Герб України

Постанова від 28.05.2025 по справі 160/24439/24

Третій апеляційний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

28 травня 2025 року м. Дніпросправа № 160/24439/24

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),

суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.12.2024 року, (суддя суду першої інстанції Ремез К.І), прийняте в порядку письмового провадження в м. Дніпрі, в адміністративній справі №160/24439/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» звернулось до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому просило:

- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області:

- рішення від 13.08.2024 № 11623039/44245793, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 04.07.2024;

- рішення від 15.08.2024 № 11636901/44245793, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 31.07.2024;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 1 від 04.07.2024 та № 2 від 31.07.2024 датою їх фактичного отримання.

В обгрунтування позовних вимог позивачем було зазначено, що останнім було надано повний пакет документів, який обгрунтовував зміст господарських операцій та підтверджував належність складення податкових накладних, що свідчить про протиправність спірних рішень та необхідність їх скасування.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.12.2024 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» було задоволено.

Визнано протиправними та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області:

- рішення від 13.08.2024 № 11623039/44245793, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 04.07.2024;

- рішення від 15.08.2024 № 11636901/44245793, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 31.07.2024;

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 1 від 04.07.2024 та № 2 від 31.07.2024 датою їх фактичного отримання.

Вирішено питання щодо розподілу судових витрат.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, звернулось з апеляційною скаргою, в якій просило скасувати вищезазначене рішення, як незаконне та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних були прийняті відповідачем з дотриманням приписів чинного законодавства, оскільки позивачем були подані не всі документи, які б підтверджували факт здійснення господарських операцій.

Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження.

Перевіривши матеріали справи, оцінивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права в межах доводів останньої, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як було встановлено судом першої інстанції, ТОВ УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА є юридичною особою приватного права, зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 28.05.2021. Номер запису: 10022410200000978.

З 01.06.2021 є платником ПДВ, ІПН 442457904617. Засновником підприємства є громадянин України ОСОБА_1 100%. Розмір внеску до статутного капіталу: 50 000,00 грн.

З метою здійснення господарської діяльності ТОВ УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА орендує нежиле приміщення (частина) будівлі контори за адресою 49021, м. Дніпро, вул. Лісопильна, будинок 3, площа якого складає 3,0 (три) кв. м. за договором суборенди нежилих приміщень № 3/1 від 30.11.2023 року у ТОВ «ДНІПРОБУДСЕРВІС».

Так, ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» було укладено Договір про виконання робіт з утеплення фасаду будівлі з енергоефективних матеріалів № 57 від 17.06.2024 з Дніпропетровським казенним підприємством пробірного контролю (код ЄДРПОУ 32987864). Відповідно до умов договору (Дод. Угода № 1 від 27.06.2024) замовником було перераховано попередню оплату у розмірі 50% вартості договору, а саме 1499 222,40 грн (один мільйон чотириста дев`яносто дев`ять тисяч двісті двадцять дві гривні 40 копійок) в т.ч. ПДВ 249 870,40 грн згідно рахунку - фактури № 8 від 02.07.2024, що підтверджено інформаційним повідомленням про зарахування коштів № 426 від 04.07.2024 та банківською випискою від 04.07.2024. Платіж було надано як попередня оплата на закупівлю будівельних матеріалів та проведення підготовчих робіт для початку виконання робіт, що підтверджується наступними документами: Рахунок-фактура № 343 від 21.06.2024 ТОВ А-СТ, Рахунок-фактура № 407 від 25.07.2024 ТОВ А-СТ, Договір № 170624-PL ФОРМЕНТ, Рахунок-фактура № 9 від 17.06.2024 ТОВ ФОРМЕНТ, Рахунок-фактура № 10 від 17.06.2024 ТОВ ФОРМЕНТ, Рахунок-фактура № 67 від 14.06.2024 ТОВ АЛЬПДНЕПР, Рахунок-фактура № 100 від 08.07.2024 ТОВ АЛЬПДНЕПР, Рахунок-фактура № 3081 від 17.06.2024 ТОВ ІНСТРО ГРУП, Рахунок-фактура №0624-202 від 18.06.2024 ТОВ УНІВЕРСАЛ ПРАЙМ УКРАЇНА - Платіжна інструкція № 250 від 17.06.2024 ТОВ ФОРМЕНТ, Платіжна інструкція № 251 від 17.06.2024 ТОВ ФОРМЕНТ, Платіжна інструкція № 253 від 18.06.2024 ТОВ АЛЬПДНЕПР, Платіжна інструкція № 322 від 19.07.2024 ТОВ АЛЬПДНЕПР, Платіжна інструкція № 255 від 19.06.2024 ТОВ ІНСТРО ГРУП, Платіжна інструкція № 259 від 21.06.2024 ТОВ А-СТ, Платіжна інструкція № 306 від 15.07.2024 ТОВ А-СТ, Платіжна інструкція № 364 від 26.07.2024 ТОВ А-СТ, Платіжна інструкція № 365 від 26.07.2024 ТОВ А-СТ, Платіжна інструкція № 276 від 03.07.2024 ТОВ УНІВЕРСАЛ ПРАЙМ Україна, Платіжна інструкція № 30 від 09.07.2024 ТОВ УНІВЕРСАЛ ПРАЙМ Україна. У зв`язку зі здійсненням оплати за товар та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України була виписана та направлена на реєстрацію податкова накладна від 04.07.2024 № 1 на суму 1 249 352,00 грн, в тому числі сума ПДВ - 249 870,40 грн.

Проте, контролюючим органом було зупинено реєстрацію податкової накладної від 04.07.2024 № 1 та зазначено «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 04.07.2024 « 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.39 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3Порядку).

На виконання п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520 ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» подало пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

Проте, рішенням Комісії регіонального рівня рішення від 13.08.2024 № 11623039/44245793 у реєстрації податкової накладної № 1 від 04.07.2024 було відмовлено з підстави «наданням платником податку копій документів, складених із законодавства порушенням. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): «Встановлено наявність ризикових операцій».

Також, TOB «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» було укладено Договір про закупівлю послуг № 4600009516 від 12.06.2024 з Товариством з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» (код ЄДРПОУ 42795490) на надання послуг із «Фарбування та скління (Відновлення захисного лакофарбового покриття обладнання КС Росош». Обсяги, порядок, вимоги та технічні характеристики надання послуг, згідно умов договору, визначаються технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі (Додаток № З до цього Договору), а саме відновлення захисних та декоративних властивостей захисного лакофарбового покриття технологічного обладнання, трубопроводів, металоконструкцій, а також захисного покриття на переходах «земля-повітря» на обладнанні КС Росош. Оплата за цим Договором проводиться після належного виконання Виконавцем робіт. Підставою для проведення оплати є підписання обома Сторонами Акту здачі-приймання наданих послуг. Роботи за даним Договором виконуються в обсягах та в об`ємах визначених графіком робіт - який є невід`ємною частиною договору. З метою виконання вище зазначених робіт підприємством було проведено попередні оплати на закупівлю необхідних будівельних матеріалів за рахунок власних коштів, що підтверджується наступними документами: ФОП ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) Рахунок 181 від 08.07.24, акт 181 від 10.07.24, платіжна інструкція 297 від 08.07.24, ТОВ «САГЕНА» (ЄДРПОУ 38761005) Рахунок 2303 від 08.07.24, платіжна інструкція 298 від 09.07.24, ПП «ТОГ ТРЕЙД» ЄДРПОУ 41805764 Рахунок 793 від 08.07.24, видаткова накладна 813 від 09.07.24, платіжна інструкція 299 від 09.07.24, Рахунок 803 від 15.07.24, видаткова накладна 847 від 15.07.24, платіжна інструкція 311 від 16.07.24, ТОВ «НОВОТЕСТ» ЄДРПОУ 40234374, Рахунок 606 від 10.07.24, видаткова накладна 887 від 02.08.24, платіжна інструкція 304 від 11.07.24, ТОВ «ІНСТРО ГРУП» ЄДРПОУ 44463568, Рахунок 3620 від 15.07.24, видаткова накладна 3494 від 15.07.24, платіжна інструкція 309 від 16.07.24, ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ЗАВОД ПРОТИПОЖЕЖНОГО ОБЛАДНАННЯ» ЄДРПОУ 41028952, Рахунок 45 від 16.07.24, видаткова накладна 41 від 17.07.24, платіжна інструкція 314 від 17.07.24, ТОВ «РІВЕЛТА» ЄДРПОУ 43648460, Рахунок 1184 від 19.07.24, видаткова накладна 431 від 23.07.24, платіжна інструкція 328 від 19.07.24, Рахунок 1199 від 22.07.24, видаткова накладна 432 від 23.07.24, платіжна інструкція 333 від ТОВ «ВЕЛЕСГАРД УКРАЇНА» ЄДРПОУ 42889075, Рахунок 342 від 19.07.24, видаткова накладна 331 від 23.07.24, платіжна інструкція 332 від ТОВ «ФОРТІС-ТРАНС СПЕД» ЄДРПОУ 37407352, Рахунок 186 від 20.07.24, акт здачі-приймання робіт 185 від 20.07.24, платіжна інструкція 334 від 23.07.24, ТОВ «ТК ЕКСПЕРТ» ЄДРПОУ 42424089 Рахунок 450 від 24.07.24, Акт надання послуг 457 від 24.07.24, платіжна інструкція 339 від 24.07.24, Рахунок 455 від 25.07.24, Акт надання послуг 461 від 25.07.24, платіжна інструкція 366 від 26.07.24, ТОВ «ЕКО-НЕСТ ПЛЮС`ЄДРПОУ 37692009, Рахунок 20240724/1 від 24.07.24, видаткова накладна 20240729/1 від 29.07.24, платіжна інструкція 359 від 25.07.24, ТОВ «АНТИКОР ПРОМПОЛІВМЕР» ЄДРПОУ 44578300, Рахунок 2032 від 29.07,24, видаткова накладна 1775 від 02.08.24, платіжна інструкція 381 від 02.08.2024. Згідно графіку робіт було виконано попередній об`єм робіт з відновлення захисного лакофарбового покриття обладнання КС Росош, що підтверджено актом виконаних робіт за формами КБ-3 (Довідка про вартість виконаних послуг та витрати) та за формою КБ-2 Акт приймання виконаних робіт. Вартість робіт на 31.07.2024 склала 50 585,47 грн, в т.ч. ПДВ 8 430,91 грн. У зв`язку зі здійсненням оплати за товар та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України була виписана та направлена на реєстрацію податкова накладна від 31.07.2024 № 2 на суму 50 585,47 грн, в т.ч. ПДВ 8 430,91 грн.

Проте, контролюючим органом було зупинено реєстрацію податкової накладної від 31.07.2024 № 2 та зазначено «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». При цьому, контролюючим органом не зазначено, які саме документи згідно вичерпного переліку слід надати до перевірки, що були б достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНФРАСТРУКТУРА» подало пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

Проте, рішенням Комісії регіонального рівня рішення від 15.08.2024 № 11636901/44245793 у реєстрації податкової накладної № 2 від 31.07.2024 було відмовлено з підстави «наданням платником податку копій документів, складених із законодавства порушенням. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): «Встановлено наявність ризикових операцій».

Не погодившись з правомірністю прийняття наведених рішень про відмову в реєстарції податкових накладних, позивач звернувся до суду з метою захисту своїх порушених прав та інтересів.

Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позові вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржені рішення комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області не відповідають вимогам та принципам управлінської діяльності, закріпленим у частині 2 статті 2 КАС України, позаяк прийнято необґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, недобросовісно, всупереч повноваженням відповідача та вимогам чинного законодавства.

Суд апеляційної інстанції погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі Порядок № 1165).

Згідно додатку №3 до Порядку № 1165 затверджено критерії ризиковості здійснення операцій, а саме :

1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.

3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.

4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).

5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.

6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрований в Мінюсті України 13.12.2019р. за №1245/34216 (далі Порядок № 520).

Відповідно до п.2, 3, 4-7, 11 Порядку № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу .

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності ( УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Як видно зі змісту оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, в них проставлено позначку у відповідному пункті стосовно підстав для відмови у реєстрації податкової накладної, а саме в пункті «надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства».

Однак, вказані рішення в розділі «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)» не містять жодної інформації, які документи були складені з порушенням законадвства та як факт таких недоліків впливає на можливість реєстрації податкової накладної.

Поряд з вказаним, в розділі «Додаткова інформація» зазначено «встановлено наявність ризикових операцій».

Колегія суддів апеляційного суду зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів та наявність ризикових операцій не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, оскільки контролюючим органом повинні бути зазначені об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Також, за приписами ст. 2 КАС України, які фактично визначають вимоги, зокрема до рішень суб`єктів владних повноважень, визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В даному випадку, як було встановлено судом, оскаржувані рішення було прийнято відповідачем необґрунтовано, оскільки останнім не було наведено жодних обставин, які б обумовлювали підстави його прийняття.

Крім того, суд також звертає увагу на те, що у випадку загальної вказівки щодо необхідності подати документи у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний саме в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття необґрунтованого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Також, слід зазначити, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій платника податку на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.

Відтак, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, яке призвело б до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 325 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.12.2024 року в адміністративній справі №160/24439/24 залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяО.О. Круговий

суддяН.П. Баранник

суддяН.І. Малиш

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2025
Оприлюднено06.06.2025
Номер документу127880216
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/24439/24

Ухвала від 08.07.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 28.05.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 03.02.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 14.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 06.12.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ремез Катерина Ігорівна

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ремез Катерина Ігорівна

Ухвала від 17.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ремез Катерина Ігорівна

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ремез Катерина Ігорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні