номер провадження справи 26/72/21-16/6/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
27.11.2024 Справа № 908/3150/21
м.Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі судді Ніколаєнка Романа Анатолійовича, за участі секретаря судового засідання Петруніної С.О., розглянувши заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області про витребування у ліквідатора оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів в порядку пп.20.1.38 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України (б/н від 30.10.2024), матеріали справи № 908/3150/21
Кредитори:
1/ Товариство з обмеженою відповідальністю Завод газоочисного обладнання (69106, м.Запоріжжя, вул.Скворцова, 247; код ЄДРПОУ: 32027814)
2/ Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69005, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 158-Б; код ЄДРПОУ: 20490012)
3/ Комунальне підприємство Управління капітального будівництва (69001, м.Запоріжжя, вул.Незалежної України, буд. 60-Б; код ЄДРПОУ: 04054151)
4/ Головне управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд. 166; код ЄДРПОУ ВП: 44118663)
5/ Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Новокузнецька-57 (69118, м.Запоріжжя, вул.Новокузнецька, буд.57-Б; код ЄДРПОУ: 43143070)
6/ Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія з управління активами Стандарт Інвест (69035, м.Запоріжжя, вул.Олександра Пивоварова, буд. 4, офіс 5-8; код ЄДРПОУ: 35372247)
7/ Публічне акціонерне товариство Акціонерний комерційний банк Індустріалбанк (01133, м.Київ, вул.Генерала Алмазова, буд.18/7; код ЄДРПОУ: 13857564)
8/ Товариство з обмеженою відповідальністю Запорізька будівельна компанія Рассвет (69019, м.Запоріжжя, вул.Олександра Пивоварова, буд. 4; код ЄДРПОУ: 30616508)
9/ ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 )
10/ Товариство з обмеженою відповідальністю Чернігівський ДБК (69019, м.Запоріжжя, вул.Суворова, буд.4; код ЄДРПОУ: 40434116)
11/ Товариство з обмеженою відповідальністю Запорізький домобудівний комбінат (69123, м.Запоріжжя, вул.Василя Стуса, буд. 12, код ЄДРПОУ: 38626293)
12/ Акціонерне товариство Рассвет (69059, м.Запоріжжя, вул.Парамонова, буд. 15-А; код ЄДРПОУ: 13626540)
13/ Товариство з обмеженою відповідальністю Інвестиційна будівельна компанія Рассвет (69019, м.Запоріжжя, вул.Рекордна, буд.23, код ЄДРПОУ: 41044919)
14/ Публічне акціонерне товариство Запоріжжяобленерго (69035, м.Запоріжжя, вул.Сталеварів, буд. 14, код ЄДРПОУ: 00130926)
15/ Товариство з обмеженою відповідальністю Вільна енергетична компанія Палівенерго (69065, м.Запоріжжя, вул.Щаслива, буд.9-А; код ЄДРПОУ: 38563752)
16/ Управління Служби безпеки України в Запорізькій області (69011, м.Запоріжжя, вул.Олександрівська, буд.62; код ЄДРПОУ: 20001556)
17/ Державне підприємство Спеціалізована державна експертна організація - Центральна служба Української державної будівельної експертизи, в особі філії ДП Укрдержбудекспертиза у Запорізькій області (69001, м.Запоріжжя, вул.Перемоги, буд. 42; код ЄДРПОУ: 38563752)
18/ Товариство з обмеженою відповідальністю Запоріжжяелектропостачання (69063, м.Запоріжжя, вул.Олександрівська, 35, код ЄДРПОУ 42093239)
19/ Комунальне підприємство Водоканал (69002, м.Запоріжжя, вул.Святого Миколая, буд.61; код ЄДРПОУ 03327121)
Боржник - Товариство з обмеженою відповідальністю Запорізький ДБК (69019, м.Запоріжжя, вул. Олександра Пивоварова, 4; код ЄДРПОУ: 30616508)
Ліквідатор арбітражний керуючий Бурцева Ірина Юріївна (адреса для листування: 69019, м.Запоріжжя, а/с № 83)
про банкрутство
За участі представників:
ліквідатор арбітражний керуючий Бурцева І.Ю. (постанова від 19.09.2024 у справі №908/3150/21)
УСТАНОВИВ:
В провадженні Господарського суду Запорізької області у складі судді Ніколаєнка Р.А. перебуває справа №908/3150/21 про банкрутство ТОВ Запорізький ДБК (код ЄДРПОУ 30616508).
Постановою від 19.09.2024 суд визнав Боржника Товариство з обмеженою відповідальністю Запорізький ДБК (код ЄДРПОУ: 30616508) банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута ТОВ Запорізький ДБК призначив арбітражного керуючого Бурцеву Ірину Юріївну (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 353 від 28.02.2013).
Офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному вебпорталі Судова влада України суд здійснив 19.09.2024 за № 74102.
В рамках цієї справи Головне управління ДПС у Запорізькій області подало заяву про витребування оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів в порядку пп.20.1.38 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (б/н від 30.10.2024).
Ухвалою від 04.11.2024 суд прийняв зазначену заяву ГУ ДПС у Запорізькій області та призначив до розгляду в судовому засіданні на 27.11.2024, 12.00.
На дату засідання ГУ ДПС у Запорізькій області із заявою б/н від 26.11.2024 надало як на виконання ухвали від 04.11.2024 докази щодо вжиття заходів до проведення податкової перевірки ТОВ «Запорізький ДБК».
Ліквідатор ТОВ «Запорізький ДБК» арбітражний керуючий Бурцева І.Ю. надала відзив на заяву ГУ ДПС у Запорізькій області (б/н від 26.11.2024) із запереченнями проти заяви.
В засідання суду, яке зафіксовано за допомогою звукозаписувального технічного засобу «Акорд», з`явилась ліквідатор та підтримала заперечення, викладені у відзиві.
За наслідками засідання суд у нарадчій кімнаті заяву ГУ ДПС у Запорізькій області вирішив, після виходу з нарадчої кімнати оголосив ліквідатору вступну та резолютивну частини постановленої ухвали.
У поданій заяві про витребування оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів в порядку пп.20.1.38 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі Заява) Головне управління ДПС у Запорізькій області (далі Управління ДПС, контролюючий орган) просить:
1. Витребувати у ліквідатора оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів боржника ТОВ «Запорізький ДБК» (код ЄДРПОУ 30616508), а саме:
- первинні документи на реалізацію/придбання товарів (робіт, послуг): видаткові/приходні накладні, акти виконаних робіт (послуг), акти прийому-передачі;
- реєстри (книги) придбання та продажу товарів (робіт, послуг) за період з 01.01.2017 року по теперішній час;
- угоди, які укладені з постачальниками та покупцями продукції (робіт, послуг);
- товарно-транспортні накладні на придбання та реалізацію продукцію (робіт, послуг);
- первинні (банківські) документи, які підтверджують оплату відвантаженої та придбаної продукції (робіт, послуг);
- касові документи, довіреності на отримання товарів (робіт, послуг);
- ліцензії, дозволи, патенти у разі здійснення діяльності, що потребує ліцензування та патентування;
- статутні та реєстраційні документи;
- баланс (форма 1), звіт про фінансові результати (форма 2), звіт про рух грошових коштів (форма 3);
- декларації з податку на прибуток підприємства з додатками та уточнюючі розрахунки до них;
- податкові декларації з податку на додану вартість та уточнюючі розрахунки до них;
- розрахунки коригування кількісних та вартісних показників до податкових накладних;
- звіти за формою 1-ДФ;
- головні книги за період з 01.01.2017 року по теперішній час;
- журнали-ордери та відомості по рахункам бухгалтерського обліку;
- зворотно-сальдові відомості по рахунках бухгалтерського обліку;
- накази по підприємству;
- відомості нарахування амортизаційних відрахувань;
- первинні документи: акти вводу-виводу основних фондів в(з) експлуатацію(її) та інші наявні документи, які стосуються проведення господарської діяльності підприємства за період з 01.01.2017 року по теперішній час;
2. До отримання від ліквідатора документів та проведення перевірки працівниками Головного управління ДПС у Запорізькій області, не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ «Запорізький ДБК» (код ЄДРПОУ 30616508).
Заява Управління ДПС обґрунтована неможливістю контролюючого органу виконати свої повноваження та провести документальну позапланову перевірку платника податків - Боржника у зв`язку з неподанням його посадовими особами необхідних документів. Управління ДПС зазначило, що на адресу керівника Боржника направлявся запит про надання документів фінансово-господарської діяльності, що не дало результатів; вручити керівнику відповідний наказ про проведення перевірки виявилось неможливим, оскільки за фактом виходу за місцем реєстрації податкової адреси посадові особи Боржника відсутні, що зафіксовано відповідним актом. Управління ДПС наголошує, що через відсутність ТОВ «Запорізький ДБК» за своєю податковою адресою, єдиною можливістю діяти відповідно до чинного податкового законодавства є звернення до Господарського суду Запорізької області із заявою про вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів в порядку пп.20.1.38 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, який проголошує, що контролюючі органи, визначені пп.41.1.1 п.41.1 ст.41 цього Кодексу, мають право звертатися до суду із заявою про вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів. Зазначає, що у разі незадоволення заяви Головного управління ДПС у Запорізькій області ані частково, ані в повному обсязі дії ліквідатора будуть виконані не в повному обсязі, внаслідок чого будуть порушені норми податкового законодавства, що призведе до несправедливого розгляду судової справи №908/3150/21.
Окрім того, контролюючий орган, опираючись на мотивування, викладені в постанові Верховного Суду у складі палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду від 04.09.2024 у справі №908/2504/22, наголошує на висновку про те, що відмова у наданні ліквідатором документів фінансово-господарської діяльності є перешкодою для реалізації контролюючим органом функцій здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів та платежів шляхом проведення перевірки і цей факт унеможливлює зробити остаточні висновки контролюючим органом щодо припинення або неприпинення підприємством господарської діяльності.
Відступаючи, констатується, що з відкриттям провадження у справі № 908/3150/21 про банкрутство ТОВ «Запорізький ДБК» розпорядником майна у справі суд ухвалою від 30.11.2021 призначив арбітражного керуючого Пархоменко Тетяну Вікторівну, а в подальшому відбулась заміна розпорядника майна, ухвалою від 30.05.2023, відсторонивши арбітражного керуючого Пархоменко Тетяну Вікторівну від виконання повноважень у справі за її заявою, розпорядником майна Боржника суд призначив арбітражного керуючого Бурцеву Ірину Юріївну, яка наразі, на підставі постанови суду від 19.09.2024 у справі № 908/3150/21 про визнання ТОВ «Запорізький ДБК» банкрутом, виконує повноваження ліквідатора цього Товариства.
Як на підтвердження вжиття заходів до проведення податкової перевірки Управління ДПС надало:
- лист «Про надання документів фінансово-господарської діяльності» вих.№ 5422/6/08-01-07-04-08 від 26.01.2022 до керівника ТОВ «Запорізький ДБК», у якому Управління ДПС просило керівника Боржника надати документацію підприємства за переліком за період, починаючи з 01.01.2017, з доказами надсилання цього листа за адресою Боржника: м.Запоріжжя, вул. Олександра Пивоварова, 4 (рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення з відміткою про вручення);
- лист «Про надання документів фінансово-господарської діяльності» вих.№ 5422/6/08-01-07-04-08 від 26.01.2022 на адресу розпорядника майна ТОВ «Запорізький ДБК» арбітражного керуючого Пархоменко Тетяни Вікторівни;
- лист-відповідь розпорядника майна ТОВ «Запорізький ДБК» арбітражного керуючого Пархоменко Т.В. «Щодо проведення документальної позапланової перевірки» вих.№ 01-32/01-02 від 02.02.2022, у якому арбітражний керуючий повідомила про те, що не має керівних повноважень та не має повноважень передавати документацію ТОВ «Запорізький ДБК» для перевірки контролюючими органами ДПС;
- наказ від 31.08.2022 № 909-п про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Запорізький ДБК» з 31.08.2022 тривалістю 5 робочих днів. Перевірку визначено провести з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2017 по 06.09.2022, валютного законодавства за період з 01.01.2017 по 06.09.2022, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.10.2016 по 06.09.2022, іншого законодавства за період з 01.01.2017 по 06.09.2022;
- акт про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю підприємства (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників за податковою адресою № 461/08010704/30616508 від 31.08.2022, за змістом якого в результаті виходу на податкову адресу Боржника встановлено, що за адресою: м.Запоріжжя, вул. Олександра Пивоварова, 4 знаходиться офісне приміщення з вивіскою ТОВ «Запорізький ДБК», але працівник служби охорони, який відмовився називатися, повідомив, що на теперішній час підприємство не працює, за даною адресою відсутній директор підприємства та головний бухгалтер, журнал реєстрації відвідувачів відсутній. У зв`язку з цим неможливо вручити копію наказу на проведення перевірки від 31.08.2022 № 909-п, пред`явити направлення на проведення перевірки та провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Запорізький ДБК»;
- докази надсилання документів на адресу ТОВ «Запорізький ДБК» (фіскальний чек від 01.09.2022 з витягом зі списку згрупованих поштових відправлень).
Ліквідатор ТОВ «Запорізький ДБК» арбітражний керуючий Бурцева І.Ю., заперечуючи Заяву, зазначила, що представники податкового органу виходили на перевірку під час здійснення процедури розпорядження майном, а відповідно до норм ст. 44 КУзПБ призначення розпорядника майна не є підставою для припинення повноважень керівника чи органу управління боржника, однак під час здійснення повноважень розпорядника майна з 30 травня 2023 року на її адресу не надходили запити податкового органу з проханням посприяти у наданні Боржником достатнього обсягу документів для проведення податкової перевірки. Також арбітражний керуючий Бурцева І.Ю. пояснила, що і під час ліквідаційної процедури щодо ТОВ «Запорізький ДБК», про введення якої обізнаний контролюючий орган, від останнього не надходило запитів до неї, як ліквідатора, про необхідність надання документів за переліком, наведеним в прохальній частині Заяви. Зазначила, що нею не порушено жодної норми КУзПБ, що надавало б підстави для звернення до суду з примусом зобов`язати ліквідатора вчинити певні дії або витребувати документи. Крім того, зазначила, що виконання повноважень контролюючим органом має відбуватись не шляхом зловживання своїми правами, не шляхом примусового тиску судовим рішенням на ліквідатора та поза врегулювання питання в досудовому порядку.
Надавши оцінку наданим контролюючим органом матеріалам, змісту Заяви Управління ДПС, запереченням ліквідатора, суд не знайшов підстав для задоволення Заяви, зважаючи на таке.
Пунктом 78.4 статті 78 ПК України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків (крім перевірок, передбачених підпунктом 78.1.22 пункту 78.1 цієї статті) надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
За правилами п.42.2 ст.42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
У відповідності до п.42.4 ст.42 ПК України платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Тобто, в силу положень Податкового кодексу України право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків пов`язується з врученням згідно з вимогами цього Кодексу відповідній посадовій особі платника податків копії наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Слід не залишити поза увагою, що на час призначення податкової перевірки, про яку йдеться в Заяві, у справі про банкрутство ТОВ «Запорізький ДБК» тривала процедура розпорядження майном Боржника і розпорядник майна відповідно до положень ч.10, 11 ст.44 Кодексу України з процедур банкрутства не має права втручатися в оперативно-господарську діяльність боржника, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Призначення розпорядника майна не є підставою для припинення повноважень керівника чи органу управління боржником.
З обсягу наданих Управлінням ДПС документів вбачається, що заходи Управління до вручення наказу від 31.08.2022 № 909-п керівнику Боржника обмежились обстеженням місцезнаходження Боржника, за результатами чого складено відповідний акт від 31.08.2022 про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю керівника, головного бухгалтера за податковою адресою.
Належні докази в підтвердження того, що Управлінням ДПС вживалися інші, крім одноразового виходу за місцезнаходженням Боржника, заходи протягом тривання всього, відведеного для проведення перевірки часу, з метою вручення згідно з ПК України копії наказу про проведення перевірки керівнику Боржника (його заступнику або уповноваженій особі) до Заяви не додані.
Додані до заяви фіскальний чек з витягом зі списку згрупованих відправлень не дозволяють встановити, яка саме кореспонденція направлялася Боржнику, крім того, витяг зі списку не містить датування та відбитку поштового штемпеля.
При цьому в Заяві Управління наголошує та підкреслює, що з положень п.42.2 ст.42 ПК України слідує, що законодавець не обмежив контролюючий орган у виборі вручення відповідних документів платнику податків.
Такі доводи суд не знаходить слушними та вважає, що контролюючий орган, залежно від обставин, повинен вживати всіх можливих та всіх альтернативних заходів, способів до повідомлення платника податків про проведення податкової перевірки згідно з відповідними положеннями ПК України та наданими повноваженнями.
Однак не це має вирішальне значення при розгляді Заяви, якою Управління ДПС вимагає витребувати документацію у ліквідатора ТОВ «Запорізький ДБК».
Наразі у справі про банкрутство ТОВ «Запорізький ДБК» триває ліквідаційна процедура, введена постановою господарського суду від 19.09.2024, повноваження ліквідатора виконує арбітражний керуючий Бурцева І.Ю.
Відповідно до ст.61 Кодексу України з процедур банкрутства (КУзПБ) ліквідатор виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута.
Управління ДПС не надало та у справі відсутні докази звернення контролюючого органу до ліквідатора арбітражного керуючого Бурцевої І.Ю. з приводу поставлених в Заяві питань.
Хоча Управління ДПС просить витребувати оригінали документів, варто зазначити, що відповідно до підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
У межах проведення такої перевірки у платника податку виникає обов`язок надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки; такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки (пункт 85.2 статті 85 ПК України).
При цьому, при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності); відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дати закінчення перевірки (пункт 85.4 статті 85 ПК України).
Водночас, у разі відмови платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати; зазначений акт підписується посадовою (службовою) особою контролюючого органу та платником податків або його законним представником; у разі відмови платника податків або його законного представника від підписання зазначеного акта в ньому вчиняється відповідний запис (пункт 85.6 статті 85 ПК України).
Складений згідно з положеннями пункту 85.6 статті 85 ПК України та у зв`язку з відмовою ліквідатора надати на вимогу контролюючого органу документи Боржника акт Управління ДПС також відсутній.
З огляду на викладене є відсутніми підстави вважати порушеними права Управління ДПС діями чи бездіяльністю ліквідатора ТОВ «Запорізький ДБК» арбітражного керуючого Бурцевої І.Ю.
Обґрунтованість такого висновку підкріплюється в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 30.05.2023 у справі № 904/5635/19(904/9817/21), у п.7.3 якої зазначається, що «…за відсутності у матеріалах справи належним чином складеного та оформленого акту, що засвідчує факт відмови Відповідача або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі контролюючого органу, або що засвідчує факт відмови Відповідача від проведення документальної або від фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення, або від допуску посадових осіб контролюючого органу, що був би складений із зазначенням переліку документів, які Відповідачу запропоновано подати, а у разі відмови платника податків або його законного представника від підписання зазначеного акта із вчиненням відповідного запису (пункт 85.6 статті 85 ПК України), Суд погоджується з правильним висновком апеляційного суду про відсутність порушеного права Позивача у спірних правовідносинах».
Суд не залишає поза увагою, а, натомість, враховує, й інший правовий висновок, викладений у щойно згаданій постанові Верховного Суду, на якому наголошує та на який спирається Управління ДПС, зазначаючи про своє право, передбачене підпунктом 20.1.38 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, звернутися до суду в межах справи про банкрутство із заявою про вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів у випадках, передбачених цим Кодексом.
Так, у п.7.6 постанови від 30.05.2023 у справі № 904/5635/19(904/9817/21) Верховний Суд зазначає, що «…податковому органу належить звернутись до суду із заявою у межах провадження у справі про банкрутство, зокрема про вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів у випадках, передбачених цим Кодексом, що відповідає повноваженням податкового органу, визначеним в підпункті 20.1.38 пункту 20.1 статті 20 ПК України. Звернення з такою заявою кореспондує тим повноваженням ліквідатора, якими він наділяється з дня свого призначення, а саме щодо виконання повноваження керівника (органів управління) банкрута, та до виконання яких належним чином, зокрема задля забезпечення здійснення контролюючим органом документальної позапланової перевірки, ліквідатор може бути примушений судом за результатами розгляду поданої у межах провадження у справі про банкрутство відповідної заяви контролюючого органу (підпункт 20.1.38 пункту 20.1 статті 20 ПК України тощо).».
Водночас, у даній справі порушень з боку ліквідатора ТОВ «Запорізький ДБК» арбітражного керуючого Бурцевої І.Ю., ґрунтовних передумов звернення Управління із заявою згідно з підпунктом 20.1.38 пункту 20.1 статті 20 ПК України суд не встановив.
Як докладніше наведено в описовій частині ухвали вище, Управління ДПС наголошує та підкреслює, що відмова у наданні ліквідатором документів фінансово-господарської діяльності Боржника є перешкодою для реалізації контролюючим органом своїх функцій.
Однак в даному випадку відмова у будь-якому її прояві з боку ліквідатора Боржника арбітражного керуючого Бурцевої І.Ю. не мала місця.
Слід визнати, що Управління ДПС у встановлений ПК України спосіб мало звернутися безпосередньо до ліквідатора Боржника арбітражного керуючого Бурцевої І.Ю., адже за положеннями КУзПБ ліквідатор наділений повноваженнями керівника Боржника.
Суд вважає доречними доводи ліквідатора Боржника про те, що поза дотримання таких передумов та поза намагань врегулювання питання у досудовому порядку звернення до суду не є підставним.
У справі відсутні докази звернення Управління ДПС до ліквідатора ТОВ «Запорізький ДБК» в порядку співпраці та з метою отримати документацію Боржника.
Натомість, обставин справи виглядають так, що не вживаючи дієвих заходів після неможливості проведення податкової перевірки на підставі наказу №909-п від 31.08.2022, Управління ДПС за спливом більш як двох років спрямовує на вирішення суду свої вимоги до ліквідатора Боржника арбітражного керуючого Бурцевої І.Ю., фактично звинувачуючи останню у вчиненні порушень, перешкод, які з боку ліквідатора не мали місця.
Подання Заяви до суду є принаймні передчасним.
Зважаючи на аргументи Управління ДПС про те, що в разі незадоволення заяви Управління дії ліквідатора будуть виконані не в повному обсязі, звертається увага, що контролюючу функцію у процедурах банкрутства щодо повноти та належності дій учасників справи про банкрутство, в тому числі дій арбітражного керуючого, виконує господарський суд, а не орган ДПС.
З огляду на звернення уваги Управлінням ДПС на мотивування та висновки, викладені в постанові Верховного Суду у складі палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду від 04.09.2024 у справі №908/2504/22, зазначається, що питання та обставини, що були предметом розгляду Верховного Суду у справі №908/2504/22, відрізняються від обставин по Заяві Управління ДПС у даній справі.
За таких викладених обставин, Заяву Управління ДПС суд залишив без задоволення.
Керуючись ст. 2, 60 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.3, 12, 20, 232-235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області про витребування у ліквідатора оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів (б/н від 30.10.2024) залишити без задоволення.
Копії даної ухвали надіслати заявнику, ліквідатору, кредиторам до кабінетів «Електронний суд» ЄСІКС / на повідомлені суду адреси електронної пошти з КЕП судді.
Ухвала господарського суду набирає законної сили негайно після її оголошення, відповідно до ст. 235 ГПК України.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, визначеними ст. 254-259 ГПК України.
Повний текст ухвали складено та підписано 29.11.2024.
Суддя Р.А. Ніколаєнко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2024 |
Оприлюднено | 02.12.2024 |
Номер документу | 123393156 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Ніколаєнко Р.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні