ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 листопада 2024 року справа №360/1124/23
м. Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі суддів: Гайдара А.В., Блохіна А.А., Казначеєва Е.Г., розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2023 року (головуючий суддя І інстанції Кисельова Є.О.), складене в повному обсязі 04 грудня 2023 року, у справі № 360/1124/23 за позовом ОСОБА_1 до Луганської обласної державної адміністрації про визнання протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) до Луганської обласної державної адміністрації (далі ЛОДА, відповідач), в якій позивач просить суд:
- визнати протиправними дії Луганської обласної державної адміністрації щодо відмови провідному спеціалісту загального відділу апарату Луганської обласної державної адміністрації ОСОБА_1 у скасуванні припинення дії трудового договору та його відновлення, згідно її заяви від 02.06.2023;
- зобов`язати Луганську обласну державну адміністрацію скасувати припинення дії трудового договору та відновити його дію у відношенні провідного спеціаліста загального відділу апарату Луганської обласної державної адміністрації ОСОБА_1 з 02.06.2023;
- стягнути з Луганської обласної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 02.06.2023 по день ухвалення судового рішення з відрахуванням обов`язкових податків та зборів.
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2023 року відмовлено у задоволені позовних вимог.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, позивач подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права просила скасувати рішення суду першої інстанції та задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що відмова у скасуванні призупинення дії трудового договору та його відновлення на підставі листа 3 управління ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях від 02.07.2023 № 78/3/2-1398/73 є протиправною, прийнятою всупереч положенням Конституції України, Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», Закону України «Про держану службу».
Також апелянт вважає, що відповідачем не наведено нормативного обґрунтування відсутності підстав скасування призупинення дії трудового договору позивача, та створено дискримінаційні умови щодо проходження державної служби виключно для позивача, які є наслідком обмеження її конституційного права на працю в порівняні з іншими працівниками та, в обґрунтування доводів апеляційної скарги, посилається на правові позиції Верховного Суду.
Сторони в судове засідання не викликались.
Апеляційним судом витребувано у Луганського окружного адміністративного суду справу, однак листом суд першої інстанції повідомив, що справа в паперовому вигляді не формувалась. Також повідомлено, що всі документи експортовано в комп`ютерну програму «Діловодство спеціалізованого суду».
Відтак, апеляційний суд вважає за можливе здійснити апеляційний перегляд за документами, наявними в підсистемі «Електронний суд».
Суд апеляційної інстанції, заслухав доповідь судді-доповідача, перевірив матеріали справи і обговорив доводи апеляційної скарги, перевірив юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідив правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.
ОСОБА_1 працює в Луганській обласній державній адміністрації з 2008 року та перебуває на посаді державної служби провідного спеціаліста загального відділу апарату Луганської обласної державної адміністрації з 04.05.2016.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» (далі Закон) указами Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ, від 14.03.2022 № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 15.03.2022 № 2119-ІХ, від 18.04.2022 № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 21.04.2022 № 2212-ІХ, від 17.05.2022 № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 22.05.2022 № 2263-ІХ, від 12.08.2022 № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 15.08.2022 № 2500-ІХ, від 07.11.2022 № 757/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 16.11.2022 № 2738-ІХ, від 06.02.2023 № 58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 07.02.2023 № 2915-IX, від 01.05.2023 № 254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 02.05.2023 № 3057-IX, від 26.07.2023 № 451/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 27.07.2023 № 3275-IX в Україні введено (відповідно продовжено) воєнний стан.
Станом на час розгляду справи воєнний стан в Україні не припинено та не скасовано (стаття 7 Закону).
Згідно із частиною першою статті 4 Закону на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи військові адміністрації.
Облдержадміністрація (обласна військова адміністрація) утворена відповідно до статті 4 Закону Указом Президента України від 24.02.2022 № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій».
Облдержадміністрація у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про оборону України», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», «Про критичну інфраструктуру», Законом та іншими нормативно-правовими актами (частина перша статті 15 Закону).
Відповідно до пунктів 2, 8 частини шостої статті 15 Закону начальник військової адміністрації організовує роботу відповідної військової адміністрації та здійснює керівництво її діяльністю; видає накази та розпорядження у межах своїх повноважень, які мають таку ж юридичну силу, що і рішення відповідної ради.
Після введення в Україні воєнного стану головою та посадовими особами облдержадміністрації вжиті заходи з організації діяльності облдержадміністрації в умовах неможливості роботи за місцем її реєстрації.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходження облдержадміністрації зареєстровано за адресою: проспект Центральний, 59, місто Сєвєродонецьк, область Луганська, 93405.
Сєвєродонецька міська територіальна громада Луганської області була включена до Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 10.12.2022, затвердженого наказом Мінреінтеграції від 25.04.2022 № 75 (зі змінами), який втратив чинність відповідно до пункту 2 наказу Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі наказ Мінреінтеграції № 309).
Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Мінреінтеграції № 309, датою початку тимчасової окупації Сєвєродонецької міської територіальної громади (код UA44120110000010163) є 25.06.2022.
Розпорядженням голови від 03.03.2022 № 902 запроваджено режим дистанційної роботи для першого заступника та заступників голови (пункт 1), запроваджено виконання завдань за межами адміністративних будівель облдержадміністрації (далі адмінбудівлі) керівниками її структурних підрозділів та керівником апарату (пункт 2), керівнику апарату та керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації доручено запровадити за зверненнями державних службовців виконання ними завдань за межами адмінбудівель та режим дистанційної роботи для інших працівників облдержадміністрації (пункт 3), в разі неможливості забезпечити режим дистанційної роботи чи виконання завдань за межами адмінбудівель керівнику апарату та керівникам структурних підрозділів доручено оформлювати простій не з вини працівника для державних службовців та інших працівників з оплатою в розмірі окладу (пункт 4), встановлено, що заходи, передбачені пунктами 1-4 цього розпорядження, діють до усунення загроз, що їх спричинили, та скасовуються шляхом видання відповідного розпорядження голови (пункт 5).
Наказом керівника апарату облдержадміністрації від 15.03.2022 № 5 «Про встановлення простою працівникам апарату облдержадміністрації» встановлено початок простою із 16.03.2022 до стабілізації ситуації в Україні та припинення обставин, що зумовили простій, для працівників апарату облдержадміністрації згідно із додатком (у тому числі позивачу) (пункт 1) та передбачено, що після повідомлення за допомогою засобів зв`язку про закінчення простою в умовах відсутності небезпеки для життя та здоров`я працівники зобов`язані стати до роботи наступного дня після повідомлення про закінчення простою (пункт 2).
З дати видання наказу керівника апарату облдержадміністрації від 15.03.2022 № 5 «Про встановлення простою працівникам апарату облдержадміністрації» до 07.11.2022 (дати видання розпорядження від 07.11.2022 № 436 «Про призупинення дії трудового договору з окремими державними службовцями апарату облдержадміністрації») з простою поступово виведено більше 75 % працівників апарату облдержадміністрації.
Таким чином, ОСОБА_1 з 16.03.2022 перебувала у простої.
Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Мінреінтеграції № 309, вся територія Луганського району, у тому числі місто Луганськ, тимчасово окупована з 07.04.2014.
Населені пункти Луганського району включені до переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085 (в редакції від 02.02.2022 № 117-р).
Безпосереднім керівником позивача начальником загального відділу апарату облдержадміністрації Ігнатьєвою Іриною на ім`я керівника апарату облдержадміністрації направлено доповідну записку від 04.11.2022 щодо констатації факту переміщення ОСОБА_1 на непідконтрольну територію України з середини березня 2022 року.
Доповідною запискою від 04.11.2022 начальник загального відділу апарату облдержадміністрації доповіла керівнику апарату облдержадміністрації, що ОСОБА_1 в березні 2022 року перемістилися на непідконтрольну територію України. Місцезнаходження позивача на непідконтрольній українській владі території виключають можливість надання їй завдань стосовно виконання своїх посадових обов`язків в умовах воєнного стану.
Керівником апарату облдержадміністрації голові ЛОДА доповідною запискою від 04.11.2022 доведено відповідну інформацію стосовно ОСОБА_1 та запропоновано призупинити з позивачем дію трудового договору до припинення або скасування воєнного стану, а у період воєнного стану до переміщення ОСОБА_1 на підконтрольну українській владі територію і налагодження інформаційно-телекомунікаційного зв`язку із нею для подальшого залучення до роботи.
Констатація факту перебування ОСОБА_1 на непідконтрольній українській владі території станом на 04.11.2022 стала приводом для ініціювання призупинення з нею трудового договору.
Розпорядженням голови облдержадміністрації від 07.11.2022 № 436 «Про призупинення дії трудового договору з окремими державними службовцями апарату облдержадміністрації» на підставі статті 13 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» та у зв`язку із обумовленою воєнним станом неможливістю обох сторін трудових відносин виконувати обов`язки, передбачені трудовим договором, призупинено дію трудового договору з ОСОБА_1 та ще з трьома працівниками апарата облдержадміністрації з 07.11.2022 на строк не більше ніж період дії воєнного стану (пункт 1) та встановлено, що умовами відновлення дії трудового договору із ОСОБА_1 та іншими працівниками є припинення або скасування воєнного стану на підставі статті 7 Закону, а у період дії воєнного стану переміщення на підконтрольну українській владі територію і налагодження інформаційно-телекомунікаційного зв`язку із ним для подальшого залучення до роботи (пункт 2).
Розпорядженням голови Луганської облдержадміністрації начальника обласної військової адміністрації від 19.05.2023 № 98 «Про зміну тимчасового місцезнаходження Луганської обласної державної адміністрації обласної військової адміністрації та її структурних підрозділів в умовах воєнного стану» змінено тимчасове місцезнаходження Луганської обласної державної адміністрації-обласної військової адміністрації та її структурних підрозділів з міста Сєвєродонецька на місто Дніпро без зміни місцезнаходження юридичних осіб, відомості про які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (пункт 1). Керівнику апарату, керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації із статусом юридичних осіб публічного права: за погодженням із головою обласної державної адміністрації начальником обласної військової адміністрації, заступниками голови облдержадміністрації згідно із розподілом обов`язків вжити заходів щодо організації роботи підпорядкованих структурних підрозділів з 01.07.2023 у м. Дніпрі з урахуванням реальної потреби та можливості (абз. 2 пункту 4); запровадити для державних службовців та працівників облдержадміністрації, які перебувають на території України, дистанційну роботу у разі наявності організаційних та технічних можливостей для виконання їх посадових обов`язків. У разі неможливості забезпечення режиму дистанційної роботи, за наявності підстав оформлювати простій не з вини працівника, з оплатою в розмірі окладу або призупиняти дію трудового договору (абз. 3 пункту 4).
Враховуючи вказане розпорядження, наказом керівника апарату облдержадміністрації від 01.06.2023 № 4 «Про організацію роботи апарату облдержадміністрації в умовах воєнного стану» розпочато з 01.07.2023 державним службовцям, іншим працівникам апарату згідно з додатком 1 виконання покладених завдань та повноважень у місті Дніпрі, за адресою орендованих приміщень Луганської обласної державної адміністрації обласної військової адміністрації, припинивши їм виконання завдань за межами адміністративної будівлі облдержадміністрації, дистанційну роботу, простій відповідно (пункт 1); запроваджено з 01.07.2023 державним службовцям згідно з додатком 2 режим дистанційної роботи, враховуючи організаційні і технічні можливості для виконання посадових обов`язків, припинивши виконання ними завдань за межами адміністративної будівлі облдержадміністрації. (пункт 2).
02.06.2023 ОСОБА_1 звернулася до голови облдержадміністрації с заявою щодо відновлення дії трудового договору у зв`язку з переміщенням на підконтрольну українській владі територію та наявністю умов для виконання її посадових обов`язків.
У зв`язку з специфікою функцій облдержадміністрації у сфері оборони в цілому та у період дії воєнного стану зокрема, неприпустимістю витоку інформації, яка опрацьовується облдержадміністрацією та загальним відділом її апарату, на непідконтрольну українській владі територію, те, що реалізація повноважень облдержадміністрації в умовах воєнного стану має здійснюватися з дотриманням режиму конфіденційності та недопущення витоку інформації, якою може скористатися держава-агресор і те, що ОСОБА_1 знаходилася на тимчасово окупованій території впродовж тривалого часу, на виконання листа 3 управління Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях від 12.09.2022 № 78/3/5/8-5810, згідно якого визначено, що з метою недопущення іміджевих втрат керівництва Луганської обласної військової адміністрації просять в подальшому направляти на адресу Головного управління для попереднього вивчення та перевірки даних на осіб, яких, зокрема, планується призначати на посади в органи державної влади на предмет їх причетності до колаборації, розвідувально-підривної діяльності, або їх можливості причетності до співпраці з представниками спецслужб країни-агресора, ДОДА до Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях направлено листа від 02.06.2023 №1/01.01-15-2198 щодо перевірки даних ОСОБА_1 у зв`язку з тим, що остання перебуває у місті Дніпрі та готова приступити до виконання посадових обов`язків.
Листом 3 управління Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях від 02.07.2023 №78/3/2-1398/73 повідомлено ЛОДА, що перебування ОСОБА_1 на посаді провідного спеціаліста загального відділу апарату Луганської обласної державної адміністрації не рекомендовано.
21.07.2023 відповідач листом № 1/01.01-15-3008 знову звернувся до 3 управління Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях відносно того, що ОСОБА_1 запропонована посада, яка не передбачає опрацювання поточних документів та не відноситься до державної служби та просила надати інформацію, яка може перешкоджати призначенню ОСОБА_1 на запропоновану посаду.
Листом від 26.07.2023 №78/3/2-2806/73 управління Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях повідомила ЛОДА, що позиція Головного управління щодо призначення на посаду ОСОБА_1 залишається не зміною та відображена у листі від 02.07.2023 №78/3/2-1398/73.
10.08.2023 ОСОБА_1 звернулася до відповідача відносно надання інформації за наданою нею заявою від 02.06.2023.
ЛОДА листом від 30.08.2023 № 13-2-00264-02-03-08 проінформувала ОСОБА_1 , що підстав для скасування призупинення дії трудового договору з нею не вбачається у зв`язку з тим, що відповідно до листа до 3 управління Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях від 02.07.2023 №78/3/2-1398/73 перебування її на посаді провідного спеціаліста загального відділу апарату Луганської обласної державної адміністрації Головним управлінням не рекомендовано.
Спірним питанням у справі є правомірність відмови відповідача у скасуванні припинення дії трудового договору з позивачем та його відновлення.
Суд апеляційної інстанції погоджує висновки суду першої інстанції про відмову у задоволені позовних вимог та зазначає наступне.
Відповідно до абзаців першого третього частини першої статті 13 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» призупинення дії трудового договору - це тимчасове припинення роботодавцем забезпечення працівника роботою і тимчасове припинення працівником виконання роботи за укладеним трудовим договором у зв`язку із збройною агресією проти України, що виключає можливість обох сторін трудових відносин виконувати обов`язки, передбачені трудовим договором.
Призупинення дії трудового договору може здійснюватися за ініціативи однієї із сторін на строк не більше ніж період дії воєнного стану. У разі прийняття рішення про скасування призупинення дії трудового договору до припинення або скасування воєнного стану роботодавець повинен за 10 календарних днів до відновлення дії трудового договору повідомити працівника про необхідність стати до роботи.
Призупинення дії трудового договору не тягне за собою припинення трудових відносин.
З аналізу наведеної норми слідує, що призупинення дії трудового договору - це тимчасове припинення роботодавцем забезпечення працівника роботою і тимчасове припинення працівником виконання роботи за укладеним трудовим договором, що виключає можливість обох сторін трудових відносин виконувати обов`язки, передбачені трудовим договором, до припинення або скасування воєнного стану.
При цьому, під неможливістю обох сторін трудових відносин виконувати обов`язки, передбачені трудовим договором, враховується специфіка функцій та особливості проходження державної служби, служби в органах місцевого самоврядування у сфері оборони та національної безпеки в цілому та у період дії воєнного стану зокрема, також забезпечення недопущення витоку інформації, яка опрацьовується відповідним органом місцевого самоврядування, на непідконтрольну українській владі територію.
Крім того, даною нормою чітко визначено, що призупинення дії трудового договору не тягне за собою припинення трудових відносин.
Згідно частини третьої цієї статті у період дії воєнного стану не застосовуються норми законодавства про працю, законів України "Про державну службу", "Про службу в органах місцевого самоврядування", інших законодавчих актів, що регулюють діяльність державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування у частині відносин, врегульованих цим Законом.
Таким чином, є правильним висновок суду першої інстанції, що у період дії воєнного стану не застосовуються норми законодавства про працю, законів України "Про державну службу", "Про службу в органах місцевого самоврядування". Тобто, ця норма в умовах воєнного стану є спеціальною порівняно із статтями 34, 113 КЗпП України, які регламентують порядок запровадження та оплати простою, у тому числі не з вини працівника.
При цьому саме на керівництво підприємства, організації, установи, тощо покладаються дискреційні повноваження щодо визначення переліку працівників з якими необхідно призупинити дії трудових договорів, з самостійним визначенням відповідних трудових критеріїв для цього.
У рішеннях по справах "Клас та інші проти Німеччини", "Фадєєва проти Росії", "Єрузалем проти Австрії" Європейський суд з прав людини зазначив, що суд не повинен підміняти думку національних органів будь-якою своєю думкою. Згідно Рекомендації Комітету Ради Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Згідно наукового висновку Верховного Суду щодо меж дискреційного повноваження суб`єкта владних повноважень та судового контролю за його реалізацією від 13 квітня 2018 року, дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи бездіяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі. Важливою ознакою такого вибору є те, що він здійснюється без необхідності узгодження варіанту вибору із будь-ким; дискреційне повноваження надається у спосіб його закріплення в оціночному понятті, відносно-визначеній нормі, альтернативній нормі, нормі із невизначеною гіпотезою. Для позначення дискреційного повноваження законодавець використовує, зокрема, терміни "може", "має право", "за власної ініціативи", "дбає", "забезпечує", "веде діяльність", "встановлює", "визначає", "на свій розсуд". Однак наявність такого терміну у законі не свідчить автоматично про наявність у суб`єкта владних повноважень дискреційного повноваження; подібний термін є приводом для докладного аналізу закону на предмет того, що відповідне повноваження є дійсно дискреційним; при реалізації дискреційного повноваження суб`єкт владних повноважень зобов`язаний поважати основоположні права особи, додержуватися: конституційних принципів; принципів реалізації відповідної владної управлінської функції; принципів здійснення дискреційних повноважень; змісту публічного інтересу; положень власної компетенції; вказівок, викладених у інтерпретаційних актах; фахових правил, закріплених у нормативних актах; адміністративної практики; судової практики; процедурних вимог; критеріями судового контролю за реалізацією дискреційних повноважень є: критерії перевірки діяльності публічної адміністрації, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України, зокрема, мета, з якою дискреційне повноваження надано, об`єктивність дослідження доказів у справі, принцип рівності перед законом, безсторонність; публічний інтерес, задля якого дискреційне повноваження реалізується; зміст конституційних прав та свобод особи
У пунктах 81, 87 постанови Верховного Суду від 07.07.2022 у справі № 640/4602/21 зазначено, що поняття дискреційних повноважень наведене, зокрема, у Рекомендаціях Комітету Міністрів Ради Європи № R(80)2, яка прийнята Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, відповідно до яких під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Аналогічні висновки наведені Верховним Судом у постановах від 13.02.2018 у справі № 361/7567/15-а, від 07.03.2018 у справі № 569/15527/16-а, від 20.03.2018 у справі № 461/2579/17, від 20.03.2018 у справі № 820/4554/17, від 03.04.2018 у справі № 569/16681/16-а та від 12.04.2018 у справі № 826/8803/15, дискреційні повноваження це можливість діяти за власним розсудом, в межах закону, можливість застосувати норми закону та вчинити конкретні дії (або дію) серед інших, кожні з яких окремо є відносно правильними (законними).
У пункті 63 рішення ЄСПЛ від 17.12.2004 у справі «Педерсен і Бадсгард проти Данії» (PEDERSEN AND BAADSGAARD V. DENMARK, Complaint № 49017/99) зазначено, що здійснюючи наглядову юрисдикцію, суд, не ставлячи своїм завданням підміняти компетентні національні органи, перевіряє, чи відповідають рішення національних державних органів, які їх винесли з використанням свого дискреційного права, положенням Конвенції та Протоколів до неї. Суд є правозастосовчим органом та не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, відміняти замість нього рішення, яке визнається протиправним, приймати інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб`єкта владних повноважень.
Отже саме відповідачу за наявності визначених Законом підстав належить право вирішувати питання щодо доцільності продовження перебування позивача у простої, виведення його з простою з запровадженням дистанційного режиму роботи чи застосування щодо нього призупинення трудового договору чи прийняття рішення про скасування призупинення дії трудового договору відповідно до статті 13 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».
Як встановлено судами, з дати видання наказу керівника апарату облдержадміністрації від 15.03.2022 № 5 «Про встановлення простою працівникам апарату облдержадміністрації» до 07.11.2022 (дати видання розпорядження від 07.11.2022 № 436 «Про призупинення дії трудового договору з окремими державними службовцями апарату облдержадміністрації») з простою поступово виведено більше 75 % працівників апарату облдержадміністрації.
Таким чином, ОСОБА_1 з 16.03.2022 перебувала у простої.
Судами також встановлено, підтверджено матеріалами справи, що на підконтрольну українській владі територію ОСОБА_1 після 24.02.2022 не перемістилася. Вказаний факт позивачем не заперечується, також у позові не зазначено підстав та поважності причин неможливості переміщення на вказану вище територію.
Позивач вважає, що за об`єктивних, незалежних від неї причин, задля збереження життя, вона вимушено виїхала до м. Луганська.
Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Мінреінтеграції № 309, вся територія Луганського району, у тому числі місто Луганськ, тимчасово окупована з 07.04.2014.
Населені пункти Луганського району включені до переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085 (в редакції від 02.02.2022 № 117-р).
Безпосереднім керівником позивача начальником загального відділу апарату облдержадміністрації Ігнатьєвою Іриною на ім`я керівника апарату облдержадміністрації направлено доповідну записку від 04.11.2022 щодо констатації факту переміщення ОСОБА_1 на непідконтрольну територію України з середини березня 2022 року.
Судами встановлено, підтверджено матеріалами справи та не заперечується сторонами у справі, що позивач перебувала на непідконтрольній українській владі території на протязі майже п`ятнадцяти місяців, не проявляючи ініціативи щодо необхідності переміщення на підконтрольну українській владі територію та можливості і готовності виконувати свої посадові обов`язки.
Доповідною запискою від 04.11.2022 начальник загального відділу апарату облдержадміністрації доповіла керівнику апарату облдержадміністрації, що ОСОБА_1 в березні 2022 року перемістилися на непідконтрольну територію України. Місцезнаходження позивача на непідконтрольній українській владі території виключають можливість надання їм завдань стосовно виконання ними своїх посадових обов`язків в умовах воєнного стану.
Керівником апарату облдержадміністрації голові ЛОДА доповідною запискою від 04.11.2022 доведено відповідну інформацію стосовно ОСОБА_1 та запропоновано призупинити з позивачем дію трудового договору до припинення або скасування воєнного стану, а у період воєнного стану до переміщення ОСОБА_1 на підконтрольну українській владі територію і налагодження інформаційно-телекомунікаційного зв`язку із нею для подальшого залучення до роботи.
Констатація факту перебування ОСОБА_1 на непідконтрольній українській владі території станом на 04.11.2022 стала приводом для ініціювання призупинення з нею трудового договору.
Розпорядженням голови облдержадміністрації від 07.11.2022 № 436 «Про призупинення дії трудового договору з окремими державними службовцями апарату облдержадміністрації» на підставі статті 13 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» та у зв`язку із обумовленою воєнним станом неможливістю обох сторін трудових відносин виконувати обов`язки, передбачені трудовим договором, призупинено дію трудового договору з ОСОБА_1 та ще з трьома працівниками апарата облдержадміністрації з 07.11.2022 на строк не більше ніж період дії воєнного стану (пункт 1) та встановлено, що умовами відновлення дії трудового договору із ОСОБА_1 та іншими працівниками є припинення або скасування воєнного стану на підставі статті 7 Закону, а у період дії воєнного стану переміщення на підконтрольну українській владі територію і налагодження інформаційно-телекомунікаційного зв`язку із ним для подальшого залучення до роботи (пункт 2).
Розпорядженням голови Луганської облдержадміністрації начальника обласної військової адміністрації від 19.05.2023 № 98 «Про зміну тимчасового місцезнаходження Луганської обласної державної адміністрації обласної військової адміністрації та її структурних підрозділів в умовах воєнного стану» змінено тимчасове місцезнаходження Луганської обласної державної адміністрації-обласної військової адміністрації та її структурних підрозділів з міста Сєвєродонецька на місто Дніпро без зміни місцезнаходження юридичних осіб, відомості про які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (пункт 1). Керівнику апарату, керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації із статусом юридичних осіб публічного права: за погодженням із головою обласної державної адміністрації начальником обласної військової адміністрації, заступниками голови облдержадміністрації згідно із розподілом обов`язків вжити заходів щодо організації роботи підпорядкованих структурних підрозділів з 01.07.2023 у м. Дніпрі з урахуванням реальної потреби та можливості (абз. 2 пункту 4); запровадити для державних службовців та працівників облдержадміністрації, які перебувають на території України, дистанційну роботу у разі наявності організаційних та технічних можливостей для виконання їх посадових обов`язків. У разі неможливості забезпечення режиму дистанційної роботи, за наявності підстав оформлювати простій не з вини працівника, з оплатою в розмірі окладу або призупиняти дію трудового договору (абз. 3 пункту 4).
Враховуючи вказане розпорядження, наказом керівника апарату облдержадміністрації від 01.06.2023 № 4 «Про організацію роботи апарату облдержадміністрації в умовах воєнного стану» розпочато з 01.07.2023 державним службовцям, іншим працівникам апарату згідно з додатком 1 виконання покладених завдань та повноважень у місті Дніпрі, за адресою орендованих приміщень Луганської обласної державної адміністрації обласної військової адміністрації, припинивши їм виконання завдань за межами адміністративної будівлі облдержадміністрації, дистанційну роботу, простій відповідно (пункт 1); запроваджено з 01.07.2023 державним службовцям згідно з додатком 2 режим дистанційної роботи, враховуючи організаційні і технічні можливості для виконання посадових обов`язків, припинивши виконання ними завдань за межами адміністративної будівлі облдержадміністрації. (пункт 2).
Колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції, що зазначений наказ не стосувався позивача, оскільки від неї не надходило жодних заяв, а від її безпосереднього керівника-начальника загального відділу апарату облдержадміністрації не надходило доповідної записки щодо відновлення дії трудового договору із ОСОБА_1 .
02.06.2023 ОСОБА_1 звернулася до голови облдержадміністрації с заявою щодо відновлення дії трудового договору у зв`язку з переміщенням на підконтрольну українській владі територію та наявністю умов для виконання її посадових обов`язків.
Колегія суддів звертає увагу, що в заяві ОСОБА_1 від 02.06.2023 позивачем не зазначено яким чином вона бажає виконувати посадові обов`язки в м.Дніпро (за адресою орендованих приміщень облдержадміністрації чи виконувати дистанційну роботу).
Колегія суддів зазначає, що, відповідно до посадової інструкції позивача, її посадовими обов`язками є забезпечення інформаційної взаємодії з органами виконавчої влади та іншими державними установами через систему взаємодії, а також організації документообігу, формування справ, їх зберігання та підготовки для передавання до архівного підрозділу облдержадміністрації (пункт 2 ).
Пунктом 3 вказаної посадової інструкції позивача визначені його основні посадові обов`язки, а саме: працює в системі електронного документообігу апарату облдержадміністрації, реалізує у межах повноважень державну політику електронного документообігу; забезпечує одержання, оброблення, використання, зберігання документів через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади із застосуванням кваліфікованого електронного підпису; реєструє документи, що надійшли з Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій; забезпечує отримання документів, що надійшли електронною поштою.
Як вбачається із вказаного переліку посадових обов`язків, позивач виконує обов`язки, якими передбачається обробка великої кількості інформації, яка надходить від Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, одержання цієї інформації, обробка та використання. Така інформація вважається важливою службовою інформацією і не підлягає витоку.
Воєнний стан передбачає надання військовим адміністраціям повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Вказане кореспондується з положеннями частини першої статті 1 Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» та частини першої статті 1 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».
У зв`язку з специфікою функцій облдержадміністрації у сфері оборони в цілому та у період дії воєнного стану зокрема, неприпустимістю витоку інформації, яка опрацьовується облдержадміністрацією та загальним відділом її апарату, на непідконтрольну українській владі територію, те, що реалізація повноважень облдержадміністрації в умовах воєнного стану має здійснюватися з дотриманням режиму конфіденційності та недопущення витоку інформації, якою може скористатися держава агресор і те, що ОСОБА_1 знаходилася на тимчасово окупованій території впродовж тривалого часу, на виконання листа 3 управління Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях від 12.09.2022 № 78/3/5/8-5810, згідно якого визначено, що з метою недопущення іміджевих втрат керівництва Луганської обласної військової адміністрації просять в подальшому направляти на адресу Головного управління для попереднього вивчення та перевірки даних на осіб, яких зокрема, планується призначати на посади в органи державної влади на предмет їх причетності до колаборації, розвідувально-підривної діяльності, або їх можливості причетності до співпраці з представниками спецслужб країни-агресора, ДОДА до Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях направлено листа від 02.06.2023 №1/01.01-15-2198 щодо перевірки даних ОСОБА_1 у зв`язку з тим, що остання перебуває у місті Дніпрі та готова приступити до виконання посадових обов`язків.
Листом 3 управління Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях від 02.07.2023 №78/3/2-1398/73 повідомлено ЛОДА, що перебування ОСОБА_1 на посаді провідного спеціаліста загального відділу апарату Луганської обласної державної адміністрації не рекомендовано.
21.07.2023 відповідач листом № 1/01.01-15-3008 знову звернувся до 3 управління Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях відносно того, що ОСОБА_1 запропонована посада, яка не передбачає опрацювання поточних документів та не відноситься до державної служби та просила надати інформацію, яка може перешкоджати призначенню ОСОБА_1 на запропоновану посаду.
Листом від 26.07.2023 №78/3/2-2806/73 управління Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях повідомила ЛОДА, що позиція Головного управління щодо призначення на посаду ОСОБА_1 залишається не зміною та відображена у листі від 02.07.2023 №78/3/2-1398/73.
10.08.2023 ОСОБА_1 звернулася до відповідача відносно надання інформації за наданою нею заявою від 02.06.2023.
ЛОДА листом від 30.08.2023 № 13-2-00264-02-03-08 проінформувала ОСОБА_1 , що підстав для скасування призупинення дії трудового договору з нею не вбачається у зв`язку з тим, що відповідно до листа до 3 управління Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях від 02.07.2023 №78/3/2-1398/73 перебування її на посаді провідного спеціаліста загального відділу апарату Луганської обласної державної адміністрації Головним управлінням не рекомендовано.
Таким чином, судами встановлено та підтверджено матеріалами справи, що відповідачем вживалися заходи щодо можливості відновлення дії трудового договору з позивачем.
У свою чергу, суд наголошує, що він не наділений повноваженнями втручатися у вільний розсуд (дискрецію) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за критеріями, визначеними статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Завдання правосуддя полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше порушується принцип розподілу влади. Принцип розподілу влади не допускає надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право. Тому завданням адміністративного суду є контроль за легітимністю прийняття рішень.
Виходячи зі змісту положень КАС України щодо компетенції адміністративного суду, останній не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.
Завдання правосуддя полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше порушується принцип розподілу влади. Принцип розподілу влади не допускає надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право. Тому завданням адміністративного суду є контроль за легітимністю прийняття рішень.
Виходячи зі змісту положень КАС України щодо компетенції адміністративного суду, останній не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.
Колегія суддів вважає неприйнятними доводи апеляційної скарги, що відповідачем створено дискримінаційні умови щодо проходження державної служби виключно для позивача, які є наслідком обмеження її конституційного права на працю в порівняні з іншими працівниками, з огляду на наступне.
Відповідно до статті 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» військові адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України "Про оборону України", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", "Про критичну інфраструктуру", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Статтею 20 Закону України «Про інформацію» передбачено, що за порядком доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом. Будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом.
Інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація (стаття 21 Закону України «Про інформацію»).
Згідно до статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації», публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до вимог частини другої статті 6 цього Закону до службової може належати така інформація: 1) що міститься в документах суб`єктів владних повноважень, які становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію, доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов`язані з розробкою напряму діяльності установи або здійсненням контрольних, наглядових функцій органами державної влади, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень; 2) зібрана в процесі оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, у сфері оборони країни, яку не віднесено до державної таємниці.
Як вже зазначалося судом, до переліку посадових обов`язків позивача згідно посадової інструкції віднесені обов`язки, якими передбачається обробка великої кількості інформації, яка надходить від Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, одержання цієї інформації, обробка та використання. Така інформація вважається важливою службовою інформацією і не підлягає витоку.
У зв`язку з специфікою функцій облдержадміністрації у сфері оборони в цілому та у період дії воєнного стану зокрема, неприпустимістю витоку інформації, яка опрацьовується ЛОДА та загальним відділом її апарату, на непідконтрольну українській владі територію, те, що реалізація повноважень ДОДА в умовах воєнного стану має здійснюватися з дотриманням режиму конфіденційності та недопущення витоку інформації, якою може скористатися держава агресор і що ОСОБА_1 знаходилася на тимчасово окупованій території впродовж тривалого часу, те, що позивач виконує обов`язки, якими передбачається обробка великої кількості службової та важливої інформації та відповідно до пунктів 1-2 частини шостої статті 15 Закону начальник військової адміністрації: забезпечує на відповідній території додержання Конституції і законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; організовує роботу відповідної військової адміністрації та здійснює керівництво її діяльністю, несе персональну відповідальність за виконання військовою адміністрацією покладених на неї повноважень, облдержадміністрацією було вжито заходів щодо перевірки даних ОСОБА_1 з боку 3 управління Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях.
Пропозиції Служби безпеки України з питань національної безпеки обов`язкові для розгляду органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності (пункт 2 частини першої статті 25 Закону України «Про Службу безпеки України») оскільки на Службу безпеки України покладається у межах визначеної законодавством компетенції захист державного суверенітету, конституційного ладу, територіальної цілісності, науково-технічного і оборонного потенціалу України, законних інтересів держави та прав громадян від розвідувально-підривної діяльності іноземних спеціальних служб, посягань з боку окремих організацій, груп та осіб, а також забезпечення охорони державної таємниці (частина перша статті 2 Закону України «Про Службу безпеки України»).
Враховуючи специфіку функцій та роботи ЛОДА в умовах воєнного стану, те що позивач тривалий час знаходилась на території тимчасово непідконтрольній українській владі, що до його посадових обов`язків віднесено обробка та обмін службовою інформацію з органами виконавчої влади, відповідачем з метою виконання військовою адміністрацією покладених на неї повноважень у сфері оборони, національної безпеки під час воєнного стану, було вжито заходів щодо перевірки даних ОСОБА_1 з боку 3 управління Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях.
Також колегія суддів вважає неприйнятними доводи апеляційної скарги позивача, що ЛОДА та 3 управлінням Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях відносно позивача помилково вжито заходи щодо проведення вивчення та перевірки, оскільки позивач вже проходить держану службу в ЛОДА, а у відповідному листі від 12.09.2022 № 78/3/5/8-5810 зазначено про необхідність проведення перевірки відносно кандидатів на посаду державної служби, з огляду на таке.
Враховуючи, що в країні з 24.02.2022 ведено воєнний стан і те, що діяльність багатьох державних органів під час дії воєнного стану має специфічний характер, та направлена на відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, тому відповідачем в межах наданих законодавством України повноважень, у урахуванням обставин, які підлягають перевірці, можуть бути вжито відповідні заходи щодо її проведення не тільки відносно кандидатів на посаду, а й державних службовців, працівників, що проходять службу в ЛОДА.
Крім того, колегія суддів звертає увагу, що відповідно до вимог частини третьої статті 13 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» у разі незгоди працівника (працівників) із наказом (розпорядженням) роботодавця про призупинення дії трудового договору працівником або профспілкою за дорученням працівника (працівників) відповідний наказ (розпорядження) може бути оскаржений до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, або його територіального органу, який, вивчивши зміст наказу (розпорядження) та підстави для його видання, за погодженням з військовою адміністрацією може внести роботодавцеві припис про скасування відповідного наказу (розпорядження) або про усунення порушення законодавства про працю іншим шляхом, що є обов`язковим до виконання роботодавцем протягом 14 календарних днів з дня отримання такого припису.
Таким чином, колегія суддів констатує, що позивачем визначені позовні вимоги до відповідача, як протиправні дії щодо відмови позивачу у скасуванні припинення дії трудового договору та його відновлення, згідно її заяви від 02.06.2023; зобов`язання відповідача скасувати припинення дії трудового договору та відновити його дію у відношенні до позивача з 02.06.2023.
Натомість позивачем в межах спірних правовідносин не визначений як предмет спору - розпорядження голови облдержадміністрації від 07.11.2022 № 436 «Про призупинення дії трудового договору з окремими державними службовцями апарату облдержадміністрації».
З огляду на вимоги ч.5 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції позбавлений можливості розглядати позовні вимоги, що не були заявлені в суді першої інстанції.
Підсумовуючи наведене, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції про необґрунтованість позовних вимог.
Доводи апелянта висновків суду першої інстанції не спростовують.
Відповідно до положень ч.1 ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, оскільки суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.
Керуючись статтями 250, 272, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2023 року у справі № 360/1124/23 - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду Луганського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2023 року у справі № 360/1124/23 залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку встановленому ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 19 листопада 2024 року.
Судді А.В. Гайдар
А.А. Блохін
Е.Г.Казначеєв
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2024 |
Оприлюднено | 22.11.2024 |
Номер документу | 123171751 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні