Ухвала
від 06.12.2024 по справі 300/8562/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

"06" грудня 2024 р. справа № 300/8562/24

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Чуприна О.В., розглянувши матеріали адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна техніка "ЗАЕЗ" до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області про визнання протиправними і скасування рішення №11324637/35276915 від 28.06.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної та зобов`язання до вчинення дій щодо реєстрації розрахунку коригування №1 від 15.05.2024 до податкової накладної №3 від 15.05.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна техніка "ЗАЕЗ" (надалі по тексту також - позивач, ТОВ "Будівельна техніка "ЗАЕЗ") звернулося в суд до Державної податкової служби України (надалі по тексту також - ДПС України), Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (надалі по тексту також - відповідачі) про визнання протиправними і скасування рішення №11324637/35276915 від 28.06.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної та зобов`язання до вчинення дій щодо реєстрації розрахунку коригування №1 від 15.05.2024 до податкової накладної №3 від 15.05.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою звернення ТОВ "Будівельна техніка "ЗАЕЗ" із позовною заявою є протиправна, на переконання позивача, відмова Державної податкової служби України у реєстрації розрахунку коригування №1 від 15.05.2024 до податкової накладної №3 від 15.05.2024, у зв`язку з чим прийнято необґрунтоване оскаржуване рішення.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13.11.2024 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), згідно із правилами, встановленими статтею 262 КАС України.

03.12.2024 представником відповідача подано клопотання про залишення позовної заяви без розгляду від 03.12.2024, в якому вказує, що позивач скористався 12.07.2024 правом адміністративного оскарження рішення за №11324637/35276915 від 28.06.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної, за результатами розгляду скарги ДПС України прийняло рішення за №45107/352769145/2 від 19.07.2024, яке позивач отримав 19.07.2024 року.

Таким чином, відлік трьохмісячного строку звернення до суду закінчився 18.10.2024, а тому враховуючи сформовані висновки у постанові Верховного Суду від 11.10.2019 за №640/20468/18, позивач звернувся до суду із пропуском строку звернення в судовому порядку.

Розглянувши клопотання від 03.12.2024 та дослідивши матеріали справи, судом зазначається наступне.

Відповідно до частини 13 статті 171 КАС України, суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.

Згідно із частини 1 статті 122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Частиною 2 статті 122 КАС України визначено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. При цьому, відповідно до частини третьої вказаної статті для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Як слідує з матеріалів справи предмет судового оскарження є рішення комісії Головного управління ДПС у Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №11324637/35276915 від 28.06.2024.

Не погоджуючись з вказаним рішенням позивач звернувся до суду 06.11.2024 (згідно відтиску штемпеля АТ "Укрпошта" на конверті).

Суд зауважує, що учасники справи зобов`язанні діяти вчасно та в належний спосіб, у зв`язку з чим, будь-які зволікання останніх не свідчать про намір добросовісної реалізації права на звернення до суду.

Дотримання строків звернення до адміністративного суду є однією з умов дисциплінування учасників публічно-правових відносин у випадку, якщо вони стали спірними. У випадку пропуску строку звернення до суду, підставами для визнання поважними причин такого пропуску є лише наявність обставин, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, та пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення відповідних дій та підтверджені належними доказами.

Необхідно зазначити, що законодавцем пов`язано початок перебігу строку звернення до адміністративного суду саме із днем, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів, а не наявністю висновку суду щодо правильності чи неправильності обраного способу захисту.

Згідно з частиною 1 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Відповідно до частини 3 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно частини 4 статті 122 КАС України якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.

Отже, КАС України передбачає можливість установлення іншими законами спеціальних строків звернення до адміністративного суду, а також спеціального порядку обчислення таких строків. Такі спеціальні строки мають перевагу в застосуванні порівняно із загальним строком звернення до адміністративного суду, визначеним частиною 2 статті 122 цього Кодексу, а також скороченими строками, визначеними частиною 4 статті 122 КАС України.

Спеціальним нормативно-правовим актом, який встановлює окремі правила та положення для регулювання відносин оподаткування та захисту прав учасників податкових відносин, в тому числі захисту порушеного права в судовому порядку, є Податковий кодекс України.

Спеціальною нормою, яка встановлює порядок оскарження рішень контролюючих органів, є стаття 56 ПК України. З її змісту вбачається, що у платника податків є право розсуду в обранні адміністративного та/або судового порядку оскарження такого рішення після його отримання. Обрання платником податків в першу чергу адміністративного порядку оскарження рішення не виключає можливості надалі звернутися до суду з відповідним позовом, що визнається досудовим порядком вирішення спору. Водночас якщо після отримання рішення контролюючого органу платник податків звертається до суду з позовом, його право на адміністративне оскарження такого рішення втрачається.

Верховний Суд у постанові від 11.10.2019 у справі №640/20468/18 здійснив системне тлумачення норм права, які регулюють питання обчислення строку звернення до суду в податкових спорах, висловивши правову позицію про те, що строки звернення до суду після застосування досудового порядку вирішення спору є коротшими, ніж звичайні строки.

Верховний Суд у вказаній постанові за результатом комплексного аналізу правового регулювання також зазначив, що норма пункту 56.19 статті 56 ПК України є спеціальною нормою, яка регулює визначену її предметом групу правовідносин - оскарження податкових повідомлень-рішень та інших рішень контролюючих органів про нарахування грошових зобов`язань за умови використання платником податків досудового порядку вирішення спору.

Інші рішення контролюючих органів, які не стосуються нарахування грошових зобов`язань платника податків, за умови попереднього використання позивачем досудового порядку вирішення спору (застосування процедури адміністративного оскарження - абзац третій пункту 56.18 статті 56 ПК України), оскаржуються в судовому порядку в такі строки:

а) тримісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги було прийнято та вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені ПК України. При цьому такий строк обчислюється з дня вручення скаржнику рішення за результатами розгляду його скарги на рішення контролюючого органу;

б) шестимісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги не було прийнято та/або вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені ПК України. При цьому такий строк обчислюється з дня звернення скаржника до контролюючого органу із відповідною скаргою на його рішення.

Так, за змістом позовних вимог позивач просить суд визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України в Івано-Франківській області, а саме рішення №11324637/35276915 від 28.06.2024 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування №1 від 15.05.2024 до податкової накладної №3 від 15.05.2024.

19.07.2024 Державна податкова служба України розглянула скаргу від 12.07.2024 та винесла рішення за результатами скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №45107/35276915/2, яке в той же день отримане позивачем, оскільки, такі рішення у вигляді електронних документів невідкладно надсилаються платникам податків (а.с.51).

Отже, відлік строку звернення до суду розпочався з 20.07.2024.

Таким чином, враховуючи трьохмісячний строк звернення до суду, позивач міг звернутись до суду з цим позовом до 20.10.2024, проте, позовна заява подана до суду 06.11.2024 (згідно відтиску штемпеля АТ "Укрпошта" на конверті).

За вказаних обставин, позивач пропустив строк звернення до суду в частині позовних вимог за період з 20.10.2024 по 06.11.2024, що настав після спливу трьохмісячного строку звернення до суду з цим позовом.

Будь-яких поважних причин пропуску строку звернення до суду в частині позовних вимог за період з 20.10.2024 по 06.11.2024 позивач суду не навів.

Відповідно до частини 6 статті 161 КАС України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Згідно з частиною 6 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Таким чином, позивачу необхідно подати заяву про поновлення строку звернення до суду, оформлену відповідну до вимог статей 161, 167 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі наведеного, керуючись статтями 160, 161, 169, 171, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

П О С ТА Н О В И В:

1. Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна техніка "ЗАЕЗ" до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, про визнання протиправними і скасування рішення №11324637/35276915 від 28.06.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної та зобов`язання до вчинення дій щодо реєстрації розрахунку коригування №1 від 15.05.2024 до податкової накладної №3 від 15.05.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних, - залишити без руху.

2. Встановити позивачу з дня вручення цієї ухвали п`ятиденний строк для усунення вказаних в описовій частині ухвали недоліків шляхом приведення у відповідність адміністративного позову до вимог, статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема:

2.1 подання обґрунтованої заяви про поновлення строку на звернення до суду та доказів поважності причин його пропуску з 20.10.2024 по 06.11.2024, що настав після спливу трьохмісячного строку звернення до суду з цим позовом.

Роз`яснити, що в разі неусунення недоліків у визначений строк позовна заява буде повернена.

Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.

Суддя Чуприна О.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2024
Оприлюднено09.12.2024
Номер документу123580105
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —300/8562/24

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 13.11.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні