Постанова
від 21.11.2024 по справі 703/3512/24
СМІЛЯНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 703/3512/24

3/703/1693/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2024 року суддя Смілянського міськрайонного суду Черкаської області Прилуцький В.О., при секретарі судового засідання Дегтярь Л.В., за участі прокурора Сільченко Н.М., розглянувши матеріали про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , проживаючого та зареєстрованого по АДРЕСА_1 ,

за ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП,

встановив:

До Смілянського міськрайонного суду Черкаської області одночасно надійшло шість адміністративних протоколів про притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП.

04 липня 2024 року постановою судді вказані справи об`єднано в одне провадження.

Згідно протоколу №373/2024 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 27 червня 2024 року, ОСОБА_1 , будучи директором КП Смілакомунтеплоенерго» та відповідно до підпункту «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону країни «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону не повідомив належним чином про наявність у нього реального конфлікту інтересів при прийнятті рішення щодо підписання наказу №29 під 13 березня 2023 року «Про преміювання», в тому числі і себе особисто, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

Згідно протоколу №374/2024 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 27 червня 2024 року, ОСОБА_1 , будучи директором КП Смілакомунтеплоенерго» та відповідно до підпункту «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону країни «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п.3 ч.1 ст.28 Закону вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів при прийнятті рішення щодо підписання наказу №29 від 13 березня 2023 року «Про преміювання працівників», в тому числі і себе особисто, чим вчинив -адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Згідно протоколу №375/2024 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 27 червня 2024 року, ОСОБА_1 , будучи директором КП «Смілакомунтеплоенерго» та відповідно до підпункту «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону не повідомив належним чином про наявність у нього реального конфлікту інтересів при прийнятті рішення щодо підписання наказу №116 від 21 грудня 2023 року «Про преміювання», в тому числі і себе особисто, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

Згідно протоколу №376/2024 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 27 червня 2024 року, ОСОБА_1 , будучи директором КП Смілакомунтеплоенерго» та відповідно до підпункту «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону 7 країни «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п.3 ч.1 ст.28 Закону вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів при прийнятті рішення щодо підписання наказу №116 від 21 грудня 2023 року «Про преміювання», в тому числі і себе особисто, чим вчинив адміністративне травопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Згідно протоколу №377/2024 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 27 червня 2024 року, ОСОБА_1 , будучи директором КП «Смілакомунтеплоенерго» та відповідно до підпункту «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону не повідомив належним чином про наявність у нього реального конфлікту інтересів при прийнятті рішення щодо підписання наказу №118 від 26 грудня 2022 року «Про преміювання», в тому числі і себе особисто, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

Згідно протоколу №378/2024 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 27 червня 2024 року, ОСОБА_1 , будучи директором КП Смілакомунтеплоенерго» та відповідно до підпункту «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону 7 країни «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п.3 ч.1 ст.28 Закону вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів при прийнятті рішення щодо підписання наказу №118 від 26 грудня 2022 року «Про преміювання», в тому числі і себе особисто, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

У судовому засіданні особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 свою вину у вчиненні інкримінованих йому адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, не визнав оскільки умислу на вчинення адміністративних правопорушень він не мав. Також просив закрити провадження у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи строків, передбачених ч.4 ст.38 КУпАП.

У судовому засіданні прокурор ОСОБА_2 зазначила, що в діях ОСОБА_1 наявні склади правопорушень, передбачених за ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, про що свідчать докази наявні в матеріалах справ.

Суд, заслухавши пояснення ОСОБА_1 , прокурора Сільченко Н.М., вивчивши та дослідивши письмові матеріали справи приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 є склад правопорушень передбачених ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст.7 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

З системного аналізу норм КУпАП встановлено, що його завдання полягає у встановлені винних і забезпеченні правильного застосування законодавства з тим, щоб до кожного правопорушника були застосовані справедливі заходи адміністративного примусу.

Отже, незалежно від виду суб`єкту та його службової діяльності, рангу та інших характеристик його обов`язком є діяти лише в рамках закону (дозволено робити тільки те, що дозволено законом ст. 6 Конституції України).

Одним з основних принципів діяльності із запобігання і протидії корупції є невідворотність відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, оскільки ці правопорушення несуть негативні наслідки, які можуть виявитись у підриві авторитету органу виконавчої влади та зашкодити суспільним інтересам, то таке правопорушення не може бути визначене, як малозначиме.

Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У тому числі, відповідно до вимог ст. 68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

За змістом абзаців 9, 10, 11 частини 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першійстатті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність;

приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях;

реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Відповідно до пунктів 2, 3 ч. 1ст. 28 Закону України «Про запобіганні корупції», особи, зазначені у п.2 ч.1 ст. 3 цього Закону, зобов`язані, зокрема, повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів, вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Статтею 41 Закону передбачено, що особи, зазначені у п. 1, пп. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 цього Закону, діють неупереджено, незважаючи на приватні інтереси, особисте ставлення до будь-яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні або інші особисті погляди чи переконання.

Диспозиція ч.1 ст.172-7 КУпАП встановлює адміністративну відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.

Диспозиція ч. 2 ст. 172-7 КУпАП встановлює адміністративну відповідальність за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Поняття реального конфлікту інтересів наведене у частині 1 статті 1 Закону України «Про запобігання корупції», відповідно до якої «реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень».

Згідно зі статутом КП «Смілакомунтеплоенерго» Комунальне підприємство Смілакомунтеплоенерго», за організаційно-правовою формою - комунальне, талі-Підприємство) створено відповідно до Господарського кодексу України, цивільного кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Засновником Підприємства є територіальна громада в особі Смілянської міської ради (далі-Власник) (код ЄДРПОУ 25874705). Уповноважена Особа управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Смілянської міської ради. Підприємство є юридичною особою згідно з чинним Законодавством України. Права і обов`язки юридичної особи Підприємство набуває з моменту його державної реєстрації. Підприємство має самостійний баланс, розрахунковий, валютний та інші рахунки, в банківських установах, печатку зі езоїм найменуванням, кутовий штамп, фірмові бланки та іншу атрибутику юридичної особи. Відповідно до ст.7 Статуту управління поточною діяльністю підприємства здійснює директор, який призначається міським голово. З директором укладається контракт, в контракті визначаються права та обов`язки, строки найняття, відповідальність керівника перед Власником та трудовим колективом, умови його матеріального забезпечення і звільнення з посади з урахуванням гарантій, передбачених контрактом та законодавством України. Директором Підприємства без особливого на те доручення діє від імені Підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади та місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства, вирішує всі питання діяльності підприємства, несе в повному обсязі відповідальність за фінансовий стан Підприємства, користується всіма правами та несе обов`язки, які передбачені цим Статутом та укладеним контрактом.

Розпорядженням №193-к від 19 вересня 2022 року «Про призначення ОСОБА_1 » ОСОБА_1 призначено на посаду директора комунального підприємства «Смілакомунтеплоенерго» з 19 вересня 2023 року зі строком випробування на три місяці.

Розпорядженням №181-к від 31 липня 2023 «Про продовження контракту з ОСОБА_1 » продовжено контракт директору комунального підприємства Смілакомунтеплоенерго» ОСОБА_1 з 20 вересня 2023 року.

Таким чином, ОСОБА_1 будучи директором КП «Смілакомунтеплоенерго» є посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до підпункту «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону країни «Про запобігання корупції» є суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією.

Так, винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, підтверджується сукупністю зібраних по справі доказів: протоколом №373/2024 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 27 червня 2024 року, протоколом №374/2024 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 27 червня 2024 року, протоколом №375/2024 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 27 червня 2024 року, протоколом №376/2024 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 27 червня 2024 року, протоколом №377/2024 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 27 червня 2024 року, протоколом №378/2024 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 27 червня 2024 року, розпорядженням №193-к від 19 вересня 2022 року «Про призначення ОСОБА_1 », розпорядженням №181-к від 31 липня 2023 «Про продовження контракту з ОСОБА_1 », статутом КП «Смілакомунтеплоенерго», наказом №29 під 13 березня 2023 року «Про преміювання», наказом №116 від 21 грудня 2023 року «Про преміювання», наказом №№118 від 26 грудня 2022 року «Про преміювання», колективним договором укладеного між адміністрацією та трудовим колективом КП «Смілакомунтеплоенерго» на 2022 2024 роки, листом Смілянської міської ради від 30 травня 2024 року №1773/02/19, супровідним листом з додатками КП «Смілакомунтеплоенерго» від 10 травня 2024 року.

Оцінивши докази, що містяться в матеріалах справи про адміністративні правопорушення, враховуючи ставлення ОСОБА_1 до вчиненого, характер вчинених правопорушень, які є корупційними діяннями, їх суспільну небезпеку, особу правопорушника, майновий стан, ступінь вини ОСОБА_1 , який порушив законодавство України про корупцію, суд дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 наявні склади адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів та неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів,

Разом з тим, відповідно до ч. 4 ст.38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

В силу п. 7 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Під днем виявлення адміністративного правопорушення слід розуміти день, коли органу уповноваженому на складання протоколу про адміністративне правопорушення стало відомо про вчинення адміністративного правопорушення.

З матеріалів справи вбачається, що лист Смілянської міської ради від 30 квітня 2024 року та супровідний лист з додатками КП «Смілакомунтеплоенерго» від 10 травня 2024 року, щодо можливого вчинення корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення, УСР в Черкаській отримано 30 квітня 2024 року та 10 травня 2024 року, а тому суд приходить до переконання, що днем виявлення правопорушень слід вважати саме 30 квітня 2024 року та 10 травня 2024 року.

З протоколів автоматизованого розподілу справи між суддями від 03 липня 2024 року вбачається, що справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1,2 ст. 172 - 7 КУпАП надійшли в провадження судді 03 липня 2024 року.

Постановою судді від 04 липня 2024 року 6 протоколів відносно ОСОБА_1 об`єднано в одне провадження та призначено до судового розгляду на 26 липня 2024 року.

26 липня 2024 року в судове засідання сторони не з`явились, в зв`язку з чим судове засідання було відкладено до 12 серпня 2024 року.

12 серпня 2024 року розгляд справи було відкладено до 15 жовтня 2024 року в зв`язку з неявкою особи, яка притягується до адміністраивної відповідальності та перебуванням судді у відпустці з 12 серпня 2024 року по 17 вересня 2024 року.

15 жовтня 2024 року судове засідання було відкладено до 28 жовтня 2024 року в зв`язку з клопотанням прокурора.

28 жовтня 2024 року судове засідання було відкладено до 14 листопада 2024 року в зв`язку з неявкою особи, яка притягується до адміністративної відповідальності та застосовано привід до ОСОБА_1

14 листопада 2024 року судове засідання було відкладено до 22 листопада 2024 року в зв`язку з закінчення робочого часу.

Викладене свідчить про те, що суд з обєктивних обставин не зміг розглянути справу у встановлені терміни та на момент її розгляду справи судом, закінчились строки, передбачені ст. 38 КУпАП, в зв`язку з чим провадження у справі підлягає закриттю на підставі п.7 ч.1 ст. 247 КУпАП.

На підставі наведеного та керуючись статтями ч.1, 2 ст.172-7, п.7 ч.1 ст.247, 283, 284 КУпАП України, -

постановив:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП.

Провадження в справі відносно ОСОБА_1 за ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП закрити на підставі п.7 ст.247 КУпАП у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи строків накладення адміністративних стягнень, передбачених ст.38 КУпАП.

Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через Смілянський міськрайонний суд Черкаської області протягом 10 днів з дня її винесення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків на її оскарження, в разі оскарження після розгляду справи апеляційним судом, якщо її не буде скасовано.

Суддя: В. О. Прилуцький

СудСмілянський міськрайонний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення21.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123223194
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Судовий реєстр по справі —703/3512/24

Постанова від 21.11.2024

Адмінправопорушення

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Прилуцький В. О.

Постанова від 14.11.2024

Адмінправопорушення

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Прилуцький В. О.

Постанова від 28.10.2024

Адмінправопорушення

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Прилуцький В. О.

Постанова від 28.10.2024

Адмінправопорушення

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Прилуцький В. О.

Постанова від 04.07.2024

Адмінправопорушення

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Прилуцький В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні