ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
Провадження № 22-ц/803/9776/24 Справа № 209/4756/23 Суддя у 1-й інстанції - Лобарчук О. О. Суддя у 2-й інстанції - Гапонов А. В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 листопада 2024 року м. Дніпро
Дніпровський апеляційний суд у складі:
головуючого-судді Гапонова А.В.
суддів Новікової Г.В., Никифоряка Л.П.
розглянувши в порядку письмового провадження без повідомлення учасників справи у м. Дніпро цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ" про стягнення безпідставно набутих коштів,
- за апеляційною скаргою ОСОБА_1 ,
на рішення Дніпровського районногосуду м.Дніпродзержинська Дніпропетровськоїобластівід 14 серпня 2024 року,-
ВСТАНОВИВ:
ІСТОРІЯ СПРАВИ
28.08.2023 року ОСОБА_1 звернувся до Дніпровського районного суду м. Дніпродзержинська Дніпропетровської областіз позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ", в якому просив суд стягнути з відповідача на його користь безпідставно набуті грошові кошти у розмірі 3 996,00 грн.
В обґрунтування свого позову вказано, щовін, ОСОБА_1 , є власником транспортного засобу, яким, в тому числі, користується для пересування містом Дніпро, й часто має потребу залишати свій автомобіль на майданчиках для паркування транспортних засобів у м. Дніпрі. Організацію та порядок паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах населених пунктів регламентують в цілому Правила паркування транспортних засобів, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 р. №1342. Пунктом 4 Правил паркування встановлено, що у цих Правилах терміни вживаються у такому значенні: вартість послуг з користування майданчиками для платного паркування - економічно обґрунтовані витрати оператора, пов`язані з утриманням, облаштуванням та обладнанням таких майданчиків згідно з тарифом, установленим органом місцевого самоврядування відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2010 р. № 258; документ про оплату вартості послуг з користування майданчиком для платного паркування - паркувальний талон або фіскальний чек, які посвідчують сплату вартості послуг з користування майданчиками для платного паркування; оператор - юридична особа або фізична особа - підприємець, яка організовує та провадить діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для паркування, здійснює їх утримання, облаштування та обладнання, надає послуги з користування такими майданчиками, забезпечує відповідно до Податкового кодексу України сплату збору за місця для паркування транспортних засобів; паркування - розміщення транспортного засобу на майданчику для паркування. Пунктом 23 Правил паркування встановлено, що послуги з утримання майданчиків для платного паркування надаються оператором з метою використання таких майданчиків за призначенням, а також санітарного очищення, збереження та відновлення їх відповідно до законодавства, нормативів, норм, стандартів, порядків і правил з урахуванням вимог безпеки дорожнього руху. Пунктом 26 Правил паркування встановлено, що користувач зобов`язаний: сплатити вартість послуг з користування майданчиками для платного паркування; Рішенням виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 11.04.2011р. №512 було затверджено «Тарифи вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних послуг у Дніпрі». Надалі виконкомом Дніпровської міської ради вносилися зміни до даного рішення, зокрема рішеннями від 28.09.2011 № 1234, від 25.05.2017року № 383, від 05.12.2017 року № 943, від 24.04.2018 року № 323, від 23.10.2018 року № 1039, від 23.07.2019 року № 743, від 18.02.2020 року № 253, від 25.08.2020 року № 838, якими змінювалися тарифи вартості послуг паркування. Крім того, Дніпровською міською радою було прийнято регуляторний акт від 21.12.2016 року № 38/17 (зі змінами, внесеними рішеннями міської ради від 19.07.2017року № 36/23, від 19.12.2018 року № 63/39, від 21.04.2021 року № 84/6), яким затверджено Правила паркування транспортних засобів на території міста Дніпро та який, серед іншого, містить Додаток 1- Порядок організації та проведення конкурсу з визначення оператора. Згідно з п.1.1. Порядку, його було розроблено «з метою впорядкування організації та проведення конкурсів з визначення підприємств, установ, організацій, які залучаються балансоутримувачами майданчиків для забезпечення паркування». За п.1.4., «Конкурс полягає у визначенні оператора, який відповідає всім умовам конкурсу, визначеним конкурсною комісією, враховуючи надані пропозиції щодо забезпечення паркування на майданчику для паркування». Відповідно до п.4.4., «Результати конкурсу у десятиденний термін, починаючи з дня, наступного за днем проведення конкурсу, публікуються у газеті «Наше місто». Таким чином, відповідно до випуску газети «Наше місто» від 16.03.2017 року № 11 (3903), на сторінці 27 у розділі «Офіційно» було опубліковано інформацію, що 09.03.2017 року відбувся конкурс з визначення операторів, які здійснюватимуть обладнання і утримання майданчиків для паркування транспортних засобів, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста. Переможцем конкурсу було визначено ТОВ «ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ» й визначено три майданчики, що були надані ТОВ на утримання й обладнання. Актуальний перелік майданчиків для паркування міститься на сайті «Портал відкритих даних Дніпра». Згодом рішенням виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 25.05.2017 року№ 383 про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 року№ 512 вартість 1 години паркування було встановлено на рівні 7 грн. За рішенням виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 23.10.2018 року № 1039 ТОВ «ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ» було оператором вже 150 майданчиків для паркування, а вартість 1 години паркування на 104 з них встановлювалась у розмірі 15 грн, а решти 46 майданчиків - у розмірі 10 грн. Рішенням виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 23.07.2019 року № 743 ТОВ «ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ» встановлювалося оператором ще 8 майданчиків для паркування, а вартість 1 години паркування встановлювалась також на рівні 10 і 15 грн. (на двох і шести майданчиках відповідно). За рішенням виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 18.02.2020 року № 253 вартість 1 години паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м. Дніпрі становила 10 грн. на 51 майданчику і 15 грн. на 174-х, залежно від їх місцезнаходження, а ТОВ «ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ» вказано оператором усіх зазначених 225 майданчиків для паркування. Рішенням виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 25.08.2020 року № 838 було скасовано попередні три рішення та на 140 майданчиках, де оператором визначено ТОВ«ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ» встановлено тарифи 10 і 15 грн., залежно від місцезнаходження.Щодо абонентської оплати за паркування. П. 6.7 Правил паркування транспортних засобів на території міста Дніпро, затверджених регуляторним актом Дніпровської міської ради від 21.12.2016 року № 38/17 (зі змінами, внесеними рішеннями міської ради від 19.07.2017 року № 36/23, від 19.12.2018 року № 63/39, від 21.04.2021 року № 84/6) було передбачено, що «сплата вартості послуг за паркування здійснюється у безготівковій формі, готівкою або з використанням платіжної картки, шляхом придбання парку вального абонемента». Відповідно до п.6-8-6.11 Правил паркування: «6.8. форма абонементного талона на паркування в місцях загального користування, паркування легкових таксомоторів, маршрутних таксі затверджується Департаментом транспорту. 6.9. Дія абонементних талонів для паркування розповсюджується з 8.00 до 20.00. 6.10 Вартість абонементного талона встановлюється виходячи з розрахунку: За паркування транспортних засобів загального користування (крім автобусів, що працюють у звичайному режимі руху): на місяць: автобуси Класу 1, А, В - 71,10 грн.; легкові автомобілі (таксі) -420 грн.; на один квартал: автобуси, мікроавтобуси - 213,30 грн.; легкові автомобілі (таксі) - 1134,00 грн.; на один рік: автобуси, мікроавтобуси - 853,20 грн.; легкові автомобілі (таксі) - 2 520,00 грн. Вартість абонементного талона на право паркування автомобілів, які не віднесено до транспортних засобів загального користування, з обмеженням часу перебування на майданчику для паркування не більше як дві години на добу: на один місяць -420 грн; на один квартал -1134 грн.; на один рік - 2 520 грн.». Рішенням міської ради від 19.12.2018 року № 63/39 «Про внесення змін до Правил паркування транспортних засобів на території міста Дніпра» пункти 6.9, 6.10, 6.11 було виключено, як зазначено, «з метою упорядкування паркування транспортних засобів у місті, відповідно до листа департаменту транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради від 25.07.2018 року вх. № 8/3464». В подальшому вартість абонементів встановлювалась безпосередньо ТОВ «Паркт Сервіс Группе», проте у відкритому доступі відсутня інформація про те, яким чином встановлювалася вартість вказаних абонементів. Вартість абонементів ТОВ «Паркт Сервіс Группе» була встановлена в наступному розмірі: з 19.09.2019 року - 399 грн. на місяць (перші 5 тис абонементів), 499 грн. на місяць (другі 5 тис), 599 грн. на місяць (всі інші); З 01.11.2019 року - 699 грн. на місяць; З 01.08.2020 року - 699 грн. на місяць, квартальний - 1799 грн. З 01.03.2021 року - 799 грн. на місяць, квартальний - 1999 грн. З 14.06.2021 року - 899 грн. на місяць, квартальний - 2399 грн. З 02.08.2021 року- 999 грн. на місяць, квартальний - 2399 грн. Обґрунтування позовних вимог. Щодо рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №512 від 11.04.2011 року. Судами розглядалася адміністративна справа №160/12303/19 за позовом Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» до Виконавчого комітету Дніпровської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Паркт Сервіс Группе» про визнання протиправними та скасування рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №512 від 11.04.2011 року "Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі" та рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради, якими вносилися зміни та доповнення в рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №512 від 11.04.2011 року "Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі". Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 26.08.2020 р. по справі № 160/12303/19 позов було задоволено. Було визнано протиправним та нечинним рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №512 від 11.04.2011 року "Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі" та рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради, якими вносилися зміни та доповнення в рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №512 від 11.04.2011 року "Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі". Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду від 31.03.2021 року вказану постанову Третього апеляційного адміністративного суду м. Дніпра від 26.08.2020 року у справі № 160/12303/19 було залишено без змін. Таким чином рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №° 512 від 11.04.2011 р, прийняте без дотримання належної процедури й визнане судом протиправним та нечинним, діяло з 11.04.2011 року по 26.08.2020 року, тобто більше, ніж 9 років. Внаслідок даного факту користувачами майданчиків для платного паркування транспортних засобів, і ним зокрема, сплачувалися кошти за встановленими даним рішенням тарифами. Даний факт підтверджується квитанціями про сплату. Щодо рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №90/60 від 02.09.2020 року. 28.08.2020року Виконавчим комітетом Дніпровської міської ради було прийнято рішення № 882 «Про затвердження тарифів вартості паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м. Дніпрі», яким визнано такими, що втратили чинність, рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 року № 512 та всі рішення, якими вносилися зміни та доповнення до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 11.04.2011 року № 512, та затверджено тарифи вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі у розмірі 15 грн на 131 майданчику та 10 грн. на 7 майданчиках. В подальшому 02.09.2020 року Дніпровською міською радою було прийнято рішення № 90/60 «Про деякі питання щодо організації паркування транспортних засобів у м. Дніпрі», яким було скасовано рішення від 28.08.2020 № 882 та в п. 3 тимчасово затверджено вартість послуг паркування транспортних засобів у м. Дніпрі у розмірі 10 грн за одну годину паркування. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.04.2021року в адміністративній справі №160/10500/20, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 15.06.2021, визнано протиправним та нечинним зазначений пункт 3 рішення Дніпровської міської ради від 02.09.2020 року № 90/60 «Про деякі питання щодо організації паркування транспортних засобів у м. Дніпрі». Ухвалою Верховного Суду від 06.04.2023 р. по справі № 160/10500/20 закрито касаційне провадження за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Паркт Сервіс Группе" на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 квітня 2021 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 15 червня 2021 року у справі №160/10500/20. Отже, пункт 3 рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради, визнаний судом протиправним та нечинним, діяв з 02.09.2020 по 05.06.2021, тобто більше, ніж 9 місяців. Внаслідок даного факту користувачами майданчиків для платного паркування транспортних засобів, і ним зокрема, сплачувалися кошти за встановленими даним рішенням тарифами, а також здійснювалася оплата абонементу на паркування. Даний факт підтверджується квитанціями про сплату. Внаслідок визнання судом протиправним та нечинним рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради № 512 від 11.04.2011 року "Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі" та рішень, якими вносилися зміни та доповнення, а також пункту 3 рішення Дніпровської міської ради від 02.09.2020 року № 90/60 Про деякі питання щодо організації паркування транспортних засобів у м. Дніпрі, виникають підстави компенсувати витрачені кошти на паркування при оплаті паркування та при оплаті абонементу на паркування за періоди з 11.04.2011 року по 26.08.2020 року та з 02.09.2020 року по 05.06.2021 року.
КОРОТКИЙ ЗМІСТ СУДОВОГО РІШЕННЯ
Рішенням Дніпровського районногосуду м.Дніпродзержинська Дніпропетровськоїобластівід 14 серпня 2024 року в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ" про стягнення безпідставно набутих коштів відмовлено повністю.
КОРОТКИЙ ЗМІСТ ВИМОГ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ
16.09.2024 року від ОСОБА_1 надійшла апеляційна скарга, в якій ставиться вимога про скасування рішення Дніпровського районногосуду м.Дніпродзержинська Дніпропетровськоїобластівід 14 серпня 2024 року та ухвалення нового рішення про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
В обґрунтуванні апеляційної скарги зазначено, що правозастосування ст. 212 ЦК України підлягає застосуванню у цій справі. Оскільки після скасування судами рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради та рішення Дніпровської міської ради про встановлення тарифу на паркування у набувача грошових коштів за паркування (Відповідач по цій справі) зникли правові підстави, на підставі яких він має право утримувати в себе грошові кошти, отримані за паркування.
При цьому,до правовідносинміж ТОВПаркт СервісГруппе таособами,які оплачувалигрошові коштиза паркування,підлягають застосуваннюзагальні нормиЦивільного кодексуУкраїни таЦивільного процесуальногокодексу України,зокрема щодозастосування строкупозовної давності,за якоютакі особимають правовимагати поверненнягрошових коштів;щодо того,що грошовікошти підлягаютьповерненню тількипісля пред`явленнявідповідної вимогиособи;щодо підтвердженняоплати коштівналежними доказами.
АРГУМЕНТИ ІНШИХ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
25.10.2024 року від представника Товариства зобмеженою відповідальністю"ПАРКТСЕРВІС ГРУППЕ"надійшоввідзив на апеляційну скаргу, в якому просив суд, у задоволенні апеляційної скарги ОСОБА_1 відмовити у повному обсязі, рішення Дніпровського районного суду м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області від 14.08.2024 року залишити в силі.
ПОЗИЦІЯ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ
Відповідно до ч.13 ст.7 ЦПК України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.
Відповідно до ч.1 ст. 368 ЦПК України справа розглядається судом апеляційної інстанції за правилами, встановленими для розгляду справи у порядку спрощеного провадження, з особливостями, встановленими цією главою.
Відповідно до ч. 3 цієї статті розгляд справ у суді апеляційної інстанції здійснюється в судовому засіданні з повідомленням учасників справи, крім випадків, передбачених статтею 369 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст. 369 ЦПК України апеляційні скарги на рішення суду у справах з ціною позову менше тридцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, крім тих, які не підлягають розгляду в порядку спрощеного позовного провадження, розглядаються судом апеляційної інстанції без повідомлення учасників справи.
Зважаючи на те, що дана справа є малозначною, ціна позову складає 3996,00 грн., що менше тридцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, розгляд апеляційної скарги здійснюється без повідомлення сторін.
Відповідно до ч.1 ст.367 ЦПК України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Відповідно до ч.4 ст.367 ЦПК України, суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги в межах апеляційного оскарження, апеляційний суд вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено.
Рішенням виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 11.04.2011р. №512 було затверджено «Тарифи вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних послуг у Дніпрі». Надалі виконкомом Дніпровської міської ради вносилися зміни до даного рішення, зокрема рішеннями від 28.09.2011 № 1234, від 25.05.2017року № 383, від 05.12.2017 року № 943, від 24.04.2018 року № 323, від 23.10.2018 року № 1039, від 23.07.2019року № 743, від 18.02.2020 року № 253, від 25.08.2020 року № 838, якими змінювалися тарифи вартості послуг паркування.
Крім того, Дніпровською міською радою було прийнято регуляторний акт від 21.12.2016 року № 38/17 (зі змінами, внесеними рішеннями міської ради від 19.07.2017 № 36/23, від 19.12.2018 року № 63/39, від 21.04.2021 року № 84/6), яким затверджено Правила паркування транспортних засобів на території міста Дніпро та який, серед іншого, містить Додаток 1- Порядок організації та проведення конкурсу з визначення оператора. (а.с.41-42, 42 оберт 48, 49-51)
Рішенням виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 25.05.2017 року № 383 про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 року № 512 вартість 1 години паркування було встановлено на рівні 7 грн. (а.с.10-11, 12)
Рішенням виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 23.10.2018 року № 1039 внесено зміни до Рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 року №512, виклавши пункти 1 150 тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м. Дніпрі у редакції згідно з додатком, відповідно до якого ТОВ «ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ» було оператором вже 150 майданчиків для паркування, а вартість 1 години паркування на 104 з них встановлювалась у розмірі 15 грн., а решти 46 майданчиків - у розмірі 10 грн. (а.с.27-32)
Рішенням виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 23.07.2019 року № 743 ТОВ «ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ» встановлено оператором 8 майданчиків для паркування, а вартість 1 години паркування встановлена на рівні 10 і 15 грн. (на двох і шести майданчиках відповідно). (а.с.32а)
Рішенням виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 18.02.2020 року № 253 вартість 1 години паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м. Дніпрі встановлена 10 грн. на 51 майданчику і 15 грн. на 174-х, залежно від їх місцезнаходження, а ТОВ «ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ» вказано оператором усіх зазначених 225 майданчиків для паркування. (а.с.33-40)
Рішенням виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 25.08.2020 року № 838 внесено зміни до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 року № 512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м. Дніпрі», зі змінами, виклавши пункти 1-140 тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м. Дніпрі у редакції згідно з додатком. Визнано такими, що втратили чинність, рішення виконкому міської ради: від 23.10.2018 року № 1039 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 року № 512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м. Дніпрі»; від 23.07.2019 року № 743 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 року № 512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м. Дніпрі»; від 18.02.2020 року № 253 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 року № 512 «Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м. Дніпрі». (а.с.21, 22-26)
Рішенням Виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 28.08.2020року № 882 «Про затвердження тарифів вартості паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м. Дніпрі», визнано такими, що втратили чинність, рішення виконкому міської ради від 11.04.2011 року № 512; від 25.05.2017 року №383; від 23.10.2018 року №1039; від 23.07.2019 року №743, та затверджено тарифи вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі у розмірі 15 грн. на 131 майданчику та 10 грн. на 7 майданчиках. (а.с.15, 16-20)
Рішенням Дніпровської міської ради від 02.09.2020 року № 90/60 «Про деякі питання щодо організації паркування транспортних засобів у м. Дніпрі», було скасовано рішення виконавчого комітету міської ради від 28.08.2020 року № 882 та в п. 3 тимчасово затверджено вартість послуг паркування транспортних засобів у м. Дніпрі у розмірі 10 грн. за одну годину паркування. (а.с.13-14)
Постановою Третього Апеляційного адміністративного суду від 26 серпня 2020 рокуапеляційна скарга Громадської організації "Платформа громадський контроль" задоволена. Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 травня 2020 року у справі №160/12303/19 за позовом Громадської організації "Платформа Громадський Контроль" до виконавчого комітету Дніпровської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Паркт Сервіс Группе" про визнання протиправним та скасування рішення скасовано. Позов Громадської організації "Платформа Громадський Контроль" до виконавчого комітету Дніпровської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Паркт Сервіс Группе" про визнання протиправним та скасування рішення задоволений. Визнано протиправним та нечинним рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №512 від 11.04.2011 року "Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі" та рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради, якими вносилися зміни та доповнення в рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №512 від 11.04.2011 року "Про затвердження тарифів вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних засобів у м.Дніпрі". Стягнуто з бюджетних асигнувань виконавчого комітету Дніпровської міської ради на користь Громадської організації "Платформа Громадський Контроль" судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 4802 грн. 50 коп. (а.с.56-59)
Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 31 березня 2021 року касаційні скарги Виконавчого комітету Дніпровської міської ради та Товариства з обмеженою відповідальністю «Паркт Сервіс Группе» залишені без задоволення. Постанова Третього апеляційного адміністративного суду від 26 серпня 2020 року у справі №160/12303/19 залишена без змін. Поновлено дію постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 26 серпня 2020 року у справі №160/12303/19. (а.с.52-55).
Отже, на час сплати позивачем оплати за паркування у місті Дніпрі рішення органу місцевого самоврядування, якими було встановлено тарифи вартості послуг паркування на майданчиках для паркування були чинними, а тому твердження позивача, що кошти, які він сплачував є безпідставно набутими є необґрунтованими.
Постановою Верховного суду від 31.03.2021 року не було визнано нечинними рішення органу місцевого самоврядування саме з моменту їх прийняття або ж з іншої дати.
Встановивши вказані обставини судом першої інстанції зроблений обґрунтований висновок про відмову у задоволенні позову.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Відповідно до частини другої статті 265 КАС України, нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.
Таким чином, процесуальним законодавством регламентовано порядок втрати чинності нормативно-правового акту в разі визнання його протиправним, а саме: з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.
Майно не може вважатися набутим чи збереженим без достатніх правових підстав, якщо це відбулося в незаборонений цивільним законодавством спосіб з метою забезпечення породження учасниками відповідних правовідносин у майбутньому певних цивільних прав та обов`язків, зокрема внаслідок тих чи інших юридичних фактів, правомірних дій, які прямо передбачені частиною другою статті 11 ЦК України».
Доводи апеляційної скарги спростовуються тим, що на момент сплати позивачем оплати за паркування у місті Дніпрі рішення органу місцевого самоврядування, якими було встановлено тарифи вартості послуг паркування на майданчиках для паркування були чинними.
Окрім цього, постановою Верховного суду від 31.03.2021 року не було визнано нечинними рішення органу місцевого самоврядування саме з моменту їх прийняття або ж з іншої дати.
При таких обставинах, апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Європейський суд з прав людини (далі - ЄСПЛ) вказав, що пункт перший статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними, залежно від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (рішення у справі "Проніна проти України", N 63566/00, § 23, ЄСПЛ, від 18 липня 2006 року).
ВИСНОВКИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ
Судом першої інстанції на основі об`єктивної оцінки наданих сторонами доказів повно встановлено фактичні обставини справи та правильно застосовано норми матеріального права.
Недоліків, які призводять до порушення основних принципів цивільного процесуального судочинства та охоронюваних законом прав та інтересів осіб, які беруть участь у справі, та впливають на суть ухваленого рішення під час розгляду справи у суді апеляційної інстанції не встановлено.
Таким чином, рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим і не підлягає скасуванню, оскільки суд повно і всебічно перевіривши обставини справи, дійшов обґрунтованого висновку про відмову у задоволенні позову у відповідності з нормами матеріального права та з дотриманням норм процесуального права.
Згідно з ч.1 ст.375 ЦПК України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Ухвалене судом рішення відповідає вимогам ст. 263 ЦПК України, підстав для його скасування за доводами апеляційної скарги не вбачається.
Керуючись ст.ст. 367, 374, 375, 382 ЦПК України, апеляційний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Рішення Дніпровського районногосуду м.Дніпродзержинська Дніпропетровськоїобластівід 14 серпня 2024 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття таоскарженню в касаційному порядку не підлягає крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 3 ст. 389 ЦПК України.
Судді:
Суд | Дніпровський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2024 |
Оприлюднено | 28.11.2024 |
Номер документу | 123327904 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про повернення безпідставно набутого майна (коштів) |
Цивільне
Дніпровський апеляційний суд
Гапонов А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні