Рішення
від 18.11.2024 по справі 670/151/24
ВІНЬКОВЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Віньковецький районний суд Хмельницької області

Справа № 670/151/24

Провадження № 2/670/116/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2024 року селище Віньківці

Віньковецький районний суд Хмельницької області в складі:

головуючого судді Мамаєва В.А.

за участю секретаря судового засідання Кушнір О.В.

представника позивача ОСОБА_1

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_3 до акціонерного товариства «Хмельницькобленерго» про скасування протоколу засідання комісії по розгляду акта про порушення правил роздрібного ринку електричної енергії (надалі ПРРЕЕ)

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_3 звернувся до суду з позовною заявою до АТ «Хмельницькобленерго» про скасування протоколу засідання комісії по розгляду акта про порушення ПРРЕЕ, мотивуючи свої вимоги наступним. 10.12.2023 року представниками Віньковецького РЕМ АТ «Хмельницькобленерго» було складено акт про порушенням № В001809, яким зафіксовано порушення позивачем ПРРЕЕ, а саме: самовільне підключення до електричної мережі поза розрахунковим приладом прихованої проводки шляхом пошкодження ізоляції ввідного кабелю та підключення прихованої проводки, внаслідок чого спожита електрична енергія в цьому місці не обліковувалась. 26.01.2024 року відбулось засідання комісії за участю в.о. директора Віньковецького РЕМ та п`яти її членів, яка розглянула акт від 10.12.2023 року № В001809 про порушення ПРРЕЕ. Відповідно до рішення комісії, оформленого протоколом від 26.01.2023 року, проведено нарахування обсягу та вартості необлікованої електричної енергії за дванадцять календарних місяців. Відповідно до додатку № 1 до протоколу засідання комісії по розгляду актів про порушення ПРРЕЕ здійснено розрахунок необлікованої електричної енергії за актом від 10.12.2023 року та нараховано збитки в сумі 56216 грн 98 коп. Вважає, що рішення комісії з розгляду акта від 10.12.2023 року №В001809 про порушення ПРРЕЕ, оформлене протоколом від 26.01.2023 року № б/н, є незаконним і підлягає скасуванню. Застосований підпункт 3 пункту 8.4.8. визначає обрахунок штрафних санкцій за 12 календарних місяців, однак беруться робочі, а не календарні дні. У 2023 році є 365 днів, 248 робочі дні, 17 святкові дні, 105 вихідні. Крім того, постачання електричної енергії споживачам здійснюється на договірних засадах, однак позивач не є стороною договору користування електричною енергією від 19.02.2001 року, згідно з яким здійснюється енергопостачання до будинку АДРЕСА_1 . Договір 5184 енергопостачання будинку АДРЕСА_1 та окремий договір 5185 - енергопостачання літньої кухні у 2001 році складено РЕМ з покійною мамою позивача - ОСОБА_4 . З ОСОБА_3 угода на постачання енергії не укладалась. Також протокол засідання комісії складено неуповноваженими особами, а саме працівниками Віньковецького РЕМ. Такого підприємства не існувало на момент складання цього протоколу, оскільки 28.12.2023 року Віньковецький район електричних мереж АТ «Хмельницькобленерго» ліквідовано. Протокол працівниками складено до моменту виявлення правопорушення - в січні 2023 року, хоча саме порушення виявлено 10.12.2023 року. Голова комісії ОСОБА_5 знаючи про те, що підприємство ліквідовано, протокол про порушення ПРРЕЕ не підписав, адже його підпис в ньому відсутній. Споживач має бути повідомлений оператором системи про місце, час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 7 календарних днів до призначеної дати засідання (п.8.2.6 ПРРЕЕ). Акт про порушення складається у двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві, згідно п.8.2.5 ПРРЕЕ. Копію Акту і копію протоколу ПРРЕЕ належно завірених печаткою чи штампом існуючої юридичної особи позивачу не надали, а він отримав Акт та протокол вже неіснуючої юридичної особи і то після процедури розгляду - дата на конверті 09.02.2024 року. Розрахунок втрати електроенергії проведений членом комісії інженером ОСОБА_6 нелегітимний, як такий, що виконаний працівником вже неіснуючого з 28.12.2023 року підприємства РЕМ. Він не вірний, оскільки в розрахунок ним покладені не робочі, а календарні дні, в порушені підпункту 3 пункту 8.4.8. глави 8.4 ПРРЕЕ. Також від нарахованої суми збитку не віднято оплачені позивачем за поточний 2023 рік кошти 550 грн. Позивач просить скасувати протокол засідання комісії по розгляду акта про порушення ПРРЕЕ від 26.01.2023 року щодо ОСОБА_3 .

Представник відповідача ОСОБА_2 подав відзив на позовну заяву та заперечує проти вказаного позову. Вказує, що працівники Віньковецького РЕМ, припиненого в наслідок реорганізації, шляхом приєднання, на момент прийняття рішення на засіданні Комісії по розгляду актів про порушення ПРРЕЕ являлись діючими працівниками Летичівського РЕМ АТ «Хмельницькобленерго» та продовжували виконувати свої посадові обов`язки без зміни назви своїх посад, до моменту перепризначення їх у Летичівському РЕМ. В частині договірних відносин та/або інших нормативно правових документів, що регулюють відповідальність за безоблікове споживання електричної енергії (крадіжка електроенергії), ОСОБА_3 , порушено вимоги діючих нормативно-правових актів України на ринку електричної енергії, так відповідно до п.п. 2.1.3. ПРРЕЕ ініціатором укладення договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії у разі зміни споживача, форми власності чи власника електроустановки є споживач. Відповідно до п.п. 2.1.5. ПРРЕЕ Договір споживача про надання послуг з розподілу/ передачі електричної енергії є публічним договором приєднання та укладається з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 Цивільного кодексу України на основі типового договору, що є додатком 3 до цих Правил, та п.п. 2.1.7. ПРРЕЕ у разі незгоди споживача приєднуватися до умов договору про надання послуг з розподілу/ передачі електричної енергії споживач не має права використовувати електричну енергію із системи розподілу/передачі та має подати оператору системи письмову заяву про припинення розподілу/передачі електричної енергії на його об`єкт. Фактом приєднання споживача до умов договору споживача про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір споживача про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії, зокрема повернення (надання) підписаної заяви-приєднання, сплата рахунка оператора системи та/або документально підтверджене споживання електричної енергії. Тому ОСОБА_3 вступив в умови публічного договору, визнав себе споживачем електричної енергії, що конкретно прописано ПРРЕЕ, а з заявою про незгоду використовувати електричну енергію відповідно до ПРРЕЕ до РЕМ не звертався. ОСОБА_3 повідомляє, що працівниками РЕМ влітку 2023 проводилось обстеження його будинку, що не відповідає дійсності, оскільки відповідно до витягу з інформаційного ресурсу АТ «Хмельницькобленерго» за вказаним особовим рахунком було здійснено контрольне зняття показів електролічильника, що являється відмінним від технічної перевірки. Востаннє до дня виявлення порушень ПРРЕЕ у вказаному домогосподарстві технічна перевірка проводилась 04.11.2019 року, про що до матеріалів справи додається окремий Акт заміни/пломбування/технічної перевірки вузла обліку (засобу обліку), встановленого на об`єкті Споживача.

Представник позивача ОСОБА_1 подав відповідь на відзив у якому вказує, що комісія з розгляду «актів порушень» створюється постачальником електричної енергії (електропередавальною організацією) і має складатися не менше ніж з трьох уповноважених представників постачальника електричної енергії. На цьому ж наголошує і відповідач у відзиві, посилаючись на п.8.2.6 ПРРЕЕ. Постачальником електроенергіїна моментскладання Актуі намомент йогорозгляду 26.01.2024року такзваною «комісією»був Летичівський,а неВіньковецький РЕМ.Віньковецького РЕМвже неіснувало.Летичівський РЕМ,згідно дост.142КЗпП Україниповинен буврозробити «Правилавнутрішнього трудовогорозпорядку».В нихвизначити статус«комісії зрозгляду актів»,а керівникпідприємства видатинаказ,в якомувписати хтовходить усклад «комісії»із членівтрудового колективу.Скласти ізатвердити «Положенняпро комісію»,наділивши їїправами іобов`язкамизазначеними уЗаконі.Цих правовихактів немає,тобто недотриманоприписів ст.142КЗпП України. Вважає,що 28.12.2023року намомент ліквідаціїВіньковецького РЕМйого «комісія»втратила повноваження,а комісіяЛетичівського РЕМне буласформована,тому рішеннявинесено юридичнонеіснуючим органом.Відповідач порушивправа позивачапід часскладання 10.12.2023року Акта№В001809про порушенняПРРЕЕ,який було складено в будинку позивача в одному примірнику, а вручено його позивачу тільки через 2 місяці - 13 лютого 2024 року.

Представник відповідача ОСОБА_2 подав заперечення на відповідь на відзив у якому вказав, що відповідно до наказу директора Летичівського РЕМ №1/1 від 16.01.2024 року усі комісії відокремлених підрозділів, в тому числі і з розгляду актів про порушення, продовжили працювати і виконувати покладені на них обов`язки в тому ж складі, оскільки працівники РЕМ фактично і продовжували виконувати ті самі обов`язки. Сам процес приєднання являється тривалим в часі та не може бути проведений одномоментно, аж до моменту повного перепризначення персоналу Летичівського РЕМ. Новий наказ про призначення членів комісії з розгляду актів про порушення ПРРЕЕ, був виданий повторно з оновленням членів комісії в лютому 2024 року. Витяги з наказів про перепризначення працівників на нові посади відповідно до штатного розпису, також було додано до відзиву на позов по вказаній справі. Працівники Віньковецького РЕМ фактично продовжували виконувати свої трудові обов`язки (безперервно), так як Летичівський РЕМ АТ «Хмельницькобленерго» не заявляв вимоги про звільнення працівників. Працівники Віньковецького РЕМ, припиненого внаслідок реорганізації, шляхом приєднання, на момент прийняття рішення на засіданні Комісії по розгляду актів про порушення ПРРЕЕ являлись діючими працівниками Летичівського РЕМ АТ «Хмельницькобленерго» та продовжували виконувати свої посадові обов`язки без зміни назви своїх посад, до моменту перепризначення їх у Летичівському РЕМ. Просить відмовити у задоволенні позову.

Позивач ОСОБА_3 у судовому засіданні позов підтримав та додатково пояснив, що працівники Віньковецького РЕМ йому не вручали йому копію акту про порушення, вказаний акт він отримав коли поїхав до РЕМу. Акт про порушення не мав графи з підписом споживача про отримання акту, що є порушенням ПРРЕЕ. Засідання комісії відбувалося 26.01.2024 року, але в протоколі засідання комісії стоїть 2023 рік. Крім того, голова комісії - в.о. директора Віньковецького РЕМ Трояновський Є.І. не підписав оспорюваний протокол засідання комісії.

Представник позивача ОСОБА_1 у судовому засіданні позов підтримав та додатково пояснив, що акт про порушення не мав графи з підписом споживача про отримання акту, що є порушенням додатку № 9 ПРРЕЕ.

Представник відповідача ОСОБА_2 у судовому засіданні позов не визнав та пояснив, що в акті про порушення не мається графи з підписом споживача про отримання акту, оскільки бланки актів про порушення були замовлені в друкарні раніше, до внесення змін у вказаний додаток. Але позивач отримав копію акту про порушення, що підтверджується показаннями свідка ОСОБА_7 . Позивачу не направлявся рекомендований лист з повідомленням про розгляд комісією акту про порушення, оскільки позивач був обізнаний із датою засідання і був присутнім на засіданні комісії. Дата протоколу засідання комісії 26.01.2023 р. є опискою, оскільки засідання відбулося 26.01.2024 р. Голова комісії - в.о. директора Віньковецького РЕМ Трояновський Є.І. не підписав протокол засідання комісії, оскільки перебував на лікарняному на підтвердження чого надав докази. Не може пояснити чому ОСОБА_5 записали в протокол як члена комісії у період коли він перебував на лікарняному.

28.02.2024 року ухвалою суду відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче судове засідання.

12.06.2024 ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті.

Судом встановлено, що згідно Акту про порушення №В001809 складеного 10.12.2023 року о 13 год. 55 хв. в с. Дашківці ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , за участі споживача ОСОБА_3 , проведено перевірку та встановлено, що за адресою: АДРЕСА_1 , порушено облік електричної енергії, п.5.5.5., п.8.4.2 ПРРЕЕ, а саме самовільне безоблікове підключення прихованої ел. проводки до мережі ОСР шляхом здійснення пошкодження ізоляції ввідного кабелю та підключення прихованої ел. проводки поза приладом обліку в цьому місці. Схема електроживлення споживача: додаток № 1 до акту про порушення. В розділі 11 зазначено, що Комісія оператора системи з розгляду складеного акта про порушення буде проводити засідання 26.01.2024 року о 09.00 год. за адресою: АДРЕСА_2 . На засідання комісії запрошується споживач або уповноважена ним особа. У разі неявки на засідання комісії цей акт розглядається без участі споживача або уповноваженої особи. Споживач ОСОБА_3 з актом ознайомлений, зауважень не має. До акту про порушення додано додаток № 1.

Згідно протоколу засідання комісії Віньковецького РЕМ по розгляду актів про порушення ПРРЕЕ від 26.01.2023 року комісія у складі: в.о. директора Віньковецького РЕМ Трояновського Є.І., заступника голови комісії ОСОБА_10 , секретаря комісії ОСОБА_11 , начальника дільниці ОСОБА_12 , начальника дільниці ОСОБА_7 , керівника групи з побутовими споживачами ОСОБА_6 , в присутності споживача ОСОБА_3 розглянули акт про порушення і прийняла рішення: 1) Акт про порушення ПРРЕЕ (п.5.5.5) №В001809 від 10.12.2023 року складений правомірно, а споживач причетний до виявленого порушення пункту 8.4.2.6 ПРРЕЕ, яке здійснив шляхом самовільного безоблікового підключення прихованої електророзетки з порушенням схеми обліку, шляхом пошкодження ізоляції ввідного кабелю; 2) Згідно пункту 8.4.8.4 ПРРЕЕ провести розрахунок за 12 календарних місяців з 11.12.2022 по 10.12.2023; 3) розрахунковий добовий обсяг споживання електричної енергії здійснити згідно п. 8.4.19 ПРРЕЕ за формулою № 8; 4) -; 5) -; 6) до протоколу додається розрахунок по акту та рахунок для оплати. Всього нараховано по акту 8094 кВт. на суму 46847,48 грн., ПДВ 9369,50 грн., всього до оплати 56216,98 грн. В протоколі мається відмітка про те, що споживач ОСОБА_3 від підпису відмовився, а копія протоколу, розрахунок і рахунок споживачу направлено листом з повідомленням.

Згідно додатку № 1 до протоколу засідання комісії по розгляду актів про порушення №В001809 від 10.12.2023 року по особовому рахунку НОМЕР_1 здійснено розрахунок на суму 56216,98 грн.

Відносини, пов`язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі, врегульовані Законом України «Про ринок електричної енергії» та Правилами роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затвердженими постановою Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 312 від 14.03.2018 р.

Відповідно до ст.4 Закону України «Про ринок електричної енергії» учасники ринку електричної енергії провадять свою діяльність на ринку електричної енергії на договірних засадах. Для забезпечення функціонування ринку електричної енергії укладаються, зокрема, договори про постачання електричної енергії споживачу.

За вимогами ч. 3 ст. 58 Закону України «Про ринок електричної енергії» споживач зобов`язаний, зокрема, сплачувати за електричну енергію та надані йому послуги відповідно до укладених договорів, дотримуватися правил технічної експлуатації, правил безпеки під час експлуатації власних електроустановок, нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та умов укладених договорів.

Згідно зі ст. 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом. Правопорушеннями на ринку електричної енергії, зокрема, є: крадіжка електричної енергії, самовільне підключення до об`єктів електроенергетики, споживання електричної енергії без приладів обліку; пошкодження цілісності пломб, повірочного тавра тощо; несанкціоноване втручання в роботу об`єктів електроенергетики.

Пунктом 5.5.5 глави 5.5 розділу V ПРРЕЕ закріплені обов`язки споживача електричної енергії, зокрема:

- користуватися електричною енергією виключно на підставі договору (договорів);

- здійснювати оплату рахунків, виставлених на підставі актів про порушення цих Правил та умов договору;

- забезпечувати належний технічний стан та безпечну експлуатацію своїх електроустановок та електроприладів згідно з вимогами нормативно-технічних документів та нормативно-правових актів України;

- забезпечувати збереження і цілісність установлених на його території та/або об`єкті (у його приміщенні) розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування;

- своєчасно вживати відповідних заходів для усунення виявлених порушень;

- не допускати безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача, а також відшкодовувати збитки, завдані оператору системи та/або споживачу (основному споживачу), у разі виявлення безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача тощо.

Пунктом 8.2.5. глави 8.2 розділу VІІІ ПРРЕЕ передбачено, що у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів розкрадання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача або представника споживача оформлюється акт про порушення. В акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил або Методики, та вихідні дані, необхідні для визначення обсягу необлікованої електричної енергії та/або суми завданих споживачем збитків. За необхідності в акті зазначаються заходи, яких необхідно вжити для усунення допущених порушень. Акт про порушення складається у двох примірниках, один із яких передається або надсилається споживачеві. Акт про порушення підписується представником оператора системи та споживачем або представником споживача. Споживач має право подати пояснення і зауваження щодо змісту акта про порушення та викласти мотиви своєї відмови від його підписання, які зазначаються в акті про порушення або надаються (надсилаються) оператору системи окремим письмовим повідомленням.

Згідно п.8.2.6 глави 8.2 розділу VІІІ ПРРЕЕ на підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків. Комісія зрозгляду актівпро порушеннястворюється операторомсистеми імає складатисяне меншеніж з3уповноважених представниківоператора системи. Споживач має право бути присутнім на засіданні комісії з розгляду актів про порушення. Оператор системи повинен вести журнал реєстрації засідань комісії з розгляду актів про порушення, в якому зазначаються дата проведення засідання; номер протоколу; склад комісії; склад запрошених на засідання комісії (представники Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів); відмітка про присутність або відсутність споживача; перелік питань, які розглядалися на засіданні комісії; час розгляду кожного з питань, зміст окремої думки учасників комісії (у разі її наявності) та стислий зміст рішення. Споживач має бути повідомлений оператором системи про місце, час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 7 календарних днів до призначеної дати засідання. У разі відмови споживача або представника споживача від отримання акта про порушення, у якому визначено місце, час та дату проведення засідання комісії, або окремого повідомлення про місце, час і дату засідання комісії оператор системи направляє споживачу таке повідомлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення на адресу, визначену в даних щодо споживача, наявних в оператора системи. У такому разі оператор системи має право розглянути акт про порушення на засіданні комісії, яке має відбутися по закінченню 30 календарних днів від дати направлення споживачу такого повідомлення. За зверненням споживача оператор системи може розглянути акт про порушення на засіданні комісії раніше указаного терміну. Акт про порушення, не розглянутий у визначеному цими Правилами порядку протягом 60 календарних днів від дня його складення, вважається недійсним та підлягає скасуванню (крім випадків необхідності проведення експертизи пломб, індикаторів та/або засобу вимірювальної техніки електричної енергії для встановлення факту порушення). Якщо для розгляду акта про порушення необхідні результати експертного дослідження, зазначений термін розгляду відраховується з дати їх отримання оператором системи від експертної установи. Рішення комісії оформлюється протоколом, копія якого видається споживачу. У разі причетності споживача до порушення цих Правил у протоколі зазначаються відомості щодо обсягу та вартості необлікованої електричної енергії. В такому разі разом з протоколом споживачу надаються розрахунок обсягу та вартості необлікованої електричної енергії з посиланням на відповідні пункти глави 8.4 цього розділу та розрахункові документи для оплати необлікованої електричної енергії та/або збитків.

Вимога про скасування рішення комісії електропередавальної організації про визначення обсягу недоврахованої електричної енергії та її вартості є способом захисту прав та інтересів, установленим законом, оскільки таке рішення комісії, оформлене протоколом з розгляду акта про порушення Правил користування електричною енергією, безпосередньо впливає на права та обов`язки відповідного суб`єкта у контексті його відносин з електропередавальною організацією, встановлює обсяг і вартість недоврахованої електроенергії та створює загрозу припинення електропостачання відповідного споживача. Вказана правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.11.2022 року у справі № 127/19583/21.

Суд не бере до уваги як необгрунтовані посилання позивача на те, що йому не була вручена копія акту про порушення, оскільки це спростовується показаннями свідка ОСОБА_7 . Відсутність у акті про порушення графи про отримання споживачем копії акту не свідчить про недійсність акту про порушення, оскільки представником відповідача у судовому засіданні доведено, що позивач отримав копію акту на місці його складання. Крім того, зі сторони відповідача не було жодних перешкод у отримані позивачем повторної копії акту про порушення безпосередньо у приміщенні Віньковецького РЕМ.

В Акті про порушення зазначено дату та місце розгляду 26.01.2024 року о 09.00 год. за адресою: смт. Віньківці, вул. Проскурівська, 104, РЕМ. Водночас, протокол засідання комісії Віньковецького РЕМ по розгляду актів про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії датований 26.01.2023 року. Сторони у судовому засіданні визнали, що засідання комісії по розгляду акту про порушення ПРРЕЕ щодо позивача фактично відбулося 26.01.2024 року, що свідчить про помилку у році, але вона не була виправлена членами комісії.

Що стосується повноважності членів комісії Віньковецького РЕМ по розгляду акту про порушення ПРРЕЕ.

Віньковецький РЕМ був структурним підрозділом АТ «Хмельницькобленерго».

Відповідно до наказу Віньковецького РЕМ АТ «Хмельницькобленерго» «Про призначення комісії по розгляду актів» від 28.07.2023 року № 43 з 12.07.2023 року призначено комісію по розгляду актів про порушення ПРРЕЕ в складі: голова комісії ОСОБА_5 - в.о. директора РЕМ, заст. голови комісії ОСОБА_10 - заст. Директора по балансам, члени комісії: ОСОБА_11 - керівник групи з непобутовими споживачами, ОСОБА_6 - керівник групи з побутовими споживачами, ОСОБА_12 - начальник дільниці, ОСОБА_7 - начальник дільниці.

Відповідно до витягу з протоколу № 03 АТ «Хмельницькобленерго» від 28.12.2023 року реорганізовано відокремлений підрозділ АТ «Хмельницькобленерго» Летичівський РЕМ АТ «Хмельницькобленерго» без зміни найменування шляхом приєднання до нього відокремлених підрозділів Віньковецького РЕМ та Деражнянського РЕМ з припиненням їх діяльності (пункт 3). Ліквідовано відокремлені підрозділи АТ «Хмельницькобленерго», в тому числі Віньковецький РЕМ АТ «Хмельницькобленерго» (пункт 7).

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 320005339551 від 12.01.2024 року Летичівський район електричних мереж акціонерного товариства «Хмельницькобленерго» створений 11.01.2024 року.

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 156909647525 від 16.01.2024 року відомості про закриття відокремленого підрозділу - Віньковецький район електричних мереж акціонерного товариства «Хмельницькобленерго» внесено 15.01.2024 року.

Відповідно до наказу про переведення № 1129-к від 19.02.2024 року АТ «Хмельницькобленерго» ОСОБА_10 з 19.02.2024 року переведено з посади заступника директора по балансам РЕМ 2 групи Служби по балансам Віньковецький РЕМ на посаду диспетчера району мереж 2 групи оперативно-диспечерської служби (Летичів).

Відповідно до наказу про переведення № 930-к від 06.02.2024 року АТ «Хмельницькобленерго» Летичівський РЕМ ОСОБА_5 з 12.02.2024 року переведено з посади заступника директора по балансам РЕМ 2 групи Служби по балансам Красилівський РЕМ на посаду заступник директора - керівник служби з розподілу електроенергії Служби з розподілу електроенергії.

Відповідно до наказу про переведення № 983-к від 07.02.2024 року АТ «Хмельницькобленерго» Летичівський РЕМ ОСОБА_12 з 12.02.2024 року переведено з посади начальника дільниці по балансам Дільниці по балансам, Служби по балансам, Віньковецький РЕМ на посаду електромонтер з експлуатації електролічильників 4 групи кваліфікації Енергодільниця «Віньковецька», Служба з розподілу електроенергії.

Відповідно до наказу про переведення № 942-к від 06.02.2024 року АТ «Хмельницькобленерго» Летичівський РЕМ ОСОБА_11 з 12.02.2024 року переведено з посади керівника групи по роботі з юридичними споживачами Група по роботі з юридичними споживачами, Служби по балансам, Віньковецький РЕМ на посаду інженер по роботі з непобутовими споживачами 2 категорії Група по роботі з непобутовими споживачами, Служба з розподілу електроенергії.

Відповідно до наказу про переведення № 938-к від 06.02.2024 року АТ «Хмельницькобленерго» Летичівський РЕМ ОСОБА_6 з 12.02.2024 року переведено з посади керівника групи по роботі з побутовими споживачами, Служба по балансам, Віньковецький РЕМ на посаду інженер по роботі з непобутовими споживачами 2 категорії Група по роботі з непобутовими споживачами, Служба з розподілу електроенергії.

Відповідно до наказу про переведення № 981-к від 07.02.2024 року АТ «Хмельницькобленерго» Летичівський РЕМ ОСОБА_7 з 12.02.2024 року переведено з посади начальника дільниці по балансам, Дільниця по балансам, Віньковецький РЕМ на посаду старший майстер виробничої дільниці 2 групи Енергодільниця «Віньковецька», Служба з розподілу електроенергії.

Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку, що станом на дату розгляду акта про порушення №В001809 від 10.12.2023 року, а саме 26.01.2024 року комісія Віньковецького РЕМ з розгляду актів про порушення ПРРЕЕ не була наділена повноваженнями у розумінні пункту 8.2.6 глави 8.2 розділу VІІІ ПРРЕЕ на розгляд актів про порушення ПРРЕЕ, оскільки відокремлений структурний підрозділ Віньковецький РЕМ був ліквідований 15.01.2024 р.

Суд не бере до уваги твердження представника відповідача про те, що згідно наказу директора Летичівського РЕМ №1/1 від 16.01.2024 року усі комісії приєднаних відокремлених підрозділів до Летичівського РЕМ продовжують свою дію до повного перепризначення персоналу АТ «Хмельницькобленерго» відповідно до нового штатного розпису, оскільки ці твердження не ґрунтуються на законі. Так, до повноважень директора Летичівського РЕМ не входить продовження роботи комісії Віньковецького РЕМ по розгляду актів про порушення ПРРЕЕ, оскільки відповідно до витягу з протоколу № 03 АТ «Хмельницькобленерго» від 28.12.2023 року АТ «Хмельницькобленерго» ліквідувало відокремлений підрозділ Віньковецький РЕМ АТ «Хмельницькобленерго», а з 15.01.2024 р. структурний підрозділ Віньковецький РЕМ АТ «Хмельницькобленерго» закрито, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 156909647525 від 16.01.2024 року.

Таким чином, станом на 26.01.2024 р. члени комісії, які вказані в протоколі засідання комісії Віньковецького РЕМ по розгляду актів про порушення ПРРЕЕ від 26.01.2023 року, не працювали у Віньковецькому РЕМ, оскільки вказаний структурний підрозділ був ліквідований АТ «Хмельницькобленерго» і припинив свою роботу з 15.01.2024 р., а отже не мали повноважень на розгляд актів про порушення ПРРЕЕ від імені Віньковецького РЕМ, а тому протокол засідання комісії по розгляду акта про порушення ПРРЕЕ від 26.01.2023 року щодо ОСОБА_3 є незаконним та підлягає скасуванню, а отже позов ОСОБА_3 підлягає задоволенню.

На підставі п.8.2.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює національне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року за № 312, керуючись ст.ст. 10, 12, 13, 81, 259, 263, 265, 268, 273, 352, 354-355 ЦПК України, суд,

УХВАЛИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_3 до акціонерного товариства «Хмельницькобленерго» про скасування протоколу засідання комісії по розгляду акта про порушення ПРРЕЕ задовольнити.

Скасувати протокол засідання комісії по розгляду акта про порушення ПРРЕЕ від 26.01.2023 року щодо ОСОБА_3 .

Повне найменування сторін:

Позивач - ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 .

Відповідач - акціонерне товариство «Хмельницькобленерго», ідентифікаційний код юридичної особи 22767506, адреса місцезнаходження: вул. Храновського, 11А, м. Хмельницький, Хмельницька область.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня його складання безпосередньо до Хмельницького апеляційного суду. Якщо всудовому засіданнібуло оголошенолише вступнута резолютивнучастини судовогорішення абоу разірозгляду справи(вирішенняпитання)без повідомлення(виклику)учасників справи,зазначений строкобчислюється здня складенняповного судовогорішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення суду виготовлене 18.11.2024 року.

Суддя В.А. Мамаєв

СудВіньковецький районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення18.11.2024
Оприлюднено20.11.2024
Номер документу123073992
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, пов’язаних із застосуванням Закону України «Про захист прав споживачів»

Судовий реєстр по справі —670/151/24

Постанова від 20.02.2025

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Постанова від 20.02.2025

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Ухвала від 30.12.2024

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Ухвала від 30.12.2024

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Ухвала від 20.12.2024

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Ярмолюк О. І.

Рішення від 18.11.2024

Цивільне

Віньковецький районний суд Хмельницької області

Мамаєв В. А.

Рішення від 11.11.2024

Цивільне

Віньковецький районний суд Хмельницької області

Мамаєв В. А.

Ухвала від 07.11.2024

Цивільне

Віньковецький районний суд Хмельницької області

Мамаєв В. А.

Ухвала від 06.11.2024

Цивільне

Віньковецький районний суд Хмельницької області

Мамаєв В. А.

Ухвала від 12.06.2024

Цивільне

Віньковецький районний суд Хмельницької області

Мамаєв В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні