Рішення
від 13.11.2024 по справі 340/5280/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 листопада 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/5280/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Казанчук Г.П., розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВИКЛАД ОБСТАНОВИН:

ОСОБА_1 звернулась до суду з позовною заявою, в подальшому уточненою (а.с.45-52), в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради від 24.04.2024 року щодо відмови у призначені допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі - ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_3 (РНОКПП НОМЕР_3 );

- зобов`язати Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради призначити та виплатити допомогу на проживання внутрішньо переміщеної особи з 01 березня 2024 року - ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ).

Згідно довідки про взяття на облік внутрішньо переміщену особу №3525-5002338170 від 22.11.2022 ОСОБА_1 є внутрішньо переміщеною особою.

Суддя ухвалою від 13.08.2024 року залишила без руху позовну заяву та встановила десятиденний строк для усунення її недоліків. Недоліки позовної заяви усунуто.

Ухвалою судді від 02.09.2024 року відкрито провадження у даній справі, вирішено провести розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін, сторонам встановлено процесуальний строк на подання заяв по суті спору.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вона є внутрішньо переміщеною особою з міста Херсон, у зв`язку з чим звернулась із заявою про призначення виплат внутрішньо переміщеним особам. З моменту реєстрації внутрішньо переміщеною особою позивачу та її дітям виплачувалась допомога розмірі 3000 грн на дорослу особи та 2000 грн на кожну дитину. У квітні 2024 року позивач знову звернулась до УСЗН Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради з заявою про призначення допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам на сім`ю, проте отримала повідомлення про відмову в призначенні такої допомоги, зі змісту якого незрозуміло підстави відмови в призначенні допомоги.

Департаментом соціальної політики Кропивницької міської ради (надалі відповідач) поданий відзив на позов, у якому заперечуються позовні вимоги, оскільки підставою для прийняття рішення від 24.04.2024 року №1484790621-2024-1 став факт, отримання сукупного доходу сім`єю ОСОБА_1 у розмірі , який перевищує чотирьох розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (9444 грн). Також зазначено, що при обрахунку сукупного місячного доходу сім`ї ОСОБА_1 не були враховані доходи її чоловіка ОСОБА_4 (а.с.59-70).

ОСОБА_1 подана відповідь на відзив, у якій зазначено про те, що при обрахунку сукупного доходу сім`ї протиправно було враховані грошові кошти, які вона отримала у IV кварталі 2023 року, оскільки ці грошові суми отримані на виконання рішення суду, проте ці грошові суми є виплатою індексацією грошового забезпечення за період з 01.01.2016 по 28.02.2018, що підтверджується судовим рішенням (а.с.73-91).

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

У С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (надалі позивач) згідно довідки від 22.11.2022 року №3525-5002339083 взята на облік внутрішньо переміщеної особи, зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 за адресом АДРЕСА_2 (а.с.16).

Згідно до свідоцтва про народження Серія НОМЕР_4 від 07 квітня 2007 року та Серія НОМЕР_5 від 28.10.204 року ОСОБА_1 є матір`ю дітей ОСОБА_5 та ОСОБА_3 (а.с.14,17).

22.04.2024 року позивач звернулася до Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради із заявою про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, у якій вказано склад сім`ї: ОСОБА_2 син, ОСОБА_2 донька, ОСОБА_4 чоловік, працює в ЗСУ, разом не проживають та спільним побутом не пов`язані (а.с.66).

Рішенням 1473682552-2024-1 ''Про призначення допомоги переміщеним особам на проживання'' від 23.04.2024 року визначено, що ОСОБА_1 не має права на допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам, постанова 332, тому що не відповідає вимогам п.12-2 13.4 Порядку, оскільки середньомісячний сукупний дохід на одного члена сім`ї перевищує чотири розміри прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатності (надалі спірне рішення, а.с.68).

Згідно розрахунку середньомісячного сукупного доходу сім`ї ОСОБА_1 до Протоколу 661884 розмір доходу за жовтень, листопад та грудень 2023 року розрахований вказано 162777,65 грн, сукупний середньомісячний дохід сім`ї становить 54259,22 грн, а середньомісячний дохід члена сім`ї 18086,41 грн (а.с.69).

Отже, правомірність та законність спірного рішення є предметом спору, переданого на вирішення адміністративного суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд вважає за зазначає наступне.

Згідно частини 1 статті 1 Закону України ''Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб'' внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 року № 509 ''Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам'' затверджений Порядок надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, який визначає механізм надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (надалі - Порядок №332).

Відповідно до пункту 13-2 Порядку №332 для отримувачів допомоги, які не підпадають під дію пункту 13-1, та які перемістилися (повторно перемістилися) з 1 січня 2022 р. з територій, включених до переліку територій, для яких не визначена дата завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації, та (або) у яких житлове приміщення знищене або пошкоджене (до ступеня непридатного для проживання) внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, допомога призначається на другий шестимісячний період на підставі подання заяви на осіб із складу членів сім`ї, якщо середньомісячний сукупний дохід на одного отримувача в такій сім`ї протягом тримісячного періоду, за який враховуються доходи на момент продовження виплати допомоги, не перевищує чотирьох розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, на 1 січня року, в якому приймається рішення про призначення допомоги, та у разі, коли:

1) у складі сім`ї або серед отримувачів допомоги є непрацююча працездатна особа, яка виховує дитину віком до 18 років, або в сім`ї виховується троє і більше дітей віком до 18 років, всі діти проживають в сім`ї і не виховуються в інтернатних закладах та:

фактичним місцем проживання (перебування) такої сім`ї є території, на яких ведуться бойові дії або території можливих бойових дій, для яких не визначена дата завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій), території активних бойових дій, що включені до переліку територій; або

сім`я проживає на території, для якої визначена дата завершення бойових дій, включеній до переліку територій, та території, що не включена до переліку територій, але у закладах дошкільної освіти та/або закладах загальної середньої освіти, що розташовані на території територіальної громади, на якій проживає така сім`я, відсутні місця або навчання проводиться он-лайн, дистанційно (повністю або частково). Для такої сім`ї допомога призначається, якщо відомості про відсутність місць у закладах дошкільної освіти та/або закладах загальної середньої освіти або про те, що навчання в таких закладах проводиться в режимі он-лайн, дистанційно (повністю або частково), отримані шляхом інформаційної взаємодії між органами соціального захисту населення та органів управління у сфері освіти.

Згідно абзацу першого пунктом 14 Порядку №322 період, за який враховуються доходи, становить один квартал, що передує місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням або продовженням виплати допомоги на другий шестимісячний період, або три місяці, що передують місяцю звернення за допомогою або продовженням виплати допомоги на другий шестимісячний період.

В абзаці п`ятого пункту 14 Порядку №322 середньомісячний сукупний дохід сім`ї обчислюється відповідно до Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 632 Деякі питання виплати державної соціальної допомоги (Офіційний вісник України, 2020 р., № 61, ст. 1981).

Порядок обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 632 ''Деякі питання виплати державної соціальної допомоги'' визначає механізм обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) (далі - середньомісячний сукупний дохід) для призначення усіх видів державної соціальної допомоги та житлових субсидій, які відповідно до законодавства надаються залежно від сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) (надалі Порядок №632).

Згідно пункту 4 Порядку №632 до середньомісячного сукупного доходу враховуються такі доходи:

заробітна плата в розмірі, що залишається після сплати податку на доходи фізичних осіб;

грошове забезпечення військовослужбовців;

пенсія, щомісячне довічне грошове утримання суддів у відставці;

стипендія, у тому числі із сумою її індексації, нарахованої відповідно до закону (крім соціальної стипендії, яка надається дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа);

соціальні виплати, які призначаються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчими органами міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - органи соціального захисту населення);

допомога по безробіттю, інші страхові виплати, які призначаються фондами соціального страхування;

грошові перекази, отримані із-за кордону;

дивіденди від цінних паперів;

інші доходи, відомості про які отримано від ДПС і Пенсійного фонду України, а також задекларовані особою доходи, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення.

Згідно відомостей з Державного реєстру фізичних осіб платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків ОСОБА_1 у грудні 2023 року отримала 111209,92 грн, код виплати 18 соціальні виплати з відповідних бюджетів (а.с.75-76).

Отримання вказаної суми доходу у грудні 2023 року також підтверджується довідкою №862/5469 від 27.09.2024 року (а.с.73).

Тобто, вказана сума доходу позивача за грудень 2023 року вказана у відомостях ДПС, а відтак має бути включена до середньомісячного сукупного доходу сім`ї позивача.

Позивач, заперечуючи необхідність включення до сукупного доходу за грудень суми виплат, отриманої згідно рішення суду. Вказані доводи суд відхиляє за їх безпідставністю, з огляду на таке.

Наказом Міністерства соціальної політики України від 17.05.2022 № 150, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 червня 2022 р. за № 639/37975 затверджена Методики обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї для надання соціальних послуг, якою встановлено порядок обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї для визначення права особи на отримання соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів, з установленням диференційованої плати, за рахунок отримувача соціальних послуг або третіх осіб, права фізичної особи, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі (далі - фізична особа, яка надає соціальні послуги), на отримання компенсації за догляд, що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг особам із числа членів своєї сім`ї, які спільно з нею проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки (далі - компенсація), та розміру компенсації (надалі Методика №150).

Допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам є одним із видом соціальної послуги за рахунок бюджетних коштів.

В абзаці четвертому пункту 5 Методики №150 вказано, що урахування до середньомісячного сукупного доходу сім`ї отримувача соціальних послуг/ фізичної особи, яка надає соціальні послуги, окремих видів доходів проводиться з дотриманням таких вимог, зокрема, доходи за рішенням суду враховуються в тому місяці, у якому їх фактично виплачено.

Отже, грошові кошти, отримані за рішенням суду мають бути враховані у тому періоді, коли такі грошові кошти були фактично отримані.

Грошові кошти за рішенням суду були виплачені позивачу у грудні 2023 року, а відтак такі грошові кошти правомірно були враховані до середньомісячного сукупного доходу сім`ї позивача.

Згідно із частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням викладеного, системно проаналізувавши приписи законодавства України, надавши оцінку наявним в матеріалах справи доказам в їх сукупності, враховуючи те, що відповідачем доведено правомірність прийняття рішення №1473682552-2024-1 ''Про призначення допомоги переміщеним особам на проживання'' від 23.04.2024 року, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову.

Враховуючи положення статті 139 КАС України, розподіл судових витрат не проводиться.

Керуючись статтями 9, 72-77, 139, 241-246 КАС України суд,

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_3 ; адреса фактичного місця проживання: АДРЕСА_4 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради (вул. Архітектора Паученка, 41/26, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25006; ЄДРПОУ 43947572) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення суду направити сторонам.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.П. КАЗАНЧУК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2024
Оприлюднено21.11.2024
Номер документу123118112
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —340/5280/24

Рішення від 13.11.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

Ухвала від 13.08.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні