ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
13 листопада 2024 рокум. Ужгород№ 260/4864/24 Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Скраль Т.В., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ), в особі адвоката Бородій Валерія Григоровича (89600, Закарпатська область, м. Мукачево, вул. І.Зріні, 100) до Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (89600, Закарпатська область, м. Мукачево, пл. О.Духновича, 2, код ЄДРПОУ 20455671) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
29 липня 2024 року ОСОБА_3 та ОСОБА_2 , через ОСОБА_4 звернулися до суду з позовною заявою до Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, якою просить: 1) визнати протиправним рішення від 04 червня 2024 року за № 438/31.3-21 Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Івано-Франківськ) про залишення заяви про визнання батьківства, а саме визнання ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 батьком громадянина України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та внести зміни до актового запису про народження ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 за № 703 від 21.08.2014 року, у зв`язку з визнанням батьківства; 2) визнати ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 батьком громадянина України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; 3) зобов`язати Відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) вчинити дії- внести зміни до актового запису від 21.08.2014 року за № 703 про народження ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зазначивши батьком дитини громадянина України ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 та видати нове свідоцтво про народження дитини , вказавши прізвище дитини ОСОБА_6 та по батькові ОСОБА_7 , ім`я дитини ОСОБА_8 залишити без змін.
19 серпня 2024 року ухвалою суду відкрито провадження по даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
23 вересня 2024 року ухвалою суду витребувано від Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції заяву (з додатками) ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про визнання батьківства відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Станом на 23 жовтня 2024 року витребувані судом докази не надано, однак ухвалу суду від 23 вересня 2024 року доставлено до відповідача 24 вересня 2024 року об 12:30, відповідно до довідки про доставку електронного листа.
23 жовтня 2024 року ухвалою суду відкладено розгляд справи на 13 листопада 2024 року. Повторно витребувано від Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції заяву (з додатками) ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про визнання батьківства відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ..
13 листопада 2024 року на виконання вимог суду, відповідачем надано заяву з додатками ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про визнання батьківства відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 від 04 червня 2024 року.
1. Позиції сторін.
Заявлені позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що ОСОБА_5 народився ІНФОРМАЦІЯ_4 , про що відповідачем зареєстровано 21 серпня 2014 року за № 001200053408 відповідний актовий запис у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження. Номер актового запису 703. Відомості про батька вище вказаного новонародженого - ОСОБА_5 , записано за вказівкою Позивач №1, на той час її дівоче прізвище ОСОБА_9 , згідно з частиною першою статті 135 Сімейного кодексу України. На той час Позивачка №1 не була заміжньою. Біологічним батьком дитини був Позивач № 2 . Укласти шлюб Позивачка № 1 та Позивач № 2 не мали можливості так, як останній був ще неповнолітнім. 29 жовтня 2020 року Позивачка № 1 та Позивач № 2 офіційно уклали шлюб, про що Відповідачем, цього ж числа складено відповідний актовий запис № 470 та видано свідоцтво про шлюб серії НОМЕР_3 . У шлюбі Позивачів народились ще двоє дітей, а саме : 10.11.2020 року син ОСОБА_10 та ІНФОРМАЦІЯ_5 донька ОСОБА_11 . В травні 2024 року відповідно до п.1.11.10, розділу 11, аб.9 пункту 2.1 розділу 11 «Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання», затверджених Наказом Міністерства юстиції України 12.01.2011 р. за №96/5 (із змінами) Позивач № 1 та Позивач № 2 офіційно звернулися до Відповідача з спільною заявою про визнання батьківства відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та внесення зміни до актового запису про народження вище вказаної дитини за № 703 від 21.08.2014 року, у зв`язку з визнанням відносно нього батьківства та повторно видати свідоцтво про народження, однак листом від 04 червня 2024 року за № 438/31.3-21 Відповідач повідомив що залишив заяву про визнання батьківства без розгляду.
Відповідачем або уповноваженим представником відзиву на позовну заяву до суду, у строк наданий судом в ухвалі Закарпатського окружного адміністративного суду про відкриття провадження в адміністративній справі від 19 серпня 2024 року, не надано та не повідомлено суду поважні причини його ненадання.
Відповідно до статті 162 частини 6 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до статті 229 частини 4 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
2. Обставини, встановлені судом.
Судом встановлено, що відповідно до витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження згідно з частиною першою статті 135 СК України для призначення допомоги батьком ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зазначено ОСОБА_12 відповідно до частини 1 статті 135 СК України, а матір`ю ОСОБА_13 , (а.с. 12).
29 жовтня 2020 року ОСОБА_2 та ОСОБА_14 уклали шлюб, відповідно до свідоцтва про шлюб від 29 жовтня 2020 року серії НОМЕР_4 , (а.с. 13).
04 червня 2024 року ОСОБА_2 та ОСОБА_14 звернулися до Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Мукачеві Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції із заявою про визнання батьківства (Додаток 3 до Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання).
04 червня 2024 року Відділ державної реєстрації актів цивільного стану у м. Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області у листі № 438/31.1-21 «Щодо інформування про залишення заяви про визнання батьківства без розгляду» зазначив, що ними досліджені відомості Державного реєстру актів цивільного стану громадян (далі Реєстр) та визначено, що внесення змін до вищевказаного актового запису про народження носять сумнівний характер з наступних підстав: 1) перевіркою за даними Реєстру було встановлено, що шлюб між ОСОБА_2 та ОСОБА_15 було укладено 29.10.2020р. у відділі ДРАЦС у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції; 2) при реєстрації народження дитини (відповідно до ч.1 ст. 135 СКУ) ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 - заявниця - мати ОСОБА_14 , по батькові дитини зазначила - « ОСОБА_16 », а батьком дитини відповідно вказано - « ОСОБА_12 », що не збігається з іменем батька - ОСОБА_2 , який на даний час має на меті визнати себе батьком даної дитини; 3) визнання батьківства є констатацією факту біологічного батьківства особи, яка подала заяву до органів державної реєстрації актів цивільного стану. У юридичній літературі практично одностайною є думка про те, що визнання батьківства вимагає поєднання природно-біологічного (кровного споріднення) та вольового факторів. Це зумовлено тим, що мета визнання батьківства полягає у підтвердженні вже існуючого біологічного (кровного) споріднення між чоловіком, який визнає себе батьком та дитиною. Тим більше, що на момент народжений дитини - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 громадянину ОСОБА_2 , який мас намір визнати стосовно неї своє батьківство, ледь виповнилося - 15 років ( а на момент запліднення взагалі -14 років), що в свою чергу ставить під сумнів його родинну спорідненість із дитиною. Викладені обставини викликають сумнів щодо достовірності відомостей про батька, які викладені в спільній заяві заявників про визнання батьківства, (а.с. 16).
Не погодившись із таким рішенням відповідача, позивачі звернулися до суду.
3. Мотиви суду та норми права, застосовані судом.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади державної реєстрації актів цивільного стану визначає Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» від 01 липня 2010 року № 2398-VI (надалі - Закон № 2398-VI).
Відповідно до статті 1 Закону № 2398-VI цей Закон регулює відносини, пов`язані з проведенням державної реєстрації актів цивільного стану, внесенням до актових записів цивільного стану змін, їх поновленням і анулюванням, визначає засади діяльності органів державної реєстрації актів цивільного стану. Дія цього Закону не поширюється на порядок проведення реєстрації громадянства України.
Згідно із статтею 2 Закону № 2398-VI актами цивільного стану є події та дії, які нерозривно пов`язані з фізичною особою і започатковують, змінюють, доповнюють або припиняють її можливість бути суб`єктом цивільних прав та обов`язків.
Державній реєстрації відповідно до цього Закону підлягають народження фізичної особи та її походження, шлюб, розірвання шлюбу у випадках, передбачених законом, зміна імені, смерть.
Стаття 9 Закону № 2398-VI визначає, що державна реєстрація актів цивільного стану проводиться з метою забезпечення реалізації прав фізичної особи та офіційного визнання і підтвердження державою фактів народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті.
Державна реєстрація актів цивільного стану проводиться шляхом складення актових записів цивільного стану.
Актовий запис цивільного стану - це документ органу державної реєстрації актів цивільного стану, який містить персональні відомості про особу та підтверджує факт проведення державної реєстрації акта цивільного стану.
Актовий запис цивільного стану складається у двох примірниках.
Інформація про персональні дані фізичної особи, що містяться в актовому записі цивільного стану, є конфіденційною і не підлягає розголошенню.
Актовий запис цивільного стану є безспірним доказом фактів, реєстрація яких посвідчується, до спростування його в судовому порядку.
Зразки актових записів цивільного стану затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Для державної реєстрації актів цивільного стану подається паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця заявника та документи, які підтверджують факти, що підлягають державній реєстрації.
Правила проведення державної реєстрації актів цивільного стану, внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання затверджуються Міністерством юстиції України.
Згідно з приписами статті 22 Закону № 2398-VI внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться відповідним органом державної реєстрації актів цивільного стану за наявності достатніх підстав.
За наслідками перевірки зібраних документів орган державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану або про відмову в цьому.
У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку вказуються причини відмови та зазначається про можливість її оскарження в судовому порядку.
Внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться за заявою, зокрема одного з батьків, опікуна, піклувальника дитини.
Заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається до відповідного органу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання заявника, а у випадках, передбачених законодавством, - за місцем зберігання актового запису цивільного стану.
Зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання відповідного актового запису. У разі зберігання актового запису цивільного стану у державній архівній установі внесення змін безпосередньо до актового запису проводиться зазначеною установою за повідомленням відділу державної реєстрації актів цивільного стану.
У разі якщо актовий запис цивільного стану, до якого необхідно внести зміни у зв`язку з усиновленням, скасуванням усиновлення, визнанням усиновлення недійсним, визнанням та встановленням факту батьківства, материнства, а також доповненням і виправленням відомостей, що в ньому містяться, було складено компетентним органом іноземної держави, з якою Україною не укладено договору про правову допомогу та правові відносини у цивільних і сімейних справах, або якщо законодавством іноземної держави встановлено інший порядок внесення змін, відмінний від передбаченого законодавством України, актовий запис цивільного стану попередньо поновлюється відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання заявника. Про поновлення актового запису цивільного стану та внесення до нього відповідних змін повідомляється компетентному органу іноземної держави.
Після внесення змін до актового запису цивільного стану заявнику повторно видається свідоцтво про державну реєстрацію акта цивільного стану.
Відповідно до частини п`ятої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» наказом Міністерства юстиції України від 12 січня 2011 року № 96/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14 січня 2011 року за № 55/18793 (зі змінами), затверджено Правила внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання (надалі - Правила № 96/5).
Згідно із положеннями пункту 1.1 Правил № 96/5 внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (далі - відділи державної реєстрації актів цивільного стану) у випадках, передбачених чинним законодавством.
У разі відмови у внесенні змін до актових записів цивільного стану у висновку відділу державної реєстрації актів цивільного стану вказуються причини відмови та зазначається про можливість оскарження його у судовому порядку.
Пунктом 1.5 Правил № 96/5 передбачено, що заяви про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання приймаються відділами державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, визначеному цими Правилами, шляхом їх формування та реєстрації за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян при пред`явленні паспорта громадянина України (далі - паспорт), паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства (далі - паспортний документ) заявника. Сформована заява про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання роздруковується посадовою особою та за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній, підписується заявником.
Відповідно до пункту 1.10 Правил № 96/5 питання про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання розглядається у строк, що не перевищує трьох місяців, з дня подання відповідної заяви до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.
За наявності поважних причин цей строк продовжується з письмового дозволу керівника відділу державної реєстрації актів цивільного стану управління державної реєстрації (за місцем їх подання), але не більше ніж на три місяці.
У разі якщо актові записи цивільного стану, до яких потрібно внести зміни та на підставі яких вирішується питання щодо внесення змін, поновлення та анулювання, зберігаються в архіві відділу державної реєстрації актів цивільного стану України, до якого подано відповідну заяву, а також якщо зазначені в заяві відомості або інші подані заявником документи не потребують перевірки, питання про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання розглядається у строк, що не перевищує п`ятнадцяти робочих днів.
Питання про внесення змін, поновлення та анулювання актових записів цивільного стану розглядаються дипломатичним представництвом або консульською установою України у шестимісячний строк з дня подання до них відповідної заяви.
Пунктом 1.11 Правил № 96/5 передбачено, що внесення змін, поновлення та анулювання актових записів цивільного стану згідно з матеріалами, отриманими від інших відділів державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичного представництва або консульської установи України, проводяться у строк, що не перевищує семи робочих днів.
Згідно із пунктом 1.15 Правил № 96/5 відмова органів державної реєстрації актів цивільного стану у внесенні змін до актових записів цивільного стану, їх поновленні та анулюванні може бути оскаржена в судовому порядку.
Відповідно до абзацу 9 пункту 2.1 Правил № 96/5 заява про визнання батьківства, яка є підставою для внесення змін, може бути подана до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання першого примірника актового запису про народження (крім випадків, коли актовий запис про народження складено дипломатичним представництвом або консульською установою України) або за місцем постановлення рішення суду про визнання батьківства.
Пунктом 2.6 Правил № 96/5 встановлено, що разом із заявою про внесення змін до актового запису цивільного стану заявником подаються: свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, у яких зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні; інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті.
Відповідно до пункту 2.7 Правил № 96/5 на підтвердження достовірності представлених заявником документів про державну реєстрацію актів цивільного стану відділом державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичним представництвом чи консульською установою України додаються до матеріалів справи повні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, копії відповідних актових записів цивільного стану, на підставі яких вирішується питання щодо необхідності внесення змін або відмови в цьому.
Відповідно до пункту 2.12 Правил № 96/5 на підставі зібраних документів та за наслідками перевірки відділ державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичне представництво чи консульська установа України складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису (або декількох актових записів) цивільного стану або про відмову в цьому за формою, наведеною в додатку 2.
У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку мають бути чітко вказані причини відмови та зазначено про можливість її оскарження в судовому порядку.
Згідно із пунктом 2.13 Правил № 96/5 підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану є: рішення суду про визнання батьківства (материнства), усиновлення (удочеріння), про скасування раніше винесеного рішення суду про визнання батьківства, виключення відомостей про батька (матір) дитини з актового запису про народження, скасування або визнання усиновлення (удочеріння) недійсним, про визнання шлюбу недійсним, установлення неправильності в актовому записі цивільного стану та інші, у яких зазначено про внесення конкретних змін в актові записи цивільного стану; постанова адміністративного суду; висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану або дипломатичного представництва чи консульської установи України; заява про визнання батьківства (додаток 3); заява матері, яка не перебуває у шлюбі, опікуна, піклувальника або самої повнолітньої особи щодо внесення відомостей про батька дитини, якщо вони не зазначені в актовому записі про народження відповідно до статті 135 Сімейного кодексу України; заява дружини або чоловіка, які зберегли дошлюбні прізвища, про обрання прізвища одного з них як спільного прізвища або про приєднання до свого прізвища прізвища другого з подружжя згідно із статтею 53 Сімейного кодексу України за формою, наведеною в додатку 4; заява про зміну прізвища малолітньої дитини обох батьків у разі зміни прізвища одного з них та згода дитини, яка досягла семи років, згідно з частиною третьою статті 148 Сімейного кодексу України за формою, наведеною в додатку 5; заява про зміну прізвища малолітньої дитини обох батьків або одного з них, якщо другий помер, оголошений померлим, визнаний недієздатним або безвісно відсутнім, та згода дитини віком від семи до чотирнадцяти років, якій при державній реєстрації народження присвоєне прізвище одного з батьків, згідно з частиною четвертою статті 148 Сімейного кодексу України за формою, наведеною в додатку 5; актовий запис про зміну імені. Цей актовий запис є підставою: для зміни прізвища батьків в актовому записі про народження малолітніх дітей у разі зміни їх прізвища з дотриманням вимог статті 148 Сімейного кодексу України; для зміни імені батька та по батькові дитини в актовому записі про народження малолітньої дитини у разі подання батьками заяви про зміну по батькові дитини; актовий запис про шлюб та розірвання шлюбу. Ці актові записи є підставою для зміни прізвищ батьків (одного з них) в актовому записі про народження малолітньої дитини при умові одночасної зміни прізвища дитини; рішення органу опіки та піклування, оформлене розпорядженням районної державної адміністрації чи рішенням виконавчого комітету про зміну прізвища малолітньої дитини відповідно до частини п`ятої статті 148 Сімейного кодексу України.
Внесення змін до актових записів цивільного стану можливе також і в інших окремих випадках, якщо це не суперечить чинному законодавству України.
Отже, за змістом наведених положень за результатами розгляду заяви про внесення змін до актового запису відділ державної реєстрації актів цивільного стану на підставі зібраних документів та за наслідками перевірки складає обґрунтований висновок: 1) про внесення змін до актового запису цивільного стану або 2) про відмову у внесенні змін до актових записів цивільного стану.
Судом встановлено, що 04 червня 2024 року ОСОБА_2 та ОСОБА_14 звернулися до Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Мукачеві Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції із заявою про визнання батьківства (Додаток 3 до Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання).
04 червня 2024 року Відділ державної реєстрації актів цивільного стану у м. Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області у листі № 438/31.1-21 «Щодо інформування про залишення заяви про визнання батьківства без розгляду» зазначив, що ними досліджені відомості Державного реєстру актів цивільного стану громадян (далі Реєстр) та визначено, що внесення змін до вищевказаного актового запису про народження носять сумнівний характер з наступних підстав: 1) перевіркою за даними Реєстру було встановлено, що шлюб між ОСОБА_2 та ОСОБА_15 було укладено 29.10.2020р. у відділі ДРАЦС у місті Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції; 2) при реєстрації народження дитини (відповідно до ч.І ст. 135 СКУ) ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 - заявниця - мати ОСОБА_14 , по батькові дитини зазначила - « ОСОБА_16 », а батьком дитини відповідно вказано - « ОСОБА_12 », що не збігається з іменем батька - ОСОБА_2 , який на даний час має на меті визнати себе батьком даної дитини; 3) визнання батьківства є констатацією факту біологічного батьківства особи, яка подала заяву до органів державної реєстрації актів цивільного стану. У юридичній літературі практично одностайною є думка про те, що визнання батьківства вимагає поєднання природно-біологічного (кровного споріднення) та вольового факторів. Це зумовлено тим, що мета визнання батьківства полягає у підтвердженні вже існуючого біологічного (кровного) споріднення між чоловіком, який визнає себе батьком та дитиною. Тим більше, що на момент народжений дитини - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 громадянину ОСОБА_2 , який мас намір визнати стосовно неї своє батьківство, ледь виповнилося - 15 років ( а на момент запліднення взагалі -14 років), що в свою чергу ставить під сумнів його родинну спорідненість із дитиною. Викладені обставини викликають сумнів щодо достовірності відомостей про батька, які викладені в спільній заяві заявників про визнання батьківства, (а.с. 16).
Таким чином, судом встановлено, що за наслідками розгляду заяви ОСОБА_17 та ОСОБА_2 відповідачем не складено обґрунтованого висновку про внесення змін до актового запису цивільного стану або про відмову у внесенні змін до актових записів цивільного стану.
За правилами частини четвертої статті 245 КАС України суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
З`ясувавши характер спірних правовідносин сторін, характер порушеного права позивача та можливість його захисту в обраний ним спосіб, суд дійшов до висновку, що з огляду на визнання протиправними дій відповідача, належним способом захисту та відновлення прав позивачів у даній справі буде зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву ОСОБА_2 та ОСОБА_17 про визнання батьківства від 04 червня 2024 року, з врахуванням висновків суду.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають до часткового задоволення.
Відповідно достатті 139 частини 3 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Позивачами при звернені до суду сплачено судовий збір у розмірі 1211,20 грн, кожним окремим платіжним документом, (а.с. 8, 28).
Відповідні судові витрати належить компенсувати позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 9, 14, 90, 139, 242-246, 255 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
1. Позов ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , в особі адвоката Бородій Валерія Григоровича до Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
2. Визнати протиправними дії Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції щодо залишення заяви про визнання батьківства без розгляду листом від 04 червня 2024 року № 438/31.3-21.
3. Зобов`язати Відділ державної реєстрації актів цивільного стану у м. Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції повторно розглянути заяву ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про визнання батьківства від 04 червня 2024 року, з врахуванням висновків суду.
4. В іншій частині позовних вимог - відмовити.
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (89600, Закарпатська область, м. Мукачево, пл. О.Духновича, 2, код ЄДРПОУ 20455671) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у розмірі 1211, 20 грн (одна тисяча двісті одинадцять гривень, 20 коп.).
6. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Мукачеві Мукачівського району Закарпатської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (89600, Закарпатська область, м. Мукачево, пл. О.Духновича, 2, код ЄДРПОУ 20455671) на користь ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у розмірі 1211, 20 грн (одна тисяча двісті одинадцять гривень, 20 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 13 листопада 2024 року.
СуддяТ.В.Скраль
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2024 |
Оприлюднено | 20.11.2024 |
Номер документу | 123100101 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо реєстрації актів цивільного стану, крім актів громадянства |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Скраль Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні