Рішення
від 12.11.2024 по справі 400/7806/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 листопада 2024 р. № 400/7806/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенко В. В. за участю секретаря судового засідання Дидіної А.О. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "ГРАН КОНЕЦПОЛЬ", вул. Рожева, 3А, кім.1,м. Первомайськ,Миколаївська обл., Первомайський р-н,55202, до Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005, провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 28.05.2024 №1248114290902,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАН КОНЕЦПОЛЬ» звернулось до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області з вимогами визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від 28.05.2024 №1248114290902.

Свої позовні вимоги товариство обґрунтувало тим, що для застосування санкції, передбаченої ст.15 Закону №481, необхідно надання контролюючим органом беззаперечних доказів зберігання суб`єктом господарювання пального та відсутність у нього відповідної ліцензії за умови існування обов`язку з її отримання. Відповідно до ч.8 ст.15 Закону, суб`єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або за кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним одну ліцензії. На право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання. Акт фактичної перевірки від 29.04.2024 N° 9236/14-29-09-02-07/41829078 не містить належних і допустимих доказів порушення вимог законодавства, які інкримінуються позивачу. Акт фактичної перевірки від не містить будь-яких посилань на норми законодавства, якими було б передбачено обов`язок платника податків отримувати ліцензію на зберігання палива у баках автомобілів, та власне для заправки генераторів які у своїй господарській діяльності використував позивач. Позивач не реалізує пальне на користь третіх осіб, а використовує його для власних потреб, що відповідачем у ході перевірки не спростовано, не встановлено та власне докази такого відсутні. Зазначаємо, що основним видом діяльності позивача , є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, а також вантажний автомобільний транспорт , тобто види діяльності підприємства передбачають великі обсяги витрат пального, що прямо пов`язане з його діяльністю. На підтвердження доказів надано перелік автомобілів, використовуваних товариством у своїй господарській діяльності, разом з зазначенням об`ємів їх баків.

Відповідач позов не визнав, просив в його задоволенні відмовити. Свою позицію аргументував наступним. Згідно наданих до перевірки документів, придбане дизельне пальне не споживалося ТОВ «ГРАН КОНЕЦПОЛЬ» для заправлення електрогенераторних установок. Згідно наданих до перевірки подорожніх листів, пальне придбане ТОВ «ГРАН КОНЕЦПОЛЬ» у постачальників, використано для забезпечення робіт із перевезення гірничої маси транспортним засобом: ФОТОН 32-51; робіт із навантаження автівок та перевалки гірничої маси транспортними засобами: навантажувачем CASE 921 та екскаватором Камацу РС-400. Копії наданих до перевірки подорожніх листів додаються. Таким чином, згідно наданих до перевірки документів придбане дизельну пальне у період з 01.01.2024 по 18.04.2024 ТОВ «ГРАН КОНЕЦПОЛЬ» не споживало для заправлення електрогенераторної установки. Наданий разом із позовною заявою Договір позички №13ГТ від 01.07.2022, згідно з яким ТОВ «ГРАН КОНЕЦПОЛЬ» передано у безоплатне користування 2 (два) дизельних генератора, чинний лише до 01.07.2023. Таким чином вказаний договір не свідчить про користування дизельними генераторами ТОВ «ГРАН КОНЕЦПОЛЬ» у період з 01.01.2024 по 18.04.2024. Окрім цього, надані разом із позовною заявою Договір позички №2ГТ від 01.07.2021 та Договір позички №13ГТ від 01.07.2022 та додатками до них, згідно з яким ТОВ «ГРАН КОНЕЦПОЛЬ» передано у безоплатне користування 2 (два) дизельних генератора, не містять відомостей щодо адресу об`єктів на яких такі генератори використовувалися. Згідно поданих ТОВ «ГРАН КОНЕЦПОЛЬ» повідомлень про об`єкти оподаткування або об`єкти пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП, підприємство у своїй діяльності використовує об`єкт - квартира за адресою: АДРЕСА_1 . Слід зазначити, що адреса: АДРЕСА_1 є податковою адресою підприємства. Суб`єкт господарювання мають право на зберігання пального без отримання ліцензії, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки обсягом до 2000 літрів на кожний об`єкт, а не на кожну електрогенераторну установку. Згідно документів, які ТОВ «ГРАН КОНЕЦПОЛЬ» надавало під час перевірки та разом із позовною заявою не можливо встановити адреси об`єктів, на яких підприємство використовує дизельні генератори.

В судових засіданнях 15.10.2024 та 12.11.2024 представники сторін підтримали власні позиції, викладені у процесуальних заявах по суті справи. Представник позивача просив позов задовольнити, представник відповідача просив в задоволенні позову відмовити.

Суд розглянув справу 12.11.2024 у відкритому судовому засіданні за участі представників сторін в режимі відеоконференції.

Дослідив матеріали справи, вислухав представників сторін, суд встановив наступне.

ТОВ «ГРАН КОНЦЕПОЛЬ» зареєстровано юридичною особою 26.12.2017. Основним видом діяльності товариства є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний).

У користуванні ТОВ «ГРАН КОНЦЕПОЛЬ» є паливно-заправний комплекс з ємністю об`ємом 9500 л для зберігання дизельного палива, яка розташована за адресою Миколаївська області, Первомайський район, с. Крива Балка.

26.08.2020 ТОВ «ГРАН КОНЦЕПОЛЬ» отримало ліцензію на зберігання пального, виключено для потреб власного споживання чи промислової переробки №14270414202001165.

11.11.2021 розпорядженням Головного управління ДПС у Миколаївській області зазначена ліцензія на зберігання пального була анульована у зв`язку з несплатою чергового платежу за ліцензію протягом 30 днів від моменту призупинення ліцензії.

Нової ліцензії на право зберігання пального ТОВ «ГРАН КОНЦЕПОЛЬ» не отримував.

Протягом 2022-2024 років, ТОВ «ГРАН КОНЦЕПОЛЬ» здійснював придбання пального та зберігав його у вказаній ємності 9500 л за адресою Миколаївська області, Первомайський район, с. Крива Балка, яка не зареєстрована акцизним складом та на яку відсутня ліцензія на зберігання для власних потреб.

17.04.2024 Головним управління ДПС у Миколаївській області видано наказ №567-П «Про проведення фактичної перевірки», яким призначено проведення фактичної перевірки позивача з 18.04.2024 тривалістю 10 діб.

18.04.2024 ревізори Головного управління ДПС у Миколаївській області вийшли за на фактичну перевірку за юридичною адресою ТОВ «ГРАН КОНЦЕПОЛЬ» м. Первомайськ, вул. Рожева, 3-а, кв.1, де вручили направлення директору товариства та повідомили про початок фактичної перевірки.

Під час перевірки, товариством надано ревізором довідку №26/04, що станом на 18.04.2024 на підприємстві обсяг залишків складає 3809 л дизельного палива.

Також, на підтвердження функціонування паливно-заправного комплексу, товариством надано ревізорам фотографію ємності об`ємом 9500 л, яка розташована в с. Крива Балка.

Крім того, за первинними документами, а також акцизними накладними, ревізорами встановлено, що всього протягом 01.01.2022-26.04.2024 ТОВ «ГРАН КОНЦЕПОЛЬ» закупав та зберігав на власному паливно-заправному комплексі, який не зареєстрований як акцизний склад та на який відсутня ліцензія на право зберігання пального 205045,54 літрів дизельного палива.

Зазначений факт ревізорами кваліфіковано, як порушення вимог ч.1 п.9.ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

29.04.2024 ревізорами складено Акт про результати фактичної перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань, виробництва, зберігання та обігу підакцизних товарів, контроль за виконанням якого покладений на органи ДПС за №9236/14-29-09-02-07/41829078, відповідно до якого встановлено порушення ч.1 ч.9 ст.15 Закону.

28.05.2024 уповноваженою особою Головного управління ДПС у Миколаївській області прийнято податкове повідомлення-рішення №1248114290902, яким до ТОВ «ГРАН КОНЦЕПОЛЬ» застосовані штрафні санкції в розмірі 500000 гривень.

Відповідно до ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва. Ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються терміном на п`ять років органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст.18 Закону, встановити, що на період дії воєнного стану на території України та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування:

1) суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі до 2000 літрів на кожному об`єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензії на право зберігання пального, результатів надання інших адміністративних послуг);

2) зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об`єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, здійснюється суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на підставі безоплатного подання до територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, декларації про провадження господарської діяльності із зберігання пального (далі - декларація).

Декларація може бути подана у довільній формі за вибором суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) нарочно, поштою або в електронному вигляді, в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України.

Право на зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об`єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, набувається з моменту подання декларації до територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

У разі якщо в період дії воєнного стану на території України та протягом тридцятиденного строку з дня його припинення або скасування контролюючим органом буде виявлено факти зберігання суб`єктом господарювання пального в обсягах понад 2000 літрів без отримання ліцензії та за відсутності належним чином поданої декларації, до такого суб`єкта господарювання застосовується відповідальність, передбачена статтею 17 цього Закону за здійснення зберігання пального без ліцензії.

Відповідно до абз.9 ст.17 Закону, до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі зберігання пального без наявності ліцензії - 500000 гривень.

Факт зберігання ТОВ «ГРАН КОНЦЕПОЛЬ» пального протягом 01.01.2022-26.04.2024 в об`ємах більше ніж 2000 літрів, на думку суду підтверджується, як власноручно наданою довідкою товариство, відповідно до якої станом на 18.04.2024 на зберіганні знаходиться 3809 літрів, а також і первинними документами про обіг пального в минулому. Так, відповідно до видаткової накладної №10 від 31.01.2024 ТОВ «СК-НАФТА» відвантажило на адресу позивача 8000 л дизельного палива. Відповідно до товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №10 від 31.01.2024, ТОВ «СК-НАФТА» здійснило відвантаження позивачу зазначених 8000 лі дизельного палива в Первомайському районі Миколаївської області, с. Криве Балка, тобто за місцем знаходження належного позивача паливно-заправному комплексі. В подальшому відповідно до подорожних листів протягом січня-лютого 2024, товариство проводило відпуск зазначеного палива для заправки власного автомобільного транспорту. Аналогічним чином, здійснювалась закупівля палива у обсязі 8000 л у ТОВ «СК-НАФТА» 26.03.2024, що підтверджується видатковою накладною №32 від 26.03.2024 та товарно-транспортної накладною №32 від 26.03.2024. Суд звертає увагу, що з цих документів первинного обліку, можливо дійти висновку, що позивач закуповував дизельне пальне партіями по 8000 л, зберігав його на власному паливно-заправному комплексі в с. Крива Балка, з якого в подальшому протягом декілька місяців витрачав для заправлення власного автомобільного транспорту.

Аргумент позивача про те, що все придбане паливо зберігалося у баках автотранспорту спростовується первинними документами, а саме подорожними листами, з яких вбачається, що обсяги в 8000 літрів, відпускалися на відразу, а протягом 2 місяців. Тобто, певний час, позивач зберігав на власному паливно-заправному комплексі, який не зареєстрований як акцизний склад та за відсутності ліцензії на зберігання пального дизельне паливо у обсягах більше ніж 2000 літрів.

Крім того, суд не враховує посилання позивача на ст.18 Закону (наявність електрогенератора), оскільки по-перше, від відповідальності за зберігання пального без ліцензії під час воєнного стану звільняє не наявність єлектрогенератора, а його споживання для заправлення електрогенераторної установки. Натомість, відповідно до первинного документів позивача, фактичною перевіркою встановлено що все паливо споживалося для заправлення автомобільного транспорту. Витрат дизельного палива для споживання електрогенератора, фактичною перевіркою не встановлено. По-друге, договором безоплатного користування дизельними електрогенераторами, було передбачено надання ТОВ «ГРАН КОНЦЕПОЛЬ» зазначених генераторів в 2022 та 2023 роках. Документи на використання генераторів на 2024 рік, позивачем під час перевірки не надано. Натомість лише у 2024 році, товариством двічі здійснено придбання дизельного палива в обсягах по 8000 літрів кожний. По-третє, у будь-якому випадку об`єм зберігання пального перевищував 2000 літрів, а за таких обставин, позивач повинен був подати декларацію про провадження господарської діяльності із зберігання пального, передбачену ст.18 Закону. Але, відомостей про подання такої декларації позивачем не надано.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що контролюючий орган правильно кваліфікував дії позивача, а правопорушення передбачене абз.9 ст.17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

Розмір штрафної санкції, відповідачем обраховано правильно.

Підстав для задоволення позову, суд не вбачає.

В задоволенні позову відмовити повністю.

Судові витрати покласти на позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАН КОНЕЦПОЛЬ" (вул. Рожева, 3А, кім.1,м. Первомайськ,Миколаївська обл., Первомайський р-н,55202 41829078) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005 44104027) відмовлено повністю.

2. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя В. В. Біоносенко

Рішення складено в повному обсязі 15.11.2024

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2024
Оприлюднено21.11.2024
Номер документу123119725
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —400/7806/24

Ухвала від 11.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 12.11.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Рішення від 12.11.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні