ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"21" травня 2013 р. м. Київ К-40577/10
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді-доповідача Рибченка А.О.
суддів: Вербицької О.В.
Голубєвої Г.К.
розглянувши в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Ялта Автономної Республіки Крим
на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 26 березня 2010 року
та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 14 жовтня 2010 року
у справі № 2а-14629/09/13/0170
за позовом Державної податкової інспекції у м. Ялта Автономної Республіки Крим
до Ялтинської міської громадської організації «Жінки до влади»
про припинення юридичної особи, -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у м. Ялта Автономної Республіки Крим (позивач) звернулась до суду з позовом до Ялтинської міської громадської організації «Жінки до влади» (відповідач) про припинення юридичної особи.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 26 березня 2010 року, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 14 жовтня 2010 року, в задоволенні позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятими судовими рішеннями у справі, позивач оскаржив їх в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України.
В поданій касаційній скарзі, ДПІ у м. Ялта Автономної Республіки Крим, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального права, просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 26 березня 2010 року, ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 14 жовтня 2010 року та прийняти нове рішення про задоволення позову в повному обсязі.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з таких підстав.
Відмовляючи в задоволенні позову, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли висновку про те, що в силу приписів статті 32 Закону України від 16 червня 1992 року № 2460-XII «Про об'єднання громадян» (в редакції, чинній на час звернення ДПІ у м. Ялта Автономної Республіки Крим з позовною заявою; далі - Закон № 2460-XII) ініціатором ліквідації юридичної особи - об'єднання громадян може бути лише легалізуючий орган або прокурор.
Проте, з таким висновком погодитись не можна, зважаючи на таке.
Відповідно до частин 1, 2, 3 статті 3 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (в редакції, чинній на час звернення ДПІ у м. Ялта Автономної Республіки Крим з позовною заявою; далі - Закон № 755-IV) дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.
Частиною 2 статті 14 Закону № 2460-XII передбачено, що у разі реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи.
З аналізу вказаних законодавчих приписів вбачається, що норми Закону № 755-IV є загальними відносно спеціальних норм Закону № 2460-XII, які регулюють питання реєстрації об'єднань громадян, їх ліквідації та не суперечать загальним нормам.
Таким чином, підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону № 755-IV, є незалежними від випадків примусового розпуску (ліквідації) об'єднань, передбачених додатково статтею 32 Закону № 2460-XII для осіб, що підпадають під дію вказаного Закону.
Згідно з частиною 1 статті 9 Закону України від 25 червня 1991 року № 1251-XII «Про систему оподаткування» (в редакції, чинній на час звернення ДПІ у м. Ялта Автономної Республіки Крим з позовною заявою) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до частини 2 статті 38 Закону № 755-IV підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи є, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Поряд з цим, як встановлено судами попередніх інстанцій на підставі довідки № 8373/9/15-1 від 24 листопада 2009 року, відповідач не звітує до податкового органу з четвертого кварталу 2002 року.
Згідно із статтею 229 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції має право скасувати судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалити нове рішення, якщо обставини справи встановлені повно і правильно, але суди першої та апеляційної інстанцій порушили норми матеріального чи процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення.
При цьому відповідно до частини 2 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України законним вважається рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
За наведених обставин та з урахуванням викладеного, порушення судами норм матеріального права є підставою для скасування постановлених у справі судових рішень та прийняття нової постанови про задоволення позову.
Керуючись статтями 220, 222, 223, 229, 230, 232 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Ялта Автономної Республіки Крим задовольнити.
Скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 26 березня 2010 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 14 жовтня 2010 року.
Прийняти у справі нову постанову, якою позов задовольнити.
Припинити юридичну особу - Ялтинську міську громадську організацію «Жінки до влади» (код ЄДРПОУ 26178451).
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав і в порядку, встановленими главою 3 розділу IV Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий Рибченко А.О.
Судді Вербицька О.В.
Голубєва Г.К.
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2013 |
Оприлюднено | 04.06.2013 |
Номер документу | 31591043 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Рибченко А.О.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні