Ухвала
від 18.11.2024 по справі 140/13076/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

18 листопада 2024 року ЛуцькСправа № 140/13076/24 Суддя Волинського окружного адміністративного суду Димарчук Т.М., вивчивши позовну заяву Комунального підприємства «Любешівська багатопрофільна лікарня» Любешівської селищної ради до Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області про визнання протиправним та скасування висновку,

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство «Любешівська багатопрофільна лікарня» Любешівської селищної ради звернулося з позовом до Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області про визнання протиправним та скасування висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 24.10.2024 за результатом моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-08-12-010846-а Інші завершальні будівельні роботи код 45450000-6 за ЄЗС ДК 021:2015 (Капітальний ремонт приміщень під створення кабінету комп`ютерної томографії Комунального підприємства «Любешівська багатопрофільна лікарня» Любешівської селищної ради по вул. Незалежності, 3 в смт Любешів Волинської області).

Згідно із пунктами 3, 5 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодекс.

Позовна заява не відповідає вимогам, встановленим статтею 161 КАС України, та містить такі недоліки.

Згідно з пунктом 8 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються: перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви.

Згідно із частинами четвертою, сьомою статті 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів). До заяви про визнання індивідуального акта протиправним чи адміністративного договору недійсним додається також оригінал або копія оспорюваного акта чи договору або засвідчений витяг з нього, а у разі відсутності акта чи договору у позивача - клопотання про його витребування.

Відповідно до частин третьої, четвертої статті 79 КАС України позивач, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом із поданням позовної заяви. Якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк. Учасник справи також повинен надати докази, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу.

Згідно статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Як слідує з прохальної частини позовної заяви позивач просить визнати протиправним та скасувати висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 24.10.2024 за результатом моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-08-12-010846-а Інші завершальні будівельні роботи код 45450000-6 за ЄЗС ДК 021:2015, проте такого висновку до матеріалів позовної заяви не долучено, що позбавляє суд можливості встановити належного відповідача та визначити предмет та характер спірних правовідносин.

Відтак, позивачу необхідно долучити до матеріалів справи належним чином засвідчену копію оскаржуваного висновку відповідача за результатом моніторингу закупівлі.

Згідно з пунктами 4, 5, частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу, який має формулюватися максимально чітко і зрозуміло.

Як вбачається з позовної заяви, відповідачем у справі позивач вказує Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, проте у прохальній частині позовної заяви просить суд визнати протиправним та скасувати висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 24.10.2024 за результатом моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-08-12-010846-а Інші завершальні будівельні роботи, тобто позовна вимога позивача звернена до органу, який не вказаний відповідачем у справі. При цьому, у зв`язку із ненаданням до суду висновку, який є предметом оскарження у даній справі, суд позбавлений можливості встановити належного відповідача у справі.

Крім цього, як передбачено частиною третьою статті 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Згідно з частиною першою статті 3 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI (з наступними змінами та доповненнями, далі - Закон № 3674-VI) судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

За приписами частини першої статті 4 Закону № 3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір визначено, що ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до частини 3 статті 4 цього Закону визначено, що при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

Законом України Про Державний бюджет України на 2024 рік установлено у 2024 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб з 1 січня 2024 року 3 028,00 грн.

Як вбачається з позовної заяви, позивач заявляє позовну вимогу немайнового характеру, а саме: про визнання протиправним та скасування висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 24.10.2024 за результатом моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-08-12-010846-а Інші завершальні будівельні роботи, тому вона повинна бути оплачена судовим збором у розмірі 3 028,00 грн.

Одночасно з позовною заявою позивач подав клопотання про відстрочення сплати судового збору з підстав неможливості своєчасного проведення платежів у зв`язку з можливою затримкою здійснення платежів казначейською службою та недостатністю фінансування. Вказує, що підприємство є бюджетною установою, що фінансується загалом за рахунок бюджетних коштів, а відповідні видатки здійснюються виключно у безготівковій формі та ускладнюються внаслідок впровадження в Україні воєнного стану, оскільки сплата судового збору не відноситься до пріоритетних видатків.

Суд вважає клопотання таким, що не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

В силу положень частини 1статті 133 КАС Українисуд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, що передбачає єдиний правовий режим, який забезпечує реалізацію їхніх процесуальних прав та виконання процесуальних обов`язків.

Сплата судового збору за подання позовної заяви є процесуальним обов`язком сторони, що звертається до суду з позовною заявою.

У розумінні статей73,74 КАС України, важкий майновий стан сторони входить до предмета доказування, тому має бути підтверджений належними і допустимими доказами.

До клопотання про відстрочення сплати судового збору позивачем не додано доказів, які б вказували на неналежний майновий стан та свідчили про неможливість сплати судового збору.

Також слід зазначити, що порядок відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати регламентованостаттею 8 Закону України «Про судовий збір», приписи якої не містять підстав та умов для відстрочення цьому суб`єкту сплати судового збору.

Таким чином, для відстрочення сплати судового збору повинні бути відповідні правові підстави, в іншому ж випадку, як зазначено в рішенні Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 у справі «Креуз проти Польщі», вимога сплатити судовий збір не обмежує право заявників на доступ до правосуддя.

Посилання позивача на те, що він є бюджетною установою та фінансується за рахунок бюджетних коштів, не є підставою для задоволення клопотання позивача, оскільки питання відстрочення сплати судового збору вирішується судом з урахуванням конкретних обставин та наданих суду доказів.

Таким чином, оскільки Комунальним підприємством «Любешівська багатопрофільна лікарня» Любешівської селищної ради не надано доказів на підтвердження неможливості сплати судового збору, а судом не встановлено обставин, які відповідно до частини 1статті 133 КАС Україниможуть бути підставою для його відстрочення, тому, клопотання Комунального підприємства «Любешівська багатопрофільна лікарня» Любешівської селищної ради про відстрочення сплати судового збору задоволенню не підлягає.

Згідно із частинами першою, другою статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).

Оскільки позовна заява не відповідає зазначеним вище вимогам, встановленим статтею 161 КАС України, її належить залишити без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків - десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Позивачу у цей строк необхідно усунути зазначені недоліки позовної заяви шляхом подання до суду:

належним чином засвідченої копії оскаржуваного висновку;

нової редакції позовної заяви (разом з її копіями відповідно до кількості учасників справи), оформленої відповідно до вимог статті 160 КАС України, у якій вказати зміст позовних вимог і викласти обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо належного відповідача, або заяви про уточнення позовних вимог, у якій вказати позовні вимоги до належного відповідача;

документа про сплату судового збору в розмірі 3028,00 грн та подання до суду оригіналу відповідного розрахункового документу (квитанції, платіжного доручення тощо).

Керуючись статтями 161, 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання Комунального підприємства «Любешівська багатопрофільна лікарня» Любешівської селищної ради про відстрочення сплати судового збору - відмовити.

Позовну заяву Комунального підприємства «Любешівська багатопрофільна лікарня» Любешівської селищної ради до Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області про визнання протиправним та скасування висновку, залишити без руху.

Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви десять днів з дня вручення копії ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Роз`яснити позивачеві, що у випадку невиконання вимог цієї ухвали, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачеві.

Копію ухвали надіслати особі, що звернулася із позовною заявою.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена.

СуддяТ.М. Димарчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2024
Оприлюднено22.11.2024
Номер документу123165673
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них

Судовий реєстр по справі —140/13076/24

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні