ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 грудня 2024 рокуСправа №160/24439/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Ремез К.І.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
УСТАНОВИВ:
10.09.2024 за допомогою підсистеми «Електронний суд» до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, в якій позивач просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області:
- рішення від 13.08.2024 № 11623039/44245793, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 04.07.2024;
- рішення від 15.08.2024 № 11636901/44245793, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 31.07.2024;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 1 від 04.07.2024 та № 2 від 31.07.2024 датою їх фактичного отримання.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» було укладено Договір про виконання робіт з утеплення фасаду будівлі з енергоефективних матеріалів № 57 від 17.06.2024 з Дніпропетровським казенним підприємством пробірного контролю (код ЄДРПОУ 32987864). Відповідно до умов договору (Дод. Угода № 1 від 27.06.2024) замовником було перераховано попередню оплату у розмірі 50% вартості договору, а саме 1499 222,40 грн (один мільйон чотириста дев`яносто дев`ять тисяч двісті двадцять дві гривні 40 копійок) в т.ч. ПДВ 249 870,40 грн згідно рахунку - фактури № 8 від 02.07.2024, що підтверджено інформаційним повідомленням про зарахування коштів № 426 від 04.07.2024 та банківською випискою від 04.07.2024. Платіж було надано як попередня оплата на закупівлю будівельних матеріалів та проведення підготовчих робіт для початку виконання робіт, що підтверджується наступними документами: Рахунок-фактура № 343 від 21.06.2024 ТОВ А-СТ, Рахунок-фактура № 407 від 25.07.2024 ТОВ А-СТ, Договір № 170624-PL ФОРМЕНТ, Рахунок-фактура № 9 від 17.06.2024 ТОВ ФОРМЕНТ, Рахунок-фактура № 10 від 17.06.2024 ТОВ ФОРМЕНТ, Рахунок-фактура № 67 від 14.06.2024 ТОВ АЛЬПДНЕПР, Рахунок-фактура № 100 від 08.07.2024 ТОВ АЛЬПДНЕПР, Рахунок-фактура № 3081 від 17.06.2024 ТОВ ІНСТРО ГРУП, Рахунок-фактура №0624-202 від 18.06.2024 ТОВ УНІВЕРСАЛ ПРАЙМ УКРАЇНА - Платіжна інструкція № 250 від 17.06.2024 ТОВ ФОРМЕНТ, Платіжна інструкція № 251 від 17.06.2024 ТОВ ФОРМЕНТ, Платіжна інструкція № 253 від 18.06.2024 ТОВ АЛЬПДНЕПР, Платіжна інструкція № 322 від 19.07.2024 ТОВ АЛЬПДНЕПР, Платіжна інструкція № 255 від 19.06.2024 ТОВ ІНСТРО ГРУП, Платіжна інструкція № 259 від 21.06.2024 ТОВ А-СТ, Платіжна інструкція № 306 від 15.07.2024 ТОВ А-СТ, Платіжна інструкція № 364 від 26.07.2024 ТОВ А-СТ, Платіжна інструкція № 365 від 26.07.2024 ТОВ А-СТ, Платіжна інструкція № 276 від 03.07.2024 ТОВ УНІВЕРСАЛ ПРАЙМ Україна, Платіжна інструкція № 30 від 09.07.2024 ТОВ УНІВЕРСАЛ ПРАЙМ Україна. У зв`язку зі здійсненням оплати за товар та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України була виписана та направлена на реєстрацію податкова накладна від 04.07.2024 № 1 на суму 1 249 352,00 грн, в тому числі сума ПДВ - 249 870,40 грн. Проте, контролюючим органом було зупинено реєстрацію податкової накладної від 04.07.2024 № 1 та зазначено «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 04.07.2024 «1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.39 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=9.3617%, "P"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». При цьому, контролюючим органом не зазначено, які саме документи згідно вичерпного переліку слід надати до перевірки, що були б достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520 ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» подало пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній. Проте, рішенням Комісії регіонального рівня рішення від 13.08.2024 № 11623039/44245793 у реєстрації податкової накладної № 1 від 04.07.2024 було відмовлено з підстави «наданням платником податку копій документів, складених із законодавства порушенням. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): «Встановлено наявність ризикових операцій».
TOB «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» було укладено Договір про закупівлю послуг № 4600009516 від 12.06.2024 з Товариством з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» (код ЄДРПОУ 42795490) на надання послуг із «Фарбування та скління (Відновлення захисного лакофарбового покриття обладнання КС Росош». Обсяги, порядок, вимоги та технічні характеристики надання послуг, згідно умов договору, визначаються технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі (Додаток № З до цього Договору), а саме відновлення захисних та декоративних властивостей захисного лакофарбового покриття технологічного обладнання, трубопроводів, металоконструкцій, а також захисного покриття на переходах «земля-повітря» на обладнанні КС Росош. Оплата за цим Договором проводиться після належного виконання Виконавцем робіт. Підставою для проведення оплати є підписання обома Сторонами Акту здачі-приймання наданих послуг. Роботи за даним Договором виконуються в обсягах та в об`ємах визначених графіком робіт - який є невід`ємною частиною договору. З метою виконання вище зазначених робіт підприємством було проведено попередні оплати на закупівлю необхідних будівельних матеріалів за рахунок власних коштів, що підтверджується наступними документами: ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) Рахунок 181 від 08.07.24, акт 181 від 10.07.24, платіжна інструкція 297 від 08.07.24, ТОВ «САГЕНА» (ЄДРПОУ 38761005) Рахунок 2303 від 08.07.24, платіжна інструкція 298 від 09.07.24, ПП «ТОГ ТРЕЙД» ЄДРПОУ 41805764 Рахунок 793 від 08.07.24, видаткова накладна 813 від 09.07.24, платіжна інструкція 299 від 09.07.24, Рахунок 803 від 15.07.24, видаткова накладна 847 від 15.07.24, платіжна інструкція 311 від 16.07.24, ТОВ «НОВОТЕСТ» ЄДРПОУ 40234374, Рахунок 606 від 10.07.24, видаткова накладна 887 від 02.08.24, платіжна інструкція 304 від 11.07.24, ТОВ «ІНСТРО ГРУП» ЄДРПОУ 44463568, Рахунок 3620 від 15.07.24, видаткова накладна 3494 від 15.07.24, платіжна інструкція 309 від 16.07.24, ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ЗАВОД ПРОТИПОЖЕЖНОГО ОБЛАДНАННЯ» ЄДРПОУ 41028952, Рахунок 45 від 16.07.24, видаткова накладна 41 від 17.07.24, платіжна інструкція 314 від 17.07.24, ТОВ «РІВЕЛТА» ЄДРПОУ 43648460, Рахунок 1184 від 19.07.24, видаткова накладна 431 від 23.07.24, платіжна інструкція 328 від 19.07.24, Рахунок 1199 від 22.07.24, видаткова накладна 432 від 23.07.24, платіжна інструкція 333 від ТОВ «ВЕЛЕСГАРД УКРАЇНА» ЄДРПОУ 42889075, Рахунок 342 від 19.07.24, видаткова накладна 331 від 23.07.24, платіжна інструкція 332 від ТОВ «ФОРТІС-ТРАНС СПЕД» ЄДРПОУ 37407352, Рахунок 186 від 20.07.24, акт здачі-приймання робіт 185 від 20.07.24, платіжна інструкція 334 від 23.07.24, ТОВ «ТК ЕКСПЕРТ» ЄДРПОУ 42424089 Рахунок 450 від 24.07.24, Акт надання послуг 457 від 24.07.24, платіжна інструкція 339 від 24.07.24, Рахунок 455 від 25.07.24, Акт надання послуг 461 від 25.07.24, платіжна інструкція 366 від 26.07.24, ТОВ «ЕКО-НЕСТ ПЛЮС`ЄДРПОУ 37692009, Рахунок 20240724/1 від 24.07.24, видаткова накладна 20240729/1 від 29.07.24, платіжна інструкція 359 від 25.07.24, ТОВ «АНТИКОР ПРОМПОЛІВМЕР» ЄДРПОУ 44578300, Рахунок 2032 від 29.07,24, видаткова накладна 1775 від 02.08.24, платіжна інструкція 381 від 02.08.2024. Згідно графіку робіт було виконано попередній об`єм робіт з відновлення захисного лакофарбового покриття обладнання КС Росош, що підтверджено актом виконаних робіт за формами КБ-3 (Довідка про вартість виконаних послуг та витрати) та за формою КБ-2 Акт приймання виконаних робіт. Вартість робіт на 31.07.2024 склала 50 585,47 грн, в т.ч. ПДВ 8 430,91 грн. У зв`язку зі здійсненням оплати за товар та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України була виписана та направлена на реєстрацію податкова накладна від 31.07.2024 № 2 на суму 50 585,47 грн, в т.ч. ПДВ 8 430,91 грн.
Проте, контролюючим органом було зупинено реєстрацію податкової накладної від 31.07.2024 № 2 та зазначено «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». При цьому, контролюючим органом не зазначено, які саме документи згідно вичерпного переліку слід надати до перевірки, що були б достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» подало пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній. Проте, рішенням Комісії регіонального рівня рішення від 15.08.2024 № 11636901/44245793 у реєстрації податкової накладної № 2 від 31.07.2024 було відмовлено з підстави «наданням платником податку копій документів, складених із законодавства порушенням. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): «Встановлено наявність ризикових операцій».
Не погоджуючись із вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду.
Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддямизазначена справа розподілена судді К.І. Ремез.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.09.2024 позовну заяву залишено без руху у зв`язку з невідповідністю позову вимогам Кодексу адміністративного судочинства України (несплата судового збору).
16.09.2024 позивачем подано документ про сплату судового збору.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.09.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).
01.10.2024 через підсистему «Електронний суд» від відповідачів надійшли відзиви на позовну заяву, в якому відповідачі проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що позивачем не в повному обсязі надано пояснення та документи, тому ухвалені рішення про відмову в реєстрації податкових накладних є правомірними. Відповідачі наголосили, що прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН є дискреційними повноваженнями податкового органу, тому суд не уповноважений ухвалювати рішення із зобов`язанням зареєструвати податкову накладну у ЄРПН.
Також 01.10.2024 через підсистему «Електронний суд» від ГУ ДПС у Дніпропетровській області надійшла заява про заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного провадження, у задоволенні якої було відмовлено судом 02.10.2024.
Згідно положеньстатті 262 КАС України, суд розглянув справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТОВ УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА є юридичною особою приватного права, зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 28.05.2021. Номер запису: 10022410200000978.
З 01.06.2021 є платником ПДВ, ІПН 442457904617. Засновником підприємства є громадянин України ОСОБА_2 100%. Розмір внеску до статутного капіталу: 50 000,00 грн.
Рахунки відкриті в комерційних банках п/р НОМЕР_2 в АТ «ПУМБ», м. Дніпро.
Основні види діяльності: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель, 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у., 43.21 Електромонтажні роботи, 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування, 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи, 43.31 Штукатурні роботи, 43.32 Установлення столярних виробів, 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін, 43.34 Малярні роботи та скління, 43.39 Інші роботи із завершення будівництва, 43.91 Покрівельні роботи, 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику, 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами, 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування, 71.11 Діяльність у сфері архітектури, 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, 71.20 Технічні випробування та дослідження, 81.22 Інша діяльність із прибирання будинків і промислових об`єктів, 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання, 20.30 Виробництво фарб, лаків і подібної продукції, друкарської фарби та мастик, 23.63 Виробництво бетонних розчинів, готових для використання, 23.64 Виробництво сухих будівельних сумішей, 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій, 25.12 Виробництво металевих дверей і вікон, 25.61 Оброблення металів та нанесення покриття на метали, 25.62 Механічне оброблення металевих виробів, 33.11 Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів, 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення, 09.10 Надання допоміжних послуг у сфері добування нафти та природного газу, 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання, 41.10 Організація будівництва будівель, 42.11 Будівництво доріг і автострад, 42.13 Будівництво мостів і тунелів, 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій, 42.91 Будівництво водних споруд, 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у., 43.11 Знесення.
Директор підприємства - ОСОБА_3 відповідно до наказу № 27/03/23 від 27.03.2023 року.
Станом на 01.08.2024 року штатна чисельність становить 67 співробітників.
З метою здійснення господарської діяльності ТОВ УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА орендує нежиле приміщення (частина) будівлі контори за адресою 49021, м. Дніпро, вул. Лісопильна, будинок 3, площа якого складає 3,0 (три) кв. м. за договором суборенди нежилих приміщень № 3/1 від 30.11.2023 року у ТОВ «ДНІПРОБУДСЕРВІС».
В межах господарської діяльності ТОВ УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА використовує складське приміщення, яке є власністю ПрАТ «Дніпропетровськметалопром», загальною площею 100.00 (сто) квадратних метри, розташоване за адресою: 49033, Україна, м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, 122-А, за договором оренди будинку, сорудження № 12-А від 01.11.2023 року.
Також ТОВ УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА використовує автомобіль марка - DACIA, модель - LOGAN, реєстраційний номер АЕ5673Н, номер шасі (кузова, рами) № НОМЕР_3 , колір - СІРИЙ, тип - ЗАГАЛЬНИЙ ЛЕГКОВИЙ УНІВЕРСАЛ за договором найму (оренди) транспортного засобу від 10.07.2023.
ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» було укладено Договір про виконання робіт з утеплення фасаду будівлі з енергоефективних матеріалів № 57 від 17.06.2024 з Дніпропетровським казенним підприємством пробірного контролю (код ЄДРПОУ 32987864). Відповідно до умов договору (Дод. Угода № 1 від 27.06.2024) замовником було перераховано попередню оплату у розмірі 50% вартості договору, а саме 1499 222,40 грн (один мільйон чотириста дев`яносто дев`ять тисяч двісті двадцять дві гривні 40 копійок) в т.ч. ПДВ 249 870,40 грн згідно рахунку - фактури № 8 від 02.07.2024, що підтверджено інформаційним повідомленням про зарахування коштів № 426 від 04.07.2024 та банківською випискою від 04.07.2024. Платіж було надано як попередня оплата на закупівлю будівельних матеріалів та проведення підготовчих робіт для початку виконання робіт, що підтверджується наступними документами: Рахунок-фактура № 343 від 21.06.2024 ТОВ А-СТ, Рахунок-фактура № 407 від 25.07.2024 ТОВ А-СТ, Договір № 170624-PL ФОРМЕНТ, Рахунок-фактура № 9 від 17.06.2024 ТОВ ФОРМЕНТ, Рахунок-фактура № 10 від 17.06.2024 ТОВ ФОРМЕНТ, Рахунок-фактура № 67 від 14.06.2024 ТОВ АЛЬПДНЕПР, Рахунок-фактура № 100 від 08.07.2024 ТОВ АЛЬПДНЕПР, Рахунок-фактура № 3081 від 17.06.2024 ТОВ ІНСТРО ГРУП, Рахунок-фактура №0624-202 від 18.06.2024 ТОВ УНІВЕРСАЛ ПРАЙМ УКРАЇНА - Платіжна інструкція № 250 від 17.06.2024 ТОВ ФОРМЕНТ, Платіжна інструкція № 251 від 17.06.2024 ТОВ ФОРМЕНТ, Платіжна інструкція № 253 від 18.06.2024 ТОВ АЛЬПДНЕПР, Платіжна інструкція № 322 від 19.07.2024 ТОВ АЛЬПДНЕПР, Платіжна інструкція № 255 від 19.06.2024 ТОВ ІНСТРО ГРУП, Платіжна інструкція № 259 від 21.06.2024 ТОВ А-СТ, Платіжна інструкція № 306 від 15.07.2024 ТОВ А-СТ, Платіжна інструкція № 364 від 26.07.2024 ТОВ А-СТ, Платіжна інструкція № 365 від 26.07.2024 ТОВ А-СТ, Платіжна інструкція № 276 від 03.07.2024 ТОВ УНІВЕРСАЛ ПРАЙМ Україна, Платіжна інструкція № 30 від 09.07.2024 ТОВ УНІВЕРСАЛ ПРАЙМ Україна. У зв`язку зі здійсненням оплати за товар та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України була виписана та направлена на реєстрацію податкова накладна від 04.07.2024 № 1 на суму 1 249 352,00 грн, в тому числі сума ПДВ - 249 870,40 грн. Проте, контролюючим органом було зупинено реєстрацію податкової накладної від 04.07.2024 № 1 та зазначено «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 04.07.2024 «1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.39 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=9.3617%, "P"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». При цьому, контролюючим органом не зазначено, які саме документи згідно вичерпного переліку слід надати до перевірки, що були б достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520 ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» подало пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній. Проте, рішенням Комісії регіонального рівня рішення від 13.08.2024 № 11623039/44245793 у реєстрації податкової накладної № 1 від 04.07.2024 було відмовлено з підстави «наданням платником податку копій документів, складених із законодавства порушенням. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): «Встановлено наявність ризикових операцій».
TOB «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» було укладено Договір про закупівлю послуг № 4600009516 від 12.06.2024 з Товариством з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» (код ЄДРПОУ 42795490) на надання послуг із «Фарбування та скління (Відновлення захисного лакофарбового покриття обладнання КС Росош». Обсяги, порядок, вимоги та технічні характеристики надання послуг, згідно умов договору, визначаються технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі (Додаток № З до цього Договору), а саме відновлення захисних та декоративних властивостей захисного лакофарбового покриття технологічного обладнання, трубопроводів, металоконструкцій, а також захисного покриття на переходах «земля-повітря» на обладнанні КС Росош. Оплата за цим Договором проводиться після належного виконання Виконавцем робіт. Підставою для проведення оплати є підписання обома Сторонами Акту здачі-приймання наданих послуг. Роботи за даним Договором виконуються в обсягах та в об`ємах визначених графіком робіт - який є невід`ємною частиною договору. З метою виконання вище зазначених робіт підприємством було проведено попередні оплати на закупівлю необхідних будівельних матеріалів за рахунок власних коштів, що підтверджується наступними документами: ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) Рахунок 181 від 08.07.24, акт 181 від 10.07.24, платіжна інструкція 297 від 08.07.24, ТОВ «САГЕНА» (ЄДРПОУ 38761005) Рахунок 2303 від 08.07.24, платіжна інструкція 298 від 09.07.24, ПП «ТОГ ТРЕЙД» ЄДРПОУ 41805764 Рахунок 793 від 08.07.24, видаткова накладна 813 від 09.07.24, платіжна інструкція 299 від 09.07.24, Рахунок 803 від 15.07.24, видаткова накладна 847 від 15.07.24, платіжна інструкція 311 від 16.07.24, ТОВ «НОВОТЕСТ» ЄДРПОУ 40234374, Рахунок 606 від 10.07.24, видаткова накладна 887 від 02.08.24, платіжна інструкція 304 від 11.07.24, ТОВ «ІНСТРО ГРУП» ЄДРПОУ 44463568, Рахунок 3620 від 15.07.24, видаткова накладна 3494 від 15.07.24, платіжна інструкція 309 від 16.07.24, ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ЗАВОД ПРОТИПОЖЕЖНОГО ОБЛАДНАННЯ» ЄДРПОУ 41028952, Рахунок 45 від 16.07.24, видаткова накладна 41 від 17.07.24, платіжна інструкція 314 від 17.07.24, ТОВ «РІВЕЛТА» ЄДРПОУ 43648460, Рахунок 1184 від 19.07.24, видаткова накладна 431 від 23.07.24, платіжна інструкція 328 від 19.07.24, Рахунок 1199 від 22.07.24, видаткова накладна 432 від 23.07.24, платіжна інструкція 333 від ТОВ «ВЕЛЕСГАРД УКРАЇНА» ЄДРПОУ 42889075, Рахунок 342 від 19.07.24, видаткова накладна 331 від 23.07.24, платіжна інструкція 332 від ТОВ «ФОРТІС-ТРАНС СПЕД» ЄДРПОУ 37407352, Рахунок 186 від 20.07.24, акт здачі-приймання робіт 185 від 20.07.24, платіжна інструкція 334 від 23.07.24, ТОВ «ТК ЕКСПЕРТ» ЄДРПОУ 42424089 Рахунок 450 від 24.07.24, Акт надання послуг 457 від 24.07.24, платіжна інструкція 339 від 24.07.24, Рахунок 455 від 25.07.24, Акт надання послуг 461 від 25.07.24, платіжна інструкція 366 від 26.07.24, ТОВ «ЕКО-НЕСТ ПЛЮС`ЄДРПОУ 37692009, Рахунок 20240724/1 від 24.07.24, видаткова накладна 20240729/1 від 29.07.24, платіжна інструкція 359 від 25.07.24, ТОВ «АНТИКОР ПРОМПОЛІВМЕР» ЄДРПОУ 44578300, Рахунок 2032 від 29.07,24, видаткова накладна 1775 від 02.08.24, платіжна інструкція 381 від 02.08.2024. Згідно графіку робіт було виконано попередній об`єм робіт з відновлення захисного лакофарбового покриття обладнання КС Росош, що підтверджено актом виконаних робіт за формами КБ-3 (Довідка про вартість виконаних послуг та витрати) та за формою КБ-2 Акт приймання виконаних робіт. Вартість робіт на 31.07.2024 склала 50 585,47 грн, в т.ч. ПДВ 8 430,91 грн. У зв`язку зі здійсненням оплати за товар та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України була виписана та направлена на реєстрацію податкова накладна від 31.07.2024 № 2 на суму 50 585,47 грн, в т.ч. ПДВ 8 430,91 грн.
Проте, контролюючим органом було зупинено реєстрацію податкової накладної від 31.07.2024 № 2 та зазначено «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». При цьому, контролюючим органом не зазначено, які саме документи згідно вичерпного переліку слід надати до перевірки, що були б достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» подало пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній. Проте, рішенням Комісії регіонального рівня рішення від 15.08.2024 № 11636901/44245793 у реєстрації податкової накладної № 2 від 31.07.2024 було відмовлено з підстави «наданням платником податку копій документів, складених із законодавства порушенням. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): «Встановлено наявність ризикових операцій».
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає про таке.
Відповідно до частини другоїстатті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Згідно з пунктом185.1 статті 185 Податкового кодексу України(далі -ПК України) об`єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно достатті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно достатті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом187.1 статті 187 ПК Українивважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Відповідно до пункту188.1 статті 188 ПК Українибаза оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.
Згідно з пунктом201.1 статті 201 ПК Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт201.7 статті 201 ПК України).
Згідно з пунктом201.10 статті 201 ПК Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/ розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно зУКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року(далі - Порядок № 1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом192.1 статті 192та пунктом201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів200-1.3і 200-1.9 статті200-1 ПК України(для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, та Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Згідно з пунктом201.16 статті 201 ПК Україниреєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, Кабінетом Міністрів України прийнятопостанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019, №1165(набрала чинності 01.02.2020), якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - Порядок №1165).
Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту187.1 статті 187, абзацу першого пунктів201.1,201.7,201.10 статті 201 Податкового кодексу України(далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Згідно з п. 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Пунктом 6 Порядку №1165, передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).
Додатками № 1 та № 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.
Позивача не включено до переліку ризикових платників.
Суд звертає увагу на те, що в квитанціях, якими реєстрацію податкових накладних зупинено, відсутня інформація, щодо того, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.
Позивачем було надано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/ розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено, які складені із дотриманням вимог чинного законодавства. Цей факт не заперечувався відповідачами.
Проте, незважаючи на надані позивачем пояснення та документи, Комісією були прийняті рішення, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, в Рішеннях зазначено, що підставами відмови в реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства.
Однак, оскаржувані рішення не містить мотивів відхилення наданих позивачем пояснень та документів.
Отже, форма Рішення передбачає чітке зазначення документів, які не були надані платником податків (відповідні документи необхідно підкреслити), проте, в Рішенні не було підкреслено жодного документу.
Суд вважає, що рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 13.08.2024 № 11623039/44245793 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 04.07.2024, від 15.08.2024 № 11636901/44245793 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 31.07.2024 є необґрунтованими та такими, що прийняті без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Суд зауважує, що позивачем надано повні, змістовні та логічні пояснення на підтвердження реальності здійснюваної ним господарської діяльності та операцій, за якими було складено податкові накладні, реєстрація яких була зупинена. Надані позивачем документи дають змогу дійти беззаперечного висновку щодо правомірності та законності господарської діяльності позивача.
Доводи відповідача суд відхиляє, оскільки вони неконкретизовані, не містять зауважень щодо наданих позивачем пояснень та документів, та зводяться до цитування норм законодавства та вільного їх трактування податковим органом.
Суд зазначає, що відповідачем не наведено доводів, які б беззаперечно доводили правомірність рішень щодо зупинення реєстрації податкових накладних. Так, відповідачем не надано пояснень, які б надали змогу дійти до висновку, що обсяг виконаних будівельних робіт має бути більшим або меншим за обсяг будівельних робіт, який перебуває на залишку і позивача. Відповідач не вказує, яким чином обліковується залишок будівельних робіт, який, на думку відповідача, необхідно мати позивачеві, щоб в свою чергу виконувати будівельні роботи. Суд зауважує, що зупинення реєстрації податкової накладної не може відбуватися з причини відсутності певного документу, якщо сукупність інших поданих платником податку документів дає змогу встановити правомірність дій позивача.
Відтак, суд доходить висновку, що за відсутності конкретної пропозиції про необхідність надання певних документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, які подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Верховний Суд у постанові від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18 виклав правову позицію, у відповідності до якої за загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Водночас суд зазначає, що рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не є обґрунтованим та вмотивованим, та не містить переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття, оскільки не встановлює, які саме первинні документи позивач не надав податковому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних позивача.
Як вже було зазначено судом, пунктом187.1 статті 187 ПК Українипередбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів / послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця / замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів / послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів / послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
З огляду на положення цієї норми, у платника податку на додану вартість виникають податкові зобов`язання з податку на додану вартість, а відтак і обов`язок зареєструвати податкові накладні, за першою із подій: або дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок, або дата надання послуг.
Суд наголошує на тому, що при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому під час розгляду справи суд не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Щодо вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 245КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Згідно з ч. 4 ст. 245КАС Україниу випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Тобто законодавець передбачив обов`язок суду змусити суб`єкт владних повноважень до правомірної поведінки, а не вирішувати питання, які належать до функцій і виключної компетенції останнього (дискреційні повноваження), тому втручання в таку діяльність є формою втручання в дискреційні повноваження наведеного органу та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
Як вбачається зі змісту Рекомендації № R (80) 2 Комітету Міністрів державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11.03.1980р. під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Адміністративний суд під час розгляду та вирішення публічно-правових спорів перевіряє, чи рішення суб`єкта владних повноважень прийняте у межах законної дискреції. При цьому, відповідно до правил правозастосування практики Європейського суду з прав людини, суд не може своїм рішенням підмінити рішення суб`єкта владних повноважень.
Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.
Натомість, у цьому випадку суд не вважає повноваження ДПС України, як дискреційними, оскільки даний суб`єкта владних повноважень не наділений повноваженнями за конкретних фактичних обставин діяти не за законом, а на власний розсуд.
Відповідно до судової практики Європейського суду з прав людини (рішення по справі Олссон проти Швеції від 24.03.1988) запорукою вірного застосування дискреційних повноважень є високий рівень правової культури державних службовців, водночас, суди повинні відновлювати порушене право шляхом зобов`язання суб`єкта владних повноважень, у тому числі колегіальний орган, прийняти конкретне рішення про надання можливості, якщо відмова визнана неправомірною, а інших підстав для відмови не вбачається.
Суд зазначає, що відповідно до ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини практика ЄСПЛ підлягає застосуванню судами як джерело права.
В цьому випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту201.16 статті 201 Податкового кодексу Україниподаткова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, відповідно до пунктів 19 та 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до Державної фіскальної служби відповідного рішення суду). У разі надходження до Державної фіскальної служби рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).
Отже, для відновлення порушених прав позивача, суд вважає за необхідне, зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, що складені позивачем, датою їх фактичного отримання.
Відповідно дост. 90 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Частина 2ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства Українивизначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
В той же час,ч.1статті 77 Кодексу адміністративного судочинства Українипокладено обов`язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.
З урахуванням наведеного, суд доходить висновку про обґрунтованість та доведеність позовних вимог позивача щодо протиправності рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, який приймає рішення про реєстрацію накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відмову у реєстрації, а тому дані позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з вимог вищенаведеного чинного законодавства України та обставин, встановлених в ході розгляду справи.
Згідно із частиною 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Згідно положень частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно з пунктами 1, 2 частини 9 статті 139 КАС України при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес.
З огляду на те, що позовні вимоги були задоволені в повному обсязі, судовий збір, сплачений позивачем за подачу адміністративного позову до суду, в розмірі 6 056,00 грн підлягає стягненню з відповідачів за рахунок бюджетних асигнувань.
Керуючись ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області:
- рішення від 13.08.2024 № 11623039/44245793, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 04.07.2024;
- рішення від 15.08.2024 № 11636901/44245793, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 31.07.2024;
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 1 від 04.07.2024 та № 2 від 31.07.2024 датою їх фактичного отримання.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» (50079, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Вербова, б. 11А, код ЄДРПОУ 38334026) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49021, місто Дніпро, вулиця Лісопильна, будинок, 3, код 44245793) судовий збір у розмірі 3028,00 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» (49021, місто Дніпро, вулиця Лісопильна, будинок, 3, код 44245793) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 3028,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К.І. Ремез
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2024 |
Оприлюднено | 09.12.2024 |
Номер документу | 123579453 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ремез Катерина Ігорівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ремез Катерина Ігорівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ремез Катерина Ігорівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ремез Катерина Ігорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні