Ухвала
від 29.11.2024 по справі 335/10446/24
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1Справа № 335/10446/24 4-с/335/49/2024

УХВАЛА

29 листопада 2024 року м. Запоріжжя

Суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя Апаллонова Ю.В., розглянувши скаргу ОСОБА_1 в особі представника ОСОБА_2 на постанову ВДВС, суб`єкт оскарження: Вознесенівський відділ державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса)

В С Т А Н О В И В:

У вересні 2024 року ОСОБА_1 в особі представника ОСОБА_2 звернулася до суду зі скаргою на постанову ВДВС, суб`єкт оскарження: Вознесенівський відділ державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) ЄДРПОУ 35037170, в якій просить поновити строк на оскарження постанови про арешт майна бооржника та оголошення заборони на його відчуження, виданого 08.05.2014 року Орджонікідзевського ВДВС у м.Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса), код ЄДРПОУ 35037170 , скасувати Постанову про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження виданою 08.05.2014 року виданою Орджонікідзевським ВДВС ЗМУ (на цей час Вознесенівський відділ державної виконавчої служби у м.Запоріжжя, проспект Металургів, 6) та витребувати у Вознесенівського ВДВС у м.Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) матеріали виконавчого провадження, в межах якого винесено оскажувану постанову.

Вивчивши матеріали скарги, приходжу до такого висновку.

Розділ VІІ ЦПК України«Судовий контроль за виконанням судових рішень» передбачає можливість звернення сторін виконавчого провадження до суду, який видав виконавчий документ із скаргою на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби під час виконання судового рішення.

Відповідно дост. 447 ЦПК Українисторони виконавчогопровадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цьогоКодексу, порушено їхні права чи свободи.

Стаття 448 ЦПК України передбачає, що скарга подається до суду, який розглянув справу як суд першої інстанції.

Відповідно до п.3 ч.13 постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ №6 від 07.02.2014 р. «Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби під час виконання судових рішень у цивільних справах» у разі відсутності спеціальної норми щодо вирішення певних питань, що виникають при розгляді скарг на рішення, дії або бездіяльність посадових осіб державної виконавчої служби, при розгляді таких скарг мають застосовуватися положенняЦПК, якими врегульовано аналогічні питання, а саме: стаття 122 ЦПК- про відкриття провадження у справі; статті26,27,45 ЦПК- щодо кола осіб, які беруть участь у справі, їхніх прав та обов`язків, тощо.

Відповідно дост. 74 Закону України «Про виконавче провадження» рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом. Рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень інших органів (посадових осіб), у тому числі постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, постанов приватного виконавця про стягнення основної винагороди, витрат виконавчого провадження та штрафів, можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом.

Статтею 74 Закону України «Про виконавче провадження»скарга увиконавчому провадженні подається виключно у письмовій формі та має містити:

1) найменування органу державної виконавчої служби, до якого вона подається;

2) повне найменування (прізвище, ім`я та по батькові) стягувача та боржника, їхні місця проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (прізвище, ім`я та по батькові) представника сторони виконавчого провадження, якщо скарга подається представником;

3) реквізити виконавчого документа (вид документа, найменування органу, що його видав, день видачі та номер документа, його резолютивна частина);

4) зміст оскаржуваних рішень, дій чи бездіяльності та посилання на порушену норму закону;

5) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дня подання скарги.

5. Рішення та дії виконавця, посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені протягом 10 робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи законних інтересів.

Відповідно до частини першої статті 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Справи за скаргами на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи посадової особи державної виконавчої служби розглядаються судом за загальними правилами ЦПК з особливостями, встановленими статтею 450 ЦПК України.

У відповідності до ч. 3ст. 175 ЦПК України, позовна заява повинна містити: у тому числі: 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості позивачу відомі), відомі номери засобів зв`язку, офіційної електронної адреси та адреси електронної пошти;8)перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; 10) підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього ж відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Відповідно до ч.1ст.450 ЦПК Українискарга розглядається у десятиденний строк у судовому засіданні за участю стягувача, боржника і державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби чи приватного виконавця, рішення, дія чи бездіяльність яких оскаржуються.

Таким чином згідно до ст. 447 ЦПК України скарга подається сторонами виконавчого провадження на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, а не органу виконавчої служби і учасниками у розгляді скарги відповідно до ст. 450 ЦПК України є стягувач, боржник і державний виконавець або інша посадова особа органу державної виконавчої служби чи приватний виконавець, рішення, дія чи бездіяльність яких оскаржуються, а не суб`єкт оскарження, як про це зазначено у скарзі представником заявника.

Отже, положеннями ст. 447 ЦПК України чітко передбачено, чиї дії може бути оскаржено та коли, а саме дії конкретного державного/приватного виконавця, вчинені під час виконання судового рішення, діями або бездіяльністю якого порушені права особи, яка звертається із скаргою, або дії іншої посадової особи органу ДВС, однак скарга подана без зазначення прізвища, ім`я та по-батькові державного виконавця чи іншої посадової особи ДВС, а зі змісту скарги також неможливо встановити статус заявника у виконавчому провадженні як сторони виконавчого провадження.

Також, у скарзі не зазначено повне найменування (прізвище, ім`я та по батькові) іншої сторони стягувача/боржника, їх місця місцезнаходження (для юридичних осіб), оскільки судовим рішенням може бути вирішено питання про її права чи інтереси та не додано копію скарги та доданих матеріалів для направлення стороні виконавчого провадження.

Таким чином, скарга ОСОБА_1 не відповідає вимогамст. 175,447,448 ЦПК України, і крім вищезазначено відсутнє підтвердження заявника про те, що ним не подано іншої скарги з тим самим предметом та з тих самих підстав, за участі тих самих учасників.

Більш того, матеріали скарги не містять відомостей що скарга подана до суду, який розглянув справу як суд першої інстанції, а відтак заявнику пропонується навести у скарзі підстави звернення саме до до Орджонікідзевського районного суду із вказаною скаргою в порядку розділу VІІ, який передбачає судовий контроль за виконанням судових рішень, а у скарзі не зазначені реквізити виконавчого документа (вид документа, найменування органу, що його видав, день видачі та номер документа, його резолютивна частина).

Також, встановлено, що Вознесенівський відділ державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса), м.Запоріжжя пр.Металургів, 6 згідно відкритих відомостей ЄДРПОУ і згідно відповіді №791757 від 18.09.2024 року на запит суду з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Вознесенівський відділ державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) ідентифікаційний код юридичної особи 35037170, актуальний стан на фактичну дату формування: припинено. Згідно до загальнодоступних відомостей з офіційного сайту Міністерства юстиції України за адресою: м.Запоріжжя пр. Металургів, 6 (Дніпровський район м.Запоріжжя перебуває Лівобережний відділ державної виконавчої служби у м. Запоріжжі Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м.Одеса).

Згідно загальнодоступних відомостей Автоматизованої системи виконавчих проваджень відносно ОСОБА_1 відсутня інформація про відкриті виконавчі провадження.

З огляду на вказане, з метою встановлення підстав розгляду скарги в порядку ст. 447 ЦПК України Орджонікідзевським районним судом м. Запоріжжя з дотриманням ч.1 ст.448 ЦПК України, заявнику пропонується навести обставини щодо того, що Орджонікідзевський районний суд м.Запоріжжя є судом, який розглянув справу як суд першої інстанції та вказати реквізити виконавчого документа (вид документа, найменування органу, що його видав, день видачі та номер документа, його резолютивна частина).

Оскільки заявником не наведено жодної інформації щодо накладення арешту на майно на виконання судового рішення Орджонікідзевського районного суду м.Запоріжжя, з огляду на те, що скарга на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби подається до суду, який видав виконавчий документ (частина друга статті 384 ЦПК), незалежно від місця виконання судового рішення, і розглядається судом, який розглянув справу як суд першої інстрації, заявнику пропонується навести інформацію щодо підсудності даної скарги Орджонікідзевському районному суду м.Запоріжжя.

Відповідно до ст. 448 ЦПК України про подання скарги суд повідомляє відповідний орган державної виконавчої служби, приватного виконавця не пізніше наступного дня після її надходження до суду.

З огляду на те, що зі скарги не вбачається, що її подано до суду, який видав виконавчий документ та не зазначено номер виконавчого провадження, статус заявника у виконавчому провадженні, процесуальних підстав для вирішення питання про витребування матеріалів виконавчого провадження, про що зазначено у скарзі до встановлення підсудності скарги Орджонікідзевському районному суду м.Запоріжжя немає, оскільки не встановлено, що Орджонікідзевський районний суд м.Запоріжжя є повноважним судом, тобто судом, який здійснює контроль за виконанням судового рішення для вирішення вказаного питання.

Отже, суд вважає за необхідне залишити скаргу без руху та запропонувати заявнику усунути недоліки скарги шляхом подання її у новій редакції, а саме зазначити реквізити виконавчого документа (вид документа, найменування органу, що його видав, день видачі та номер документа, його резолютивна частина), зазначити стягувача, боржника і державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби чи приватного виконавця, рішення, дія чи бездіяльність яких оскаржуються, повне найменування (прізвище, ім`я та по батькові) іншої сторони стягувача/боржника, їх місця місцезнаходження (для юридичних осіб),надавши копію оновленої скарги для вручення учасникам у справі.

При цьому суд роз`яснює заявнику, що відповідно до ст.19 Закону України «Про виконавче провадження» сторони виконавчого провадження та прокурор як учасник виконавчого провадження мають право ознайомлюватися з матеріалами виконавчого провадження, робити з них виписки, знімати копії, мають право доступу до автоматизованої системи виконавчого провадження, право оскаржувати рішення, дії або бездіяльність виконавця у порядку, встановленому цим Законом, надавати додаткові матеріали, заявляти клопотання, брати участь у вчиненні виконавчих дій, надавати усні та письмові пояснення, заперечувати проти клопотань інших учасників виконавчого провадження та користуватися іншими правами, наданими законом.

Відповідно доч. 1 ст. 16 Законусторони можуть реалізувати свої права і обов`язки у виконавчому провадженні через представників. За загальним правилом представник може вчиняти від імені особи, яку він представляє, усі процесуальні дії, що їх має право вчиняти така особа.

Відповідно дост. 185 ЦПК Українисуддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 175і 177цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали.

Виходячи з вищезазначеного, вважаю, що дана скарга подана з порушення вимогст. 175,448 ЦПК Україниу зв`язку з чим підлягає залишенню без руху з наданням строку для усунення недоліків.

Керуючись ст.ст. 175, 177, 185ЦПК України,

УХВАЛИВ:

Скаргу ОСОБА_1 в особі представника ОСОБА_2 на постанову ВДВС, суб`єкт оскарження: Вознесенівський відділ державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса), - залишити без руху.

Надати строк - десять днів з моменту отримання копії ухвали суду для надання суду оновленої скарги, яка б відповідала вимогам ст. 175,447,448 ЦПК України та її копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Роз`яснити заявнику, що якщо відповідно до ухвали суду у встановлений строк вимоги ухвали суду будуть виконані, скарга буде вважатися поданою в день первісного її подання, а інакше заява на підставі ч. 3ст. 185 ЦПК Українибуде вважаться неподаною та повернута заявнику.

Копію ухвали направити заявнику та його представнику.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя: Ю.В. Апаллонова

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення29.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123385227
СудочинствоЦивільне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —335/10446/24

Ухвала від 03.01.2025

Цивільне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Апаллонова Ю. В.

Ухвала від 24.12.2024

Цивільне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Апаллонова Ю. В.

Ухвала від 11.12.2024

Цивільне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Апаллонова Ю. В.

Ухвала від 29.11.2024

Цивільне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Апаллонова Ю. В.

Постанова від 19.11.2024

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Кухар С. В.

Ухвала від 23.10.2024

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Кухар С. В.

Ухвала від 23.10.2024

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Кухар С. В.

Ухвала від 11.10.2024

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Кухар С. В.

Ухвала від 18.09.2024

Цивільне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Апаллонова Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні