Ухвала
від 18.11.2024 по справі 913/12/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5, м. Харків, 61612, телефон/факс (057)702 10 79, inbox@lg.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

18 листопада 2024 року м.Харків Справа № 913/12/21

Провадження №19/913/12/21

Розглянувши заяву Акціонерного товариства Українська залізниця в особі Регіональної філії Донецька залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця б/н від 06.11.2024 про заміну боржника у виконавчому документі та видачу дубліката наказу у справі

за позовом Акціонерного товариства Українська залізниця (вул. Єжи Гедройця, 5, м. Київ, 03150) в особі Регіональної філії Донецька залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця (вул. Привокзальна, 22, м. Лиман, Донецька область, 84400)

до Управління соціального захисту населення Станично Луганської районної державної адміністрації Луганської області (вул. Центральна, 52, смт. Станиця Луганська, Станично Луганський район, Луганська область, 93600)

про стягнення 136 146 грн 56 коп.

Суддя Господарського суду Луганської області Косенко Т.В.

Секретар судового засідання Крейтор В.С.

У засіданні брали участь:

від стягувача: представник не прибув;

від боржника: представник не прибув,

від Управління соціального захисту населення Щастинської районної державної адміністрації: представник не прибув.

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Луганської області від 09.03.2021 позов Акціонерного товариства Українська залізниця в особі Регіональної філії Донецька залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця до Управління соціального захисту населення Станично Луганської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення 136 146 грн 56 коп. задоволено повністю; стягнуто з Управління соціального захисту населення Станично Луганської районної державної адміністрації Луганської області (вул. Центральна, 52, смт Станиця Луганська, Станично Луганський район, Луганська область, 93600, код ЄДРПОУ 03197049) на користь Акціонерного товариства Українська залізниця (вул. Єжи Гедройця, 5, м. Київ, 03150, код ЄДРПОУ 40075815) в особі Регіональної філії Донецька залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця (вул. Привокзальна, 22, м. Лиман, Донецька область, 84400, код ЄДРПОУ 40150216) збитки за пільгове перевезення пасажирів у розмірі 136 146 грн 56 коп., судовий збір у розмірі 2 102 грн 00 коп.

06.04.2021 зазначене рішення набрало законної сили та на його виконання Господарським судом Луганської області видано відповідний наказ від 07.04.2021 № 913/12/21.

06.11.2024 через систему Електронний суд від Акціонерного товариства Українська залізниця в особі Регіональної філії Донецька залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця надійшла заява б/н від 06.11.2024, яка зареєстрована канцелярією суду 07.11.2024 та в якій заявник просить:

- замінити учасника справи №913/12/21 та боржника у виконавчому документі Управління соціального захисту населення Станично Луганської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРОУ 03197049) на правонаступника Управління соціального захисту населення Щастинської районної державної адміністрації (код ЄДРОУ 03196989);

- видати дублікат наказу у справі №913/12/21 про стягнення з Управління соціального захисту населення Станично Луганської районної державної адміністрації Луганської області на користь Акціонерного товариства Українська залізниця в особі Регіональної філії Донецька залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця збитків за пільгове перевезення пасажирів у розмірі 136 146 грн 56 коп., судового збору у розмірі 2 102 грн 00 коп.

Протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 07.11.2024 заява передана на розгляд судді Косенко Т.В.

Ухвалою суду від 08.11.2024 відкрито провадження за заявою та призначено заяву до розгляду в судовому засіданні на 18.11.2024.

Представники сторін у судове засідання 18.11.2024 не прибули, хоча належним чином були повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується матеріалами справи.

Вирішуючи вказану заяву, суд виходить з наступного.

Згідно з ст.1291 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Відповідно до ст. 18 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Оскільки виконання рішення суду є невід`ємною стадією процесу правосуддя, то і заміна сторони на цій стадії може відбуватися не інакше, як на підставах та у порядку, визначеному ГПК України та Законом України Про виконавче провадження, який регулює умови і порядок виконання рішень судів, що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку.

Згідно з ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов`язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Частиною 2 ст. 107 Цивільного кодексу України передбачено, що після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.

Отже, у разі злиття, приєднання, поділу підприємств момент переходу майна та відповідних прав і обов`язків до нових підприємств - правонаступників визначається моментом підписання передавального акта або розподільчого балансу, і тому може не співпадати в часі з моментом повного завершення процедури реорганізації підприємства, тобто із внесенням запису про припинення юридичної особи до ЄДР.

Згідно даних витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що Управління соціального захисту населення Станично-Луганської районної державної адміністрації знаходиться в стані припинення в результаті реорганізації з 02.02.2021 на підставі рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу (номер запису 1003761270023000123).

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1635-р Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій Станично-Луганська райдержадміністрація реорганізується шляхом приєднання до райдержадміністрації, розташованої в адміністративному центрі новоутвореного району, а саме: до Щастинської райдержадміністрації Луганської області.

Згідно Розпорядження Щастинської районної державної адміністрації Луганської області від 02.06.2021 № 178 Про затвердження передавального акта балансових рахунків, матеріальних активів та зобов`язань по бюджету Управління соціального захисту населення Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області, затверджено передавальні акти балансових рахунків, матеріальних активів та зобов`язань по державному бюджету та по місцевому бюджету Управління соціального захисту населення Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області, код ЄДРПОУ 03197049, до правонаступника - Управління соціального захисту населення Щастинської районної державної адміністрації Луганської області, код ЄДРПОУ 03196989.

Управління соціального захисту населення Щастинської районної державної адміністрації Луганської області листом від 02.08.2024 № 04/1-24/649 підтвердило, що є правонаступником УСЗН Станично-Луганської райдержадміністрації.

Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а всієї їх сукупності. Тобто при універсальному правонаступництві до правонаступника чи правонаступників переходить усе майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать (незалежно від їх виявлення на момент правонаступництва), на підставі передавального акта. Наведені обставини передують внесенню запису до Реєстру про припинення юридичної особи, яка припиняється у результаті реорганізації.

За висновком Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 16.06.2020 у справі № 910/5953/17, якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до новоствореної юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями. При цьому Велика Палата Верховного Суду в зазначеній постанові визнала помилковим висновок попередніх інстанцій про те, що правонаступництво не відбулось за відсутності в Реєстрі запису про припинення юридичної особи, яка реорганізовувалась шляхом злиття.

Верховний Суд у складі Об`єднаної палати Касаційного цивільного суду в постанові від 14.09.2020 у справі № 296/443/16-ц зазначив, що у статтях 104 та 107 Цивільного кодексу України не визначається момент переходу прав та обов`язків від юридичної особи, яка припиняється шляхом приєднання. Такий момент не може пов`язуватися із внесення запису до державного реєстру про припинення юридичної особи, яка приєднується. При реорганізації шляхом приєднання немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Внаслідок приєднання правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при такому виді реорганізації неможливий. Датою виникнення універсального правонаступництва юридичної особи відносно особи, яка припиняється шляхом приєднання, слід вважати дату видання наказу про таке приєднання.

За вказаних обставин суд дійшов висновку, що Управління соціального захисту населення Щастинської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 03196989) є правонаступником всіх прав та обов`язків Управління соціального захисту населення Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 03197049).

Згідно зі ст. 52 ГПК України у разі припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Відповідно до ст. 334 ГПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням сторін учасників справи та заінтересованих осіб.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

За таких обставин, заява АТ Українська залізниця про заміну відповідача у справі та боржника у виконавчому документі - Управління соціального захисту населення Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області його правонаступником є обґрунтованою та судом задовольняється.

Відносно заяви АТ «Українська залізниця» б/н від 06.11.2024 у частині видачі дублікату наказу від 07.04.2021 №913/12/21 про примусове виконання рішення Господарського суду Луганської області від 09.03.2021 у справі №913/12/21 суд зазначає наступне.

За приписами ст.326 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.

Згідно із ч.1 ст.327 ГПК України виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Абзацом 5 пп.19 п.1 розділу XI Перехідні положення ГПК України передбачено, що у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець, приватний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви. За видачу стягувачу дубліката виконавчого документа справляється судовий збір у розмірі 0,03 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Ухвала про видачу чи відмову у видачі дубліката виконавчого документа може бути оскаржена в апеляційному та касаційному порядку.

З матеріалів поданої заяви вбачається, що згідно інформації з Автоматизованої системи виконавчих проваджень виконавчі провадження за наказом Господарського суду Луганської області від 07.04.2021 у справі №913/12/21 відсутні.

Заявник зазначає, що оригінал наказу не було пред`явлено до виконання і втрачено регіональною філією «Донецька залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» через проведення активних бойових дій та окупацію у 2022 році м.Лиман Донецької області, оскільки паперові справи та судові документи не були евакуйовані зі службових приміщень.

Переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом №309 від 22.12.2022 Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, місто Лиман Донецької області віднесено до тимчасово окупованих російською федерацією територій України з 25.05.2022 по 30.09.2022.

Суд враховує висновок викладений у постанові Верховного Суду від 15.07.2021 у справі №18/1147/11, де зазначено, що ГПК України не надає суду права відмовити у задоволенні заяви про видачу дубліката наказу з мотивів її необґрунтованості та не зобов`язує стягувача наводити причини втрати наказу. За умови встановлення факту невиконання судового рішення видача дубліката наказу не порушує прав боржника та не покладає на нього додаткових зобов`язань, оскільки дублікат наказу має повністю відтворювати втрачений наказ, у тому числі містити дату його видачі. Натомість відсутність наказу у стягувача унеможливлює виконання рішення суду та порушує його права.

Відповідно до ч.1 ст.12 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Отже оригінал виконавчого документу наказ від 07.04.2021 №913/12/21, втрачено.

Суд бере до уваги, що строк пред`явлення наказу від 07.04.2021 №913/12/21 до 07.04.2024.

26.03.2022 набрав чинності Законом України «Про внесення зміни до розділу XIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про виконавче провадження» від 15.03.2022 № 2129-IX, згідно з яким Розділ XIII «Прикінцевих та Перехідних положень» Закону України «Про виконавче провадження» доповнено пунктом 102.

Так, абзацом 5 підпункту 3 пункту 102 Розділу XIII «Прикінцевих та Перехідних положень» Закону України «Про виконавче провадження» встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, визначені цим Законом строки перериваються та встановлюються з дня припинення або скасування воєнного стану.

Суд враховує, що Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

В подальшому строк дії воєнного стану в Україні неодноразово продовжувався, Указом Президента України від 28.10.2024 № 740/2024 останній раз строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 10.11.2024 строком на 90 діб, тобто до 08.02.2025.

Отже, станом на момент звернення стягувача з заявою про видачу дубліката наказу від 07.04.2021 №913/12/21 строк пред`явлення його до виконання не закінчився та триває.

За вказаних обставин, відсутність оригіналу наказу унеможливлює виконання рішення суду та порушує права стягувача.

За видачу дубліката наказу Господарського суду Луганської області від 07.04.2021 у справі №913/12/21 заявником сплачений судовий збір у сумі 90 грн 84 коп., що підтверджується платіжною інструкцією від 05.11.2024 №835163.

З огляду на викладене заява АТ «Українська залізниця» б/н від 06.11.2024 про заміну боржника у виконавчому документі та видачу дубліката наказу у справі є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.52, 232 - 234, 329, 334, абз.5 пп.19 п.1 розділу XI Перехідні положення ГПК України, ст.ст.12, 15 Закону України Про виконавче провадження, суд

У Х В А Л И В:

1.Заяву Акціонерного товариства Українська залізниця в особі Регіональної філії Донецька залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця б/н від 06.11.2024 про заміну боржника у виконавчому документі та видачу дубліката наказу у справі, задовольнити.

2. Залучити до участі у господарській справі № 913/12/21 Управління соціального захисту населення Щастинської районної державної адміністрації (вул. Банківська, буд. 31, смт. Новоайдар, Щастинський район, Луганська область, 93500, ідентифікаційний код 03196989), як правонаступника відповідача - Управління соціального захисту населення Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області (вул. Центральна, 52, смт Станиця Луганська, СтаничноЛуганський район, Луганська область, 93600, ідентифікаційний код к 03197049).

3. Замінити боржника - Управління соціального захисту населення Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області (вул. Центральна, 52, смт Станиця Луганська, СтаничноЛуганський район, Луганська область, 93600, ідентифікаційний код к 03197049) в наказі Господарського суду Луганської області від 07.04.2021 №913/12/21 його правонаступником - Управлінням соціального захисту населення Щастинської районної державної адміністрації (вул. Банківська, буд. 31, смт. Новоайдар, Щастинський район, Луганська область, 93500, ідентифікаційний код 03196989).

4. Видати Акціонерному товариству Українська залізниця в особі Регіональної філії Донецька залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця дублікат наказу Господарського суду Луганської області від 07.04.2021 № 913/12/21 про стягнення з Управління соціального захисту населення Станично Луганської районної державної адміністрації Луганської області (вул. Центральна, 52, смт Станиця Луганська, Станично Луганський район, Луганська область, 93600, код ЄДРПОУ 03197049) на користь Акціонерного товариства Українська залізниця (вул. Єжи Гедройця, 5, м. Київ, 03150, код ЄДРПОУ 40075815) в особі Регіональної філії Донецька залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця (вул. Привокзальна, 22, м. Лиман, Донецька область, 84400, код ЄДРПОУ 40150216) збитків за пільгове перевезення пасажирів у розмірі 136 146 грн 56 коп., судового збору у розмірі 2 102 грн 00 коп.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання 22.11.2024 у відповідності до ст. 235 ГПК України та може бути оскаржена до Східного апеляційного господарського суду у порядку, передбаченому ст. 256 ГПК України, у десятиденний строк.

Повний текст ухвали складено 22.11.2023.

Інформацію у справі можна отримати на сторінці суду на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет за вебадресою: https://court.gov.ua/fair/sud5014.

Суддя Тетяна КОСЕНКО

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення18.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123225672
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/12/21

Ухвала від 18.11.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 08.11.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 18.02.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 31.01.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Рішення від 09.03.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 22.02.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 08.02.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 11.01.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні