Ухвала
від 26.11.2024 по справі 140/13555/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

26 листопада 2024 року ЛуцькСправа № 140/13555/24 Суддя Волинського окружного адміністративного суду Стецик Н.В., вивчивши позовну заяву ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Володимирського відділу державної виконавчої служби у Володимирському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , ОСОБА_2 звернулися з позовом до Володимирського відділу державної виконавчої служби у Володимирському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання дій протиправними щодо стягнення з ОСОБА_1 , ОСОБА_2 10 369,60 доларів США виконавчого збору; зобов`язання відповідача закінчити: виконавче провадження №73697078 про примусове виконання постанови №27455160 від 01.01.2024 про стягнення з ОСОБА_1 10 369,60 доларів США виконавчого збору; виконавче провадження №73697171 про примусове виконання постанови №27455700 від 01.01.2024 про стягнення з ОСОБА_2 10 369,60 доларів США виконавчого збору.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Позовна заява не відповідає вимогам, встановленим статтею 161 КАС України, та містить такі недоліки.

Відповідно до частин першої та другої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

За нормами частини третьої статті 122 КАС України передбачено, що для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Разом із тим, особливості провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби, приватного виконавця за правилами адміністративного судочинства регламентовані приписами статті 287 КАС України.

Відповідно до частини першої статті 287 КАС України учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.

За правилами частини другої статті 287 вказаного Кодексу позовну заяву може бути подано до суду, зокрема: у десятиденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи інтересів.

У відповідності до частини першої статті 74 Закону України від 02 червня 2016 року №1404-VІІІ Про виконавче провадження (далі - Закон №1404-VІІІ) рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

Як визначено частинами першою-другою статті 74 Закону №1404-VІІІ, рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень інших органів (посадових осіб), у тому числі постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, постанов приватного виконавця про стягнення основної винагороди, витрат виконавчого провадження та штрафів, можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом.

За приписами частини п`ятої цієї статті наведеного Закону визначено, що рішення та дії виконавця, посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені протягом 10 робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи законних інтересів.

Позивачами оскаржуються дії відповідача щодо стягнення з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 виконавчого збору у сумі 10 369,60 доларів США. Такі дії пов`язані саме з винесенням старшим державним виконавцем Володимирського відділу державної виконавчої служби у Володимирському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Васенько В.Р. постанови ВП №27455160 від 01.01.2024 про стягнення виконавчого збору у розмірі 10 369,60 доларів США, а також винесенням цим державним виконавцем постанов ВП №73697078, №73697171 від 02.01.2024 про відкриття виконавчого провадження щодо стягнення з позивачів як боржників зазначеного судового збору.

Тобто, відлік строку звернення до суду з цим позовом слід обраховувати з дати ознайомлення позивачами з даними постановами, а не з дати винесення постанови про арешт коштів боржника (07.11.2024) та дати винесення постанови про звернення стягнення на заробітну плату (11.11.2024), як зазначають позивачі в позовній заяві. При цьому, з даним позовом позивачі звернулися до суду поштовим зв`язком 18.11.2024, про що свідчить датований штемпель на конверті, в якому надійшов цей позов.

До того ж, як слідує з комп`ютерної програми Діловодство спеціалізованого суду, позивач ОСОБА_1 попередньо звертався до Волинського окружного адміністративного суду з позовами до цього відповідача про скасування постанови ВП №27455160 від 01.01.2024 про стягнення виконавчого збору у розмірі 10 369,60 доларів США. Ухвалами цього суду від 07.05.2024 у справі № 140/4826/24 та від 19.08.2024 у справі № 140/8464/24 позовні заяви позивача були залишені без руху, зокрема, внаслідок пропуску строку звернення до суду. В подальшому позовні заяви ОСОБА_1 ухвалами від 24.05.2024 у справі № 140/4826/24 та від 23.09.2024 у справі № 140/8464/24 були повернуті ОСОБА_1 у зв`язку із неусуненням недоліків позовних заяв.

В позовній заяві позивачі стверджують, що про вчинення дій державним виконавцем Володимирського відділу державної виконавчої служби у Володимирському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції в межах ВП №73697078, №73697171 про стягнення виконавчого збору з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 стало відомо після блокування банківських рахунків на підставі винесених постанов та арештів майна боржника. Однак, як слідує із доданої до позовної заяви копії листа Володимирського відділу державної виконавчої служби у Володимирському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції від 29.03.2024 №56110/23.1-21, адресованого представнику позивача ОСОБА_1 адвокату Явтушенко І.В., останню повідомлено про наявність постанови старшого державного виконавця цього відділу державної виконавчої служби Васенько В.Р. від 02.01.2024 про відкриття виконавчого провадження ВП №73697078 про стягнення з боржника ОСОБА_1 виконавчого збору в розмірі 10 369,60 доларів США. Сторона позивача підтверджує отримання такого листа відповідача 03.04.2024, про що зазначено в ухвалі Волинського окружного адміністративного суду про залишення позовної заяви без руху від 07.05.2024 у справі № 140/4826/24. Відтак, твердження позивачів про те, що про наявність постанов від 02.01.2024 ВП №73697078, №73697171 про відкриття виконавчого провадження про стягнення виконавчого збору стало відомо після блокування банківських рахунків на підставі винесених постанов та арештів майна боржника є такими, що не відповідають дійсності.

Відтак, позивачами пропущений строк звернення до адміністративного суду з даним позовом.

Відповідно до частини шостої статті 161 КАС України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

В порушення вищенаведеного позивачами не додано до позовної заяви заяву про поновлення строку звернення до адміністративного та доказів поважності причин його пропуску.

Крім того, як передбачено частиною третьою статті 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Згідно з частиною першою статті 3 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 №3674-VI (далі Закон №3674-VI) судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону №3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону №3674-VI визначено, що ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову: майнового характеру, який подано фізичною особою або фізичною особою-підприємцем 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; немайнового характеру, який подано фізичною особою 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2024 рік від 09.11.2023 №3460-ІХ установлено з 1 січня 2024 року прожитковий мінімум для працездатних осіб 3028,00 гривень.

Відповідно до частини третьої статті 6 Закону №3674-VI за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру. У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Як визначено частиною першою цієї статті Закону №3674-VI, за подання позовів, ціна яких визначається в іноземній валюті, судовий збір сплачується у гривнях з урахуванням офіційного курсу гривні до іноземної валюти, встановленого Національним банком України на день сплати.

Частиною сьомою статті 6 Закону №3674-VI визначено, що у разі якщо позов подається одночасно кількома позивачами до одного або кількох відповідачів, судовий збір обчислюється з урахуванням загальної суми позову і сплачується кожним позивачем пропорційно долі поданих кожним з них вимог окремим платіжним документом. У разі коли позов немайнового характеру подається одночасно кількома позивачами до одного або кількох відповідачів, судовий збір сплачується кожним позивачем окремим платіжним документом у розмірах, установлених статтею 4 цього Закону за подання позову немайнового характеру.

Як слідує із тексту позовної заяви, позивачами заявлено позовну вимогу майнового характеру щодо визнання дій відповідача протиправними щодо стягнення з ОСОБА_1 , ОСОБА_2 10 369,60 доларів США виконавчого збору, що впливає на майнові права позивачів, та дві позовні вимоги немайнового характеру щодо зобов`язання відповідача закінчити виконавче провадження №73697078 про примусове виконання постанови №27455160 від 01.01.2024 про стягнення з ОСОБА_1 10 369,60 доларів США виконавчого збору та виконавче провадження №73697171 про примусове виконання постанови №27455700 від 01.01.2024 про стягнення з ОСОБА_2 10 369,60 доларів США виконавчого збору.

Станом на день подання позову до суду (18.11.2024) офіційний курс гривні до іноземної валюти долара США, в якій визначено розмір виконавчого збору становить 41,2796 грн за 1 долар США, що встановлено Національним банком України.

Відтак, позовна вимога про визнання дій відповідача протиправними щодо стягнення з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 виконавчого збору у розмірі 10 369,60 доларів США є майновою та становить 428 052,94 грн (41,2796 х 10 369,60) в перерахунку на національну валюту. У зв`язку з цим за таку позовну вимогу майнового характеру позивачам слід сплатити судовий збір у сумі 4 280,53 грн.

Крім того, за позовні вимоги немайнового характеру про зобов`язання відповідача закінчити виконавчі провадження №73697078, №73697171 також слід сплатити судовий збір по 1 211,20 грн (0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб) кожному позивачу.

Проте, в порушення вимог частини третьої статті 161 КАС України КАС України, до позовної заяви не долучено документ про сплату судового збору.

Згідно з частинами першою, другою статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Оскільки позовна заява не відповідає зазначеним вище вимогам, встановленим статтями 160, 161 КАС України, її належить залишити без руху, встановивши позивачам строк для усунення недоліків десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Позивачам у цей строк необхідно усунути зазначені недоліки позовної заяви шляхом: подання до суду заяви про поновлення строку звернення до суду з цим позовом, у якій вказати підстави для поновлення строку, додати докази поважності причин пропуску цього строку; подання доказів сплати судового збору у загальній сумі 6 702,93 грн.

Керуючись статтями 161, 169, 248 КАС України, суддя

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Володимирського відділу державної виконавчої служби у Володимирському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії залишити без руху.

Надати позивачам строк для усунення недоліків позовної заяви десять днів з дня вручення копії ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Роз`яснити позивачам, що у випадку невиконання вимог цієї ухвали, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачам.

Копію ухвали надіслати особам, що звернулися із позовною заявою.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена.

Суддя Н. В. Стецик

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2024
Оприлюднено28.11.2024
Номер документу123306610
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —140/13555/24

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Стецик Назар Васильович

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Стецик Назар Васильович

Ухвала від 26.11.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Стецик Назар Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні