Рішення
від 30.10.2024 по справі 399/431/24
ОНУФРІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 399/431/24

провадження № 2/399/243/2024

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2024 року смт Онуфріївка

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області в складі:

головуючого судді Шульженко В.В.,

при секретарі судового засідання Москаль Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: ОСОБА_4 , Онуфріївська селищна рада Олександрійського району Кіровоградської області в особі Служби у справах дітей про встановлення опіки над малолітньою дитиною,

встановив:

Позивач звернувся до суду з вищезазначеним позовом в якому просив визнати малолітню ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , такою, що позбавлена батьківського піклування та призначити позивача опікуном малолітньої дитини ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Обгрунтовано позовні вимоги тим, що позивач є дядьком малолітньої дитини ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . Батьки дитини ОСОБА_3 та ОСОБА_2 перебувають на військовій службі та приймають участь у відбитті агресії російської федерації у складі ЗСУ. Дитина проживає та фактично перебуває на утриманні її баби ОСОБА_4 . так як наказом начальника служби у справах дітей від 02.11.2023 малолітню ОСОБА_5 тимчасово влаштовану в сім`ю ОСОБА_4 . Однак, бабуся дитини є пенсіонером і в повній мірі не може здійснювати належний догляд за дитиною та забезпечувати її духовні і фізичні потреби, зважаючи на те, що з кожним днем дитина росте і потребує все більше і більше енергії та часу.

Наводячи положення ст. 51 Конституції України, ч.1 ст. 59 ЦПК України, ст. 150 СК України, ст. 12 ЗУ «Про охорону дитинства», положення Конвенції ООН про права дитини від 20.11.1989, позивач зазначав, що саме у зв`язку з тим, що батьки не можуть виконувати своїх зобов`язань щодо виховання, піклування і утримання дитини, він і вирішив звернутися до суду з позовом, оскільки племінниця йому не байдужа, він її любить та хвилюється за її життя, фізичний і духовний розвиток, має бажання і готовий забезпечувати дитину всім необхідним для її віку. Дані обставини підтверджуються висновком Служби у справах дітей Онуфріївської селищної ради.

Посилаючись на ст.ст. 212, 243-244 СК України, ст. 58, ч.3 ст. 60, 62, 63 ЦК України, позивач зазначав, що враховуючи, що дитина ОСОБА_6 позбавлена батьківського піклування, всі обов`язки по вихованню та утриманню дитини фактично виконуються бабою дитини ОСОБА_7 , яка в силу свого фізичного стану не може повноцінно виконувати ці обов`язки, вважав, що буде доцільним встановлення опіки над малолітньою дитиною та призначення його опікуном дитини, що повною мірою відповідатиме інтересам малолітньої дитини.

Ухвалою суду від 25.06.2024 позовну заяву залишено без руху (а.с.29).

Ухвалою суду від 05.07.2024 прийнято позов до розгляду, відкрито провадження у справі, постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання (а.с.38-39).

02.08.2024 від відповідача ОСОБА_2 надійшов відзив (а.с.55) в якому вона зазначила, що ознайомилася із позовною заявою, на даний час вона разом з батьком дитини ОСОБА_8 проходять військову службу та приймають участь у бойових діях з рф по відновленню територіальної цілісності України. З цієї причини, вони, як батьки, не можуть приділити їхній дитині належну увагу по її вихованню, утриманню та забезпечити її належним доглядом. На сьогодні її донька ОСОБА_9 знаходиться на утриманні її матері ОСОБА_4 , яка є пенсіонером, має слабке здоров`я, і їй дуже тяжко самостійно доглядати за її донькою. Дитина часто хворіє і потребує додаткової уваги, але її бабуся в силу пенсійного віку та стану здоров`я, не може належним чином її доглянути та приділити повноцінну увагу. Позивач у справі це її двоюрідний брат, з яким у неї чудові відносини, він прекрасна, добра, чуйна людина і відповідач вважала, що він зможе чудово справитися з опікою над її донькою ОСОБА_9 та в повній мірі забезпечити її соціальний і правовий захист. Позивач дуже любить ОСОБА_9 , а остання його, та позивач чудово справиться з опікою.

Відповідач вважала, що позовні вимоги законні, не суперечать інтересам її дитини і мають бути задоволені у повному обсязі, тому позов визнала і просила його задовольнити.

02.08.2024 від третьої особи ОСОБА_4 (а.с.58) надійшли пояснення щодо позовної заяви в яких остання зазначила, що вказані у позові обставини відповідають дійсності. Так, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 дійсно проходять військову службу, то вони не можуть забезпечувати дотримання і реалізацію прав дитини, та вона теж не може у повному обсязі задовольняти потреби дитини, оскільки вона з кожним днем потребує все більше уваги, енергії і часу, яких через вік та стан здоров`я вона просто фізично не може їй приділити. Вважала, що задоволення позову буде виключно в інтересах дитини, тому жодних заперечень проти позову вона не може висловити, тільки підтримку і повне визнання, вважала. що позов підлягає задоволенню.

02.08.2024 від відповідача ОСОБА_3 надійшов відзив (а.с.60-62) в якому останній визнав позов повністю та повністю визнав обставини, які зазначені позивачем у позові, правова оцінка обставин, що вказана позивачем відповідають дійсності і нормам чинного законодавства. Жодних заперечень не мав.

Ухвалою суду від 21.08.2024 продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів, відкладено підготовче засідання (а.с.92).

Ухвалою від 04.10.2024 закрито підготовче провадження, призначено справу до розгляду по суті (а.с.121).

В судове засідання учасники справи не з`явилися, про дату, час та місце його проведення повідомлені належним чином.

Від позивача у справі 05.08.2024 надійшла до суду заява про розгляд справи без участі, позовні вимоги підтримав у повному обсязі і просив їх задовольнити. Не заперечував щодо розгляду справи за відсутності інших сторін у справі (а.с.69).

Відповідачі у справі подали до суду клопотання про розгляд справи без їх участі (а.с.65, 70).

Третя особа ОСОБА_4 подала до суду клопотання про розгляд справи без її участі та у відсутність інших сторін у справі (а.с.67).

Від представника третьої особи служби у справах дітей надійшла заява про розгляд справи без участі їхнього представника.

Відповідно до ч.2 ст. 247 ЦПК України, у зв`язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Ознайомившись із заявами по суті справи, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що позивач станом на 12.09.2023 до кримінальної відповідальності не притягувався, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває (а.с.6).

Відповідач ОСОБА_3 перебуває на військовій службі в ВЧ за контрактом, довідка від 01.08.2023 (а.с.7).

Відповідач ОСОБА_2 перебуває на військовій службі у ВЧ, довідка від 17.08.2023 (а.с.13).

Із копії свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 від 18.11.2016 судом встановлено, що ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , батьками є батько ОСОБА_3 , мати ОСОБА_2 (а.с.19).

З висновку про стан здоров`я заявника судом встановлено, що позивач у справі здоровий, придатний (а.с.8).

Із висновку служби у справах дітей Онуфріївської селищної ради про можливість гр. ОСОБА_1 бути опікуном над малолітньою дитиною від 19.12.2023 №М-437/1 (а.с.9) судом встановлено, що у зв`язку з поданими позивачем документами та відповідно до п.40 постанови КМУ від 24.09.2008 №866 та бесіди із громадянином ОСОБА_1 , служба у справах дітей селищної ради встановила, що відповідно до акта обстеження умов проживання, громадянин ОСОБА_1 проживає в трикімнатній квартирі, умови проживання добрі. Для проживання малолітньої дитини облаштована окрема кімната, яка забезпечена комфортабельними меблями та усіма необхідними речами. Згідно поданих документів. а саме, висновку про стан здоров`я, довідки про проходження профілактичного наркологічного огляду. Довідки МВС України. Відомостей з ДРФО про джерела/суми визначених доходів та утриманих податків, служба у справах дітей селищної ради вважала. що гр. ОСОБА_1 може бути опікуном над малолітньою дитиною.

Судом встановлено, що третя особа у справі ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , є пенсіонером за віком (а.с.11).

Із копії наказу начальника служби у справах дітей Онуфріївської селищної ради від 02.11.2023 №102 «Про тимчасове влаштування малолітньої ОСОБА_5 до бабусі, гр. ОСОБА_4 та покладання на неї обов`язків по забезпеченню безпеки за життя та здоров`я дитини» (а.с.16), відповідно до п.31 постанови КМУ від 24.09.2008 №866 «Про діяльність органів опіки та піклування, пов`язаної з захистом прав дитини», враховуючи заяву громадянки ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , про тимчасове влаштування в свою родину малолітньої онуки ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та з метою захисту прав та інтересів дитини, тимчасово влаштовано малолітню ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на проживання до бабусі, гр. ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та покладено на останню персональну відповідальність за житті, здоров`я, фізичний та психічний розвиток малолітньої онуки ОСОБА_5 .

Із копії документів а.с.10, 12, 17-19 судом встановлено, що позивач є племінником для третьої особи ОСОБА_4 та дядьком для ОСОБА_5 .

Отже, з огляду на зазначене, судом встановлено, що на час звернення позивача з даним позовом до суду малолітня ОСОБА_5 тимчасово влаштована на проживання до бабусі, гр. ОСОБА_4 , за заявою поданою останньою, на яку покладено персональну відповідальність за життя, здоров`я, фізичний та психічний розвиток малолітньої онуки.

Начальник служби у справах дітей вищенаведений наказ видавала відповідно до п.31 постанови КМУ від 24.09.2008 №866 «Про діяльність органів опіки та піклування, пов`язаної з захистом прав дитини» (далі по тексту постанова №866) та на підставі заяви гр. ОСОБА_4 про тимчасове влаштування в свою родину малолітньої онуки ОСОБА_5 .

Суд бере до уваги ту обставину, що заява ОСОБА_4 не відкликана, остання не зверталася до служби у справах дітей про неможливість нею виконувати обов`язки покладені на неї вищезазначеним наказом, доказів зворотного суду не надано.

Суду не надано і доказів того, що ОСОБА_4 має слабке здоров`я, і їй дуже тяжко самостійно доглядати за онукою. Із копії пенсійного посвідчення судом встановлено, що третя особа перебуває на пенсії за віком та має повних 54 роки.

Надані ОСОБА_4 пояснення до позовної заяви, як третьою особою, не є доказами в розумінні ст.76 ЦПК України.

Відповідно до п. 31 постанови №866 тимчасове влаштування дитини, яка залишилася без батьківського піклування, у тому числі дитини, розлученої із сім`єю, проводять у межах компетенції служба усправах дітей та уповноважений орган Національної поліції за місцем виявлення дитини.

Дитина, яка залишилася без батьківського піклування, у тому числі дитина, розлучена із сім`єю, тимчасово може бути влаштована у, зокрема: сім`ю родичів.

За положеннями постанови №866 облік дітей, які залишились без батьківського піклування ведуть виключно служби у справах дітей виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад).

Особи, яким стало відомо про факт залишення дитини без батьківського піклування, зобов`язані негайно повідомити про це службу у справах дітей за місцем виявлення дитини.

Служба у справах дітей або виконавчий орган сільської, селищної ради, до яких надійшло повідомлення про дитину, яка залишилась без батьківського піклування, повинні з`ясувати місце знаходження дитини, її вік, відомості про батьків або осіб, які їх замінюють, обставини, за яких дитина залишилась без батьківського піклування, прізвище, ім`я, по батькові та адресу особи, від якої надійшло повідомлення, та отримати іншу інформацію, що має істотне значення.

Сільський, селищний голова або інша уповноважена особа виконавчого органу сільської, селищної ради протягом доби після надходження інформації про дитину, яка залишилась без батьківського піклування, передає її службі у справах дітей.

Усі повідомлення про дітей, залишених без батьківського піклування, служба у справах дітей реєструє вжурналі обліку повідомлень про дітей, які залишились без батьківського піклування, що ведеться за формою згідно з додатком 1.

Служба у справах дітей, а у разі, коли дитина виявлена на території села, селища, - виконавчий орган сільської, селищної ради разом з працівниками уповноваженого підрозділу органу Національної поліції та охорони здоров`я протягом доби після надходження повідомлення про дитину, яка залишилась без батьківського піклування, проводять обстеження умов її перебування, стану здоров`я та з`ясовують обставини, за яких дитина залишилась без батьківського піклування.

За результатами обстеження умов перебування дитини складається акт, в якому зазначається дата, місце проведення обстеження, відомості про дитину, її батьків, інших осіб, з якими вона проживає, умови утримання дитини та стан її здоров`я, за яких обставин та з яких причин дитина залишилась без батьківського піклування, а також заходи, що були вжиті для захисту прав дитини.

Тимчасове влаштування дітей, які залишились без батьківського піклування, проводиться відповідно допункту 31цього Порядку.

Протягом двох місяців після виявлення дитини, яка залишилась без батьківського піклування, служба у справах дітей за місцем виявлення дитини разом з адміністрацією закладу, до якого тимчасово її влаштовано, органами Національної поліції, охорони здоров`я вживає заходів до встановлення особи дитини, місця її проживання, відомостей про батьків або осіб, які їх замінюють, інших родичів, місця їх проживання (перебування) та організовуєроботу зповернення дитинина вихованняв сім`ю чи заклад, який вона самовільно залишила, або забезпечуєпідготовку документівдля наданняїй статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування.

Для наданнядитині статусудитини-сиротиабо дитини,позбавленої батьківськогопіклування,служба усправах дітейза місцемпоходження дитинипротягом двохмісяців повинназібрати необхіднідокументи (свідоцтвопро народженнядитини та документи, що засвідчують обставини, за яких дитина залишилась без батьківського піклування).

Рішення про надання статусу дитини позбавленої батьківського піклування, приймається районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом міської чи районної у місті (в разі утворення) ради, сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади за місцем походження такої дитини за поданням служби у справах дітей.

У рішенні зазначаються прізвище, ім`я, по батькові дитини, дата народження, обставини, за яких вона залишилась без батьківського піклування, документи, які підтверджують ці обставини, та форма влаштування дитини.

Як уже зазначалося, тимчасове влаштування дитини, яка залишилася без батьківського піклування, у тому числі дитини, розлученої із сім`єю, проводять у межах компетенції служба усправах дітей та уповноважений орган Національної поліції за місцем виявлення дитини.

Дитина, яка залишилася без батьківського піклування, у тому числі дитина, розлучена із сім`єю, тимчасово може бути влаштована у, зокрема: сім`ю родичів.

У наказіслужби усправах дітей про тимчасове влаштування дитини обов`язково зазначається підстава, яка спричинила тимчасове влаштування дитини, яка залишилася без батьківського піклування.

Судом звернуто увагу на те, що у наказі служби у справах дітей від 02.11.2023 №102 не зазначена підстава, яка спричинила тимчасове влаштування дитини в родину її баби, як і відсутня вказівка про те, що дитина залишилися без батьківського піклування.

Рішення про надання статусу дитини позбавленої батьківського піклування, суду не надано, інформація про його наявність при матеріалах справи, відсутня.

Якщо під час обстеження умов перебування дитини підтвердився факт залишення дитини без батьківського піклування, служба у справах дітей або виконавчий орган сільської, селищної ради протягом одного дня забезпечують тимчасове влаштування такої дитини.

Пунктом 24 постанови №866 визначено яким саме дітям надається статус дитини, позбавленої батьківського піклування.

І серед цього списку відсутні діти, батьки яких є військовослужбовцями Збройних Сил України.

Отже, як видно із наведених положень постанови №866 компетенція по обліку дітей, які залишились без батьківського піклування покладається виключно на відповідні служби у справах дітей та вказана служба тимчасово влаштовує таких дітей у, зокрема: сім`ю родичів, а рішення про надання статусу дитини позбавленої батьківського піклування, приймається районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом міської чи районної у місті (в разі утворення) ради, сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади за місцем походження такої дитини за поданням служби у справах дітей.

Відповідно, надання дитині статусу такої, що позбавлена батьківського піклування не відноситься до компетенції суду, а є виключною компетенцією вищезазначених органів.

Відповідно до ч.3 ст. 60 ЦК України суд встановлює опіку над малолітньою особою, якщо при розгляді справи буде встановлено, що вона позбавлена батьківського піклування, і призначає опікуна за поданням органу опіки та піклування.

Наведені положення слід розуміти таким чином, що коли прирозгляді справи суд встановить, що особа позбавлена батьківського піклування, то це є достатньою підставою для порушення і розгляду судом питання про встановлення опіки чи піклування над дитиною і призначення піклувальника, навіть у тих випадках, коли таку вимогу не було заявлено.

Слід зауважити, що судом не розглядалася справа у якій суд міг би встановити вищевказані обставини, а в даній справі позивач всупереч визначеній процедурі, про яку зазначено вище, звернувся до суду саме з таким предметом позову про визнання дитини такою, що позбавлена батьківського піклування та призначення його опікуном.

З матеріалів справи та враховуючи положення п.24 постанови №866 судом встановлено, що дитина ОСОБА_5 не позбавлена батьківського піклування. Дитина тимчасово влаштована до бабусі ОСОБА_4 на яку покладено персональну відповідальність за життя, здоров`я, фізичний та психічний розвиток малолітньої онуки.

Суд критично ставиться до висновку служби у справах дітей, а.с.9, з огляду на наступне.

Вказаний висновок виданий на підставі п.40 постанови №866, який регламентує подачу заяви тадокументів до служби у справах дітей за місцем свого проживання особою, яка виявила бажання взяти на виховання в сім`ю дитину позбавлену батьківського піклування.

За правилами п.41 постанови №866 служба у справах дітей готує висновок про доцільність (недоцільність) встановлення опіки, піклування та відповідність її/його інтересам дитини.

Проте, як видно із названого наказу служби у справах дітей, остання надала висновок не про доцільність (недоцільність) встановлення опіки, піклування та відповідність її/його інтересам дитини, а про те, що ОСОБА_1 може бути опікуном над малолітньою дитиною, що є порушення вищевказаних положень постанови №866.

Крім того, питання можливості особи бути опікуном/піклувальником відноситься до повноважень органу опіки та піклування виконавчого органу, а не до служби у справах дітей.

За положеннями п.42 постанови №866 опіка, піклування над дитиною встановлюється рішенням районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади за наявності документів, зазначених упункті 40цього Порядку, або судом.

Враховуючи зазначене,оскільки судомне розглядаласясправа вякій судміг бивстановити обставини того, що особа позбавлена батьківського піклування, то в даному випадку відсутні правові підстави для встановлення опіки судом за поданням органу опіки та піклування. Позивач всупереч визначеній процедурі, про яку зазначено вище, звернувся до суду з даним предметом позову.

З огляду на зазначене, питання, що стосуються предмету даного позову можуть бути лише похідними під час розгляду судом основної/основних позовної/позовних вимоги/вимог.

При цьому, судом враховано, що встановлення судом того, що дитина позбавлена батьківського піклування є достатньою підставою для порушення і розгляду судом питання про встановлення опіки чи піклування над дитиною і призначення піклувальника, навіть у тих випадках, коли таку вимогу не було заявлено. Тобто, зазначене стосується тих випадків, коли суд при розгляді цивільної справи встановлює вищезазначені обставини.

В даній справі судом встановлено, що дитина тимчасово влаштована у сім`ю своєї бабусі, яка не відкликала своєї заяви.

Більш того, навіть якби бабуся дитини ОСОБА_4 відкликала свою заяву щодо тимчасового влаштування в свою родину малолітньої онуки ОСОБА_5 з різних причин, у т.ч. пов`язаної зі станом здоров`я ОСОБА_4 , компетенція щодо тимчасового влаштування дитини в іншу сім`ю родича, чи не родича, відноситься до відповідної служби у справах дітей та до відповідного виконавчого органу місцевого самоврядування.

З огляду на зазначене, позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, відповідно у їх задоволенні слід відмовити.

Одночасно судом зазначається, що позивач не позбавлений права звернутися до служби у справах дітей Онуфріївської селищної ради з питанням надання дитині статусу позбавленої батьківського піклування та встановлення опіки в порядку визначеному постановою №866.

З огляду на викладене вище, на підставі ст.ст.263-265, 354 ЦПК України, суд, -

ухвалив:

у задоволенні позову відмовити повністю.

Судові витрати покласти на позивача.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Апеляційна скарга подається в порядку визначеному пп.15.5 розділу ХІІІ Перехідних положень ЦПК України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач: ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , адреса: АДРЕСА_1 .

Відповідач: ОСОБА_2 , адреса зазначена позивачем: АДРЕСА_2 ; адреса реєстрації згідно даних ЦНАП: АДРЕСА_3 .

Відповідач: ОСОБА_3 , адреса зазначена позивачем: АДРЕСА_2 ; адреса реєстрації згідно даних ЦНАП: АДРЕСА_4 .

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача:

ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_3 , адреса: АДРЕСА_2 ;

Онуфріївська селищна рада Олександрійського району Кіровоградської області в особі Служби у справах дітей, адреса місцезнаходження: 28100, Кіровоградська область, Олександрійський район, сел. Онуфріївка, вул. Центральна, 11.

Суддя Онуфріївського районного суду

Кіровоградської області В.В. Шульженко

СудОнуфріївський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення30.10.2024
Оприлюднено28.11.2024
Номер документу123309429
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із сімейних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —399/431/24

Рішення від 30.10.2024

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Шульженко В. В.

Ухвала від 04.10.2024

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Шульженко В. В.

Ухвала від 04.10.2024

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Шульженко В. В.

Ухвала від 21.08.2024

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Шульженко В. В.

Ухвала від 05.07.2024

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Шульженко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні