Справа № 405/94/24
провадження № 1-кс/405/3336/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28.11.2024 м. Кропивницький
Слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Кропивницькому клопотання слідчого СУ ГУНП в Кіровоградській області майора поліції ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей та документів.
Суд перевірив матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023122020000019 від 07.04.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
Клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні за №42023122020000019 від 07.04.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, відповідає вимогам ст. 160 КПК України.
Старший слідчий в обґрунтування клопотання зазначив, що у провадженні слідчого управління ГУНП в Кіровоградській області перебувають матеріали досудового розслідування, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023122020000019 від 07.04.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_1 .
Досудовим розслідуванням встановлено, що засновником ІНФОРМАЦІЯ_1 . В постійному користуванні Ліцею перебувають земельні ділянки: площею 9,6334 га, кадастровий номер 3521783000:02:000:9010; площею 73,9849 га, кадастровий номер 3521783000:02:000:9011; площею 13,9592 га 3521783000:02:000:9006; площею 122,8423 га, кадастровий номер 3521783000:02:000:9012; площею 61,3684 га, кадастровий номер 3521783000:02:000:9009; площею 6,0622 га кадастровий номер 3521783000:02:000:9007; площею 6,8281 кадастровий номер 3521783000:02:000:9008; площею 89,31 га кадастровий номер 3521785300:02:003:0376; площею 29,718 га, кадастровий номер 3521785300:02:003:0375.
05.05.2023 між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено договір №05/05/23 про надання послуг пов`язаних з виробництвом сільськогосподарської продукції на земельних ділянках площею 419,1273 га (в обсязі повного сільськогосподарського циклу) вартістю 6 380 000,00 грн., за умовами якого розрахунки за надані послуги здійснюються за фактом надання послуги після збирання врожаю.
22.09.2023 між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » складено акт приймання-передачі наданих послуг відповідно до якого ІНФОРМАЦІЯ_2 прийняв від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » послуги передбачені умовами договору про надання послуг №05/05/23.
У подальшому ІНФОРМАЦІЯ_4 проведене перевірку дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель ІНФОРМАЦІЯ_2 по договору №05/05/23 про надання послуг укладеного з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за результатами якої складено акт №041104-27/4 від 28.06.2024. Згідно до висновків викладених у акті вбачається: що внаслідок заниження ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » урожайності насіння соняшнику, ІНФОРМАЦІЯ_2 , недоотримано урожай соняшнику за 2023 рік на суму 2 112 527, 73 гривень; ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » не проведено перший етап оранка та другий етап вирівнювання оранки зазначених в Технічному описі додатку до договору №05/05/23 на загальну суму 962 835, 74 гривень. Таким чином замовнику робіт ІНФОРМАЦІЯ_2 спричинено матеріальні збитки на загальну суму 3 075 363, 47 гривень.
08.10.2024, з метою підтвердження чи спростування факту спричинення матеріальних збитків, за матеріалами кримінального провадження призначено судово-економічну експертизу.
22.10.2024 на адресу СУ ГУНП в Кіровоградській області надійшло клопотання експерта, якому доручено виконання судово-економічної експертизи, про надання додаткових матеріалів необхідних для проведення експертизи.
На даний час у органу досудового розслідування з метою встановлення кола причетних осіб, до вчинення вказаного злочину, а також з метою проведення призначеної судово-економічної експертизи виникла необхідність у проведенні тимчасового доступу до документів з можливістю зняття копій з їх оригіналів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_1 , а саме: тендерної документації щодо закупівлі послуг, укладення Договору надання послуг № 05/0523 від 05.05.2023, в тому числі роздруковані із системи «Прозорро» оголошення, протоколи тощо; бухгалтерської довідки та підтверджуючі дані аналітичного та синтетичного бухгалтерського обліку, в тому числі роздруковані на паперовий носій інформації, про стан розрахунків та заборгованостей по контрагенту « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ІНФОРМАЦІЯ_6 - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за 2022 рік, наявність/відсутність заборгованостей станом на 01.01.2023, за 2023 рік, наявність/відсутність заборгованостей на 01.01.2024 та станом на дату видачі довідки в розрізі договорів надання послуг та договорів купівлі-продажу сільськогосподарської продукції, зокрема за 2023 рік Договору надання послуг № 05/05/23 від 05.05.2023 та Договору купівлі-продажу насіння соняшнику урожаю 2023 року № 08/09/23 від 08.09.2023; бухгалтерської довідки чи погашена/списана заборгованість « ІНФОРМАЦІЯ_5 » Кіровоградської обласної ради за 2022 рік в сумі 2 000 000,00 грн. та яким чином, чи включена у взаєморозрахунки з Ліцеєм у 2023 році за Договором надання послуг № 05/05/23 від 05.05.2023; довідку про результати судових розглядів та наявні судові рішення за позовом « ІНФОРМАЦІЯ_5 » Кіровоградської обласної ради від 29 квітня 2024 року у Справі № 912/972/24 на неналежне виконання відповідачем умов договору №08/09/23 від 08.09.2023 купівлі - продажу сільськогосподарської продукції в частині своєчасної оплати товару, до відповідача: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », код НОМЕР_2 ; відомості про причини відкликання позовної заяви у Справі № 912/972/24 на неналежне виконання відповідачем умов договору №08/09/23 від 08.09.2023 та результатів врегулювання спору в позасудовому порядку; довідку про результати судових розглядів та наявні судові рішення у справі №912/1885/24 за позовною заявою « ІНФОРМАЦІЯ_7 » Кіровоградської обласної ради до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » про стягнення збитків у розмірі 2 528 121, 82 грн у вигляді упущеної вигоди, штрафу в розмірі 227 510, 80 грн, збитків у розмірі 962 835,74 грн. у вигляді витрат на оплату неотриманих послуг, з покладенням судових витрат.
Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що речі, а також предмети та документи, що мають значення для розкриття вчиненого кримінального правопорушення мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, необхідно отримати тимчасовий доступ до речей, а також предметів з можливістю вилучення їх копій.
Слідчий у судове засідання не з`явився, про день, час та місце розгляду клопотання був повідомлений належним чином, причину неявки не повідомив.
Відповідно до ст.107 ч.4 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Дослідивши матеріали клопотання, якими обґрунтовується необхідність надання тимчасового доступу, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.
Судом встановлено, що у провадженні СУ ГУНП в Кіровоградській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023122020000019 від 07.04.2023 року за фактом вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що засновником ІНФОРМАЦІЯ_1 . В постійному користуванні Ліцею перебувають земельні ділянки: площею 9,6334 га, кадастровий номер 3521783000:02:000:9010; площею 73,9849 га, кадастровий номер 3521783000:02:000:9011; площею 13,9592 га 3521783000:02:000:9006; площею 122,8423 га, кадастровий номер 3521783000:02:000:9012; площею 61,3684 га, кадастровий номер 3521783000:02:000:9009; площею 6,0622 га кадастровий номер 3521783000:02:000:9007; площею 6,8281 кадастровий номер 3521783000:02:000:9008; площею 89,31 га кадастровий номер 3521785300:02:003:0376; площею 29,718 га, кадастровий номер 3521785300:02:003:0375.
05.05.2023 між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено договір №05/05/23 про надання послуг пов`язаних з виробництвом сільськогосподарської продукції на земельних ділянках площею 419,1273 га (в обсязі повного сільськогосподарського циклу) вартістю 6 380 000,00 грн., за умовами якого розрахунки за надані послуги здійснюються за фактом надання послуги після збирання врожаю.
22.09.2023 між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » складено акт приймання-передачі наданих послуг відповідно до якого ІНФОРМАЦІЯ_2 прийняв від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » послуги передбачені умовами договору про надання послуг №05/05/23.
У подальшому ІНФОРМАЦІЯ_4 проведене перевірку дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель ІНФОРМАЦІЯ_2 по договору №05/05/23 про надання послуг укладеного з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за результатами якої складено акт №041104-27/4 від 28.06.2024. Згідно до висновків викладених у акті вбачається: що внаслідок заниження ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » урожайності насіння соняшнику, ІНФОРМАЦІЯ_2 , недоотримано урожай соняшнику за 2023 рік на суму 2 112 527, 73 гривень; ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » не проведено перший етап оранка та другий етап вирівнювання оранки зазначених в Технічному описі додатку до договору №05/05/23 на загальну суму 962 835, 74 гривень. Таким чином замовнику робіт ІНФОРМАЦІЯ_2 спричинено матеріальні збитки на загальну суму 3 075 363, 47 гривень.
08.10.2024, з метою підтвердження чи спростування факту спричинення матеріальних збитків, за матеріалами кримінального провадження призначено судово-економічну експертизу.
22.10.2024 на адресу СУ ГУНП в Кіровоградській області надійшло клопотання експерта, якому доручено виконання судово-економічної експертизи, про надання додаткових матеріалів необхідних для проведення експертизи.
На даний час у органу досудового розслідування з метою встановлення кола причетних осіб, до вчинення вказаного злочину, а також з метою проведення призначеної судово-економічної експертизи виникла необхідність у проведенні тимчасового доступу до документів з можливістю зняття копій з їх оригіналів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_1 , а саме: тендерної документації щодо закупівлі послуг, укладення Договору надання послуг № 05/0523 від 05.05.2023, в тому числі роздруковані із системи «Прозорро» оголошення, протоколи тощо; бухгалтерської довідки та підтверджуючі дані аналітичного та синтетичного бухгалтерського обліку, в тому числі роздруковані на паперовий носій інформації, про стан розрахунків та заборгованостей по контрагенту « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ІНФОРМАЦІЯ_6 - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за 2022 рік, наявність/відсутність заборгованостей станом на 01.01.2023, за 2023 рік, наявність/відсутність заборгованостей на 01.01.2024 та станом на дату видачі довідки в розрізі договорів надання послуг та договорів купівлі-продажу сільськогосподарської продукції, зокрема за 2023 рік Договору надання послуг № 05/05/23 від 05.05.2023 та Договору купівлі-продажу насіння соняшнику урожаю 2023 року № 08/09/23 від 08.09.2023; бухгалтерської довідки чи погашена/списана заборгованість « ІНФОРМАЦІЯ_5 » Кіровоградської обласної ради за 2022 рік в сумі 2 000 000,00 грн. та яким чином, чи включена у взаєморозрахунки з Ліцеєм у 2023 році за Договором надання послуг № 05/05/23 від 05.05.2023; довідку про результати судових розглядів та наявні судові рішення за позовом « ІНФОРМАЦІЯ_5 » Кіровоградської обласної ради від 29 квітня 2024 року у Справі № 912/972/24 на неналежне виконання відповідачем умов договору №08/09/23 від 08.09.2023 купівлі - продажу сільськогосподарської продукції в частині своєчасної оплати товару, до відповідача: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », код НОМЕР_2 ; відомості про причини відкликання позовної заяви у Справі № 912/972/24 на неналежне виконання відповідачем умов договору №08/09/23 від 08.09.2023 та результатів врегулювання спору в позасудовому порядку; довідку про результати судових розглядів та наявні судові рішення у справі №912/1885/24 за позовною заявою « ІНФОРМАЦІЯ_7 » ІНФОРМАЦІЯ_6 до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » про стягнення збитків у розмірі 2 528 121, 82 грн у вигляді упущеної вигоди, штрафу в розмірі 227 510, 80 грн, збитків у розмірі 962 835,74 грн. у вигляді витрат на оплату неотриманих послуг, з покладенням судових витрат.
Отже в діях службових осіб вбачаються ознаки вчинення Кримінального правопорушення.
У кримінальному провадженні слідчим призначено судові почеркознавчі експертизи з метою встановлення дійсності підписів осіб що виконали складання та підписання документів від імені ОСОБА_4 та ОСОБА_5 . Під час виконання експертизи судових експертом заявлено клопотання про необхідність надання оригіналів документів підписи в яких підлягають дослідженню, а також зразків підписів ОСОБА_4 та ОСОБА_5 про що заявлено клопотання про надання додаткових матеріалів №2001/24-27 від 01.11.2024, №2002/24-27 від 01.11.2024.
Згідно ч.1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до п.5 ч. 2 ст. 131 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів є заходом забезпечення кримінального провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Згідно ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
З матеріалів, доданих до клопотання вбачається, що є достатні підстави вважати, що зазначені у клопотанні документи, до яких просить слідчий надати тимчасовий доступ перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , оскільки слідчим доведено, що вищезазначені документи самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, зокрема, встановлення осіб, що причетні до вчинення кримінального правопорушення, а тому слідчий суддя приходить до висновку про надання тимчасового доступу до документів, зазначених в клопотанні, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Керуючись ст. ст. 159-166, 309, 369-372 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого - задовольнити.
Надати слідчому відділу СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 , слідчому відділу СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_6 , слідчому відділу СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_7 , тимчасовий доступ до оригіналів документів з можливістю вилучення їх копій, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_1 , а саме:
тендерної документації щодо закупівлі послуг, укладення Договору надання послуг № 05/0523 від 05.05.2023, в тому числі роздруковані із системи «Прозорро» оголошення, протоколи тощо; бухгалтерської довідки та підтверджуючі дані аналітичного та синтетичного бухгалтерського обліку, в тому числі роздруковані на паперовий носій інформації, про стан розрахунків та заборгованостей по контрагенту « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ІНФОРМАЦІЯ_6 - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за 2022 рік, наявність/відсутність заборгованостей станом на 01.01.2023, за 2023 рік, наявність/відсутність заборгованостей на 01.01.2024 та станом на дату видачі довідки в розрізі договорів надання послуг та договорів купівлі-продажу сільськогосподарської продукції, зокрема за 2023 рік Договору надання послуг № 05/05/23 від 05.05.2023 та Договору купівлі-продажу насіння соняшнику урожаю 2023 року № 08/09/23 від 08.09.2023; бухгалтерської довідки чи погашена/списана заборгованість « ІНФОРМАЦІЯ_5 » Кіровоградської обласної ради за 2022 рік в сумі 2 000 000,00 грн. та яким чином, чи включена у взаєморозрахунки з Ліцеєм у 2023 році за Договором надання послуг № 05/05/23 від 05.05.2023; довідку про результати судових розглядів та наявні судові рішення за позовом « ІНФОРМАЦІЯ_5 » Кіровоградської обласної ради від 29 квітня 2024 року у Справі № 912/972/24 на неналежне виконання відповідачем умов договору №08/09/23 від 08.09.2023 купівлі - продажу сільськогосподарської продукції в частині своєчасної оплати товару, до відповідача: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », код НОМЕР_2 ; відомості про причини відкликання позовної заяви у Справі № 912/972/24 на неналежне виконання відповідачем умов договору №08/09/23 від 08.09.2023 та результатів врегулювання спору в позасудовому порядку; довідку про результати судових розглядів та наявні судові рішення у справі №912/1885/24 за позовною заявою « ІНФОРМАЦІЯ_7 » Кіровоградської обласної ради до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » про стягнення збитків у розмірі 2 528 121, 82 грн у вигляді упущеної вигоди, штрафу в розмірі 227 510, 80 грн, збитків у розмірі 962 835,74 грн. у вигляді витрат на оплату неотриманих послуг, з покладенням судових витрат.
Строк дії ухвали встановити до 28.01.2025.
Роз`яснити, що згідно ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_8
Суд | Ленінський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2024 |
Оприлюднено | 29.11.2024 |
Номер документу | 123350589 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні