ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 грудня 2024 рокусправа №380/14219/24Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Кухар Н.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХПОСТАВКА» до Головного управління ДПС України у Львівській області, Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХПОСТАВКА» (79026, м. Львів, вул. Козельницька,15; код ЄДРПОУ 43588150) з позовом до Головного управління ДПС України у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ 43968090), Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області (79005, м. Львів, вул. К.Левицького, 18; код ЄДРПОУ 38008294) в якій позивач просить суд:
- поновити Позивачу строк звернення до суду з цим позовом;
- визнати протиправною відмову відокремленого підрозділу Головне управління ДПС України у Львівській області ДПС України в задоволені Товариству з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХПОСТАВКА» заяви від 06.12.2023 про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені в сумі 949 874,67 грн.;
- визнати протиправною бездіяльність відокремленого підрозділу Головне управління ДПС України у Львівській області ДПС України, що полягає у неподанні відповідному органу Державної казначейської служби України висновку про повернення Товариству з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХПОСТАВКА» надмірно сплачених сум з податку на прибуток підприємств (код класифікації доходів бюджету 11021000) в розмірі 949 874,67 грн.;
- стягнути з Державного бюджету України через Головне управління ДПС України у Львівській області ДПС України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХПОСТАВКА» заборгованість бюджету з надмірно сплачених сум з податку на прибуток підприємств (код класифікації доходів бюджету 11021000) в розмірі 949 874,67 грн.;
- стягнути з відокремленого підрозділу Головне управління ДПС України у Львівській області ДПС України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХПОСТАВКА», витрати по сплаті судового збору у розмірі 11398,50 грн.
Позов мотивовано тим, що позивачем було подано заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені, а саме надміру сплаченої суми податку на прибуток підприємств за 2021 рік у розмірі 949 874,67 грн. Листом від 18.12.2023 №35288/6/13-01-04-07 відповідачем відмовлено у поверненні грошових коштів з податку на прибуток підприємств, чим грубо порушив, на думку позивача, вимоги пункт 43.5 статті 43 ПК України. Просить суд задовольнити позов.
Ухвалою судді Львівського окружного адміністративного суду від 09 липня 2024 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін.
Ухвалою про відкриття провадження запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву, а також роз`яснено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.
Представник відповідача - Головного управління ДПС України у Львівській області подала відзив на позовну заяву (вх. №56743 від 25.07.2024), в якому просила у задоволенні позову відмовити з огляду на наступне. Обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання є подання платником податків до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) заяви про таке повернення протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми (п. 43.3 ст. 43 Кодексу). Оскільки переплата в ІКС «Податковий блок» в інтегрованій картці платника ТзОВ «РЕМТЕХПОСТАВКА» з податку на прибуток (код кваліфікації доходів бюджету 11021000) в сумі 949874,67 грн. виникла внаслідок поданого ТзОВ «РЕМТЕХПОСТАВКА» уточнюючої податковій декларації з податку на прибуток підприємства № 9433199746 від 02.05.2022 за 2021 рік та задекларованого зменшення податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду, що уточнюється - 949875 гривень. Враховуючи викладене, та з урахуванням положень Наказу № 60 та ст. 43 Кодексу повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань за напрямом перерахування коштів, які виникли внаслідок самостійного уточнення показників у бік зменшення суми грошових зобов`язань, що були раніше задекларовані та сплачені, можливе після здійснення контрольно-перевірочних заходів. До управління податкового аудиту ГУ ДПС у Львівській області службовим дописом від 14.12.2023 № 5771/13-01-04-07 скеровано висновок № 4439/13-01-04-07 від 11.12.2023 про наявність значної кількості ризиків виявлених при проведеної камеральної перевірки за січень 2021-жовтень 2023 по ТзОВ «РЕМТЕХПОСТАВКА».
Представник відповідача - Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області подав відзив на позовну заяву (вх. №55791 від 23.07.2024), в якому просив у задоволенні позову відмовити з огляду на наступне. Механізм повернення коштів з бюджету визначений Порядком повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 № 787 ( далі - Порядок повернення коштів).
Таким чином, відповідно до пункту 5 Порядку повернення коштів повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів (обов`язкових платежів) та інших доходів бюджетів здійснюється органами Казначейства за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (в даному випадку органом ДПС), тобто платником подається відповідна заява з пакетом документів визначених Порядком повернення коштів до відповідного органу, що контролює справляння надходжень бюджету з платежу який підлягає поверненню (до відповідного органу ДПС), а не безпосередньо до Головного управління Казначейства.
Також слід зазначити, що відповідно до пункту 16 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 № 45 із змінами) (далі Порядок виконання рішень) органи Казначейства за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету здійснюють безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів для повернення надмірно та/або помилково сплачених податків і зборів та інших доходів бюджету.
Суд може стягнути з Державного бюджету України на користь платника сплачену до Державного бюджету України суму, якщо підстава такого перерахування відпала, з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані у межах сплачених ним до бюджету коштів.
В даній категорії справ резолютивні частини судових рішень не повинні містити відомостей про суб`єкта його виконання, номери та види рахунків, з яких буде здійснено безспірне списання коштів (висновок Великої Палати Верховного Суду у постанові від 19 червня 2018 року в справі 910/23967/16).
Відтак, зважаючи на зазначене Позивачем безпідставно визначено спосіб відновлення порушеного, на його думку, права стягненням з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області на користь позивача заборгованість бюджету з надмірно сплачених сум з податку на прибуток підприємств (код класифікації доходів бюджету 11021000) в розмірі 949 874,67 грн., оскільки такий є необґрунтованим і не відповідає встановленому законом способу захисту.
Представник позивача подав відповідь на відзив на позовну заяву (вх. №57829 від 30.07.2024) в якій позовні вимоги підтримав повністю.
Відповідно до ч. 2 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Суд, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.
03.03.2022 Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХПОСТАВКА» було подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 2021 рік.
Відповідно до Декларації за 2021 року об`єкт оподаткування позивача податком на прибуток підприємств становив 22 664 709,00 грн. (код рядка 4), податок на прибуток (код рядка 6) становив 4 079 648 грн. (18% об`єкта оподаткування).
Визначену у декларації суму податку па прибуток підприємств 4 079 647,67 грн. позивачем було сплачено до Державного бюджету України 11.03.2022, що підтверджується платіжним дорученням № 2452804 від 11.03.2022.
02 травня 2022 року позивачем було подано уточнюючу податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 2021 рік (далі - Уточнююча декларація). Підтвердженням подання Уточнюючої декларації є квитанція № 2 з зазначенням дати, часу прийняття та реєстраційного номеру документу у відповідача.
Відповідно до Уточнюючої декларації об`єкт оподаткування податком на прибуток підприємств за 2021 рік становить: - 17 387 630,00 (код рядка 4), податок на прибуток (код рядка 6) 3 129 773,00 грн.
Враховуючи зменшення об`єкта оподаткування податком на прибуток позивачем у коді рядка 26 Уточнюючої декларації (виправлення помилок) відмінусовано суму сплаченого податку на прибуток за 2021 рік у розмірі 949 875,00 грн.
06 грудня 2023 року позивачем було подано заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені, а саме надміру сплаченої суми податку на прибуток підприємств за 2021 рік у розмірі 949 875,00 грн.
Головне управління ДПС у Львівській області листом від 18.12.2023 №35288/6/13-01-04-07 відмовило у поверненні надміру сплаченого податку на прибуток з наступних підстав.
Згідно з п. 43.1 ст. 43 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до ст. 43 ПКУ.
У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов`язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків (п. 43.2 ст. 43 ПКУ).
Обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми (п. 43.3 ст. 43 ПКУ).
Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов`язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку, (п. 43.4 ст. 43 ПКУ).
Згідно з п. 43.6 ст.43 ПКУ повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.
Відповідно до п.87.9. ст.87 Податкового кодексу України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеною платником податків.
Наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 № 1146 затверджено Порядок взаємодії територіальних органів Державне фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податки помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань.
Відповідно до вищенаведеного, заяву про повернення надміру сплачених коштів ТОВ "Ремтехпоставка" з реєстраційним номером №9330349763 від 06.12.2023 залишено без розгляду, оскільки переплата по податку на прибуток відповідно с ІКС «Податковий блок» в сумі 949874.67 гривень не підтверджена.
Не погоджуючись з бездіяльністю відповідача щодо неподання висновку про повернення позивачу надмірно сплачених сум грошових зобов`язань з податку на прибуток підприємств за 2021 рік у розмірі 949 874,67 грн., позивач звернувся з цим адміністративним позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до підпункту 14.1.115 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України надміру сплачені грошові зобов`язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов`язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.
Умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань визначені статтею 43 Податкового кодексу України.
Згідно з пунктами 43.1, 43.2 статті 43 Податкового кодексу України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу. У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов`язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.
Відповідно до пунктів 43.3, 43.4 статті 44 Податкового кодексу України обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг; на єдиний рахунок (у разі його використання); на погашення грошового зобов`язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, небанківському надавачу платіжних послуг.
В силу вимог пункту 43.5 статті 43 Податкового кодексу України, контролюючий орган не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів протягом п`яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету або з єдиного рахунку.
Відповідно до пункту 43.6 статті 43 Податкового кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані, або з єдиного рахунку.
Взаємовідносини територіальних органів Державної податкової служби України з територіальними органами Державної казначейської служби України в процесі повернення (перерахування) платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені регламентує Порядок інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення (перерахування) платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60 (далі - Порядок №60).
Абзацом першим пункту 1 розділу III Порядку № 60 передбачено, що повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань, пені та перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які повертаються територіальним органом ДПС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу (далі - податкова декларація)), поданої до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.
Заява може бути подана платником до територіального органу ДПС в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем та з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах, електронних довірчих послуг та електронного документообігу (абзац другий пункту 1 розділу III Порядок №60).
Згідно абзацу першого пункту 4 розділу III Порядку №60 після надходження до територіального органу ДПС подана в електронній формі заява платника про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань, пені та перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, автоматично після перевірки засобами антивірусного захисту інформації вноситься до Журналу опрацювання заяв на повернення (далі - Журнал), який ведеться засобами інформаційно-комунікаційної системи органів ДПС.
Пунктами 5 вказаного Порядку передбачено, якщо за результатами розгляду заяви підрозділом територіального органу ДПС, що виконує функції з адміністрування відповідного податку, збору, платежу, встановлено правомірність повернення коштів, працівник цього підрозділу вносить до Журналу відмітку про правомірність повернення відповідної суми коштів.
Після внесення до Журналу відмітки підрозділу територіального органу ДПС, що виконує функції з адміністрування відповідного податку, збору, платежу, підрозділ територіального органу ДПС, що виконує функції з погашення боргу, проставляє у Журналі відмітку про наявність або відсутність податкового боргу та правомірність або неправомірність за таких умов повернення коштів (пункту 6 Порядку №60).
Сформовані електронні висновки про повернення з бюджету помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань, пені та перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, з накладеними кваліфікованими електронними підписами та кваліфікованими електронними печатками територіальних органів ДПС у строк не пізніше 17:00 шостого робочого дня до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви ДПС в автоматичному режимі надсилає до Казначейства для виконання (абзац перший пункту 9 розділу III Порядок №60).
На підставі отриманих висновків, відповідний орган Казначейства здійснює повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань у визначеному законодавством порядку.
З системного аналізу зазначених положень слідує, що умовами для повернення надміру сплачених грошових зобов`язань є: 1) подання платником заяви у довільній формі з обов`язковим зазначенням суми і виду помилково та/або надміру сплаченого платежу, напряму або напрямів перерахування коштів, що повертаються; 2) подання такої заяви протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми; 3) відсутність податкового боргу; 4) наявність переплати з відповідного платежу.
Як вбачається з долученої до матеріалів справи інтегрованої картки позивача, сплачені позивачем суми податку на прибуток у розмірі 949 874,67 грн. станом на час звернення до відповідача із заявою про повернення помилково/надміру сплачених коштів і на час відмови відповідача у їх поверненні обліковувались в інтегрованій картці позивача як переплата, що свідчить про відсутність у позивача на час звернення із заявою податкового боргу.
В свою чергу, відповідачем в порушення вимог статті 43 Податкового кодексу України та Порядку № 60 висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету не підготовлено та не подано відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Суд не бере до уваги посилання відповідача про те, що переплата, яка виникла в результаті зменшення по декларації, потребує підтвердження шляхом проведення контрольно-перевірочних заходів, оскільки норми чинного податкового законодавства не ставлять передумовою для надання відповідного висновку про перерахування коштів обов`язкове проведення документальної перевірки.
Так, у постанові від 13.11.2018 у справі №826/16004/17 Верховним Судом зауважено, що ухваленню відповідного висновку (про повернення надміру сплачених коштів) має передувати перевірка поданої платником заяви про повернення надміру сплачених сум грошових зобов`язань, яка, в розумінні податкового законодавства, не є податковою перевіркою в значенні статті 75 Податкового кодексу України.
Відтак, подання позивачем однієї заяви є достатньою підставою для вчинення контролюючим органом дій, спрямованих на повернення платнику податків надміру сплачених грошових зобов`язань.
Однак, на час розгляду справи відповідачем висновок щодо повернення надмірно сплачених сум грошового зобов`язання з податку на прибуток не підготовлений.
В силу приписів абзацу першого пункту 43.5 статті 43 Податкового кодексу України контролюючий орган не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету або з єдиного рахунку та подає його для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Отже, чинним законодавством на відповідача покладений обов`язок не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку із дня подання позивачем заяви підготувати висновок про повернення надміру сплаченої суми грошового зобов`язання з податку на прибуток та подати його для виконання відповідному органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Проте, як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи та не спростовано сторонами, відповідач таких дій не вчинив.
Таким чином, відповідач не виконав покладених на нього чинним законодавством обов`язків щодо надання органу казначейства висновку про повернення відповідних сум коштів із відповідного бюджету, чим допустив протиправну бездіяльність та порушив право позивача на повернення надміру сплачених грошових зобов`язань по податку на прибуток.
Щодо позовної вимоги про стягнення з Державного бюджету України через Головне управління ДПС України у Львівській області ДПС України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХПОСТАВКА» заборгованість бюджету з надмірно сплачених сум з податку на прибуток підприємств (код класифікації доходів бюджету 11021000) в розмірі 949 874,67 грн., то така не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Належним та ефективним способом захисту прав позивача є зобов`язання відповідача підготувати висновок про повернення з бюджету помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань з податку на прибуток підприємств на суму 949874,67 грн., наслідком якого буде повернення надміру сплачених сум з податку на прибуток підприємств позивачу.
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Відповідно до частини другої статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню частково.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивач подав заяву про стягнення витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 50000грн, у якій зазначив, що документи, що підтверджують правничу допомогу будуть надані після ухвалення рішення по суті.
При зверненні до суду позивачем сплачено суму судового збору у розмірі 11398,50 грн.
Отже, відповідно до положень ч. 1 ст. 139 КАС України сплачений позивачем судовий збір за подання позову до суду в сумі 5699,5 грн. підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295 КАС України, суд,
в и р і ш и в:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХПОСТАВКА» до Головного управління ДПС України у Львівській області, Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задоволити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС України у Львівській області, оформлене листом від 18.12.2023 №35288/6/13-01-04-07.
Зобов`язати Головне управління ДПС України у Львівській області за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХПОСТАВКА» від 06 грудня 2023 року підготувати висновок про повернення з бюджету помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань з податку на прибуток підприємств на суму 949 874 (дев`ятсот сорок дев`ять тисяч вісімсот сімдесят чотири) грн. 67 коп.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХПОСТАВКА» 5699 (п`ять тисяч шістсот дев`яносто дев`ять) грн. 25 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Інформація про учасників справи:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕМТЕХПОСТАВКА» (79026, м. Львів, вул. Козельницька,15; код ЄДРПОУ 43588150).
Відповідач1 - Головне управління ДПС України у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ: 43968090).
Відповідач2 - Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області (79005, м. Львів, вул. К.Левицького, 18; код ЄДРПОУ 38008294).
СуддяКухар Наталія Андріївна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2024 |
Оприлюднено | 09.12.2024 |
Номер документу | 123580622 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні