Рішення
від 21.11.2024 по справі 140/9753/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2024 року ЛуцькСправа № 140/9753/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Стецика Н.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту соціальної та ветеранської політики Волинської обласної державної адміністрації, Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації, Волинської обласної державної адміністрації про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Департаменту соціальної та ветеранської політики Волинської обласної державної адміністрації (далі Департамент соціальної та ветеранської політики Волинської ОДА) про визнання протиправними дій щодо відмови встановити статус особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 3 та у видачі посвідчення Потерпіла від Чорнобильської катастрофи категорія 3 та зобов`язання відповідача встановити позивачу статус особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 3 та видати посвідчення Потерпіла від Чорнобильської катастрофи категорія 3.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 09.03.1993 Волинська обласна державна адміністрація (далі Волинська ОДА) видала ОСОБА_2 посвідчення громадянки, яка постійно працювала чи працює, проживала чи проживає у зонах безумовного (обов`язкового) та гарантованого добровільного відселення у 1986-93 рр. (категорія 3) серії НОМЕР_1 . Однак в цьому посвідченні помилково зазначено по батькові позивача ОСОБА_3 , замість ОСОБА_4 . Вказує на те, що при його отриманні звернула на цю описку увагу особи, яка його видавала, після цього вона власноручно, в її присутності, внесла виправлення в посвідчення і записала додатково перед ОСОБА_5 . Однак через наведену помилку запису її по батькові дане посвідчення є недійсним, а тому позивач не може користуватися соціальними пільгами потерпілої внаслідок Чорнобильської катастрофи, що порушує її права як особи у цьому статусі.

Внаслідок цього 25.03.2024 звернулася із заявою до Департаменту соціальної та ветеранської політики Волинської ОДА та Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації про заміну її старого посвідчення потерпілої від Чорнобильської катастрофи на нове, в якому вірно вказати її дані по батькові ОСОБА_4 . Однак ОСОБА_1 було відмовлено у заміні та видачі такого посвідчення, оскільки відповідно до довідки №1850, виданої 21.03.2024 Маневицькою селищною радою, позивач проживає в смт Маневичі Камінь-Каширського району, віднесеному до зони гарантованого добровільного відселення лише з 15.02.1991, видача повторного посвідчення потерпілої від Чорнобильської катастрофи не передбачена чинним законодавством. Рекомендовано було з метою підтвердження періоду проживання на території зони гарантованого добровільного відселення звернутися до суду в порядку, визначеному чинним законодавством.

З цього приводу позивач звернулася до суду з цим позовом, в якому стверджує, що з дня народження і на даний час постійно проживає, навчалася та працювала на території зони гарантованого добровільного відселення внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звертає увагу на те, що 06.08.1971 народилася в с. Нова Руда (колишнього Маневицького) Камінь-Каширського району Волинської області, яке також віднесене до зони гарантованого добровільного відселення внаслідок Чорнобильської катастрофи. З весни 1975 року переїхала та проживала в смт Маневичі, однак проживала без прописки. Офіційно зареєструвала місце проживання в смт Маневичі 15.02.1991, що підтверджується довідкою Маневицької селищної ради від 13.08.2024 №2893 та карточками прописки. Факт проживання у цьому населеному пункті також підтверджує довідкою ІНФОРМАЦІЯ_1 від 22.03.2024 №261 та трудовою книжкою НОМЕР_2 . Докази перебування її в дитячому садочку Маневицького відділу освіти з 1975 року по 1978 рік не збереглися.

Вищенаведені докази, на переконання позивача, підтверджують факт її проживання в с. Нова Руда та смт Маневичі Волинської області, які віднесені до зони гарантованого добровільного відселення внаслідок Чорнобильської катастрофи, а тому з урахуванням попередньо виданого посвідчення потерпілої внаслідок Чорнобильської катастрофи (Категорія 3) серії НОМЕР_1 не виникає сумніву щодо її такого статусу.

На думку позивача, відсутні підстави вважати, що період її проживання чи праці у зоні гарантованого добровільного відселення станом на 1 січня 1993 року є меншим трьох років. Факт необґрунтованої видачі вищенаведеного посвідчення уповноваженою комісією не встановлений, а тому відповідач допустив протиправну бездіяльність під час розгляду її заяви та не вчинив дій щодо порушених у ній питань відповідно до своїх повноважень: не забезпечив розгляд заяви з доданими документами для передачі до регіональної комісії з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, оскільки остання здійснює розгляд та аналіз документів із прийняттям відповідного рішення щодо встановлення статусу потерпілого від Чорнобильської катастрофи та видачі відповідного посвідчення.

З врахуванням вищенаведеного просить позов задовольнити.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 18.09.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Від представника відповідача Департаменту соціальної та ветеранської політики Волинської ОДА 24.09.2024 на адресу суду надійшло клопотання про залучення до участі у справі в якості співвідповідачів Волинську обласну державну адміністрацію та Камінь-Каширську районну державну адміністрацію.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 25.09.2024 у цій справі клопотання представника відповідача задоволено частково: залучено до участі у справі як других відповідачів Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації та Волинську обласну державну адміністрацію.

01.10.2024 до суду надійшов лист Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації №3823/01-16/2-24 від 01.10.2024, в якому управління не заперечує у прийнятті рішення про фактичне проживання позивача станом на 1 січня 1993 року не менше 3 років у смт Маневичі, що відноситься до зони гарантованого добровільного відселення та видачу ОСОБА_1 відповідної довідки встановленого зразка (додатку №6 до Порядку №551), що є підставою для видачі позивачу посвідчення особи, яка потерпіла внаслідок Чорнобильської катастрофи.

14.10.2024 до суду надійшов відзив Волинської ОДА на позовну заяву, в якому представник цього відповідача просить відмовити ОСОБА_1 в задоволенні позову в частині вимог та повноважень, що стосуються Волинської ОДА, оскільки рішення комісії Волинської ОДА про видачу або відмову у видачі позивачу посвідчення потерпілої внаслідок Чорнобильської катастрофи не прийиалося.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини та дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що позивачу ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , встановлено статус особи, яка постійно працювала чи працює, проживає чи проживала у зонах безумовного (обов`язкового) та гарантованого добровільного відселення у 1986-93 рр. (категорія 3), що підтверджується копією посвідчення серії НОМЕР_1 , яке видане 09.03.1993 Волинською ОДА. Вказане посвідчення видане позивачу на дошлюбне прізвище ОСОБА_6 , однак помилково вказано по батькові позивача ОСОБА_3 , замість ОСОБА_4 , внаслідок чого здійснено виправлення у цьому посвідченні.

04.05.1995 ОСОБА_7 уклала шлюб з ОСОБА_8 , після чого позивачу присвоєно прізвище ОСОБА_9 , що підтверджується копією свідоцтва про укладення шлюбу серії НОМЕР_3 , виданого 04.05.1995 Маневицьким районним відділом реєстрації актів громадянського стану.

Позивач ОСОБА_1 звернулася із заявою від 25.03.2024 до Департаменту соціальної та ветеранської політики Волинської ОДА та Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації, в якій просила замінити старе посвідчення потерпілої від Чорнобильської катастрофи (категорія 3) серії НОМЕР_1 на нове внаслідок невірного зазначення в ньому її по батькові та зміни прізвища.

Листом Департаменту соціальної та ветеранської політики Волинської ОДА №1815/01-70/2-24 від 09.04.2024 та листом Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації №2967/01-16/2-24 від 10.04.2024 повідомлено ОСОБА_1 про наступне.

Відповідно до статті 11 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи до потерпілих від Чорнобильської катастрофи належать особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються у зоні гарантованого добровільного відселення, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у цій зоні не менше трьох років.

Згідно з пунктом 12 Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 №551 (надалі Порядок №551), у разі зміни прізвища, імені, по батькові особі видається повторне посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи категорії 3 на підставі довідки встановленого зразка (додаток №5, 6), особистої заяви із зазначенням номера та дати видачі посвідчення, свідоцтва про шлюб та інших документів.

Згідно зі статтею 15 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи видача довідок про період проживання на територіях радіоактивного забруднення здійснюється органами місцевого самоврядування на цих територіях.

Оскільки, відповідно до довідки, виданої Маневицькою селищною радою №1850 від 21.03.2024, ОСОБА_1 проживає в смт Маневичі Камінь-Каширського району, віднесеному до зони гарантованого добровільного відселення лише з 15.02.1991, видача повторного посвідчення потерпілої від Чорнобильської катастрофи не передбачена чиним законодавством.

Разом з тим, позивача проінформовано, що відповідно до пункту 11 Порядку №551 у разі встановлення регіональними комісіями факту необґрунтованої видачі посвідчення відповідної категорії таке посвідчення на підставі рішення комісії підлягає вилученню уповноваженими органами.

Водночас, ОСОБА_1 запропоновано, з метою підтвердження періоду проживання на території зони гарантованого добровільного відселення, звернутися до суду в порядку, визначеному чинним законодавством.

При вирішенні спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров`я та створює єдиний порядок визначення категорій зон радіоактивно забруднених територій, умов проживання і трудової діяльності на них, соціального захисту потерпілого населення визначає Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи від 28.02.1991 № 796-ХІІ (далі Закон № 796-ХІІ).

Відповідно до статті 9 Закону №796-XII особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, є: 1) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС - громадяни, які брали безпосередню участь у ліквідації аварії та її наслідків; 2) потерпілі від Чорнобильської катастрофи - громадяни, включаючи дітей, які зазнали впливу радіоактивного опромінення внаслідок Чорнобильської катастрофи; 3) громадяни, які брали безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт; 4) громадяни, які постраждали від радіоактивного опромінення внаслідок будь-якої аварії, порушення правил експлуатації обладнання з радіоактивною речовиною, порушення правил зберігання і захоронення радіоактивних речовин, що сталося не з вини потерпілих.

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 11 Закону №796-XII до потерпілих від Чорнобильської катастрофи належать: особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються у зонах безумовного (обов`язкового) та гарантованого добровільного відселення, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у зоні безумовного (обов`язкового) відселення не менше двох років, а у зоні гарантованого добровільного відселення - не менше трьох років.

Відповідно до частин третьої-четвертої статті 15 Закону №796-XII підставою для визначення статусу потерпілих від Чорнобильської катастрофи, які проживають або працюють на забруднених територіях, є довідка про період проживання, роботи на цих територіях. Видача довідок про період роботи (служби) по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період здійснюється підприємствами, установами та організаціями (військкоматами), а про період проживання на територіях радіоактивного забруднення, евакуацію, відселення, самостійне переселення - органами місцевого самоврядування.

Частиною першою статті 65 Закону №796-XII встановлено, що учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та потерпілим від Чорнобильської катастрофи видаються посвідчення, виготовлені за зразками, затвердженими Кабінетом Міністрів України. Посвідчення Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та Потерпілий від Чорнобильської катастрофи є документами, що підтверджують статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надають право користування пільгами, встановленими цим Законом. Видача посвідчень провадиться спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями за поданням районних державних адміністрацій. Порядок видачі посвідчень встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 1 Порядку №551 встановлено, що цей Порядок визначає процедуру видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та передбачає видачу посвідчень громадянам, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, громадянам, які постраждали від радіоактивного опромінення внаслідок будь-якої аварії, порушення правил експлуатації обладнання з радіоактивною речовиною, порушення правил зберігання і захоронення радіоактивних речовин, що сталося не з вини потерпілих.

Відповідно до пункту 2 Порядку №551 посвідчення є документом, що підтверджує статус осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, громадян, які постраждали від радіоактивного опромінення внаслідок будь-якої аварії, порушення правил експлуатації обладнання з радіоактивною речовиною, порушення правил зберігання і захоронення радіоактивних речовин, що сталося не з вини потерпілих, дружин (чоловіків) померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (потерпілих), смерть яких пов`язана з Чорнобильською катастрофою або з участю у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, а також опікунам дітей (на час опікунства) померлих громадян, смерть яких пов`язана з Чорнобильською катастрофою, і надає право користуватися пільгами та компенсаціями, встановленими Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі - Закон), іншими актами законодавства.

Згідно з пунктом 6 Порядку №551 потерпілим від Чорнобильської катастрофи (не віднесеним до категорії 2), які постійно проживали на територіях зон безумовного (обов`язкового) та гарантованого добровільного відселення на день аварії або які станом на 1 січня 1993 р. прожили в зоні безумовного (обов`язкового) відселення не менше двох років, а на території зони гарантованого добровільного відселення - не менше трьох років та відселені або самостійно переселилися з цих територій, і таким, що постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються у зонах безумовного (обов`язкового) та гарантованого добровільного відселення, за умови, що вони станом на 1 січня 1993 р. прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у зоні безумовного (обов`язкового) відселення не менше двох років, а в зоні гарантованого добровільного відселення - не менше трьох років, віднесеним до категорії 3, видаються посвідчення Потерпілий від Чорнобильської катастрофи (категорія 3) серії Б зеленого кольору.

Згідно із пунктом 11 Порядку №551 посвідчення видаються уповноваженими органами за зареєстрованим або фактичним місцем проживання особи на підставі рішень комісій з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян, утворених уповноваженими органами (далі - регіональні комісії).

Посвідчення видаються, зокрема, особам, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються у зонах безумовного (обов`язкового) та гарантованого добровільного відселення за умови, що вони станом на 1 січня 1993 р. прожили або відпрацювали чи постійно навчалися в зоні безумовного (обов`язкового) відселення не менше двох років, а в зоні гарантованого добровільного відселення - не менше трьох років, - на підставі довідки встановленого зразка (додаток 6).

Рішення про видачу або відмову у видачі посвідчення приймається у місячний строк з дня надходження необхідних документів до уповноважених органів.

Рішення про відмову у видачі посвідчення може бути оскаржено у судовому порядку.

Відповідно до пункту 11-1 Порядку №551 для отримання посвідчення особи подають заяви разом з необхідними документами, зазначеними у пункті 11 цього Порядку, до районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах рад, а в разі коли така послуга надається через центр надання адміністративних послуг, - до центрів надання адміністративних послуг.

Виконавчий орган сільських, селищних, міських, районних у містах рад або центр надання адміністративних послуг протягом семи робочих днів з дати надходження заяви разом з відповідними документами у паперовій формі передає їх виконавчому органу міської ради міста обласного значення, районній держадміністрації.

Виконавчий орган міської ради міста обласного значення, районна держадміністрація на підставі отриманої електронної справи перевіряє пакет документів та після отримання їх у паперовій формі передає уповноваженому органу.

Пунктом 12 Порядку №551 передбачено, що у разі втрати або зіпсування посвідчення замість нього видається повторне посвідчення на підставі раніше поданих документів, зазначених у пункті 11 цього Порядку, особистої заяви (із зазначенням номера та дати видачі посвідчення, поясненням обставин втрати або зіпсування) та опублікованого в пресі повідомлення про визнання посвідчення недійсним.

У разі зміни прізвища, імені, по батькові особи посвідчення видається на підставі раніше поданих документів, зазначених у пункті 11 цього Порядку, особистої заяви із зазначенням номера та дати видачі посвідчення, свідоцтва про шлюб та інших документів.

Такі посвідчення видаються уповноваженим органом за місцем проживання (реєстрації) особи. У верхньому лівому куті посвідчення ставиться штамп або напис чорним чорнилом: Повторно. Видано замість посвідчення серії НОМЕР_4 .

Як встановлено судом вище, листом Департаменту соціальної та ветеранської політики Волинської ОДА №1815/01-70/2-24 від 09.04.2024 та листом Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації №2967/01-16/2-24 від 10.04.2024 відмовило позивачу у видачі повторного посвідчення (у зв`язку із зміною прізвища, імені, по батькові особи), посилаючись на те, що позивач відповідно до довідки, виданої Маневицькою селищною радою №1850 від 21.03.2024, проживає в смт Маневичі Камінь-Каширського району, віднесеному до зони гарантованого добровільного відселення лише з 15.02.1991, тобто менше трьох років станом на 01.01.1993.

З цього приводу суд зазначає наступне.

Позивач ОСОБА_1 до заяви від 25.03.2024 додала наступні документи: копію паспорта, ідентифікаційного коду та Чорнобильського посвідчення; копію свідоцтва про укладення шлюбу; копію довідки Маневицької селищної ради №1850 від 21.03.2024; копію довідки ІНФОРМАЦІЯ_1 №261 від 22.03.2024; копію виписки із трудової книжки ОСОБА_10 (мами заявниці) від 13.07.1964.

Зазначені документи не були належним чином враховані Департаментом соціальної та ветеранської політики Волинської ОДА та Управлінням соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації під час розгляду заяви позивача про заміну старого посвідчення потерпілої від Чорнобильської катастрофи на нове.

Так, наведені відповідачі врахували лише довідку Маневицької селищної ради №1850 від 21.03.2024, згідно з якої ОСОБА_1 проживає в смт Маневичі Камінь-Каширського району, віднесеному до зони гарантованого добровільного відселення лише з 15.02.1991, тобто менше трьох років станом на 01.01.1993. Водночас, не надано оцінку іншим доказами, що підтверджують фактичне проживання позивача станом на 01.01.1993 в смт Маневичі більше трьох років.

Так, довідкою Маневицького ліцею №1 імені Героя України Андрія Снітка Маневицької селищної ради №261 від 22.03.2024 підтверджено, що ОСОБА_7 дійсно у 1978 році була зарахована до 1 класу, а в 1988 році була випущена з Маневицької середньої школи №1 із врученням їй атестата про повну загальну середню освіту. Тобто, з цієї довідки слідує, що позивач навчаючись у Маневицькій середній школі, проживала на території цього населеного пункту.

Як слідує із довідки виконавчого комітету Маневицької селищної ради від 13.08.2024 №2893, ОСОБА_1 дійсно зареєстрована та проживає з 15.02.1991 по даний час в смт Маневичі Волинської області, яке відповідно до постанови КМУ від 23.07.1991 №106 належить до зони гарантованого добровільного відселення.

На думку суду, факт проживання позивача на території гарантованого добровільного відселення в період з дати настання Чорнобильської катастрофи (26.04.1986) по 15.02.1991 (дата реєстрації місця проживання) без реєстрації місця проживання за наявності інших підтверджуючих документів не є підставою для відмови у прийнятті таких документів для встановлення статусу особи, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи.

Крім того, такий статус позивачу було попередньо встановлено, що підтверджується копією посвідчення серії НОМЕР_1 (категорія 3). Факт необґрунтованої видачі позивачу такого посвідчення уповноваженою регіональною комісією не встановлений.

Відповідач Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації не заперечує факт проживання позивача на території зони гарантованого добровільного відселення не менше трьох років станом на 1 січня 1993 року.

Так, у листі №3823/01-16/2-24 від 01.10.2024 Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації зазначає, що факт проживання позивача без реєстрації на території зони гарантованого добровільного відселення підтверджено наступними доказами:

- довідкою від 22 березня 2024 року №261, виданою Маневицьким ліцеєм №1 імені героя України Андрія Снітка Маневицької селищної ради, про навчання позивача з 1978 року по 1988 рік;

- записами трудової книжки ОСОБА_7 НОМЕР_2 про роботу в Установі ОВ 302/42 після закінчення школи з 21 вересня 1988 року по 18 січня 1989 року та на підприємстві Волиньторф з 18 січня 1989 року по 2 січня 1990 року;

- витягами з наказу закладу дошкільної освіти (ясла садок) Колобок від 2 січня 1990 року №1/36 та від 5 листопада 1991 року №76/2 про роботу з 2 січня 1990 року по 5 листопада 1991 року.

З урахуванням наведеного Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації не заперечує у прийнятті рішення про фактичне проживання позивача станом на 1 січня 1993 року не менше 3 років у смт Маневичі, що відноситься до зони гарантованого добровільного відселення та видачу ОСОБА_1 відповідної довідки встановленого зразка (додатку №6 до Порядку №551), що є підставою для видачі позивачу посвідчення особи, яка потерпіла внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Крім того, факт проживання позивача на території радіоактивного забруднення станом на 01.01.1993 перевірявся відповідною комісією при видачі позивачу посвідчення серії НОМЕР_1 (категорія 3). У протилежному випадку у разі непідтвердження таких обставин, позивач не отримала б вказаного посвідчення.

Суд також зазначає, що з аналізу норм Порядку №551 слідує, що лише регіональна комісія з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян, утворена уповноваженим органом, наділена повноваженнями щодо надання особі статусу потерпілого від Чорнобильської катастрофи або відмови у наданні такого статусу. У свою чергу, повторне посвідчення у разі зміни прізвища, імені, по батькові особи видається уповноваженим органом на підставі раніше поданих документів, зазначених у пункті 11 цього Порядку та особистої заяви особи. До повноважень Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації віднесено лише перевірка поданих позивачем пакету документів, оформлення довідки (додаток №6) та направлення їх уповноваженому органу, а не вирішення питання про наявність підстав для видачі позивачу повторного посвідчення у зв`язку із зміною прізвища, імені, по батькові особи.

Таким чином, відмовляючи позивачу у видачі повторного посвідчення у зв`язку із зміною прізвища Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації та Департамент соціальної та ветеранської політики Волинської обласної державної адміністрації діяли з перевищенням своїх повноважень.

Відповідно до частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Суд зазначає, що своїми протиправними діями відповідачі Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації та Департамент соціальної та ветеранської політики Волинської обласної державної адміністрації позбавили позивача певного кола прав, свобод та соціальних гарантій, якими остання була наділена, у зв`язку з наданням державою правового статусу потерпілої внаслідок Чорнобильської катастрофи (категорія 3).

Таким чином, за встановлених обставин справи та на підставі наведених норм чинного законодавства України, виходячи із наданих суду частиною другою статті 245 КАС України повноважень, позовні вимоги підлягають задоволенню частково у спосіб визнання дій відповідачів Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації та Департаменту соціальної та ветеранської політики Волинської обласної державної адміністрації протиправними щодо відмови у видачі позивачу повторного посвідчення потерпілої від Чорнобильської катастрофи категорії 3 та зобов`язання Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації підготувати (оформити) та подати до Волинської ОДА документи та довідку, передбачену Порядком №551 (Додаток №6), для видачі позивачу повторного посвідчення потерпілої від Чорнобильської катастрофи категорії 3 у зв`язку із зміною прізвища. В задоволенні решти позовних вимог слід відмовити у зв`язку з їх передчасністю.

Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів Департаменту соціальної та ветеранської політики Волинської обласної державної адміністрації та Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації необхідно стягнути судовий збір у сумі 1211,20 грн, по 605,60 грн з кожного, сплачений квитанцією від 04.09.2024. Суд звертає увагу, що сума судового збору підлягає стягненню з відповідачів в повному обсязі, оскільки часткове задоволення позову стосується способу захисту порушеного права, обраного судом.

Керуючись статтями 243 - 246, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Департаменту соціальної та ветеранської політики Волинської обласної державної адміністрації та Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації щодо відмови у видачі ОСОБА_1 повторного посвідчення потерпілої від Чорнобильської катастрофи категорії 3.

Зобов`язати Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації підготувати (оформити) та подати до Волинської обласної державної адміністрації документи та довідку (Додаток №6) до Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 року №551, для видачі ОСОБА_1 посвідчення потерпілої від Чорнобильської катастрофи категорії 3 у зв`язку із зміною прізвища.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту соціальної та ветеранської політики Волинської обласної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 605,60 грн (шістсот п`ять гривень 60 копійок).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 605,60 грн (шістсот п`ять гривень 60 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_5 ).

Відповідач: Департамент соціальної та ветеранської політики Волинської обласної державної адміністрації (43027, Волинська область, місто Луцьк, майдан Київський, будинок 9, ідентифікаційний код 03192135).

Відповідач: Управління соціальної та ветеранської політики Камінь-Каширської районної державної адміністрації (44501, Волинська область, Камінь-Каширський район, місто Камінь-Каширський, вулиця Воля, будинок 2, ідентифікаційний код 03192023).

Відповідач: Волинська обласна державна адміністрація (43027, Волинська область, місто Луцьк, майдан Київський, будинок 9, ідентифікаційний код 13366926).

Суддя Н. В. Стецик

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123236250
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —140/9753/24

Рішення від 21.11.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Стецик Назар Васильович

Ухвала від 25.09.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Стецик Назар Васильович

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Стецик Назар Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні