Ухвала
від 13.11.2024 по справі 440/10820/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

13 листопада 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/10820/24

Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Молодецького Р.І., розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи ОСОБА_1 до Зінківської міської ради Полтавської області про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Зінківської міської ради Полтавської області , в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність Зінківської міської ради Полтавської області, що полягає у не розгляді по суті клопотань ОСОБА_1 від 18.06.2024 та 27.06.2024 на пленарному засіданні і неприйнятті рішення щодо питання "Про продовження терміну дії договорів оренди землі ОСОБА_1 : кадастровий номер 5321381400:00:001:0302; кадастровий номер 5321381400:00:001:0300; кадастровий номер 5321381400:00:001:0302; кадастровий номер 5321381400:00:001:0315; кадастровий номер кадастровий номер 5321386900:00:001:0310; кадастровий номер 5321386900:00:006:0313; кадастровий номер 5321386900:00:001:0311; кадастровий номер 5321386900:00:006:0312";

- зобов`язати Зінківську міську раду Полтавської області від 18.06.2024 та від 27.06.2024 по суті на пленарному засіданні сесії і прийняти рішення щодо питання "Про продовження терміну дії договорів оренди землі ОСОБА_1 : кадастровий номер 5321381400:00:001:0302; кадастровий номер 5321381400:00:001:0300; кадастровий номер 5321381400:00:001:0302; кадастровий номер 5321381400:00:001:0315; кадастровий номер кадастровий номер 5321386900:00:001:0310; кадастровий номер 5321386900:00:006:0313; кадастровий номер 5321386900:00:001:0311; кадастровий номер 5321386900:00:006:0312", у встановленому законом порядку.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 16.09.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

Вказаною ухвалою судом, серед іншого:

запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі надати до суду відзив на позов разом з усіма доказами, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, та документами, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього документів іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду;

витребувані від Зінківської міської ради Полтавської області у тому числі, але не виключно: затверджені належним чином копії порядку денного пленарного засідання п`ятдесятої сесії Зіньківської міської ради восьмого скликання; регламенту роботи пленарного засідання п`ятдесятої сесії Зіньківської міської ради восьмого скликання; витягу з протоколу пленарного засідання п`ятдесятої сесії Зіньківської міської ради восьмого скликання стосовно вирішення питань продовження терміну дії договорів оренди землі, викладених в пунктах 36-37 протоколу.

11 листопада 2024 року до суду надійшло клопотання від позивача у справі, в якому він просить суд витребувати від Зінківської міської ради Полтавської області завірені належним чином копії:

- клопотань орендарів про продовження (поновлення) договорів оренди землі, подані до виконавчого комітету Зінківської міської ради через відділ "Центр надання адміністративних послуг та державної реєстрації" у період з січня 2024 року по жовтень 2024 року та копії рішень ради про розгляд таких клопотань і копій додаткових угод до договорів оренди (у разі прийняття рішення про продовження (поновлення) договорів оренди);

- протоколу засідання постійної комісії з аграрної політики, земельних відносин, природокористування та планування території від 17 липня 2024 року про розгляд клопотань ОСОБА_1 про продовження терміну дії договорів оренди землі на земельні ділянки (кадастровий номер 5321381400:00:001:0302; кадастровий номер 5321381400:00:001:0300; кадастровий номер 5321381400:00:001:0302; кадастровий номер 5321381400:00:001:0315; кадастровий номер кадастровий номер 5321386900:00:001:0310; кадастровий номер 5321386900:00:006:0313; кадастровий номер 5321386900:00:001:0311; кадастровий номер 5321386900:00:006:0312).

В обґрунтування підстав для витребування доказів позивач посилається на такі обставини.

Позивач зазначає, що з метою спростування доводів відповідача щодо порушення процедури продовження договорів оренди позивачем, як на його думку, доцільним є витребування прийнятих відповідачем клопотань інших орендарів, за наслідками розгляду яких прийняті рішення про продовження (поновлення) договору оренди. Також, як зазначає позивач, постійна комісія з аграрної політики земельних відносин, природокористування та планування території 17 липня 2024 року розглянула клопотання про продовження терміну дії договорів оренди землі та винесла їх на розгляд пленарного засідання сесії міської ради. Відповідач зазначені документи суду не надав, а позивач їх надати не може, оскільки вони знаходяться в розпорядженні відповідача.

Вирішуючи клопотання позивача про витребування доказів, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За приписами частини 1, 2 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже процесуальний закон, за загальним правилом, покладає на суд обов`язок вирішувати лише ті питання, за вирішенням яких позивач звернувся до адміністративного суду. Суд вирішує лише ті вимоги по суті спору, про вирішення яких клопочуть сторони, і за загальним правилом, не повинен виходити за межі цих вимог. Тобто суд зв`язаний предметом і обсягом заявлених вимог.

Згідно частини 1, 2 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються, зокрема, такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами.

Докази, які оцінюються в адміністративній справі, мають відповідати вимогам, передбаченим Кодексом адміністративного судочинства України.

Відповідно до статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Процесуальний закон містить вимогу щодо достатності доказів. Так достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (стаття 76 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

При вирішенні питання щодо належності та достатності доказів, про витребування яких клопоче позивач, суд звертає увагу на наступні обставини.

Позов містить матеріально-правову вимогу про визнання протиправною бездіяльності відповідача, що полягає у не розгляді по суті клопотань ОСОБА_1 на пленарному засіданні і неприйнятті рішення щодо питання "Про продовження терміну дії договорів оренди землі ОСОБА_1 та про зобов`язання Зінківської міської ради Полтавської області прийняти рішення щодо питання "Про продовження терміну дії договорів оренди землі ОСОБА_1 ".

При цьому, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи.

За правилом належності доказів такі докази повинні містити інформацію щодо обставин, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи.

Таким чином витребування судом клопотань інших орендарів, а не позивача, про продовження (поновлення) договорів оренди землі, подані до виконавчого комітету Зінківської міської ради через відділ "Центр надання адміністративних послуг та державної реєстрації" у період з січня 2024 року по жовтень 2024 року та копійї рішень ради про розгляд таких клопотань і копій додаткових угод до договорів оренди (у разі прийняття рішення про продовження (поновлення) договорів оренди), не можна вважати таким, що відповідтиме інституту належності доказів, оскільки такі докази не пов`язані з предметом заявленого позову, отже не містять інформацію щодо обставин, які підтверджують заявлені вимоги позивача або мають інше значення для розгляду справи.

Отже в цій частині клопотання позивача про витребування доказів слід відмовити.

Щодо іншої частини клопотання про витребування доказів, то суд приходить до таких висновків.

Рішення постійної комісії з аграрної політики, земельних відносин, природокористування та планування території від 17 липня 2024 року про розгляд клопотань ОСОБА_1 про продовження терміну дії договорів оренди землі на земельні ділянки (кадастровий номер 5321381400:00:001:0302; кадастровий номер 5321381400:00:001:0300; кадастровий номер 5321381400:00:001:0302; кадастровий номер 5321381400:00:001:0315; кадастровий номер кадастровий номер 5321386900:00:001:0310; кадастровий номер 5321386900:00:006:0313; кадастровий номер 5321386900:00:001:0311; кадастровий номер 5321386900:00:006:0312) повинні містити інформацію щодо обставин, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення та мають інше значення для розгляду справи. На підставі даних, що містять наведені письмові докази, суд може встановити наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи.

Частиною 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно пункту 1 частини 2 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, ці дані встановлюються, зокрема, такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами.

Відповідно до частини 4 Кодексу адміністративного судочинства України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Згідно частин 3, 6 статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу. Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.

Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.

За таких обставин, з метою з`ясування об`єктивної істини у справі, суд приходить до висновку про необхідність витребувати від Зінківської міської ради Полтавської області наступні докази:

протокол або протоколи засідання постійної комісії з аграрної політики, земельних відносин, природокористування та планування території від 17 липня 2024 року про розгляд клопотань ОСОБА_1 про продовження терміну дії договорів оренди землі на земельні ділянки (кадастровий номер 5321381400:00:001:0302; кадастровий номер 5321381400:00:001:0300; кадастровий номер 5321381400:00:001:0302; кадастровий номер 5321381400:00:001:0315; кадастровий номер кадастровий номер 5321386900:00:001:0310; кадастровий номер 5321386900:00:006:0313; кадастровий номер 5321386900:00:001:0311; кадастровий номер 5321386900:00:006:0312).

Отже клопотання позивача про витребування доказів підлягає частковому задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 72, 77, 80, 94, 229, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання позивача про витребування доказів задовольнити частково.

Витребувати від відповідача, Зінківської міської ради Полтавської області, наступні докази:

- протокол або протоколи засідання постійної комісії з аграрної політики, земельних відносин, природокористування та планування території від 17 липня 2024 року про розгляд клопотань ОСОБА_1 про продовження терміну дії договорів оренди землі на земельні ділянки (кадастровий номер 5321381400:00:001:0302; кадастровий номер 5321381400:00:001:0300; кадастровий номер 5321381400:00:001:0302; кадастровий номер 5321381400:00:001:0315; кадастровий номер кадастровий номер 5321386900:00:001:0310; кадастровий номер 5321386900:00:006:0313; кадастровий номер 5321386900:00:001:0311; кадастровий номер 5321386900:00:006:0312).

У задоволенні іншої частини клопотання відмовити.

Витребувані докази надати до суду у п`ятиденний строк з дня отримання цієї ухвали.

Роз`яснити відповідачу, що відповідно до частин 8, 9 статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.

У разі неподання суб`єктом владних повноважень витребуваних судом доказів без поважних причин або без повідомлення причин суд, залежно від того, яке ці докази мають значення, може визнати обставину, для з`ясування якої витребовувався доказ, або відмовити у її визнанні, або розглянути справу за наявними в ній доказами, а у разі неподання доказів позивачем - також залишити позовну заяву без розгляду.

Згідно частини першої статті 149 Кодексу адміністративного судочинства України суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від 0,3 до трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках: неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин суб`єктом владних повноважень.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Головуючий суддя Р.І. Молодецький

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2024
Оприлюднено21.11.2024
Номер документу123125003
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —440/10820/24

Рішення від 10.01.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Ухвала від 13.11.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Ухвала від 25.10.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні