Рішення
від 25.11.2024 по справі 922/3229/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.11.2024м. ХарківСправа № 922/3229/24

Господарський суд Харківської області у складі

судді Чистякової І.О.

за участю секретаря судового засідання Татаурова В.А.

розглянувши за правилами загального позовного провадження справу

за позовом Височанської селищної ради (62460, Харківська область, Харківський район, селище міського типу Високий, вул. Бульварна, буд. 12, ідентифікаційний код 04396503) до Товариства з обмеженою відповідальністю "АРЕНА АКВАГРУП" (61022, Харківська область, місто Харків, вул. Клочківська, буд. 43/47, ідентифікаційний код 40088955) 3-я особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" (62482, Харківська область, Харківський район, селище Докучаєвське, вул. Об`їздна, буд. 2, ідентифікаційний код 32943460) про стягнення 1 531 224,03 грн за участю представників учасників справи:

позивача - Гнатченка П.М. (самопредставництво)

відповідача - адвоката Ткачова В.О.

3-ї особи - адвоката Орлової А.О.

ВСТАНОВИВ:

Височанська селищна рада (позивач) звернулася до Господарського суду Харківської області із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "АРЕНА АКВАГРУП" (відповідач) про стягнення заборгованості з орендної плати за оренду земельної ділянки з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003 в сумі 1 531 224,03 грн.

Позивач також просить вирішити питання щодо розподілу судових витрат.

В обгрунтування позовних вимог позивач посилається, зокрема на те, що відповідачем як новим орендарем в порушення договору оренди землі від 08.07.2007, який зареєстровано за № 040770300012 09.11.2007 у Харківському районному відділі ХРФ ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України", не сплачено оренду плату за земельну ділянку з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003 за період з 01.06.2021 по 31.07.2024 в сумі 1 531 224,03 грн.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 18.09.2024, зокрема, прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №922/3229/24. Справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 14 жовтня 2024 року о 14:30. Залучено до участі у справі 3-ю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" (62482, Харківська область, Харківський район, селище Докучаєвське, вул. Об`їздна, буд. 2, ідентифікаційний код 32943460). Зобов`язано позивача не пізніше двох днів з дня вручення цієї ухвали направити 3-й особі копію позовної заяви разом з доданими до неї документами листом з описом вкладення, докази чого надати суду до початку підготовчого засідання. Встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву. Запропоновано учасникам справи провести перемови на предмет проведення процедури мирного врегулювання спору або укладення мирової угоди та письмово повідомити суд до початку підготовчого засідання про наявність обставин, зазначених у ч. 2 ст. 182 ГПК України. Встановлено позивачу строк для подання відповіді на відзив - протягом 5 днів з дня отримання відзиву на позов. Встановлено відповідачу строк для подання заперечення на відповідь на відзив - протягом 5 днів з дня отримання відповіді на відзив. Встановлено 3-й особі строк: на подання пояснення щодо позову - 5 днів з дня отримання копії позовної заяви разом з доданими до неї документами, але не пізніше початку підготовчого засідання; на подання пояснення щодо відзиву на позов - 5 днів з дня отримання копії відзиву на позов.

04.10.2024 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. № 24983/24), в якому він просить в позові відмовити, наполягаючи на тому, що позивачем не доведено належними та допустимими доказами наявності у відповідача обов`язку зі сплати орендної плати за користування орендованою земельною ділянкою, а також зміни розміру орендної плати у відповідності до нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки. При цьому, відповідачем зазначено, що оскільки державну реєстрацію права власності за ТОВ "Арена Аквагруп" на об`єкти нерухомості проведено 28.06.2024, то взаємовідносини з власником земельної ділянки, у тому числі по оплаті за користування земельною ділянкою, відповідач має сплачувати саме з цієї дати.

08.10.2024 через підсистему "Електронний суд" від позивача надійшла відповідь на відзив (вх.№25353), в якій позивач не погоджується з позицією відповідача та наполягає, що у даному випадку відбувся перехід існуючого права оренди від попереднього орендаря до наступного орендаря при збереженні чинним договору оренди. За обставин, визначених ст.120 Земельного кодексу України, відбувається перехід права оренди із заміною сторони в чинному договорі оренди. В даному випадку при відчуженні нерухомого майна попередній орендар (продавець нерухомості) вибуває із зобов`язань, оскільки для нього є договір припиненим, а новий орендар (покупець нерухомості) займає його місце в договірних зобов`язаннях. Правонаступництво - це перехід прав і обов`язків від одного суб`єкта до іншого. Правонаступництво може бути універсальним або частковим. За універсального правонаступництва до правонаступника (фізичної або юридичної особи) переходять усі права і обов`язки того суб`єкта, якому вони належали раніше. За часткового правонаступництва, від одного до іншого суб`єкта переходять лише окремі права і обов`язки. Позивач вважає, що у випадку врегульованому ч. 4 ст. 120 Земельного кодексу України, відбувається універсальне правонаступництво за діючим договором оренди землі.

Щодо заперечень відповідача стосовно розміру орендної плати за договором оренди землі позивачем зазначено, що згідно з пунктом 9 договору оренди землі орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Височанської селищної ради у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Рішенням ХХІ сесії VІІ скликання Височанської селищної ради від 26 червня 2018 року "Про затвердження технічної документації із нормативної грошової оцінки земель смт. Високий та селища Нова Березівка Височанської селищної ради Харківського району Харківської області" було затверджено технічну документацію із нормативної грошової оцінки земель смт. Високий та селища Нова Березівка Височанської селищної ради Харківського району Харківської області, яка діє з 01.01.2019 по теперішній час. У п.103 Постанови Великої Палати Верховного Суду від 05 червня 2024 року по справі № 914/2848/22 зазначено: Велика Палата Верховного Суду висновує, що з моменту початку застосування відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України нового розміру нормативної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності автоматично змінюються і права та обов`язки сторін договору оренди в частині розміру орендної плати, якщо він визначений у відсотковому співвідношенні до нормативної грошової оцінки.

25.10.2024 через підсистему "Електронний суд" надійшло пояснення 3-ї особи щодо позову та відзиву (вх.№26959), в якому 3-я особа просить у задоволенні позовних вимог відмовити посилаючись на те, що оскільки державну реєстрацію права власності за ТОВ "Арена Аквагруп" на об`єкт нерухомості проведено 28.06.2024, то орендну плату за користування земельною ділянкою відповідач мав сплачувати саме з цієї дати і в обсязі, який відповідає розміру земельної ділянки необхідної для розміщення та обслуговування придбаної нерухомості. 3-я особа також не погоджується з розрахунком позивача, оскільки за інформацію з Єдиного державного реєстру речових прав з інформацією за об`єктом права Височанська селищна рада є власником земельної ділянки з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003 тільки з 05.03.2024, що свідчить про те, що право розпорядження, а також цивільні права та обов`язки у позивача з приводу цієї земельної ділянки, можуть виникати саме з цієї дати виходячи з положень статті 11 ЦК України. Також, 3-я особа не погоджується з твердженням позивача про необхідність сплачувати орендну плату з 01.06.2021 відповідно до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 30.03.2023 № НВ-9916733292023, оскільки селищна рада повинна була прийняти рішення про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яким затвердити нову технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що було б підставою для внесення змін до договору оренди землі в частині розміру орендної плати. Однак вказаних рішень позивачем у спірний період не приймалося, повноваження щодо розпорядження земельною ділянкою виникли у позивача лише з дня реєстрації речових прав на нерухоме майно, а саме з 05.03.2024, тому доводи про обґрунтування іншого розміру орендної плати ніж зазначено у договорі оренди землі від 08.07.2007 є безпідставними.

В судовому засіданні 14.10.2024 без виходу до нарадчої кімнати постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання від 14.10.2024, про відкладення підготовчого засідання на 28.10.2024 о 14:30.

В судовому засіданні 28.10.2024 без виходу до нарадчої кімнати постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання від 28.10.2024, про продовження за власною ініціативою суду процесуального строку на подання пояснення 3-ї особи щодо позову від 25.10.2024 за вх. № 26959, та про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 18.11.2024 о 14:30 год.

В судовому засіданні 18.11.2024 без виходу до нарадчої кімнати постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання від 18.11.2024, про оголошення у судовому засіданні перерви з розгляду справи по суті до 16:00 год 25.11.2024.

Представник позивача у судовому засіданні просив позовні вимоги задовольнити повністю.

Представник відповідача та 3-ї особи у судовому засіданні просили відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Розглянувши подані документи і матеріали, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вислухавши думку представників учасників справи, господарський суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 08.07.2007 між Харківською районною державною адміністрацією (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" (орендар) укладено договір оренди землі, зареєстрований за № 040770300012 09.11.2007 у Харківському районному відділі ХРФ ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України".

Відповідно до умов п. 1 договору орендодавець на підставі розпорядження Харківської обласної державної адміністрації від 27.07.2007 року №483 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку - землі рекреаційного призначення, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Височанської селищної ради за адресою: с. Високий, вул. Жовтнева (нова назва - пров.Осінній), 20, Харківського району, Харківської області.

Згідно умов даного договору Товариству з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" було надано в строкове платне користування земельну ділянку (КВЦПЗ 07.02 Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту), кадастровий номер 6325156700:02:002:0003, площею 5,4645 га, яка розташована за межами населеного пункту на території Височанської селищної ради за адресою: Харківська область, Харківський район, с. Високий, вул. Жовтнева, 20 (нова назва - пров.Осінній) для обслуговування будівель колишнього профілакторію та розміщення рекреаційної зони.

Даний договір укладено на 49 років (п. 8 договору).

Згідно з п. 5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 182492,44 грн.

Згідно з п. 9 договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Височанської селищної ради, в розмірі 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, в загальній сумі 9 124,62 грн на рік.

Відповідно до п. 10 договору обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

За умовами п. 11 договору орендна плата вноситься щомісячно, у розмірі 1/12 частини річної орендної плати, протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.

Згідно з п. 27 договору орендодавець має право вимагати своєчасного внесення орендної плати.

Відповідно до п. 15 договору цільове призначення земельної ділянки (УКЦВЗ)- 4.З.- землі рекреаційного призначення.

Згідно з п. 12 договору розмір орендної плати переглядається у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;

- в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до п. 14 договору земельна ділянка передається в оренду для рекреаційних цілей.

У зв`язку з набранням чинності Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин" від 28.04.2021 №1423-IX, з 27.05.2021 змінено суб`єкта владних повноважень - розпорядника земельними ділянками за межами населеного пункту, та правовий статус земель з державної власності на землі комунальної власності.

Положеннями статті 148-1 Земельного кодексу України визначено, що до особи, яка набула право власності на земельну ділянку, що перебуває у користуванні іншої особи, з моменту переходу права власності на земельну ділянку переходять права та обов`язки попереднього власника земельної ділянки за чинними договорами оренди, суперфіцію, емфітевзису, земельного сервітуту щодо такої земельної ділянки.

Частиною 3 статті 9 Закону України "Про оренду землі" також визначено, що до нового власника орендованої земельної ділянки переходять права та обов`язки орендодавця за договором оренди цієї земельної ділянки.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 725-р від 12 червня 2020 року "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій громад Харківської області" утворено Височанську селищну раду Харківського району Харківської області, як публічну особу публічного права, з визначеним адміністративним центром в смт. Високий шляхом приєднання до Височанської селищної ради населеного пункту Покотилівської селищної ради у складі смт. Покотилівка, населених пунктів Бабаївської селищної ради у складі смт. Бабаї та селище Затишне, населеного пункту Яковлівської сільської ради у складі села Ржавець.

Отже повноваження щодо розпорядження земельною ділянкою комунальної власності, яка передана в оренду, перейшли до Височанської селищної ради з 27.05.2021.

Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № НВ-9916733292023 від 30.03.2023, нормативно грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 66325156700:02:002:0003 станом на 30.03.3023 становила 10798853,31 грн.

04.04.2023, з метою приведення у відповідність договору оренди землі до норм Закону України "Про оренду землі", Земельного кодексу України та Податкового кодексу України, Височанська селищна рада направила Товариству з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" пропозицію вих. № 03-09/664 від 03.04.2023 щодо внесення змін до договору оренди землі разом з проектом Додаткової угоди №1 до договору оренди землі та витягом із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок № НВ-9916733292023 від 30.03.2023.

У відповіді на пропозицію щодо внесення змін до договору оренди землі, Товариство з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" посилаючись на п.12 договору не погодилось внести зміни до договору оренди землі в частині річної орендної плати, вказавши, що не відбулися зміни коефіцієнту індексації, визначених законодавством щодо розміру орендної плати та, що не зазнали змін умови господарювання, а також повідомило, що через військову агресію російської федерації товариство було вимушено на тривалий час зупинити свою виробничу діяльність.

Надалі, на підставі договору купівлі-продажу № 4199 від 28.06.2024 Товариством з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" було відчужено Товариству з обмеженою відповідальністю "Арена Аквагруп" об`єкти нерухомості - будівлю колишнього профілакторію літ. "Б-3", водонапірну башту літ. "В", насосну літ. "Г", огорожу №1-4, загальною площею 2506,10 кв.м., які розташовані на земельній ділянці з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003, що не заперечується учасниками справи.

Крім того, вказане вище підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта № 388879437 від 30.07.2024, згідно якої право власності на будівлю колишнього профілакторію літ. "Б-3", водонапірну башту літ. "В", насосну літ. "Г", огорожу №1-4, загальною площею 2506,10 кв.м., які розташовані за адресою: Харківська область, Харківський район, селище Високий, пров. Осінній, 20, з 28.06.2024 по теперішній час зареєстровано за Товариством з обмеженою відповідальністю "Арена Аквагруп" на підставі договору купівлі-продажу № 4199 від 28.06.2024, посвідченого приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Ємець І.О. 28.06.2024, індексний номер 73886109.

Листом № 600/01-16 від 28 червня 2024 року приватний нотаріус Харківського міського нотаріального округу Ємець Іван Олександрович повідомив Височанську селищну раду, що 28 червня 2024 року була проведена державна реєстрація будівлі колишнього профілакторію з допоміжними будівлями та спорудами, що знаходиться за адресою: Харківська область, Харківський район, селище Високий, пров. Осінній (назва до зміни - провулок Жовтневий) 20, розташована на земельній ділянці з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003, площею 5,4645 га, що перебуває в оренді згідно договору оренди землі, укладеного 08.07.2007 між Височанською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" і що згідно з ч. 4 ст. 31-6 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" проведено реєстрацію переходу права користування земельною ділянкою від відчужувача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" вищевказаного об`єкта до його набувача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Арена Аквагруп".

Згідно наявної у справі довідки № 44 від 09.09.2024 за період з 21.07.2021 по 25.06.2024 Товариством з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод", як попереднім орендарем вказаної земельної ділянки, було сплачено орендну плату за землю в сумі 58248,50 грн.

Як зазначено позивачем у позовній заяві, після 28.06.2024 Товариством з обмеженою відповідальністю "Арена Аквагруп", як новим орендарем спірної земельної ділянки, не сплачено орендну плату за земельну ділянку з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003, а тому у відповідача виникла заборгованість з орендної плати за оренду земельної ділянки за період з 01.06.2021 по 31.07.2024 в сумі 1 531 224,03 грн (1 589 472,53 грн (сума нарахувань) - 58248,50 грн (сума оплати Товариством з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" як попереднім орендарем) = 1 531 224,03 грн).

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог, суд виходить з наступного.

Предметом позову у цій справі є вимоги про стягнення заборгованості з орендної плати за оренду земельної ділянки з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003 в сумі 1 531 224,03 грн за період з 01.06.2021 по 31.07.2024.

Щодо наявності підстав для стягнення з відповідача орендної плати за оренду земельної ділянки з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003 в сумі 1 531 224,03 грн за період з 01.06.2021 по 31.07.2024, суд зазначає наступне.

Статтями 13, 14 Конституції України визначено, що земля є об`єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно з ч. 1 ст. 122, ч. 1 ст. 123, ч. 1 ст. 124 ЗК України (в редакції станом на дату укладення вказаного вище договору оренди землі від 08.07.2007)сільські, селищні, міські ради надають земельні ділянки у постійне користування юридичним особам із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 125 ЗК України (в редакції станом на дату укладення вказаного вище договору оренди землі від 08.07.2007) право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації. Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.

Відповідно до частини 1 статті 79 ЗК України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Статтею 79-1 ЗК України передбачено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Отже земельна ділянка є сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера та реєстрації її у Державному земельному кадастрі.

Аналогічну правову позицію викладено, зокрема, у постановах Верховного Суду від 16.06.2021 у справі № 922/1646/20 та від 04.03.2021 у справі № 922/3463/19.

Згідно інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 12.08.2024 площа земельної ділянки з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003 складає 5,4645 га, адреса розташування: Харківська область, Харківський район, с. Високий, вулиця Жовтнева, 20. Дата державної реєстрації права земельної ділянки - 05.03.2024. Власник земельної ділянки - Височанська селищна рада. Цільове призначення - 07.02 Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту. Категорія земель - землі рекреаційного призначення. Вид використання - для розташування спортивних майданчиків, зон відпочинку. 07.02 Для будівництва та обслуговуванноб`єктів фізичної культури і спорту. Категорія земельної ділянки - Землі рекреаційногопризначення. Вид використання земельної ділянки - для розташування спортивних майданчиків, зон відпочинку.

Правовий механізм переходу прав на землю, пов`язаний із переходом права на будинок, будівлю або споруду, визначено у статті 120 Земельного кодексу України.

Згідно приписів ч. 2 ст. 120 Земельного кодексу України якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Відповідно до статті 7 Закону України "Про оренду землі" до особи, якій перейшло право власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій земельній ділянці, також переходить право оренди на цю земельну ділянку. Договором, який передбачає набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, припиняється договір оренди земельної ділянки в частині оренди попереднім орендарем земельної ділянки, на якій розташований такий житловий будинок, будівля або споруда.

Верховний Суд неодноразово висловлював позицію про те, що особа, яка набула права власності на це майно, фактично стає орендарем земельної ділянки, на якій воно розміщене, у тому ж обсязі та на умовах, як і у попереднього власника. При цьому договір оренди цієї земельної ділянки щодо попереднього її користувача (попереднього власника нерухомого майна) припиняється відповідним договором, на підставі якого новим власником набуто право власності на розташоване на цій земельній ділянці майно, отже, договір оренди не підлягає розірванню. У разі набуття права власності на нерухоме майно новий власник нерухомого майна набуває право оренди земельної ділянки, на якій воно розміщене, за чинним договором оренди, а не в порядку повторного надання земельної ділянки. При цьому зміна орендаря відбувається в силу прямої вказівки закону.

Відповідно до висновків, викладених у постанові Великої Палати Верховного Суду від 04.12.2018 у справі № 910/18560/16, чинне земельне та цивільне законодавство імперативно передбачає перехід права на земельну ділянку в разі набуття права власності на об`єкт нерухомості, що відображає принцип єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованої на ній будівлі або споруди, який хоча безпосередньо і не закріплений у загальному вигляді в законі, тим не менш знаходить свій вияв у правилах України, статті, інших положеннях законодавства.

Відповідно до висновків, викладених у пунктах 51, 52 постанови Великої Палати Верховного Суду від 03.04.2019 у справі № 921/158/18, згідно з принципом єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованих на ній будинку, споруди (зміст якого розкривається, зокрема, у статті 120 ЗК України та статті 377 ЦК України) особа, яка законно набула у власність будинок, споруду, має цивільний інтерес в оформленні права на земельну ділянку під такими будинком і спорудою після їх набуття. Отже відповідно до зазначених правових норм власники споруди мають право на користування земельною ділянкою, на якій вона розташована.

У пункті 49 цієї ж постанови зазначено, що ніхто інший, окрім власника цього об`єкта, не може претендувати на вказану земельну ділянку, оскільки вона зайнята об`єктом нерухомого майна.

Тобто особа, яка набула право власності на це нерухоме майно, фактично стає орендарем земельної ділянки, на якій воно розміщене, у тому ж обсязі та на умовах, як і в попереднього власника. При цьому договір оренди цієї земельної ділянки щодо попереднього її користувача (попереднього власника нерухомого майна) припиняється відповідним договором, на підставі якого новим власником набуто право власності на розташоване на цій земельній ділянці майно. Ця правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 27.06.2018 у справі № 921/613/17-г/17, від 05.09.2018 у справі № 904/9027/17, від 04.10.2018 у справі № 904/326/18, від 04.06.2019 у справі № 914/1925/18, від 26.11.2019 у справі №917/92/19.

Подібна правова позиція, що у розумінні наведених положень законодавства при виникненні в іншої особи права власності на жилий будинок, будівлю або споруду (відповідно до договору, який містить необхідні за законом істотні умови), право попереднього власника або користувача припиняється в силу прямої вказівки закону без припинення у цілому договору оренди земельної ділянки, відповідно, новий власник об`єкта нерухомості, якому переходить право оренди, набуває право оренди за чинним договором оренди, а не у порядку повторного надання земельної ділянки, викладена у постановах Верховного Суду від 06.12.2018 у справі № 902/1592/15, від 27.02.2019 у справі № 913/661/17 від 06.03.2019 у справі № 914/2687/17, від 04.06.2019 у справі № 914/1925/18, від 26.11.2019 у справі № 917/92/19.

Ураховуючи викладене, після відчуження об`єкта нерухомості, розташованого на орендованій земельній ділянці, договір оренди землі у відповідній частині припиняється щодо відчужувача, однак діє на тих самих умовах стосовно нового власника нерухомості, який з моменту набуття такого права набуває також право оренди земельної ділянки, на якій це майно розміщене, а отже, й відповідні права та обов`язки. Аналогічний правовий висновок викладений у постановах Верховного Суду від 26.11.2019 у справі № 917/92/19, від 18.02.2020 у справі № 907/132/19, від 06.09.2022 у справі № 920/591/21.

Отже після проведення державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомості та переходу до нового власника відповідно до статей 120 ЗК України та 377 ЦК України прав і обов`язків орендаря земельної ділянки за договором оренди землі, новий власник звертається до державного реєстратора для проведення державної реєстрації відповідного права оренди на підставі поданого ним чинного договору оренди землі. При цьому укладення з орендодавцем та подання державному реєстратору додаткової угоди до договору оренди землі про заміну сторони договору чинним законодавством України не передбачено, тому не є обов`язковим.

Подібний правовий висновок щодо застосування частини 2 статті 651 Цивільного кодексу України у правовідносинах щодо внесення змін до договору оренди земельної ділянки, зокрема, заміни орендаря у договорі оренди в судовому порядку шляхом визнання укладеним договору оренди (додаткової угоди до договору) викладений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 30.06.2020 у справі № 927/79/19.

Однак автоматичний перехід права оренди земельної ділянки до нового власника нерухомості відбувається за наявності таких умов:

- на момент набуття новим власником права власності на нерухомість укладений попереднім власником майна договір оренди земельної ділянки є чинним;

- земельна ділянка призначена для експлуатації та обслуговування нерухомості, яка є предметом відчуження,

- земельна ділянка є сформованою як об`єкт цивільних прав (п. 29 постанови КГС ВС від 15.09.2021 у справі № 922/3111/20).

Як вже зазначено вище, 08.07.2007 між Харківською районною державною адміністрацією (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" (орендар) укладено договір оренди землі, зареєстрований за № 040770300012 09.11.2007 у Харківському районному відділі ХРФ ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України", згідно умов якого Товариству з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" було надано в строкове платне користування земельну ділянку площею 5,4645 га, яка розташована за межами населеного пункту на території Височанської селищної ради за адресою: Харківська область, Харківський район, с. Високий, вул. Жовтнева, 20 на 49 років.

Вказана земельна ділянка є сформованою як об`єкт цивільних прав та їй присвоєно кадастровий номер 6325156700:02:002:0003.

Земельна ділянка з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003 призначена для експлуатації та обслуговування нерухомості, яка є предметом відчуження Товариством з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" за договором купівлі-продажу № 4199 від 28.06.2024 Товариству з обмеженою відповідальністю "Арена Аквагруп".

А також, на момент набуття Товариством з обмеженою відповідальністю "Арена Аквагруп" як новим власником права власності на нерухомість укладений попереднім власником майна, а саме Товариством з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" вказаний договір оренди земельної ділянки є чинним.

Отже право власності на будівлю колишнього профілакторію літ. "Б-3", водонапірну башту літ. "В", насосної літ. "Г", огорожу №1-4, загальною площею 2506,10 кв.м., які розташовані на орендованій земельній ділянці з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003 згідно з договором оренди землі від 08.07.2007, у Товариства з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" припинилося, а у Товариства з обмеженою відповідальністю "Арена Аквагруп" виникло з моменту реєстрації такого права, тобто з 28.06.2024.

Суд зауважує, що відчуження нерухомого майна відбулося 28.06.2024, тому у ТОВ "Перероблюючий завод" 28.06.2024 припинилося право користування земельною ділянкою з кадастровим номером 6325156700:02:002:000.

При цьому, договір оренди землі від 08.07.2007, укладений між позивачем (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" (орендар), не припинив свою дію в цілому, оскільки його було укладено на 49 років (п. 8 договору), а відбулася заміна сторони в зобов`язанні, а саме орендаря - Товариства з обмеженою відповідальністю "Перероблюючий завод" на нового орендаря - власника нежитлових приміщень - Товариство з обмеженою відповідальністю "Арена Аквагруп".

Доказів дострокового розірвання договору оренди землі та повернення земельної ділянки з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003 позивачу матеріали справи не містять.

З огляду на вищевикладене суд дійшов висновку, що з 28.06.2024 по теперішній час право на використання земельної ділянки з кадастровим номером 6310138800:04:004:0057 набув відповідач у цій справі на підставі договору оренди землі від 08.07.2007 та з цього часу відповідач зобов`язаний сплачувати орендну плату за оренду вказаної земельної ділянки на підставі чинного на цей час договору оренди землі від 08.07.2007.

З урахуванням наведеного суд відхиляє протилежні доводи позивача.

Щодо порядку визначення розміру орендної плати за землі комунальної форми власності, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 3 ЗК України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

За змістом частини дев`ятої статті 93 ЗК України відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.

Згідно зі статтею 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються ЗК України, ЦК України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

У пункті 3 частини першої статті 3 ЦК України закріплено, що серед загальних засад цивільного законодавства є, зокрема, свобода договору.

Частинами першою та третьою статті 626 ЦК України передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Договір є двостороннім, якщо правами та обов`язками наділені обидві сторони договору.

У статті 627 ЦК України закріплено принцип свободи договору та визначено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Частиною першою статті 628 ЦК України визначено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до частини першої статті 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно із частинами першою - третьою статті 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом. Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається.

Відповідно до статті 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов`язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту. Особливості укладення договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування встановлюються актами цивільного законодавства (частини перша та друга статті 648 ЦК України).

Відповідно до частин першої - третьої статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

Згідно із частиною першою статті 652 ЦК України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання.

У постанові від 09.11.2021 у справі N 635/4233/19 Велика Палата Верховного Суду, проаналізувавши зазначені вище норми права, виснувала, що за загальними правилами договори укладаються сторонами цивільних правовідносин, різновидами яких є правовідносини, які виникають з договорів оренди землі, на принципах рівності сторін, свободи договору, з урахуванням обов`язкових вимог щодо такого виду договорів та зазначенням його істотних умов і у відповідній формі.

Відповідно до статті 792 ЦК України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату.

У статті 13 Закону України "Про оренду землі" вказано, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

За змістом статті 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є, зокрема, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Відповідно до частин першої та другої статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Згідно із частиною другою статті 23 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, переглядається за згодою сторін.

Частиною третьою статті 22 Закону України "Про оренду землі" визначено, що розрахунки щодо орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у державній і комунальній власності, здійснюються виключно у грошовій формі.

За змістом частини четвертої статті 23 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності, передані в оренду на земельних торгах, не може бути зменшена за згодою сторін протягом строку дії договору оренди, а також у разі його поновлення.

Отже, договір оренди землі є цивільно-правовим договором оренди (найму), що регулюється ЦК України, іншими нормативними актами. Особливості правового регулювання відносин з оренди землі обумовлюються, зокрема, формою власності на земельні ділянки, що орендуються.

Так, норми, що регулюють розмір, форму та порядок внесення орендної плати за землі державної та комунальної власності, характеризуються більшим ступенем імперативності регулювання порівняно із землями приватної власності.

Щодо здійсненого позивачем розрахунку орендної плати, суд зазначає наступне.

Для визначення розміру орендної плати за землі державної та комунальної власності базою для обрахунку є нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок встановлено Законом України "Про оцінку земель".

Відповідно до частини п`ятої статті 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Статтею 13 Закону України "Про оцінку земель" встановлено випадки обов`язкового проведення грошової оцінки земельних ділянок. Відповідно до абзацу другого частини першої статті 13 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема, визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно із частиною першою статті 15 Закону України "Про оцінку земель" підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

За змістом статті 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

Порядок затвердження технічної документації з оцінки земель визначений статтею 23 Закону України "Про оцінку земель". Частинами першою, третьою та четвертою цієї статті передбачено, що технічна документація з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру. Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.

Пунктом 271.2 статті 271 Податкового кодексу України встановлено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Положеннями пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Отже, нормативна грошова оцінка земель встановлюється шляхом затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка здійснюється відповідною сільською, селищною, міською радою. Зазначене імперативне регулювання унеможливлює встановлення нормативної грошової оцінки земельних ділянок договором, зокрема договором між органом місцевого самоврядування і орендарем.

Водночас обов`язковість врахування нормативної грошової оцінки земельної ділянки державної та комунальної власності під час визначення розміру орендної плати встановлена законом (абзац другий частини першої статті 13 Закону України "Про оцінку земель"). Отже, у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки державної та комунальної власності змінюється також розмір орендної плати. Зазначене відповідає положенням частини другої статті 632 ЦК України, відповідно до якої зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

З моменту початку застосування відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України нового розміру нормативної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності автоматично змінюються і права та обов`язки сторін договору оренди в частині розміру орендної плати, якщо він визначений у відсотковому співвідношенні до нормативної грошової оцінки.

Аналогічні правові висновки висловлені Великою Палатою Верховного Суду у пунктах 69-103 постанови від 05.06.2024 у справі №914/2848/22 (провадження N 12-66гс23).

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням ХХІ сесії VІІ скликання Височанської селищної ради від 26 червня 2018 року "Про затвердження технічної документації із нормативної грошової оцінки земель смт. Високий та селища Нова Березівка Височанської селищної ради Харківського району Харківської області" затверджено технічну документацію із нормативної грошової оцінки земель смт. Високий та селища Нова Березівка Височанської селищної ради Харківського району Харківської області.

Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № НВ-9916733292023 від 30.03.2023 нормативно грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003 станом на 30.03.2023 становить 10 798 853,31 грн.

Як положення ПК України, так і законодавство про оцінку земель визнають належними доказами на обгрунтування оцінки землі довідку, витяг з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, яка є об`єктом плати за землю, та технічну документацію на земельну ділянку, виготовлену компетентним органом.

Вказаний висновок узгоджується з усталеною практикою Верховного Суду та викладений, зокрема у постанові Великої Палати Верховного Суду у справі № 905/1680/20 від 09.11.2021.

Відповідно до п. 289.1. ст. 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Відповідно до п. 289.3. ст. 289 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Згідно наявної у справі інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті Центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, функції якого на цей час виконує Держгеокадастр, значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2023 рік становить 1,051.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель (п. 289.2 ст. 289 Кодексу).

Відтак у 2024р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки, якою фактично користувався відповідач після 28.06.2024 року, з урахуванням відомостей про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у 2023 р., зазначених у Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 30.03.2023р., становила 11 349 594,80 грн (10 798 853,31 х 1,051).

Згідно з п. 9 договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Височанської селищної ради, в розмірі 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Отже розмір річної орендної плати у розмірі 5% від нормативно грошової оцінки земельної ділянки у 2024 році становить: 567 479,74 грн.

Відтак щомісячний розмір орендної плати у 2024 році становить 47 289,97 грн.

Перевіривши обгрунтованість розрахунку позовних вимог, не виходячи за межі періоду заборгованості по сплаті орендної плати, заявленої позивачем до стягнення, судом встановлено, що за 2 дні користування спірною земельною ділянкою у червні 2024 року відповідач мав сплатити позивачу орендну плату в сумі 3152,66 грн та за липень 2024 р. - 47 289,97 грн, а тому загальна сума боргу за цей період становить 50 442,63 грн.

За таких обставин, позовні вимоги позивача про стягнення з відповідача заборгованості з орендної плати за оренду земельної ділянки з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003 підлягають частковому задоволенню в сумі 50 442,63 грн. В решті частині позовних вимог щодо стягнення 1 480 781,40 грн слід відмовити як таких, що не відповідають вимогам діючого законодавства та заявлені до відповідача безпідставно, оскільки обов`язок по сплаті орендної плати у відповідача виник після 28.06.2024.

Ураховуючи часткове задоволення позову, відповідно до ст. 129 ГПК України, судовий збір в сумі 605,31 грн покладається на відповідача, решта суми судового збору в сумі 17 769,38 грн покладається на позивача.

На підставі викладеного та керуючись ст. 6, 8, 13, 14, 19, 124, 129 Конституції України, ст. 3, 79, 79-1, 93, 120, 122-125 Земельного кодексу України, ст. 2, 7, 13, 15, 22, 23 Закону України "Про оренду землі", ст. 5, 13, 15, 18, 23 Закону України "Про оцінку земель", ст. 3, 6, 377, 626-629, 632, 638, 652, 792 Цивільного кодексу України та ст. 4, 20, 73, 74, 77, 86, 129, 236-241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково в сумі 50 442,63 грн.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АРЕНА АКВАГРУП" (61022, Харківська область, місто Харків, вул. Клочківська, буд. 43/47, ідентифікаційний код 40088955) на користь Височанської селищної ради (62460, Харківська область, Харківський район, селище міського типу Високий, вул. Бульварна, буд. 12, ідентифікаційний код 04396503) заборгованість з орендної плати за оренду земельної ділянки з кадастровим номером 6325156700:02:002:0003 в сумі 50 442,63 грн, а також судовий збір в сумі 605,31 грн.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ в установленому порядку.

В решті частині позову - відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Східного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складання повного тексту рішення відповідно до ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України та з урахуванням п.п. 17.5 п.17 Перехідних положень Кодексу.

Учасники справи можуть одержати інформацію по справі зі сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою http://court.gov.ua/.

Повне рішення складено "04" грудня 2024 р.

СуддяІ.О. Чистякова

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення25.11.2024
Оприлюднено06.12.2024
Номер документу123497430
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —922/3229/24

Ухвала від 04.12.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Рішення від 25.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Рішення від 25.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 19.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 01.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 28.10.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 20.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 18.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні