Справа№592/7032/24
Провадження №2/592/1606/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 листопада 2024 року м.Суми
Ковпаківський районний суд м. Суми у складі:
головуючого судді Косолап М.М.,
за участю секретаря судового засідання Мойсенко Ю.О.,
представника позивача ОСОБА_1 ,
представника відповідачки ОСОБА_2 ,
розглянув у порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Суми цивільну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Котельня північного промислового вузла» до ОСОБА_3 про стягнення заборгованості,
у с т а н о в и в:
Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Котельня північного промислового вузла» (далі позивач) звернулося до суду з позовною заявою (а.с. 35-38) і просить стягнути з ОСОБА_3 (далі відповідачка) на його користь заборгованість за послуги з постачання теплової енергії у розмірі 66253,62 грн. за період з листопада 2021 року по січень 2024 року, заборгованість з абонплати у розмірі 490,36 грн. за період з грудня 2021 року по січень 2024 року та судові витрати по справі.
Свої вимоги мотивує тим, що відповідачка є власником приміщення за адресою: АДРЕСА_1 . За вказаною адресою Рішенням Виконавчого комітету Сумської міської ради № 627 від 20.10.2021 ТОВ «КППВ» визнано виробником та виконавцем послуг з постачання теплової енергії в межах території обслуговування, визначеної додатком № 1 до рішення. Таким чином позивач надає послуги з постачання теплової енергії для квартири, якою володіє та в якій проживає відповідачка. Співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин, тож з усіма співвласниками було автоматично укладено індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання. Позивачем належним чином надавалися відповідачці послуги з постачання теплової енергії. В порушення вимог законодавства відповідачка отримані послуги з централізованого опалення, поставки теплової енергії оплатила не в повному обсязі, внаслідок чого у відповідачки виникла заборгованість. З оплати послуг з постачання теплової енергії за період з листопада 2021 по січень 2024 у сумі 66253,62 грн. та з абонплати за період з грудня 2021 року по січень 2024 року у сумі 490,36 грн. Загальна сума заборгованості відповідачки перед позивачем за надані послуги з поставки теплової енергії та абонплати складає 66743,98 грн. та залишається неоплаченою відповідачкою станом на день подання позовної заяви.
24.06.2024 представником відповідачки подано відзив на позовну заяву, згідно якого просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Заперечення мотивовані тим, що 20.07.2020 ОСОБА_3 придбала квартиру АДРЕСА_2 . На момент придбання квартира була порожня та в ній фактично було відсутнє централізоване опалення. У 2021 році ОСОБА_3 отримала технічні умови на розробку проектно-технічної документації з реконструкції системи централізованого теплопостачання квартири з подальшою установкою джерела теплової енергії. Робочий проект містить повідомлення Департаменту інфраструктури міста Суми, що попередньому власнику квартири у 2007 році був наданий дозвіл на встановлення індивідуального опалення в квартирі. Відповідно до технічних умов у проекті Дирекція КППВ АТ «Сумське НВО» погоджує від`єднання квартири від централізованого теплопостачання із встановленням індивідуального джерела теплової енергії. 04.11.2021 власником, представником КППВ та КК «Коменерго-Суми» складено акт про відокремлення (відключення) квартири від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води, яке виконано шляхом вварювання перемичок на стояках. У 2021 році ОСОБА_3 отримала від АТ «Сумигаз» технічні умови приєднання до газорозподільної системи. 23.09.2021 у абонентській книжці зроблений запис про відключення газу, а після встановлення котла, запис від 30.12.2021 про підключення газу та увімкнення газового приладу - двоконтурного котла. Відповідно до довідки голови правління ОСББ «ЦЕНТР С2020» від 13.06.2024, у будинку АДРЕСА_3 житлових квартир та 4 нежитлові приміщення. Загальне теплопостачання є централізованим окрім квартири АДРЕСА_4 . Зазначена квартира відокремлена від загального теплопостачання та знаходиться на індивідуальному опаленні з листопада 2021 року. Таким чином, відповідачка ОСОБА_3 фактично не користувалась і не користується послугами з централізованого опалення у зв`язку з його фізичною відсутністю та забезпечення квартири теплом від власного джерела теплової енергії.
09.07.2024 представником позивача подано пояснення по справі, у яких зазначає, що дозвіл на встановлення індивідуального опалення у приміщення надавався попередньому власнику квартири у відповідності до діючого на той час законодавства. Попередній власник дій по відокремленню квартири від системи опалення не вчинив, систему індивідуального опалення не встановив. Станом на момент придбання відповідачкою квартири вона не була відключена від мереж централізованого опалення та не обладнана системою індивідуального опалення. Відповідачка після придбання квартири не зверталась до органу місцевого самоврядування для отримання дозволу на відключення квартири від централізованого опалення. Зазначає, що посилання відповідачки на виписку з протоколу № 2 засідання постійно діючої міської міжвідомчої від 22.05.2007, як на підставу проведення відключення є безпідставним, так як відповідний дозвіл був виданий не відповідачці, а попередньому власнику квартири, на підставі нормативно-правового акту, що втратив чинність більш ніж за два роки до дати проведення відключення. У будинку за адресою АДРЕСА_5 від централізованого опалення відключена лише квартира відповідачки, і відповідне відключення здійснено лише у 2021 році без дотримання вимог чинного на дату відключення законодавства з порушенням вимог пункту 7 прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», пункту 14 Правил та розділу ІІІ Порядку № 169.
07.08.2024 представником позивача подано додаткові пояснення по справі, у яких зазначає, що протягом періоду з листопада 2021 року по квітень 2023 року нарахування за послуги з опалення для потреб квартири за адресою: АДРЕСА_1 не здійснювалися. 30.05.2023 працівниками ТОВ «КППВ» проведено повторне обстеження квартири, за результатом якого складено акт, яким зафіксовано, що квартира обладнана індивідуальним джерелом теплопостачання та окремим входом, через приміщення проходять транзитні ізольовані трубопроводи. На момент обстеження приміщення не експлуатується, ознаки проживання відсутні. Службовою запискою від 17.11.2023 інженером теплової інспекції ОСОБА_4 було повідомлено директора ТОВ «КППВ» про наявність у квартирі АДРЕСА_6 індивідуального джерела теплопостачання, відсутність документів щодо влаштування системи індивідуального опалення та ненадання Виконавчим комітетом Сумської міської ради відповіді на запит щодо наявності дозволу на відключення. Розпорядженням директора ТОВ «КППВ» від 20.11.2023 № 19 надано вказівку провести перерахунок за надані послуги з постачання теплової енергії з 01.11.2021 по 30.04.2023 на всю опалювальну площу квартири ОСОБА_3 . Посилаючись на пункти 28, 30 Правил надання послуг з постачання теплової енергії зазначає, що нарахування відповідачці вартості послуг у листопаді 2023 року починаючи з листопада 2021 року було здійснено в межах 12 розрахункових періодів, що повністю відповідає чинному законодавству.
Представник позивача ОСОБА_1 у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити. Вказував, що протягом періоду з листопада 2021 року по квітень 2023 року нарахування за послуги з опалення для потреб квартири за адресою: АДРЕСА_1 не здійснювалося, а після повторного обстеження квартири за розпорядженням директора ТОВ «КППВ» від 20.11.2023 надано вказівку провести перерахунок за надані послуги з постачання теплової енергії з 01.11.2021 по 30.04.2023 на всю опалювальну площу квартири ОСОБА_3 .
Представник відповідачки ОСОБА_2 просив відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав того, що відповідачка ОСОБА_3 фактично не користувалась і не користується послугами з централізованого опалення у зв`язку з його фізичною відсутністю та забезпечення квартири теплом від власного джерела теплової енергії.
Заяви, клопотання.
24.06.2024 представником позивача подано клопотання про витребування доказів.
23.07.2024, 30.09.2024, 22.10.2024 представником відповідача подано клопотання про відкладення розгляду справи.
Інші процесуальнідії усправі.
Ухвалою суду від 03.06.2024 по справі відкрито спрощене позовне провадження з повідомленням (викликом) сторін на 24.06.2024.
24.06.2024, 09.07.2024 розгляд справи відкладено на 24.07.2024 для виклику свідка ОСОБА_4
24.07.2024 за клопотанням представника позивача розгляд справи відкладено на 08.08.2024.
08.08.2024 розгляд справи відкладено на 30.09.2024 для забезпечення представником позивача явки свідка ОСОБА_4 у судове засідання.
30.09.2024 та 22.10.2024 за клопотанням представника позивача розгляд справи відкладено на 12.11.2024.
Фактичні обставини, встановлені судом.
Позивач ТОВ «КППВ» відповідно до Рішенням Виконавчого комітету Сумської міської ради № 627 від 20.10.2021 є виробником та виконавцем послуг з постачання теплової енергії в межах території обслуговування за адресою: АДРЕСА_5 (а.с. 13).
10.07.2020 відповідачка ОСОБА_3 на підставі Договору купівлі-продажу, укладеного з ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , посвідченого приватним нотаріусом Сумського міського нотаріального округу Репетун О.Є. 10.07.2020, набула право власності на квартиру АДРЕСА_7 (а.с. 54-55, 56).
На звернення ОСОБА_3 ТОВ БЮРО КОСПЛЕКСНОГО ПРОЕКТУВАННЯ «АРХІВБУДПРОЕКТ» у 2021 році складено робочий проект Реконструкції системи опалення квартири АДРЕСА_2 з установкою індивідуального джерела теплопостачання.
Робочий проект містить виписку з протоколу № 32 засідання постійно діючої міської міжвідомчої комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів міста Суми від мереж централізованого опалення (ЦО) і гарячого водопостачання (ГВП), рішенням від 22.05.2007 попередньому співвласнику квартири надано дозвіл на встановлення індивідуального опалення в приміщенні обладнаному газовою колонкою, житлового будинку за адресою: АДРЕСА_8 за умов отримання технічних вимог від виконавців житлово-комунальних послуг і розробки проектно-технічної документації, згідно з діючими будівельними нормами і правилами, та погодження з тепло-, водо-, газозабезпечуючими підприємствами та житлово-експлуатаційним підприємством в порядку, встановленому чинним законодавством (а.с. 60 на звороті).
Сумська міська санітарно-епідеміологічна станція не заперечувала проти облаштування індивідуального опалення у квартирі АДРЕСА_2 , що підтверджується листом від 23.07.2007 на ім`я ОСОБА_8 (а.с. 61).
КП «Міськводоканал» Сумської міської ради не заперечувало щодо встановлення індивідуального опалення і гарячого водопостачання квартири АДРЕСА_9 за умов монтажу водолічильника згідно проектно-технічної документації, попередньо погодженої з КП «Міськводоканал», що підтверджується листом від 25.07.2007 на ім`я ОСОБА_8 (а.с. 61 на звороті).
27.07.2021 Дирекція КППВ АТ «Сумське НВО» повідомила ОСОБА_3 про погодження від`єднання квартири АДРЕСА_9 , опалювальною площею 79,6 кв.м., від системи централізованого теплопостачання з встановленням індивідуального джерела теплової енергії за умови виконання наведених технічних вимог на розробку проектно-технічної документації по реконструкції системи централізованого теплопостачання квартири з подальшою установкою індивідуального джерела теплової енергії (а.с. 67).
21.09.2021 представником ДКППВ ОСОБА_4 погоджено План квартири з розміщенням існуючих стояків і трубопроводів (а.с. 69).
04.11.2021 ОСОБА_3 , провідним інженером ТОВ «КППВ» ОСОБА_4 та заступником директора КК «КОМЕНЕРГО-СУМИ» ОСОБА_9 складено Акт про відокремлення (відключення) від мереж централізованого опалення квартири АДРЕСА_9 шляхом вварювання перемичок на стояках (а.с. 83).
На замовлення ОСОБА_3 АТ «Сумигаз» складено робочий проект газопостачання квартири в житловому будинку за адресою: АДРЕСА_8 та надано технічні умови приєднання до газорозподільної системи від 11.11.2021 (а.с. 71-74).
11.11.2021 між ОСОБА_3 та АТ «Сумигаз» укладено додаткову угоду до Договору підряду на будівництво мереж внутрішнього газопостачання (а.с. 78).
30.12.2021 проведено пломбування лічильника газу за адресою: АДРЕСА_8 (а.с. 79).
10.01.2022 між ОСОБА_3 та АТ «Оператор газорозподільної системи «Сумигаз» укладено договір сервісного обслуговування побутового споживача за адресою: АДРЕСА_8 (а.с. 80).
Позивачкою ОСОБА_3 вноситься плата за спожитий газ за адресою надання послуг: АДРЕСА_8 (а.с. 84, 85).
30.05.2023 інженерами ТОВ «КППВ» ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 складено Акт про обстеження квартири АДРЕСА_7 , площею 79,6 кв.м., у якому зазначено, що квартира обладнана індивідуальним джерелом теплопостачання та окремим входом, через приміщення проходить транзитні ізольовані трубопроводи. На момент обстеження приміщення не експлуатується, ознаки проживання відсутні. Споживачу необхідно надати в ТОВ «КППВ» дозвільні документи на відключення від мереж централізованого опалення відповідно до Порядку відключення. У Акті зазначено прізвище ОСОБА_3 , однак її підпис відсутній. Доказів вручення ОСОБА_3 вказаного акту не надано (а.с. 107).
Згідно Довідки ОСББ «ЦЕНТР-С2020» від 13.06.2024 у будинку АДРЕСА_10 розташовано 5 житлових квартир та 4 нежитлові приміщення. Будинок є окремою спорудою з окремими мережами водопостачання та водовідведення, газо-, електро- та теплопостачання. Загальне теплопостачання є централізованим окрім квартири АДРЕСА_4 . Зазначена квартира відокремлена від загального теплопостачання та знаходиться на індивідуальному опаленні з листопада 2021 року (а.с. 82).
31.05.2023 ТОВ «КППВ» на адресу Сумського міського голови направлено запит щодо прийняття постійно діючою міською міжвідомчою комісією з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води або ж будь-яким іншим уповноваженим органом Виконавчого комітету Сумської міської ради рішення про відключення житлового приміщення загальною площею 79,6 кв.м. за адресою: АДРЕСА_8 , що належна на праві власності ОСОБА_3 , який у подальшому перенаправлений Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради (а.с. 107 на зворот, 108).
17.11.2023 інженером ТОВ «КППВ» ОСОБА_4 на ім`я директора ОСОБА_12 складено службову записку про те, що у квартирі АДРЕСА_7 встановлено індивідуальне джерело теплопостачання. Документи щодо влаштування системи індивідуального опалення та щодо погодження відключення вказаного житлового приміщення від централізованої системи опалення у встановленому законом порядку в ТОВ «КППВ» на даний час відсутні (а.с. 109).
20.11.2023 на підставі вказаної службової записки директором ТОВ «КППВ» видано розпорядження про проведення перерахунку за надані послуги з постачання теплової енергії з 01.11.2021 по 30.04.2023 на всю опалювальну площу квартири та з 01.10.2023 проводити нарахування за надану послугу у відповідності до вимог Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг на вказане житлове приміщення, яке не обладнане індивідуальним опаленням (а.с. 109 на звороті).
Відповідно до Довідки про заборгованість ТОВ «КППВ» нараховано заборгованість за надані послуги з постачання теплової енергії за адресою: АДРЕСА_8 заперіод з01.11.2021по 31.10.2024у розмірі 66253,62 грн. та заборгованість з абонплати у розмірі 490,36 грн. за період з 01.11.2021 по 31.01.2024 (а.с. 10, 11).
Мотиви, з яких виходить суд та застосовані норми права.
Предметом спору є стягнення заборгованості за надані послуги з постачання теплової енергії за період з листопада 2021 року по січень 2024 року та заборгованості з абонплати за період з грудня 2021 року по січень 2024 року за адресою: АДРЕСА_8 .
Відповідачка не визнає отримання послуг з постачання тепловоїенергії від позивача в спірний період з підстав того, що не користувалась і не користується наданими послугами, у зв`язку з забезпеченням квартири теплом від власного джерела теплової енергії.
Відповідно до частини 1 статті 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Згідно з частиною 6 статті 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у разі зникнення потреби в отриманні послуги або відмови споживача від користування послугою виконавця/виробника споживач має право розірвати договір у порядку, встановленому законом.
Споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором (частина 1 статті 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).
Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у редакції станом на 04.11.2021, (на який посилається представник позивача) передбачено, що у багатоквартирних будинках, у яких на день набрання чинності цим Законом не менш як половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключена) від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води, власники квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж (систем), не зобов`язані, але мають право виключно за власним рішенням у встановленому порядку відокремити (відключити) від них свою квартиру чи нежитлове приміщення та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні.
Згідно статті 24 Закону України «Про теплопостачання» споживач теплової енергії має право на вибір одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій, якщо це можливо за існуючими технічними умовами.
У пункті 39 Правил користування тепловою енергією, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2007 № 1198, передбачено право споживача вибирати теплопостачальну організацію, а також відмовитися від послуг теплопостачальної організації, про що попереджає письмово теплопостачальну організацію у строк, передбачений договором.
Відповідно до пунктів 24, 25, 26 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630, споживачі можуть відмовитися від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води.
Відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.
Самовільне відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води забороняється.
Відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у разі, коли технічна можливість такого відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування відповідно до Закону України «Про теплопостачання» схемою теплопостачання, за умови забезпечення безперебійної роботи інженерного обладнання будинку та вжиття заходів щодо дотримання в суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил з питань проектування житлових будинків, опалення, вентиляції, кондиціонування, будівельної теплотехніки; державних будівельних норм з питань складу, порядку розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва, а також норм проектування реконструкції та капітального ремонту в частині опалення.
Дозвіл на встановлення індивідуального опалення в приміщенні обладнаному газовою колонкою, житлового будинку за адресою: АДРЕСА_8 рішенням засідання постійно діючої міської міжвідомчої комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів міста Суми від мереж централізованого опалення (ЦО) і гарячого водопостачання (ГВП) від 22.05.2007 надано попередньому співвласнику квартири ОСОБА_8 відповідно до Порядку відключення окремих приміщень житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання затверджений Наказом Міністерства будівництва архітектури та житлово-комунального господарства України від 22.11.2005 № 4 (далі Порядок № 4), який діяв на момент ухвалення рішення.
Вказане рішення є чинним і доказів його скасування суду не надано.
10.07.2020 відповідачка ОСОБА_3 набула право власності на квартиру АДРЕСА_7 .
На момент набуття відповідачкою ОСОБА_3 права власності на квартиру набрав чинності Порядок відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26.07.2019 № 169 (далі Порядок № 169), який визначає процедуру відключення власників (співвласників) будівель, у тому числі житлових будинків, квартир та нежитлових приміщень багатоквартирних будинків (далі споживачі) від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Згідно з пунктом 13 Розділу ІІІ Порядку № 169 після завершення робіт із відокремлення (відключення) квартири чи нежитлового приміщення від централізованого опалення та гарячого водопостачання складається акт про відокремлення (відключення) квартири/нежитлового приміщення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води (додаток 3) по одному примірнику для власника, представника виконавця комунальної послуги з постачання теплової енергії, представника виконавця комунальної послуги з постачання гарячої води, виконавця робіт з обслуговування внутрішньо будинкових систем теплопостачання, виконавця робіт з обслуговування внутрішньо будинкових систем постачання гарячої води, а також для іншого суб`єкта господарювання у разі залучення його власником для виконання робіт з відокремлення (відключення) відповідно до пункту 9 цього розділу.
Такий акт підписується присутніми під час відокремлення (відключення) власником квартири чи нежитлового приміщення і представником виконавця комунальної послуги з постачання теплової енергії, представником виконавця комунальної послуги з постачання гарячої води, представником виконавця робіт з обслуговування внутрішньо будинкових систем теплопостачання, представником виконавця робіт з обслуговування внутрішньо будинкових систем постачання гарячої води, а також іншим суб`єктом господарювання у разі залучення його власником для виконання робіт з відокремлення (відключення) відповідно до пункту 9 цього розділу.
Після підписання акта виконавець відповідної комунальної послуги повідомляє власника про перегляд умов або розірвання договору про надання послуги.
27.07.2021 дирекція КППВ АТ «Сумське НВО» погодила ОСОБА_3 від`єднання квартири АДРЕСА_9 від системи централізованого теплопостачання, 21.09.2021 ДКППВ ОСОБА_4 погоджено План квартири з розміщенням існуючих стояків і трубопроводів та у подальшому 04.11.2021 представником виконавця робіт з обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання та постачання гарячої води ТОВ «КППВ» Ольговською Т.П. (тобто представником позивача), представником суб`єкта господарювання, який здійснював відокремлення (відключення) від систем (мереж) централізованого опалення та постачання гарячої води КК «КОМЕНЕРГО-СУМИ» ОСОБА_9 та власницею ОСОБА_3 складено Акт про відокремлення (відключення) від мереж централізованого опалення квартири АДРЕСА_9 .
Доказів того, що після підписання вказаного Акту ТОВ «КППВ» на виконання вимоги Порядку № 169 повідомляло ОСОБА_3 про перегляд умов або розірвання договору про надання послуги суду не надано.
Таким чином, відповідачка ОСОБА_3 на підставі наданого попередньому власнику квартири дозволу суб`єкта владних повноважень та за погодженням з ТОВ «КППВ» 04.11.2021 здійснила її відключення від мереж централізованого опалення.
Доказів здійснення відповідачкою самовільного відключення від мереж централізованого опалення, без згоди позивача, суду не надано.
Після підписання 04.11.2024 Акту про відокремлення (відключення) від мереж централізованого опалення позивач не оспорював факт правомірності відключення квартири АДРЕСА_9 від послуг з постачання теплової енергії, що підтвердив у судовому засіданні представник позивача.
У цей період позивач плату за надані послуги з опалення квартири не нараховував, а нарахування заборгованості за спірний період з 01.11.2021по 30.04.2023 відбулось за ініціативою інженера теплової інспекції ТОВ «КППВ» ОСОБА_4 на підставі розпорядження директора ТОВ «КППВ» від 20.11.2023 про проведення перерахунку, що зазначив у додаткових письмових поясненнях представник позивача.
Судом вживались заходи щодо виклику у судове засідання ОСОБА_4 для допиту у якості свідка, однак вона у судові засідання не прибула і її явку позивачем не забезпечено.
Представник позивача зазначає, що розпорядження про проведення перерахунку винесено у зв`язку з відсутністю документів щодо влаштування системи індивідуального опалення та ненадання Виконавчим комітетом Сумської міської ради відповіді на запит щодо наявності дозволу на відключення,
Доказів направлення запитів для з`ясування наявності дозволу на відключення квартири за адресою: АДРЕСА_1 , а не за власником ОСОБА_3 позивачем не надано.
Доводи представника позивача про те, що відключення належної відповідачці на праві власності квартири відбулось без дотримання вимог чинного законодавства суд не приймає до уваги, оскільки дозвіл на встановлення індивідуального опалення надавався попередньому співвласнику квартири ОСОБА_8 22.05.2007 рішенням комісії відповідно до Порядку № 4, а відключення квартири від мереж централізованого опалення відбулось 04.11.2021 відповідно до чинного рішення комісії та Порядку № 169, що не суперечить приписам законів, які регулюють спірні правовідносини та не є підставою для тверджень про неправомірність відключення квартири і не суперечить пункту 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» на які посилається представник позивача.
Відповідно до частин 2 - 4 статті 12 та частини 1 статті 81 ЦПК України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях (частина 6 статті 81 ЦПК України).
Належних та допустимих доказів на підтвердження надання позивачем послуг з постачання теплової енергії за адресою: АДРЕСА_1 після 04.11.2021 позивачем суду не надано, як не надано доказів, щодо кількості відокремлених від мереж централізованого опалення квартир та нежитлових приміщень за вказаною адресою.
Розглянувши справу в межах заявлених вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи, суд дійшов висновку, що позивач не довів надання послуг з постачання тепловоїенергії у заявлений період з листопада 2021 року по січень 2024 року за адресою: АДРЕСА_1 , а тому відсутні підстави для стягнення з ОСОБА_3 на користь ТОВ «КППВ» заборгованості за послуги з постачання теплової енергії у розмірі 66253,62 грн. та заборгованості з абонплати у розмірі 490,36 грн.
З огляду на викладене позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Судові витрати.
Звертаючись до суду з позовною заявою, позивач сплатив 2422,40 грн. судового збору, які просив стягнути з відповідачки на його користь.
Крім того, позивач просить стягнути з відповідачки на його користь витрати на правничу допомогу у розмірі 2500 грн.
За приписамичастин 1,2статті 141ЦПК України судовий збірпокладається насторони пропорційнорозміру задоволенихпозовних вимог. Іншісудові витрати,пов`язані зрозглядом справи,покладаються: 1)у разізадоволення позову-на відповідача; 2) у разі відмови в позові - на позивача.
Зважаючи на положення частин 1, 2 статті 141 ЦПК України, оскільки у задоволенні позовних вимог судом відмовлено, судовий збір та витрати на правничу допомогу покладаються на позивача.
Керуючись статтями 12, 13, 81, 89, 263, 264 Цивільного процесуального кодексу України, суд,
у х в а л и в:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Котельня північного промислового вузла» до ОСОБА_3 про стягнення заборгованості за послуги з постачання теплової енергії у розмірі 66253 грн. 62 коп. за період з листопада 2021 року по січень 2024 року, заборгованості з абонплати у розмірі 490 грн. 36 коп. за період з грудня 2021 року по січень 2024 року залишити без задоволення.
Судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 2422 грн. 40 коп. покласти на Товариство з обмеженою відповідальністю «Котельня північного промислового вузла».
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Сумського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення у разі оголошення вступної та резолютивної частини рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або про прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Позивач Товариствоз обмеженоювідповідальністю «Котельняпівнічного промисловоговузла»,місце знаходження:місто Суми,вулиця,Ковпака,6, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України 44360724.
Відповідачка: ОСОБА_3 , адреса реєстрації: АДРЕСА_11 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 .
Повне судове рішення складено 18 листопада 2024 року.
Суддя М.М. Косолап
Суд | Ковпаківський районний суд м.Сум |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2024 |
Оприлюднено | 20.11.2024 |
Номер документу | 123087242 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Ковпаківський районний суд м.Сум
Косолап М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні