СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про зупинення провадження у справі
29 листопада 2024 року Справа № 480/7900/24
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шевченко І.Г., розглянувши у приміщенні суду в м. Суми матеріали адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 до Липоводолинського районного суду Сумської області, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Липоводолинського районного суду Сумської області, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області, в якій просить:
1) визнати протиправним та скасувати наказ керівника апарату Липоводолинського районного суду Сумської області від 08 лютого 2024 року №1 к-б «Про встановлення умов оплати праці державних службовців на основі класифікації посад на 2024 рік та перерахунок надбавок встановлених за вислугу років на державній службі» в частині здійснення з 25 січня 2024 року перерахунку надбавки за вислугу років на державній службі у відсотковому розмірі з 3% на 2% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 30 відсотків посадового окладу та встановлення ОСОБА_1 надбавки у розмірі 26 відсотків посадового окладу,
2) визнати протиправним та скасувати наказ керівника апарату Липоводолинського районного суду Сумської області від 29 серпня 2024 року № 24 к-б «Про встановлення надбавки за вислугу років ОСОБА_1 " в розмірі 28 відсотків посадового окладу;
3) зобов`язати Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Сумській області здійснити позивачу з 25 січня 2024 року перерахунок та виплату надбавки за вислугу років на державній службі відповідно до статті 52 Закону України «Про державну службу» , а саме на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків посадового окладу, з урахуванням раніше виплачених сум.
Свої вимоги мотивувала тим, що згідно наказу керівника апарату Липоводолинського районного суду Сумської області № 37 к-б від 29.08.2023 року «Про встановлення надбавки за вислугу років ОСОБА_1 » позивачу було встановлено надбавку за вислугу років на державній службі у розмірі 39 відсотків посадового окладу з 01 вересня 2023 року , як такій, стаж державної служби якої становив 13 років.
01 січня 2024 року набрав чинності Закон України «Про державний бюджет України на 2024 рік» від 9 листопада 2023 року №3460-IX, абзацом другим пункту 12 розділу «Прикінцеві положення» якого визначено, що надбавка за вислугу років на державній службі встановлюється на рівні 2 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 30 відсотків посадового окладу.
При цьому, згідно з частиною першою статті 52 Закону «Про державну службу» надбавка за вислугу років на державній службі встановлюється на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків посадового окладу.
Тобто, Верховна Рада України Законом України «Про Державний бюджет на 2024 рік» від 9 листопада 2023 року №3460-IX, яким передбачено встановлення надбавки за вислугу років державним службовцям не більше 30 відсотків посадового окладу, що менше ніж передбачено спеціальним законом «Про державну службу».
Так, на виконання вимог зазначеного Закону України «Про Державний бюджет на 2024 рік» від 9 листопада 2023 року №3460-IX, наказом керівника апарату Липоводолинського районного суду Сумської області від 08 лютого 2024 року № 1 к-б, на підставі пункту 12 Прикінцевих положень Закону України «Про державний бюджет України на 2024 рік» позивачу було встановлено надбавку за вислугу років на державній службі з 25 січня 2024 року у розмірі 26 відсотків посадового окладу при стажі державної служби на 01.01.2024 року - 13 років 04 місяці.
Позивач вважає, що при розрахунку надбавки за вислугу років на державній службі Липоводолинським районним судом Сумської області як суб`єктом владних повноважень мають бути застосовані норми Закону України «Про державну службу» як найбільш сприятливі для неї, а застосування норм Закону України «Про Державний бюджет на 2024 рік», якими змінюється обсяг прав і обов`язків, пільг, компенсацій і гарантій державних службовців, передбачених спеціальним законом у сфері державної служби - Законом України «Про державну службу», - суперечить Конституції України та Бюджетному кодексу України, суперечить принципу правої визначеності як складового елементу верховенства права, гарантованого статтею 8 Конституції України.
Ухвалою суду від 18.09.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Сумській області подано відзив на позовну заяву.
Разом з тим, згідно інформації на офіційному веб-сайті "" встановлено, що 18.11.2024 було оприлюднене повідомлення Верховного Суду про відкриття провадження у зразковій справі №240/7215/24 (адміністративне провадження №Пз/990/9/24) за позовом ОСОБА_1 до Коростенського міськрайонного суду Житомирської області, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області про визнання протиправними дій, скасування наказу в частині та зобов`язання вчинити дії та призначення її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження колегією суддів у складі п`яти суддів без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При цьому, ознаками типової справи, в якій може бути ухвалено рішення цієї зразкової справи, зазначено такі:
1) позивач - державний службовець місцевого загального суду;
2) відповідачі - місцевий загальний суд та територіальне управління ДСА, відповідальне за забезпечення фінансування та функціонування місцевих загальних судів, де працюють позивачі;
3) спір виник з аналогічних підстав у відносинах, що регулюються одними і тими самими нормами права, а саме: у зв`язку з встановленням позивачам з 01.01.2024 надбавки за вислугу років, обчисленої з урахуванням вимог пункту 12 розділу «Прикінцеві положення» Закону №3460-IX (на рівні 2 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 30 відсотків посадового окладу), положення якого, на думку позивачів, суперечать спеціальному Закону №889-VIII, відповідно до якого вказана надбавка має обчислюватися на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків;
4) позивачами заявлені аналогічні за суттю вимоги:
- визнати протиправним і скасувати наказ в частині встановлення з 01.01.2024 надбавки за вислугу років на державній службі на рівні 2% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік служби, але не більше 30% посадового окладу;
- зобов`язати Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області провести нарахування та виплату надбавки за вислугу років з 01.01.2024 відповідно до статті 52 Закону № 889-VIII на рівні 3% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50% посадового окладу.
Згідно ч.1 ст. 291, п.9 ч.2 ст. 236 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, який розглядає типову справу, має право зупинити провадження за клопотанням учасника справи або за власною ініціативою у випадку розгляду типової справи і оприлюднення повідомлення Верховного Суду про відкриття провадження у зразковій справі - до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі.
Відповідно до ч.10 ст.120 Кодексу адміністративного судочинства України зупинення провадження в адміністративній справі зупиняє перебіг усіх процесуальних строків у цій адміністративній справі. Перебіг процесуальних строків продовжується з дня поновлення провадження.
Враховуючи подібність відносин у цій справі - №480/7900/24 та у справі №240/7215/24, то ця справа відповідає ознакам типових справ, які визначені у зразковій справі №240/7215/24, у зв`язку з чим, відповідно до ч.1 ст. 291, п.9 ч.2 ст. 236 Кодексу адміністративного судочинства України, вбачається необхідним зупинити провадження у цій справі до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі №240/7215/24 (адміністративне провадження №Пз/990/9/24).
Керуючись ст. ст. 236, 248, 256, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Зупинити провадження в адміністративній справі №480/7900/24 за позовом ОСОБА_1 до Липоводолинського районного суду Сумської області, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі №240/7215/24 (адміністративне провадження №Пз/990/9/24).
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя І.Г. Шевченко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2024 |
Оприлюднено | 02.12.2024 |
Номер документу | 123407283 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
І.Г. Шевченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні