Справа № 420/8643/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 листопада 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача Дмитрієвої Г.А., представник відповідача не з`явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження справу за позовною заявою Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області про визнання дій протиправними та незаконними, скасування пункту вимоги,
ВСТАНОВИВ:
Аварійно-рятувальний загін спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі за текстом АРЗ СП ГУ ДСНС) звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, в якому просить:
- визнати дії Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області при складанні пунктів 1 вимоги оформлених листом від 21.02.2024 № 152104-14/265-2024 "Про усунення виявлених порушень" протиправними та незаконними;
- скасувати пункт 1 вимоги (Провести роботу щодо відшкодування заподіяних втрат коштів резервного фонду державного бюджету внаслідок виплати додаткової премії працівникам ГУ ДСНС в Одеській області (фінансової частини, юридичного відділу, водіям транспортних засобів, обслуговуючому персоналу, тощо), які безпосередньо не залучалися до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів в районах ведення бойових дій, на суму 18 485 495,22 грн. (з них за КЕКВ 2111 Заробітна плата - 15 248 905,24 грн. та КЕКВ 2120 Нарахування на оплату праці - 3 236 589,98 грн.). У Разі неможливості забезпечення відшкодування, розглянути питання щодо відшкодування безпідставно відрахованих коштів з винної особи відповідно до норм статей 130-136 КЗпПУ), оформлених листом від 15.09.2023 № 152104-14/797-2023 "Про усунення виявлених порушень".
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до п. 3.2.2.1 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на IV квартал 2023 року та на підставі направлень, виданих начальником Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, ревізійною групою проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області за період з 01.01.2021 по 30.09.2023. За результатами проведеної ревізії було сформовано Акт ревізії від 19.01.2024 №152104-24/01.
Згідно даного Акту ревізії, встановлено порушення, а саме: «…всупереч вимогам частини першої статті 24 Бюджетного кодексу України, абз. 2 підпункту 5 пункту 1 Розпорядження КМУ №341-р та абз. 2 підпункту 5 пункту 1 Розпорядження КМУ №442-р коштами резервного фонду державного бюджету проведена незаконна виплата додаткової премії працівникам Загону (фінансової частини, юридичного відділу, сторожам, обслуговуючому персоналу, тощо), які безпосередньо не залучалися до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів в районах ведення бойових дій на суму 18 485 495,22 грн. (з них за KERB 2111 «Заробітна плата» - 15 248 905,24 грн. та KEКB 2120 «Нарахування на оплату праці» - 3 236 589,98 грн.), чим завдано втрат резервному фонду державного бюджетну».
АРЗ СП ГУ ДСНС не погоджуючись з його висновками підписано акт ревізії із запереченнями (зауваженнями), та листом від 24.01.2024 № 6028-159/6028 надіслав відповідачу обґрунтовані заперечення з цього питання. Відповідач листом від 16.02.2024 №152105-14/226-2024 відповідно до п.43 Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 №550, зі змінами (далі - Порядок № 550), надав висновок на заперечення, не змінюючи власну позицію.
Пунктом 1 Висновку відповідач не прийняв заперечення позивача, пославшись на неспростовність викладених в Акті ревізії «фактів», при цьому не зазначивши, які положення Бюджетного кодексу України було порушено АРЗ СП ГУ ДСНС як учасником бюджетного процесу при виконанні наказів та доручень органів управління - Державної служби України з надзвичайних ситуацій та Головного управління ДСНС України в Одеській області.
На підставі цього від відповідача також було отримано лист від 21.022024 №152104- 14/265-2024 «Щодо усунення порушень законодавства», з якого вбачається, що відповідачем заперечення не було враховано.
Позивач вважає, що вимога відповідача від 21.02.2024 №152104-14/265-2024 є протиправною та підлягає скасуванню.
Позивач вказав, що АРЗ СП ГУ ДСНС не є виконавцем вказаних розпоряджень, тому і не може порушити їх вимоги. Відповідальним виконавцем бюджетної програми КПКВК 1006280 - Державною службою з надзвичайних ситуацій, розпоряднику бюджетних коштів за даною бюджетною програмою КПКВК 1006280 - Головному управлінню ДСНС України в Одеській області було доведено розпорядження ДСНС «Про заохочення цивільних працівників» щодо надання пропозицій по додатковому преміюванню цивільних працівників, які виконували обов`язки безпосередньо в районах ведення бойових дій, а також на територіях, які зазнали обстрілів з метою підвищення їх соціального захисту, в тому числі які забезпечували діяльність підрозділів залежно від обсягу виконуваних робіт, навантаження, відповідальності тощо.
Даними листами передбачено, що пропозиції щодо преміювання працівників з вказанням посади, ПІБ та розміру преміювання для надання дозволу необхідно було надати до ДСНС України.
Головне управління ДСНС України в Одеській області на виконання доручень Державної служби України з надзвичайних ситуацій (як виконавця бюджетної програми згідно в т.ч. розпоряджень КМУ №№341-р, 442-р), направило вищевказані розпорядження ДСНС до АРЗ СП.
АРЗ СП ГУ ДСНС направляло кожного місяця листи до Головного управління ДСНС України в Одеській області з метою погодження отримання відповідних доплат для працівників установи. У свою чергу від Головного управління ДСНС України в Одеській надходило погодження для здійснення відповідних видатків, де зазначалось, що преміювання здійснити за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету.
Дані розпорядження ГУ ДСНС України в Одеській області прийняті відповідно до погоджень відповідальним виконавцем бюджетної програми - ДСНС України.
Таким чином, відповідальний виконавець бюджетної програми КПКВК 1006280 в частині додаткового фінансування за рахунок коштів, виділених розпорядженнями КМУ №№341-р, 442-р в межах наданих йому повноважень, визначених ч.4 ст.20 Бюджетного кодексу України, забезпечив цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідних бюджетних програм у межах визначених бюджетних призначень.
АРЗ СП ГУ ДСНС є підрозділом територіального підпорядкування із статусом державної аварійно-рятувальної служби, який утворено з метою запобігання, реагування та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру, проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, дослідження пожеж та надзвичайних ситуацій, пов`язаних з ними, проведення випробувальних та дослідних робіт у зоні відповідальності Загону, а також здійснення відповідно до вимог законодавства проведення первинної професійної підготовки (професійно-технічного навчання), перепідготовки та підвищення кваліфікації робітничих кадрів.
Згідно п. 1.9. Статуту, АРЗ СП ГУ ДСНС у своїй діяльності керується Конституцією України та Кодексом цивільного захисту України, законами України, Указами Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами у сфері рятувальної справи, цивільного захисту та діяльності аварійно-рятувальних служб, наказами МВС, ДСНС, ГУ ДСНС України в Одеській області, міжнародними договорами та Статутом.
Законом України «Про Дисциплінарний статут служби цивільного захисту» визначено сутність службової дисципліни, права та обов`язки осіб рядового і начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту, в тому числі слухачів і курсантів навчальних закладів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту (далі - особи рядового і начальницького складу), щодо її додержання, види заохочення та дисциплінарних стягнень і порядок їх застосування.
На момент проведення виплат працівникам, АРЗ СП ГУ ДСНС керувалося виключно розпорядженнями ГУ ДСНС України в Одеській області «Про заохочення працівників», які були чинними (ніким не оскаржувались, вичерпали свою дію одноразовим застосуванням).
З урахуванням наявних повноважень органу фінансового контролю, визначених постановою КМУ від 29.03.2002 р. № 415, в період з 01.01.2021 р. по 24.02.2022 р. та з 07.01.2023 р. по 30.09.2023 р. (період ревізії з 01.01.2021 по 30.09.2023) порушень використання коштів резервного фонду державного бюджету - не встановлено (відсутні).
Оспорювана Вимога контролюючого органу містить лише вимогу про забезпечення відшкодування до державного бюджету виплати додаткової премії працівникам АРЗ СП.
Позивач вважає, що стягнення зазначених у Вимозі сум додаткового преміювання з працівників АРЗ СП ГУ ДСНС не можливе з огляду на наступне: 1) працівники отримали додаткові премії цілком заслужено і обґрунтовано, згідно з рішенням вищого органу управління; 2) оскільки фінансування від ДСНС надходило на одну програму 1006280 «Забезпечення діяльності сил цивільного захисту» і один розрахунковий рахунок з обох фондів одночасно, не можливо навіть встановити коло осіб, яким отримувана додаткова премія профінансована з коштів загального фонду, а яким з резервного фонду державного бюджету.
У такій редакції вимога не відповідає приписам пункту 50 Порядку № 550. Не містить шляхів і способу усунення порушення, та притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні, у разі неможливості відшкодування зазначених у Вимозі коштів.
Позивач вказав, що твердження, викладені в Акті ревізії, щодо відсутності підтверджень участі того чи іншого працівника в залученні до гасіння пожеж, знешкодженні вибухових предметів, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, в районах ведення бойових дій, є необґрунтованими, оскільки розпорядження Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 року № 341-р та від та від 03 червня 2022 року № 442-р не містять вимог щодо такого підтвердження.
Позивач вважав, що виплата вказаних в Акті та Вимозі сум додаткового преміювання працівникам була проведена у встановленому порядку за окремими рішеннями ДСНС. Сама Вимога не обґрунтована, безпідставна, викладена з порушенням Порядку № 550.
Позивач зазначив, що додаткова премія працівників АРЗ СП ГУ ДСНС, які виконували обов`язки безпосередньо в районах ведення бойових дій, не має постійного характеру і не могла бути передбачена під час складання проекту бюджету на 2022 рік.
Також, згідно Акту ревізії, протягом березня-серпня 2022 року працівниками АРЗ СП ГУ ДСНС отримано додаткове преміювання частково за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету та частково за рахунок загального фонду державного бюджету. При цьому, до обґрунтованості та справедливості виплати додаткового преміювання, здійсненого за рахунок загального фонду державного бюджету, в органу контролю питань не виникало.
15.04.2024 року відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, згідно якого він заперечує проти задоволення позову, вказавши таке.
Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області відповідно до пункт 3.2.2.1 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на IV квартал 2023 року та на підставі направлень виданих начальником, ревізійною групою у складі: начальника відділу контролю у соціальній галузі та сфері культури Управління Свіргоцької Т.М. (направлення від 20.10.2023 №46), заступника начальника відділу контролю в галузі промисловості, енергетики, транспорту, ЖКГ, інфраструктури, зв`язку та фінансових послуг Управління Нарченко О.В. (направлення від 01.11.2023 №48), головного державного аудитора відділу контролю у соціальній галузі та сфери культури Управління Стасюк О.Ю. (направлення від 20.10.2023 №47) та начальника відділу контролю у сфері будівництва Управління Цвєтаєвої Т.М. (направлення від 15.11.2023 №51) проведена ревізія окремих питань фінансово-господарської діяльності Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області за період з 01.01.2021 по 30.09.2023. Ревізію проведено з 23.10.2023 по 12.01.2024 у відповідності до питань програми ревізії (зі змінами) з відома начальника АРЗ СП ГУ ДСНС Середюка Геннадія Васильовича та начальника відділення економіки і фінансів АРЗ СП ГУ ДСНС ОСОБА_1 . У журналі перевірок АРЗ СП ГУ ДСНС зроблено запис про проведення контрольного заходу.
На підставі акту ревізії від 19.01.2024 №152104-24/02 на адресу позивача була направлена вимога про усунення виявлених порушень від 21.02.2024 №152104-14/265-2024 у якій, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області вимагало до 25.03.2024 та щомісячно до 25 числа усунути порушення до їх повного відшкодування, виявлені ревізією окремих питань фінансово-господарської діяльності позивача.
Під час проведення ревізії дослідженням питання дотримання вимог законодавства при використанні коштів резервного фонду державного бюджету, виділених за Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 29.04.2022№341-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» та Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.06.2022 № 442-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» в частині оплати праці, встановлено, що в супереч вимогам частини першої статті 24 Бюджетного кодексу України, абз. 2 підпункту 5 пункту 1 розпорядження КМУ № 341-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» та абз. 2 підпункту 5 пункту 1 розпорядження КМУ від 03.06.2022 № 442-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» коштами резервного фонду державного бюджету проведена виплата додаткової премії працівникам АРЗ СП ГУ ДСНС в Одеській області (фінансової частини, юридичного відділу, водіям транспортних засобів, обслуговуючому персоналу, тощо), які безпосередньо не залучалися до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів в районах ведення бойових дій, на суму 18 485 495,22 грн. (з них за КЕКВ 2111 «Заробітна плата» - 15 248 905,24 грн. та КЕКВ 2120 «Нарахування на оплату праці» - 3 236 589,90 грн.), чим завдано втрат резервному фонду державного бюджету.
Ухвалою від 03.04.2024 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито загальне позовне провадження у справі з призначенням підготовчого засідання.
Ухвалою від 29.05.2024 року продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів.
Ухвалою від 17.07.2024 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.
У судове засідання, призначене на 06.11.2024 року о 10 год. 00 хв., з`явився представник позивача.
Представник відповідача у судове засідання, призначене на 06.11.2024 року на 10.00 год., повторно не з`явився, подав до суду 28.10.2024 року (вхід. №ЕС/58362/24 від 29.10.2024 року) заяву про відкладення розгляду справи через необхідність участі в іншому засіданні, що призначене на 11 год. 30 хв., в режимі відео конференції.
Враховуючи повторну неявку відповідача до суду, а також можливість взяти участь у даному засіданні, що призначене на півтори години раніше від засіданні в іншій справі, також у режимі відео конференції, суд ухвалив про розгляд справи за відсутності відповідача, згідно п.2 ч.3 ст.205 КАС України.
Під час судового розгляду справи у судовому засіданні 12.09.2024 року представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.
Під час судового розгляду справи у судовому засіданні 12.09.2024 року представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав, викладених у відзиві, просив у позові відмовити.
Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.
Судом встановлено, що відповідно до п. 3.2.2.1 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на IV квартал 2023 року та на підставі направлень, виданих начальником Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, ревізійною групою проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області за період з 01.01.2021 по 30.09.2023.
За результатами проведеної ревізії відповідачем складено Акт від 19.01.2024 №152104-24/01 ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області за період з 01.01.2021 року по 30.09.2023 року (а.с. 42-52, т. 2).
Перевіркою використання коштів резервного фонду державного бюджету встановлено наступне.
Так, ревізією використання коштів резервного фонду державного бюджету встановлено, що з метою підвищення обороноздатності держави в умовах воєнного стану, з резервного фонду державного бюджету відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України Державній службі з надзвичайних ситуацій за КПКВ 1006280 виділялось додаткове фінансування, яке в подальшому перерозподілялося територіальним органами ДСНС та підпорядкованим їм підрозділам.
Підпунктом 1 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 175 «Тимчасовий порядок виділення та використання коштів з резервного фонду бюджету в умовах воєнного стану» установлено, що в умовах воєнного стану виділення коштів з резервного фонду бюджету здійснюється за рішенням відповідно Кабінету Міністрів України у якому визначаються головний розпорядник бюджетних коштів, якому виділяються кошти з резервного фонду бюджету; напрям використання коштів з резервного фонду бюджету; обсяг коштів, що виділяються з резервного фонду бюджету; код програмної класифікації видатків та кредитування бюджету відповідно до напряму використання коштів резервного фонду бюджету та інші умови (щодо виділення, використання, ведення обліку, звітності) у разі необхідності.
Так, у 2022 році з загального фонду державного бюджету по КПКВ 1006280 АРЗ СП виділено коштів з резервного фонду державного бюджету в загальній сумі 53 624 189,0 грн у розрізі кодів економічної класифікації видатків.
Так, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22.03.2022 № 238-Р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» за КПКВ 1006280 виділено додаткове фінансування для здійснення виплати додаткової винагороди особам рядового та начальницького складу цивільного захисту, в тому числі АРЗ СП 13 732 400,0 грн, а саме:
- за КЕКВ 2112 «Грошове забезпечення військовослужбовців» в сумі 11 574 400,0 грн.;
- за КЕКВ 2120 «Нарахування на оплату праці» - 2 158 000,0 грн.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 19.04.2022 № 296-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» (далі - Розпорядження - № 296-р) по КПКВ 1006280 виділено 2 480 150,0 грн, які в повному обсязі профінансовані, а саме:
- за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» (далі - КЕКВ 2210)-534 800 грн;
- за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» (далі - КЕКВ 2240) -400000 грн;
- за КЕКВ 2250 «Видатки на відрядження» (далі - КЕКВ 2250) - 1 371 450 грн;
- за КЕКВ 2272 «Оплата водопостачання та водовідведення» - 8 900 грн;
- за КЕКВ 2273 «Оплата електроенергії» - 164 000 гривень.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 19.04.2022 № 302-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» ДСНС за КПКВ 1006280 виділено додаткове фінансування для утримання додаткової штатної чисельності утворених піротехнічних підрозділів та аварійно-рятувальних частин Державної служби з надзвичайних ситуацій, зокрема розподілено та профінансовано АРЗ СП в загальній сумі 820 300,0 грн, в тому числі за КЕКВ 2112-699 200,0 грн та за КЕКВ 2120- 121 100,0 гривень.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 29.04.2022 № 341-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» (далі - Розпорядження №341-р) за КПКВ 1006280 виділено додаткове фінансування для здійснення виплати додаткової винагороди особам рядового та начальницького складу та оплати праці окремим категоріям працівників, які в районах ведення бойових дій безпосередньо залучаються до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів, зокрема АРЗ СП в загальній сумі 11 045 100,0 грн, з яких за КЕКВ 2111 - 9 800 400,0 грн, за КЕКВ 2112 - 223 500,0 грн та КЕКВ 2120 - 1 021 200,00 гривень.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.06.2022 № 442-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» (далі - Розпорядження №442-р) за КПКВ 1006280 виділено додаткове фінансування для здійснення виплати додаткової винагороди особам рядового та начальницького складу та оплати праці окремим категоріям працівників, які в районах ведення бойових дій безпосередньо залучаються до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів, матеріально-технічного забезпечення, зокрема АРЗ СП в сумі 25 546 239,0 грн, а саме:
- за КЕКВ 2111 - 5 460 850,0 грн;
- за КЕКВ 2112 - 12 101 200,0 грн;
- за КЕКВ 2120 - 2 789 800,0 грн;
- за КЕКВ 2240 - 70 000,0 грн;
- за КЕКВ 3110 - 5 124 789,0 грн.
Ревізією використання коштів резервного фонду в частині матеріально-технічного та іншого забезпечення встановлено, що за рахунок коштів резервного фонду проведені капітальні видатки за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового використання» на загальну суму 5 124 789,00 грн та здійснено придбання товарно-матеріальних цінностей за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» на загальну суму 534 800,00 гривень.
Так, АРЗ СП в 2022 році здійснено капітальні видатки з придбання модулів санітарних та житлових для особового складу на загальну суму 5 697 608,11 грн, з них кошти резервного фонду 5 124 789,0 гривень.
У ході ревізії встановлено, що на підставі наказу «Про передачу матеріальних цінностей» ГУ ДСНС України в Одеській області від 14.06.2023 № НГ-174/60 від 14.06.2023, АРЗ СП ГУ ДСНС України в Одеській області передає безкоштовно до ГУ ДСНС України в Одеській області матеріальні цінності, а саме: модуль для проживання особового складу (модуль житловий збірно-розбірний V3.1 6005*2435 Н-2900 в кількості 3 одиниці та модуль санітарний в кількості 1 одиниця), що підтверджено накладними від 15.06.2023 № 420 та від 15.06.2023 № 421 на загальну суму 1 899 202,73 гривні.
Ревізією повноти оприбуткування та фактичного використання придбаних модулів санітарних та модулів житлових для особового складу, порушень не встановлено.
В ході ревізії проведена інвентаризація модулів для проживання та модулів санітарних, за результатами інвентаризації, лишків чи нестач не встановлено.
Разом з цим за рахунок коштів резервного фонду проведено видатки за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» на загальну суму 584 209,20 грн, з них кошти резервного фонду 534 800,00 гривень. АРЗ СП придбано запасні частини для автомобільного транспорту (акумулятори та автомобільні шини). Вибірковою ревізією повноти оприбуткування за жовтень та листопад 2022 року та фактичного використання за квітень 2023 року, порушень не встановлено.
Ревізією використання коштів резервного фонду в частині проведення видатків на відрядження встановлено, що за рахунок коштів резервного фонду проведені видатки за КЕКВ 2250 «Видатки на відрядження» у 2022 році на загальну суму 1 371 450,0 гривень.
Ревізією дотримання вимог законодавства при використанні коштів резервного фонду, виділених з державного бюджету за Розпорядженнями № 341-р та № 442-р в частині оплати праці окремих працівників встановлено наступне.
З метою підвищення обороноздатності держави в умовах воєнного стану, з резервного фонду державного бюджету виділено ДСНС України за програмою 1006280 додаткове фінансування, яке в подальшому перерозподілялося територіальним органами ДСНС та підпорядкованим їм підрозділам.
Згідно частини першої статті 24 Бюджетного кодексу України резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету.
Такими видатками є видатки на виплату додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу ДСНС, яка установлена постановою КМУ від 28 лютого 2022 року № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» на період дії воєнного стану.
Підпунктом 1 пункту 2 постанови КМУ від 01 березня 2022 р. № 175 «Тимчасовий порядок виділення та використання коштів з резервного фонду бюджету в умовах воєнного стану» установлено, що в умовах воєнного стану виділення коштів з резервного фонду бюджету здійснюється за рішенням відповідно Кабінету Міністрів України у якому визначаються головний розпорядник бюджетних коштів, якому виділяються кошти з резервного фонду бюджету; напрям використання коштів з резервного фонду бюджету; обсяг коштів, що виділяються з резервного фонду бюджету; код програмної класифікації видатків та кредитування бюджету відповідно до напряму використання коштів резервного фонду бюджету та інші умови (щодо виділення, використання, ведення обліку, звітності) у разі необхідності.
Так, Розпорядженнями № 341-р та № 442-р ДСНС за КПКВ 1006280 виділено додаткове фінансування для здійснення виплати додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу цивільного захисту та оплати праці окремим категоріям працівників, які в районах ведення бойових дій безпосередньо залучаються до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів.
Згідно довідок про зміни до кошторису на 2022 рік за КПКВК 1006280 АРЗ СП ГУ ДСНС в Одеській області збільшено бюджетні асигнування, а саме:
виділені розпорядженням №341: за КЕКВ 2111 - 9 800 400,0 грн, за КЕКВ 2112-223 500,0 грн та КЕКВ 2120 - 1 021 200,00 гривень.
виділені розпорядженням №442: за КЕКВ 2111 - 5 460 850,0 грн, за КЕКВ 2112-12 101 200,0 грн та за КЕКВ 2120-2 789 800,0 гривень.
Ревізією дотримання вимог законодавства в частині виплати додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу АРЗ СП ГУ ДСНС в Одеській області за травень-липень 2022 року порушень не встановлено.
Ревізією використання коштів резервного фонду, виділених розпорядженням №341 та №442 на оплату праці окремим категоріям працівників встановлено наступне.
Протягом періоду з квітня по вересень 2022 року (за березень - серпень 2022 року) за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету з метою підвищення рівня соціального захисту працівників щомісячно на підставі наказів нараховувалось та виплачувалось додаткове преміювання працівникам АРЗ СП ГУ ДСНС в Одеській області, які фактично здійснювали свої посадові обов`язки на робочих місцях та не були залучені до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів в районах ведення бойових дій.
Отже, згідно Акту ревізії, всупереч вимогам частини першої статті 24 Бюджетного кодексу України, абз. 2 підпункту 5 пункту 1 розпорядження КМУ № 341-р та абз. 2 підпункту 5 пункту 1 розпорядження КМУ № 442-р коштами резервного фонду державного бюджету проведена незаконна виплата додаткової премії працівникам Загону (фінансової частини, юридичного відділу, сторожам, обслуговуючому персоналу, тощо), які безпосередньо не залучалися до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів в районах ведення бойових дій, на суму 18 485 495,22 грн (з них за КЕКВ 2111 «Заробітна плата» - 15 248 905,24 грн та КЕКВ 2120 «Нарахування на оплату праці» - З 236 5 89,98 грн), чим завдано втрат резервному фонду державного бюджету.
Окрім додаткового преміювання коштами резервного фонду, протягом 2022 року цивільним працівникам за результатами роботи виплачувалась місячна премія в межах кошторисних призначень, яка в середньому становила близько 100% нарахованої заробітної плати. Копія розрахунку до кошторису на виплату заробітної плати на 2022 ріку Додатку 5 до акта.
Рівень оплати праці неатестованих працівників у 2022 році в порівнянні з 2021 роком збільшився в середньому близько на 50%, при виконанні працівниками того ж обсягу роботи.
Висновок Акту ревізії такий: ревізією законності використання коштів резервного фонду державного бюджету встановлено факти незаконної виплати додаткової премії працівникам (фінансової частини, юридичного відділу, сторожам, обслуговуючому персоналу, тощо), які безпосередньо не залучалися до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів в районах ведення бойових дій, на суму 18 485 495,22 грн, чим завдано втрат резервному фонду державного бюджету.
Відповідач листом від 16.02.2024 №152105-14/226-2024 відповідно до п.43 Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 №550, зі змінами (далі - Порядок № 550), надав висновок на заперечення, затверджений 16.02.2024 року (а.с. 53-61, т. 2).
Листом від 21.02.2024 р. №152104-14/265-2024 Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області надіслало АРЗ СП вимогу щодо усунення порушень законодавства, пунктом 1 якої зобов`язало: провести роботу щодо відшкодування заподіяних втрат коштів резервного фонду державного бюджету внаслідок виплати додаткової премії працівникам АРЗ СП ГУ ДСНС в Одеській області (фінансової частини, юридичного відділу, водіям транспортних засобів, обслуговуючому персоналу, тощо), які безпосередньо не залучалися до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів в районах ведення бойових дій, на суму 18 485 495,22 грн (з них за КЕКВ 2111 Заробітна плата - 15 248 905,24 грн та КЕКВ 2120 Нарахування на оплату праці - 3 236 589,98 грн). У разі неможливості забезпечення відшкодування, розглянути питання щодо відшкодування безпідставно відрахованих коштів з винної особи відповідно до норм статей 130-136 КЗпПУ.
Вичерпну інформацію про вжиті заходи з усунення порушень та недоліків разом із завіреними копіями первинних, розпорядчих та інших документів щодо відшкодування порушень надати до 25.03.2024 року та щомісяця до 25 числа надавати інформацію про стан усунення порушень до їх повного відшкодування.
Не погоджуючись з правомірністю вказаної вимоги, а також дій відповідача щодо її складання АРЗ СП ГУ ДСНС звернулося з даним позовом до суду.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст.1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року №2939-XII (далі - Закон №2939-XII) здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
Орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, цим Законом, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.
Частинами першою і другою статті 2 Закону №2939-XII встановлено, що головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, в тому числі суб`єктах господарювання, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків акцій (часток) належить суб`єктам господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.
Згідно ст.10 Закону №2939-XII органу державного фінансового контролю надається право, зокрема, перевіряти в ході державного фінансового контролю грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, документи щодо проведення закупівель, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (коштів, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо) та при виявленні збитків, завданих державі чи підприємству, установі, організації, що контролюється, визначати їх розмір у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до п.7 ст.10 Закону №2939-XII органу державного фінансового контролю надається право пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства
Згідно п.16 Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого Постановою КМУ від 20.04.2006р. №550, ревізія проводиться шляхом: документальної перевірки, що передбачає встановлення відповідності законодавству установчих, фінансових, бухгалтерських (первинних і зведених) документів, статистичної, фінансової та бюджетної звітності, господарських договорів, розпорядчих та інших документів об`єкта контролю, пов`язаних із плануванням і провадженням фінансово-господарської діяльності, веденням бухгалтерського обліку, складенням фінансової звітності (далі - документи об`єкта контролю). Надання документів об`єкта контролю посадовим особам органу державного фінансового контролю забезпечується керівником об`єкта контролю чи його заступником у строк, який зазначається посадовими особами органу державного фінансового контролю у вимозі про надання документів та встановлюється з урахуванням запитуваного обсягу таких документів.
У частині другій статті 15 Закону №2939-XII закріплено, що законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов`язковими для виконання службовими особами об`єктів, що контролюються.
Пунктом 19 частини першої статті 4 КАС України визначено, що індивідуальний акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
За своєю природою ненормативні правові акти, на відміну від нормативних, встановлюють не загальні правила поведінки, а конкретні приписи, звернені до окремого індивіда чи юридичної особи, застосовуються одноразово й після реалізації вичерпують свою дію (абзац четвертий пункту 1 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 23.06.1997р. №2-зп).
У пункті 5 рішення Конституційного Суду України від 22.04.2008р. №9-рп/2008 вказано, що при визначенні природи «правового акта індивідуальної дії» правова позиція Конституційного Суду України ґрунтується на тому, що «правові акти ненормативного характеру (індивідуальної дії)» стосуються окремих осіб, «розраховані на персональне (індивідуальне) застосування» і після реалізації вичерпують свою дію.
Таким чином, вимога органу державного фінансового контролю, спрямована на коригування роботи підконтрольної організації та приведення її у відповідність із вимогами законодавства, є обов`язковою до виконання. Стосовно відшкодування виявлених збитків, завданих державі чи об`єкту контролю, то про їх наявність може бути зазначено у вимозі, але вони не можуть бути примусово стягнуті шляхом вимоги, оскільки такі збитки відшкодовуються у добровільному порядку або шляхом звернення до суду з відповідним позовом.
Отже, правова природа письмової вимоги контролюючого органу породжує правові наслідки, зокрема обов`язки для свого адресата, а відтак наділена рисами акту індивідуальної дії з урахуванням її змістовної складової, незалежно від форми документа, в якому вона міститься, і такий акт може бути предметом судового контролю в порядку адміністративного судочинства у разі звернення із відповідним позовом.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 29.03.2023 р. у справі №160/17775/21.
Як вбачається з матеріалів справи, в ході ревізії позивача досліджувалось питання використання коштів резервного фонду державного бюджету в частині додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу цивільного захисту та оплати праці окремим категоріям працівників.
У перевіряємий період порядок використання коштів з резервного фонду визначався Постановою КМУ від 01.03.2022р. №175 «Тимчасовий порядок виділення та використання коштів з резервного фонду бюджету в умовах воєнного стану».
Державній службі з надзвичайних ситуацій кошти з резервного фонду державного бюджету виділялись у 2022 році на підставі розпоряджень КМУ від 22.03.2022 р. №238-р, від 19.04.2022 р. №96-р, від 29.04.2022 р. №341-р, від 03.06.2022 р. №442-р.
Позиція відповідача полягає в тому, що напрямом використання коштів резервного фонду, виділених розпорядженнями КМУ №341-р та №442-р, є здійснення оплати праці окремим категоріям працівників, які в районах ведення бойових дій безпосередньо залучаються до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів.
Під час ревізії були перевірені документи, які підтверджують залучення працівників до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів (накази по особовому складу з адміністративно-кадрових питань, з основної діяльності, рапорти та подорожні листи) і встановлено, що відповідачем були включені до наказів працівники, які не були залучені безпосередньо до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в районах ведення бойових дій. Таким чином, відповідачем було встановлено, що виплату з резервного фонду державного бюджету, як додаткове преміювання працівників, які фактично здійснювали свої посадові обов`язки на робочих місцях та не були безпосередньо залучені до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в районах ведення бойових дій.
Відповідно до частини першої статті 13 Бюджетного кодексу України бюджет може складатися із загального та спеціального фондів.
Згідно ч.5 ст.13 БК України розподіл бюджету на загальний та спеціальний фонди, їх складові частини визначаються виключно цим Кодексом та законом про Державний бюджет України.
Частиною першою статті 24 БК України передбачено, що резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету. Порядок використання коштів з резервного фонду бюджету визначається КМУ.
Абзацом першим частини другої статті 24 БК України встановлено, що рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету приймаються відповідно КМУ, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами місцевого самоврядування.
Згідно ст.1 Указу Президента України від 24.02.2022 р. №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 р. №2102-ІХ, із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб в Україні введено воєнний стан, строк дії якого відповідними Указами Президента України продовжувався та діє на час розгляду справи.
Підпунктом 1 п.2 Постанови №175 установлено, що в умовах воєнного стану виділення коштів з резервного фонду бюджету здійснюється за рішенням відповідно КМУ, місцевої державної адміністрації, військової адміністрації, виконавчого органу відповідної ради, у якому визначаються:
головний розпорядник бюджетних коштів, якому виділяються кошти з резервного фонду бюджету;
напрям використання коштів з резервного фонду бюджету;
обсяг коштів, що виділяються з резервного фонду бюджету;
код програмної класифікації видатків та кредитування бюджету відповідно до напряму використання коштів резервного фонду бюджету та інші умови (щодо виділення, використання, ведення обліку, звітності) у разі необхідності. Структура кодування програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету для бюджетних програм, видатки або кредитування за якими здійснюються за рахунок резервного фонду, для яких п`ятим знаком визначається цифра 7, може не застосовуватися.
Отже, напрями використання коштів з резервного фонду Державного бюджету України визначались у відповідному рішенні КМУ.
Згідно п.п.5 п.1 розпорядження КМУ від 29.04.2022 р. №341-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» Міністерству внутрішніх справ виділено 28102234,7 тис. грн., у тому числі Державній службі з надзвичайних ситуацій за програмою 1006280 «Забезпечення діяльності сил цивільного захисту» 1293908,4 тис. грн., з них 1173908,4 тис. грн. для здійснення виплати додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу цивільного захисту та оплати праці окремим категоріям працівників, які в районах ведення бойових дій безпосередньо залучаються до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів; 120000 тис. грн. для виплати одноразової грошової допомоги у зв`язку із загибеллю (смертю) осіб рядового і начальницького складу цивільного захисту.
Відповідно до п.п.5 п.1 розпорядження КМУ від 03.06.2022 р. №442-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» Міністерству внутрішніх справ виділено 34382852,6 тис. грн., у тому числі Державній службі з надзвичайних ситуацій за програмою 1006280 «Забезпечення діяльності сил цивільного захисту» 2483073,5 тис. грн., з них 2208531,5 тис. грн. для здійснення виплати додаткової винагороди та грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу цивільного захисту, а також оплати праці окремим категоріям працівників, які в районах ведення бойових дій безпосередньо залучаються до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів; 274542 тис. грн. для матеріально-технічного забезпечення.
Відтак, напрямками використання коштів з резервного фонду Державного бюджету України розпорядженням КМУ №341-р і розпорядженням КМУ №442-р за бюджетною програмою 1006280 «Забезпечення діяльності сил цивільного захисту» визначено здійснення виплати додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу цивільного захисту та здійснення оплати праці окремим категоріям працівників, які в районах ведення бойових дій безпосередньо залучаються до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів.
Тобто, оплата праці за рахунок коштів з резервного фонду Державного бюджету України відповідно до вказаних розпоряджень КМУ могла бути проведена працівникам, оплата праці яких здійснюється за бюджетною програмою 1006280 «Забезпечення діяльності сил цивільного захисту», за умови, що ці працівники працювали у період, за який здійснюється виплата заробітної плати, в районах ведення бойових дій, а також (але не виключно) залучались до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів.
Нормативно-правові акти мають визначені межі дії. Це часові та територіальні межі, а також межі поширення на суб`єктів права, що в теорії держави і права визначається поняттям "дія акту за колом осіб". Це здатність акта створювати юридичні наслідки для тих чи інших суб`єктів права.
За цією ознакою акти поділяються на загальні - які створюють наслідки для всіх суб`єктів та спеціальні - які можуть поширюватися тільки на певну категорію осіб (спеціальних суб`єктів) унаслідок диференціації правового регулювання.
Суб`єктами, на яких поширюється дія (створюються правові наслідки) розпоряджень Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 року № 341-р та від 03 червня 2022 року №442-р є зазначені в ньому Міністерство фінансів, Міністерство економіки, Державна казначейська служба, Міністерство внутрішніх справ та центральні органи виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України.
Отже, суд доходить висновку що АРЗ СП ГУ ДСНС не є виконавцем вказаних розпоряджень, тому і не може порушити його вимоги.
Суд бере до уваги доводи позивача, що АРЗ СП ГУ ДСНС не має окремої програми та рахунків резервного фонду, і не розпоряджалось такими коштами. Кошти резервного фонду були профінансовані ДСНС України через ГУ ДСНС України в Одеській області по бюджетній програмі 1006280 «Забезпечення діяльності сил цивільного захисту» на КЕКВ 2111 «Заробітна плата».
Повноваження позивача були лише в нарахуванні і виплаті суми преміювання особам, раніше погодженим з ДСНС з обсягів фінансування, які надійшли на КЕКВ 2111 «Заробітна плата», що підтверджується наданими позивачем копіями листів ДСНС. Окрема звітність по надходженню і витрачанню асигнувань резервного фонду також не складалась в зв`язку із відсутністю окремої бюджетної програми резервного фонду у Головному управлінні.
За бюджетною програмою 1006280 «Забезпечення діяльності сил цивільного захисту» також щомісячно на підставі затвердженої ДСНС України лімітної довідки, кошторису на 2022 рік і планів асигнувань загального фонду бюджету по КЕКВ 2111 надходили від ДСНС України через ГУ ДСНС України в Одеській області бюджетні асигнування загального фонду на видатки на заробітну плату штатних працівників на один розрахунковий рахунок, на нього ж надходили кошти резервного фонду.
Слід зазначити, що паспорт бюджетної програми 1006280 «Забезпечення діяльності сил цивільного захисту» на 2022 рік, затверджено наказом МВС України від 14.02.2022 № 126, згідно з яким, головним розпорядником коштів є Міністерство внутрішніх справ України.
Оспорювана Вимога контролюючого органу містить лише вимогу про проведення роботи щодо відшкодування заподіяних втрат коштів. При цьому відповідачем не зазначено, яким чином цю роботу можливо здійснити, а в разі неможливості відшкодування - не визначено, яка вина особа їх повинна відшкодовувати.
Резюмуючи викладене, суд дійшов висновку, що п.1 вимоги Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, оформленої листом від 21.02.2024 № 152104-14/265-2024 "Про усунення виявлених порушень", є протиправним та підлягає скасуванню.
При цьому, суд звертає увагу на помилкове посилання у другій позовній вимозі позивача на лист «від 15.09.2023 № 152104-14/797-2023, оскільки спірна вимога відповідача була оформлена листом саме від 21.02.2024 № 152104-14/265-2024. Тому суд, задовольняючи дану вимогу, вказує у рішенні правильні реквізити листа відповідача.
При цьому, не підлягає задоволенню вимога позивача про визнання дій відповідача при складанні п.1 Вимоги, оформленої листом від 21.02.2024 № 152104-14/265-2024 "Про усунення виявлених порушень" протиправними та незаконними, оскільки зазначені дії є складовою частиною процесу прийняття відповідачем спірної вимоги, і права позивача порушуються самою вимогою, а не діями відповідача з її складання.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З огляду на зазначене, позов Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області підлягає частковому задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.3 ст.139 КАС України, суд розподіляє між сторонами судові витрати пропорційно до задоволених позовних вимог та стягує за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача судовий збір у розмірі 3028 грн. (6056 грн. / 2 = 3028 грн.).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 139, 241-246, 293 України, суд,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (адреса: Тираспольське шосе, 14, м. Одеса, 65085, код ЄДРПОУ 35303860) до Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області (адреса: вул. Преображенська, 28, м. Херсон, 73000, код ЄДРПОУ ВП 41168685) задовольнити частково.
Пункт 1 вимоги Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, оформленої листом від 21.02.2024 № 152104-14/265-2024 "Про усунення виявлених порушень" (Провести роботу щодо відшкодування заподіяних втрат коштів резервного фонду державного бюджету внаслідок виплати додаткової премії працівникам АРЗ СП ГУ ДСНС в Одеській області (фінансової частини, юридичного відділу, водіям транспортних засобів, обслуговуючому персоналу, тощо), які безпосередньо не залучалися до гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, знешкодження вибухонебезпечних предметів в районах ведення бойових дій, на суму 18485495,22 грн., з них за КЕКВ 2111 Заробітна плата - 15248905,24 грн та КЕКВ 2120 Нарахування на оплату праці - 3236589,98 грн. У разі неможливості забезпечення відшкодування, розглянути питання щодо відшкодування безпідставно відрахованих коштів з винної особи відповідно до норм статей 130-136 КЗпПУ) - скасувати.
У решті позову відмовити.
Стягнути з Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області судові витрати в сумі 3028 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складено 18 листопада 2024 року.
Суддя В.В. Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2024 |
Оприлюднено | 22.11.2024 |
Номер документу | 123169273 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні