П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про призначення справи до апеляційного розгляду
12 листопада 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/4872/24
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Шеметенко Л.П., суддів Градовського Ю.М., Турецької І.О., розглянувши питання про призначення справи до розгляду в суді апеляційної інстанції за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 червня 2024 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІО ТРАСТ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
До П`ятого апеляційного адміністративного суду надійшла апеляційна скарга Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 червня 2024 року.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 15.10.2024 року поновлено Головному управлінню ДПС в Одеській області строк на апеляційне оскарження рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 червня 2024 року. Відкрито апеляційне провадження за вказаною апеляційною скаргою та запропоновано учасникам справи подати до суду відзив на апеляційну скаргу протягом п`яти днів з моменту отримання цієї ухвали.
Учасники процесу своїм процесуальним правом на подання відзиву на апеляційну скаргу не скористалися.
Колегія суддів зазначає, що в порядку підготовки справи до апеляційного розгляду з`ясовані питання та здійснені підготовчі дії, передбачені ст. 306 КАС України, у зв`язку з чим вважає за можливе вирішити питання щодо призначення справи до розгляду.
Положеннями ч.3 ст. 296 КАС України передбачено, що апеляційна скарга може містити клопотання особи про розгляд справи за її участі. За відсутності такого клопотання вважається, що особа не бажає брати участі у судовому засіданні суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ч.1, ч.3 ст. 304 КАС України учасники справи мають право подати до суду апеляційної інстанції відзив на апеляційну скаргу в письмовій формі протягом строку, встановленого судом апеляційної інстанції в ухвалі про відкриття апеляційного провадження. У відзиві на апеляційну скаргу може міститися клопотання особи про розгляд справи за її участі. За відсутності такого клопотання вважається, що особа не бажає брати участі у судовому засіданні суду апеляційної інстанції.
Згідно ч.1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі, зокрема, відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю.
В поданій апеляційній скарзі апелянт просить розглядати справу у відкритому судовому засіданні.
Як зазначалось вище, ТОВ «ЛІО ТРАСТ» не надало до суду відзив на апеляційну скаргу та клопотання про розгляд справи за його участі до суду також не надходило.
Таким чином, в матеріалах справи відсутні клопотання від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю.
Відповідно до ч. 1, ч.2 ст. 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Згідно ч. 4 ст. 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
З матеріалів справи вбачається, що предметом позову у даній справі є визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління ДПС в Одеській області області про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної податкових накладних, складених ТОВ «ЛІО ТРАСТ»; зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні, складені ТОВ «ЛІО ТРАСТ» в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання.
Разом з тим, загальна сума спірних податкових накладних не перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, визначеного законодавством на 01.01.2024 року.
Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що вказана справа не є справою, яка в розумінні ч.4 ст. 257 КАС України не може бути розглянута в порядку спрощеного позовного провадження.
Також, колегія суддів зазначає, що практика Європейського суду з прав людини з питань гарантій публічного характеру провадження у судових органах в контексті пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, свідчить про те, що публічний розгляд справи може бути виправданим не у кожному випадку (рішення від 8 грудня 1983 року у справі «Axen v. Germany», заява № 8273/78, рішення від 25 квітня 2002 року «Varela Assalino contre le Portugal», заява № 64336/01). Так, у випадках, коли мають бути вирішені тільки питання права, то розгляд письмових заяв, на думку Європейського суду з прав людини, є доцільнішим, ніж усні слухання, і розгляд справи на основі письмових доказів є достатнім. Заявник (в одній із зазначених справ) не надав переконливих доказів на користь того, що для забезпечення справедливого судового розгляду після обміну письмовими заявами необхідно було провести також усні слухання. Зрештою, у певних випадках влада має право брати до уваги міркування ефективності й економії. Зокрема, коли фактичні обставини не є предметом спору, а питання права не становлять особливої складності, та обставина, що відкритий розгляд не проводився, не є порушенням вимоги пункту 1 статті 6 Конвенції про проведення публічного розгляду справи.
Крім того, відповідно до ч.3 ст. 44 КАС України учасники справи мають право, зокрема, подавати заяви та клопотання, надавати пояснення суду, наводити свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти заяв, клопотань, доводів і міркувань інших осіб.
Колегія суддів вказує, що апеляційним судом створено учасникам процесу у даній справі належні умови для ознайомлення з рухом справи шляхом надсилання процесуальних документів, в яких такий рух описаний.
При цьому, бажання апелянта у справі викласти під час публічних слухань свої аргументи, які висловлені ним в апеляційній скарзі, не зумовлюють необхідність призначення до розгляду справи з викликом її учасників.
Разом з тим, колегія суддів зазначає, що відповідно до ч.2 ст. 311 КАС України якщо під час письмового провадження за наявними у справі матеріалами суд апеляційної інстанції дійде висновку про те, що справу необхідно розглядати у судовому засіданні, то він призначає її до апеляційного розгляду в судовому засіданні.
На підставі наведеного, враховуючи, що для повного та всебічного встановлення обставин справи характер спірних правовідносин та предмет доказування у даній справі не вимагає проведення судового засідання з повідомленням сторін, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення клопотання апелянта про розгляд справи у відкритому судовому засіданні.
Керуючись ст.ст. 241, 311, 321, 325, 328, 329 КАС України суд, -
У Х В А Л И В :
У задоволенні клопотання Головного управління ДПС в Одеській області про розгляд справи у відкритому судовому засіданні за участю представника відмовити.
Призначити справу до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження в приміщенні П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя доповідач: Л.П. Шеметенко
Суддя: Ю.М. Градовський
Суддя: І.О. Турецька
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2024 |
Оприлюднено | 20.11.2024 |
Номер документу | 123104806 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Шеметенко Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні