ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/16108/24
УХВАЛА
про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду
27 листопада 2024 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді: Морської Г.М.,
за участю:
секретаря судового засідання - Наум`як Х.О.,
представника позивача - Вовчака А.В.,
представника відповідача - Мартинюк І.Е.
розглянувши у підготовчому засіданні у місті Львові за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Стрийської початкової школи №1 Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області до Західного офісу Держаудитслужби, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Західбуд Стрий" про визнання протиправним та скасування висновку, -
в с т а н о в и в :
Стрийська початкова школа №1 Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області (далі - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Західного офісу Держаудитслужби (далі - відповідач), третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Західбуд Стрий", в якому просить :
- визнати протиправним та скасувати висновок Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі UA-2024-06-11-012948-а «Поточний ремонт приміщень Стрийської початкової школи №1 по вул. Незалежності, 13 в м. Стрий Львівської області (підготовка до нового 2024-2025 навчального року згідно вимог НУШ)», яка оголошена та проведена Стрийською початковою школою №1 Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області.
Ухвалою від 30.07.2024 позовну заяву залишено без руху, надано позивачу строк для усунення недоліків.
Ухвалою від 09.09.2024 у справі відкрите провадження, визначено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Ухвалою від 30.10.2024 вирішено здійснювати подальший розгляд справи в порядку загального позовного провадження, замінивши судове засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням. Продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів та призначено підготовче засідання на 13.11.2024 об 11:00 год.
Протокольною ухвалою від 13.11.2024 відкладено підготовче засідання на 25.11.2024.
В підготовчому засіданні проголошені вступна та резолютивна частини ухвали.
22.10.2024 на адресу суду надійшла заява від Стрийської військової адміністрації про залучення її як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.
Заява мотивована наступним "...Підставою участі третіх осіб у справі є їх юридична заінтересованість, яка грунтується на матеріально-правових відносинах з однією із сторін даної справи.
Матеріальною підставою залучення третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, є обгрунтоване припущення, що судове рішення може вплинути на права і обов`язки осіб, які не є стороною у справі. Судове рішення може вплинути на права або обов`язки третьої особи, якщо між цією третьою особою і стороною, на боці якої вона бере участь у справі, існують певні правовідносини (права і обов`язки), які за наслідками вирішення справи можуть змінитися або припинитися, або якщо на підставі рішення суду між стороною і третьою особою виникнуть нові правовідносини (права і обов`язки)...".
Представник Західного офісу Держаудитслужби заперечує щодо залучення Стрийської РВА до участі у справі в якості третьої особи, оскільки заявником не зазначено на стороні кого (позивача чи відповідача) бажає вступити в справу як третя особа Стрийська РВА, та на яких підставах. Також не вказано, які саме права Стрийської РВА можуть бути порушені при розгляді даної справи, та яким чином винесене рішення по даній справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки.
Відповідач зазначає, що предметом розгляду даної справи є висновок про результати моніторингу процедури закупівлі - «Поточний ремонт приміщень Стрийської початкової школи №1 по вул. Незалежності, 13 в м.Стрий Львівської області (підготовка до нового 2024-2025 навчального року згідно вимог НУШ) згідно коду ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи». Замовником робіт по даній закупівлі є Стрийська початкова школа №1 Стрийської міської ради, яка фінансується з бюджету Стрийської міської територіальної громади. Окрім того, згідно даних електронної системи публічних закупівель Prozorro єдиним учасником даної закупівлі було ТОВ ЗахідБуд Стрий. Отже, Стрийська РВА не є ні замовником, ні учасником, ні органом, який фінансує дану закупівлю. Таким чином, є незрозумілою участь Стрийської РВА як третьої особи.
Представник Стрийської початкової школи №1 Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області подав до суду заперечення на клопотання про залучення Стрийської РВА до участі у справі як третьої особи. Позивач зазначає, що "...В поданій заяві (клопотанні) особа, що бажає вступити в справу, не зазначає жодних фактів обставин чи пояснень, які би могли вказувати на те, які саме права та обов`язки заявника будуть хоч будь-яким чином зачіпатися при вирішенні судом даної справи.
Такий обов`язковий елемент заяви взагалі в ній структурно відсутній. Заява грунтується на одній розмитій фразі: « Підставою участі третіх осіб у справі є їх юридична заінтересованість, яка грунтується на матеріально-правових відносинах з однією із сторін даної справи.» Що це має означати в контексті даної судової справи невідомо. Заявнику інтересно як вирішиться справа? Чи заявник заінтересований в якомусь конкретному сценарію її вирішення? Не відомо навіть про матеріально-правові відносини якої саме зі сторін даної справи йдеться.
Предметом спору у даній справі є правомірність дій відповідача - Західного офісу Держаудитслужби - щодо висновку, який стосується діяльності Стрийської початкової школи №1 Стрийської міської ради, зокрема, про визнання протиправним та скасування цього висновку.
Стрийська районна військова адміністрація не є учасниками спірних публічно-правових відносин, переданих на вирішення суду, а їхня компетенція та повноваження не є предметом дослідження у даній справі, також відсутні докази того, що особа, яка виявила намір вступити у справу є розпорядником коштів, що стосується оплати по спірному тендеру.
З матеріалів справи, зокрема і з оскаржуваного висновку вбачається, що джерелом фінансування закупівлі є кошти місцевого бюджету. Також не доведено, що у зв`язку з розглядом даної адміністративної справи у Стрийської районної військової адміністрації за рішенням суду виникне право заявити вимоги до будь-яких державних органів чи органів місцевого самоврядування, що є обов`язковою ознакою матеріально-правової заінтересованості третьої особи та передумовою залучення її до участі у справі..."
Представник позивача у судовому засіданні просив відмовити у задоволенні заяви Стрийської районної військової адміністрації про залучення до участі у справі її як третьої особи із наведених вище підстав.
Розглядаючи подану Стрийською ОВА заяви про залучення її до участі у справі як третьої особи, суд відмічає таке.
Частиною 2 ст.49 КАС України передбачено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
З аналізу статті 49 КАС України слідує, що участь третіх осіб в адміністративній справі зумовлена тим, що судовий спір між сторонами прямо або опосередковано стосується прав та інтересів інших осіб. Тому участь у справі третіх осіб є формою захисту їх прав та інтересів, що пов`язані із спірними правовідносинами.
Предметом розгляду у даній справі є правомірність висновку Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі, яка оголошена та проведена Стрийською початковою школою №1 Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області.
Згідно висновків про закупівлю, Західний офіс Держаудитслужби зазначив, що "...Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2024-06-11-012948-а є кошти місцевого бюджету...".
Суд зауважує, що заява Стрийської районної військової адміністрації не містить посилань та обставини, які підлягають дослідженню в даній справи, можуть вплинути на права або обов`язки третьої особи.
З урахуванням наведено, суд відмовляє Стрийській районній військовій адміністрації у задоволенні клопотання про залучення її як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.
Згідно ч. 1 ст. 179 КАС України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання.
Під час підготовчого провадження судом визначені факти, які необхідно встановити для вирішення спору і які з них визнаються позивачем, а які належать доказувати, проведено інші підготовчі дії, необхідні для правильного і своєчасного вирішення адміністративної справи і які є достатніми для закінчення підготовчого провадження і призначення судового засідання для розгляду справи по суті.
Крім того, під час підготовчого провадження були встановлені всі передбачені статтею 180 Кодексу адміністративного судочинства України обставини та вчинені дії, необхідні для забезпечення правильного і своєчасного розгляду справи по суті.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 183 КАС України, за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
За таких обставин суд дійшов висновку про можливість закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
Керуючись ст. ст. 180-183 КАС України, суд, -
у х в а л и в :
В задоволенні клопотання Стрийської районної військової адміністрації про залучення її як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору відмовити.
Закрити підготовче провадження в адміністративній справі.
Призначити справу за позовом Стрийської початкової школи №1 Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області до Західного офісу Держаудитслужби третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Західбуд Стрий" про визнання протиправним та скасування висновку до судового розгляду по суті.
Судовий розгляд відбудеться 16 грудня 2024 року об 11:00 год. в приміщенні Львівського окружного адміністративного суду (м.Львів, вул. Чоловського,2).
Ухвала окремо не оскаржується та набирає законної сили з моменту її проголошення.
Повний текст ухвали виготовлений та підписаний 27 листопада 2024 року.
Суддя Морська Г.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2024 |
Оприлюднено | 29.11.2024 |
Номер документу | 123340508 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Морська Галина Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Морська Галина Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Морська Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні