П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 560/5850/24
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Тарновецький І.І.
Суддя-доповідач - Граб Л.С.
20 листопада 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Граб Л.С.
суддів: Матохнюка Д.Б. Сторчака В. Ю. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 29 липня 2024 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Бакалія Фуд" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Бакалія Фуд" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України , в якому просило:
-визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєтрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10655214/45082413 від 01.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 01.02.2024 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 01.02.2024, датою її подання;
-визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєтрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10655216/45082413 від 01.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 06.02.2024 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №15 від 06.02.2024, датою її подання;
-визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєтрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10655213/45082413 від 01.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №19 від 12.02.2024 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №19 від 12.02.2024, датою її подання;
-визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєєтрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10655212/45082413 від 01.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 05.02.2024 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 05.02.2024, датою її подання;
-визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєтрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10655212/45082413 від 01.03.202 про відмову у реєстрації податкової накладної №22 від 13.02.2024 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №22 від 13.02.2024, датою її подання.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 29 липня 2024 року позов задоволено частково:
-визнано протиправними та скасовано рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10655214/45082413 від 01.03.2024, №10655215/45082413 від 01.03.2024, №10655216/45082413 від 01.03.2024, №10655213/45082413 від 01.03.2024, №10655212/45082413 від 01.03.2024;
-зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 від 01.02.2024, №15 від 06.02.2024, №19 від 12.02.2024, №6 від 05.02.2024, №22 від 13.02.2024, подані Товариством з обмеженою відповідальністю "Бакалія Фуд".
В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з судовим рішенням відповідач-ДПС України, подав апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги, апелянт посилається на неповне з`ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для розгляду справи, невідповідність висновків обставинам справи та порушення норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення правового спору.
За правилами п.3 ч.1 ст.311 КАС України, розгляд справи колегією суддів здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ "Бакалія Фуд" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, код ЄДРПОУ 45082413.
02.10.2023 року між ТОВ "Бакалія Фуд" (Постачальник) та ТОВ "Фаворит - Кепітал" (Покупець) укладено договір поставки №20231002/4, згідно якого Постачальник зобов`язується поставити Покупцю товар в порядку передбаченим цим Договором та додатками до нього, а Покупець зобов`язується прийняти цей товар і здійснювати оплату на умовах даного Договору.
Перелік товарів, що поставляються, і ціни на них вказується в Специфікації, які є невід`ємною частиною даного Договору.
За наслідком здійснення господарської операції між ТОВ "Бакалія Фуд" та ТОВ "Фаворит - Кепітал", позивачем подано 19.02.2024 на реєстрацію податкові накладні №2 від 01.02.2024 року, №15 від 06.02.2024, а також 20.02.2024 - податкову накладну №19 від 12.02.2024, на загальну суму 1445,2 тис. грн. (в т.ч. ПДВ на суму - 240,9 тис. грн.).
Відповідно до квитанції від 19.02.2024 зупинено реєстрацію податкової накладної №2 від 01.02.2024, зазначено, що: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №2 від 01.02.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1904, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=1.3126%, "Pпоточ"=14139.6 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Згідно квитанції від 19.02.2024 зупинено реєстрацію податкової накладної №15 від 06.02.2024, зазначено, що: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №15 від 06.02.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1904, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=1.3126%, "Pпоточ"=5942.4 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
За змістом квитанції від 20.02.2024 зупинено реєстрацію податкової накладної №19 від 12.02.2024, зазначено, що: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №19 від 12.02.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1904, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=1.3126%, "Pпоточ"=29201.2 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
27.02.2024 позивачем подано Повідомлення №29, № 43 та №49 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних від 01.02.2024 №2, від 06.02.2024 №15, від 12.02.2024 №19 та копії документів, а саме: Договір поставки №20230929/1 від 29.09.2023, Специфікації, Договір поставки № 20231002/5 від 02.10.2023, Договір оренди № 20230719 від 19.07.2023, Акт приймання передачі, Договір про виготовлення продукції з давальницької сировини № 20230919/1 від 19.09.2023, Специфікація, Замовлення покупця на переробку від 31.01.2024, Договір поставки № 0410_2023 від 04.10.2023, Договір поставки сировини № 20230717/1 від 17.07.2023, Договір поставки сировини № 20230918/1 від 18.09.2023, Договір поставки № 2809-23 від 28.09.2023, Договір поставки № 04102023 від 04.10.2023, Договір поставки сировини № 20230717/1 від 17.07.2023, Договір поставки сировини № 20230925/1 від 25.09.2023, Договір поставки сировини № 20230926/1 від 26.09.2023, Договір поставки сировини № 20230717/1 від 17.07.2023, Договір поставки № 22/01/24-01 від 22.01.2024, Договір поставки № 0701/24 від 07.01.2024, Договір поставки № 1 від 01.01.2021, Договір поставки № 17/02-24 від 17.01.2024, Договір постачання № 261023 від 26.10.2023, ВН № 29 від 01.02.2024, ВН № 43 від 06. 02.2024, ВН № 49 від 12.02.2024, Штатний розпис, ПН, ВН, Експрес-накладна ТОВ «Нова Пошта» від 04.01.2024, Експрес-накладна ТОВ «Нова Пошта» від 18.01.2024, ТТН № 1701-2 від 17.01.2024, ТТН № 210 від 05.10.2023, ВН (у переробку) від 25.01.2024, Замовлення покупця на переробку, ПН №2 від 01.10.2024, Посвідчення водія - ОСОБА_1 (НПП НОМЕР_1 ), Свідоцтво про реєстрацію ТЗ ( НОМЕР_2 ) ОСОБА_2 , Поліс обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних ТЗ, Передача готової продукції від 01.02.2024, ОСВ по рах. 201 за 01.01.2024-20.02.2024 ТОВ «Бакалія ФУД», ОСВ по рах. 631 за жовтень 2023-січень 2024 ТОВ «Бакалія Фуд», Акт здачі-прийняття робіт ( надання послуг) від 31.12.2023, Заявка на поставку продукції, виконавець ТОВ «Санні ФУД», за/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10655212/45082413 від 01.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 05.02.2024 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 05.02.2024, датою її подання
Рішенням комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10655214/45082413 від 01.03.2024 відмовлено ТОВ "Бакалія Фуд" у реєстрації податкової накладної №2 від 01.02.2024 на підставі: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
Додаткова інформація: «платником надано товарно-транспортну накладну, де вантажовідправник ТОВ «Агропрод Стандарт», перевізник ТОВ «Лоррі Транс» ( ПН 34026428), замовник ТОВ "Бакалія ФУД", при цьому за даними ЄРПН протягом 2023р. відсутня реєстрація ТОВ «Лоррі Транс» (ПН 334026428) на покупця ТОВ "Бакалія ФУД" податкових накладних з номенклатурою «послуги перевезення». Крім того, платником не надано товарно-транспортні накладні від постачальника ТОВ «ТД Астра Трейд» (адреса складу: м. Деражня, вулиця Миру, буд. 223/1). Також платником не надано первинні документи щодо права володіння транспортним засобом НОМЕР_2 легковий універсал (договір, акт надання послуг, розрахункові документи)».
Рішенням комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10655215/45082413 від 01.03.2024 відмовлено ТОВ "Бакалія Фуд" у реєстрації податкової накладної №15 від 06.02.2024 на підставі: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
Додаткова інформація: "платником надано товарно-транспортну накладну, де вантажовідправник ТОВ «Агропрод Стандарт», перевізник ТОВ «Лоррі Транс» ( ПН 34026428), замовник ТОВ "Бакалія ФУД", при цьому за даними ЄРПН протягом 2023р. відсутня реєстрація ТОВ «Лоррі Транс» (ПН 334026428) на покупця ТОВ "Бакалія ФУД" податкових накладних з номенклатурою «послуги перевезення». Крім того, платником не надано товарно-транспортні накладні від постачальника ТОВ «ТД Астра Трейд» (адреса складу: м. Деражня, вулиця Миру, буд. 223/1). Також платником не надано первинні документи щодо права володіння транспортним засобом НОМЕР_2 легковий універсал (договір, акт надання послуг, розрахункові документи).".
Рішенням комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10655216/45082413 від 01.03.2024 відмовлено ТОВ "Бакалія Фуд" у реєстрації податкової накладної №19 від 12.02.2024 на підставі: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
Додаткова інформація: "платником надано товарно - транспортну накладну, де вантажовідправник ТОВ «Агропрод Стандарт», перевізник ТОВ «Лоррі Транс» ( ПН 34026428), замовник ТОВ "Бакалія ФУД", при цьому за даними ЄРПН протягом 2023р. відсутня реєстрація ТОВ «Лоррі Транс» (ПН 334026428) на покупця ТОВ "Бакалія ФУД" податкових накладних з номенклатурою «послуги перевезення». Крім того, платником не надано товарно - транспортні накладні від постачальника ТОВ «ТД Астра Трейд» (адреса складу: м. Деражня, вулиця Миру, буд. 223/1). Також платником не надано первинні документи щодо права володіння транспортним засобом НОМЕР_2 легковий універсал (договір, акт надання послуг, розрахункові документи.".
02.10.2023 між ТОВ "Бакалія Фуд" (Постачальник) та ТОВ "Укр-Бізнес-Трейд" (Покупець) (код ЄДРПОУ 40263536) укладено договір поставки №20231002/5, згідно якого Постачальник зобов`язується поставити Покупцю товар в порядку передбаченим цим Договором та додатками до нього, а Покупець зобов`язується прийняти цей товар і здійснювати оплату на умовах даного Договору.
Перелік товарів, що поставляються, і ціни на них вказується в Специфікації, які є невід`ємною частиною даного Договору.
За наслідком здійснення господарської операції між ТОВ "Бакалія Фуд" та ТОВ "Укр-Бізнес-Трейд", позивачем подано 19.02.2024 на реєстрацію податкову накладну №6 від 05.02.2024, та 26.02.2024-податкову накладну №22 від 13.02.2024, на загальну суму 99,6 тис. грн. (в т.ч. ПДВ на суму - 16,6 тис. грн.).
Відповідно до квитанції від 19.02.2024 зупинено реєстрацію податкової накладної №6 від 05.02.2024, зазначено, що: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №6 від 05.02.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1904, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=1.3126%, "Pпоточ"=24004.8 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Відповідно до квитанції від 26.02.2024 зупинено реєстрацію податкової накладної №22 від 13.02.2024, зазначено, що: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №22 від 13.02.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1904, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=1.3126%, "Pпоточ"=29201.2 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
27.02.2024 позивачем подано Повідомлення №36, №60 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних від 05.02.2024 №6, від 13.02.2024 №22, та копії документів, а саме: Договір поставки №20231002/4 від 02.10.2023, Специфікації, Договір оренди № 20230719 від 19.07.2023, Акт приймання передачі, Договір про виготовлення продукції з давальницької сировини № 20230919/1 від 19.09.2023, Специфікація, Замовлення покупця на переробку від 31.01.2024, Договір поставки № 0410_2023 від 04.10.2023, Договір поставки сировини № 20230717/1 від 17.07.2023, Договір поставки сировини № 20230918/1 від 18.09.2023, Договір поставки № 2809-23 від 28.09.2023, Договір поставки № 04102023 від 04.10.2023, Договір поставки сировини № 20230717/1 від 17.07.2023, Договір поставки сировини № 20230925/1 від 25.09.2023, Договір поставки сировини № 20230926/1 від 26.09.2023, Договір поставки сировини № 20230717/1 від 17.07.2023, ВН № 36 від 05.02.2024, ВН № 60 від 13.02.2024, Штатний розпис, ПН № 6 від 05.02.2024, ВН, ТТН № 210 від 05.10.2023, ВН (переробку) від 01.02.2024, Посвідчення водія - ОСОБА_1 (НПП НОМЕР_1 ), Свідоцтво про реєстрацію ТЗ ( НОМЕР_2 ) ОСОБА_2 , Поліс обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних ТЗ, Передача готової продукції від 02.02.2024, ОСВ по рах. 201 за 01.01.2024-20.02.2024 ТОВ «Бакалія ФУД», ОСВ по рах. 631 за жовтень 2023-січень 2024 ТОВ «Бакалія Фуд», Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.12.2023, ПІ № 116 від 09.01.2024, № 49 від 10.11.2023, ПІ № 14 від 09.01.2024, № 341 від 03.11.2023, № 352 від 08.11.2023, № 365 від 17.11.2023, № 278 від 23.11.2023, № 379 від 23.11.2023, № 438 від 27.12.2023, № 6 від 03.01.2024.
Рішенням №10655213/45082413 від 01.03.2024 комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "Бакалія Фуд" у реєстрації податкової накладної №6 від 05.02.2024 на підставі: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
Додаткова інформація: «платником надано товарно-транспортну накладну, де вантажовідправник ТОВ «Агропрод Стандарт», перевізник ТОВ «Лоррі Транс» ( ПН 34026428), замовник ТОВ "Бакалія ФУД", при цьому за даними ЄРПН протягом 2023р. відсутня реєстрація ТОВ «Лоррі Транс» (ПН 334026428) на покупця ТОВ "Бакалія ФУД" податкових накладних з номенклатурою «послуги перевезення». Крім того, платником не надано товарно - транспортні накладні від постачальника ТОВ «ТД Астра Трейд» (адреса складу: м. Деражня, вулиця Миру, буд. 223/1). Також платником не надано первинні документи щодо права володіння транспортним засобом ВХ68426АЕ легковий універсал (договір, акт надання послуг, розрахункові документи)».
Рішенням №10655212/45082413 від 01.03.2024 комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "Бакалія Фуд" у реєстрації податкової накладної №22 від 13.02.2024 на підставі: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
Додаткова інформація: "платником надано товарно-транспортну накладну, де вантажовідправник ТОВ «Агропрод Стандарт», перевізник ТОВ «Лоррі Транс» ( ПН 34026428), замовник ТОВ "Бакалія ФУД", при цьому за даними ЄРПН протягом 2023р. відсутня реєстрація ТОВ «Лоррі Транс» (ПН 334026428) на покупця ТОВ "Бакалія ФУД" податкових накладних з номенклатурою «послуги перевезення». Крім того, платником не надано товарно - транспортні накладні від постачальника ТОВ «ТД Астра Трейд» (адреса складу: м. Деражня, вулиця Миру, буд. 223/1). Також платником не надано первинні документи щодо права володіння транспортним засобом ВХ68426АЕ легковий універсал (договір, акт надання послуг, розрахункові документи)".
Не погоджуючись із рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних №2 від 01.02.2024, №15 від 06.02.2024, №19 від 12.02.2024, №6 від 05.02.2024, №22 від 13.02.2024, позивач звернувся з даним позовом.
Приймаючи рішення, суд першої інстанції дійшов висновку про часткову обгрунтованість позовних вимог та наявність правових підстав для їх задоволення.
Переглядаючи оскаржуване судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіряючи дотримання судом першої інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ним норм матеріального права, колегія суддів виходить із наступного.
Відповідно до пункту 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10. цієї правової норми передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1. цієї статті та/або пунктом 192.1. статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16. цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2021 року № 378) (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до пункту 12 цього Порядку, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Пунктами 13, 15 Порядку №1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу 10), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Згідно з пунктом 201.16. статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На реалізацію наведеної бланкетної норми Кабінетом Міністрів України 11 грудня 2019 року прийнято постанову №1165 (набрала чинності 01 лютого 2020 року), якою серед іншого затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).
У пункті 4 цього Порядку зазначено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
За приписами пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
За змістом пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 7 Порядку №1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Пунктом 10 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).
За змістом пункту 25 Порядку №1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
З матеріалів справи з`ясовано, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних слугувало те, що останні відповідають вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
При цьому, зупинення реєстрації ПН/РК за пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Таким чином, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.
Натомість, як встановлено судом, надіслані позивачу квитанції містять вимогу щодо надання пояснень та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відсутність у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку № 1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.
Загальне посилання контролюючого органу на правомірність зупинення реєстрації податкової накладної на підставі Критеріїв ризиковості господарських операцій, є протиправним та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.
При цьому, матеріалами справи не підтверджено факт виявлення під час моніторингу об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем господарської операції, дані про яку зазначено у податкових накладних, та/або ймовірності уникнення позивачем виконання свого податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства. Натомість містять докази, які були надані контролюючому органу для розблокування реєстрації податкових накладних, які підтверджуються факт поставки товару та проведення оплати за нього.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 із змінами, внесеними наказом від 12 січня 2023 року №19, який набрав чинності 08 березня 2023 року, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі -Порядок № 520).
Пунктом 2 цього Порядку визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II ПК України.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 закріплено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", Законів України "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261) (пункти 6, 7 Порядку № 520).
Згідно з вимогами пункту 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II ПК України, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II ПК України, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Відповідно до пункту 10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
З матеріалів справи вбачається, що: реєстрацію податкової №2 від 01.02.2024, зупинено через те, що обсяг постачання товару/послуги 1904, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено-показник "D"=1.3126%, "Pпоточ"=14139.6; реєстрацію податкової накладної №15 від 06.02.2024, зупинено, оскільки обсяг постачання товару/послуги 1904, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено-показник "D"=1.3126%, "Pпоточ"=5942.4; реєстрацію податкової накладної №19 від 12.02.2024, зупинено в зв`язку з тим, що обсяг постачання товару/послуги 1904, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено- показник "D"=1.3126%, "Pпоточ"=29201.2.
Між тим, у частині зазначення критерію ризиковості відповідач чітко не конкретизував, про який саме ризик платника податку йдеться, чим фактично поставив платника податку у стан невизначеності стосовно питання документального спростування існуючих, на думку відповідача, ризиків.
При цьому, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вказане свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкових накладних.
Колегія суддів зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.
Слід зазначити, що позивачем на виконання п.201.6 ст.201 ПК України направлено на адресу відповідача повідомлення, яким подано до контролюючого органу пояснення та копії документів, які на його думку є достатніми для спростування існуючих, на думку відповідача, ризиків.
В подальшому, контролюючим органом прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, однак фактичною підставою для відмови зазначено "надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства".
Між тим, колегія суддів зазначає, що крім документів, які на думку податкового органу містять недоліки, позивачем надати і інші документи та пояснення, оцінка яким при прийнятті оскаржуваних рішень не надавалася.
Так, згідно пояснень позивача, що підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, ТОВ «Бакалія Фуд» займається виробництвом та оптовою торгівлею продуктами харчування.
Товариство не має власних виробничих потужностей, а замовляє виробництво асортименту продукції у ТОВ «САННІ ФУД» (СДРПОУ 38428192). При цьому, передає ТОВ «САННІ ФУД» сировину як для самих харчових продуктів, так і для пакування, а ТОВ «САННІ ФУД» повертає ТОВ «Бакалія Фуд», які класифікуються за колами УКТ ЗЕД 1904 та 1104. Такі відносини врегульовані договором від 19.09.2023 N-20230919/1. Перелік продукції визначено у додатку №1 до договору.
01.12.2023 позивач та ТОВ «САННІ ФУД» уклали додаткову угоду №№1, якою виклади п.2.9 договору в такій редакції "29. Готову продукцію Виконавець постачає Замовнику за адресою, вказаною Замовником у відповідній заявці".
Для кожного виду готової продукції ТОВ «САННІ ФУД» розробило специфікації номенклатури, в яких визначено складові (сировина та пакування), необхідні для виготовлення нової продукції, зокрема, і готових сніданків різних смаків та торгових марок. З урахуванням вказаних специфікацій Товариство закуповує сировину та пакування у виробників та (або) постачальників такої сировини та пакування. Закупівля сировини відбувається не під конкретні партії готової продукції, а великими партіями від постачальників. Запаси сировини формуються з розрахунку мінімум на 2-3 місяці роботи. При цьому ці запаси періодично поновлюються. Тобто, підприємство не випрацьовує всю сировину і тоді закуповує нову, а планує закупівлі заздалегідь, щоб не припиняти виробництво. Продукцію, яку Товариство отримує за результатами виконання договору реалізується оптовим покупцям, зокрема, ТОВ «УКР-БІЗПЕС ТРЕЙД». Отже, обсяг постачання харчової продукції за кодами УКТ ЗЕД 1904 завжди перевищує величину залишку обсягу придбання таких товарів, оскільки підприємство закуповує тільки сировину для виготовлення цих харчових продуктів. Для зберігання сировини та готової продукції Товариство орендує складські приміщення за адресою: Хмельницька обл., Деражнянський р-н, м. Деражня вул. Миру 223/1, відповідно до договору оренди від 19.07.2023 №20230719. Штат працівників (5 чоловік), зокрема, підсобних робітників, дозволяє проводити вантажно-навантажувальні та складські операції власними силами.
Також позивачем зазначено, що 02.10.2023 між ТОВ «Бакалія Фуд» та ТОВ «У-БТ» укладено договір поставки № 20231002/5, відповідно до п. 1.2 якого перелік товарів, що поставляються, і ціни на них вказуються в специфікації, яка є невід`ємною частиною даного договору. Оплата покупцем за товар здійснюється відповідно до умов зазначених у п.5.2 протягом 30-ти календарних днів з моменту приймання товару (на підтвердження співпраці між сторонами надано платіжне доручення). На виконання п. 1.2. договору сторони уклали специфікацію від 06.02.2024, в якій погодили асортимент товару. На виконання умов договору та специфікації Товариство поставило ТОВ "У-БТ" партію товару, загальною вартістю 466 260,30 грн, в т.ч. ПДВ 77 710,05 грн, що підтверджується видатковою накладною від 06.02.2024 №43. Видаткову накладну зі сторони Постачальника та Покупця підписували директори, а тому відсутні довіреності. На виконаних п. 2.9. договору про виготовлення продукції з давальницької сировини від 19.09.2023 позивачем надало ТОВ «САННІ ФУД» заявку на поставку готової продукції, де адресою передачі готової продукції визначило адресу: вул. Миру, 118/1, м. Деражня, Хмельницький Хмельницька обл. Передача готової продукції відбувалася в один день безпосередньо на складі покупця за присутності директорів підприємств, що підтверджується відповідними видатковими накладними. Транспортні документи на зазначені операцій не складалися, оскільки склади Тов «САННІ ФУД» та ТОВ «У-БТ» знаходяться за однією адресою поруч, тому товар передавали підрядниками ТОВ «САННІ ФУД» без залучення транспортних засобів або техніки, просто перевозячи його з використанням роклів з одного складу на інший.
Щодо послуг перевезення від ТОВ "Лоррі Транс" позивачем зазначено, що на підтвердження господарської операції з ТОВ "Агропром Стандарт", Товариством надана податковому органу, зокрема, ТТН №210 від 05.10.2023, в якій замовником перевезення вказано ТОВ «Бакалія Фуд». Вже після надання зазначеного документа контролюючому органу, виявило помилку в складанні ТТН, оскільки ТОВ «Лоррі Транс» надавало послуги перевезення ТОВ "Агропрод Стандарт", а не позивачу. Саме тому в ЄРПН відсутні зареєстровані податкові накладні з номенклатурою "послуги перевезення" від ТОВ «Лоррі Транс» на ТОВ «Бакалія Фуд». На підтвердження контролюючому органу надано вірну ТТН №210 від 05.10.2023,
Стосовно права володіння транспортним засобом BX68424Е вказано, що на підтвердження користування транспортним засобом ВХ6842АЕ Товариством надано зокрема поліс страхування №213978396 та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 від 13.12.2008, які на думку позивача є достатніми для підтвердження права користування транспортним засобом НОМЕР_2 .
Як свідчать матеріали справи, документи, на які посилається позивач надавалися як Комісії, так і наявні в матеріалах справи.
У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі "Серявін та інші проти України" Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи.
Як було зазначено вище, позивачем були надані пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідних господарських операцій, що підтверджується і контролюючим органом.
Однак, при прийнятті оскаржуваних рішень, відповідачем взято лише ті документи, що складених із порушенням законодавства.
Колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача чи правильності складення податкової накладної, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Отже, відповідачем - Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області, як суб`єктом владних повноважень, не надано суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не наведено обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваних рішень, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, неупереджено, добросовісно та розсудливо.
Вказане узгоджується з правовою позицією, висловленою Верховним Судом у постановах від 16 грудня 2020 року у справі № 340/474/20, від 16 лютого 2021 року у справі № 280/3235/20 та від 23 червня 2022 року у справі № 640/6130/20.
При цьому, колегія суддів вважає, що з врахуванням вимог пунктів 2, 10 частини 2 статті 245 КАС України, суд першої інстанції з метою відновлення прав та інтересів позивача, обгрунтовано зобов`язав Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 від 01.02.2024, №15 від 06.02.2024, №19 від 12.02.2024, №6 від 05.02.2024, №22 від 13.02.2024.
Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Колегія суддів також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Підсумовуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції при вирішенні даного публічно-правового спору правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, а доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають правових підстав для скасування оскаржуваного судового рішення.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія суддів вважає, що за з`ясованих та встановлених обставин, апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 29 липня 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Граб Л.С. Судді Матохнюк Д.Б. Сторчак В. Ю.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2024 |
Оприлюднено | 25.11.2024 |
Номер документу | 123209193 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Граб Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні