Єдиний унікальний номер 725/8473/24
Номер провадження 3/725/2726/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.11.2024 року м.Чернівці
Першотравневий районний суд м.Чернівці в складі:
головуючої судді Федіної А.В.,
за участю секретаря судового засідання Ватаманюк В.В.,
представника Чернівецької митниці Дятченко Ю.,
особи, яка притягається до відповідальності за ПМП ОСОБА_1 ,
та захисника Філюка С.М. в режимі ВКЗ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Чернівці справу, яка надiйшла вiд Чернівецької митниці про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил передбачене ч. 1 cт. 483 Митного Кодексу України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника філії «Володимир-Волинське лісомисливське господарство» ДСГП «Ліси України», Волинська обл., Володимирський р-н, м. Володимир, вул.Ковельська, 130, -
ВСТАНОВИВ :
Як вбачається з протоколу про порушення митних правил, 09.07.2024 року в пункті пропуску "Вадул-Сірет-Вікшани" м/п "Вадул-Сірет" Чернівецької митниці Держмитслужби, комерційним агентом станції Вадул - Сірет до митного контролю було подано товар «Деревина паливна у вигляді колод з листяних порід (вільха): деревина дров`яна для промислового використання у вигляді колод, свіжоспилена, неокорена, із вільхи звичайного виду (Alnus glutinosa L.), діаметром 5 і більше см, довжиною 2,0 м. - 39,324 м3, відповідає вимогам ТУУ-00994207-005:2018», яка переміщується у залізничному вагоні № 633608887 за електронною митною декларацією типу ЕК 10 АА № UA205080/2024/4731 від 26.06.2024 року, оформленою Волинською митницею Держмитслужби.
Як підставу для переміщення через митний кордон України вищезазначеного товару митному органу були подані наступні товаросупровідні документи:
-рахунок фактура (SNVOICE) № 12 від 25.06.2024;
-специфікація (Specification) №12 від 25.06.2024;
-сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій № 20240625-000247 від 25.06.2024;
-фітосанітарний сертифікат 13/03-6031/ЕВ-047761 від 26.06.2024;
-акт огляду №12 від 26.06.2024;
-акт завантаження залізничного вагона № 63360887 від 26.06.2024;
-залізнична накладна ЦИМ/СМГС № 515999 від 26.06.2024;
Згідно відомостей які містяться у електронній митній декларації та товаросупровідних документах, експортером (продавцем) товару являється Філія "Володимир-Волинське лісомисливське господарство" державного спеціалізованого підприємства "Ліси України" (Україна, 44702, Волинська обл., Володимирський р-н, м. Володимир, вул. Ковельська, 130.), одержувачем (покупцем) - РРА INTEGRAL S.R.L., 19 Traian Blvd, Floor P + IE, SPATIUL COMERCIAL 2, Baia Mare, 430261, Maramures, Romania.
Згідно графи 31 електронної митної декларації та відповідних граф товаросупровідних документів у залізничному вагоні №63360887 переміщується товар Деревина паливна у вигляді колод з листяних порід (вільха): деревина дров`яна для промислового використання у вигляді колод, свіжоспилена, неокорена, із вільхи звичайного виду (Alnus glutinosa L.), діаметром 5 і більше см, довжиною 2,0 м. - 39,324 мЗ, відповідає вимогам ТУУ-00994207-005:2018».
27.06.2024 року у Чернівецьку митницю надійшов лист (вх.№11087/8.6) від Головного управління з протидії системним загрозам управління державою Департаменту захисту національної державності Служби безпеки України № 14/4/2-9861 від 27.06.2024, щодо можливого проведення в зоні діяльності Чернівецької митниці Держмитслужби України митних оформлень лісо- та пиломатеріалів в режимі «експорт» Філія «Володимир-Волинське лісомисливське господарство» державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» (код 45030784) з можливим порушенням митного законодавства України шляхом надання митному органу Документів, що містять недостовірні дані відносно товару, а саме характеристик товару згідно з УКТ зед.
Відповідно до частини 1 статті 318 Митного кодексу України митному контролю підлягають товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Митний контроль,відповідно достатті 321Митного кодексуУкраїни,розпочинається,у разівивезення товарів,з моменту пред`явлення товарів, транспортних засобів комерційного визначення для митного оформлення та їх декларування в установленому цим Кодексом порядку, закінчується - після здійснення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення та перетинання ними митного кордонну країни.
У відповідності до частини 5 статті 338 Митного кодексу України, пункту 8 Постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 №467 "Про затвердження вичерпного переліку підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення органами доходів і зборів України" митним органом було прийнято рішення про проведення митного огляду товару з його повним вивантаженням.
До участі у здійсненні митного контролю відповідно до ст. 327 Митного кодексу України було залучено спеціаліста Департаменту безпеки у складі інспектора сектору №1 відділу №6 Управління безпеки Департаменту безпеки ДП «ЛІСИ УКРАЇНИ».
09.07.2024 року за участі спеціаліста департаменту безпеки у складі інспектора сектору №1 відділу №6 Управління безпеки Департаменту безпеки ДП «ЛІСИ УКРАЇНИ», представників станції Вадул-Сірет (перевізника), співробітників УБК та ПМП Чернівецької митниці, було здійснено митний огляд вищезазначених товарів, які знаходяться у вагоні №63360887.
09.07.2024 року інспектором сектору №1 відділу №6 Управління безпеки Департаменту безпеки ДП «ЛІСИ УКРАЇНИ» надано Довідку проведення огляду лісопродукції за листом Чернівецької митниці від 09.07.2024 №7.2-20/20-02/14/1809.
За результатами проведення митного огляду та згідно Довідки проведення огляду лісопродукції за листом Чернівецької митниці від 09.07.2024 №7.2-20/20-02/14/1809 було встановлено, що у залізничному вагоні №63360887 фактично переміщується:
1.Лісопродукція у вигляді колод, яка згідно зовнішніх ознак, наявних вад деревини та геометричних параметрів, керуючись Збірником «Технічних умов на класифікацію лісоматеріалів» затвердженого державним агентством лісових ресурсів України ДП «Лісогосподарський інноваційно-аналітичний центр»», відповідно до ТУУ 16.1-00994207-003:2018 таблиці 4 - правила класифікації для вільхи, відносяться до ділової деревини листяних порід класу С, в кількості 111 колоди, загальним об`ємом - 3,942 м. куб, (код згідно УКТ ЗЕД 4403), відомості про яку не були зазначені у митній декларації та товаросупровідних документах;
2.Інша частина лісопродукції у вигляді колод, яка відповідає класу якості дров`яної деревини, загальний об`єм - 35,382 м. куб.,(код згідно УКТ ЗЕД 4401), відомості про яку були заявлені у митній декларації та товаросупровідних документах.
10.07.2024 службовою запискою управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Чернівецької митниці №15/15-03/5968 на службову управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил від 09.07.2024 №20/20-01/5927 проінформовано, що виявлена лісопродукція (згідно замірів, 111 колоди загальним об`ємом 3,942 губ.м.), відповідно до вимог УКТ ЗЕД класифікується в товарній позиції 4403.
Відповідно до статті 2-1 Закону України від 8 вересня 2015 року № 2860-IV (із змінами та
поповненнями) "Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької
діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів" тимчасово, строком на 10 років, обороняється вивезення за межі митної території України в митному режимі експорту лісоматеріалів необроблених ( код 4403 УКТЗЕД) деревних порід, крім сосни, - з 1 листопада 2015 року.
Згідно частини 2 статті 459 Митного кодексу України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення ого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Відповідно допункту 43статті 4Митного кодексуУкраїни,посадові особипідприємств це керівники таінші працівникипідприємств (резидентита нерезиденти),які всилу постійноабо тимчасововиконуваних нимитрудових (службових) обов`язківвідповідають задодержання такими підприємствамивимог,встановлених цимКодексом,законами таіншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Подані до митного контролю товаросупровідні документи, а саме: рахунок фактура (SNVOICE) № 12 від 25.06.2024; специфікація (Specification) №12 від 25.06.2024 складні за підписом директора Філії «Володимир-Волинське лісомисливське господарство» ДСГП «Ліси України» (код ЄДРПОУ 45030784).
Таким чином, згідно вказаного протоколу про ПМП, громадянин України ОСОБА_1 директор Філії «Володимир-Волинське лісомисливське господарство» ДСГП «Ліси України», вчинив дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом надання документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, коду товару згідно УКТЗЕД, а саме: ділової деревини листяних порід класу С, в кількості 111 колоди, загальним об`ємом - 3,942 м. куб (код згідно УКТ ЗЕД-4403).
Такі дії ОСОБА_1 згідно вказаного протоколу кваліфіковані за ч. 1 ст. 483 МК України.
ОСОБА_1 та його захисник приймали участь в судовому засіданні в режимі ВКЗ та пояснили, що оформленням товаросупровідних документів на товар, який постачався в Румунію, займається відповідальний працівник підприємства, а завантажена у вагон деревина відповідала по якості тій, що вказана у інвойсі та специфікації. Ставили під сумнів кваліфікацію спеціаліста, який визначив 111 колод із загальної кількості як такі, що по якості не відповідають заявленому до митного контролю товару, та вважають його висновки помилковими. Звертали увагу на процесуальні порушення під час складання протоколу про ПМП, зокрема ОСОБА_1 не був повідомлений щодо наявності у митних органів підстав для складання протоколу, був позбавлений можливості надати свої пояснення під час оформлення матеріалів справи про ПМП.
Представник Чернівецькоїмитниці всудовому засіданні просиввизнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення передбаченого ч.1ст.483 МКУкраїни та накласти нанього адміністративне стягнення вмежах санкції ч.1ст.483МК України. Звертавувагу на те,що митний орган звернувся доправоохоронних органів із заявою проімовірне вчиненнякримінального правопорушення по факту незаконного переміщеннячерез митний кордон України лісоматеріалів.
Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України.
Згідно ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною першою ст. 483 МК України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
За наслідками розгляду справи встановлено, що 09.07.2024року впункті пропуску"Вадул-Сірет-Вікшани"м/п"Вадул-Сірет"Чернівецької митниціДержмитслужби у залізничному вагоні №63360887 переміщувався товар у вигляді лісодеревини. Згідно поданих, а саме: рахунок фактура (SNVOICE) № 12 від 25.06.2024; специфікація (Specification) №12 від 25.06.2024; сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій № 20240625-000247 від 25.06.2024; фітосанітарний сертифікат 13/03-6031/ЕВ-047761 від 26.06.2024; акт огляду №12 від 26.06.2024;
акт завантаженнязалізничного вагона№ 63360887від 26.06.2024;залізнична накладнаИМ/СМГС№ 515999від 26.06.2024 вказана лісодеревина є- деревина дров`яна для промислового використання у вигляді колод, свіжоспилена, неокорена, із вільхи звичайного виду (Alnus glutinosa L.), діаметром 5 і більше см, довжиною 2,0 м. - 39,324 м3, відповідає вимогам ТУУ-00994207-005:2018».
З долучених до матеріалів справи копій товаросупровідних документів вбачається, що подані до митного контролю рахунок фактура (SNVOICE) № 12 від 25.06.2024 року та специфікація (Specification) №12 від 25.06.2024 року підписані директором філії «Володимир-Волинське лісомисливське господарство» ДСГП «Ліси України» ОСОБА_1 .
Відповідно до акту про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA408060/2024/000055 від 09.07.2024 та Довідки проведення огляду лісопродукції за актом Чернівецької митниці від 09.07.2024 №7.2-20/20-02/14/1809 встановлено, що лісопродукція у вигляді колод, яка згідно зовнішніх ознак, наявних вад деревини та геометричних параметрів, керуючись Збірником «Технічних умов на класифікацію лісоматеріалів» затвердженого державним агентством лісових ресурсів України ДП «Лісогосподарський інноваційно-аналітичний центр»», відповідно до ТУУ 16.1-00994207-003:2018 таблиці 4 - правила класифікації для вільхи, відносяться до ділової деревини листяних порід класу С, в кількості 111 колоди, загальним об`ємом - 3,942 м. куб, (код згідно УКТ ЗЕД 4403).
Отже, подані до митного контролю товаросупровідні документи не містили відомості про виявлені 111 колод загальним об`ємом - 3,942 м. куб.
Наведені вище обставини підтверджуються протоколом про ПМП, копіями відповідних товаросупровідних документів, які долучені до матеріалів справи, а також актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA408060/2024/000055 від 09.07.2024 року з довідкою проведення огляду лісопродукції.
Заперечуючи проти висновків, викладених у вказаній вище довідці проведення огляду лісопродукції, ОСОБА_1 та його захисник не навели будь-яких належних та допустимих доказів на підставі яких суд міг б поставити під розумний сумнів висновок спеціаліста щодо якості виявленої лісопродукції в кількості 111 колод, а тому суд приймає такий доказ як належний та допустимий.
Отже, за наслідками розгляду справи встановлено, що ОСОБА_1 , директор Філії «Володимир-Волинське лісомисливське господарство» ДСГП «Ліси України», вчинив дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом надання документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, коду товару згідно УКТЗЕД, а саме: ділової деревини листяних порід класу С, в кількості 111 колоди, загальним об`ємом - 3,942 м. куб (код згідно УКТ ЗЕД-4403), що в свою чергу утворює склад правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Як вбачається з висновку експерта № 142000-3301-0429 від 30.07.2024 року загальна вартість вилучених предметів ПМП становить 9434,78 грн.
Будь-яких доказів, які б свідчили про недостовірність даних, відображених у вказаному вище висновку експерта за наслідками розгляду справи не встановлено.
З урахуванням наведеного, суд вважає вказаний вище висновок експерта належним і допустимим доказом та при вирішенні справи приймає дані про вартість предметів порушення митних правил, які зазначені у вказаному висновку.
Згідно зст.33КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Санкцією ч. 1 ст. 483 МК України передбачено накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.
При накладенні на ОСОБА_1 адміністративного стягнення судом враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, а також ступінь його вини.
Обставин, які б пом`якшували чи обтяжували відповідальність ОСОБА_1 за наслідками розгляду справи не встановлено.
Щодо наявного у матеріалах справи повідомлення Чернівецької митниці про протиправне діяння, що містить ознаки злочину №57 від 04.07.2024 року, слід зазначити наступне.
За змістом ч. 2 ст. 9 КУпАП адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.
У відповідності до вимог ст. 61 Конституції України, ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.
Будь-які належні та допустимі докази того, що обставини кримінального провадження внесеного в ЄРДР №62024000000000693 від 06.08.2024 року є тотожними обставинам, що викладені у протоколі про ПМП відсутні.
Відповідно до п.2 розділу 3 наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку відшкодування витрат за зберігання товарів та транспортних засобів на складах митних органів, Порядку обчислення сум витрат у справах про порушення митних правил та їх відшкодування та Розмірів відшкодувань за зберігання на складах митних органів товарів і транспортних засобів» № 731 від 15.06.2012 року, витрати митного органу за зберігання товарів, транспортних засобів, тимчасово вилучених у справі про порушення митних правил, після набрання законної сили рішенням, винесеним у справі про порушення митних правил, відшкодовуються у разі, якщо особу визнано винною, а вилучені у справі про порушення митних правил товари та/або транспортні засоби підлягають поверненню власнику.
Доказів наявності підстав для звільнення ОСОБА_1 від сплати судового збору матеріали справи не містять.
Керуючись ч. 1 ст. 483, ст. ст. 4, 495, 515, 519, 520, 522 ч. 2, 526, 527 ч. 1 п. 2, 528, 529 Митного кодексу України, ст.ст. 33-36, 40-1, 288, 294 КпАП України,-
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення передбаченого ч. 1 ст.483 МК України і накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 9434,78 грн. (дев`ять тис. чотириста тридцять чотири грн. 78 коп.) та конфіскації вилучених згідно протоколу про ПМП №0681/40800/24 від 10.07.2024 року товарів, а саме: ділова деревина листяних порід класу С, в кількості 111 колоди, загальним об`ємом - 3,942 м. куб промислового використання в кількості 3,942 куб. м. в дохід держави.
Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в розмірі 605,60 грн.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бути подана протягом десяти діб з дня винесення постанови до Чернівецького апеляційного суду через Першотравневий районний суд м. Чернівці.
Повний текст постанови буде виготовлений протягом трьох діб.
Суддя Першотравневого
районного суду м.Чернівці А. В. Федіна
Суд | Першотравневий районний суд м.Чернівців |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2024 |
Оприлюднено | 26.11.2024 |
Номер документу | 123256717 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Першотравневий районний суд м.Чернівців
Федіна А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні