Ухвала
від 19.11.2024 по справі 200/7969/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

19 листопада 2024 року Справа №200/7969/24

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В., ознайомившись з позовною заявою ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

до Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області (адреса: 84122, Донецька область, Краматорський район, м. Слов`янськ, вулиця Василівська, будинок 11, ЄДРПОУ 44522551)

про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області, в якому просить:

-визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області (код ЄДРПОУ: 44522551) щодо призначення ОСОБА_1 допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам у розмірі 2000,00 грн.;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області (код ЄДРПОУ: 44522551) перерахувати та виплатити ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам з дати її призначення за період з 01.11.2023 року по 31.03.2024 року з урахуванням наявності в останнього статусу особи з інвалідністю другої групи.

Відповідно до положень статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність, має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником), відповідає позовна заява вимогам, встановленим статями 160, 161, 172 цього Кодексу, належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності, позов подано у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними), чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Розглянувши матеріали позовної заяви, суд доходить висновку про те, що дана позовна заява підлягає залишенню без руху, оскільки подана з порушенням вимог статті 161 КАС України з огляду на наступне.

Частиною першою статті 122 КАС України, визначено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Відповідно до частини 2 статті 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Підставою для звернення позивача до суду з даним позовом стали протиправні, на думку позивача, дії Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області щодо призначення позивачу допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам в розмірі 2000 грн., без урахуванням наявності в останнього статусу особи з інвалідністю другої групи.

Як вбачається з позовної заяви та доданих до неї доказів спірним є період з 01.11.2023 року по 31.03.2024 року.

Строк звернення до адміністративного суду - це проміжок часу після виникнення спору у публічно-правових відносинах, протягом якого особа має право звернутися до адміністративного суду із заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів.

За загальним правилом перебіг строку на звернення до адміністративного суду починається від дня виникнення права на адміністративний позов, тобто коли особа дізналася або могла дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Як вбачається з матеріалів справи, Управлінням соціального захисту населення Слов`янської міської військової адміністрації позивачу було призначено допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам з 01.11.2023 року по 29.02.2024 року у розмірі 2000,00 грн. з розрахунку на місяць, яка була виплачена по 29 лютого 2024 року у повному обсязі на рахунок уповноваженого банку. Автоматичне продовження виплати допомоги на проживання з 01.03.2024 не здійснено. З 01 квітня 2024 року позивачу призначено допомогу на проживання у розмірі 3000 грн. з розрахунку на місяць.

Отже, з огляду на те, що допомога на проживання є щомісячною виплатою, позивач з часу призначення такої допомоги, тобто з листопада 2023 року, був обізнаний про порушення своїх прав, проте, до суду звернувся лише у листопаді 2024 року.

Отже, враховуючи викладене, з огляду на заявлені у позовній заяві вимоги та положення частини 2 статті 122 КАС України, позивачем пропущений шестимісячний строк звернення до суду з даним позовом.

Згідно з частиною 6 статті 161 КАС України, у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Заяви про поновлення пропущеного строку звернення до суду з цим позовом позивачем не надано.

Відповідно до частини 1 статті 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Враховуючи викладене, позивачу слід надати суду заяву про поновлення пропущеного строку звернення до суду з позовом із зазначенням обґрунтованих доводів щодо поважності причин пропуску такого строку, та докази на підтвердження поважності причин його пропуску.

Суд наголошує, що поважними причинами пропуску строку звернення до суду можуть бути визнані ті обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи та пов`язані з дійсними істотними перешкодами та труднощами для своєчасного вчинення відповідних дій та підтверджені належними доказами.

Відповідно до частини 1 статті 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Відповідно до частини 2 статті 169 КАС України, в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Враховуючи вищевикладене, позовна заява підлягає залишенню без руху із встановленням позивачу строку для усунення недоліків позовної заяви.

Керуючись, ст.122,123,160,161,169,171,243,248,256,294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1.Позовну заяву ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області (адреса: 84122, Донецька область, Краматорський район, м.Слов`янськ, вулиця Василівська, будинок 11, ЄДРПОУ 44522551) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії, залишити без руху.

2.Встановити позивачу строк 10 днів з дня отримання ухвали на усунення недоліків шляхом належного оформлення позовної заяви відповідно до вищезазначених норм Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема, надання до суду заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду із зазначенням причин пропуску такого строку та доказів їх поважності.

3.Якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду та приймається до розгляду.

4.У разі невиконання вимог цієї ухвали позовна заява буде вважатись неподаною і буде повернута позивачу.

5.Повернення позовної заяви не позбавляє позивача права повторного звернення до суду в порядку, встановленому законом.

6.Ухвала оскарженню не підлягає та відповідно до частини 2 статті 256 КАС України набирає законної сили з моменту її підписання.

7.Ухвала постановлена та підписана 19 листопада 2024 року.

Суддя С.В. Смагар

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2024
Оприлюднено22.11.2024
Номер документу123165826
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —200/7969/24

Рішення від 25.12.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 27.11.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні