Рішення
від 04.12.2024 по справі 600/3501/24-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2024 р. м. Чернівці Справа № 600/3501/24-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брезіної Т.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за Товариства з обмеженою відповідальністю "Лужанський спиртовий завод" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання дій протиправними та незаконними,-

В С Т А Н О В И В:

Описова частина

Короткий виклад позиції позивача та заперечень відповідача

В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким:

- визнати протиправними та не законними дії Головного управління ДПС у Чернівецькій області щодо відмови у погашенні податкового векселя від 09.05.2023 року №АА 1462024;

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Чернівецькій області про відмову у погашені податкового векселя від 09.05.2023 року №АА1462024, оформленого у вигляді листа від 07.08.2024 року №12729/6/24-13-09-06;

- визнати погашеним податковий вексель від 09.05.2023 року №АА1462024, виданий ТОВ "Лужанський спиртовий завод".

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що не погоджується з підставами для відмови у погашенні податкового векселя від 09.05.2023 року №АА 1462024. Так, позивач зазначає, що надав усі належні документи та виконав усі вимоги, які встановлені чинним законодавством для погашення податкового векселя. Позивач зазначає, що у спірній відмові необґрунтовано зазначено про виключення позивача з Електронного реєстру суб`єктів господарювання відповідно до розпорядження ДПС України від 10.05.2024 р. №9-р, оскільки вказане розпорядження скасовано рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 19.07.2024 р. №600/2089/24-а, а дія розпорядження зупинна ухвалою суду від 15.05.2024 року. При цьому позивач зазначає, що відповідачем не вказано в чому полягають висновки щодо не підтвердження цільового використання позивачем спирту етилового денатурованого, які документи містять дефекти та інші обставини. Таким чином, позивач вважає, що наявні достатні підстави для задоволення позову.

Відповідач заперечував проти задоволення позову, оскільки згідно розпорядження ДПС України від 10.05.2024 р. №9-р позивач виключений з Електронного реєстру суб`єктів господарювання, а також позивачем не підтверджено цільове використання отриманої фракції етилового спирту денатурованого. Відповідач зазначає, що на момент прийняття судових рішень від 15.05.2024 р. та від 19.07.2024 р. по справі №600/2089/24-а, а також на момент прийняття оскаржуваної відмови, позивач був виключений з Електронного реєстру суб`єктів господарювання. Таким чином, податковий орган вважає, що оскаржувана відмова прийнята правомірно та відповідно до вимог чинного законодавства.

Рух справи у суді

Ухвалою суду від 09.08.2024 року у задоволенні заяви про забезпечення позову відмовлено.

Крім того, ухвалою суду від 09.08.2024 року адміністративний позов залишено без руху. 13.08.2024 року позивачем виправлено недоліки адміністративного позову, у зв`язку із цим, судом відкрито провадження по справі та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників адміністративної справи.

Фактичні обставини справи, встановлені судом

Товариству з обмеженою відповідальністю "Лужанський спиртовий завод" видано простий вексель серія АА № 1462024 від 09.05.2024 року на суму акцизного податку 3732680 грн зі строком платежу 07.08.2024 року, який авальовано АБ «Укргазбанк» код ЄДРПОУ 23697280). (а.с. 107).

Згідно повідомлення податкового органу від 09.05.2024 р. податковий вексель серія АА № 1462024 від 09.05.2024 року зареєстровано в Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області від 09.05.2024 р. №18324. (а.с. 10).

Відповідно до Розпорядження Державної податкової служби України №9-р від 10.05.2024 року, ТОВ «Лужанський спиртовий завод» виключений з Електронного реєстру суб`єктів господарювання, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно- косметичної продукції, оцту з харчової сировини у зв`язку із фактом відсутності технологічної схеми встановлення витратомірів-лічильників спирту етилового та/або масових витратомірів у місцях, визначених в підпунктах "а", "б", "в" п.п. 229.1.8 п. 229.1 ст.229 ПКУ, надісланої центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, згідно з вимогами п.п. 229.1.8 п.229.1 ст.229 ПКУ та відповідно до абзацу п`ятого частини п`ятої статті 7 і Закону України № 481/95-ВР від 19.12.199 року «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». (а.с. 109)

Матеріали справи містять копію довідки про прогнозований обсяг потереби в спирті етиловому для виготовлення окремих видів продукції до податкового векселя серія АА № 1462024 від 09.05.2024 року. (а.с. 11-12).

06.08.2024 р. позивач надіслав до податкового органу перелік документів на погашення векселя серія АА № 1462024 від 09.05.2024 р., а саме: довідку про цільове використання спирту етилового; акт зливу ЕАФ від 16.05.2024 р.; ТТН на прихід ЕАФ від 16.05.2024 р.; акт виробництва хімічної продукції №358/1; акт виробництва хімічної продукції №359/1; вексель серія АА № 1462024 від 09.05.2024 р. (а.с. 13).

Матеріали справи містять: копію акта про відвантаження та приймання головної фракції етилового спирту денатурованої №122 від 16.05.2024 р.; копію зворотного боку форми П-24 Довідка про операції під час відвантаження і приймання фракції етилового спирту денатурованої та про норми гранично допустимих природних втрат головної фракції етилового спирту денатурованої; ТТН на переміщення спирту етилового від 16.05.2024 р.; відомості про вантаж; акт виробництва хімічної продукції №358/1; акт виробництва хімічної продукції №359/1; довідку про цільове використання спирту етилового. (а.с. 16-24).

07.08.2024 р. у листі №12729/6/24-13-09-06 податковий орган повідомив, що у зв`язку із виключенням згідно розпорядження ДПС України від 10.05.2024 р. №9-р з Електронного реєстру суб`єктів господарювання та не підтвердження цільового використання позивачем спирту етилового денатурованого, прийнято рішення про здійснення процедур передбачених п.п. 229.1.9 п. 229.1 ст. 229 ПК України. (а.с. 25).

Матеріали справи містять протест приватного нотаріуса від 08.08.2024 р. у несплаті за простим векселем . (а.с. 108).

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 15.05.2024 р. по справі №600/2089/24-а заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Лужанський спиртовий завод» про забезпечення позову задоволено. Зупинено дію розпорядження Державної податкової служби України від 10.05.2024 року №9-р «Про виключення з реєстру» до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі по суті спору. Заборонено Державній податковій службі України виключати з Електронного реєстру суб`єктів господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які використовують спирт етиловий для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини Товариство з обмеженою відповідальністю «Лужанський спиртовий завод» на підставі розпорядження Державної податкової служби України від 10.05.2024 року №9-р «Про виключення з реєстру» до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі по суті спору.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 19.07.2024 р. по справі №600/2089/24-а визнано протиправним та скасовано Розпорядження Державної податкової служби України від 10 травня 2024 року №9-р «Про виключення з реєстру» .

Мотивувальна частина

Згідно положень ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд перевіряє дотримання вказаних критеріїв суб`єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваного рішення, вчиненні дій чи допущенні бездіяльності.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а частиною 2 ст. 55 Конституції України визначено, що кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Підпунктом 14.1.176 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі ПК України) визначено, що податковий вексель, авальований банком (податкова розписка) (далі - податковий вексель для цілей розділу VI цього Кодексу), - простий вексель, авальований банком, що видається векселедавцем: до отримання з акцизного складу спирту етилового, до отримання з нафтопереробного підприємства нафтопродуктів, речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, або до ввезення нафтопродуктів на митну територію України і є забезпеченням виконання ним зобов`язання сплатити суму акцизного податку у строк, визначений статтями 225, 229 цього Кодексу.

Відповідно до пп. 229.1.2 п. 229.1 ст. 229 ПК України до отримання з акцизного складу спирту етилового неденатурованого, спирту етилового денатурованого (спирту технічного), біоетанолу, що використовуються для виробництва окремих видів продукції та на які підпунктом 229.1.1 цієї статті встановлено ставку податку 0 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту, видається податковий вексель на суму податку, нарахованого на обсяг спирту, що отримується виходячи із ставки, визначеної у пункті 215.3 статті 215 цього Кодексу.

Згідно з пп. 229.1.3 п. 229.1 ст. 229 ПК України строк, на який видається податковий вексель підприємствами-виробниками для виробництва окремих видів продукції, не може перевищувати 90 календарних днів, а підприємствами первинного виноробства, виробниками вермутів та виробниками лікарських засобів - 180 календарних днів.

Відповідно до пп. 229.1.4 п. 229.1 ст. 229 ПК України видача податкового векселя здійснюється до моменту отримання спирту етилового з акцизного складу.

Згідно з пп. 229.1.5 п. 229.1 ст. 229 ПК України податковий вексель може бути виданий: а) підприємством первинного виноробства, яке є виробником виноградних, плодово-ягідних, інших виноматеріалів і сусла та вермутів; б) виробником лікарських засобів; в) виробником продуктів органічного синтезу; г) нафтопереробними заводами (чи іншими суб`єктами господарювання), які використовують біоетанол для виробництва бензинів моторних сумішевих із вмістом біоетанолу, етил-трет-бутилового етеру (ЕТБЕ), інших добавок на основі біоетанолу; ґ) виробниками біопалива; д) виробником продукції хімічного і технічного призначення, включеної до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; е) виробником оцту з харчової сировини; є) виробником парфумерно-косметичної продукції; ж) виробником біоетанолу, який використовує для виробництва біоетанолу спирт етиловий-сирець.

Відповідно до пп. 229.1.8 п. 229.1 ст. 229 ПК України податковий вексель вважається погашеним у разі документального підтвердження факту цільового використання спирту етилового для виробництва продукції, визначеної в підпункті 229.1.1 пункту 229.1 цієї статті, поданого векселедержателю у формі електронного документа відповідно до законодавства.

Згідно з пп. 229.1.9 п. 229.1 ст. 229 ПК України у разі якщо передбачений цією статтею податковий вексель не погашається в установлений строк, векселедержатель здійснює протест такого податкового векселя у неплатежі згідно із законодавством та протягом одного робочого дня з дати вчинення протесту звертається до банку, який здійснив аваль цього податкового векселя, з опротестованим податковим векселем. Банк-аваліст зобов`язаний не пізніше операційного дня, що настає за датою звернення векселедержателя з опротестованим податковим векселем, переказати суму, зазначену в податковому векселі, векселедержателю.

Відповідно до пп. 229.1.10 п. 229.1 ст. 229 ПК України порядок випуску, обігу та погашення податкових векселів, що видаються до отримання з акцизного складу спирту етилового, який використовується суб`єктами господарювання для виробництва окремих видів продукції, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пп. 229.1.16 п. 229.1 ст. 229 ПК України підтвердженням факту цільового використання спирту етилового для виробництва продукції, визначеної цим підпунктом, є довідка, що додається до декларації акцизного податку.

Порядок випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком (податкових розписок), що видаються до отримання з акцизного складу спирту етилового неденатурованого, спирту етилового денатурованого (технічного), біоетанолу та спирту етилового-сирцю, які використовуються суб`єктами господарювання для виробництва окремих видів продукції затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1257 (далі Порядок №1257).

Згідно з п.п. 2 - 4 Порядку №1257 векселедавцем є суб`єкт господарювання, який видає податковий вексель до моменту отримання спирту етилового з акцизного складу для виробництва окремих видів продукції. Векселедержателем є контролюючий орган за місцем реєстрації (основним місцем обліку) векселедавця.

Векселедавець зобов`язаний до отримання з акцизного складу спирту етилового видати векселедержателю належним чином оформлений податковий вексель.

Сума акцизного податку, на яку видається податковий вексель, обчислюється виходячи з отримуваного обсягу спирту етилового в перерахунку на 100-відсотковий спирт етиловий та відповідно до ставки, яка визначається як різниця між ставкою акцизного податку на спирт етиловий, передбаченою Податковим кодексом України, та нульовою ставкою за 1 літр 100-відсоткового спирту.

Відповідно до положень п. 5 Порядку №1257 податковий вексель видається суб`єктами господарювання, включеними до Електронного реєстру суб`єктів господарювання, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини, які отримують з акцизного складу спирт етиловий денатурований для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, включеної до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; спирт етиловий неденатурований для виробництва оцту з харчової сировини; спирт етиловий денатурований для виробництва парфумерно-косметичної продукції - на строк, що не перевищує 90 календарних днів від дати авалювання векселя банком;

Згідно з п. 11 Порядку №1257 податковий вексель вважається погашеним у разі документального підтвердження факту цільового використання спирту етилового у перерахунку на 100-відсотковий спирт етиловий для виробництва окремих видів продукції з урахуванням фактично отриманого обсягу спирту етилового.

Для погашення податкового векселя векселедавець подає векселедержателю довідку про цільове використання спирту етилового у перерахунку на 100-відсотковий спирт етиловий у формі електронного документа відповідно до законодавства, затвердженій Мінфіном.

У разі неотримання спирту етилового з акцизного складу для погашення податкового векселя векселедавець подає векселедержателю довідку про цільове використання спирту етилового із зазначенням нульового значення обсягів отриманого спирту етилового до такого податкового векселя, що підтверджується відсутністю у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового інформації про отримання таким векселедавцем спирту етилового за таким податковим векселем.

Довідка надсилається засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

Векселедавець, що використовує спирт етиловий для виробництва лікарських засобів, разом з довідкою подає звіт про обсяги виробництва лікарських засобів із використанням спирту етилового, який складається за формою, що затверджується МОЗ за погодженням з Мінфіном.

Довідка про цільове використання спирту етилового складається на основі первинних документів та погоджується з представником податкового поста, встановленого на підприємстві, де використовують спирт етиловий за нульовою ставкою (у разі встановлення податкового поста). Порядок роботи податкового поста визначається Мінфіном.

Судом встановлено, що Товариству з обмеженою відповідальністю "Лужанський спиртовий завод" видано простий вексель серія АА № 1462024 від 09.05.2024 року на суму акцизного податку 3732680 грн зі строком платежу 07.08.2024 року, який авальовано АБ «Укргазбанк» код ЄДРПОУ 23697280).

Згідно повідомлення податкового органу від 09.05.2024 р. податковий вексель серія АА № 1462024 від 09.05.2024 року зареєстровано в Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області від 09.05.2024 р. №18324.

З метою погашення податкового векселя у визначені строки, 06.08.2024 р. позивач надіслав до податкового органу перелік відповідних документів, а саме: довідку про цільове використання спирту етилового; акт зливу ЕАФ від 16.05.2024 р.; ТТН на прихід ЕАФ від 16.05.2024 р.; акт виробництва хімічної продукції №358/1; акт виробництва хімічної продукції №359/1; вексель серія АА № 1462024 від 09.05.2024 р.

07.08.2024 р. у листі №12729/6/24-13-09-06 податковий орган повідомив, що у зв`язку із виключенням згідно розпорядження ДПС України від 10.05.2024 р. №9-р з Електронного реєстру суб`єктів господарювання та не підтвердження цільового використання позивачем спирту етилового денатурованого, прийнято рішення про здійснення процедур передбачених п.п. 229.1.9 п. 229.1 ст. 229 ПК України.

Тобто, підставами для відмови у погашенні податкового векселя стали дві підстави: 1) виключення з Електронного реєстру суб`єктів господарювання; 2) не підтвердження цільового використання позивачем спирту етилового денатурованого.

Щодо доводів відповідача про не підтвердження цільового використання позивачем спирту етилового денатурованого, суд звертає увагу, що податковим органом не надано жодного обґрунтування та доказів на підтвердження вказаних доводів. Водночас, позивач надав суду належні докази на підтвердження надіслання до податкового органу відповідних документів, що підтверджують факту цільового використання спирту етилового згідно отриманого векселя серія АА № 1462024 від 09.05.2024 р., а саме: довідку про цільове використання спирту етилового; акт зливу ЕАФ від 16.05.2024 р.; ТТН на прихід ЕАФ від 16.05.2024 р.; акт виробництва хімічної продукції №358/1; акт виробництва хімічної продукції №359/1.

Суд звертає увагу, що оскаржувана відмова та відзив на позов обґрунтований фактично лише доводами щодо виключення позивача з Електронного реєстру суб`єктів господарювання згідно розпорядження ДПС України від 10.05.2024 р. №9-р. Щодо вказаних підстав суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Суд звертає увагу, що розпорядження ДПС України від 10.05.2024 р. №9-р щодо виключення позивача з Електронного реєстру суб`єктів господарювання було предметом спору в адміністративній справі №600/2089/24-а.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 19.07.2024 р. по справі №600/2089/24-а (залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 29.10.2024 р.) визнано протиправним та скасовано Розпорядження Державної податкової служби України від 10 травня 2024 року №9-р «Про виключення з реєстру» .

При цьому, суд звертає увагу, що 15.05.2024 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду по справі №600/2089/24-а (залишеною без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 16.07.2024 р.) заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Лужанський спиртовий завод» про забезпечення позову задоволено. Зупинено дію розпорядження Державної податкової служби України від 10.05.2024 року №9-р «Про виключення з реєстру» до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі по суті спору. Заборонено Державній податковій службі України виключати з Електронного реєстру суб`єктів господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які використовують спирт етиловий для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини Товариство з обмеженою відповідальністю «Лужанський спиртовий завод» на підставі розпорядження Державної податкової служби України від 10.05.2024 року №9-р «Про виключення з реєстру» до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі по суті спору.

Крім того, згідно ухвали Чернівецького окружного адміністративного суду від 17.05.2024 р. по справі №600/2089/24-а відповідачу було роз`яснено, що дію розпорядження Державної податкової служби України від 10.05.2024 року №9-р «Про виключення з реєстру» зупинено до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі по суті спору. Товариство з обмеженою відповідальністю «Лужанський спиртовий завод» вважається таким, відомості про яке внесено до Електронного реєстру суб`єктів господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які використовують спирт етиловий для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини на підставі розпорядження Державної податкової служби України від 29.06.2022 року №9-р «Про включення до реєстру».

Отже, суд встановив, що на момент прийняття оскаржуваної відмови Товариство з обмеженою відповідальністю «Лужанський спиртовий завод» вважалось таким, відомості про яке внесено до Електронного реєстру суб`єктів господарювання, а дія розпорядження Державної податкової служби України від 10.05.2024 року №9-р зупинена. З вказаних підстав суд вважає, що відмова податкового органу у погашенні податкового векселя від 09.05.2023 року №АА 1462024 є протиправною, а рішення Головного управління ДПС у Чернівецькій області про відмову у погашені податкового векселя від 09.05.2023 року №АА1462024, оформленого у вигляді листа від 07.08.2024 року №12729/6/24-13-09-06, підлягає скасуванню.

Висновки за результатами розгляду справи

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 та ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем не доведено суду правомірність дій щодо відмови у погашенні податкового векселя від 09.05.2023 року №АА 1462024 та прийняття рішення про відмову у погашені податкового векселя від 09.05.2023 року №АА1462024, оформленого у вигляді листа від 07.08.2024 року №12729/6/24-13-09-06. При цьому, суд встановив достатність наданих позивачем первинних документів, що підтверджують факт цільового використання спирту етилового згідно податкового векселя від 09.05.2023 року №АА 1462024, що не викликає розумних сумнівів у їх достовірності.

Щодо позовної вимоги - визнати погашеним податковий вексель від 09.05.2023 року №АА1462024, виданий ТОВ "Лужанський спиртовий завод", суд зазначає наступне.

Суд враховує правову позицію, що міститься, зокрема, у постановах Верховного Суду від 10 вересня 2020 року у справі № 806/965/17, від 27 вересня 2021року у справі №380/8727/20, від 16 травня 2023 року у справі 380/3195/22, відповідно до якої у разі, якщо суб`єкт владних повноважень використав надане йому законом прав на прийняття певного рішення за наслідками звернення особи, але останнє визнане судом протиправним з огляду на його невідповідність чинному законодавству, при цьому особою дотримано усіх визначених законом умов, то суд вправі зобов`язати суб`єкта владних повноважень прийняти певне рішення. Водночас, суд не може задовольнити позов у обраний позивачем позов, оскільки визнання погашеним податковий вексель покладено виключно на податковий орган.

Враховуючи, що п. 12 Порядку №1257 відмітка про погашення податкового векселя проставляється шляхом нанесення векселедержателем на лицьовому боці примірника податкового векселя дати погашення та відбитка штампа з написом ПОГАШЕНО, що засвідчується підписом керівника (його заступника або уповноваженої особи), скріпленим печаткою векселедержателя, то в даній ситуації ефективним способом захисту є саме зобов`язання податкового органу вжити заходи для погашення податкового векселя від 09.05.2023 року №АА1462024.

З вказаних підстав суд дійшов висновку про часткове задоволення позову.

Судові витрати

Відповідно до ч.3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

У зв`язку із частковим задоволенням позову, суд стягує на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений судовий збір.

Керуючись статтями 9, 14, 77, 78, 90, 139, 143, 241 - 246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України ,-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визначити протиправними дії Головного управління ДПС у Чернівецькій області щодо відмови у погашенні податкового векселя від 09.05.2023 року №АА 1462024.

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Чернівецькій області про відмову у погашені податкового векселя від 09.05.2023 року №АА1462024, оформленого у вигляді листа від 07.08.2024 року №12729/6/24-13-09-06.

4. Зобов`язати Головне управління ДПС у Чернівецькій області вжити заходів, передбачених п. 12 Порядку №1257 для погашення податкового векселя від 09.05.2023 року №АА1462024, виданого ТОВ "Лужанський спиртовий завод".

5. В решті позову відмовити.

6. Стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений судовий збір, пропорційно задоволеним позовним вимогам, в сумі 27252 грн відповідно до квитанції від 13.08.2024 року.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його складання.

Найменування сторін:

позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Лужанський спиртовий завод" (вул. Центральна, буд. 53, с-ще Лужани, Чернівецький р-н, Чернівецька обл., 59342, код ЄДРПОУ 43993346);

відповідач: Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, 58013, код ЄДРПОУ 44057187).

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2024
Оприлюднено06.12.2024
Номер документу123521163
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —600/3501/24-а

Ухвала від 16.01.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Рішення від 04.12.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 09.08.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 09.08.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні