Постанова
від 26.11.2024 по справі 553/1489/23
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Ленінський районний суд м.Полтави

Справа № 553/1489/23

Провадження № 3/553/20/2024

П О С Т А Н О В А

Іменем України

26.11.2024м. Полтава

Суддя Ленінського районного суду м. Полтави Крючко Н. І., за участі секретаря судового засідання Штанько С. Ю., розглянувши матеріали, які надійшли з Полтавської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Новодністровськ Сокирянського району Чернівецької області, проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , українки, працюючої в. о. директора відокремленого структурного підрозділу «Чортківський фаховий коледж економіки та підприємництва ЗУНУ», РНОКПП НОМЕР_1 , інші відомості ініціатором складення протоколу не надані,

за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України,

В С Т А Н О В И В:

Згідно протоколу№0005/80600/23від 15березня 2023року ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , притягується до адміністративної відповідальності за переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товар автомобіль марки - RENAULT, модель - TRAFIC, кузов номер НОМЕР_2 , р/н НОМЕР_3 (PL) шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача, а саме, листа ГО «Лохвицьке земляцтво» від 26 жовтня 2022 року №12/10, зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник Полтавської митниці Ковальов О.М. прохав притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення нею митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України та накласти стягнення у розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил (вартість предмету правопорушення 71 257,6 грн), а у разі накладення стягнення у вигляді конфіскації товару та неможливості конфіскації предмету правопорушення, у відповідності до ч. 2 ст. 541 МК України стягнути вартість предмету правопорушення транспортного засобу марки - RENAULT,модель -TRAFIC,кузов номер НОМЕР_2 ,р/н НОМЕР_3 (PL) вартістю 71 257,6 грн.

Так, представник Полтавської митниці наголошував на тому, що в ході проведення перевірки було встановлено, що зазначений автомобіль задекларований та ввезений на митну територію України 06 листопада 2022 року ОСОБА_1 через пункт пропуску «Шегині - Медика» митного поста Мостиська Львівської митниці як гуманітарна допомога. При цьому підставою ввезення на митну територію України автомобіля марки - RENAULT, модель - TRAFIC, кузов номер НОМЕР_2 , р/н НОМЕР_3 (PL) ОСОБА_1 надано наступні документи: декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 06 листопада 2022 року, де в розділі 6 «Отримувач» вказано «ГО «Лохвицьке земляцтво» код 35665848» та в розділі 9 «Вид допомоги» зазначено інформацію по транспортному засобу: RENAULT TRAFIC, кузов № НОМЕР_2 ; лист ГО «Лохвицьке земляцтво» від 26 жовтня 2022 року №12/10; свідоцтво про реєстрацію на транспортний засіб RENAULT TRAFIC номер кузова НОМЕР_4 , p/н НОМЕР_3 (PL) від 27 травня 2004 DR/BAQ 3059751.

За результатами проведених перевірочних заходів Полтавською митницею отриманий 30 січня 2023 року та зареєстрований за вх. №482/13 лист ГО «Лохвицьке земляцтво» від 27 січня 2023 року № 01-3, згідно якого повідомлено, що лист від 26 жовтня 2022 року №12/10 організацією не надсилався, не підписувався та не реєструвався; про походження даного листа ГО «Лохвицьке земляцтво» нічого не відомо, інформацією про вказаний транспортний засіб організація не володіє; фірмовий бланк, нумерація та стиль оформлення зазначеного листа не відповідає стандартам прийнятим в організації.

Відповідно до пояснень ГО «Лохвицьке земляцтво» від 12 червня 2023 року за вих.. №11/40, а також листа ОСОБА_1 був наданий Акт приймання-передачі гуманітарної (благодійної) допомоги б/н від 18 січня 2023 року (далі Акт) про передачу автомобіля RENAULT TRAFIC, кузов № НОМЕР_4 , р.н. НОМЕР_5 , що був складений у м. Київ та підписаний між ГО «Лохвицьке земляцтво» в особі ОСОБА_3 та представника військової частини НОМЕР_6 , в особі ОСОБА_4 .

Так, інформація у графі 7 декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 06 листопада 2022 року щодо фактичного місця призначення розвантаження вантажу в/ч НОМЕР_7 не відповідає дійсності, тобто ОСОБА_1 перемістила через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товар автомобіль марки - RENAULT, модель - TRAFIC, кузов номер НОМЕР_2 , р/н НОМЕР_3 (PL) шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача, а саме, листа ГО «Лохвицьке земляцтво» від 26 жовтня 2022 року №12/10.

Представник притягуємої особи ОСОБА_1 адвокат Литвиненко А.І. заперечувала проти обставин зазначених у протоколі про порушення митних правил та вказувала, що в листопаді 2022 року притягуєма в особистих справах перебувала в Республіці Польща та до неї звернулись із проханням перевезти автомобіль, як гуманітарну допомогу до м. Чорткова. Контактувала з волонтером ОСОБА_5 , який і придбав дане авто, копії «Договору купівлі продажу» надала представникам Тернопільської митниці. Транспортний засіб знаходився на парковці, ключі від нього у чергового, документи, зокрема звернення ГО «Лохвицьке земляцтво», техпаспорт та договір купівлі продажу, перебували у самому автомобілі. На митно-пропускному пункті представники Львівської митниці перевірили наявність всіх необхідних документів, що дозволило у подальшому задекларувати автомобіль марки - RENAULT, модель - TRAFIC, кузов номер НОМЕР_2 , р/н НОМЕР_3 (PL) як гуманітарну допомогу на ЗСУ. Доставивши транспортний засіб до м. Чорткова, ОСОБА_1 передала його представнику ГО «Лохвицьке земляцтво» ОСОБА_6 .

Разом з тим представник притягуємої особи вказувала про те, що Актом приймання- передачі від 15 січня 2023 року підтверджується факт передачі ГО «Лохвицьке земляцтво» транспортного засобу марки - RENAULT, модель - TRAFIC, кузов номер НОМЕР_2 , р/н НОМЕР_3 (PL) військовій частині НОМЕР_6 . Даний автомобіль взятий на баланс військової частини, на підставі чого в діях притягуємої відсутній склад адміністративного правопорушення.

Зважаючи на вказані обставини, представник притягуємої - адвокат Литвиненко А. І. прохала суд закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю складу та події адміністративного правопорушення, адже ввезений на територію України транспортний засіб марки - RENAULT, модель - TRAFIC, кузов номер НОМЕР_2 , р/н НОМЕР_3 (PL) дійсно переданий у порядку гуманітарної допомоги військовій частині НОМЕР_6 та на даний час знаходиться у її користуванні та розпорядженні.

Суд дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, приходить до таких висновків.

Згідно з ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Статтею 487МК України встановлено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Статтею 9 КУпАП передбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно з положеннями ст.489МК України при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі ст. ст. 245, 252 КУпАП, 486МК України завданнями провадження в справі про порушення митних правил і обов`язком органу, який її розглядає, є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Частиною 1 ст. 483 МК України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто, при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Відповідно доп.6постанови ПленумуВерховного СудуУкраїни від03червня 2005року №8«Про судовупрактику усправах проконтрабанду тапорушення митнихправил» підставоюдля переміщеннятоварів черезмитний кордонє визначенінормативними актамидокументи,без якихнеможливо одержатидозвіл митногооргану напропуск товарівчерез митний кордон. Такими можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган ( посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Так, транспортний засіб марки - RENAULT,модель -TRAFIC,кузов номер НОМЕР_2 ,р/н НОМЕР_3 (PL)ввезено натериторію Українина підставіДекларації проперелік товарів,що визнаютьсягуманітарною допомогоювід 06листопада 2022року (а.с.54),що заповнената підписана ОСОБА_1 ;лист -звернення ГО«Лохвицьке земляцтво»від 26жовтня 2022року №12/10(а.с.55),підписаний головоюГО «Лохвицькеземляцтво»;копії паспортагромадянина Українидля виїздуза кордонна ім`я ОСОБА_2 № НОМЕР_8 (а. с. 56-57).

Відповідно до Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 06 листопада 2022 року (а. с. 54), у графі «Отримувач» вказано «ГО «Лохвицьке земляцтво» код 35665848, у графі 7 «Фактичне місце призначення розвантаження вантажу» вказано військову частину НОМЕР_7 , у графі Вид допомоги» зазначено інформацію по транспортному засобу: RENAULT TRAFIC, vin: НОМЕР_2 .

У відповідності до матеріалів справи Полтавською митницею 30 січня 2023 року отриманий та зареєстрований за вх. № 482/13 лист ГО «Лохвицьке земляцтво» від 27 січня 2023 № 01-3, за підписом голови ОСОБА_3 , де повідомлено, що лист від 26 жовтня 2022 року №12/10 організацією не надсилався, не підписувався та не реєструвався, про походження даного листа ГО «Лохвицьке земляцтво» нічого не відомо, інформацією про вказаний транспортний засіб організація не володіє, фірмовий бланк, нумерація та стиль оформлення зазначеного листа не відповідає стандартам прийнятим в організації.

15 червня 2023 року на електронну скриньку Полтавської митниці отримані та зареєстровані за вх. №3393/13 пояснення ГО «Лохвицьке земляцтво» за підписом ОСОБА_3 від 12 червня 2023 року вих. №11/40, разом з якими надійшов Акт приймання-передачі гуманітарної (благодійної) допомоги б/н від 18 січня 2023 року, що був підписаний між ГО «Лохвицьке земляцтво» в особі ОСОБА_3 та представника військової частини НОМЕР_6 , в особі ОСОБА_4 , про передачу автомобіля RENAULT TRAFIC, кузов № НОМЕР_2 , p.н НОМЕР_3 (PL) (а. с. 87).

Так, згідно відповіді командира військової частини НОМЕР_6 ОСОБА_4 №830/45/2544 від 28 серпня 2023 року слідує, що 18 січня 2023 року, в якості безоплатної гуманітарної (благодійної допомоги), представниками ГО «Лохвицьке земляцтво» передано до військової частини НОМЕР_6 легковий транспортний засіб (мікроавтобус) Renault Trafic, кузов № НОМЕР_2 , 2004 року випуску, у подальшому вказаний транспортний засіб поставлено на відомчу реєстрацію та облік транспортного засобу у військовій частині НОМЕР_6 Збройних Сил України. На даний час вказаний транспортний засіб включений до сил і засобів військової частини НОМЕР_6 Збройних Сил України, задіяних у відбитті збройної агресії російської федерації проти народу та держави Україна.

Постановою КабінетуМіністрів Українивід 01березня 2022року №174«Деякі питанняпропуску гуманітарноїдопомоги черезмитний кордонУкраїни вумовах воєнногостану» встановлено, що на період дії воєнного стану пропуск, через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 (декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою) без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

На підставі вищевикладеного слідує, що матеріали справи підтверджують передачу переміщеного через митний кордон автомобіля отримувачу ГО «Лохвицьке земляцтво», яке в подальшому передало транспортний засіб марки - RENAULT,модель -TRAFIC,кузов номер НОМЕР_2 ,р/н НОМЕР_3 (PL) військовослужбовцям Збройних Сил України з метою виконання бойових завдань та захисту та оборони держави.

Автомобіль перебуваєвкористуванні та розпорядженні Збройних Сил України, задіяний для виконання бойових завдань, включений до сил і засобів, що сприяють відбиттю збройної агресії російської федерації проти України, а тому суд приходить до висновку, що притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за дії, спрямовані на забезпечення військовослужбовців транспортним засобом, для здійснення ними оборони України, не відповідають загальним інтересам суспільства та суперечать меті адміністративного стягнення.

Отже, матеріали справи не містять будь-якихдоказів вчинення ОСОБА_1 дій,що спрямованіна переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом надання в якості підстави для переміщення товарів до митного орану документів, що містять неправдиві відомості, на підставі чого в її діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Керуючись ст. ст. 380, 458,460,483 Митного кодексу України, ст.247 КУпАП, суд

П О С Т А Н О В И В:

Провадження у справі про порушення митних правил ОСОБА_1 закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП України у зв`язку з відсутністю в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Постанова може бути оскаржена в десятиденний строк з дня винесення.

Апеляційна скарга подається до Полтавського апеляційного суду через Ленінський районний суд м. Полтави.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо така скарга не була подана.

У разі подання апеляційної скарги, постанова суду, якщо вона не скасована, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Ленінського районного суду м. Полтави Н. І. Крючко

СудЛенінський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення26.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123390552
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —553/1489/23

Постанова від 26.11.2024

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Полтави

Крючко Н. І.

Постанова від 04.07.2023

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Полтави

Ткачук Ю. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні