Постанова
від 18.11.2024 по справі 300/7165/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2024 рокуЛьвівСправа № 300/7165/23 пров. № А/857/13848/24Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Хобор Р.Б.,

суддів Бруновської Н.В. Глушка І.В.

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2024 року, ухвалене суддею Скільським І.І. у м.Івано-Франківську за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у справі № 300/7165/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Агерона» до Головного управління ДПС у Івано-Франківській області про скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача у якому просить суд:

- скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області від 29.09.2023 № 2344 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Агерона»;

- усунути спричинені рішенням від 29.09.2023 № 2344 негативні юридичні наслідки та повернути платника податків у первинне правове становище, котре існувало до моменту прийняття даного рішення, шляхом поновлення дії реєстрації платника податків на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Агерона» від 01 травня 2022 року за індивідуальним податковим номером 447556309104 зі збереженням суми реєстраційного ліміту (податкових показників) у системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Агерона» в сумі 427016,26 грн, та поновлення функціонування і відновлення даних рахунку, МФО 899998 в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

26 квітня 2024 року Івано-Франківський окружний адміністративний суд прийняв рішення, яким позов задовольнив частково.

Визнав протиправним та скасував рішення Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області від 29.09.2023 № 2344 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю ««Агерона».

У задоволенні інших позовних вимог відмовив.

Стягнув за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Агерона» судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1342 гривні 00 копійок та судові витрати на професійну правничу допомогу в сумі 3000 гривень 00 копійок.

Приймаючи рішення у цій справі, суд виходив з того, що позивач здійснював господарську діяльність у період, у якому податковий орган встановив відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту. Тому, на думку суду, відповідач протиправно анулював реєстрацію позивача, як платника податку на додану вартість

При цьому, суд зробив висновок, що скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість є належним способом захисту порушеного права.

Не погодившись із цим рішенням суду в частині задоволення позову, його оскаржив відповідач, подавши апеляційну скаргу, у якій просить рішення суду першої інстанції в цій частині скасувати та постановити нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.

У апеляційній скарзі відповідач стверджує, що позивач протягом 12 послідовних податкових місяців у період з 18.10.2022 по 18.09.2023 подав до контролюючого органу податкові декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Водночас, на думку відповідача, суд першої інстанції не надав належної оцінки цим твердженням, внаслідок чого помилково задовольнив позов.

Заслухавши суддю доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, апеляційний суд при розгляді цієї справи виходить з наступних міркувань.

Суд першої інстанції встановив те, що Товариство з обмеженою відповідальністю«Агерона» є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, перебуває на податковому обліку Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, з 01.05.2022 є платником податку на додану вартість.

Відповідно до довідки Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 27.09.2023 № 160/09-19-04-02/44755638 про результати аналізу даних АІС «Податковий блок» щодо подання та/або неподання платником ПДВ до податкового органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців, Товариство з обмеженою відповідальністю«Агерона» протягом 12 послідовних податкових місяців, з вересня 2022 року по серпень 2023 року, подавало до органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

На підставі вказаної довідки Головне управління ДПС в Івано-Франківській області 29.09.2023 прийняло рішення № 2344 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю«Агерона» відповідно до підпункту "г" пункту184.1 статті 184 Податкового кодексу України.

Надаючи правову оцінку правильності вирішення судом першої інстанції даного публічно правового спору, суд апеляційної інстанції виходить із такого.

Відповідно до частини 1 статті 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Оскільки відповідач оскаржив рішення суду першої інстанції в частині задоволення позову, то апеляційний суд переглядає рішення суду першої інстанції в цій частині.

Процедура анулювання реєстрації платника податку на додану вартість регулюєтьсярозділом V Податкового кодексу Українита Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженомунаказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року № 1130.

Згідно із підпунктом «г» пунктом184.1 статті 184 ПК Україниреєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Пунктом184.2 статті 184 ПК Українивизначено, що анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті «а» пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах «б»-«з» пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.11.2014 № 1130 затверджено Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (далі - Положення № 1130), яким визначається порядок: реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації / анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; формування і надання витягів та довідок з Реєстру.

Відповідно до пункту 5.2 Положення № 1130 при розгляді питання анулювання реєстрації, згідно з підпунктом «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу 12 місяців визначаються із урахуванням того, що:

не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня іншого ніж перший день календарного місяця;

включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

Анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.

Пунктом 5.5 Положення № 1130 визначено, що анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах «б» - «з» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти «б» - «з» пункту 5.1 цього розділу).

Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема: довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава -підпункт «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).

Відповідно до пункту 5.6 Положення №1130 за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.

Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою № 6-РПДВ. Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником (заступником керівника або уповноваженою особою) контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов`язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу.

Аналіз наведених норм права у їх сукупності дає можливість дійти висновку, що обов`язковою умовою для прийняття контролюючим органом рішення щодо анулювання реєстрації платника податків є не здійснення платником податків господарської діяльності щодо укладання правочинів, які оподатковуються ПДВ, що тягне за собою не подання відповідних декларацій або їх подання з нульовими відомостями.

У той же час, слід врахувати, що конструкція підпункту «г» пункту184.1 статті 184 ПК Українипередбачає наявність пасивної поведінки суб`єкта господарювання щодо ведення протягом 12 послідовних податкових місяців господарської діяльності.

Аналогічний правовий висновок міститься в постанові Верховного Суду від 30.11.2022 у справі № 380/8687/20.

Тобто анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу на підставі п.п. «г» п.184.1 ст.184 ПК Україниможливе за умов неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців або подання такої декларації з податку на додану вартість з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Такі обставини мають підтверджуватись як самими деклараціями з податку на додану вартість, так і довідкою про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях.

Аналогічний висновок висловлений Верховним Судом у постановах від 05.11.2018 у справі № 820/2294/16, від 16.04.2020 у справі № 826/876/17.

Відповідно до оскарженого рішення, реєстрація позивача, як платника податків анульована у зв`язку із поданням позивачем протягом 12 послідовних податкових місяців з вересня 2022 року - серпень 2023 року податкових декларацій з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Апеляційний суд встановив, що, відповідно до довідки від 27.09.2023 року № 160/09-19-04-02/44755638, позивач протягом 12 послідовних податкових місяців з вересня 2022 року - серпень 2023 року подав податкові декларації у яких відсутні показники постачання/придбання товарів.

Та обставина, що позивач подав податковому органу за спірний період податкові накладні: № 3225 від 26.06.2023р. на суму 56 528,00 грн., ПДВ 9421,33грн., зареєстрована 10.07.2023 о 15:07:54, реєстраційний номер 9166042081; № 102164 від 04.07.2023р. на суму 12600,00 грн., ПДВ 2100,00 грн., зареєстрована 17.07.2023 о 15:36:35, реєстраційний номер 9175936436; № 104364 від 01.06.2023р. на суму 67 300,00грн., ПДВ 11216,67 грн., зареєстрована 19.06.2023 о 08:53:00, реєстраційний номер 9145294623; № 108281 від 09.08.2023р. на суму 9850,00грн., ПДВ 1641,66 грн., зареєстрована 18.08.2023 о 15:28:15, реєстраційний номер 9211366375, № 114135 від 30.06.2023 р. на суму 5300,00грн., ПДВ 883,33 грн., зареєстрована 04.07.2023 о 09:41:08, реєстраційний номер 9159918079, не спростовує того факту, що позивач протягом 12 послідовних податкових місяців з вересня 2022 року - серпень 2023 року подав податкові декларації у яких відсутні показники постачання/придбання товарів.

Вказане свідчить про те, що відповідач правомірно анулював реєстрацію позивача, як платника податку на підставі п.п. «г» п.184.1 ст.184 ПК України.

Отже, рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Агерона від 29.09.2023 № 2344 Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області прийняло на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України.

Вказаний висновок є підставою для відмови в задоволенні позовної вимоги про скасування рішення Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області від 29.09.2023 № 2344 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Агерона».

Відповідно до частини 1 статті 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:

1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи;

2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;

3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи;

4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

З огляду на викладене, апеляційний суд дійшов до переконання в тому, що суд першої інстанції, в частині задоволення позову, ухвалив судове рішення з порушенням норм матеріального права.

Таким чином, апеляційний суд вважає доводи апеляційної скарги такими, що спростовують висновки суду першої інстанції, в частині задоволення позову, а тому апеляційну скаргу необхідно задовольнити, рішення суду першої інстанції, в частині задоволення позову скасувати та відмовити в задоволенні позовної вимоги про скасування рішення Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області від 29.09.2023 № 2344 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Агерона».

У частині відмови в задоволенні позову рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2024 року в справі № 300/7165/23 не оскаржувалося.

Судові витрати апеляційний суд не розподіляє, оскільки, відмовив у задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень.

Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 317, 321, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Івано-Франківській області задовольнити.

Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2024 року в справі № 300/7165/23, в частині задоволення позову, скасувати та прийняти постанову, якою в задоволенні позовної вимоги про скасування рішення Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області від 29.09.2023 № 2344 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Агерона» відмовити.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту постанови, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуюча суддя Р. Б. Хобор судді Н. В. Бруновська І. В. Глушко

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2024
Оприлюднено22.11.2024
Номер документу123182615
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —300/7165/23

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 18.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Рішення від 26.04.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні