Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-14629/09/13/0170
14.10.10 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Дуг аренко О.В.,
суддів Горошко Н.П . ,
Ілюхіної Г.П.
секретар судового засід ання Люфт Ю.Є.
за участю сторін: представ ник позивача, Державної по даткової інспекції у м. Ялта А Р Крим - не з' явився,
представник відповідача, Ялтинської міської громадс ької організації "Жінки до вл ади"- не з' явився,
розглянувши апеляційну ск аргу Державної податково ї інспекції у м. Ялта АР Крим н а постанову Окружного адміні стративного суду Автономно ї Республіки Крим (суддя Ольшанська Т.С. ) від 26.03.10 у справ і № 2а-14629/09/13/0170
за позовом Державної по даткової інспекції у м. Ялта А Р Крим (вул. Васильєва, 16,Ялта, Автономна Республіка Крим ,98600)
до Ялтинської міської г ромадської організації "Жінк и до влади" (Суворовська, 16/6,Ялт а,Автономна Республіка К рим,98600)
про припинення юридичної о соби
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного ад міністративного суду Автон омної Республіки Крим ві д 26.03.2010 відмовлено у задоволенн і позовних вимог Державній п одатковій інспекції у місті Ялта про припинення юридично ї особи Ялтинської міської о рганізації "Жінки до влади".
Не погодившись з зазначено ю постановою суду, позивач зв ернувся з апеляційною скарго ю, в якій просить скасувати по станову та прийняти нову, яко ю задовольнити позовні вимог и.
У судове засідання 14.10.2 0101 представники сторін не з'яв ились. Про час та місце розгля ду справи повідомлені належн им чином.
Чинне законодавство не обм ежує коло представників осіб , які беруть участь у справі, п ри апеляційному розгляді адм іністративної справи.
Відповідно до пункту 4 статт і 196 Кодексу адміністративног о судочинства України, непри буття у судове засідання сто рін, належним чином повідомл ених про дату, час та місце апе ляційного розгляду, не переш коджає судовому розгляду спр ави.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, п еревіривши юридичну оцінку о бставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши пр авильність застосування суд ом першої інстанції норм мат еріального та процесуальног о права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволе нню з наступних підстав.
Матеріалами справи в становлено, що Ялтинська міс ька громадська організація " Жінки до влади" 15.03.2002 зареєстро вано Виконавчим комітетом Я лтинської міської ради як юр идична особа, відповідне Сві доцтво про реєстрацію.
З довідки Державної податк ової інспекції у місті Ялта № 8373/9/15-1 від 24.11.2009 відповідач з че твертого кварталу 2002 року не н адає до податкових органів ф інансову звітність.
Згідно частини 2 та 3 статті 1 Закону України “Про об' єдна ння громадян”, об'єднанням гр омадян, незалежно від назви (р ух, конгрес, асоціація, фонд, с пілка тощо) відповідно до цьо го Закону визнається політич на партія або громадська орг анізація. Громадською органі зацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту с воїх законних соціальних, ек ономічних, творчих, вікових, н аціонально-культурних, спорт ивних та інших спільних інте ресів.
Частиною 1 статті 3 Закону Ук раїни “Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців” визнач ено, що дія цього Закону поши рюється на державну реєстрац ію всіх юридичних осіб незал ежно від організаційно-право вої форми, форми власності та підпорядкування, а також фіз ичних осіб - підприємців.
Також, частиною 2 статті 3 вка заного Закону встановлено, щ о законом можуть бути встано влені особливості державної реєстрації об'єднань громад ян (у тому числі професійних с пілок), благодійних організа цій, політичних партій, орган ів державної влади та органі в місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у т ому числі кредитних спілок), б ірж, а також інших установ та о рганізацій
Частина 4 статті 14 Закону Ук раїни “Про об'єднання громад ян” реєстрація як один із спо собів легалізації (офіційног о визнання) об'єднань громадя н здійснюється Міністерство м юстиції України, місцевими органами виконавчої влади, в иконавчими комітетами сільс ьких, селищних, міських рад.
Підпунктом 7 пункту б частин и 1 статті 38 Закону України “Пр о місцеве самоврядування” ви конавчим органам сільських с елищних, міських рад були над ані повноваження щодо реєст рації у встановленому порядк у місцевих об'єднань громадя н.
Закон України “Про об'єднан ня громадян” є спеціальним з аконом, який регулює порядок створення діяльності, припи нення діяльності об'єднань г ромадян, їх права та обов'язки , відповідальність за поруше ння встановлених для цих об'є днань норм та правил.
Згідно із ст. 19 Закону Україн и “Про об'єднання громадян”, п рипинення діяльності об'єдна ння громадян може бути прове дено шляхом його реорганізац ії або ліквідації (саморозпу ску, примусового розпуску).
Ліквідація об'єднання гром адян здійснюється на підстав і статуту або рішення суду.
Згідно із ст.24 Закону Україн и “Про об'єднання громадян”, о б'єднання громадян, створені ними установи та організаці ї зобов'язані вести оператив ний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, заре єструватись в органах держав ної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбач ених законодавством.
Статтею 26 зазначеного закон у передбачений порядок здійс нення фінансового контролю. Так, об'єднання громадян у вст ановленому порядку подають ф інансовим органам деклараці ї про свої доходи та витрати.
Посадові особи, органів які легалізують об'єднання гро мадян та громадяни за поруше ння законодавства про об'єдн ання громадян несуть дисципл інарну, цивільно-правову, адм іністративну або кримінальн у відповідальність. Об'єднан ня громадян несуть відповіда льність, передбачену цим Зак оном та іншими законодавчими актами України.
Статтею 28 вказаного закону визначено вичерпний перелік стягнень, які можуть бути зас тосовані до об'єднання грома дян за порушення законодавст ва, а саме: попередження; штра ф; тимчасова заборона (зупине ння) окремих видів діяльност і; тимчасова заборона (зупине ння) діяльності; примусовий р озпуск (ліквідація).
Відповідно до статті 32 Зако ну України “Про об'єднання гр омадян” порядок примусового розпуску (ліквідації) об'єдна ння громадян, вичерпний пере лік випадків, коли до об'єднан ня громадян застосовується д аний вид стягнення, а також ор гани, яким надано право ініці ювати примусовий розпуск (лі квідацію) об'єднання громадя н.
Так, згідно статті 32 вищевка заного закону, за поданням ле галізуючого органу або проку рора рішенням суду об'єднанн я громадян примусово розпуск ається (ліквідується) у випад ках: вчинення дій, передбачен их статтею 4 цього Закону; сист ематичного або грубого поруш ення вимог статті 22 цього Зако ну; продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим З аконом; зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнаєтьс я як така.
Отже, спеціальним Законом п ередбачено припинення діял ьності об'єднання громадян ш ляхом його примусового розпу ску (ліквідації) як спеціальн а санкція за порушення норм З акону України “Про об'єднанн я громадян”, яка, до того ж, має застосовуватися судом за по данням чітко визначеного кол а осіб - легалізуючого органу або прокурора.
Позивачем не враховано осо бливостей щодо підстав та по рядку припинення юридичної о соби - об' єднання громадян , яким є відповідач.
Залишено також поза увагою , що в силу приписів статті 32 За кону України “Про об'єднання громадян” ініціатором лікві дації юридичної особи - об' єднання громадян може бути л ише легалізуючий орган або п рокурор.
Як було зазначено вище, орга ном легалізації Ялтинської м іської громадської організа ції "Жінки до влади" є Виконав чий комітет Ялтинської міськ ої ради АР Крим.
Отже, пункт 17 статті 11 Закону України “Про державну подат кову службу в Україні” визна чає яким органам державної п одаткової служби в установле ному законом порядку надано право звертатись до суду з за явою (позовною заявою) про ска сування державної реєстраці ї суб'єкта підприємницької д іяльності, не можна розповсю дити на громадську організац ію.
З урахуванням викладеного , судова колегія дійшла висно вку, що апеляційна скарга не п ідлягає задоволенню, оскільк и постанова суду першої інст анції прийнята при правильно му застосуванні норм матеріа льного та процесуального пра ва, а також при повному з'ясува нні обставин, що мають істотн е значення для справи.
Керуючись статтями 195, 196, пунк том 1 частини першої статті 198, с таттею 200, пунктом 1частини пер шої статті 205, статтями 206, 212, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції у місті Ялта - залишити без зад оволення.
Постанову Окру жного адміністративного суд у Автономної Республіки Крим від 26.03.2010 у справі № 2а-14629/09/13/017 0 - залишити без змін.
Ухвала набирає зак онну силу з моменту проголош ення.
Ухвала може бут и оскаржена в касаційному по рядку безпосередньо до Вищог о адміністративного суду Ук раїни протягом двадцяти днів з дня складення в повному обс язі.
Повний текст судового ріш ення виготовлений 19 жовтня 2010 р.
Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко
Судді підпис Н.П.Горошко
підпис Г.П .Ілюхіна
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Д угаренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2010 |
Оприлюднено | 23.11.2010 |
Номер документу | 12335957 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні