П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 560/5635/24
Головуючий у 1-й інстанції: Драновський Я.В.
Суддя-доповідач: Мацький Є.М.
18 листопада 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Мацького Є.М.
суддів: Залімського І. Г. Сушка О.О.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційні скарги ОСОБА_1 , Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 12 серпня 2024 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
І. ІСТОРІЯ СПРАВИ
КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ
1. В квітні 2024 року ОСОБА_1 звернулася до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Хмельницькій області щодо відмови у видачі довідок про заробітну плату працюючого державного службовця на відповідній (прирівняній, рівнозначній) посаді та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі та зобов`язати відповідача надати довідки про заробітну плату працюючого державного службовця за посадою завідувача сектору Головного управління ДПС у Хмельницькій області та відповідного рангу, з якої сплачений єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а саме: довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років), довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби.
КОРОТКИЙ ЗМІСТ РІШЕННЯ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ
2. Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 12 серпня 2024 року адміністративний позов задоволено частково.
2.1. Визнано протиправною відмову Головного управління ДПС у Хмельницькій області щодо видачі ОСОБА_1 довідок для призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16.12.93 N 3723-XII з підстав відсутності у відповідних повноважень, оформлену листом від 16.01.2024.
2.2. Зобов`язано Головне управління ДПС у Хмельницькій області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 23.12.2023 про видачу довідок для призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16.12.93 N 3723-XII.
2.3. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
КОРОТКИЙ ЗМІСТ ДОВОДІВ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ
3. Апелянт ОСОБА_1 , не погодившись з рішенням суду першої інстанції в частині відмовлених позовних вимог, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просила його скасувати та прийняти нове, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
4. В обґрунтування апеляційної скарги вказує, що звернулася до податкового органу із заявою в якій просила виготовити довідки про складові заробітної плати. Вважає противною відмову щодо виготовлення довідок, оскільки позбавляє права на одержання пенсії державного службовця відповідно до пункту 12 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну службу". Зазначає, що якщо відповідач на виконання рішення суду першої інстанції, повторно розгляне заяву та видасть довідку про складові заробітної плати за грудень 2023 року, то установи Пенсійного фонду України відмовлять у її прийнятті через втрату актуальності.
5. Апелянт Головне управління ДПС у Хмельницькій області, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить його скасувати та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
6. В обґрунтування апеляційної скарги вказує, що позивачка бажає отримати довідку, в якій відображені складові заробітної плати працюючого державного службовця за посадою завідувача сектору Головного управління ДПС у Хмельницькій області та відповідного рангу, з якої сплачений єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, тоді як позивачка звільнена з посади державного службовця ще в 2015 році, а відтак застосування при перерахунку пенсії складових заробітної плати станом на 2024 рік, з яких остання не сплачувала страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, суперечитиме нормам часини 1 статті 37 Закону України "Про державну службу" № 3723-ХІІ.
7. Крім того відповідач зазначає, що є правонаступником Кам`янець-Подільської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області. Однак, юрисдикція даного органу поширюється на область, а юрисдикція Кам`янець-Подільської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області, на момент звільнення позивача з займаної посади, поширювалась виключно па район. Відповідно, посади Головного управління ДПС у Хмельницькій області (завідувач сектору Головного управління ДПС у Хмельницькій області) та посади які були на момент функціонування Кам`янець-Подільської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області (завідувач сектору контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Кам`янець-Подільської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області) не належать до однієї групи оплати праці. Так як, юрисдикція Кам`янець-Подільської об`єднаної державної податкової інспекції поширювалась на територію району, в Головного управління ДПС у Хмельницькій області відсутні посади до яких можна прирівняти посаду завідувача сектору контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Кам`янець-Подільської об`єднаної державної податкової інспекції.
ІІ. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ
8. Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що ОСОБА_1 з 22.05.2015 звільнена з посади завідувача сектору контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Кам`янець-Подільської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області.
9. 13.10.2023 отримує пенсію за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
10. У грудні 2023 року звернулася до Головного управління ДПС у Хмельницькій області із заявою, в якій просила видати довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця за формами, затвердженими Постановою правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям", за відповідною (прирівняною, рівнозначною) посадою та рангу для призначення пенсії за грудень 2023 року, зокрема: довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років), довідку про складові, заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби.
11. Листом від 16.01.2024 відповідач повідомив, що в Головному управлінні ДПС у Хмельницькій області відсутні посади до який можна прирівняти посаду завідувача сектору контролю за обігом за оподаткуванням підакцизних товарів Кам`янець-Подільської об`єднаної державної податкової інспекції та рекомендував звернутися до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення для отримання довідок.
12. Листом від 15.03.2024 Департамент соціального захисту населення Кам`янець-Подільської міської ради повідомив про відсутність необхідного стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, тому підстав для видачі довідок немає.
13. Відмову відповідача щодо видачі довідок про складові заробітної плати, викладену у листі від 16.01.2024 позивачка оскаржила до Державної податкової служби України. Розглянувши скаргу, Державна податкова служба України листом від 27.03.2024 вказала на відсутність підстав для видачі відповідачем спірних довідок та рекомендувала звернутися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем проживання.
14. Вважаючи протиправною відмову відповідача, оформлену від 16.01.2024 щодо видачі довідок, позивачка звернулася до суду з цим позовом.
ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ
15. Відповідно до статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
16. 01.05.2016 набув чинності Закон України від 10.12.2015 № 889-VIII "Про державну службу" (далі - Закон N 889-VIII), частиною другою Прикінцевих та перехідних положень якого визнаний таким, що втратив чинність, Закон України «Про державну службу» від 16.12.93 N 3723-XII ( далі - Закон N 3723-XII), крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу.
17. Відповідно до пункту 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 889-VIII державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону 3723-XII та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону 3723-XII у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
18. Згідно з пунктом 12 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 889-VIII для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону 3723-XII та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону 3723-XII в порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
19. Відповідно до частини першої статті 37 Закону 3723-XII на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статті 26 Закону № 1058-IV, за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом 1 частини першої статті 28 Закону № 1058-IV, у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 01.01.2011 - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 60 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
20. Обчислення пенсій, що призначаються особам, зазначеним у пунктах 10 і 12 розділу XI Закону України від 10.12.2015 № 889-VIII "Про державну службу", здійснюється відповідно до Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 N 622 "Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб" (далі - Порядок N 622).
21. За змістом пункту 5 Порядку № 622 форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Мінсоцполітики.
22. Постановою правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям у відповідності до пунктів 2, 10, 12 розділу ХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну службу" затверджені форми довідок про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу, років) і про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи і підряд перед зверненням за пенсією); та довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби.
23. Відповідно до пункту 2 Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також, перейменування (відсутності) їхніх, посад, затвердженого наказом Міністерства соціальної і політики України від 10.05.2017 №750, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 р. за № 766/30634 (далі - Порядок №750) довідка про заробітну плату для призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону У країни від 16 грудня 1993 року № 3723 -XII "Про державну службу" видається особам, які мають право на призначення пенсії згідно з пунктом 3 Порядку № 622.
24. За змістом абзацу третього пункту 7 Порядку №750 в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, установлено, що довідка для призначення пенсії видається державним органом, в якому працювала особа, відповідно до пунктів 4, 5 Порядку N 622.
25. Згідно з пунктом 6 Порядку №622 у разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державної служби, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням із Нацдержслужбою.
ІV. ПОЗИЦІЯ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ
26. Колегія суддів не погоджується з доводами апеляційної скарги відповідача враховуючи наступне.
27. Пунктом 3 Порядку №750 встановлено, що довідка видається у разі ліквідації державного органу без правонаступника або якщо останнє місце роботи особи на посаді державної служби було в органі, який на час призначення особі пенсії відсутній чи у якому на час призначення пенсії перейменовані (відсутні) посади, у тому числі відсутні відповідні посади державної служби. Довідки для призначення пенсії видає Міністерство соціальної політики України особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було в державних органах, юрисдикція яких поширювалась на всю територію України (крім Національного банку України).
28. Відповідно до п. 7 Порядкуй №750 у разі відсутності або перейменування (відсутності) у державному органі посади, що була останньою, яку особа займала на державній службі, її посада визначається цим органом згідно з додатком 1 до цього Порядку або за відповідною категорією, підкатегорією з урахуванням юрисдикції державного органу.
29. Тобто, у разі відсутності або перейменування в державному органі посади державної служби, що була останньою, яку особа займала на державній службі після 01 травня 2016 року, її посада визначається цим органом згідно з додатком 1 до цього Порядку або за відповідною категорією, підкатегорією з урахуванням юрисдикції державного органу.
30. В останньому абзаці п. 7 Порядку №750 чітко вказано, що довідка для призначення пенсії видається державним органом, в якому працювала особа, відповідно до пунктів 4,5 Порядку № 622.
31. Так, з матеріалів справи встановлено, що 22.05.2015 позивачка звільнена з посади завідувача сектору контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Кам`янець-Подільської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної ФС у Хмельницькій області.
32. Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, 14.05.2019 Кам`янець-Подільська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Хмельницькій області припинила діяльність, як юридична особа.
33. Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 №296 «Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби» установлено, реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби за переліком згідно з додатком, зокрема Кам`янець-Подільської ОДПІ шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Хмельницькій області.
34. Пунктом 1 постанови від 18.12.2018 №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" Кабінет Міністрів України утворив Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу, шляхом поділу.
35. Головне управління ДПС у Хмельницькій області є правонаступником Головного управління ДФС у Хмельницькій області відповідно до постанови КМУ від 18.12.2018 № 1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України". Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" Головне управління ДПС у Хмельницькій області ліквідоване, як юридична особа та наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 №529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено, як відокремлений підрозділ, Головне управління ДПС у Хмельницькій області.
36. Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління ДПС у Хмельницькій області затвердженого наказом ДПС України від 12.11.2020 № 643 (далі - Положення) ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Хмельницької області. Згідно із п. 7 Положення у складі ГУ ДПС діють ДПІ, які є його структурними підрозділами.
37. Як визначено нормами цивільного законодавства, реорганізація - це форма припинення юридичної особи, під час якої всі її права й обов`язки у порядку правонаступництва переходять до нової (іншої) юридичної особи. Реорганізація може здійснюватись злиттям, приєднанням, поділом, відокремленням та перетворенням юридичної особи за рішенням учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
38. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби. Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідовані, перейшли Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
39. Колегія суддів зазначає, що відтак, Головне управління ДПС у Хмельницькій області (ЄДРПОУ 44070171) є правонаступником прав та обов`язків Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області (ЄДРПОУ 43142957), яке в свою чергу є правонаступником Кам`янець-Подільської ОДПІ ГУ ДФС у Хмельницькій області. Отже, саме Головне управління ДПС у Хмельницькій області уповноважене видати позивачці довідки про заробітну плату для призначення пенсії.
40. Посилання відповідача на пункт 3 Порядку №750, як на підставу для відмови щодо видачі позивачці зазначеної довідки, колегія суддів вважає безпідставними.
41. За змістом цієї норми обов`язок щодо видачі довідки для призначення пенсії особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було у відповідних державних органах, юрисдикція яких поширювалася на територію області або району, виникає у відповідних структурних підрозділів з питань соціального захисту населення у разі ліквідації державного органу без правонаступника.
42. Тому, зазначена норма не може бути застосована до правовідносин щодо видачі довідки для призначення пенсії позивачці, яка звільнилась з посади державної служби в Кам`янець-Подільській ОДПІ, правонаступником якої є відповідач.
43. Таким чином, з огляду на те, що ключовим для позивачки є видача довідок про розмір грошового забезпечення за аналогічною посадою (прирівняною, рівнозначною) співробітника Головного управління ДПС у Хмельницькій області тій, яку позивачка займала на дату звільнення, а отже такі довідки повинні видаватись правонаступником, а саме Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області.
44. З огляду на вищевикладене колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позивачка довела протиправну бездіяльність відповідача, щодо відмови у видачі довідок про заробітну плату працюючого державного службовця на відповідній (прирівняній, рівнозначній) посаді та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі.
45. Щодо доводів апеляційної скарги позивача, то колегія суддів звертає увагу на те, що позивачка зверталася до відповідача з заявою про видачу довідок за грудень 2023 року, а предметом звернення до суду є вимоги, які відрізняються від вимог вказаних у зверненні від 23.12.2023 (у видачі довідок про заробітну плату працюючого державного службовця на відповідній (прирівняній, рівнозначній) посаді та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі).
46. За змістом пункту 3 Порядку № 622 право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням стажу державної служби, передбаченого пунктом 2 цього Порядку, якщо до набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 р. N 889-VIII "Про державну службу" не призначалася пенсія відповідно до Закону, мають: чоловіки, які досягли віку 62 роки. До досягнення зазначеного віку право на призначення пенсії мають чоловіки 1955 року народження і старші після досягнення ними такого віку: 61 рік - які народилися по 31 грудня 1954 р.; 61 рік 6 місяців - які народилися з 1 січня 1955 р. по 31 грудня 1955 р.; жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
47. Отже, довідка про заробітну плату для призначення пенсії видається особі за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням стажу державної служби, передбаченого пунктом 2 Порядку №622 та відповідного віку.
48. Колегія суддів, погоджується з доводами позивачки, що зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву про видачу довідок для призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16.12.93 N 3723-XII не забезпечить ефективного захисту прав.
49. Тому належним способом захисту прав буде зобов`язати Головне управління ДПС у Хмельницькій області надати ОСОБА_1 довідки про заробітну плату працюючого державного службовця за посадою завідувача сектору Головного управління ДПС у Хмельницькій області та відповідного рангу, з якої сплачений єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а саме: довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років), довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби.
50. Колегія суддів дійшла висновку, що позивачка обґрунтувала позовні вимоги, а тому апеляційну скаргу слід задовольнити.
V. ВИСНОВКИ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ.
51. Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
52. У силу п.2 ч.1 ст.315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
53. Згідно зі ст.317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:
1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи;
2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;
3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи;
4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
54. З огляду на викладені обставини справи, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що судом першої інстанції ухвалено рішення з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи і є підставою для скасування рішення суду першої інстанції в частині відмови в задоволені позовних вимог з прийняттям нової постанови.
VІ. СУДОВІ ВИТРАТИ
55. Згідно з ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
56. За правилами ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
57. При вирішенні питання про розподіл судових витрат суд, зокрема, враховує чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору (п.1, п.2 ч.9 ст.139 КАС України).
58. Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, про що, зокрема, зазначено у рішеннях від 26.02.2015 у справі «Баришевський проти України», від 10.12.2009 у справі «Гімайдуліна і інших проти України», від 12.10.2006 у справі «Двойних проти України», від 30.03.2004 у справі «Меріт проти України», заявник має право на відшкодування судових та інших витрат лише у разі, якщо доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їх розмір обґрунтованим.
59. Оскільки документально підтвердженими судовими витратами позивача є сплачений судовий збір в сумі 3028 грн: за подання адміністративного позову - 1211,20 грн та апеляційної скарги - 1816,80 грн, розмір якого є обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що такі підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області залишити без задоволення.
апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити повністю.
Рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 12 серпня 2024 року скасувати в частині відмови в задоволенні позовних вимог.
Прийняти в цій частині нову постанову, якою зобов`язати Головне управління ДПС у Хмельницькій області надати ОСОБА_1 довідки про заробітну плату працюючого державного службовця за посадою завідувача сектору Головного управління ДПС у Хмельницькій області та відповідного рангу, з якої сплачений єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а саме: довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років), довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби.
В решті рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 12 серпня 2024 року залишити без змін.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області на користь ОСОБА_1 судовий збір в сумі 3028 грн.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Мацький Є.М. Судді Залімський І. Г. Сушко О.О.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123133319 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Мацький Є.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні