Справа № 344/21244/24
Провадження № 2-а/344/181/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 листопада 2024 року м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області в складі:
головуючогосудді Кіндратишин Л.Р.
секретаря Грималюк Х.В.,
представника позивача ОСОБА_1 ,
відповідача ОСОБА_2
адвоката : Коваленко Є.В.,
перекладачів ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ,
розглянувшиу відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції в залі Івано-Франківського міського суду справу за адміністративним позовом Управління Державної міграційної служби в Івано-Франківській області до громадянина Арабської Республіки Єгипет ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про затримання з метою забезпечення примусового видворення з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні,-
В С Т А Н О В И В:
Представник Управління Державної міграційної служби в Івано-Франківській області звернувся до суду з адміністративним позовом до громадянина Арабської Республіки Єгипет ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про затримання з метою забезпечення примусового видворення з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні строком на шість місяців.
Вимоги позову обґрунтовані тим, що 26.11.2024 працівниками Тлумацького відділу УДМС в Івано-Франківській області спільно з працівниками відділу ОЗНМРВ УДМС в Івано-Франківській області, було виявлено громадянина Арабської Республіки Єгипет ОСОБА_2 /Elsayed Omar ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , Згідно інтегрованої міжвідомчої інформаційно-телекомунікаційної системи щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон "Аркан" визначено, що останній востаннє в`їхав на територію України 17.11.2022 через ПП «Шегині» по паспорту громадянина Арабської Республіки Єгипет № НОМЕР_1 , виданого 06.03.2018, строк дії до 05.03.2025 та посвідці на тимчасове проживання в Україні № НОМЕР_2 , виданої 21.01.2022 ГУ ДМС в Одеській області як студенту і була скасована 15.05.2023.
Проведеною перевіркою було встановлено, що 16.07.2024 начальником Тлумацького відділу УДМС було прийнято рішення про примусове повернення до країни походження або третьої країни відносно громадянина Арабської Республіки Єгипет ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яке він був зобов`язаний виконати протягом тридцяти днів, як такого, що перебував на території України після скасування виданої йому посвідки на тимчасове проживання в Україні.
Однак, добровільно вказане рішення не виконав, не зважаючи на те, що Посольством Республіки Молдова останньому 04.09.2024 було відкрито транзитну візу строком до 15.09.2024.
Вважають, що станом на 26.11.2024, відповідач перебуває на території України незаконно, немає правових підстав для подальшого перебування на території України, останнього 26.11.2024 було затримано строком на 72 години та поміщено до Волинського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні.
26.11.2024 начальником Тлумацького відділу УДМС в Івано-Франківській області прийнято рішення про примусове видворення за межі України громадянина Арабської Республіки Єгипет ОСОБА_2 /Elsayed Omar ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Представником позивача в позові також зазначено, що беручи до уваги те, що громадянин Арабської Республіки Єгипет ОСОБА_2 /Elsayed ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , не має правових підстав для подальшого перебування на території України, знаходиться на території України незаконно, не має постійного місця проживання, легальних шляхів отримання доходів, у нього є паспортний документ, який дає право перетину державного кордону, останній не виконав прийняте відносно нього рішення про примусове видворення з України, а також є обґрунтовані підстави вважати, що він ухилятиметься від виконання рішення про його примусове видворення, існує необхідність його затримання з метою забезпечення примусового видворення.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у адміністративному позові, просив позов задоволити в повному обсязі. Вказав, що відповідач досить тривалий час проживає та навчається в Україні, його навчання проходило англійською мовою. При проведені дій з приводу складення документів міграційною службою, що стосується затримання відповідача та прийняття рішень, перекладач не залучався, оскільки про такого не просив ОСОБА_2 .
Відповідач та його представник у судовому засіданні заперечили відносно позову.
Відповідач пояснив, що він немав змоги виїхати з України, хоча вживав заходів. Тут він навчався і має намір продовжувати навчання в Україні, бажає бути лікарем. При вручені документів від міграційної служби перекладача залучено не було.
Представник відповідача адвокат Ковеленко Є.В. вказала, що відповідає не є злочинцем, має в Україні соціальні зв`язки, з таким укладено договір про навчання. Разом з тим, враховуючи, що йому не було забезпечено перекладача, такий в повній мірі не розумів процедуру добровільного повернення. Також, позивач не застосував до відповідача процедуру реадмісії.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Частиною 1статті 289 Кодексу адміністративного судочинства Українивизначено, що за наявності обґрунтованих підстав вважати, що іноземець або особа без громадянства, стосовно якої подано адміністративний позов про примусове видворення, ухилятиметься від виконання рішення про її примусове видворення, перешкоджатиме проведенню процедури видворення чи реадмісії відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію або якщо існує ризик її втечі, а так само у разі відсутності в іноземця або особи без громадянства, яка вчинила порушення законодавства України з прикордонних питань або про правовий статус іноземців, документа, що дає право на виїзд з України, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, його територіальним органом чи підрозділом, органом охорони державного кордону або Служби безпеки України подається до місцевого загального суду як адміністративного суду за місцезнаходженням цих органів (підрозділів) або за місцезнаходженням пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, позовна заява про застосування судом до іноземця або особи без громадянства одного з таких заходів: 1) затримання іноземця або особи без громадянства з метою ідентифікації та (або) забезпечення видворення за межі території України.
Судом встановлено, що ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином Арабської Республіки Єгипет, єгиптянином, згідно паспорта Арабської РеспублікиЄгипет А22202333, від 06.03.2018. Серед відміток на такому, наявний запис про рішення про примусове повернення від 16.07.2024 за №30, яке підлягає виконанню до 14.09.2024.
05.09.2024 відповідачу надано візу Республіки Молдова, яка мала чинність до 15.09.2024.
26.11.2024 уповноваженою особою Державної міграційної служби України, Івано-Франківського відділу Управління Державної міграційної служби України в Івано-Франківській області, провідним спеціалістом ОСОБА_7 , складено протокол про адміністративне правопорушення ПР МІФ 001505, з якого встановлено, що 26.11.2024 о 12 год. 40 хв. за адресою: вул. Гнатюка, 26, м. Івано-Франківськ, виявлено громадянина Арабської Республіки Єгипет ОСОБА_2 , який порушив законодавство про правовий статус іноземців та осіб без громадянства, а саме перевищення дозволеного строку перебування більше як на 30 днів, та якого було піддано адміністративному стягненню протягом року, за такі самі правопорушення, за що передбачена відповідальність відповідно до ч. 3 ст. 203 КУпАП.
26.11.2024уповноваженою посадовоюособою Державноїміграційної службиУкраїни,Івано-Франківськоговідділу УправлінняДержавної міграційноїслужби Українив Івано-Франківськійобласті,першим заступникомначальника УправлінняЯкуб`якАндрієм Петровичемвинесено постановупро накладенняадміністративного стягненнясерії ПНМІФ 001496,з якоївстановлено,що 26.11.2024 о 12 год. 40 хв. за адресою: вул. Гнатюка, 26, м. Івано-Франківськ, виявлено громадянина Арабської Республіки Єгипет ОСОБА_2 , який порушив законодавство про правовий статус іноземців та осіб без громадянства, а саме перевищення дозволеного строку перебування більше як на 30 днів, та якого було піддано адміністративному стягненню протягом року, за такі самі правопорушення. При розгляді справи додатково встановлено, вказаний громадянин Арабської Республіки Єгипет, після прийняття рішення про примусове повернення територію України добровільно не покинув, та був притягнутий до адміністративної відповідальності за перевищення більше 30 днів, виявлений повторно, що є порушенням ч. 1,3ст. 3 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», п.2 Порядку, затвердженого ПКМУ №150 від 15.02.2012 зі змінами, відповідальність за яке передбачено ч. 3ст. 203 КУпАП. Відповідно до ч. 3 ст. 203 КУпАП накладено на ОСОБА_2 адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 5100,00 грн.
26.11.2024 начальником Тлумацького відділу УДМС в Івано-Франківській області, ОСОБА_8 , було прийнято рішення про примусове видворення за межі України громадянина Арабської Республіки Єгипет ОСОБА_2 /Elsayed ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . Зокрема у такому зазначено, що 16.07.2024 начальником Тлумацького відділу УДМС прийнято рішення про примусове повернення до країни походження або третьої країни відносно громадянина ОСОБА_9 . Востаннє такий в`їхав на територію України та після прийняття рішення про примусове повернення в країну походження або третю країну таке не виконав. Станом на 26.11.2024 іноземець вказане рішення не виконав, перебуває на території України незаконно, немає правових підстав для його подальшого перебування.
Згідно протоколу № МІФ 000058 про адміністративне затримання за ч.2ст.263 КУпАПвід 26.11.2024 громадянина Арабської РеспублікиЄгипет ОСОБА_2 затримано 26.11.2024 о 12 год. 58 хв. у зв`язку з вчиненням правопорушення, передбаченого ч.3ст.203 КУпАПдля припинення адміністративного правопорушення.
26.11.2024 начальником Тлумацькоговідділу УДМСв Івано-Франківськійобласті, ОСОБА_8 винесено рішення про поміщення до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, згідно якого вирішено помістити до Волинського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України громадянина Арабської Республіки Єгипет ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , строком визначеним ч. 2 ст. 263 КУпАП, 72 години.
Частиною 3статті 3 розділу І Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства»зазначено, що іноземці та особи без громадянства зобов`язані неухильно додержуватисяКонституціїта законів України, інших нормативно-правових актів, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей, інтереси суспільства та держави.
Положеннями частини 3статті 9 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», передбачено, що строк перебування іноземців та осіб без громадянства в Україні встановлюється візою, законодавством України чи міжнародним договором України.
Відповідно до п. 14ст. 1 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства»нелегальний мігрант - іноземець або особа без громадянства, які перетнули державний кордон поза пунктами пропуску або в пунктах пропуску, але з уникненням прикордонного контролю і невідкладно не звернулися із заявою про надання статусу біженця чи отримання притулку в Україні, а також іноземець або особа без громадянства, які законно прибули в Україну, але після закінчення визначеного їм терміну перебування втратили підстави для подальшого перебування та ухиляються від виїзду з України.
Згідно з ч. 3 ст. 9 Закону строк перебування іноземців та осіб без громадянства в Україні встановлюється візою, законодавством України чи міжнародним договором України.
Відповідно до ч.ч.2,3 ст.25 Закону іноземці та особи без громадянства,які немають законних підстав для перебування в Україні або які не можуть виконати обов`язок виїзду з України, не пізніше дня закінчення відповідного строку їх перебування у зв`язку з відсутністю коштів або втратою паспортного документа можуть добровільно повернутися в країну походження або третю країну, у тому числі за сприяння міжнародних організацій. Рішення про добровільне повернення іноземців та осіб без громадянства, зазначених у частинах першій і другій цієї статті, приймається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, за заявою іноземця та особи без громадянства про добровільне повернення.
Частиною 1 статті 26 Закону передбачено, що іноземець або особа без громадянства можуть бути примусово повернуті в країну походження або третю країну, якщо їх дії порушують законодавство України з прикордонних питань про правовий статус іноземців та осіб без громадянства або суперечать інтересам забезпечення національної безпеки України чи охорони громадського порядку, або якщо це необхідно для охорони здоров`я, захисту прав і законних інтересів громадян України за рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, органу Служби безпеки України або органу охорони державного кордону. У рішенні про примусове повернення зазначається строк, протягом якого іноземець або особа без громадянства повинні виїхати з України. Зазначений строк не повинен перевищувати 30 днів з дня прийняття рішення.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 30 Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, його територіальні органи та територіальні підрозділи, органи охорони державного кордону або органи Служби безпеки України можуть приймати рішення про примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, якщо такі особи затримані за незаконне перетинання (спробу незаконного перетинання) державного кордону України або є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятиметься від виконання рішення про примусове повернення, або якщо така особа не виконала у встановлений строк без поважних причин рішення про примусове повернення, а також в інших передбачених законом випадках.
Відповідно до ч. 2 ст. 30 Закону рішення про примусове видворення іноземців та осіб без громадянства може бути оскаржено в порядку, передбаченому законом.
У відповідності до п. 3ст. 29 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», іноземці або особи без громадянства, які не мають законних підстав для перебування на території України, підлягають примусовому видворенню у разі, якщо між Україною і країною громадянської належності чи країною попереднього постійного проживання таких іноземців або осіб без громадянства, відсутній договір про реадмісію.
Підстав для застосування щодо відповідача положень Закону України «Про біженців та осіб,які потребують додаткового або тимчасового захисту» в судовому засіданні не встановлено.
Згідност. 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, може, на підставі винесеної за його позовом постанови суду, примусово видворити з України іноземця та особу без громадянства, якщо вони не виконали в установлений строк, без поважних причин, рішення про примусове повернення, або якщо є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятимуться від виконання такого рішення.
Як встановлено судом громадянин Арабської РеспублікиЄгипет ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , знаходиться на території України нелегально, що є порушенням законодавства про правовий статус іноземців та осіб без громадянства. 26.11.2024 органом УДМС прийнято рішення про примусове видворення з України іноземця -громадянина Арабської Республіки Єгипет ОСОБА_2 .
Відповідач не відноситься до осіб, яким надано статус біженця і не є особою, яка потребує додаткового захисту, не підпадає під захистст. 3 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободабост. 31 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», так як доказів протилежного суду не надано.
Рішення про примусове повернення та видворення станом на час розгляду справи не оскаржено. Рішення про примусове повернення не було виконано без поважних на те причин, протилежного суду не доведено. Договір щодо навчання, оплата за навчання, здійснені після строку на добровільне повернення відповідачем та не можуть впливати на чинність рішення про повернення; чи законність підстав для перебування на території України.
Посилання сторони відповідача на те, що після застосування процедури примусового повернення, не було залучено перекладача, і відповідачу не було відомо про вчинення конкретних дій для реалізації такого, не узгоджується з його поясненнями з приводу того, що він намагався покинути територію України, однак йому було роз`яснено, що такий більше не зможе протягом п`яти років повернутися; а також наявністю візи Республіки Молдова.
Також, Верховним Судом у постановах від 23.01.2020 у справі №343/2242/16-а та від 28.10.2020 у справі № 274/7478/19 вказано, що відсутність перекладача не свідчить про протиправність рішення. Крім того, перекладач та законний представник надаються на вимогу затриманого
Відповідно до п.п. «f» п. 1 ст. 5 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на свободу та особисту недоторканність. Нікого не може бути позбавлено свободи, крім таких випадків і відповідно до процедури, встановленої законом:-законний арешт або затримання особи з метою запобігання її недозволеному в`їзду в країну чи особи, щодо якої провадиться процедура депортації або екстрадиції.
На підставінаведеного таяк встановленосудом,що,те,що відповідачдобровільно невиконав рішенняпро поверненнята підчас розглядусправи встановленіобґрунтовані підставивважати,що відповідачможе ухилятисявід виконаннярішення пройого примусовевидворення,відсутні даніпро йогоджерела доходів,соціальні зв`язки, отже є підстави для його затримання з метою повернення. Відтак позов підлягає до задоволення шляхом затримання громадянина Арабської Республіки Єгипет ОСОБА_2 , Elsayed Omar ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою забезпечення примусового видворення з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні строком на шість місяців.
На підставі викладеного та керуючисьЗаконом України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», ст.ст.6,7,9,72-77,241-246,289,371 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ :
Позов задоволити.
Затримати громадянина Арабської Республіки Єгипет ОСОБА_2 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою забезпечення примусового видворення з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні строком на шість місяців.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.
Суддя
Івано-Франківського міського суду Кіндратишин Л.Р.
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2024 |
Оприлюднено | 02.12.2024 |
Номер документу | 123387940 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, з них примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України, їхнього затримання |
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Кіндратишин Л. Р.
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Кіндратишин Л. Р.
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Кіндратишин Л. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні