Рішення
від 28.11.2024 по справі 460/9408/24
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

28 листопада 2024 року м. Рівне№460/9408/24

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Поліщук О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до політичної партії "ЗА МАЙБУТНЄ" про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» (далі - відповідач), у якому просить суд (з урахуванням позовної заяви у новій редакції):

визнати протиправним та скасувати рішення XХVII з`їзду політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» від 17 серпня 2024 року № 4-XХVII/24 про відкликання депутата Вараської міської ради Вараського району Рівненської області восьмого скликання ОСОБА_1 .

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 14 серпня 2024 року XVIII Загальними зборами Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Вараської міської ради за народною ініціативою ОСОБА_1 , обраного від Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25.10.2020. Надалі, 17 серпня 2024 року рішенням XХVII з`їзду політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» прийнято рішення № 4-XХVII/24 про відкликання депутата Вараської міської ради Вараського району Рівненської області восьмого скликання ОСОБА_1 за народною ініціативою. Позивач стверджує, що при відкликанні його, як депутата місцевої ради за народною ініціативою, не було дотримано гарантій прав депутата та було здійснено ряд порушень законодавчої процедури відкликання депутата місцевої ради, при цьому таке рішення прийнято за відсутності достатніх для цього правових підстав. Зокрема, при розгляді питання про відкликання позивача, як депутата місцевої ради за народною ініціативою, він не був належно запрошений на XVIII Загальні збори Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ», що відбулися 14 серпня 2024 року та відповідно, був позбавленийправа виступати на свій захист та надавати пояснення, чим порушено його права передбаченіст. 48 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», з огляду на що, просить суд задовольнити позов у повному обсязі.

11.10.2024 через відділ документального забезпечення суду від політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач заперечує щодо задоволення позовних вимог та зазначає, що рішення від 14 серпня 2024 року, прийняте XVIII Загальними зборами Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» стосується внутрішньо-організаційної діяльності політичної партії тому суд не може надавати надавати йому правову оцінку, позаяк юрисдикція адміністративних судів на це рішення не поширюється. Разом з тим, Рівненська обласна організація політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» вжила належних заходів задля повідомлення позивача про дату загальних зборів, що відбулися 14 серпня 2024 року, засобами поштового зв`язку. Відповідач стверджує, що ОСОБА_1 на з`їзд не з`явився, жодних заяв, намірів, побажань від позивача щодо участі у з`їзді партії з приводу відкликання його з числа депутатів за народною ініціативою не надходило, а тому порушень з боку політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» в частині недотримання гарантій прав депутата допущено не було, у зв`язку з чим просить суд відмовити у задоволенні позову.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ. ЗАЯВИ, КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ.

Ухвалою суду від 27.08.2024 позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків.

Ухвалою суду від 06.09.2024 продовжено ОСОБА_1 процесуальний строк, встановлений ухвалою суду від 27.08.2024, тривалістю не більше 10 днів з дня вручення даної ухвали для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою суду від 13.09.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі відповідно достатті 262 КАС Українив порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до частини четвертоїстатті 229 КАС Україниу разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цьогоКодексурозгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ ТА ЗМІСТ ПРАВОВІДНОСИН.

Розглянувши матеріали, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, надавши оцінку всім аргументам учасників справи, судом встановлено наступне.

14.08.2024 о 18-00 год за адресою АДРЕСА_1 , відбулися ХVIII Загальні збори Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ», на яких, зокрема, було розглянуто питання 2 порядку денного «Про внесення пропозиції про відкликання депутата Вараської міської ради за народною ініціативою ОСОБА_1 , обраного від Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25.10.2020».

11.08.2024 позивачу надіслано повідомлення (рекомендований лист з повідомленням про вручення) про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою місцевою організацією політичної партії у якому зазначено, що 14.08.2024 о 18:00 відбудуться ХVIII Загальні збори Рівненської обласної організації Політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ», на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата ОСОБА_1 /т. 1, а.с. 88-89/.

14.08.2024 ОСОБА_1 на ХVIII Загальні збори Рівненської обласної організації Політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» не прибув.

Того ж дня, XVIII Загальними зборами Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Вараської міської ради за народною ініціативою ОСОБА_1 , обраного від Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25.10.2020.

Підстава прийняття рішення: практична діяльність ОСОБА_1 не відповідає основним принципам і положенням Статуту Партії, передвиборчої програми Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» від якої його обрано депутатом /т. 1, а.с. 8-11/.

17.08.2024 XХVII з`їздом політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» прийнято рішення № 4-XХVII/24 про відкликання депутата Вараської міської ради Вараського району Рівненської області восьмого скликання ОСОБА_1 за народною ініціативою /т. 1, а.с. 18/.

Зазначене рішення вищого керівного органу партії, прийняте відповідно до її статуту, передане Вараській міській територіальній виборчій комісії 20.08.2024 /т.1, а.с. 107/.

Не погоджуючись з рішенням XХVII з`їзду політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» за № 4-ХVII/24 від 17.08.2024 та вважаючи його протиправним, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН ТА ВИСНОВКИ СУДУ.

Відповідно до частини другоїстатті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про політичні партії в Україні» від 05.04.2001 № 2365-III(далі - Закон № 2365-III) політична партія - це зареєстроване згідно ззакономдобровільне об`єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Втручання з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування або їх посадових осіб у створення і внутрішню діяльність політичних партій та їх структурних утворень забороняється, за винятком випадків, передбачених цим Законом (частина третястатті 3 Закону № 2365-III).

Правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради визначаєтьсяЗаконом України «Про статус депутатів місцевих рад»(далі - Закон № 93-IV), який встановлює гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради.

Згідно з пунктом 1 частини першоїстатті 5 Закону України № 93-IVповноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі: його відкликання за народною ініціативою у встановленому цимЗакономпорядку.

Спори щодо дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради вирішуються судом (частина третястатті 5 Закону № 93-IV).

Депутатські фракції місцевих рад формуються на партійній основі депутатами місцевих рад (крім депутатів сільських, селищних рад) (частина першастатті 27 Закону № 93-IV).

Депутати сільських та селищних рад на основі єдності поглядів або партійного членства можуть об`єднуватися у депутатські фракції місцевих рад. До складу депутатських фракцій можуть входити також позапартійні депутати сільської та селищної ради, які підтримують політичну спрямованість фракцій (частина другастатті 27 Закону № 93-IV).

Депутат місцевої ради може входити до складу лише однієї депутатської фракції. Після відповідного оформлення матеріалів про утворення депутатської фракції головуючий на пленарному засіданні відповідної місцевої ради інформує депутатів місцевої ради про реєстрацію такої депутатської фракції, її кількісний склад (частина четвертастатті 27 Закону № 93-IV).

Інші питання створення та діяльності депутатських фракцій визначаються регламентом місцевої ради (частина шостастатті 27 Закону № 93-IV).

Порядок відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою врегульованорозділом V Закону № 93-IV.

Відповідно до пункту 3 частини першоїстатті 37 Закону № 93-IVпідставою для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, зокрема, може бути невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії, від якої його обрано депутатом, чи програмі політичної партії, від місцевої організації якої його обрано.

Згідно із частиною першоюстатті 38 Закону № 93-IVправо вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають місцева організація політичної партії, від якої його обрано депутатом, а також громадяни України, які є виборцями відповідного виборчого округу.

Рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою місцевою організацією політичної партії, від якої його обрано депутатом, приймається на зборах (конференції) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом політичної партії. Таке рішення приймається не менше ніж двома третинами голосів присутніх учасників (делегатів) зборів (конференції). Про дату, час і місце проведення зборів (конференції), на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії повідомляє медіа. Порядок акредитації представників медіа на таких зборах (конференції) визначає організатор заходу (частина дев`ятастатті 38 Закону № 93-IV).

У триденний строк після дня проведення зборів (конференції) місцевої організації партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, така організація партії повідомляє територіальну виборчу комісію, яка встановила результати відповідних місцевих виборів, про факт проведення зборів (конференції). До повідомлення додається витяг з протоколу зборів (конференції), в якому зазначаються дата, місце проведення зборів (конференції), кількість їх учасників (делегатів), хід обговорення питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, результати голосування, зміст прийнятого рішення. Голова, а в разі його відсутності - заступник голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії на наступний день з дня одержання повідомлення про проведення зборів виборців чи зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата та місцеву раду. Протокол зборів (конференції), на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцевою організацією політичної партії надсилається політичній партії для розгляду питання про відкликання депутата місцевої ради її вищим керівним органом (частина другастатті 39 Закону № 93-IV).

Вищий керівний орган політичної партії розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою чи протокол зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї пропозиції (частина сьомастатті 41 Закону № 93-IV).

На підставі рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією політичної партії, за народною ініціативою, а у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування, - на підставі свого рішення, передбаченого частиною п`ятою цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія зобов`язана у порядку, передбаченомуВиборчим кодексом України, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному багатомандатному виборчому окрузі (частина дев`ятастатті 41 Закону № 93-IV).

Рішення, дії або бездіяльність виборчої комісії, що стосуються відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, можуть бути оскаржені до суду в порядку, встановленомуКодексом адміністративного судочинства України(стаття 46 Закону № 93-IV).

Про дату, час і місце проведення зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії письмово повідомляє депутата, щодо якого розглядатиметься відповідне питання. Такий депутат має право на гарантований виступ на зборах (конференції) до моменту прийняття відповідного рішення для пояснення своєї позиції. Неприбуття на збори (конференцію) депутата місцевої ради, який був належним чином повідомлений про них, не перешкоджає розгляду питання про внесення пропозиції щодо його відкликання за народною ініціативою (абзац третій частини першоїстатті 48 Закону № 93-IV).

Депутат місцевої ради має право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії звернення територіальної виборчої комісії щодо його відкликання за народною ініціативою чи протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, та при прийнятті відповідного рішення, а також на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання (абзац четвертий частини першоїстатті 48 Закону № 93-IV).

Депутат місцевої ради має право давати пояснення щодо суті питань стосовно його діяльності, робити відповідні заяви на засіданнях ради та її органів, зборах виборців, зборах (конференціях) об`єднань громадян. У встановленому законодавством порядку депутат місцевої ради може використовувати для роз`яснення своєї позиції медіа (частина другастатті 48 Закону № 93-IV).

Депутат має право звернутися до місцевої ради з усною або письмовою заявою з приводу обставин, що стали підставою для порушення питання про його відкликання (частина третястатті 48 Закону № 93-IV).

Відповідно до правової позиції, викладеної Верховним Судом у постанові від 29.12.2020 у справі № 819/151/18, оскарження рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата місцевої ради може бути самостійним предметом судового розгляду, а заявлені позовні вимоги в цій частині можуть бути предметом розгляду адміністративного суду.

Надаючи оцінку заявленим позовним вимогам про скасування рішення XХVII з`їзду політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» № 4-XХVII/24 від 17.08.2024, яким позивача відкликано як депутата Вараської міської ради Вараського району Рівненської області восьмого скликання за народною ініціативою, суд виходить з того, що підставою прийняття такого рішення є отримання з`їздом політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» Протоколу Загальних зборів Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» від 14.08.2024, яким вирішено внести на розгляд з`їзду політичної партії пропозицію щодо відкликання депутата Вараської міської ради Вараського району Рівненської області восьмого скликання ОСОБА_1 за народною ініціативою.

За позицією позивача, про дату, час і місце проведення зборів Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» його повідомлено не було, що є порушенням законодавчо встановленого порядку вирішення питання про відкликання депутата.

Суд з такими доводами не погоджується та зазначає, що 11.08.2024 ОСОБА_1 направлено на адресу: АДРЕСА_2 письмове повідомлення про проведення зборів рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак 14.08.2024 спроба вручення листа була невдалою. Надалі, 28.08.2024 лист був повернутий відправнику за закінченням встановленого терміну зберігання /т. 1, а.с. 117-119/.

При цьому, суд зауважує, що положеннями Закону № 93-IVвизначено лише обов`язок письмово повідомитидепутата про проведення зборів, що і здійсненоРівненською обласною організацією політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ», однак не встановлено ані строків направлення такого (повідомлення), ані наслідків в разі, якщо повідомлення не отримано з незалежних від організації причин.

При вирішенні цього спору, суд також враховує позицію Верховного суду, яка міститься у постанові від 13.06.2018 по справі № 820/6755/16, що відносини між оператором поштового зв`язку, який доставляє лист та адресатом (позивачем), перебувають поза контролем відправника (відповідача) Відправник не знає і не може знати хто саме та за яких обставин отримає поштове відправлення і чи отримає взагалі. У зв`язку з цим відправник не може відповідати за доставку кореспонденції.

Отже, позивачу, згідно з абзацом третім частини першоїстатті 48 Закону № 93-IV, забезпечено право участі у XVIII Загальних зборах Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ», що відбулися 14.08.2024, яким позивач не скористався, хоча був повідомлений про дату, час та місце проведення зборів.

Водночас, згідно з частиною першоюстатті 48 Закону № 93-IVнеприбуття на збори (конференцію) депутата місцевої ради, який був належним чином повідомлений про неї не перешкоджає розгляду питання про внесення пропозиції щодо його відкликання за народною ініціативою.

При цьому, суд звертає увагу, що на відміну від норми абз. 3 ч. 1ст. 48 Закону № 93-IV, яка передбачає обов`язок місцевої організації політичної партії письмово повідомити депутата про скликання і проведення зборів (конференції), норми абз. 4 ч. 1ст. 48 Закону № 93-IVне містять аналогічного обов`язку для політичної партії (її вищого керівного органу) письмово повідомляти депутата про дату, час і місце розгляду протоколу конференції та прийняття рішень про відкликання депутата. Норми абз. 4 ч. 1ст. 48 Закону № 93-IVпередбачають право депутата бути присутнім на засіданні вищого керівного органу політичної партії.

Слід також зауважити, що Рівненською обласною організацією політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ», з метою виконання вимог частини дев`ятоїстатті 38 Закону № 93-IV, згідно якої про дату, час і місце проведення зборів (конференції), на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії повідомляє медіа, а тому 12.08.2024 на сайті телеканалу «Рівне-1» місцевою організацією політичної партії було розміщено оголошення про те, що 14 серпня 2024 року о 18 год 00 хв за адресою: м. Рівне, вул. Орлова, буд. 47 відбудуться Загальні збори Рівненської обласної організації Політичної партієї «ЗА МАЙБУТНЄ» /т. 1, а.с. 115-116/.

При цьому, законодавцем не визначено строків, в які має бути розміщено оголошення. Враховуючи, що веб-сайт є засобом масової інформації та оголошення розміщено до початку Загальних зборів, суд дійшов висновку, що Рівненською обласною організацією Політичної партієї «ЗА МАЙБУТНЄ» належним чином виконано також і обов`язок щодо повідомлення засобів масової інформації про проведення зборів.

З огляду на наведене, місцевою політичною партією «ЗА МАЙБУТНЄ» було забезпечено право позивача на гарантований виступ на зборах (конференції) місцевої організації політичної партії до моменту прийняття відповідного рішення для роз`яснення своєї позиції.

На переконання суду, позивач не був позбавлений можливості слідкувати за діяльністю політичної партії, отримати інформацію про планування проведення з`їзду політичної партії, та, за бажанням, прийняти участь у такому з`їзді.

У свою чергу, позивач не надав доказів, які б підтвердили, що він вчиняв необхідні дії щодо такої участі, а також не надав доказів, що відповідачі перешкоджали в реалізації такого права.

Отже, доводи позивача щодо порушення процедури розгляду питання про його відкликання з посади депутата міської ради не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи, оскільки судом встановлено протилежне.

Стосовно тверджень позивача про те, що рішення загальних зборів Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» від 14.08.2024, не містить посилання на доведені в передбаченому законодавством порядку фактів порушень позивачем положень Статуту, передвиборчої програми Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» від якої його було обрано, суд зазначає, що не підлягають оцінці судом висновки місцевого осередку політичної партії та вищого керівного органу політичної партії щодо належної діяльності свого члена, обраного до складу місцевої ради від партії. Пропозиція та рішення про дострокове припинення повноважень депутата місцевої ради підлягають перевірці виключно на предмет дотримання процедури їх прийняття.

Суд зазначає, що прийняття рішення про внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою є рішенням, яке пов`язане із відносинами, які відповідно доЗакону № 2365-ІІІ, статуту політичної партії віднесено до її внутрішньої діяльності та виключної компетенції партії, та такому рішенню не може бути надана оцінка судом, що підтверджено у постанові Верховного Суду від 27.06.2023 у справі № 380/16146/22.

Разом з тим, у постанові від 23.03.2021 у справі № 761/3540/20 Велика Палата Верховного Суду вказала, що втручання з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування або їх посадових осіб у створення і внутрішню діяльність політичних партій та їх структурних утворень забороняєтьсязаконом, за винятком передбаченихЗаконом № 2365-ІІІвипадків, і суди не належать до органів, які відповідно до цьогоЗаконуможуть здійснювати контроль за діяльністю політичних партій, у тому числі й стосовно дотримання ними вимог їх статуту.

Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 48 Закону № 93-IV депутат має право звернутися до місцевої ради з усною або письмовою заявою з приводу обставин, що стали підставою для порушення питання про його відкликання, чого у спірних правовідносинах зроблено не було.

Так, у ході розгляду справи судом встановлено, що прийняте рішення XХVII з`їзду політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» № 4-XХVII/24 від 17.08.2024 про відкликання депутата Вараської міської ради Вараського району Рівненської області восьмого скликання ОСОБА_1 , прийняте за наслідком розгляду протоколу XVIII Загальних зборів Рівненської обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» від 14.08.2024 є правомірним, відтак правові підстави для визнання його протиправним та скасування відсутні.

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною першою статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно положень статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Аналіз вказаної правової норми свідчить про те, що відповідач повинен доводити правомірність свого рішення, дій чи бездіяльності. Водночас, позивач не позбавлений обов`язку довести ті обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги. Тобто, обов`язок доказування в адміністративному процесі не покладено виключно на суб`єкта владних повноважень, а розподілений в залежності від вимог та заперечень.

Приписами статті 90 КАС України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

З урахуванням досліджених судом фактичних даних в контексті вищенаведених норм, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» є таким, що відповідає встановленим у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, у зв`язку з чим у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ.

Відповідно до статті 139 КАС України, з огляду на ухвалення судом рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до політичної партії "ЗА МАЙБУТНЄ" про визнання протиправним та скасування рішення,- відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 28 листопада 2024 року

Учасники справи:

Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач - Політична партія "ЗА МАЙБУТНЄ" (вул. Володимирська, 55,м. Київ,01054, ЄДРПОУ/РНОКПП 36088708)

Суддя Ольга ПОЛІЩУК

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123373764
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —460/9408/24

Рішення від 28.11.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.В. Поліщук

Ухвала від 13.09.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.В. Поліщук

Ухвала від 06.09.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.В. Поліщук

Ухвала від 27.08.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.В. Поліщук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні