Рішення
від 15.11.2024 по справі 420/25624/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/25624/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Самойлюк Г.П., розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» до Головного управління ДПС в Одеській області, в якій позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Миколаївскій області №34957/15-32-07-06 від 22.12.2023 року.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за результатами фактичної перевірки Підприємства, на підставі акту перевірки №11302/14/29/07/42684089 від 27.11.2023 р.ГУ ДПС у Миколаївській області складено податкове повідомлення-рішення від 22.12.2023 р. №34957/15-32-07-06 про застосування штрафних санкцій в сумі 1 541 574,25 грн.

Позивач вважає, що ряд висновків перевіряючих не відповідають існуючим фактам та діючому податковому законодавству, у зв`язку з чим податкове повідомлення-рішення від 22.12.2023 р. №34957/15-32-07-06 щодо застосування штрафу у сумі 1 541 574,25 грн. Є неправомірним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою від 19.08.2024 року прийнято заяву до розгляду та відкрито провадження по справі, вирішено, що справа буде розглядатися за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 11.09.2024 року.

04.09.2024 року до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній просить у задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування правової позиції відповідачем зазначено, що Головне управління ДПС в Миколаївській області на підставі пп.80.2.2, 80.2.5, 80.2.3, п. 80.2, ст.. 80 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, у зв`язку з наявною податковою інформацією, отриманою в рамках проведеного аналізу, винесено наказ Головного управління ДПС в Миколаївській області № 1216-п від 09.11.2023 «Про проведення фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Ойл Плюс» (код ЄДРПОУ 42684089 ) за адресою господарського об`єкта: вул. Одеська, 151-В, м. Первомайськ Миколаївська обл.

Відповідно до умов та порядку допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичних перевірок, передбачених законодавством, посадовими особами ГУ ДПС в Миколаївській області здійснено виїзд на фактичну перевірку ,пред`явлені службові посвідчення, відповідні направлення на перевірку та вручено копії наказів посадовим особам підприємства. Після ознайомлення з наказами та направленнями, посадові особи розписалась у направленнях та було розпочато фактичну перевірку.

За результатом перевірки складено Акт про результати фактичної перевірки від 27.11.2023 року № 11302/14/29/07/42684089, яким встановлено наступні порушення: -п. 1, п.2 ст.3 Закону України від 06.07.1995 №264/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (зі змінами та доповненнями), не проведення через РРО/ ПРРО розрахунків за продані товари; -п. 12 ст. 3 Закону №265, а саме порушення ведення порядку встановленого законодавством обліку товарних запасів за місцем їх реалізації.

Перевіркою встановлено, що в період з 04.03.2023 по 16.11.2023 відповідно до даних СОД РРО ДПС України ТОВ «ГРАНД ОИЛ ШЛЮС» вело з порушенням порядку, встановленого законодавством, облік товарних запасів, при здійсненні продажу нафтопродуктів, що відображені в такому обліку.

Також відповідач зазначає, що перевіркою встановлено, що в період з 04.03.2023 по 16.11.2023 відповідно до даних СОД РРО ДПС України ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» реалізувало нафтопродукти без створення в електронній формі відповідних розрахункових документів та не надано особі, яка отримує товар, розрахунковий документ встановленої форми.

Відповідач зазначає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 22.12.2023 №34957/15-32-07-06 щодо застосування штрафної санкції у розмірі 1 541 584,25 грн. винесене на підставі акту фактичної перевірки № 11302/14/29/07/42684089 від 27.11.2023 року є обґрунтованим та такими, що не підлягає скасуванню.

06.09.2024 року до суду від позивача надійшла відповідь на відзив.

10.09.2024 року до суду від відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив.

Ухвалою від 11.09.2024 року, яка занесена до протоколу судового засідання, клопотання представника позивача задоволено, відкладено підготовче засідання на 01.10.2024 року.

Ухвалою від 01.10.2024 року, яка занесена до протоколу судового засідання, клопотання представника позивача задоволено, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 28.10.2024 року.

Судове засідання призначене на 28.10.2024 року перенесено у зв`язку з оголошенням в м. Одеса повітряної тривоги та призначено на 30.10.2024 року.

Ухвалою від 30.10.2024 року, яка занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву в судовому засіданні, наступне судове засідання призначено на 07.11.2024 року.

Ухвалою від 30.10.2024 року клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» про поновлення строку звернення до суду задоволено. Поновлено Товариству з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» строк звернення до суду з цим позовом. Продовжено розгляд справи №420/25624/24.

В судовому засіданні 07.11.2024 року позивач просив задовольнити позовні вимоги.

Відповідач просив у задоволенні позовних вимог відмовити.

Дослідивши докази у справі, заслухавши думку учасників процесу, судом поставлено на обговорення питання щодо можливості подальшого розгляду справи в порядку письмового провадження.

Учасники справи не заперечували щодо продовження розгляду справи в порядку письмового провадження.

Відтак, справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши думку учасників процесу, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» зареєстроване як юридична особа, ідентифікаційний код 4268489, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

07.11.2023 року (вих. №3338/14-29-07-07-05) Управлінням податкового аудиту ГУ ДПС у Миколаївській області на адресу в.о. начальника ГУ ДПС у Миколаївській області складено доповідну записку щодо доцільності проведення фактичної перевірки ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 42684089), кафе «у Жигаля» - «DRAND CAFE», що здійснює діяльність за адресою: вул. Одеська, 151-В, м. Первомайськ, Миколаївська обл.

Зі змісту вказаної доповідної записки вбачається, що ГУ ДПС у Миколаївській області отримано заяву ОСОБА_1 (від.27.10.2023 року №ТК-16320277/41) щодо порушень порядку проведення розрахунків ТОВ «ГРАНД ОІЛ ПЛЮС», а саме здійснення розрахунків за придбане пальне не за місцем здійснення діяльності та поза межами адреси реєстрації РРО, за адресою здійснення діяльності: вул. Одеська, 151-В, м. Первомайськ, Миколаївська обл.

Згідно даного звернення, за вищевказаною адресою зареєстровано ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 42684089), кафе «у Жигаля» - «DRAND CAFE», що здійснює діяльність за адресою: вул. Одеська, 151-В, м. Первомайськ, Миколаївська обл. Дата державної реєстрації суб`єкта господарювання 10.12.2018 року. Основним видом діяльності ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (КВЕД 46.71).

На вказану господарську одиницю 23.06.2021 року зареєстровано реєстратор розрахункових операцій з фіскальним номером 300912199. Сума виторгу за серпень 2023 року-1042387,66 грн., вересень 2023 року 988749,31 грн., жовтень 2023 року 995338,28 грн. ГУ ДПС у Миколаївській області проводилася перевірка з 22.03.2023 року по 03.03.2023 року.

На підставі вищевикладеного, з урахуванням до перевірочного аналізу, запропоновано розглянути питання щодо доцільності проведення фактичної перевірки ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 42684089) за адресою здійснення діяльності: вул. Одеська, 151-В, м. Первомайськ, Миколаївська обл. за період з 04.03.2022 року по дату закінчення перевірки щодо здійснення платником податків розрахункових операцій, у тому числі незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, касових операцій, наявності ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів, а також дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з найманими працівниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального відповідно до пп. 80.2.2 пп. 80.2.5, пп. 80.2.3, п. 80.2, ст.. 80 з урахуванням підпункту 69.2-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу.

Наказом ГУ ДПС у Миколаївській області №1216-п від 09.11.2023 року «Про проведення фактичної перевірки» на підставі пп. 80.2.2 пп. 80.2.5, пп. 80.2.3, п. 80.2, ст. 80 з урахуванням підпункту 69.2-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового Кодексу із змінами та доповненнями, у зв`язку з отриманням письмового звернення покупця (споживача) від 27.10.2023 року №ТК-16320277/41 про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, а також з метою здійснення функцій визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального, наказано провести працівникам ГУ ДПС у Миколаївській області фактичну перевірку ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 42684089) за адресою здійснення діяльності: вул. Одеська, 151-В, м. Первомайськ, Миколаївська обл. з 16.11.2023 року тривалістю 10 діб. Перевірку провести за період діяльності з 04.03.2022 року по дату закінчення перевірки щодо здійснення платником податків розрахункових операцій, у тому числі незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, касових операцій, наявності ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів, а також дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з найманими працівниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.

15.11.2023 року ГУ ДПС у Миколаївській області видані направлення на перевірку.

16.11.2023 року ГУ ДПС у Миколаївській області направлено ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» запит про надання документів (копій документів), в якому зазначено про необхідність надати контролюючому органу під час проведення перевірки (в разі наявності/ведення/заповнення/ оформлення/доведення; в разі відсутності, письмово повідомити про ці обставини за підписом уповноваженої посадової/службової особи), а саме: трудові договори з найманими працівниками/цивільно-правові угоди; накази на призначення керівника, головного бухгалтера/бухгалтера, операторів АЗС, трудові договори з найманими працівниками/цивільно-правові угоди; посадові інструкції оператора АЗС; реєстраційне посвідчення па реєстратор розрахункових операцій (далі-РРО); довідку про опломбування РРО; книгу (и) обліку розрахункових операцій; в разі використання при розрахунках із споживачами банківського платіжного термінала (РОS-термінала) договір еквайрингу з банком - еквайром; -документи, що підтверджують право власності або право користування офісними приміщеннями, будівлями, спорудами, ємностями та земельними ділянками, на яких розташовані об`єкти торгівлі та/або зберігання пальним; акти вводу в експлуатацію об`єктів або акти готовності об`єктів до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці торгівлі пальним, необхідних для торгівлі та/або зберігання пального; дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; форми (журнали, акти) №1-НП, №13-НП, Ш7-НП, Ж5-НП, №25-НП, №35-НП, №2- ГС, №3-ГС, Ж4-ГС, №15-ГС; -оборотно-сальдові відомості по рахункам 281, 282, 203 помісячно у розрізі видів пального, які відображають рух пального за адресами, на яких розташовані об`єкти торгівлі та/або зберігання пального; оборотно-сальдову відомість по рахунку 10; договори (угоди), укладені з постачальниками пального, видаткові накладні, товарно- транспортні накладні, згідно яких здійснено придбання пального; договори (угоди), укладені з покупцями пального, видаткові накладні, товарно- транспортні накладні, згідно яких здійснено реалізацію пального; паспорта якості та копії сертифікатів відповідності на пальне; договори відповідального зберігання, акти приймання на зберігання пального, акти видачі зі зберігання пального та товарно-транспортні накладні (за наявності); технічні паспорти на резервуари, витратоміри-лічильники, рівнеміри-лічильники (або пристрої для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі), які розташовані за адресами об`єктів торгівлі та/або зберігання пального; акти вводу в експлуатацію резервуарів, витратомірів-лічильників, рівнемірів- лічильників, які розташовані за адресами об`єктів торгівлі та/або зберігання пального; документи про результати повірки або оцінки витратомірів-лічильників, які розташовані за адресами об`єктів торгівлі та/або зберігання пального; документи про результати повірки або оцінки, або калібрування рівнемірів- лічильників, якими обладнані резервуари (ємності) за адресами об`єктів торгівлі та/або зберігання пального; банківські виписки за перевіряємий період.

Вказаний запит отримано 16.11.2023 року адвокатом ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» Порхун В.М.

27.11.2023 року ГУ ДПС у Миколаївській області складено Акт №11302/14/29/07/42684089.

В ході проведення перевірки відповідно до п. 20.1.6 п.20,1 ст. 20, пункту 85.2 статті 85 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI, із змінами і доповненнями, адвокату ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» ОСОБА_2 вручено запит б/н про надання документів від 16.11.2023.

20.11.2023 отримано документи від адвоката Порхуна Віталія Михайловича у кількості 363 аркуша з вимогою про зняття залишків товарних запасів (відмітка про вручення засвідчена підписом адвоката ТОВ «ГРАНД ОИЛ ПЛЮС» Порхуном Віталієм Михайловичем (додаток І до першого примірника акту). Фахівцями ГУ ДПС у Миколаївській області на Вимогу про зняття залишків товарних запасів від 16.11.2023 були зняті залишки нафтопродуктів (акт зняття залишків товарно - матеріальних цінностей (пального), які знаходяться за адресою місця перевірки (додаток 2 до першого примірника акту ) за допомогою метроштоку (16.11.2023 з 11 год. 00 хв. по 12 год. 15 хв.) в розмірі: бензин АИ 95 евро 5 - Е5 - 3238,00 л.(резервуар 1) , бензин АИ 95 евро 5 -Е5 - 1320,00 л. (резервуар 2), дизельне пиливо евро5 - ВО - 2925,00 л. (резервуар 3), дизельне паливо 26005 - B0 - 3242,00 (резервуар 4). Згідно Х - звіту від 16.11.2023 на 10.59.03 год. (додаток 3 до першого примірника акту) залишки нафтопродуктів: бензин АИ 95 евро 5 - Е5 (код УКТ ЗЕД 2710124512) - 3255,74 л. (резервуар 1) ; бензин АИ 95 евро 5 - Е5 (код УКТ ЗЕД 2710124512) - 1329,43 л. (резервуар 2); дизельне паливо евро5 - ВО (код УКТ ЗЕД 2710194300) - 2937,29 л. (резервуар 3), дизельне поливо евро5 - ВО (код УКТ ЗЕД 2710194300) - 3257,02 л. (резервуар 4).

В ході перевірки своєчасності оприбуткування нафтопродуктів у період з 04.03.2023 по 24.11.2023 для встановлення залишків були взяті матеріали попередньої фактичної перевірки, а саме акту фактичної перевірки від 06.03.2023 №730/14-29-09- 02-07/42684089 (витяг з акту додаток №4 до першого примірника акту) та додатки до нього, оборотно-сальдова відомість по рахунку N 2821 за 01.09.2021 - 20.02.2023 (додаток №5 до першого примірника акту), дані СОД РРО ДПС України за перевіряємий період.

Перевіркою встановлено, що в період з 04.03.2023 по 16.11.2023 відповідно до даних СОД РРО ДПС України ТОВ «ГРАНД ОИЛ ШЛЮС» вело з порушенням порядку, встановленого законодавством, облік товарних запасів, при здійсненні продажу нафтопродуктів, що відображені в такому обліку, що є порушенням п. 12 ст. 3. Закону N265.

Статтею з розділі ІІ Закону №265 визначено, що суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані: - опломбовані : встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених ним Законом, із застосуванням зареєстрованих з встановленому порядку розрахункових книжок (п. 1 статі 3 Закону №265). надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послуг або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений про рамний реєстратор розрахункових операцій OR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти) (п.2 статі 3 Закону №265).

Перевіркою встановлено, що в період з 04.03.2023 по 16.11.2023 відповідно до даних СОД РРО ДПС України ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» реалізувало нафтопродукти без створення в електронній формі відповідних розрахункових документів та не надано особі, яка отримує товар розрахунковий документ встановленої форми, що є порушенням п.1,п.2 ст. 3 Закону №265.

На підставі зазначеного акту перевірки 22.12.2023 року ГУ ДПС у Миколаївській області винесено ППР №34957/15-32-07-06, яким до позивача застосовано фінансову санкцію (штраф) у розмірі 1 541 584,25 грн. відповідно до пп. 54.3.3, п. 54.3, ст. 54 ПКУ, п. 1, с. 17, ст. 20 Закону України №265/95-ВР від 06.07.1995 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (зі змінами та доповненнями).

Позивач вважає податкове повідомлення-рішення №34957/15-32-07-06 від 22.12.2023 року необґрунтованим, прийнятим з порушенням чинного законодавства України та таким, що підлягає скасуванню, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши представників позивача та відповідача,оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову, з огляду на наступне.

Згідно вимог ч. 2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів осіб і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Отже, під час розгляду спорів щодо оскарження рішень (дій) суб`єктів владних повноважень, суд зобов`язаний незалежно від підстав, наведених у позові, перевіряти оскаржувані рішення (дії) на їх відповідність усім зазначеним вимогам.

За правилами ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані положеннями Податкового кодексу України (далі ПК України).

Положеннями ст. 7 ПК України встановлено, що будь-які питання щодо оподаткування регулюються цим Кодексом і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства.

Згідно з п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Пунктом 61.1 ст. 61 ПК України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Функції контролюючих органів (територіальних органів ДПС) визначені статтею 19-1 ПК України, серед яких: - 19-1.1.14. здійснюють контроль у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів, контроль за їх цільовим використанням, забезпечують міжгалузеву координацію у цій сфері; - 19-1.1.16. здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та пального; - 19-1.1.17. проводять роботу щодо боротьби з незаконним виробництвом, переміщенням, обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та пального; - 19-1.1.48. здійснюють інші функції, визначені законом.

Відповідно до підпункту 20.1.10 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право здійснювати контроль за додержанням законодавства з питань регулювання обігу готівки (крім банків), порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів, за додержанням порядку приймання готівки для подальшого переказу (крім приймання готівки банками), за дотриманням суб`єктами господарювання установлених законодавством обов`язкових вимог щодо забезпечення можливості розрахунків затовари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів.

Згідно з пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями) контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до пункту 61.1 статті 61 ПК України, податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) (п. 75.1.3 ст. 75 ПК України). Порядком проведення фактичної перевірки, згідно зі ст. 80 ПК України, передбачено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з підстав згідно з п. 80.2 ст. 80 Кодексу. Згідно з пунктом 80.1 статті 80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Пунктом 80.2 статті 80 ПК України передбачено, що фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з підстав визначених пунктом 80.2 ст.80 ПК України.

Згідно з п.п.80.2.2 п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України у разі наявності та/ або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, утому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги)з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів.

Відповідно до п. 80.4, п. 80.5 ст. 80 Податкового кодексу України, перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами контролюючих органів на підставі підпункту 20.1.10 пункту 20.1 статті 20 цього Кодексу може бути проведена контрольна розрахункова операція. Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.

Згідно п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.

При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.

Головне управління ДПС в Миколаївській області на підставі пп.80.2.2 пп. 80.2.5, пп. 80.2.3, п. 80.2, ст.. 80 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, у зв`язку з наявною податковою інформацією, отриманою в рамках проведеного аналізу, наказу Головного управління ДПС в Миколаївській області № 1216-п від 09.11.2023 «Про проведення фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Ойл Плюс» (код ЄДРПОУ 42684089) проведено фактичну перевірку за адресою господарського об`єкта: вул. Одеська, 151-В, м. Первомайськ Миколаївська обл.

Так, у наказі № 1216-п, від 09.11.2023 «Про проведення фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Ойл Плюс» (код ЄДРПОУ 42684089) міститься посилання на підстави проведення перевірки, а саме: пп.80.2.2пп. 80.2.5, пп. 80.2.3, п. 80.2, ст. 80. підрозділу 10 розділу ХХ Податкового Кодексу України.

Судом під час розгляду справи також встановлено, що суб`єктом господарювання ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» допущено посадових осіб ГУ ДПС у Миколаївській області до проведення фактичної перевірки ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 42684089) за адресою здійснення діяльності: вул. Одеська, 151-В, м. Первомайськ, Миколаївська обл.

Відповідно до умов та порядку допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичних перевірок, передбачених законодавством, посадовими особами ГУ ДПС в Миколаївській області здійснено виїзд на фактичну перевірку, пред`явлені службові посвідчення, відповідні направлення на перевірку та вручено копії наказів посадовим особам підприємства. Після ознайомлення з наказами та направленнями, посадові особи розписалась у направленнях та розпочали фактичну перевірку, що не заперечувалось позивачем під час розгляду справи.

Відповідно до акту перевірки, перевірка здійснена в присутності адвоката ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» Порхуна Віталія Михайловича (ордер на надання правничої допомоги ВЕ№1103514) та оператора заправних станцій ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» ОСОБА_3 .

Відповідно до п. 86.1 ст. 86 Податкового кодексу України, результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

У разі незгоди платника податків з висновками акта (довідки) такий платник зобов`язаний підписати такий акт (довідку) перевірки із запереченнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта (довідки) або окремо у строки, передбачені цим Кодексом.

Матеріали перевірки - це:

акт (довідка) перевірки з інформативними додатками, які є його невід`ємною частиною;

заперечення, надані платником податків до акта (довідки) перевірки (у разі їх наявності на час розгляду);

пояснення та їх документальне підтвердження, які надані платником податків відповідно до підпункту 16.1.15 пункту 16.1 статті 16 та відповідно до абзацу другого підпункту 17.1.6 пункту 17.1 статті 17 розділу I цього Кодексу.

Згідно з п. 86.5 ст. 86 Податкового кодексу України, акт (довідка) про результати фактичних перевірок, визначених статтею 80 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності).

Підписання акта (довідки) таких перевірок особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та/або його представниками та посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, здійснюється за місцем проведення перевірки або у приміщенні контролюючого органу.

У разі відмови платника податків, його законних представників або особи, яка здійснювала розрахункові операції, від підписання акта (довідки), посадовими особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт такої відмови. Один примірник акта або довідки про результати перевірки не пізніше наступного робочого дня після його складення реєструється в журналі реєстрації актів контролюючого органу і не пізніше наступного дня після його реєстрації вручається або надсилається платнику податків, його законному представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції.

У разі відмови платника податків або його законних представників від отримання примірника акта (довідки) перевірки чи неможливості його вручення платнику податків або його законним представникам чи особі, яка здійснювала розрахункові операції з будь-яких причин, такий акт або довідка надсилається платнику податків у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень. У зазначених в цьому абзаці випадках контролюючим органом складається відповідний акт або робиться позначка в акті або довідці про результати перевірки.

Як встановлено судом, перевірка здійснена в присутності адвоката ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» Порхуна Віталія Михайловича (ордер на надання правничої допомоги ВЕ№1103514) та оператора заправних станцій ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» ОСОБА_3 , проте, як вбачається з матеріалів справи, згідно відмітки на останньому аркуші акту фактичної перевірки № 11302/14/29/07/42684089 від 27.11.2023 року, посадовими особами контролюючого органу зазначено, що у зв`язку з неможливістю надання для ознайомлення, підписання та вручення примірнику вказаного акру фактичної перевірки, про що складено відповідний акт, другий примірник акту буде наданий платнику податків відповідно до вимог ПКУ.

Згідно з п. 86.6 ст. 86 Податкового кодексу України, відмова платника податків або його законних представників чи особи, яка здійснювала розрахункові операції, від підписання акта перевірки або отримання його примірника не звільняє платника податків від обов`язку сплатити визначені контролюючим органом за результатами перевірки грошові зобов`язання.

На підставі викладеного, судом не встановлено порушень з боку контролюючого органу при проведенні та оформленні результатів фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС».

За результатом перевірки складено Акт про результати фактичної перевірки від27.11.2023 року № 11302/14/29/07/42684089 та встановлено порушення:

-п. 1, п.2 ст.3 Закону України від 06.07.1995 №264/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (за змінами та доповненнями) (далі Закон №265), не проведення через РРО/ ПРРО розрахунків за продані товари.

-п. 12 ст. 3 Закону №265, а саме порушення ведення порядку встановленого законодавством обліку товарних запасів за місцем їх реалізації.

Суб`єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним на А3С за допомогою спеціалізованих РРО зобов`язані проводити розрахункові операції із використанням режиму попереднього програмування обліку кількості пального та відображати надходження пального на АЗС в РРО чеками його приймання. Звітні чеки за зміну спеціалізованих РРО для АЗС повинні містити дані про фактичний об`єм прийнятого та відпущеного пального кожного найменування, а також фактичні їх залишки на момент формування звітів.

Відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995 № 265/95-ВР, суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов`язані, зокрема,:

12) вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку. Порядок та форма обліку товарних запасів для фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

При цьому суб`єкт господарювання зобов`язаний надати контролюючим органам на початок проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), що підтверджують облік та походження товарних запасів (зокрема, але не виключно, документи щодо інвентаризації товарних запасів, документи про отримання товарів від інших суб`єктів господарювання та/або документи на внутрішнє переміщення товарів), які на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об`єкті).

Судом встановлено, що на момент перевірки ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» є платником ПДВ, відтак на нього поширюються обов`язок ведення обліку товарних запасів, передбачений п. 12 ст. 3 Закону від 06.07.1995 № 265/95-ВР.

Згідно зі ст. 3 Закону №265, суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані: - вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку (п. 12 ст. 3 Закону №265).

При цьому суб`єкт господарювання зобов`язаний надати контролюючим органам під час проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об`єкті) (п. 12 ст. 3 Закону №265).

Згідно з вимогами пп. 16.1.2, 16.1.12 п. 16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; забезпечувати збереження документів, пов`язаних з виконанням податкового обов`язку, протягом строків, установлених цим Кодексом. Відповідно до пункту 44.1 статті 44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Тобто, показники, визначені п. 44.1 ст. 44 ПК України повинні підтверджуватись первинними документами, які податкові органи мають право вивчати і перевіряти під час проведення перевірок, що обумовлено пп. 20.1.8 п. 20.1 ст. 20 ПК України.

Порядок обліку товарних запасів юридичними особами, створеними відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, в тому числі за місцем їх продажу, врегульовано нормами Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (зі змінами) (далі Закон № 996) та Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за №168/704 (зі змінами) (далі Положення №88).

Проведення господарських операцій суб`єкта господарювання, за змістом статті 9 Закону України № 996 підтверджується виключно первинними документами, на підставі яких ведеться бухгалтерський облік. Відповідно до пп. 20.1.6 п. 20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов`язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно вимог пункту 11 розд. ІІ Порядку №496, Форма обліку, первинні документи, які підтверджують облік та походження товарів, надаються посадовій особі контролюючого органу на її вимогу під час проведення перевірки. У разі якщо оригінали первинних документів відсутні у місці продажу, посадовій особі контролюючого органу можуть бути надані копії таких первинних документів з подальшим пред`явленням їх оригіналів до закінчення перевірки (за потреби).

Крім того, суд вважає за можливе врахувати висновки Верховного Суду у справах №№816/2932/15, №808/2540/16, відповідно до яких, платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Платник податків у разі ненадання документів під час проведення перевірки не позбавлений права надання таких і після завершення такої перевірки, які мають бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення. Протягом п`яти робочих днів з дня отримання акта перевірки платник податків має право надати до контролюючого органу, що призначив перевірку, документи, визначені в акті перевірки як відсутні.У разі якщо до закінчення перевірки або у зазначений вище термін платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують відповідні показники, вважається, що такі документи у платника податків відсутні. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Документами, що є підставою для внесення записів до бухгалтерського обліку, зокрема Книги обліку доходів і витрат, накладні, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні. Відсутність відповідних первинних документів, які підтверджують рух товарно-матеріальних цінностей є порушенням встановленого порядку ведення бухгалтерського обліку.

Судом під час розгляду справи встановлено, що контролюючим органом направлено запит про надання документів (копій документів), який отримано 16.11.2023 року адвокатом ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» Порхун В.М.

Проте, ТОВ «Гранд Ойл Плюс» не надано у паперовій або електронній формі первинних документів, які б підтверджували облік та походження товарів, які знаходились в реалізації, тобто документів, які підтверджують облік та походження товарів, як станом на момент проведення фактичної перевірки, так і після її проведення, а також під час розгляду даної адміністративної справи.

При цьому, саме необлікування на об`єкті перевірки наявного товару стало юридичною підставою для висновку про порушення позивачем пункту 12 статті 3 Закон №265/95-ВР, а саме не здійснення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації у встановленому законодавством порядку.

Крім того, перевіркою встановлено, що в період з 04.03.2023 року по 16.11.2023 року відповідно до даних СОД РРО ДПС України ТОВ «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» реалізувало нафтопродукти без створення в електронні формі відповідних розрахункових документів та не надано особі, яка отримує товар розрахунковий документ встановленої форми.

Пунктом 9 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами від 20 грудня 1997 року №1442 визначено, що розрахунки за реалізовані нафтопродукти здійснюються готівкою та/або у безготівковій формі (із використанням електронних платіжних засобів, паливних карток, талонів, відомостей на відпуск пального тощо) в установленому законодавством порядку. Разом з продукцією споживачеві в обов`язковому порядку видається розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції, який підтверджує факт купівлі товару.

Особливості порядку продажу нафтопродуктів за готівку та/або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, талонів, відомостей на відпуск нафтопродуктів тощо) встановлюються інструкцією, яка затверджується спільним наказом Міненерговугілля, Мінекономрозвитку, Мінінфраструктури.

Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв`язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20 травня 2008 №281/171/578/155 (далі - Інструкція) відпуск нафтопродуктів через АЗС може здійснюватися за готівку (пункт 10.3.1), за відомостями (за безготівковими розрахунками на підставі договорів між підприємством і споживачем) (пункт 10.3.2), за талонами (пункт 10.3.3), за платіжними картками (пункт 10.3.4).

Відповідно до пункту 34 Правил №1442 автомобілів та інших транспортних засобів населенню провадиться операторами АЗС через паливо-, масло- та газороздавальні колонки.

Порядок здійснення розрахункових операцій, зокрема у сфері торгівлі, визначений нормами Закону України Про застосування розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР (далі - Закон № 265/95-ВР), згідно з пунктами 1, 2 статті 3 якого суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані:

1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Для реєстрації розрахункових операцій на АЗС в Державному реєстрі реєстраторів розрахункових операцій зареєстровані спеціалізовані електронні контрольно-касові апарати, які забезпечують реєстрацію грошових коштів і надання розрахункових документів у єдиному технологічному циклі з відпусканням нафтопродуктів. Відпуск нафтопродуктів операторами АЗС через паливо-, масло- та газороздавальні колонки без проведення реєстрації операції з відпуску технічно виключається.

Наказом Міністерства фінансів України від 08.10.2012 року № 1057, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.10.2012 року за № 1744/22056, затверджено Порядок передачі інформації від реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв`язку до органів Державної податкової служби України.

Цим Порядком встановлюється механізм передачі електронних копій розрахункових документів, фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) / програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - ПРРО), фіскальних звітів ПРРО і повідомлень, що передбачені Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 липня 2016 року за № 918/29048, що необхідні для обліку роботи ПРРО фіскальним сервером контролюючого органу, дротовими або бездротовими каналами зв`язку до органів ДПС для суб`єктів господарювання, що використовують РРО/ПРРО.

Згідно з пунктом 1.5 розділу I цього Порядку суб`єкти господарювання, які використовують РРО (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі), повинні подавати до органів ДПС по дротових або бездротових каналах зв`язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці у пам`яті РРО або пам`яті модемів, які до них приєднані.

Верховний Суд у постанові від 16.05.2024 року по справі № 520/4564/23 зазначив, що у спірних правовідносинах, що склались з приводу дотримання платником податку законодавства, що регулює порядок застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, обставиною, що має бути досліджена, є саме розрахункова операція, а отже безпосереднім доказом, що підтверджує її вчинення, є розрахунковий документ.

Отже, суд вважає, що належним доказом, який підтверджує обставини, які підлягають доказуванню, є саме розрахунковий документ (фіскальний чек), створений в паперовій та/або електронній формі реєстратором розрахункових операцій, зареєстрованим на господарській одинці платника, або його електронна копія, подана платником до органів ДПС дротовими або бездротовими каналами зв`язку.

Збір, зберігання та використання електронних копій розрахункових документів, перевірку справжності та достовірності розрахункових документів забезпечує інформаційна система СОД РРО.

Судом під час розгляду справи встановлено, що позивач під час проведення перевірки не надав копії відповідних розрахункових документів (фіскальних чеків), які створювалися/видавалися при здійсненні розрахункових операцій з продажу підакцизних товарів.

З огляду на зазначене суд вважає, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Миколаївській області №34957/15-32-07-06 від 22.12.2023 року є таким, що відповідає нормам чинного законодавства, тому не підлягає скасуванню.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За приписами ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи висновок суду про відмову у задоволенні позовних вимог, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для стягнення з відповідача судового збору.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 8, 9, 10, 77, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ОЙЛ ПЛЮС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області №34957/15-32-07-06 від 22.12.2023 року - відмовити.

Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.

Суддя: Самойлюк Г.П.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2024
Оприлюднено22.11.2024
Номер документу123169057
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/25624/24

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 15.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні