ПОЛТАВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
Справа № 553/1489/23 Номер провадження 33/814/233/25Головуючий у 1-й інстанції Крючко Н. І. Доповідач ап. інст. Дряниця Ю. В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 січня 2025 року м. Полтава
Суддя Полтавського апеляційного суду Дряниця Ю.В., при секретарі Чемерис А.К. за участі за участі представника Полтавської митниці Ковальова О.М., адвоката Литвиненко А.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Полтаві матеріали справи про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою Полтавської митниці на постанову Ленінського районного суду м. Полтава від 26 листопада 2024 року, -
в с т а н о в и в:
Згідно протоколу №0005/80600/23 від 15 березня 2023 року ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , притягується до адміністративної відповідальності за переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товар автомобіль марки -RENAULT, модель - TRAFIC, кузов номер НОМЕР_1 , р/н НОМЕР_2 шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача, а саме, листа ГО «Лохвицьке земляцтво» від 26 жовтня 2022 року №12/10, зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Постановою Ленінського районногосуду м.Полтава від26листопада 2024рокупровадження у справі про порушення митних правил ОСОБА_2 закрито на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП України у зв`язку з відсутністю в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Не погоджуючись з постановою суду її в апеляційному порядку оскаржує Полтавська митниця, в якій просить скасувати оскаржувану постанову суду та прийняти нову, якою визнати ОСОБА_1 винною у порушенні митних правил та накласти на неї адміністративне стягнення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України. В обґрунтування апеляційної скарги вказує, що ОСОБА_1 було вказано неправдиві відомості у декларації щодо фактичного місця призначення розвантаження вантажу із гуманітарною допомогою до ВЧ НОМЕР_3 .
Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, приходжу до наступних висновків.
Статтею 9 КУпАП передбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно з ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Частиною 1 ст. 483 МК України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Тобто, при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
У відповідності до п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган ( посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Так, транспортний засіб марки - RENAULT, модель - TRAFIC, кузов номер НОМЕР_1 , р/н НОМЕР_2 ввезено на територію України на підставі Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 06 листопада 2022 року, що заповнена та підписана ОСОБА_1 ; лист - звернення ГО «Лохвицьке земляцтво» від 26 жовтня 2022 року №12/10, підписаний головою ГО «Лохвицьке земляцтво»; копії паспорта громадянина України для виїзду за кордон на ім`я ОСОБА_1 № НОМЕР_4 .
Відповідно до Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 06 листопада 2022 року, у графі «Отримувач» вказано «ГО «Лохвицьке земляцтво» код 35665848, у графі 7 «Фактичне місце призначення розвантаження вантажу» вказано військову частину НОМЕР_3 , у графі Вид допомоги» зазначено інформацію по транспортному засобу: RENAULT TRAFIC, vin: НОМЕР_1 .
У відповідності до матеріалів справи Полтавською митницею 30 січня 2023 року отриманий та зареєстрований за вх. № 482/13 лист ГО «Лохвицьке земляцтво» від 27 січня 2023 № 01-3, за підписом голови ОСОБА_3 , де повідомлено, що лист від 26 жовтня 2022 року №12/10 організацією не надсилався, не підписувався та не реєструвався, про походження даного листа ГО «Лохвицьке земляцтво» нічого не відомо, інформацією про вказаний транспортний засіб організація не володіє, фірмовий бланк, нумерація та стиль оформлення зазначеного листа не відповідає стандартам прийнятим в організації.
15 червня 2023 року на електронну скриньку Полтавської митниці отримані та зареєстровані за вх. №3393/13 пояснення ГО «Лохвицьке земляцтво» за підписом ОСОБА_3 від 12 червня 2023 року вих. №11/40, разом з якими надійшов Акт приймання-передачі гуманітарної (благодійної) допомоги б/н від 18 січня 2023 року, що був підписаний між ГО «Лохвицьке земляцтво» в особі ОСОБА_3 та представника військової частини НОМЕР_5 , в особі ОСОБА_4 , про передачу автомобіля RENAULT TRAFIC, кузов № НОМЕР_1 , p.н НОМЕР_2 .
Так, згідно відповіді командира військової частини НОМЕР_5 ОСОБА_4 №830/45/2544 від 28 серпня 2023 року слідує, що 18 січня 2023 року, в якості безоплатної гуманітарної (благодійної допомоги), представниками ГО «Лохвицьке земляцтво» передано до військової частини НОМЕР_5 легковий транспортний засіб (мікроавтобус) Renault Trafic, кузов № НОМЕР_1 , 2004 року випуску, у подальшому вказаний транспортний засіб поставлено на відомчу реєстрацію та облік транспортного засобу у військовій частині НОМЕР_5 Збройних Сил України. На даний час вказаний транспортний засіб включений до сил і засобів військової частини НОМЕР_5 Збройних Сил України, задіяних у відбитті збройної агресіїросійської федерації проти народу та держави Україна.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 року №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану»встановлено, що на період дії воєнного стану пропуск, через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 (декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою) без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.
На підставі вищевикладеного слідує, що матеріали справи підтверджують передачу переміщеного через митний кордон автомобіля отримувачу ГО «Лохвицьке земляцтво», яке в подальшому передало транспортний засіб марки -RENAULT, модель - TRAFIC, кузов номер НОМЕР_1 , р/н НОМЕР_2 військовослужбовцям Збройних Сил України з метою виконання бойових завдань та захисту та оборони держави.
Автомобіль перебуває вкористуванні та розпорядженніЗбройних Сил України, задіяний для виконання бойових завдань, включений до сил і засобів, що сприяють відбиттю збройної агресії російської федерації проти України, а тому суд приходить до висновку, що притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за дії, спрямовані на забезпечення військовослужбовців транспортним засобом, для здійснення ними оборони України, не відповідають загальним інтересам суспільства та суперечать меті адміністративного стягнення.
Апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції, що автомобіль притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за дії, спрямовані на забезпечення військовослужбовців транспортним засобом для здійснення ними оборони України від збройної агресіїрф, не відповідають загальним інтересам суспільства та суперечать меті адміністративного стягнення.
Доводи апеляційної скарги, що ОСОБА_1 вказано неправдиві відомості у декларації щодо фактичного місця призначення розвантаження вантажу із гуманітарною допомогою до ВЧ НОМЕР_3 не спростовують правильності висновків суду першої інстанції, оскільки у ході судового розгляду встановлено, що автомобіль було передано ВЧ НОМЕР_5 ЗСУ, де так само був задіяний до оборони України, а тому такий вантаж відноситься до гуманітарної допомоги, яка ввозиться на території України згідно порядку встановленого Постановою Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 року №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану».
Таким чином, матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів того, що ОСОБА_1 вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом надання в якості підстави для переміщення товарів до митного орану документів, що містять неправдиві відомості щодо отримувача, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Керуючисьст. 294 КупАП, апеляційний суд, -
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Полтавської митниці залишити без задоволення.
Постанову Ленінського районного суду м. Полтава від 26 листопада 2024 року залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя Полтавського апеляційного суду Ю. В. Дряниця
Суд | Полтавський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2025 |
Оприлюднено | 31.01.2025 |
Номер документу | 124795018 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Полтавський апеляційний суд
Дряниця Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні