Постанова
від 13.11.2024 по справі 580/6203/24
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 580/6203/24 Суддя (судді) першої інстанції: Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 листопада 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів: Епель О.В., Кобаля М.І., секретар судового засідання Євгейчук Ю.О., за участі представника позивача Прудивуса М.А. та представника відповідача Щербини Н.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Черкаській області на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 14 серпня 2024 р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Атлантик Груп» до Головного управління Державної податкової служби у Черкаській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

Рух справи.

21.06.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю "Атлантик Груп" (надалі - ТОВ "Атлантик Груп") звернулось до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Черкаській області (надалі - ГУ ДПС у Черкаській області) про визнання протиправними та скасування рішень ГУ ДПС у Черкаській області від 13.02.2024 року № 23488 про відповідність ТОВ "Атлантик Груп" пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, від 07.03.2024 року № 36551 про відповідність ТОВ "Атлантик Груп" пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, від 04.04.2024 року № 48445 про відповідність ТОВ "Атлантик Груп" пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, від 02.05.2024 року № 57464 про відповідність ТОВ "Атлантик Груп" пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, від 13.06.2024 року № 85022 про відповідність ТОВ "Атлантик Груп" пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку та про зобов`язання ГУ ДПС у Черкаській області виключити ТОВ "Атлантик Груп" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що спірні рішення є протиправними, оскільки спростовуються наданими позивачем документами.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 14.08.2024 позовні вимоги задоволено у повному обсязі.

Приймаючи таке рішення суд першої інстанції зазначив, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень не довів належними та допустимими доказами правомірність спірних рішень.

Відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати судове рішення через порушення норм матеріального та процесуального права та прийняти нове рішення яким відмовити у задоволені позовних вимог.

Доводи апелянта аналогічні позиції висловленої у суді першої інстанції, що позивачем не було надано вичерпний перелік копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку (надано лише пояснення та копії податкових звітів, первинні документи бухгалтерського обліку не надано), а саме відсутні: договір з додатками до нього, первинні документи щодо зберігання, первинні документи щодо транспортування, складські документи (інвентаризаційні описи), акт приймання-передачі товарів (робіт, послуг), накладна, розрахунковий документ, банківська виписка з особових рахунків, документ щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність), паспорт якості, сертифікат відповідності. Відповідно до п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 у разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, попереднє рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку втрачає чинність. Внаслідок чого, апелянт вважає, що спірні рішення не можуть бути предметом розгляду в суді і рішення комісії ГУ ДПС у Черкаській області від 13.06.2024 № 85022 про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку прийнято відповідно до вимог чинного законодавства.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому вказано про правильність висновків суду першої інстанції.

У судовому засіданні представник апелянта підтримав доводи апеляційної скарги та надав додаткові письмові пояснення, представник позивача у судовому засіданні заперечував проти задоволення апеляційної скарги та надав додаткові письмові пояснення.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга є необґрунтованою з огляду на таке.

Обставини, встановлені судом.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, Відповідно до даних ЄДРПОУ позивач зареєстрований як юридична особа 08.07.2016. Перебуває на обліку у відповідача та зареєстрований платником ПДВ.

До видів діяльності (КВЕД) позивача належать: 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (основний), Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, Оптова торгівля хімічними продуктами, Вантажний залізничний транспорт, Вантажний автомобільний транспорт, Транспортне оброблення вантажів, Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах, Роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах, Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах, Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у.

Відповідно до даних звіту 4-ДФ за 1 квартал 2024 року кількість працівників - 2 особи, середня заробітна плата - 8 393 грн.

Податкове навантаження по ПДВ за січень-квітень 2024 року - 0,027% .

13.02.2024 року Комісією ГУ ДПС у Черкаській області було прийнято рішення № 23488 про відповідність ТОВ «Атлантик Груп» критеріям ризиковості платника податку згідно п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме по кодах податкової інформації:

03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції).

За період з 19.10.2023 до 17.11.2023 ТОВ «Атлантик Груп» надано послуги з транспортно-експедиційне обслуговування, послуги експедитора та транспортно- експедиційні послуги по відвантаженню зернових культур, за митний кордон України.

Відповідно до даних звіту 4-ДФ за 4 квартал 2023 року кількість працівників - 0 осіб. Згідно даних звіту 20-ОПП, у платника наявні такі об`єкти оподаткування: офіс, кіоск та 3 вагони.

TOB «Атлантик Груп» 26.02.2024 надано на розгляд Комісії ГУ ДПС у Черкаській області Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

За результатами розгляду вказаного Повідомлення Комісією прийнято рішення від 07.03.2024 № 36551 щодо відповідності ТОВ «Атлантик Груп» критеріям ризиковості платника податку згідно п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме по кодах податкової інформації:

03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції).

За період з 19.10.2023 до 17.11.2023 ТОВ «Атлантик Груп» надано послуги з транспортно-експедиційне обслуговування, послуги експедитора та транспортно- експедиційні послуги по відвантаженню зернових культур, за митний кордон України.

Відповідно до даних звіту 4-ДФ за 4 квартал 2023 року кількість працівників - 0 осіб. Згідно даних звіту 20-ОПП, у платника наявні такі об`єкти оподаткування: офіс, кіоск та 41 вагон.

ТОВ «Атлантик Груп» не надано вичерпний перелік копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

ТОВ «Атлантик Груп» 27.03.2024 надано на розгляд Комісії ГУ ДПС у Черкаській області Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

За результатами розгляду вказаного Повідомлення Комісією прийнято рішення від 04.04.2024 № 48445 щодо відповідності ТОВ «Атлантик Груп» критеріям ризиковості платника податку згідно п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме по кодах податкової інформації:

03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції).

За період з 19.10.2023 до 17.11.2023 ТОВ «Атлантик Груп» надано послуги з транспортно-експедиційного обслуговування, послуги експедитора та транспортно- експедиційні послуги по відвантаженню зернових культур, за митний кордон України.

Відповідно до даних звіту 4-ДФ за 4 квартал 2023 року кількість працівників - 0 осіб. Згідно даних звіту 20-ОПП, у платника наявні такі об`єкти оподаткування: офіс, кіоск та 86 вагонів.

Також, ТОВ «Атлантик Груп» у період з 02.01.2024 до 29.02.2024 було проведено операції з імпорту цигарок, що не відповідає фактичному виду господарської діяльності платника.

ТОВ «Атлантик Груп» не надано вичерпний перелік копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

TOB «Атлантик Груп» 23.04.2024 надано на розгляд Комісії ГУ ДПС у Черкаській області Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

За результатами розгляду вказаного Повідомлення Комісією прийнято рішення від 02.05.2024 № 57464 щодо відповідності ТОВ «Атлантик Груп» критеріям ризиковості платника податку згідно п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме по кодах податкової інформації:

03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції).

За період з 19.10.2023 до 17.11.2023 ТОВ «Атлантик Груп» надано послуги з транспортно-експедиційного обслуговування, послуги експедитора та транспортно- експедиційні послуги по відвантаженню зернових культур, за митний кордон України.

Відповідно до даних звіту 4-ДФ за 1 квартал 2023 року кількість працівників - 1-2 особи (2 особи у березні 2024 року). Згідно даних звіту 20-ОПП, у платника наявні такі об`єкти оподаткування: офіс, кіоск та 86 вагонів.

Також, ТОВ «Атлантик Груп» у період з 02.01.2024 до 29.02.2024 було проведено операції з імпорту цигарок, що не відповідає фактичному виду господарської діяльності платника.

ТОВ «Атлантик Груп» не надано вичерпний перелік копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

TOB «Атлантик Груп» 04.06.2024 надано на розгляд Комісії ГУ ДПС у Черкаській області Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

За результатами розгляду вказаного Повідомлення Комісією прийнято рішення від 13.06.2024 № 85022 щодо відповідності ТОВ «Атлантик Груп» критеріям ризиковості платника податку згідно п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме по кодах податкової інформації:

03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції).

За період з 19.10.2023 до 17.11.2023 ТОВ «Атлантик Груп» надано послуги з транспортно-експедиційного обслуговування, послуги експедитора та транспортно- експедиційні послуги по відвантаженню зернових культур, за митний кордон України.

Відповідно до даних звіту 4-ДФ за 1 квартал 2023 року кількість працівників - 1-2 особи (2 особи у березні 2024 року). Згідно даних звіту 20-ОПП, у платника наявні такі об`єкти оподаткування: офіс, кіоск та 86 вагонів.

Також, ТОВ «Атлантик Груп» у період з 02.01.2024 до 29.02.2024 було проведено операції з імпорту цигарок, що не відповідає фактичному виду господарської діяльності платника.

ТОВ «Атлантик Груп» не надано вичерпний перелік копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку (надано лише пояснення та копії податкових звітів, первинні документи бухгалтерського обліку не надано), а саме відсутні: договір з додатками до нього, первинні документи щодо зберігання, первинні документи щодо транспортування, складські документи (інвентаризаційні описи), акт приймання-передачі товарів (робіт, послуг), накладна, розрахунковий документ, банківська виписка з особових рахунків, документ щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність), паспорт якості, сертифікат відповідності.

Вказані обставини підтверджені належними, достатніми та допустимими доказами, і не є спірними.

Нормативно-правове обґрунтування.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.1.1. ст.1 Податкового кодексу України даний кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (п. 201.16 ст. 201 ПК України).

Відповідно до пункту 56.1 Податкового кодексу України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Цим порядком було запроваджений автоматизований моніторинг відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків.

Пунктом 26 Порядку № 1165 визначено, що комісія центрального рівня приймає рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком.

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", «Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Додатком 1 до Порядку № 1165 встановлено критерії ризиковості платника на додану вартість.

Зокрема, пунктом 8 цього додатку до Порядку №1165 встановлено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Додатком 3 до цього ж Порядку №1165 визначені критерії ризиковості здійснення операцій.

Наказом ДПС України від 11.01.2023 № 17 з метою реалізації вимог абзацу другого пункту 8 додатка 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, було затверджено довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, який містить 18 кодів.

Висновки суду в межах доводів апеляційної скарги.

Отже, законодавцем установлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Тобто, рішенню Комісії щодо відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, за наслідками чого здійснюється моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування. При цьому, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації. Отже, питання відповідності підприємства Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.

При цьому моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.

Матеріалами справи підтверджено, що відповідач у всіх спірних рішеннях визнав позивача таким що відповідає критеріям ризиковості відповідно до п. 8 і застосував коди: 03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції).

Вказана обставина не є спірною.

Тому суд першої інстанції, аналізуючи надані позивачем первинні документи і доводи відповідача щодо обґрунтованості визначення відносно позивача коду 03 (відсутність необхідних умов, тощо), зробив висновок, що відповідач не довів належними, достатніми та допустимими доказами такі ствердження, оскільки позивач для здійснення господарської діяльності для виконання транспортно - експедиційних послуг бере в оренду (суборенду) вагони, що підтверджується первинними документами.

Такий висновок суду першої інстанції колегія суддів вважає правильним, оскільки він підтверджений належними та допустимими доказами, а апелянт таке не спростував.

Щодо висновків податкового органу про відповідність позивача ризикованому підприємству через код 07(недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах), слід зазначити, що позивач також надав відповідні документи, що на виконання певних робіт позивачем укладалися з приватними підприємцями, зокрема з ФОП ОСОБА_1 та з ФОП ОСОБА_2 , відповідні договори, і які, відповідно до первинних документів (до яких у відповідача не було зауважень,) виконали замовлені роботи.

Слід зазначити, що позивач подавав податковому органу відповідні документи, проте суб`єкт владних повноважень мав би оцінити такі документи, а не залишити поза уваги, і зазначити, яких йому не вистачає документів для остаточного висновку.

У сукупності наданих документів та пояснень сторін, колегія суддів дійшла висновку про правильність висновків суду першої інстанції про необґрунтованість спірних рішень, оскільки податковий органі обґрунтував свою позицію діючи формально, без глибинного дослідження наданих позивачем документів і без прийняття деяких документів до уваги (не пояснюючи причини), виходив цілком лише з податкової інформації, без детального аналізу і опису позиції контролюючого органу, що не може трактуватися на користь відповідача, через не відповідність такого рішення суб`єкта владних повноважень положенням ст.2 КАС України.

Отже, приймаючи вищевказане, колегія суддів вважає, що доводи відповідача не заслуговують уваги, оскільки ним, як суб`єктом владних повноважень, не доведено його позицію належними та достатніми доказами.

Щодо всіх інших доводів апелянта колегія суддів враховує рішення ЄСПЛ по справі «Ґарсія Руіз проти Іспанії» (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, в якому суд зазначив, що «…хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід…».

Згідно зі ст. 6 КАС України та ст. 17 Закон України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Повний текст виготовлено 18.11.2024.

Керуючись ст.ст. 243, 244, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Черкаській області на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 14 серпня 2024 р. - залишити без задоволення.

Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 14 серпня 2024 р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Атлантик Груп» до Головного управління Державної податкової служби у Черкаській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Колегія суддів: О.В. Карпушова

О.В. Епель

М.І. Кобаль

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2024
Оприлюднено22.11.2024
Номер документу123180291
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —580/6203/24

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 13.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Постанова від 13.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 27.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Рішення від 14.08.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

Ухвала від 26.06.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні