Постанова
від 13.11.2024 по справі 420/11051/24
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 листопада 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/11051/24

Перша інстанція: суддя Танцюра К.О.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Вербицької Н.В.,

суддів Джабурії О.В.,

- Кравченка К.В.,

при секретарі судового засідання Коблова А.О.,

за участю представника апелянта ОСОБА_1 ,

представника позивача адвоката Пущенської О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09 липня 2024 року по справі за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «Бруклін-Київ» до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И Л А :

10.04.2024 року товариство з обмеженою відповідальністю «Бруклін-Київ» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просило визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 20.03.2024 року № 139/34-00-04-02-02/31795619, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 1 410 238,60 грн за несвоєчасну реєстрацію розрахунків коригування до податкових накладних на загальну суму ПДВ - 3 822 869,60 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що встановлені відповідачем в ході перевірки порушення є недоведеними, адже позивач не міг відкоригувати податкові зобов`язання у бік зменшення раніше дати отримання ним такого розрахунку. Проте, в акті перевірки безпідставно дата відліку штрафу зазначена датою виписки/складання розрахунку коригування постачальниками послуг, що підтверджується витягом з бази МЕ DОС, з якої також вбачається, що всі розрахунки коригування зареєстровані своєчасно - протягом 15 та 18 календарних днів з дати їх отримання.

Відповідач заперечував проти позову, зазначаючи, що під час камеральної перевірки встановлено несвоєчасна реєстрація розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) на обсяг постачання без ПДВ 18 813 413,5 грн та ПДВ 3 822 869,6 грн. Позивачем не наведено обґрунтувань на спростування встановлених під час перевірки порушень податкового законодавства, як і не надано належних доказів.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 09 липня 2024 року позовні вимоги задоволено у повному обсязі.

Не погодившись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на невірне застосування судом норм матеріального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить скасувати рішення суду та прийняти нове про відмову в задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Доводи апелянта зводяться до надання судом першої інстанції неналежної оцінки правовій позиції відповідача.

Позивач надав відзив на апеляційну скаргу, в якому просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін у зв`язку із необґрунтованістю доводів апелянта.

Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом першої інстанції встановлено, що за результатами камеральної перевірки податкової звітності ТОВ «Бруклін Київ» (ЄДРПОУ 31795619) щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних з податку на додану вартість в ЄРПН відповідачем 20.02.2024 року складено акт № 94/34-00-04-02-02/31795619, яким встановлено порушення строків реєстрації розрахунків коригування до ПН, відповідальність за яке встановлено абз.1 п.120-1 ст.120-1 ПК України, на загальну суму ПДВ 22 625 099,44 грн (т.2 а.с.26-29).

Не погодившись з висновками акту перевірки, ТОВ «Бруклін Київ» 05.03.2024 року подало до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків заперечення. Листом № 772/6/34-00-04-02-02 від 18.03.2024 року висновки акту перевірки змінені в частині збільшення загальної суми ПДВ, а саме визначена сума 22 636 283,08 грн (т.2 а.с.18-20, 30-31).

На підставі висновків акту перевірки та результатів розгляду заперечень на акт перевірки Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків 20.03.2024 року винесено податкове повідомлення-рішення № 139/24-00-04-02-02/31795619, яким до ТОВ «Бруклін Київ» застосовано штраф у розмірі 1 410 238,60 грн.

Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з відсутності вини позивача та самого факту несвоєчасної реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних.

Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції.

Підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що Єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Абзацом 1 пункту 201.1 статті 201 ПК України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами абзацу 1 пункту 192.1 статті 192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування до податкової накладної не може бути зареєстрований в Єдиному реєстрі податкових накладних пізніше 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної, до якої складений такий розрахунок коригування.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Пункт 201.10 ПК України визначає граничні строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, а саме:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п.89 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України в редакції Закону № 2876-IX від 12.01.2023 тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, граничні строки реєстрації розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, визначено протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що обов`язок реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної покладений на отримувача (покупця) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу. Граничний строк реєстрації такого розрахунку коригування 15 календарних днів, в період дії воєнного стану та шести місяців після його завершення 18 днів, з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем.

Згідно розрахунку штрафних санкцій за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, який є додатком до оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 20.03.2024 року № 139/34-00-04 02-02/31795619, позивачем порушено граничні строки реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних, виписаних у період з 30.05.2022 року до 18.09.2023 року (т.1 а.с.23-27).

Розрахунки коригування складені ТОВ «Євростандарт» та ДП «Одеський морський торгівельний порт» на зменшення суми вартості оренди нерухомого майна та відкритої площі.

З витягу бази ME DOC (т.1 а.с.33-39) вбачається, що зазначені розрахунки коригування надійшли на адресу ТОВ «Бруклін-Київ» відповідно з 20.09.2022 року по 31.10.2023 року та позивач здійснив реєстрацію розрахунків коригування в день надходження таких розрахунків або протягом восьми днів з дня їх отримання від ТОВ «Євростандарт» та ДП «Одеський морський торгівельний порт».

Отже, відсутній факт порушення позивачем граничних строків реєстрації розрахунків коригування, та як наслідок, факт правопорушення. Тому накладення контролюючим органом штрафу на ТОВ «Бруклін-Київ» за несвоєчасну реєстрацію розрахунків коригування до податкових накладних вірно визнано судом протиправним та скасоване ППР від 20.03.2024 року № 139/34-00-04-02-02/31795619.

Судом з посиланням на практику касаційного суду також вірно зазначено, що скріншоти з програми M.E.Doc є належним засобом доказування. Тому позивачем належними доказами підтверджена дата отримання від постачальників послуг розрахунків коригування та своєчасна реєстрація ним таких розрахунків в ЄРПН.

Доводи контролюючого органу, який при обрахунку порушення граничних строків реєстрації визначив початкову дату - датою виписки таких розрахунків, є помилковими та такими, що суперечать вимогам п.201.10. ПК України.

В суді апеляційної інстанції представник апелянта не зміг обґрунтувати правомірність свої позиції або довести, що ТОВ «Бруклін Київ» отримав розрахунки коригування датою їх виписки.

За таких обставин, доводи апелянта не знайшли свого підтвердження під час апеляційного розгляду справи, висновків суду першої інстанції не спростовують, через що відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги.

Оцінюючи викладене в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до ст.316 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Враховуючи, що дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, що підтверджується ухвалою суду про відкриття провадження від 15 квітня 2024 року, постанова суду апеляційної інстанції може бути оскаржена до Верховного Суду лише з підстав, передбачених пп. "а"- "г" п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Керуючись ст.ст. 308, 310, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, колегія суддів

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09 липня 2024 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення КАС України з підстав, передбачених пп. "а"- "г" п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Повний тест постанови складений та підписаний колегією суддів 15 листопада 2024 року.

Головуючий: Н.В. Вербицька

Суддя: О.В. Джабурія

Суддя:К.В. Кравченко

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2024
Оприлюднено20.11.2024
Номер документу123105463
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/11051/24

Постанова від 13.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Постанова від 13.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 05.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 23.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Рішення від 09.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 06.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні