Справа № 461/8710/24
Провадження № 1-кс/461/7236/24
УХВАЛА
про тимчасовий доступ до речей і документів
25.11.2024 року місто Львів
Слідчий суддя Галицького районного суду міста Львова ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчоговідділу розслідуваннякримінальних правопорушеньу сферіохорони навколишньогоприроднього середовищаслідчого управлінняГоловного управлінняНаціональної поліціїу Львівськійобласті старшоголейтенанта поліції ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей і документів,
в с т а н о в и в :
Старший слідчий відділу розслідування кримінальних правопорушень у сфері охорони навколишнього природнього середовища слідчого управління Головного управління Національної поліції у Львівській області старший лейтенант поліції ОСОБА_3 звернулася до слідчого судді з клопотанням у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12024140000001071 від 15.10.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, погодженим прокурором Спеціалізованої екологічної прокуратури Львівської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: рішень ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також документації на підставі якої приймались такі рішення про передачу у приватну/комунальну власність земельних ділянок за кадастровими номерами: 4625855300:07:002:0273, 4625855300:07:002:0490, 4625881600:01:000:0317, 4625881600:01:000:0289, 4625881600:01:000:0316, 4625881600:01:000:0328, 4625881600:01:000:0326, 4625881600:01:000:0318, 4625883200:04:001:0012, 4625855300:07:001:0504, 4625855300:07:001:0449, 4625855300:04:000:0014, 4625855300:07:001:0530, 4625855300:04:000:0050, 4625855300:04:000:0049, 4625855300:04:000:0034, 4625885200:16:002:0006, 4625885200:06:000:0552, 4625885200:06:000:0551, 4625885500:06:001:0157, 4625885500:06:001:0156, 4625885500:06:001:0154, 4625885500:06:00:0155, 4625885500:06:001:0158, 4625883600:01:000:0426, з можливістю їх вилучення.
Подане клопотання мотивує тим, що отримання тимчасового доступу до вище вказаної документації має істотне значення для встановлення обставин у цьому кримінальному провадженні і полягає у тому, що дасть можливість дослідити інформацію, яка міститься у даних документах та доказову інформацію необхідну для розслідування вказаного провадження, визначити приналежність осіб котрі вчинили кримінальне правопорушення.
У зв`язку із реальною загрозою зміни або знищення таких речей та документів, слідчий просить розгляд клопотання, з урахуванням ч. 2ст. 163 КПК України, провести без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі та документи.
Слідча подала заяву про розгляд клопотання за її відсутності.
На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України, слідчий суддя вважає за можливе розглянути клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, та у відсутності слідчого та прокурора.
Відповідно до ч. 4ст. 107 КПК України, у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексусудове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Дослідивши матеріали клопотання та докази, додані до такого, приходжу до наступного висновку.
Слідчим суддею встановлено, що відділом розслідування кримінальних правопорушень у сфері охорони навколишнього природнього середовища слідчого управління ГУНП у Львівській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №12024140000001071 від 15.10.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
В ході проведення досудового розслідування у вищевказаному кримінальному провадженні встановлено, що службові особи зловживаючи владою та службовим становищем, незаконно відчужили землі державного лісового фонду, що належать ІНФОРМАЦІЯ_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ), що спричинило тяжкі наслідки.
15.10.2024 у слідче управління ГУНП у Львівській області надійшло звернення ректора ІНФОРМАЦІЯ_7 ОСОБА_5 про те, що під час проведення підготовчих робіт по виготовленню державного акту на землекористування СНВЛК, виявлено низку фактів відчуження земель державного лісового фонду, що є у складі земель державного лісового фонду постійним користувачем яких є ІНФОРМАЦІЯ_8 в особі Лісокомбінату.
Так із матеріалів звернення ректора ІНФОРМАЦІЯ_7 вбачається, що в ході проведення перевірки головним лісничим ІНФОРМАЦІЯ_9 виявлено факт передачі у приватну/комунальну власність земельних ділянок за наступними кадастровими номерами: 4625855300:07:002:0273, 4625855300:07:002:0490, 4625881600:01:000:0317, 4625881600:01:000:0289, 4625881600:01:000:0316, 4625881600:01:000:0328, 4625881600:01:000:0326, 4625881600:01:000:0318, 4625883200:04:001:0012, 4625855300:07:001:0504, 4625855300:07:001:0449, 4625855300:04:000:0014, 4625855300:07:001:0530, 4625855300:04:000:0050, 4625855300:04:000:0049, 4625855300:04:000:0034, 4625885200:16:002:0006, 4625885200:06:000:0552, 4625885200:06:000:0551, 4625885500:06:001:0157, 4625885500:06:001:0156, 4625885500:06:001:0154, 4625885500:06:00:0155, 4625885500:06:001:0158, 4625883600:01:000:0426 із цільовим призначенням для ведення сільського господарства, землі запасу, комунальну власність, житлової забудови, ведення індивідуального садівництва на території Івано-Франківської селищної ради, хоча останні розташовані в межах земель державного лісового фонду ІНФОРМАЦІЯ_10 .
Окрім цього, з`ясовано, що право постійного користування ІНФОРМАЦІЯ_10 вказаними землями лісового фонду підтверджується державним актом від 1978 року №040437 на право користування землею та планово-картографічними матеріалами.
Наведене вказує на те, що в діях службових осіб, за рішеннями яких погоджена землевпорядна документація щодо передачі у приватну власність громадянам та комунальну власність вищезазначених земельних ділянок, можуть міститися ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
В межах розслідування кримінального провадження отримано відповідь від голови ІНФОРМАЦІЯ_2 про те, що запит про надання інформації щодо місця знаходження прийнятих рішень та документації на підставі якої прийнято рішення про передачу в приватну/комунальну власність земельних ділянок скеровано для розгляду в ІНФОРМАЦІЯ_1 .
А також отримано відповідь начальника ІНФОРМАЦІЯ_11 про те, що рішення ІНФОРМАЦІЯ_2 знаходиться на постійному зберіганні в ІНФОРМАЦІЯ_11 .
Згідно з ч.4 ст.83 та ч.4 ст.84 ЗК України до земель державної та комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать зокрема, землі під об?єктами природно-заповідного фонду, історико-культурного та оздоровчого призначення, що мають особливуекологічну, оздоровчу, наукову, естетичну та історико-культурну цінність, якщо інше не перебачено законом.
Відповідно до ч.1 ст.79-1 Земельного кодексу України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об?єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Згідно ч.4 вказаної статті земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Частиною 5 ст.79-1 Земельного кодексу України, формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Відповідно до ч. 2. ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельних ділянок здійснюється шляхом поділу чи об?єднання раніше сформованих земельних ділянок.
Відповідно до статті 13 Конституції України земля є об?єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
На підставі частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов?язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями частин першої та другої статті 116 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни набувають права власності на земельні ділянки із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування у межах їх повноважень.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно з частиною п?ятою статті 116 Земельного кодексу України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Положеннями статті 140 Земельного кодексу України визначено, що припинення права користування земельною ділянкою можливе лише за добровільною згодою користувача або шляхом примусового вилучення у нього земельноїділянки.
Згідно зі статтею 149 Земельного кодексу України примусове вилучення земельної ділянки без згоди землекористувача можливе лише в судовому порядку за позовом відповідного органу влади чи місцевого самоврядування.
Частинами першою та четвертою статті 186-1 Земельного кодексу України встановлено, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов?язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Розробник подає на погодження землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Відповідно до частини третьої статті 186-1 3К України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки: природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, земельної ділянки, розташованої на території чи в межах об?єкта природно-заповідного фонду або в межах прибережної захисної смуги, підлягає також погодженню з органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони навколишнього природного середовища, структурним підрозділом обласної, Київської чи ІНФОРМАЦІЯ_12 у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації (частина шоста статті 186-1 3К України).
Згідно зі статтею 9 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» території природно-заповідного фонду можуть використовуватися у природоохоронних цілях; у науково-дослідних цілях; в оздоровчих та інших рекреаційних цілях; в освітньо-виховних цілях; для потреб моніторингу навколишнього природного середовища.
Частинами першою та третьою статті 152 Земельного кодексу України визначено, що власник або землекористувач земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов?язані із позбавленням права володіння земельною ділянкою.
За змістом статей 317-318 Цивільного кодексу України власнику належить право володіти, користувтися і розпоряджатися своїм майном.
Згідно зі статтею 324 цього Кодексу земля, її надра, атмосферне повітря, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об?єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, встановлених Конституцією України.
Кожен громадянин має право користуватися природними об?єктами права власності Українського народу відповідно до закону.
У статті 51 Земельного кодексу України визначено, що до земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об?єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметовихтуристично- оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об?єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об?єктів стаціонарної рекреації.
Статтею 20 Земельного кодексу України передбачено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
На даний час для проведення подальшого досудового розслідування та виконання завдань кримінального провадження, передбачених ст.2 КПК України, виникла необхідність у вилучені рішень ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також документації на підставі якої приймались такі рішення про передачу у приватну/комунальну власність земельних ділянок за кадастровими номерами: 4625855300:07:002:0273, 4625855300:07:002:0490, 4625881600:01:000:0317, 4625881600:01:000:0289, 4625881600:01:000:0316, 4625881600:01:000:0328, 4625881600:01:000:0326, 4625881600:01:000:0318, 4625883200:04:001:0012, 4625855300:07:001:0504, 4625855300:07:001:0449, 4625855300:04:000:0014, 4625855300:07:001:0530, 4625855300:04:000:0050, 4625855300:04:000:0049, 4625855300:04:000:0034, 4625885200:16:002:0006, 4625885200:06:000:0552, 4625885200:06:000:0551, 4625885500:06:001:0157, 4625885500:06:001:0156, 4625885500:06:001:0154, 4625885500:06:00:0155, 4625885500:06:001:0158, 4625883600:01:000:0426.
Слідча зазначає, що отримання таких документів наддасть можливість використовувати їх як докази у цьому кримінальному провадженні, проведенню комплексної судової земельно-технічної експертизи, судової експертизи з питань землеустрою та судової оціночно-земельної експертизи, а також унеможливить зміну або знищення їх.
Виходячи з наведеного необхідно отримати тимчасовий доступ до вказаних документів з можливістю їх вилучення на паперових носіях в друковано-рукописному вигляді, так як іншим процесуальним шляхом неможливо отримати первинні відомості для встановлення істини у даному кримінальному провадженні.
В ході проведення досудового розслідування встановлено, що необхідна документація для розслідування кримінального провадження знаходиться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення. Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно дост.162КПК України, до охоронюваноїзаконом таємниці,яка міститьсяв речахі документах,належать: 1)інформація,що знаходитьсяу володіннізасобу масовоїінформації абожурналіста інадана їмза умовинерозголошення авторстваабо джерелаінформації; 2)відомості,які можутьстановити лікарськутаємницю; 3)відомості,які можутьстановити таємницювчинення нотаріальнихдій; 4)конфіденційна інформація,в томучислі така,що міститькомерційну таємницю; 5)відомості,які можутьстановити банківськутаємницю; 6)особисте листуванняособи таінші записиособистого характеру; 7)інформація,яка знаходитьсяв операторівта провайдерівтелекомунікацій,про зв`язок,абонента,надання телекомунікаційнихпослуг,у томучислі отриманняпослуг,їх тривалості,змісту,маршрутів передаваннятощо; 8)персональні даніособи,що знаходятьсяу їїособистому володінніабо вбазі персональнихданих,яка знаходитьсяу володільцяперсональних даних; 9) державна таємниця.
Згідно ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Частиною 6 ст. 163 КПК України встановлено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Дослідивши матеріали клопотання та докази, додані до такого, враховуючи, що означені документи та інформація можуть надати органу досудового розслідування та суду можливість отримати речові докази та забезпечити проведення повного, швидкого та неупередженого розслідування, а тому, вважаю, що клопотання про надання тимчасового доступу до речей та документів є підставним.
Керуючись ст.ст. 162-166 КПК України, слідчий суддя ,-
у х в а л и в :
клопотання задовольнити.
Надати старшому слідчомувідділу розслідуваннякримінальних правопорушеньу сферіохорони навколишньогоприроднього середовищаслідчого управлінняГоловного управлінняНаціональної поліціїу Львівськійобласті старшомулейтенанту поліції ОСОБА_3 або іншому слідчому, який входить до групи слідчих у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024140000001071 від 15.10.2024 року тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: рішень ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також документації на підставі якої приймались такі рішення про передачу у приватну/комунальну власність земельних ділянок за кадастровими номерами: 4625855300:07:002:0273, 4625855300:07:002:0490, 4625881600:01:000:0317, 4625881600:01:000:0289, 4625881600:01:000:0316, 4625881600:01:000:0328, 4625881600:01:000:0326, 4625881600:01:000:0318, 4625883200:04:001:0012, 4625855300:07:001:0504, 4625855300:07:001:0449, 4625855300:04:000:0014, 4625855300:07:001:0530, 4625855300:04:000:0050, 4625855300:04:000:0049, 4625855300:04:000:0034, 4625885200:16:002:0006, 4625885200:06:000:0552, 4625885200:06:000:0551, 4625885500:06:001:0157, 4625885500:06:001:0156, 4625885500:06:001:0154, 4625885500:06:00:0155, 4625885500:06:001:0158, 4625883600:01:000:0426, з можливістю їх вилучення.
Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Строк дії ухвали становить два місяці з дня її ухвалення.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_6
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2024 |
Оприлюднено | 28.11.2024 |
Номер документу | 123310505 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Галицький районний суд м.Львова
Кітов О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні