Рішення
від 18.11.2024 по справі 280/8779/24
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2024 року Справа № 280/8779/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Садового І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «СПП СЕРВІС» (вул. Південне шосе, буд.32, м. Запоріжжя, 69063; код ЄДРПОУ 35810546)

до Головного управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м. Запоріжжя, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663)

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

18.09.2024 до Запорізького окружного адміністративного суду через підсистему «Електронний суд» надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «СПП СЕРВІС» (далі позивач, ТОВ «СПП СЕРВІС») до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач, ГУ ДПС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 13.08.2024 №34813/6/08-01-04-05-03;

- зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву позивача від 24.07.2024 за вхідним №39656/6 про неможливість своєчасної реєстрації податкових накладних з датою виписки лютий-травень 2022 року, липень-жовтень 2022 року, березень 2023 року з урахуванням правової оцінки, яку надасть суд у рішенні.

Ухвалою суду від 19.09.2024 позовну заяву було залишено без руху на підставі ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), позивачу було надано 5-денний строк з дня отримання вказаної ухвали для усунення недоліків позовної заяви. Позивачем усунено недоліки позовної заяви.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 24.09.2024 відкрито провадження у справі №280/8779/24, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) без повідомлення та виклику сторін.

У зв`язку з розглядом справи в порядку письмового провадження, відповідно до вимог частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Обґрунтування позовних вимог викладено в позовній заяві (вх.№43102 від 18.09.2024). Зокрема зазначено, що внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України ТОВ «СПП СЕРВІС» прострочило реєстрацію податкових накладних, виписаних за період лютий-травень 2022 року, липень-жовтень 2022 року, березень 2023 року. 24.07.2024 ТОВ «СПП СЕРВІС» звернулось до ГУ ДПС у Запорізькій області із заявою про неможливість своєчасної реєстрації податкових накладних з датою виписки лютий-травень 2022 року, липень-жовтень 2022 року, березень 2023 року. За результатами розгляду заяви позивача ГУ ДПС у Запорізькій області прийняло рішення від 13.08.2024 № 34813/6/08-01-0405-03 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, яке було отримано позивачем 29.08.2024. Ну думку представника позивача, очевидним є той факт, що особа, яка не має можливості реєструвати податкові накладні, також не має можливості повідомити про такі обставини контролюючий орган із дотриманням затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі - Порядок №225). Водночас вказано, що сертифікатом Київської обласної (регіональної) торгово-промислової палати від 30.07.2024 №3200-24-1433 засвідчено, що внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України ТОВ «СПП СЕРВІС» не мало можливості реєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних у період з 24.02.2022 по 05.12.2023. Представник позивача не погоджуючись з законністю прийнятого відповідачем рішення та вважаючи, що ГУ ДПС у Запорізькій області дійшло передчасного висновку щодо можливості своєчасного виконання ТОВ «СПП СЕРВІС» податкових обов`язків просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі та скасувати оскаржуване рішення.

Заперечення проти позову викладено у відзиві на позовну заяву (вх.№46339 від 07.10.2024). Зокрема вказано, що до ГУ ДПС у Запорізькій області 24.07.2024 від ТОВ «СПП СЕРВІС» надійшла заява від 24.07.2024 № 20-973 про неможливість своєчасної реєстрації податкових накладних з датою виписки лютий-травень 2022 року, липень-жовтень 2022 року, березень 2023 року. Зауважено, що при розгляді вказаної заяви контролюючим органом, окрім іншого, було встановлено, що податковою адресою ТОВ «СПП СЕРВІС» є: вул. Південне шосе, буд.32, м. Запоріжжя, Україна. Відповідно до аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних з 01.02.2022 по 31.03.2023 позивачем у вказаний період здійснювались операції з придбання/реалізації товарів (послуг) про що свідчать складені та направлені на реєстрацію податкові накладні, які були зареєстровані у період з 30.05.2022 по 01.12.2023. Крім того, у період з 24.02.2022 по 31.03.2023 ТОВ «СПП СЕРВІС» регулярно подавалась податкова звітність відповідно до якої сплачувалися податки. Враховуючи здійснення ТОВ «СПП СЕРВІС» господарської діяльності у спірний період, податковий орган дійшов висновку, що платником порушено встановлені пунктами 3, 4, 6 розділу ІІ Порядку №225 строки звернення з заявою про неможливість своєчасної реєстрації податкових накладних з датою виписки лютий-травень 2022 року, липень-жовтень 2022 року, березень 2023 року від 24.07.2024 №20-973. Разом із тим контролюючим органом не встановлено обставин, передбачених пунктом 4 та пунктом 6 розділу ІІ Порядку №225. На підставі вищевикладеного вказано, що рішення від 13.08.2024 №34813/6/08-01-04-05-03 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку є таким, що відповідає вимогам чинного законодавства, а тому просить суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Дослідивши матеріали справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги, судом встановлено наступне.

Відповідно до даних, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю «СПП СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 35810546) зареєстровано в якості юридичної особи (дата запису 03.06.2008, номер запису:10701020000032392) за адресою: вул. Південне шосе, буд.32, м. Запоріжжя, 69035. Основним видом діяльності підприємства є: 33.17 Ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів. (а.с.6-8).

За результатами проведення камеральної перевірки Головним управлінням ДПС у Запорізькій області складено Акт про результати камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2227/08-01-04-07/35810546 від 13.03.2024, яким встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації ПН/РК до ПН в ЄРПН встановлених пунктом 201.10 статті 201, пунктом 89 підрозділу 2 розділу ХХ, підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, а саме несвоєчасно зареєстровано виписані ПН/РК до ПН в ЄРПН (а.с.9-11).

На підставі висновків Акту перевірки № 2227/08-01-04-07/35810546 від 13.03.2024, ГУ ДПС у Запорізькій області прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Н» №00048910407 від 16.04.2024, яким за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 Податкового кодексу України та згідно з пунктом 1201-1 статті 1201 Податкового кодексу України з урахуванням вимог розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних до позивача застосовано штраф у розмірі 2712753,80грн (а.с.12).

Не погоджуючись із правомірністю винесеного відповідачем податкового повідомлення-рішення №00048910407 від 16.04.2024 ТОВ «СПП Сервіс» оскаржило його до Запорізького окружного адміністративного суду (адміністративна справа №280/4343/24).

Водночас, 24.07.2024 ТОВ «СПП Сервіс» звернулось до ГУ ДПС у Запорізькій області із заявою про неможливість своєчасної реєстрації податкових накладних з датою виписки лютий-травень 2022 року, липень-жовтень 2022 року, березень 2023 року, в обґрунтування якої зазначено, що TOB «СПП Сервіс» зареєстровано за податковою адресою: 69035, м. Запоріжжя, вул. Південне Шосе, буд. 32, основним видом діяльності за КВЕД є 33.17 ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів. Водночас, до початку повномасштабного вторгнення Російської Федерації 24.02.2022. TOB «СПП Сервіс» мало виробничу ділянку у місті Маріуполі Донецької області, де виконувало роботи з обслуговування залізничного рухомого складу ПРАТ «Металургійний комбінат «Азовсталь». З окупацією міста Маріуполя TOB «СПП Сервіс» втратило частину персоналу, зокрема працівників, які відповідали за підготовку та накопичення первинних документів. Більша частина адміністративного персоналу TOB «СПП Сервіс» у перші дні війни виїхали з міста Запоріжжя в західні області України та за її межі. Багато працівників робочих спеціальностей звільнилися. Через такі обставини директором TOB «СПП Сервіс» був виданий наказ № 31 від 28.02.2022 про переведення адміністративного персоналу на дистанційний (віддалений) режим роботи та дозвіл працівникам робочих спеціальностей, які безпосередньо задіяні у виконанні робіт на виробничих ділянках замовників, не виходити на зміну або припиняти роботи у разі наявності загрози життю та здоров`ю. Як наслідок - первинні документи за фактом виконаних робіт складались несвоєчасно, в деяких випадках із запізненням повертались з підпису замовника. Також відзначено, що в період з лютого 2022 по березень 2023 року на TOB «СПП Сервіс» не працював бухгалтер, а тому податковий облік не міг вестися належним чином (а.с.14-17).

За результатами розгляду заяви платника відповідачем було прийнято рішення від 13.08.2024 № 34813/6/08-01-0405-03 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, яке зокрема обґрунтовано тим, що платником порушено встановлені пунктами 3, 4, 6 розділу ІІ Порядку №225 строки звернення з заявою про неможливість своєчасної реєстрації податкових накладних з датою виписки лютий-травень 2022 року, липень-жовтень 2022 року, березень 2023 року від 24.07.2024 №20-973. Крім того, контролюючим органом не встановлено обставин, передбачених пунктом 4 та пунктом 6 розділу ІІ Порядку №225. Додатково відзначено, що податкові накладні з датою виписки в лютому-травні 2022, граничним терміном реєстрації 15.07.2022, зареєстровані платником податків з 26.05.2023 по 01.12.2023, податкові накладні з датою виписки в липні 2022, граничним терміном реєстрації 15.08.2022, зареєстровані платником податків 06.11.2023, податкові накладні з датою виписки в серпні 2022, граничним терміном реєстрації 15.09.2022, зареєстровані платником податків 06.11.2023, податкові накладні з датою виписки в вересні 2022, граничним терміном реєстрації 30.09.2022 та 15.10.2022, зареєстровані платником податків 06.11.2023, податкові накладні з датою виписки в жовтні 2022, граничним терміном реєстрації 15.11.2022, зареєстровані платником податків 06.11.2023, розрахунок коригування з датою виписки в березні 2023, граничним терміном реєстрації 18.04.2023, зареєстровано платником податків 28.04.2023 (а.с.17 зворотній бік 18).

Не погодившись із правомірністю прийнятого відповідачем рішенням щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку від 13.08.2024 № 34813/6/08-01-0405-03, вважаючи його протиправним та таким, що підлягає скасуванню позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Розглянувши матеріали справи, повно, всебічно, об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку суд приходить до наступних висновків.

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до п. 6.1 ст.6 Податкового кодексу України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Підпункт 14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України встановлює, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до пп. 14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з п.15.1 ст. 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

У силу п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

За приписами п. 36.1. ст. 36 Податкового кодексу України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 36.5. ст. 36 Податкового кодексу України відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1 ст.38 ПК України).

У зв`язку із розпочатою військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ.

У подальшому, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, дія воєнного стану неодноразово продовжувалась та діє на теперішній час.

Пунктом 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Приписами пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України передбачено, що у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225 затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України.

Згідно з п.1, 2 розділу І Порядку №225, цей Порядок розроблено відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України (далі Кодекс) з метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу II Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо. Дія цього Порядку поширюється на платників податків фізичних осіб резидентів України, зокрема самозайнятих осіб, юридичних осіб (резидентів і нерезидентів України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування, та на яких покладено обов`язок зі сплати податків та зборів, подання звітності, виконання інших обов`язків, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Розділом ІІ Порядку №225 Порядку передбачено, що до платників податків / податкових агентів, які не можуть виконувати податкові обов`язки, передбачені Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються правила для підтвердження можливості чи неможливості виконання платником такого обов`язку, передбачені цим Порядком.

Підставами неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є:

1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;

4) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами:

посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи;

юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.

5) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації;

6) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

До платників податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, які на дату набрання чинності цим Порядком мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, застосовуються такі правила.

У разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 (далі Переліки документів) до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.

Заява має містити: повне найменування платника податків згідно з реєстраційними документами або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) платника податків; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); податкову адресу платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається заява; дату подання заяви; чітке та стисле обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов`язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів; вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ); які саме податкові обов`язки не мав / не має можливості виконати платник податків; інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов`язки, або інформацію щодо обставин, пов`язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією Російської Федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями Російської Федерації; підписи платника податку-фізичної особи або посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

За наявності інших документів, інформації, що підтверджують неможливість своєчасно виконати свій податковий обов`язок, платники податків-юридичні особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, надають такі документи (копії документів).

Платники податків зобов`язані зберігати протягом строку давності, встановленого Кодексом, оригінали відповідних документів, що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку.

На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов`язані пред`явити оригінали документів, що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку, передбаченого Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи.

Наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225 затверджено також Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, відповідно до якого такими документами є:

1. Акт, що засвідчує факт пожежі, складений відповідно до вимог п. 7 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.12.2003 № 2030;

2. Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2019 № 599);

3. Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна;

4. Інші документи, складені відповідно до вимог пп. 14, 15 п. 2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 № 326;

5. Документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків);

6. Копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості));

7. Документ або повідомлення оператора поштового зв`язку (вказується посилання на офіційну сторінку оператора, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв`язку та/або об`єктів поштового зв`язку на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації;

8. Документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних систем у зв`язку із введенням воєнного стану;

9. Копії платіжних доручень (розрахункових та інших документів щодо ініціювання переказу коштів) або їх скріншот (знімок екрану) платника податків на сплату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету у зв`язку з відключенням банку від системи електронних платежів або порушенням у роботі системи авторизації банку. Надається разом із документом або повідомленням, зазначеним у пункті 8 цього Переліку;

10. Документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщено таке повідомлення), що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв`язку з введенням воєнного стану;

11. Повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема скріншот повідомлення в месенджер (Viber, Telegram тощо) і мобільних додатках;

12. Документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі Інтернет, пов`язане з введенням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет-провайдера);

13. Документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває у податковій заставі (акт про надзвичайну подію, інвентаризаційний опис, протокол інвентаризаційної комісії, підписаний представником територіального органу ДСНС, згідно з якими відбувається відображення таких подій у бухгалтерському обліку та викладаються фактичні події, зазначаються понесені матеріальні втрати (перелік майна, його вартість); заява до правоохоронних органів; акт незалежного оцінювача; наявність страхового полісу, заява про страховий випадок тощо);

14. Документи, що свідчать про акти мародерства, грабежу, рейдерства, захоплення майна та примусове захоплення приміщення (копія заяви до територіального органу внутрішніх справ та документ, виданий відповідним правоохоронним органом щодо реєстрації кримінального провадження тощо);

15. Документи, що свідчать про подання заяви до правоохоронних органів про вчинення кримінального правопорушення та реєстрації кримінального провадження за результатами розгляду такої заяви;

16. Документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно з п. 44.5 ст. 44 глави 1 розділу II Податкового кодексу України, повідомлення про неможливість вивезення первинних документів згідно п. 69.28 п. 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України);

17. Подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації, програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія).

Як передбачено у пункті 8 розділу ІІ Порядку № 225 платники податків подають до контролюючого органу заяву та документи в електронній формі шляхом надсилання через Електронний кабінет або у паперовій формі шляхом подання до контролюючого органу за місцем податкової адреси або будь-якого сервісного центру контролюючого органу, або надсилання поштою з повідомленням про вручення.

Затвердження положення Порядку №225 обумовлено необхідністю підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, тощо.

При цьому, метою зазначеної процедури є убезпечення платників податків, які постраждали від збройної агресії Російської федерації від негативних наслідків у зв`язку із об`єктивною неможливістю виконати свої податкові обов`язки щодо своєчасного подання звітності, сплати податків, тощо.

Тобто, платник податків, який у зв`язку із проведенням бойових дій втратив можливість здійснювати господарську діяльність, отримувати дохід від підприємницької діяльності та/або навіть втратив основні засоби для ведення такої господарської діяльності не може бути притягнутий до відповідальності у зв`язку із невиконанням ним податкових обов`язків.

При цьому суд зазначає, що вказаним податковим законодавством, чинним на момент виникнення спірних правовідносин, встановлено чіткі вимоги до порядку подання та змісту таких заяв платників податків, зокрема, щодо зазначення обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов`язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів, вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ), а також які саме податкові обов`язки не мав / не має можливості виконати платник податків; інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов`язки.

Зазначене узгоджується з правовими висновками, викладеними у постановах Верховного Суду від 27.09.2023 у справі № 160/19256/22, від 04.10.2023 у справі № 160/19575/22 та від 06.12.2023 у справі № 280/6502/22.

З матеріалів справи судом встановлено, що 24.07.2024 ТОВ «СПП Сервіс» звернулось до ГУ ДПС у Запорізькій області із заявою про неможливість своєчасної реєстрації податкових накладних з датою виписки лютий-травень 2022 року, липень-жовтень 2022 року, березень 2023 року, в обґрунтування якої зазначено, що TOB «СПП Сервіс» зареєстровано за податковою адресою: 69035, м. Запоріжжя, вул. Південне Шосе, буд. 32, основним видом діяльності за КВЕД є 33.17 ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів. Водночас, до початку повномасштабного вторгнення Російської Федерації 24.02.2022 TOB «СПП Сервіс» мало виробничу ділянку у місті Маріуполі Донецької області, де виконувало роботи з обслуговування залізничного рухомого складу ПРАТ «Металургійний комбінат «Азовсталь». З окупацією міста Маріуполя TOB «СПП Сервіс» втратило частину персоналу, зокрема працівників, які відповідали за підготовку та накопичення первинних документів. Більша частина адміністративного персоналу TOB «СПП Сервіс» у перші дні війни виїхали з міста Запоріжжя в західні області України та за її межі. Багато працівників робочих спеціальностей звільнилися. Через такі обставини директором TOB «СПП Сервіс» був виданий наказ № 31 від 28.02.2022 про переведення адміністративного персоналу на дистанційний (віддалений) режим роботи та дозвіл працівникам робочих спеціальностей, які безпосередньо задіяні у виконанні робіт на виробничих ділянках замовників, не виходити на зміну або припиняти роботи у разі наявності загрози життю та здоров`ю. Як наслідок - первинні документи за фактом виконаних робіт складались несвоєчасно, в деяких випадках із запізненням повертались з підпису замовника. Також, відзначено, що в період з лютого 2022 по березень 2023 року на TOB «СПП Сервіс» не працював бухгалтер, а тому податковий облік не міг вестися належним чином (а.с.14-17).

За результатами розгляду заяви платника відповідачем було прийнято рішення від 13.08.2024 № 34813/6/08-01-0405-03 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, яке зокрема обґрунтовано тим, що платником порушено встановлені пунктами 3, 4, 6 розділу ІІ Порядку №225 строки звернення з заявою про неможливість своєчасної реєстрації податкових накладних з датою виписки лютий-травень 2022 року, липень-жовтень 2022 року, березень 2023 року від 24.07.2024 №20-973. Крім того, контролюючим органом не встановлено обставин, передбачених пунктом 4 та пунктом 6 розділу ІІ Порядку №225 (а.с.17 зворотній бік 18).

Так, абзацом 2 пункту 3 розділу ІІ Порядку №225 встановлено, що у разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 до контролюючого органу в порядку, передбаченому пунктом 8 цього розділу.

Водночас, абзацом 2 пункту 4 розділу ІІ Порядку №225 передбачено, що у разі відсутності у платника податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, можливості подати таку заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію у строки, визначені пунктом 3 цього розділу, платник податків подає заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов`язків (реєстрації податкової накладної, подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов`язання тощо) таким платником податку, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючий орган, але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.

Суд звертає увагу, що заяву про неможливість своєчасної реєстрації податкових накладних з датою виписки лютий-травень 2022 року, липень-жовтень 2022 року, березень 2023 року на TOB «СПП Сервіс» подано 24.07.2024, тобто с пропуском передбаченого абзацом 2 пункту 3 розділу ІІ Порядку №225 строку на подання такої заяви, про що також зазначено відповідачем в оскаржуваному рішенні.

Крім того, у рішенні від 13.08.2024 № 34813/6/08-01-0405-03 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, відповідачем також зазначено, що податкові накладні з датою виписки в лютому-травні 2022, граничним терміном реєстрації 15.07.2022, зареєстровані платником податків з 26.05.2023 по 01.12.2023, податкові накладні з датою виписки в липні 2022, граничним терміном реєстрації 15.08.2022, зареєстровані платником податків 06.11.2023, податкові накладні з датою виписки в серпні 2022, граничним терміном реєстрації 15.09.2022, зареєстровані платником податків 06.11.2023, податкові накладні з датою виписки в вересні 2022, граничним терміном реєстрації 30.09.2022 та 15.10.2022, зареєстровані платником податків 06.11.2023, податкові накладні з датою виписки в жовтні 2022, граничним терміном реєстрації 15.11.2022, зареєстровані платником податків 06.11.2023, розрахунок коригування з датою виписки в березні 2023, граничним терміном реєстрації 18.04.2023, зареєстровано платником податків 28.04.2023.

Встановлені відповідачем обставини щодо реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування, на думку суду підтверджують наявність у TOB «СПП Сервіс» щонайменше з 26.04.2023 можливості виконання податкового обов`язку з реєстрації податкових накладних, а відтак в силу вимог абзацу 2 пункту 4 розділу ІІ Порядку №225 TOB «СПП Сервіс» протягом 60 календарних днів з 26.04.2023 мало можливість звернутись до контролюючого органу із заявою про відсутність можливості виконання податкових обов`язків.

З матеріалів справи вбачається, що представник TOB «СПП Сервіс» заперечує можливість своєчасного виконання ним податкових зобов`язань, а також стверджує про неможливість подання ним відповідної заяви про це до контролюючих органів, однак не зазначає жодних обставин які завадили позивачу надати відповідну заяву до контролюючого органу у строки, передбачені чинним законодавством України.

Суд вважає за необхідне зауважити, що подання такої заяви є імперативним обов`язком платника податків, якщо він вважає наявною неможливість своєчасного виконання своїх податкових зобов`язань. Водночас, можливості замінити вказану процедуру шляхом доведення в судовому порядку неможливості подання такої заяви чинне законодавство не передбачає.

При цьому, суд звертає увагу, що позивач повинен був підтвердити неможливість своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку документами, які зазначені у Переліку документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента та які б не викликали жодних сумнівів, зауважень.

Під час розгляду справи судом встановлено, що позивачем до контролюючого органу документів на підтвердження причинно-наслідкового зв`язку між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії Російської Федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов`язку станом на дату, на яку припадає граничний термін виконання такого обов`язку не надано.

Водночас, судом на підставі матеріалів справи не встановлено наявності підстав, наведених у пп.1, пп.2, пп.3, пп.6 п.1 розділу ІІ Порядку№225 підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених упідпункті 69.1пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України».

Разом із тим, суд відхиляє посилання представника TOB «СПП Сервіс» на Сертифікат Київської обласної (регіональної) Торгово-промислової палати №3200-24-1433 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), як на документ, що підтверджує неможливість своєчасного виконання TOB «СПП Сервіс» податкових зобов`язань та зауважує, що у вказаному сертифікаті не зазначено належних доказів, на підставі яких Київською обласною (регіональною) Торгово-промисловою палатою зроблено висновок про неможливість виконання TOB «СПП Сервіс» податкових зобов`язань, враховуючи, що фактично єдиним доказом у Сертифікаті зазначено Наказ TOB «СПП Сервіс» №35 від 25.02.2022, яким зупинено роботу підприємства з 25.02.2022.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що Сертифікат Київської обласної (регіональної) Торгово-промислової палати №3200-24-1433 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) разом із заявою про відсутність можливості виконання податкових обов`язків позивачем до контролюючого органу не надавався та відповідно ГУ ДПС у Запорізькій області не мало змогу при прийнятті оскаржуваного рішення надати оцінку обставинам, зазначеним у такому сертифікаті.

Враховуючи вищенаведене у сукупності суд дійшов висновку, що приймаючи спірне рішення від 13.08.2024 № 34813/6/08-01-0405-03 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, контролюючий орган діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством України.

Щодо інших посилань учасників справи, суд зазначає, що вони не впливають на правильність вирішення спору по суті.

У рішенні ЄСПЛ по справі «Ґарсія Руіз проти Іспанії» (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, Суд зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід.

Згідно із пунктом 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Згідно зі статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, діяв у межах повноважень, наданих йому законодавством та довів правомірність прийнятого рішення, а тому у задоволенні позову слід відмовити.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог, розподіл судових витрат в порядку статті 139 КАС України судом не проводиться.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «СПП СЕРВІС» (вул. Південне шосе, буд.32, м. Запоріжжя, 69063; код ЄДРПОУ 35810546) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м. Запоріжжя, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, відмовити у повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 18.11.2024.

Суддя І.В. Садовий

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2024
Оприлюднено20.11.2024
Номер документу123100600
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/8779/24

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 18.11.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 19.09.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні