Рішення
від 04.11.2024 по справі 569/10370/24
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/10370/24

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2024 року м.Рівне

Рівненський міський суд Рівненської області

в складі головуючого судді Бучко Т.М.

секретар судового засідання Дем`янчук Н.В.

з участю представника позивача ОСОБА_1 .В

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом 4 територіального вузла урядового зв`язку Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України до ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Орган опіки та піклування виконавчого комітету Рівненської міської ради, про усунення перешкод у користуванні приміщенням та зняття з реєстрації,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить усунути перешкоди у користуванні власністю, а саме: адміністративно-технічних будівель спеціального призначення № 1-23 4ТВУЗ Держспецзв`язку за адресою АДРЕСА_1 , шляхом зняття з реєстрації відповідачів.

В обґрунтування заявлених позовних вимог покликається на те, що за 4 ТВУЗ Держспецзв`язку закріплено на праві оперативного управління нерухоме майно, в тому числі адміністративно-технічна будівля спеціального призначення та технічні будівлі спеціального призначення, які знаходяться за адресою АДРЕСА_1 (до 25 січня 2022 року АДРЕСА_2 ). ОСОБА_3 14 липня 2008 року звільнена з військової служби у відставку (за станом здоров`я). 10 грудня 2010року Рівненським міським відділом внутрішніх справ УМВС України в Рівненській області та 31 серпня 2012 рокуздійснено реєстрацію ОСОБА_3 , ОСОБА_6 , ОСОБА_4 та ОСОБА_5 за місцезнаходженням 4 ТВУЗ Держспецзв?язку за адресою АДРЕСА_3 . З метою запобігання порушенню законодавства у сфері реєстрації місця проживання осіб в Україні, 4 ТВУ Держспецзв?язку рекомендованими листами звертався до відповідачів з вимогою здійснити відповідні дії із зняття реєстрації місця проживання за місцезнаходженням 4 ТВЗУ Держспецзв`язку, проте вимоги відповідачі не виконали. Станом на дату подання заяви місце проживання відповідачів невідомо. Оскільки за адресою АДРЕСА_1 відповідачі не проживають, не проходять військову службу, не належать до особового складу 4 ТВУЗ Держспецзв`язку, реєстрація відповідачів за місцезнаходженням підрозділу Держспецзв`язку порушує законні права та інтереси 4 ТВУЗ Держспецзв`язку. Реєстрація місця проживання за місцезнаходженням підрозділів Держспецзв`язку за місцем проходження військової служби є похідною від факту проходження військової служби в Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України та права користування об`єктами підрозділів Держспецзв`язку. Втрата права користування приміщеннями є наслідком звільнення відповідача ОСОБА_3 зі служби в Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України та виключення його зі списків особового складу 4 ТВУЗ Держспецзв`язку.

У відзиві на позовну заяву представник відповідачів ОСОБА_3 , ОСОБА_6 адвокат Штогрін В.С. просить відмовити в позові. Заперечення протии позовних вимог мотивує тим, що адміністративно-технічні будівлі спеціального призначення № 1-23 4ТВУЗ Держспецзв`язку не є об`єктом житлового фонду, а тому на зазначені правовідносини не можуть поширюватися норми житлового законодавства, зокрема і тих положень, що стосуються визнання особи такою, що втратила право користування житловим приміщенням. ОСОБА_4 з 15 березня 2001 року включено в чергу потребуючих поліпшення житлових умов. 14 липня 2007 року житлову справу звільненого з військової служби ОСОБА_4 переоформлено на ім`я ОСОБА_3 та членів його сім`ї. 23 листопада 2011 року ОСОБА_3 та членів її сім`ї в складі 5 осіб зараховано в списки осіб, які мають право на першочергове отримання житла. Станом на час розгляду справи ОСОБА_3 та члени її сім`ї житловим приміщенням не забезпечені. Оскільки жодним нормативним документом не передбачено обов`язок чи необхідність військовослужбовця Держспецзв`язку після звільнення змінювати задеклароване місце проживання за відсутності житла, у якому таке місце проживання може бути задекларовано, то такий військовослужбовець та члени його сім`ї можуть перебувати на реєстраційному обліку до одержання житлового приміщення. Ні ОСОБА_3 , ні жоден із членів її сім`ї не має на праві власності житла, у якому могли б задекларувати своє місце проживання. Реєстрація місця проживання ОСОБА_3 та членів її сім`ї в адміністративно-технічних будівлях спеціального призначення № 1-23 4ТВУЗ Держспецзв`язку жодним чином не порушує та не може порушувати охоронюване законом право власності позивача на об`єкт нерухомості, а відтак, у позивача відсутнє порушене право, що підлягає захисту в судовому порядку. Оскільки жоден із членів сім`ї ОСОБА_3 не володіє на праві власності житловою нерухомістю, забезпечити подальшу реєстрацію місця проживання неповнолітньої ОСОБА_6 не має можливості, а тому, із врахуванням найкращих інтересів дитини, ні вона, ні її мати ОСОБА_3 не можуть бути позбавлені зареєстрованого місця проживання. Ухвалою від 20 червня 2024 року позовну заяву суд прийняв справу до розгляду, відкрив спрощене позовне провадження у справі з проведенням судового засідання з повідомленням (викликом) сторін, залучив до участі у розгляді справи як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, орган опіки та піклування виконавчого комітету Рівненської міської ради.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримала з підстав, викладених у позовній заяві. Додатково пояснила, що зняття відповідача ОСОБА_3 та членів її родини з реєстрації за місцезнаходженням 4 ТВУЗ Держспецзв`язку не є підставою для зняття останньої з квартирного обліку, тому жодні житлові права відповідачів не порушуються. Територія 4 ТВУЗ Держспецзв`язку є військовим об`єктом, а відповідачі можуть пред`явити права на вхід на територію військової частини, оскільки зареєстровані за її місцезнаходженням.

Представник відповідачів позов не визнала із зазначених у відзиві на позовну заяву мотивів. Пояснила, що відповідачі проживають в орендованому помешканні, власник якого не надає їм дозволу на реєстрацію місця проживання в ньому.

Відповідачі ОСОБА_5 та ОСОБА_4 в судове засідання не з`явилися, причини неявки суду не повідомили. Про місце, дату і час розгляду справи вважаються повідомленими своєчасно та належним чином. Відзиві на позовну заяву до суду не надходило.

Представник третьої особи ОСОБА_7 у заяві від 30 жовтня 2024 року просить судове засідання проводити без її участі, підтримує висновок висновок ООП № 08-01-1757/24 від 29 жовтня 2024 року та просить винести рішення, враховуючи інтереси ОСОБА_6 .

Суд, заслухавши пояснення сторін, з`ясувавши обставини та дослідивши наявні у справі докази, дійшов таких висновків.

Суд встановив, що відповідно до наказу від 20 січня 2010 року № 35/ДСК Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України за 4 територіальним вузлом урядового зв`язку Держспецзв`язку на праві оперативного управління закріплено нерухоме майно, зокрема адміністративно-технічні будівлі та технічні будівлі спеціального призначення за адресою АДРЕСА_1 (до 25 січня 2022 року - АДРЕСА_2 ).

Наказом № 138-ос від 14 липня 2008 року 4 територіального ордена Червоної Зірки вузла урядового зв`язку Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України прапорщика Держспецзв`язку ОСОБА_3 звільнено зі служби за станом здоров`я.

10 грудня 2010 року за місцезнаходженням 4 ТВУЗ Держспецзв?язку зареєстровані ОСОБА_3 та ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а з ІНФОРМАЦІЯ_2 - ОСОБА_4 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 . ОСОБА_9 знятий з реєстрації місця проживання в 2013 році.

Згідно з витягом з протоколу засіжання житлово-побутової комісії в/ч НОМЕР_1 від 22 березня 2001 року № 4, прапорщика ОСОБА_4 з 15 березня 2001 року включено в чергу потребуючих поліпшення житлових умов. Надалі облікову житлову справу звільненого з військової служби ОСОБА_4 переоформлено на ім`я ОСОБА_3 , як члена його сім`ї, про що свідчить витяг з протоколу засідання житлово-побутової комісії 4 ТВУЗ від 17 квітня 2007 року № 13.

Відповідно до витягу з протоколу засідання житлово-побутової комісії 4 ТВУЗ від 22 листопаа 2011 року № 7, ОСОБА_3 та члени її сім`ї (чоловік ОСОБА_4 , син ОСОБА_9 , дочка ОСОБА_5 , дочка ОСОБА_6 ) зараховані в списки осіб, які мають право на першочергове отримання житла з 22 листопада 2011 року.

Станом на 11 червня 2024 року ОСОБА_3 перебуває за № 16 у списку осіб, які перебувають на квартирному обліку в загальній черзі на одержання житлових приміщень житлово-побутової комісії 4 ТВУЗ Держспецзв`язку, та за № 10 у списку осіб, які користуються правом першочергового одержання житлових приміщень, що підтверджується листом № 55/02-1203 від 11 червня 2024 року ТВУЗ Держспецзв`язку.

За інформацією 4 ТВУЗ Держспецзв`язку № 55/03-38/СЕД від 21 серпня 2024 року, за місцезнаходженням 4 ТВУЗ Держспецзв`язку зареєстровано 89 військовослужбовців, а також члени їх сімей.

01 серпня 2023 року 4 ТВЗУ Держспецзв`язку рекомендованим листом №55/12-1459 звернувся до відповідачів з вимогою здійснити відповідні дії із зняття реєстрації місця проживання за місцезнаходженням 4 ТВЗУ Держспецзв`язку. Докази виконання відповідачами вимоги позивача у справі відсутні.

За змістом висновку органу опіки та піклування Виконавчого комітету Рівненської міської ради від 29 жовтня 2024 року №08-01-1757/24, працівниками служби у справах дітей виконавчого комітету Рівненської міської ради було здійснено вихід за адресою: АДРЕСА_4 . Частину будинку сімя орендує в ОСОБА_10 . ОСОБА_3 надала пояснення, що в зв`язку з орендою житла в неї немає можливості зареєструватися разом з дитиною в іншому місці. Зобов`язується знятися з реєстрації за адресою АДРЕСА_1 з моменту отримання житла. Зняття з реєстрації ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , може призвести до порушення охоронюваних законом житлових прав дитини.

Частиною першою статті 15 Цивільного кодексу України передбачено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Згідно з ч.1 ст.16 ЦК України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Відповідно до ст.326 ЦК України, у державній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить державі Україна. Від імені та в інтересах держави Україна право власності здійснюють відповідно органи державної влади. Управління майном, що є у державній власності, здійснюється державними органами, а у випадках, передбачених законом, може здійснюватися іншими суб`єктами.

Право оперативного управління - правова форма закріплення державного майна за державними установами (організаціями). Державне майно надається державній установі у володіння, користування та розпорядження в межах, установлених законодавством, з метою забезпечення діяльності відповідної установи і належного використання майна.

Згідно з ст.91 ЦК України, юридична особа здатна мати такі ж цивільні права та обов`язки (цивільну правоздатність), як і фізична особа, крім тих, які за своєю природою можуть належати лише людині.

За приписами ст.317 ЦК України, власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд (ст.319 ЦК України).

Відповідно до ч.1 ст.321 ЦК України, право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Згідно з ч.2 ст.386 ЦК України, власник, який має підстави передбачати можливість порушення свого права власності іншою особою, може звернутися до суду з вимогою про заборону вчинення нею дій, які можуть порушити його право, або з вимогою про вчинення певних дій для запобігання такому порушенню.

Статтею 391 ЦК України передбачено право власника майна вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.

Відповідно до ч.1 ст.29 ЦК України, місцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово.

Механізм здійснення декларування/реєстрації місця проживання (перебування), зміни місця проживання, зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), скасування декларування/реєстрації місця проживання (перебування) визначає Порядок декларування та реєстрації місця проживання (перебування), затверджений постаново Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2022 року № 265 (далі Порядок).

Відповідно до п.4 Порядку, особа може задекларувати/зареєструвати своє місце проживання (перебування) лише за однією адресою. У разі коли особа проживає у двох і більше місцях, вона здійснює декларування/реєстрацію місця проживання (перебування) за однією з таких адрес за власним вибором. За адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) з особою ведеться офіційне листування та вручення офіційної кореспонденції.

Згідно з п.50 Порядку, зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснюється на підставі, зокрема рішення суду, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житло або права користування житлом, про виселення, про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою (у такому випадку адміністративний збір не сплачується).

Пунктом 3.5 Інструкції про порядок забезпечення осіб рядового та начальницького складу Держспецзв`язку і членів їх сімей житловими приміщеннями, затвердженої наказом Адміністрації служби спеціального зв`язку та захисту інформації України від 28 лютого 2011 року № 42 (чинної на час реєстрації відповідачів за місцезнаходженням 4 ТВУЗ Держспецзв`язку), передбачено право військовослужбовців Держспецзв`язку і членів їх сімей, які не забезпечені житлом та не зареєстровані за місцем проходження військової служби, до одержання житлового приміщення зареєструватися за місцезнаходженням підрозділу Держспецзв`язку за місцем проходження військової служби.

Аналогічне положення містить і п.1 розділу ІІІ Інструкції про організація забезпечення житловими приміщеннями особового складу Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України і членів сімей, затвердженої наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України від 05 січня 2016 року № 3.

У справі суд встановив, що відповідачі ОСОБА_4 та ОСОБА_3 звільнені з військової служби, не належать до особового складу 4 ТВУЗ Держспецзв`язку, відповідачі не є членами військовослужбовця Держспецзв`язку, за місцезнаходження 4 ТВУЗ Держспецзв`язку не проживали і не проживають (адміністративно-технічні будівлі не є житловими).

Відповідачі фактично проживають за адресою АДРЕСА_4 .

При цьому, доказів неможливості задекларувати своє місце проживання за вказаною адресою відповідачі суду не надали. Відсутність у відповідачів на праві власності нерухомого майна не позбавляє їх права задекларувати місце проживання за адресою, де вони фактично проживають, оскільки закон не визначає обов`язковою умовою для реєстрації місця проживання особи належність житлового приміщення, в якому особа проживає, їй на праві власності.

Реєстрація відповідачів за місцезнаходження 4 ТВУЗ Держспецзв`язку порушує законні права та інтереси позивача, оскільки адміністративно-технічні будівлі спеціального призначення розташовані на території військової частини, доступ до якої обмежений, поготів під час воєнного стану в країні.

Висновок органу опіки та піклування виконавчого комітету Рівненської міської ради про можливе порушення житлових прав дитини у разі зняття її з реєстрації за місцезнаходженням 4 ТВУЗ Держспецзв`язку суд вважає необгрунованим.

Відповідно до ст.8 Закону України «Про охорону дитинства», кожна дитина має право на рівень життя, достатній для її фізичного, інтелектуального, морального, культурного, духовного і соціального розвитку. Батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за створення умов, необхідних для всебічного розвитку дитини, відповідно до законів України.

Кожна дитина має право на проживання в сім`ї разом з батьками або в сім`ї одного з них та на піклування батьків. Батько і мати мають рівні права та обов`язки щодо своїх дітей. Предметом основної турботи та основним обов`язком батьків є забезпечення інтересів своєї дитини (ст.11 Закону України «Про охорону дитинства»).

Згідно зі ст.18 Закону України «Про охорону дитинства», діти - члени сім`ї наймача або власника жилого приміщення мають право користуватися займаним приміщенням нарівні з власником або наймачем. Органи опіки та піклування зобов`язані здійснювати контроль за додержанням батьками або особами, які їх замінюють, майнових та житлових прав дітей при відчуженні жилих приміщень та купівлі нового житла.

Права дитини на житло залежить від правомірності користування цим житлом її батьками, з якими дитина має право проживати.

Неповнолітня ОСОБА_6 проживає разом з батьками за адресою АДРЕСА_4 . Реєстрація її місця проживання за місцезнаходженням 4 ТВУЗ Держспецзв`язку чи зняття її з реєстрації у спірних приміщеннях жодним чином не впливає на житлові права дитини, оскільки декларування або реєстрація місця проживання особи не є підставою для набуття такою особою права володіння, користування чи розпорядження житлом.

Крім того, відповідно до п.12 розділу ІІІ Інструкції про організація забезпечення житловими приміщеннями особового складу Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України і членів сімей, військовослужбовці Держспецзв`язку при звільненні з військової служби в запас або у відставку за віком, станом здоров`я, залишаються на обліку до одержання житла з державного житлового фонду. Військовослужбовці Держспецзв`язку знімаються з квартирного обліку у разі: поліпшення житлових умов, внаслідок чого відпала потреба в наданні житлового приміщення; засудження військовослужбовця Держспецзв`язку до позбавлення волі на строк понад шість місяців, крім умовного засудження; звільнення з військової служби в Держспецзв`язку через службову невідповідність, у зв`язку із систематичним невиконанням умов контракту військовослужбовцем Держспецзв`язку; подання відомостей, що не відповідають дійсності, але стали підставою для зарахування на квартирний облік, внесення у Списки; отримання грошової компенсації за належне їм для отримання житлове приміщення; звільнення в запас або у відставку до досягнення 20 років вислуги на військовій службі у разі, якщо інше не передбачено законодавством; обрання для постійного місця проживання іншого населеного пункту особами, які звільнені у запас або у відставку; в інших випадках, передбачених законодавством (п.13).

Зняття з реєстрації за місцезнахоженням підрозділу Держспецзв`язку не є підставою для зняття відповідачів з квартирного обліку житлово-побутової комісії 4 ТВУЗ Держспецзв`язку, а тому права відповідачів, в тому числі неповнолітньої дитини, на одержання житла не порушуються.

З огляду на вказані обставини та норми закону позов належить задовольнити.

Заправилами ч.1ст.141ЦПК Українипідлягають стягненнюз відповідачів ОСОБА_4 , ОСОБА_3 та ОСОБА_5 на користьпозивача понесеніним документальнопідтверджені витратина оплатусудового зборув розмірі2880грн (по 960 грн з кожного). Враховуючи, що судовий збір позивачем був сплачений не у повному розмірі (2880 грн замість 3028 грн), з відповідачів також належить стягнути в дохід держави по 49,30 грн з кожного недоплаченого судового збору.

На підставі наведеного та керуючись ст.10, 12, 89, 141, 259, 263-265, 273, 354, 355 ЦПК України, суд

У Х В А Л И В:

Позов 4 територіального вузла урядового зв`язку Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України до ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Орган опіки та піклування виконавчого комітету Рівненської міської ради, про усунення перешкод у користуванні приміщенням та зняття з реєстрації задовольнити.

Усунути 4 територіальному вузлу урядового зв`язку Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України перешкоди у користуванні власністю, а саме: адміністративно-технічними будівлями спеціального призначення № 1-23 4 ТВУЗ Держспецзв`язку шляхом зняття з реєстрації ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 за адресою АДРЕСА_1 .

Стягнути з ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 на користь 4 територіального вузла урядового зв`язку Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України витрати по сплаті судового збору по 960 (дев`ятсот шістдесят) грн з кожного.

Стягнути з ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 в дохід держави недоплачену позивачем суму судового збору по 49 (сорок дев`ять) грн 30 коп з кожного.

Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Рівненського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Сторони у справі:

позивач - 4 територіальний вузол урядового зв`язку Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, місцезнаходження: 33001, м.Рівне, вул.Соборна, буд.227-Д; код ЄДРПОУ 34781331;

відповідач - ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , місце реєстрації: АДРЕСА_5 ; місце проживання: АДРЕСА_6 ; РНОКПП НОМЕР_2 ;

відповідач - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , місце реєстрації: АДРЕСА_7 ; місце проживання: АДРЕСА_6 ; РНОКПП НОМЕР_3 ;

відповідач - ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , місце реєстрації: АДРЕСА_5 ; РНОКПП НОМЕР_4 ;

відповідач - ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_5 ; місце проживання: АДРЕСА_6 ; РНОКПП НОМЕР_5 ;

третя особа - орган опіки та піклування виконавчого комітету Рівненської міської ради, місцезнаходження: 33028, м.Рівне, вул.Соборна, буд.12А; код ЄДРПОУ 04057758.

Повне судове рішення складене 14 листопада 2024 року.

Суддя

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення04.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123222298
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: про державну власність щодо усунення перешкод у користуванні майном

Судовий реєстр по справі —569/10370/24

Рішення від 04.11.2024

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Бучко Т. М.

Рішення від 04.11.2024

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Бучко Т. М.

Ухвала від 20.06.2024

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Бучко Т. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні