.2024 по справі 560/944/24
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/944/24

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Ковальчук О.К.

Суддя-доповідач - Кузьмишин В.М.

08 листопада 2024 року м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Кузьмишина В.М.

суддів: Сушка О.О. Сапальової Т.В. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Хмельницької митниці на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 18 квітня 2024 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "ІН ФОРС КЕМІКАЛ" до Хмельницької митниці про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості товарів №UA400000/2023/000291/2 від 21.11.2023,

В С Т А Н О В И В :

Описова частина.

Короткий зміст позовних вимог.

У січні 2024 року Приватне підприємство "ІН ФОРС КЕМІКАЛ" звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Хмельницької митниці, в якому просило: визнати протиправними і скасувати Рішення про коригування митної вартості товарів № UA400000/2023/000289/2 від 21.11.2023 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA400040/2023/000847 від 21.11.2023, визнати протиправними і скасувати Рішення про коригування митної вартості товарів № UA400000/2023/000290/2 від 21.11.2023 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA400040/2023/000848 від 21.11.2023 та визнати протиправними і скасувати Рішення про коригування митної вартості товарів № UA400000/2023/000291/2 від 21.11.2023 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA400040/2023/000849 від 21.11.2023.

Короткий зміст судового рішення суду першої інстанції.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 18 квітня 2024 року позовні вимоги задоволено.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги.

Не погодившись із судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції не повністю з`ясовані обставини, що мають значення для справи, а рішення прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Відзив/заперечення на апеляційну скаргу.

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому заперечує її доводи, посилаючись на те, що доводи в ній та вимоги є нормативно необґрунтованими і спростовуються наявними у цій справі доказами.

Рух справи у суді апеляційної інстанції.

Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 18 липня 2024 року відкрито апеляційне провадження у вищевказаній справі, справу призначено до судового розгляду в порядку письмового провадження.

Фактичні обставини справи, встановлені судом першої інстанції.

23.08.2023 між позивачем, приватним підприємством "ІН ФОРС КЕМІКАЛ", та компанією Nanjing Peters Farm Bio-Technology Co., Ltd укладений договір поставки № PDF02230823143, відповідно до пункту 1.1 якого продавець (Nanjing Peters Farm Bio-Technology Co., Ltd) зобов`язується передати позивачу товар (пестициди у препаративних формах, що є засобом захисту рослин), як зазначено в Додатку №1, а покупець зобов`язується прийняти і оплатити Товар. Асортимент, кількість і ціна товару визначається в додатках до Контракту (пункт 1.2.Контракту).

У Додатку №1 до Контракту погоджені, зокрема, поставка 48 000 літрів (2 400 каністр по 20 літрів) на умовах 100% передоплати позивачем ціни товару в сумі 124800,00 дол. США, 2,6 дол. США за 1 літр товару. Вказана ціна Товару включала вартість: - транспортування товару на умовах CIF до морського порту Констанца (Румунія) (пункти 3.1. і 5.2. Контракту); страхування (пункт 5.2. Контракту); упакування (п.5.2. Контракту); маркування (п.5.2. Контракту).

Загальна вартість усіх пестицидів, вагою брутто 61 272 кг і нетто 55 920 кг (пакувальний лист від 01.10.2023) у препаративних формах, поставка яких передбачалась Додатком № 1 до Контракту, становила 539614,00 дол. США (з урахуванням Додаткової угоди № 1 від 20.10.2023 року до Контракту). Сплата підтверджується платіжними інструкціями від 25.08.2023 №30, від 21.09.2023 №33, від 26.09.2023 №35, від 04.10.2023 №37, від 24.10.2023 №39 та від 26.10.2023 №41.

Товар доставлений позивачу у трьох контейнерах №MRKU6560773, №MSKU3789921 і MRKU7813520, що підтверджується пакувальним листом від 01.10.2023 та Коносаментом), у кожному з яких по 16 000 літрів (800 каністр) вагою брутто 20 424 кг (Коносамент, автотранспортні накладні (CMR) 196870, 196872 і 196873). Витрати позивача на транспортування трьох контейнерів із порту Констанца в Румунії до місця ввезення на митну територію України склали 384 832,48 грн, що підтверджується виданими ТОВ "ТЕК МІТРІДАТ" (експедитором) рахунком на оплату від 07.11.2023 № 101023 і довідками про транспортні витрати від 10.11.2023 № 101123/2, від 13.11.2023 № 101123/3, від 10.11.2023 № 101123/4.

З метою здійснення митного оформлення зазначеного товару до Хмельницької митниці подана електронна митна декларація № 23UA400040038493U0 (митне оформлення 16 000 літрів товару з контейнера MRKU7813520, вага яких становить брутто 20424 кг і нетто 18 640 кг), у якій митна вартість товару визначена за основним методом, за ціною договору, що складається з вартості товару - 1629888.64 грн (41 600 дол. США * 36,0496 грн) та витрат на транспортування в розмірі 130225,28 грн. Умови поставки - CIF.

До вказаної митної декларації позивач надав: пакувальний лист (Packing list) від 01.10.2023, рахунок-фактуру (інвойс) (Commercial invoice) від 01.10.2023 №PDF0223BZ213, коносамент (Bill of lading) від 01.10.2023 №231420522, автотранспортну накладну (Road consignment note) від 13.11.2023 №196873, декларацію про походження товару (Declaration of origin) від 01.10.2023 №PDF0223BZ213, банківські платіжні документи, що стосуються товару від 25.08.2023 № 30, від 21.09.2023 № 33, від 26.09.2023 № 35, від 04.10.2023 № 37, від 24.10.2023 № 39 та від 26.10.2023 № 41, рахунок-фактуру про надання транспортно-експедиційних послуг від виконавця договору (контракту) про транспортно-експедиційні послуги від 07.11.2023 №101023, банківський платіжний документ, що підтверджує факт оплати транспортно-експедиційних послуг від 08.11.2023 №4101, документ, що підтверджує вартість перевезення товару від 10.11.2023 №101123/4, висновок про вартісні характеристики товару, підготовлений спеціалізованою експертною організацією від 13.11.2023 №112/753, розрахунок ціни (калькуляція) від 10.10.2023, страховий поліс від 27.09.2023 №PYIE202332010000022475, зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі- продажу товарів подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів від 23.08.2023 №PDF02230823143, додаткову угоду до договору №1 від 20.10.2023 та додаток від 23.08.2023, договір від 20.08.2023, додаткові угоди від 18.10.2023 №00047065 і від 06.11.2023 №00047065/1, договори (контракт) про перевезення від 13.11.2023 №1311МС-ВС, від 15.08.2022 №220815-МС і від 25.11.2022 №42/25/11/2022/1, дозвіл на ввезення на митну територію України незареєстрованих пестицидів і агрохімікатів, що використовуються для державних випробувань і наукових досліджень, а також обробленого ними насіннєвого (посадкового) матеріалу (або відомості про включення товарів до Державного реєстру пестицидів і агрохімікатів) від 02.09.2019 №А07692, витяг з каталогу Галоп БТ від 01.10.2023, заявка на перевезення від 13.11.2023, зразок маркування Галоп БТ від 01.10.2023, комерційну пропозицію на Галоп від 09.08.2023, лист-підтвердження про вироби від 08.06.2023, право виробництва від виробника від 07.06.2023, прибуткову накладну від 01.10.2023 №3046, сертифікат аналізу на Галоп БТ від 01.10.2023, специфікацію до інвойсу та пакування від 01.10.2023,єдиний уніфікований документ на розміщення та тимчасове зберігання товарів від 17.11.2023 №13267/ЗЕД/7.26-28-01, копію митної декларації країни відправлення від 28.09.2023 №223120230003510956.

Встановивши, що до митного оформлення декларант заявив неповні/недостовірні відомості про митну вартість, відповідач надіслав декларанту повідомлення від 20.11.2023 про надання додаткових документів для підтвердження заявленої митної вартості з пропозицією для підтвердження заявленої митної вартості надати: 1) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 2) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 3) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 4) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

У відповідь на вказаний запит позивач надав лист NANJING RED SUN CO, LTD про надання Nanjing Peters Farm Bio-Technology Co., Ltd права на використання даних технічної документації для виробництва Товару і Лист Nanjing Peters Farm Bio-Technology Co., Ltd про дотримання рецептури виготовлення товару, а також лист Nanjing Peters Farm Bio-Technology Co., Ltd від 21.11.2023, в якому зазначено, що компанія NANJING PETERS FARM BIO-TECHNOLOGY CO. LTD. повідомляє про те, що контрактом на поставку товару від 23/08/2023 №PDF02230823143 не передбачені жодні платежі третім особам на користь продавця, отже рахунків про здійснення таких платежів надати не має можливості. Також повідомило, що ніяких комісійних чи посередницьких послуг, пов`язаних з виконанням умов контракту на поставку товару від 23/08/2023 №PDF02230823143, не сплачували.

Розглянувши подані документи, відповідач надіслав позивачу картку відмови в прийнятті митної декларації № 23UA400040038493U0 та прийняв рішення про коригування митної вартості від 21.11.2023 №UA400000/2023/000291/2, в якому зазначено, що документи, подані згідно із частиною 2-3 статті 53 МК України, містять розбіжності та не містять усіх відомостей щодо числового значення складових митної вартості товарів. Зокрема: МД країни відправлення оформлена раніше, ніж виписаний рахунок-фактура; до митного оформлення подано 2 довідки за одним номером з різними сумами; в страховому полісі вартість зазначена вища, ніж заявлена у поданих до митного оформлення документах; вартість послуг з доставки в рахунку на перевезення не відповідає вартості в заявці; подані до митного оформлення документи не містять усіх визначних частиною 10 статті 58 МК України, числових значень складових митної вартості, а саме комісійні та брокерська винагорода посередника; заявлений рівень митної вартості товару (2,42 дол. США/кг.) не відповідає рівню митної вартості ідентичного товару (3,48 дол. США/кг) на 43%. При цьому, загальна націнка на даний товар складає 16%, торгова націнка 2%. Тому існують сумніви щодо заявленої декларантом митної вартості товарів та відповідно до статті VII ГАТТ є підстави вважати, що документи, подані до митного оформлення, не містять достовірної інформації щодо дійсної вартості товару, оскільки заявлений рівень митної вартості не підтверджений документально. Вказав, що використані декларантом відомості для цілей визначення митної вартості не підтверджені документально, відповідно до підпунктів 2, 3 статті 58 МК України застосовуються другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини першої статті 57 МК Україні. Проведена процедура консультації та встановлено, що заявлені декларантом відомості про митну вартість товару та обраний метод її визначення не відповідають наявній у митного органу інформації про вартість товару, відповідно митна вартість визначена за другорядним методом відповідно до вимог статті 59 МК України на підставі інформації про визнану митним органом митну вартість ідентичних товарів. Джерелом числового значення митної вартості є МД від 19.04.2023 №23UA400040013748U2 (3,48 дол. США/кг).

Вважаючи зазначене рішення неправомірним, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Мотивувальна частина.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.2ст.1 Митного кодексу України (далі - МК України) відносини, пов`язані зі справлянням митних платежів, регулюються цим Кодексом, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування.

Відповідно до статті 49 МК України визначено, що митна вартість товарів які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Згідно з частинами 4 та 5 статті 58 МК України встановлено, що митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України, відповідно до митного режиму імпорту, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті.

Ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті - це загальна сума всіх платежів, які були здійснені або повинні бути здійснені покупцем оцінюваних товарів продавцю або на користь продавця через третіх осіб та/або на пов`язаних із продавцем осіб для виконання зобов`язань продавця.

Згідно з частинами 1 та 2 статті 53 МК України, у випадках, передбачених цим Кодексом, декларант подає митному органу документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.

Документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами постачання витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

Згідно з ч. 3ст. 53 МК України, у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, які мають вплив на правильність визначення митної вартості, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи: 1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про постачання товарів, митна вартість яких визначається; 2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом); 3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту); 4) виписку з бухгалтерської документації; 5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів; 6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; 7) копію митної декларації країни відправлення; 8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

Частиною 5 статті 54 МК України визначено, що митний орган з метою здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів має право: 1) упевнюватися в правдивості або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості; 2) у випадках, встановлених цим Кодексом, письмово запитувати від декларанта або уповноваженої ним особи встановлені статтею 53 цього Кодексу додаткові документи та відомості, якщо це необхідно для прийняття рішення про визнання заявленої митної вартості; 3) у випадках, встановлених цим Кодексом, здійснювати коригування заявленої митної вартості товарів; 4) проводити в порядку, визначеному статтями 345-354 цього Кодексу, перевірки правильності визначення митної вартості товарів після їх випуску; 5) звертатися до митних органів інших країн із запитами щодо надання відомостей, необхідних для підтвердження правдивості заявленої митної вартості; 6) застосовувати інші передбачені цим Кодексом форми митного контролю.

З наведених норм слідує, що митні органи мають право здійснювати контроль правильності обчислення декларантом митної вартості, але ці повноваження здійснюються у спосіб, визначений законом, зокрема, витребовування додаткових документів на підтвердження задекларованої митної вартості може мати місце тільки у випадку наявності обґрунтованих сумнівів у правдивості поданих декларантом відомостей. Такі сумніви можуть бути зумовлені неповнотою поданих документів для підтвердження заявленої митної вартості товарів, невідповідністю характеристик товарів, зазначених у поданих документах, митному огляду цих товарів, порівнянням рівня заявленої митної вартості товарів з рівнем митної вартості ідентичних або подібних товарів, митне оформлення яких уже здійснено, і таке інше.

Наявність у митного органу обґрунтованого сумніву у правильності визначення митної вартості є обов`язковою, оскільки з цією обставиною закон пов`язує можливість витребовування додаткових документів у декларанта та надає митниці право вчиняти наступні дії, спрямовані на визначення дійсної митної вартості товарів.

Разом з цим, витребувати необхідно ті документи, які дають можливість пересвідчитись у правильності чи помилковості задекларованої митної вартості, а не всі, які передбачені статтею 53 Митного кодексу України. Ненадання повного переліку витребуваних документів може бути підставою для визначення митної вартості не за першим методом лише тоді, коли подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності не спростовують сумнів у правдивості наданої інформації.

Зазначене узгоджується з правовою позицією, яка неодноразово викладалась Верховним Судом у його постановах, зокрема від 13.09.2019 у справі №815/6780/15, від 06.09.2019 у справі №803/1212/14 та ін.

З матеріалів справи встановлено, що позивач надав усі документи за переліком, визначеним частиною 2 статті 53 Митного кодексу України, які містили числові показники ціни товару.

Колегія суддів вважає помилковими висновки митного органу про те, що надані позивачем документи мають розбіжності, зважаючи на наступне.

Так апелянт, як на правомірність прийняття спірного рішення, зазначає, що документи, подані згідно з частиною 2 статті 53 Митного кодексу України, не містять усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів.

Стосовно твердження митного органу про відсутність інформації щодо окремих складових митної вартості товарів, а саме документів, які підтверджують митну вартість товарів та її складові, витрати на транспортування оцінюваних товарів до місця ввезення на митну територію України, витрати на навантаження, вивантаження та обробку оцінюваних товарів до місця ввезення на територію України, суд зазначає наступне.

У страховому полісі страхова сума (amount insured) зазначена 137280 дол. США, оскільки відповідно до пункту 3.5.2. Контракту товар страхується на 110% його ціни (124 800 * 110% = 137280,00 дол. США). Отже, різниця вартості товару в Контракт і в страховому полісі зумовлена виконанням продавцем товару умов Контракту в частині зобов`язань зі страхування товару.

Рахунок на оплату від 07.11.2023 № 101023 складений і наданий позивачу ТОВ "ТЕК "МІТРІДАТ" для проведення оплати наданих за договором ТЕП послуг. При цьому оплата наданих ТОВ "ТЕК "МІТРІДАТ" послуг здійснюється позивачем саме на підставі рахунку ТОВ "ТЕК "МІТРІДАТ", про що прямо зазначено в пункті 4.1. і 4.2. договору ТЕП. Саме послуги з Рахунку на оплату № 101023 від 07.11.2023 були використані позивачем для вирахування митної вартості, шляхом додавання вартості таких послуг до ціни товару, зазначеної в Контракті.

Листом від 21.11.2023 року Nanjing Peters Farm Bio-Technology Co., Ltd повідомило, що контрактом не передбачені платежі третім особам на користь продавця і так само відсутні комісійні чи посередницькі послуги, пов`язані з виконанням Контракту. Зокрема, саме між позивачем та компанією Nanjing Peters Farm Bio-Technology Co., Ltd 23.08.2023 укладений договір поставки № PDF02230823143. Відсутність у Nanjing Peters Farm Bio-Technology Co., Ltd та позивача зазначених витрат зумовлює відсутність відомостей про них, як у ціні товару, так і у заявленій позивачем митній вартості.

В оскаржуваному рішенні відповідач стверджує, що заявлений рівень вартості товару (2,42 долара США/л) не відповідає рівню митної вартості ідентичного товару (3,48 долара США/л), однак вказане спростовується наданою позивачем калькуляцією від 10.10.2023, в якій зазначено, що формування ціни на товар відбувається індивідуально, виходячи з багатьох факторів, серед яких є загальний обсяг і асортимент, вартість сировини на ринку, вартість перевезення до порту Константи, відсутність пікового навантаження на виробництві, що є наслідком правильного планування виробництва товарів.

Наявність в базах митного органу інформації про те, що ідентичні або подібні товари розмитнено у попередні періоди за іншою митною вартістю, не може бути підставою для відмови у прийнятті заявленої декларантом митної вартості за ціною контракту.

При цьому, неподання декларантом запитуваних митним органом документів, за відсутності обґрунтування неможливості визначення митної вартості товару за першим методом, не є достатнім для висновку про наявність підстав для застосування митним органом іншого методу визначення митної вартості.

Таким чином, на переконання колегії суддів, митний орган не довів, що документи, подані декларантом для митного оформлення товару, є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у точності наданої інформації, та не надані достатні докази, які б підтверджували відсутність підстав для визначення митної вартості за ціною договору. Відтак наявність належних та беззаперечних підстав для коригування митної вартості відповідачем не доведена.

Зважаючи на встановленні обставини справи, колегія суддів вважає, що позивач при подачі документів надав всі необхідні та достатні документи, що дають змогу визначити всі складові митної вартості товару та містять всі відомості, що підтверджують числові значення складових митної вартості товару.

Колегія суддів звертає увагу, що на повідомлення митного органу щодо необхідності подання додаткових документів декларант надав додаткові документи, а саме позивач надав лист NANJING RED SUN CO, LTD про надання Nanjing Peters Farm Bio-Technology Co., Ltd право на використання даних технічної документації для виробництва Товару і Лист Nanjing Peters Farm Bio-Technology Co., Ltd про дотримання рецептури виготовлення товару, а також лист Nanjing Peters Farm Bio-Technology Co., Ltd від 21.11.2023, в якому зазначено, що компанія NANJING PETERS FARM BIO-TECHNOLOGY CO. LTD. повідомляє про те, що контрактом на поставку товару від 23/08/2023 №PDF02230823143 не передбачені жодні платежі третім особам на користь продавця, отже рахунків про здійснення таких платежі надати немає можливості. Також повідомило, що ніяких комісійних чи посередницьких послуг, пов`язаних з виконанням умов контракту на поставку товару від 23/08/2023 №PDF02230823143 не сплачували. Разом з тим, відповідач, приймаючи рішення про коригування митної вартості придбаного позивачем товару за резервним методом, не вказав, яким чином митна вартість товару визначена саме в такому розмірі, які складові вплинули на формування такої вартості, не навів порівняння характеристик оцінюваного товару та характеристик товару, ціна якого взята за основу для коригування митної вартості за резервним методом, що свідчить про порушення відповідачем вимог частини 2 статті 55 Митного кодексу України щодо обґрунтованості прийнятих рішень.

Такі загальні посилання на норми Митного кодексу України зроблені без конкретизації підстав щодо причин незастосування того чи іншого методу визначення митної вартості та не є достатніми доводами обґрунтованості прийнятого суб`єктом владних повноважень рішення.

Висновок за результатами розгляду апеляційної скарги.

Враховуючи вищенаведені обставини та правові норми чинного законодавства, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення Хмельницької митниці від 21.11.2023 №UA400000/2023/000291/2 про коригування митної вартості товарів та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA400040/2023/000849 винесені безпідставно, а тому підлягають скасуванню.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, правдивість кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи вищезазначене, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Дана справа є справою незначної складності, тому рішення суду апеляційної інстанції не підлягає оскарженню в касаційному порядку, крім випадків, зазначених в підпунктах: "а", "б", "в", "г" пункту 2 ч. 5 статті 328 КАС України.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Хмельницької митниці залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 18 квітня 2024 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з моменту прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків передбачених пп. "а"-"г" п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.

Головуючий Кузьмишин В.М. Судді Сушко О.О. Сапальова Т.В.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2024
Оприлюднено19.11.2024
Номер документу123056350
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —560/944/24

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Постанова від 08.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 28.05.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Рішення від 18.04.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні