Постанова
від 26.11.2024 по справі 219/6007/21
ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Провадження № 22-ц/803/8858/24 Справа № 219/6007/21 Суддя у 1-й інстанції - Погрібна Н.М. Суддя у 2-й інстанції - Бондар Я. М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 листопада 2024 року м.Кривий Ріг

Дніпровський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючого судді Бондар Я.М.,

суддів Зубакової В.П., Корчистої О.І.,

секретар судового засідання Лідовська А.А.

сторони справи:

позивач ОСОБА_1

відповідач Комісія виконавчого комітету Бахмутської міської ради по розгляду заяв деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України або брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей

треті особи: Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в режимі відеоконференції, в порядкуспрощеного позовногопровадження, цивільну справу за апеляційною скаргою третьої особи Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради на заочне рішення Дружківського міського суду Донецької області від 27 червня 2024 року, ухваленого суддею Погрібною Н.М. в м.Дружківка Донецької області, повний текст судового рішення складено 05 липня 2024 року,

ВСТАНОВИВ

У червні 2021 року позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Комісії виконавчого комітету Бахмутської міської ради по розгляду заяв деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України або брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей, треті особи - Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

Просив судвизнати протиправнимидії Комісіївиконавчого комітетуБахмутської міськоїради порозгляду заявдеяких категорійосіб,які захищалинезалежність,суверенітет татериторіальну цілісністьУкраїни абобрали участьубойовихдіях натериторіїіншихдержав,атакожчленів їхсімей,провиплатугрошової компенсаціїзаналежнідля отриманняжиліприміщення,вчастиніне включеннядорозрахункугрошової компенсації ОСОБА_1 йогодружини ОСОБА_2 танепрацездатноїматері ОСОБА_3 . Зобов`язати Комісію виконавчого комітету Бахмутської міської ради по розгляду заяв деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України або брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей, про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, повторно розглянути заяву про призначення грошової компенсації ОСОБА_1 , внутрішньо переміщеної особи, який захищав незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України та провести розрахунок грошової компенсації на чотирьох осіб, а саме ОСОБА_1 , його доньки ОСОБА_4 , дружини ОСОБА_2 та непрацездатної матері ОСОБА_3 .

Свої вимоги обґрунтовує тим, щовін має право на отримання грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, у зв`язку з чим, звернувся до УПСЗН Бахмутської міської ради з відповідною заявою та документами.

Згідно протоколу комісії №1 від 22.01.2021 р. прийнято рішення призначити ОСОБА_1 грошову компенсацію за належні для отримання жилі приміщення у розмірі 868 902,96 грн.

Разом з тим, розмір компенсації розрахований на позивача та дочку, проте на дружину та непрацездатну матір розмір компенсації не розраховувався.

Вважав, що твердження відповідача, що в розрахунок такої компенсації можуть бути включені лише ті члени сім`ї, які мають статус внутрішньо переміщених осіб, є помилковим, оскільки абзацом 3 підпункту 3 пункту 19 Порядку 280 визначено коло осіб, членів сім`ї внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які включаються в розрахунок грошової компенсації і цією нормою не встановлено, що інформація про таких членів сім`ї повинна бути внесена до Єдиної інформаційної бази даних внутрішньо переміщених осіб.

Також, вважав, що до членів сім`ї внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, належать, у тому числі дружина (чоловік), непрацездатні батьки, що проживають разом з нею.

Заочним рішенням Дружківського міського суду Донецької області від 27 червня 2024 року позовні вимоги ОСОБА_1 про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, задоволені.

Визнано протиправними дії Комісії виконавчого комітету Бахмутської міської ради по розгляду заяв деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України або брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей, про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, в частині не включення до розрахунку грошової компенсації ОСОБА_1 його дружини ОСОБА_2 та непрацездатної матері ОСОБА_3 .

Зобов`язано Комісію виконавчого комітету Бахмутської міської ради по розгляду заяв деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України або брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей, про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, повторно розглянути заяву про призначення грошової компенсації ОСОБА_1 , внутрішньо переміщеної особи, який захищав незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України та провести розрахунок грошової компенсації на чотирьох осіб, а саме ОСОБА_1 , його доньки ОСОБА_4 , дружини ОСОБА_2 та непрацездатної матері ОСОБА_3 .

Стягнуто з Комісії виконавчого комітету Бахмутської міської ради по розгляду заяв деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України або брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей на користь держави судовий збір в сумі 1211,20 грн.

Третя особа Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради, будучи незгодним з ухваленим судовим рішенням подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення Дружківського міського суду Донецької області від 27 червня 2024 року у повному обсязі та відмовити ОСОБА_1 в задоволенні його позовних вимог.

При цьому, скаржник зазначає, що суд мав відмовити ОСОБА_1 у відкритті провадження у справі, оскільки його позовна заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства та підлягає розгляду за правилами КАС України судами адміністративної юрисдикції.

Скаржник зазначає, що позивач при реєстрації як внутрішньо переміщеної особи не реєстрував відповідний статус своєї дружини ОСОБА_2 та матері ОСОБА_3 . При цьому, відповідно до пункту 7 Порядку №280, до заяви про компенсацію вартості належного житла обов`язково має бути надана копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та кожного із членів її сім`ї, передбаченої Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. №509 (далі - Порядок №509).

В документах, які були надані позивачем разом з заявою, відсутні довідки про постановлення на облік його дружини та матері, як внутрішньо переміщеної особи, тому Рішенням комісії було призначено позивачу грошову компенсацію за належні для отримання жилі приміщення в розрахунку на 2-х осіб, які є внутрішньо переміщеними особами (позивач і його донька). Представник третьої особи вважає, що позивачу правомірно нарахована грошова компенсація на нього та його малолітню доньку, тобто на двух осіб, які мали статус внутрішньо переміщеної особи, тоді як дружина та матір позивача на час подачі документів та прийняття рішення такого статусу не мали.

У відзивіна апеляційнускаргу третьоїособи,представник позивача ОСОБА_5 адвокатДегтярьов Є.В., посилаючись на законність і обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги та залишити без зммін рішення суду першої інстанції.

22 листопада 2024 року від начальника Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради надійшла заява про проведення апеляційного розгляду справи, призначеного на 11:50 годин 26.11.2024 року за відсутності представника Управління, за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю - доповідача, вислухавши думку представника позивача ОСОБА_1 ОСОБА_6 , який заперечував проти задоволення апеляційної скарги Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради, з викладених у відзиві підстав, просив рішення суду першої інстанції залишити без змін, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, заявлених позовних вимог, відзиву на апеляційну скаргу, за наявними у справі матеріалами, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга третьої особи не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Судом встановлено,що ОСОБА_1 має посвідчення учасника бойових дій серії НОМЕР_1 від 22.12.2017 р., в період з 22.07.2015 р. о 10.08.2017 р. безпосередньо брав участь в АТО, що підтверджується довідкою №419 від 01.09.2017 р. (а.с.26).

ОСОБА_1 є сином ОСОБА_3 та ОСОБА_2 , що підтверджується свідоцтвом про народження серії НОМЕР_2 від 14.03.1991 р. (а.с.35), ОСОБА_3 є інвалідом 3 групи, згідно довідки МСЕК серії 12 ААБ №399096 дата чергового переогляду 18.07.2022 р. (а.с.38).

ОСОБА_1 та ОСОБА_2 перебувають у шлюбі з 01.06.2018 р., що підтверджується свідоцтвом про шлюб серії НОМЕР_3 від 01.06.2018 р. (а.с.39), мають неповнолітню дитину ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується свідоцтвом про народження серії НОМЕР_4 від 19.06.2020 р. (а.с.23).

Рішенням виконкому Бахмутської міської ради «Про прийняття громадян, які потребують поліпшення житлових умов, на квартирний облік при виконкомі Бахмутської міської ради та зняття з квартирного обліку» №97 від 16.05.2018 р., ОСОБА_1 прийнято на квартирний облік при виконкомі Бахмутської міської ради (а.с.27-28).

Рішенням виконкому Бахмутської міської ради «Про взяття громадян, які потребують поліпшення житлових умов, на квартирний облік при виконкомі Бахмутської міської ради та зняття з квартирного обліку та внесення зміни до облікової справи» №197 від 12.08.2020 р., внесено зміни до облікової справи №4621 ОСОБА_1 , влючено до складу його родини матір ОСОБА_3 , 1969 р.н., дочку ОСОБА_4 , 2020 р.н. (а.с.29-30).

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 04.11.2020 р., відомості про права на нерухоме майно щодо ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_2 відсутні (а.с.31-34).

Відповідно до довідки Управління розвитку міського господарства та капітального будівництва Бахмутськоїх міської ради №01/31-04 від 16.01.2020 р., ОСОБА_1 перебуває на квартирному обліку при виконкомі Бахмутської міської ради з 16.05.2018 р., згідно рішення виконкому Бахмутської міської ради «Про прийняття громадян, які потребують поліпшення житлових умов, на квартирний облік при виконкомі Бахмутської міської ради та зняття з квартирного обліку» №97 від 16.05.2018 р. Рішенням виконкому Бахмутської міської ради «Про прийняття громадян, які потребують поліпшення житлових цмов, на квартирний обляк при виконкомі Бахмутської міської ради, зняття з квартирного обліку та внесення змін до облікових справ» №92 від 10.04.2019 р. до складу його родини включено дружину ОСОБА_2 , 1992 р.н. Станом на 15.01.2020 р. черга в загальних списках громадян, які потребують поліпшення житлових умов та перебувають на квартирному обліку при виконкомі Бахмутської міської ради, становить під №1455, в списках першочергового одержання житла під №433 (а.с.17).

02.11.2020 р. ОСОБА_1 звернувся до комісії виконавчого комітету Бахмутської міської ради по розгляду заяв деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України або брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей, про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення з заявою про призначення грошової компенсації та надав відповідні документи (а.с.14).

Згідно акту обстеження матеріально-побутових умов сім`ї №968 від 04.11.2020 р., ОСОБА_1 разом з дружиною ОСОБА_2 , дочкою ОСОБА_4 , матір`ю ОСОБА_3 проживають за адресою: АДРЕСА_1 , дружина ОСОБА_2 зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 (а.с.18).

Відповідно до довідки Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради №12/6648 від 03.11.2020 р., ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , перебуває на обліку в Єдиному державному автоматичному реєстрі осіб, які мають право на пільги УПСЗН Бахмутської міської ради з 21.03.2018 р. по теперішній час, як учасник бойових дій відповідно до п.19 ст.6 ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» за адресою: АДРЕСА_1 , разом з непрацездатною матір`ю ОСОБА_3 . Пільги на житлово-комунальні послуги надаються у розмірі 75 % в межах встановлених державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування, затверджених Постановою КМУ від 06.08.2014 р. №409 на дві особи (а.с.19,25).

Відповідно до довідки Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради №12/6641 від 16.11.2020 р., ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , перебуває на обліку в Єдиному державному автоматичному реєстрі осіб, які мають право на пільги УПСЗН Бахмутської міської ради з 06.06.2019 р. по теперішній час за адресою: АДРЕСА_1 (довідка №1419-5000139246 від 06.06.2019 р. є дійсною), разом з малолітньою дочкою ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (довідка №1419-5000323755 від 13.11.2020 р. є дійсною) (а.с.20, 24).

Згідно листа Міністерства у справах ветеранів України від 24.12.2020 р., в розрахунок грошової компенсації включаються члени сім`ї внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, відомості про яких внесені до Єдиної інфрмаціїної бази даних про внутрішньо переміщих осіб. Водночас зазначено, що листи Мініветеранів не є нормативно-правовими актами, за своєю природою носять інформаційний, рекомендований характер та не породжують обов`язків юридичних наслідків (а.с.15-16).

ОСОБА_1 , як внутрішньо переміщеній особі, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, призначено грошову компенсацію за належні для тримання жилі приміщення у розмірі 868902,96 грн., із розрахунку на 2-ох осіб щодо нього та дочки, при цьому члени родини дружина ОСОБА_2 та мати ОСОБА_3 , які перебувають разом зі ОСОБА_1 на квартирному обліку при виконкомі Бахмутської міської ради, не є внутрішньо переміщеними особами, що підвтердужться витягом з протоколу засідання комісії виконавчого комітету Бахмутської міської ради по розгляду заяв деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України або брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей, про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення №1 від 22.01.2021 р. (а.с.7-9).

З заяви УСЗН Бахмутської міської ради вбачається, що за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам для забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, 28.07.2021 року на рахунок позивача зі спеціальним режимом використання, відкритий в АТ «Ощадбанк», Управлінням було перераховано кошти грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення в сумі 921857,40 грн. 26.07.2022 року Управлінням було надано згоду позивача на переказ коштів грошової компенсації з рахунку зі спеціальним режимом використання, як оплату за договором купівлі-продажу квартири від 27.07.2022 року №756, який посвідчено приватним нотаріусом Мукачівського районного нотаріального округу Машіка О.М., позивачем придбана квартира згальною площею 52,1 кв.м, яка розташована у м.Мукачево Закарпатської області (а.с.133-134).

Згдіно інформації Міністерства соціальної політики України від 02.11.2023 р. щодо надання відомостей з Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , з 17.08.2022 р. зареєстрована, як внутрішньо переміщеня особа, за адресою: АДРЕСА_3 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , з 24.12.2022 р. зареєстрована, як внутрішньо переміщеня особа, за адресою: АДРЕСА_4 (а.с.141).

Суд першоїінстанції,ухвалюючи рішенняпро задоволенняпозовних вимог ОСОБА_1 в повномуобсязі напідставі досліденихта оціненихсудом доказів,виходив зтого,що при розрахунку грошової компенсації не було включено членів сім`ї позивача, а саме дружину ОСОБА_2 та мати ОСОБА_3 , яка є непрацездатною особою. При цьому, суд не взяв до уваги доводи представника третьої особи про те, що відсутні довідки про постановлення на облік дружини та матері позивача, як внутрішньо переміщених осіб, оскільки лист Міністерства у справах ветеранів України від 24.12.2020 р. згідно якого, в розрахунок грошової компенсації включаються члени сім`ї внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, відомості про яких внесені до Єдиної інформаціїної бази даних про внутрішньо переміщих осіб, носить інформаційний, рекомендований характер та не породжує обов`язків юридичних наслідків.

Колегія суддів повністю погоджується з такими висновками суду першої інстанції та не може погодитись з доводами Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради, викладеними в апеляційній скарзі, з огляду на таке.

Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, та визнані особами з інвалідністю внаслідок війни III групи відповідно допунктів 11-14частини другої статті 7 або учасниками бойових дій відповідно допунктів 19-20частини першої статті 6 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, та які потребують поліпшення житлових умов (далі - субвенція) і перебувають не менш як один рік на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб за місцем фактичного проживання в межах м.Києва або в межах однієї області згідно з відомостями Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб за умови, що зміна місця проживання протягом року в межах однієї області не призводить до збільшення розміру компенсації, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2018 року №280 (далі по тексту - Порядок №280).

Відповідно до пункту 2 Порядку №280, право на отримання грошової компенсації, відповідно до цього Порядку мають внутрішньо переміщені особи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, та визнані особами з інвалідністю внаслідок війни III групи відповідно допунктів 11-14частини другої статті 7 або учасниками бойових дій відповідно допунктів 19-20частини першоїстатті 6Закону УкраїниПро статусветеранів війни,гарантії їхсоціального захисту(далі-внутрішньо переміщеніособи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України), що перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов (далі - квартирний облік), та перебувають не менш як один рік на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб за місцем фактичного проживання в межах м.Києва або в межах однієї області згідно з відомостями Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб за умови, що зміна місця проживання протягом року в межах однієї області не призводить до збільшення розміру компенсації.

Пунктом 4 Порядку №280 визначено, що за поданням структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних, районних у м.Києві, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (крім м.Києва) рад, об`єднаних територіальних громад, утворених згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, визнаних Кабінетом Міністрів України спроможними в порядку, встановленому законом (далі - органи соціального захисту населення), за рішенням виконавчого комітету міської, районної в місті (у разі її утворення) ради або за розпорядженням голови районної, районної в м.Києві держадміністрації утворюються комісії щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, про призначення грошової компенсації (далі - комісії).

До складу комісії входять представники виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, структурних підрозділів районних, районних у м. Києві держадміністрацій з питань соціального захисту населення, економіки, фінансів, квартирного обліку, капітального будівництва, громадських об`єднань ветеранів антитерористичної операції (за їх згодою).

У відповідності до пункту 5 Порядку №280, до повноважень комісії належить: проведення перевірки: перебування внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, на обліку в базі даних та наявності статусу учасника бойових дій відповідно допунктів 19і20частини першої статті 6 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту або статусу особи з інвалідністю внаслідок війни III групи відповідно допунктів 11-14частини другої статті 7 зазначеного Закону; складу сім`ївнутрішньо переміщеноїособи,яка захищаланезалежність,суверенітет татериторіальну цілісністьУкраїни;факту проживання не менш як один рік у межах м.Києва або в межах однієї області згідно з відомостями Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб за умови, що зміна місця проживання протягом року в межах однієї області не призводить до збільшення розміру компенсації відповідно допунктів 17і18цього Порядку;наявності документівпро взяттяна квартирнийоблік внутрішньопереміщеної особи,яка захищаланезалежність,суверенітет татериторіальну цілісністьУкраїни,та членівсім`ї;факту спільногопроживання членівсім`ї внутрішньопереміщеної особи,яка захищаланезалежність,суверенітет татериторіальну цілісністьУкраїни,на якихнараховується грошовакомпенсація;майнових правна нерухомість,будівництво якоїне завершено,чи прававласності нанерухоме майновнутрішньо переміщеноїособи,яка захищаланезалежність,суверенітет татериторіальну цілісністьУкраїни,та всіхчленів їїсім`ї,на якихрозраховується грошовакомпенсація,яке розташованев населенихпунктах напідконтрольній Українітериторії (крімжитлового приміщення,яке зруйнованеабо сталонепридатним дляпроживання внаслідокзбройної агресіїРосійської Федерації,що підтверджуєтьсяактом обстеженнятехнічного станужитлового приміщення(будинку,квартири),або фактувідчуження такогомайна протягомп`яти років,що передуютьдаті поданнязаяви пропризначення грошовоїкомпенсації;факту пронадання ранішевнутрішньо переміщенійособі,яка захищаланезалежність,суверенітет татериторіальну цілісністьУкраїни,або членамїї сім`їжилого приміщеннячи виплатугрошової компенсаціїза належнідля отриманняжилі приміщенняза рахуноккоштів субвенції;прийняття рішенняпро призначенняабо відмовув призначеннігрошової компенсації;перегляд рішенняпро призначеннягрошової компенсаціїза нововиявленимиобставинами (уразі зміниу складісім`ї,показників опосередкованоївартості спорудженняжитла тощо);визначення розміру грошової компенсації.

Згідно пункту 6 Порядку №280, заяву про призначення грошової компенсації внутрішньо переміщена особа, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, або її законний представник особисто подає органу соціального захисту населення за місцем перебування на квартирному обліку.

Згідно п.18Порядка №280,розмір грошовоїкомпенсації розраховуєтьсяза такоюформулою: ГК = (13,65?Nс + 35,22 + (10?Nп))?Bг?Км +ПЗ, деГК -грошова компенсація; Nс-кількість членівсім`ї внутрішньопереміщеної особи,яка захищала незалежність,суверенітет та територіальну цілісність України,на якихрозраховується грошовакомпенсація; Nп-кількість членівсім`ї внутрішньопереміщеної особи,яка захищаланезалежність,суверенітет татериторіальну цілісністьУкраїни,які єособами зінвалідністю абодітьми зінвалідністю іна якихрозраховується грошовакомпенсація зурахуванням додаткових 10кв. метрів жилої площі на кожного члена сім`ї (зурахуванням внутрішньопереміщеної особи,яка захищаланезалежність,суверенітет татериторіальну цілісністьУкраїни); Вг-опосередкована вартість(гривень)1кв.метра загальноїплощі житладля населеногопункту,в якомувнутрішньо переміщенаособа,яка захищаланезалежність,суверенітет татериторіальну цілісністьУкраїни,перебуває на обліку як особа, що потребує поліпшення житлових умов,на день звернення загрошовою компенсацією; Км - коефіцієнт збільшення опосередкованої вартості 1 кв. метра загальної площі житла для міст, визначених вабзаці шостомупункту 17цього Порядку; ПЗ - витрати (гривень), пов`язані з купівлею, оформленням права власності на житло та сплатою передбачених законом податків і зборів.

Відповідно до п.19 Порядку №280, у разі прийняття рішення щодо призначення грошової компенсації внутрішньо переміщеній особі, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, комісія розраховує розмір такої компенсації на підставі:1) рішення про взяття внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, на квартирний облік із зазначенням членів сім`ї, які разом із внутрішньо переміщеною особою, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, перебувають на такому обліку; 2) рішення про взяття на квартирний облік членів сім`ї внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (для малолітніх і неповнолітніх дітей за наявності), на яких нараховується грошова компенсація; 3) письмової згоди (викладеної у довільній формі) кожного із повнолітніх членів сім`ї внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, на яких нараховується грошова компенсація, щодо включення їх у розрахунок грошової компенсації.

При цьому, в розрахунок включаються члени сім`ї внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які перебувають на квартирному обліку, незалежно від того, перебувають вони на такому обліку разом з нею чи окремо від неї, з урахуванням перебування на квартирному обліку внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, та членів її сім`ї у різних населених пунктах.

До членів сім`ї внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, належать: дружина (чоловік); їх малолітні (до 14 років) і неповнолітні (до 18 років) діти; неодружені повнолітні діти, визнані особами з інвалідністю з дитинства I та II групи або особами з інвалідністю I групи; неодружені діти, які навчаються за денною формою у закладах загальної середньої освіти, закладах професійної (професійно-технічної освіти), фахової передвищої освіти і вищої освіти (у тому числі в період між завершенням навчання в одному із зазначених закладів і вступом до іншого закладу, а також у період між завершенням навчання за одним освітньо-кваліфікаційним рівнем і продовженням навчання за іншим рівнем за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців), - до закінчення такими дітьми закладів освіти, але не довше ніж до виповнення їм 23 років; непрацездатні батьки, що проживають разом з нею; особа, яка перебуває під її опікою або піклуванням та проживає разом з нею.

Таким чином, п.18 та п.19 Порядку №280 визначений порядок розрахунку грошової компенсації.

Як встановленосудом,рішенням комісіїпозивачу булопризначено грошовукомпенсацію заналежні дляотримання жиліприміщення врозрахунку на2-хосіб,які євнутрішньо переміщенимиособами,тото нанього тайого доньку.При цьому,члени сім`їпозивача,його дружина ОСОБА_2 та йогомати ОСОБА_3 ,яка єінвалідом 3-їгрупи,в розрахунокгрошової компенсаціза належнідля отриманняжилі приміщеннявключені небули,так якостанні начас прийняттяршення небули внесені до Єдиної інформаціїної бази даних про внутрішньо переміщих осіб, відповідно сума компенсації була менша ніж положено позивачу.

Доводи представника третьої особи про те, що позивачем не було надано довідок про постановлення на облік дружини та матері позивача, як внутрішньо переміщених осіб, тому сума грошової компенсації була проведена без їх урахуваннч, були предметом розгляду судом першої інстанції, та як правильно зазначив місцевий суд лист Міністерства у справах ветеранів України від 24.12.2020 р. згідно якого, в розрахунок грошової компенсації включаються члени сім`ї внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, відомості про яких внесені до Єдиної інформаціїної бази даних про внутрішньо переміщих осіб, носить інформаційний, рекомендований характер та не породжує обов`язків юридичних наслідків, а відтак, дружина та мати позивача при приведенні розрахунку грошової компенсації повинні були бути включені до членів сім`ї внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України та має право на отримання компенсації за належні для отримання жилі приміщення.

Розглядаючи спір, який виник між сторонами у справі, місцевий суд правильно визначився з характером спірних правовідносин та нормами матеріального права, які підлягають застосуванню, повно та всебічно дослідив наявні у справі докази і дав їм належну оцінку згідно зі статтями76-78,81,89,ЦПК України, правильно встановив обставини справи, внаслідок чого ухвалив законне й обґрунтоване судове рішення, яке відповідає вимогам матеріального та процесуального права.

Оскаржуване рішення суду першої інстанціївідповідає вимогам закону й підстави його скасування відсутні.

Відповідно до ст.375ЦПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

У зв`язку з наведеним, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржене рішення без змін.

Згідно з частиною тринадцятою статті 141ЦПК України якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не передаючи справи на новий розгляд, змінює рішення або ухвалює нове, цей суд відповідно змінює розподіл судових витрат.

Оскільки суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, підстав для нового розподілу судових витрат, понесених у зв`язку з розглядом справи у суді першої та апеляційної інстанцій, немає. Понесені третьою особою витрати зі сплати судового збору за подачу апеляційної скарги, залишаються за Управлінням праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради.

Керуючись ст.ст.367,374, 375, 381, 382 ЦПК України, Дніпровський апеляційний суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу третьої особи Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради залишити без задоволення.

Заочне рішення Дружківського міського суду Донецької області від 27 червня 2024 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення виготовлено 02 грудня 2024 року.

Головуючий:

Судді:

СудДніпровський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2024
Оприлюднено04.12.2024
Номер документу123450596
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —219/6007/21

Постанова від 26.11.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Бондар Я. М.

Постанова від 26.11.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Бондар Я. М.

Ухвала від 21.10.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Бондар Я. М.

Ухвала від 09.09.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Бондар Я. М.

Ухвала від 19.08.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Бондар Я. М.

Рішення від 05.07.2024

Цивільне

Дружківський міський суд Донецької області

Погрібна Н. М.

Рішення від 27.06.2024

Цивільне

Дружківський міський суд Донецької області

Погрібна Н. М.

Ухвала від 27.06.2024

Цивільне

Дружківський міський суд Донецької області

Погрібна Н. М.

Ухвала від 29.05.2024

Цивільне

Дружківський міський суд Донецької області

Погрібна Н. М.

Ухвала від 19.03.2024

Цивільне

Дружківський міський суд Донецької області

Погрібна Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні