УХВАЛА
27 листопада 2024 року
м. Київ
справа №480/4391/23
адміністративне провадження №К/990/42630/24
Суддя Верховного Суду у Касаційному адміністративному суді:
Мацедонська В.Е.,
перевіривши клопотання Сумської обласної ради про зупинення дії та виконання
постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 30 вересня 2024 року
у справі № 480/4391/23 за позовом ОСОБА_1 до Управління майном Сумської обласної ради, Сумської обласної ради про стягнення середнього заробітку,-
УСТАНОВИВ:
07 листопада 2024 року до Верховного Суду надійшла касаційна скарга Сумської обласної ради на постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 30 вересня 2024 року разом з клопотанням про зупинення дії вказаної постанови у справі № 480/4391/23, до закінчення її перегляду в касаційному порядку.
В обґрунтування, скаржник зазначає, оскаржувана постанова в частині визначеного нею розміру середньоденної заробітної плати безпосередньо впливає на розгляд пов`язаних судових справ №591/5274/23 та № 591/7517/23, а тому для забезпечення законності їх розгляду та усунення підстав для їх оскарження за нововиявленими обставинами має бути зупинена як дія оскаржуваної постанови, так і її виконання до закінчення перегляду справи у касаційному порядку, оскільки врахування судами її положень під час розгляду вищевказаних судових справ призведе до необхідності скасування відповідних судових рішень після задоволення цієї касаційної скарги
Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 340 КАС України суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує питання про зупинення виконання судових рішень, які оскаржуються.
Відповідно до частини першої статті 375 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення або зупинити його дію (якщо рішення не передбачає примусового виконання) до закінчення його перегляду в касаційному порядку.
Вирішуючи вказане клопотання, Суд виходить з того, що відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Для зупинення виконання судових рішень, яке допускається як виняток, повинні бути вагомі причини.
Суд зазначає, що розгляд питання про зупинення виконання оскаржуваних судових рішень має на меті не допустити порушення прав, свобод та охоронюваних законом інтересів, як особи, що подала касаційну скаргу, так і інших осіб, які беруть участь у справі, якщо такі наслідки можуть настати у зв`язку з виконанням оскаржуваних судових рішень.
Отже, клопотання про зупинення виконання або зупинення дії судових рішень має бути вмотивованим та містити підстави для зупинення виконання (зупинення дії) судового рішення, підтверджені належними доказами. У клопотанні заявник повинен навести обґрунтування його вимог та довести, що захист його прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для відновлення порушених прав необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, або буде неможливим повернення виконання судового рішення у разі, якщо воно буде скасовано.
Проаналізувавши клопотання Сумської обласної ради про зупинення дії та виконання постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 30 вересня 2024 року у справі № 480/4391/23, до закінчення її перегляду в касаційному порядку, суд зазначає, що воно не містить обґрунтованих доводів, що дають підстави для висновку про необхідність зупинення дії постанови, яке у силу статті 325 КАС України набрала законної сили, та відсутні докази на підтвердження таких доводів.
Доводи скаржника щодо взаємопов`язаності справ №591/5274/23 та № 591/7517/23, та впливу рішення в даній справі ґрунтуються на помилковому тлумаченні норм КАС України та не є належним обґрунтуванням клопотання про зупинення дії судового рішення, яке набрало законної сили.
А тому, Суд дійшов висновку про відмову у задоволенні зазначеного клопотання.
При цьому, сподівання та припущення скаржника на певні результати касаційного розгляду не можуть бути підставою для зупинення дії судового рішення, що набрало законної сили; а правильність застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та дотримання норм процесуального права здійснюється Верховним Судом під час касаційного перегляду справи з дотриманням визначеної КАС України процедури і процесуальних гарантій учасників справи.
Керуючись статтею 340, 375 КАС України,
УХВАЛИВ:
Відмовити в задоволенні клопотання Сумської обласної ради про зупинення дії та виконання постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 30 вересня 2024 року у справі №480/4391/23.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Верховного Суду В. Е. Мацедонська
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2024 |
Оприлюднено | 28.11.2024 |
Номер документу | 123344796 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мацедонська В.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні